PDA

Bekijk Volledige Versie : religieus extremisme



assassijn
30-06-05, 11:50
Donderdag 30 juni, 21.10 uur op Ned 3





'Joodse radicalen'

Als Israël deze zomer begint met het ontruimen van joodse nederzettingen in Gaza zal het zeker op verzet stuiten van de kolonisten. Er is een groeiende groep radicale joden, die er alles aan doen om het vredesproces in gevaar te brengen. In de aflevering van 'Zembla', 'De Joodse Radicalen', die op 30 juni te zien is bij de VARA/NPS op Nederland 3 worden deze extremistische joden langere tijd gevolgd.

Zo komen de daders aan het woord die een bomaanslag voorbereidden op een Palestijnse basisschool in Oost-Jeruzalem. Deze ultra-orthodoxe joden zien het liefst dat alle Palestijnen uit Israël worden verwijderd en dat de Al-Aqsa moskee op de Tempelberg wordt opgeblazen. Volgens de Israëlische veiligheidsdiensten zijn deze joodse radicalen in staat om het conflict in het hele Midden-Oosten in een nieuwe oorlog te storten.

Oorspronkelijke titel: 'The Next War - Radical Zionists in the Holy Land' (Set-Productions)
Nederlandse bewerking: Hans van Dijk
Eindredactie: Kees Driehuis

IbnRushd
30-06-05, 11:52
Geplaatst door assassijn
Donderdag 30 juni, 21.10 uur op Ned 3





'Joodse radicalen'

Als Israël deze zomer begint met het ontruimen van joodse nederzettingen in Gaza zal het zeker op verzet stuiten van de kolonisten. Er is een groeiende groep radicale joden, die er alles aan doen om het vredesproces in gevaar te brengen. In de aflevering van 'Zembla', 'De Joodse Radicalen', die op 30 juni te zien is bij de VARA/NPS op Nederland 3 worden deze extremistische joden langere tijd gevolgd.

Zo komen de daders aan het woord die een bomaanslag voorbereidden op een Palestijnse basisschool in Oost-Jeruzalem. Deze ultra-orthodoxe joden zien het liefst dat alle Palestijnen uit Israël worden verwijderd en dat de Al-Aqsa moskee op de Tempelberg wordt opgeblazen. Volgens de Israëlische veiligheidsdiensten zijn deze joodse radicalen in staat om het conflict in het hele Midden-Oosten in een nieuwe oorlog te storten.

Oorspronkelijke titel: 'The Next War - Radical Zionists in the Holy Land' (Set-Productions)
Nederlandse bewerking: Hans van Dijk
Eindredactie: Kees Driehuis

hmmpff joodse terroristen dus. Staan ze nog op die ene zwarte lijst?

Elsschot
30-06-05, 14:18
is het nou nog niet goed zuurpruim

Tafey Lewis
30-06-05, 14:33
ik ben bang dat de pull-out voor alle radicalen , joods en islamitisch de beste mogelijkheid is om het conflict te laten escaleren. Doodeng laten we hopen dat beide partijen hun eigen extremisten onder de duim kunnen houden. maar dat wordt moeilijk, zowel sharon als abbas hebben geen carte blanche en hun politieke positie is verbonden aan de extreme groeperingen, in palestijns gebied meer dan in israelisch gebied. Maar een burgeroorlog is in beide gebieden snel geboren.

laten we hopen op het beste!

IbnRushd
30-06-05, 14:36
Geplaatst door Tafey Lewis
ik ben bang dat de pull-out voor alle radicalen , joods en islamitisch de beste mogelijkheid is om het conflict te laten escaleren. Doodeng laten we hopen dat beide partijen hun eigen extremisten onder de duim kunnen houden. maar dat wordt moeilijk, zowel sharon als abbas hebben geen carte blanche en hun politieke positie is verbonden aan de extreme groeperingen, in palestijns gebied meer dan in israelisch gebied. Maar een burgeroorlog is in beide gebieden snel geboren.

laten we hopen op het beste!

Alleen het verschil is dat Sharon de topterrorist is, en Abbas niet. Een wezenlijk verschil, vind je niet?

Wide-O
30-06-05, 14:38
Extremisten blijven extremisten, van welke gezindte dan ook.

Overigens heeft CNN (yes, I know) het er vandaag al heel de dag over... blokkades door Israelisch leger.

Ik zie daar nog een burgeroorlog uitbreken.

Umarvlie
30-06-05, 14:39
Geplaatst door IbnRushd
Alleen het verschil is dat Sharon de topterrorist is, en Abbas niet. Een wezenlijk verschil, vind je niet?

Laat Osama het maar niet horen want dan zal hij alles op alles zetten om toch weer de nummer 1 positie in te nemen.

IbnRushd
30-06-05, 14:49
Geplaatst door Umarvlie
Laat Osama het maar niet horen want dan zal hij alles op alles zetten om toch weer de nummer 1 positie in te nemen.

Hij zal 't maar moeten lezen :D

Jammer dat er geen bedrag op Sharons hoofd is gezet. :D

Elsschot
30-06-05, 14:51
Jammer dat er geen bedrag op Sharons hoofd is gezet.

dat zou moord zijn. barbaar

IbnRushd
30-06-05, 14:52
Geplaatst door Elsschot
dat zou moord zijn. barbaar

Hoezo? Iedereen wil toch wat verdienen?

duende
30-06-05, 15:00
Geplaatst door IbnRushd
Hoezo? Iedereen wil toch wat verdienen?
Dus, 'idealisten' zijn ook maar gewoon arbeiders.

Elsschot
30-06-05, 15:09
Moordenaars zijn altijd te verachten, en verdienen nooit respect

IbnRushd
30-06-05, 15:12
Geplaatst door Elsschot
Moordenaars zijn altijd te verachten, en verdienen nooit respect

Dus Osama mag niet vermoord worden? Volgens jouw normen en waarden.

Dus de hele Amerikaanse legers verdienen geen respect, als ik het zo mag redeneren?

Umarvlie
30-06-05, 15:13
Geplaatst door duende
Dus, 'idealisten' zijn ook maar gewoon arbeiders.

Zei Karl Marx dat ook al niet eens?....

Umarvlie
30-06-05, 15:15
Geplaatst door IbnRushd
Dus Osama mag niet vermoord worden?

Osama mag van mij aan het gas... Sharon in princiepe ook maar dat kan Historisch gezien fout worden geinterpreteerd dus lijkt mij ophanging beter.... zo goed?

IbnRushd
30-06-05, 15:21
Geplaatst door Umarvlie
Osama mag van mij aan het gas... Sharon in princiepe ook maar dat kan Historisch gezien fout worden geinterpreteerd dus lijkt mij ophanging beter.... zo goed?

Ophanging? Hmm hij heeft de nek er niet voor.

Maar 't ging eigenlijk om de prijs. Sharon wordt door velen als terrorist gezien alleen hangt er geen behoorlijk bedrag op zijn naampje.

Umarvlie
30-06-05, 15:25
Geplaatst door IbnRushd
Ophanging? Hmm hij heeft de nek er niet voor.

Maar 't ging eigenlijk om de prijs. Sharon wordt door velen als terrorist gezien alleen hangt er geen behoorlijk bedrag op zijn naampje.

Tja, had Amerika geen prijs gezet op Osama "dead or alive"? Ik kan mij niet meer herrineren hoeveel dat was.. 25MIO dacht ik.

Elsschot
30-06-05, 15:32
iedere boef zou berecht moeten worden. de term 'aan het gas' is altijd verkeerd

Umarvlie
30-06-05, 15:34
Geplaatst door Elsschot
iedere boef zou berecht moeten worden. de term 'aan het gas' is altijd verkeerd

Je hebt gelijk maar soms moet je je van wat kleurrijkere taal bedienen om een punt duidelijk te maken voor alle medeprikkers....

IbnRushd
30-06-05, 15:36
Geplaatst door Elsschot
iedere boef zou berecht moeten worden. de term 'aan het gas' is altijd verkeerd

Vind je dat Sharon en zijn kornuiten, Osama en de niet-bestaande Zarqawi de doodstraf moet krijgen?

Al Sawt
30-06-05, 15:37
Geplaatst door Tafey Lewis
hun politieke positie is verbonden aan de extreme groeperingen, in palestijns gebied meer dan in israelisch gebied. Maar een burgeroorlog is in beide gebieden snel geboren.

Ik heb helaas nooit een opmerking van gelezen, dat gestoeld is op gegronde argumenten.

Want Sharon is meer afhankelijk van extremistische groepen, dan zijn Palestijnse ambtsgenoot. Want extremistische groepen vormen zijn achterban en zitten bij hem in parlement. Voorts heb je altijd scenario Rabin, die altijd herhaald kan worden.

Elsschot
30-06-05, 15:38
de doodstraf ìs altijd onmenselijk.

Al Sawt
30-06-05, 15:39
Geplaatst door Elsschot
de doodstraf ìs altijd onmenselijk. Moord op een onschuldige is nog onmenslijker!

Umarvlie
30-06-05, 15:40
Geplaatst door Elsschot
de doodstraf ìs altijd onmenselijk.

Ik vindt de doodstraf in vergelijking tot levenslange opsluiting een stuk humaner....

Doodstraf is voor mij twijfelachtig omdat in geval van rechterlijke dwaling (zoals nog wel eens voorkomt) het niet meer te corrigeren is.

Umarvlie
30-06-05, 15:42
Geplaatst door Al Sawt
Voorts heb je altijd scenario Rabin, die altijd herhaald kan worden.

Ik denk dat die kans inderdaad groter is nu de ontruimingen voor de deur staan dan dat een Palestijnse extremist iets kan uithalen...

assassijn
30-06-05, 20:24
Damn, die gasten sporen echt niet.Een beetje een meisjesschool opblazen met Palestijnse kinderen.

Nu wachten tot Ron Nafthaniel Ned. 3 aanklaagt voor anti-semitisme.

Wide-O
30-06-05, 21:52
Geplaatst door assassijn
Nu wachten tot Ron Nafthaniel Ned. 3 aanklaagt voor anti-semitisme.

Zag ik die naam nu net voorbijkomen in de aftiteling van Zembla over joodse extremisten of ben ik nou gek ?