PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse chirurg neemt mensenvlees mee voor honden



IbnRushd
30-06-05, 12:31
Nederlandse chirurg neemt mensenvlees mee voor honden

Een chirurg van het Meander Medisch Centrum in het Nederlandse Amersfoort heeft van drie patiënten die hij opereerde weefsel mee naar huis genomen, zonder toestemming van de mensen. Zijn vrouw gebruikte het mensenvlees voor hondentrainingen.

Hondentraining
De vrouw van de arts gebruikte het weefsel van enkele centimeters groot voor het trainen van reddingshonden. Volgens de woordvoerder heeft de chirurg een officiële waarschuwing gekregen. "Het is onprofessioneel, onacceptabel en in strijd met de beroepsethiek."

Onderzoek
Ook de Inspectie voor de Gezondheidszorg is op de hoogte gesteld en doet onderzoek naar de zaak. De trainingshonden worden ingezet na bijvoorbeeld een aardbeving of tsoenami om slachtoffers op te sporen. Tijdens de training moeten de honden leren hoe mensenvlees ruikt. (dwm)


Bron: Belgische nieuws: http://www.hln.be

AARDIG
30-06-05, 13:54
Geplaatst door IbnRushd
Nederlandse chirurg neemt mensenvlees mee voor honden

Een chirurg van het Meander Medisch Centrum in het Nederlandse Amersfoort heeft van drie patiënten die hij opereerde weefsel mee naar huis genomen, zonder toestemming van de mensen. Zijn vrouw gebruikte het mensenvlees voor hondentrainingen.

Hondentraining
De vrouw van de arts gebruikte het weefsel van enkele centimeters groot voor het trainen van reddingshonden. Volgens de woordvoerder heeft de chirurg een officiële waarschuwing gekregen. "Het is onprofessioneel, onacceptabel en in strijd met de beroepsethiek."

Onderzoek
Ook de Inspectie voor de Gezondheidszorg is op de hoogte gesteld en doet onderzoek naar de zaak. De trainingshonden worden ingezet na bijvoorbeeld een aardbeving of tsoenami om slachtoffers op te sporen. Tijdens de training moeten de honden leren hoe mensenvlees ruikt. (dwm)


Bron: Belgische nieuws: http://www.hln.be

Ach, over een paar jaar nemen ze 1 van je nieren mee. Aan 1 heb je wel genoeg :jammer:

Elsschot
30-06-05, 13:56
het is misschien niet ethisch, echter het doel moet niet uit het oog verloren worden. Bij een volgende natuurramp is de vraag naar dit soort honden extreem groot en zijn zij meer dan waardevol voor de slachtoffers

Elsschot
30-06-05, 13:58
het is evenmin eerlijk om je goed te gebruiken organen mee te nemen in je graf terwijl er zoveel levens mee gered kunnen worden.


VUL EEN DONORREGISTRATIEFORMULIER IN

IbnRushd
30-06-05, 14:13
Geplaatst door Elsschot
...... Bij een volgende natuurramp is de vraag naar dit soort honden extreem groot en zijn zij meer dan waardevol voor de slachtoffers

Alsof die honden de enige oplossing bieden :p

Laat je nakijken.

Elsschot
30-06-05, 14:15
steek je licht eens op in Turkije en Iran waar de honden mensenlevens hebben gered

IbnRushd
30-06-05, 14:18
Geplaatst door Elsschot
steek je licht eens op in Turkije en Iran waar de honden mensenlevens hebben gered

Het was cynisch bedoeld :p : Je voorgaande reactie klonk dubbelzinnig :knipoog:

Elsschot
30-06-05, 14:23
ja, er gebeuren daar nog wel eens aardbevingen waarbij vele duizenden slachtoffers vallen.

In jouw optiek zal het misschien beter zijn een ambulance met honderden waanzinnige palestijnen eromheen uit te zenden

IbnRushd
30-06-05, 14:26
Geplaatst door Elsschot
ja, er gebeuren daar nog wel eens aardbevingen waarbij vele duizenden slachtoffers vallen.

In jouw optiek zal het misschien beter zijn een ambulance met honderden waanzinnige palestijnen eromheen uit te zenden

Waarom honderden waanzinnige palestijnen en geen bloed honden? :p

Umarvlie
30-06-05, 14:32
Geplaatst door Elsschot
het is misschien niet ethisch, echter het doel moet niet uit het oog verloren worden.

Dat is een zeer gevaarlijk argument, helaas al vaakt misbruikt door (on)mensen....

Elsschot
30-06-05, 14:44
Waarom honderden waanzinnige palestijnen en geen bloed honden?

Van alle beelden getoond in de westerse media over het MO, zie je hoofdzakelijk schreeuwende palestijnen bij een ambulance al of niet met een slachtoffer in de buurt. vandaar mijn referentie; ontstaan door eenzijdige beeldvorming

Umarvlie
30-06-05, 14:46
Geplaatst door Elsschot
Van alle beelden getoond in de westerse media over het MO, zie je hoofdzakelijk schreeuwende palestijnen bij een ambulance al of niet met een slachtoffer in de buurt.

Misschien hebben ze maar 1 filmpje en geen vrijwilligers om een nieuwe te maken? Ik zal eens goed opletten om te zien of het telkens dezelfde ambulance is!

Elsschot
30-06-05, 14:48
Dat is een zeer gevaarlijk argument, helaas al vaakt misbruikt door (on)mensen

Wie het gevaar liever uit de weg gaat durft geen keuzen voor zichzelf te maken, dan kun je alleen achter de anderen aanlopen. Ik blijf liever autonoom.

(on)mensen: in deze context niet zo'n gelukkige woordkeuze

IbnRushd
30-06-05, 14:51
Geplaatst door Elsschot
. vandaar mijn referentie; ontstaan door eenzijdige beeldvorming

Oke, duidelijk. Eenzijdige beeldvorming. Kijk je ook naar andere Arabische zenders?

Elsschot
30-06-05, 14:53
Nee, ik laat mijn huis niet ontsieren door zo'n schotelantenne. wel probeer ik mij door de media op het internet zo breed mogelijk te orienteren

IbnRushd
30-06-05, 14:54
Geplaatst door Elsschot
Nee, ik laat mijn huis niet ontsieren door zo'n schotelantenne. wel probeer ik mij door de media op het internet zo breed mogelijk te orienteren

Ontsiert 't je huis als je naar Arabische zenders kijkt?

mark61
30-06-05, 14:54
Geplaatst door IbnRushd
Alsof die honden de enige oplossing bieden :p

Laat je nakijken.

Wat mankeer jij nou weer? Of ben je echt zo dom?

Umarvlie
30-06-05, 14:58
Geplaatst door Elsschot
Wie het gevaar liever uit de weg gaat durft geen keuzen voor zichzelf te maken, dan kun je alleen achter de anderen aanlopen. Ik blijf liever autonoom.

(on)mensen: in deze context niet zo'n gelukkige woordkeuze

Ik doelde meer op het voorzetten van die redenering naar het doen van medische experimenten onder het mom van dat het mensenlevens redt... dit is gevaarlijk zoals in het verleden vaak is gebleken. Vandaar de term (on)mensen.

IbnRushd
30-06-05, 14:58
Geplaatst door mark61
Wat mankeer jij nou weer? Of ben je echt zo dom?

Ik denk eerder dat jij zo dom bent. Moeilijk hé een onderscheid maken tussen grap en echt :p

Elsschot
30-06-05, 15:00
Ontsiert 't je huis als je naar Arabische zenders kijkt?

nee, de schotel is erg lelijk. Het nadeel van de Arabische zenders is het gebrek aan zelfrelectie, de complottheorien over joden en de VS, en de taal (ik ben slechts Nederlands-Engels-Duits sprekend)

Elsschot
30-06-05, 15:07
Ik doelde meer op het voorzetten van die redenering naar het doen van medische experimenten onder het mom van dat het mensenlevens redt... dit is gevaarlijk zoals in het verleden vaak is gebleken. Vandaar de term (on)mensen

dat begrijp ik wel, het is in dit geval een veel te zwaar oordeel. De arts deed iets wat niet mag volgens de ethische code van het ziekenhuis. Indien het weefsel niet was ingevroren of op kweek gezet voor onderzoek, dan zou het op de grote hoop gaan tussen de afdekmaterialen etc. en door de vuilnisman verbrand worden.
Niet zo'n groot verschil dus

AARDIG
30-06-05, 15:16
Geplaatst door Elsschot
het is misschien niet ethisch, echter het doel moet niet uit het oog verloren worden. Bij een volgende natuurramp is de vraag naar dit soort honden extreem groot en zijn zij meer dan waardevol voor de slachtoffers

Nee. Doel heiligt hier niet de manier waarop dit gedaan is. Ik wil best een stukje huid weggeven, maar dat vraag je maar netjes. Als ik een patiënt ben, dan blijf je er vanaf!

AARDIG
30-06-05, 15:18
Geplaatst door Elsschot
het is evenmin eerlijk om je goed te gebruiken organen mee te nemen in je graf terwijl er zoveel levens mee gered kunnen worden.


VUL EEN DONORREGISTRATIEFORMULIER IN

Het is evenmin eerlijk dat Bilgates, minstens 3 derde wereldlanden kan voorzien van voedsel voor minstens een jaar. What ya ganna do bout it?

mark61
30-06-05, 15:24
Geplaatst door AARDIG
Het is evenmin eerlijk dat Bilgates, minstens 3 derde wereldlanden kan voorzien van voedsel voor minstens een jaar. What ya ganna do bout it?

Dat doet ie al. Hij heeft de helft van zijn vermogen in een stichting gestoken die zo het een en ander doet. Stilletjes.

Umarvlie
30-06-05, 15:28
Geplaatst door mark61
Dat doet ie al. Hij heeft de helft van zijn vermogen in een stichting gestoken die zo het een en ander doet. Stilletjes.

't is niet de helft, wel een aanzienlijk bedrag, dacht zo'n 1.5 miljard... in dat opzicht doet hij als kapitaalkrachtige ongelovige meer voor de samenleving dan sommige kapitaalkrachtige gelovigen....

Elsschot
30-06-05, 15:29
klopt, Gates geeft gigantische bedragen aan Aids hulp in Afrika

AARDIG
30-06-05, 15:31
Geplaatst door mark61
Dat doet ie al. Hij heeft de helft van zijn vermogen in een stichting gestoken die zo het een en ander doet. Stilletjes.

Je begreep duidelijk niet de context waarin ik dit zei. Het gaat erom, dat ik voor de mensheid veel over heb. Ik zal ze geld, bloed en huid geven. Maar van mijn nier moeten ze afblijven. Bill, die geeft al. Moet hij nu nog meer geven omdat er toch nog genoeg behoevig zijn?

AARDIG
30-06-05, 15:31
Geplaatst door mark61
Dat doet ie al. Hij heeft de helft van zijn vermogen in een stichting gestoken die zo het een en ander doet. Stilletjes.

Je begreep duidelijk niet de context waarin ik dit zei. Het gaat erom, dat ik voor de mensheid veel over heb. Ik zal ze geld, bloed en huid geven. Maar van mijn nier moeten ze afblijven. Bill, die geeft al. Moet hij nu nog meer geven omdat er toch nog genoeg behoevig zijn?

Elsschot
30-06-05, 15:36
wij denken ook aan de oliesheiks in het MO. Hun vrijgevigheid wordt vaak verbonden met Islamisering. Je zou ook zonder context hulp moeten bieden

IbnRushd
30-06-05, 15:49
Geplaatst door Elsschot
wij denken ook aan de oliesheiks in het MO. Hun vrijgevigheid wordt vaak verbonden met Islamisering. Je zou ook zonder context hulp moeten bieden

islamisering? Hoe kom je daarbij?

mark61
30-06-05, 15:51
Geplaatst door IbnRushd
Ik denk eerder dat jij zo dom bent. Moeilijk hé een onderscheid maken tussen grap en echt :p

Inderdaad. Wat is de grap?

IbnRushd
30-06-05, 15:54
Geplaatst door mark61
Inderdaad. Wat is de grap?

Dat moet je zelf uitzoeken, anders is het geen grap meer.

mark61
30-06-05, 15:58
Geplaatst door AARDIG
Je begreep duidelijk niet de context waarin ik dit zei. Het gaat erom, dat ik voor de mensheid veel over heb. Ik zal ze geld, bloed en huid geven. Maar van mijn nier moeten ze afblijven. Bill, die geeft al. Moet hij nu nog meer geven omdat er toch nog genoeg behoevig zijn?

Ik begrijp hem nu nog niet, vrees ik. Maar waarom wil jij je nier niet weggeven, na je dood? Zou je er nu ook niet één afstaan als het voor je zusje, moeder, vader, oom, broer was?

AARDIG
30-06-05, 16:07
Geplaatst door mark61
Ik begrijp hem nu nog niet, vrees ik. Maar waarom wil jij je nier niet weggeven, na je dood? Zou je er nu ook niet één afstaan als het voor je zusje, moeder, vader, oom, broer was?

Geeft niet. Niet willen begrijpen is moeilijk te onderschijden van niet begrijpen.

Weet ik niet. Ik twijfel te veel. Ik heb alles afgewogen en ik heb besloten om het niet te doen. En ja, ik zou wel alles aan mijn moeder, vader en de rest van de familie te geven. Misschien ook wel aan iemand anders. Maar niemand die mij verplicht dat te doen. Dat is waar het mij omging.

mark61
30-06-05, 16:15
Geplaatst door AARDIG
Geeft niet. Niet willen begrijpen is moeilijk te onderschijden van niet begrijpen.

Arrogantie is ook een vak.

AARDIG
30-06-05, 16:33
Geplaatst door mark61
Arrogantie is ook een vak.

Nee, dat was weer aanstellerij.

Joesoef
30-06-05, 16:50
Lekkere chirurg, beroepsdeformatie. Ietsjes erger dan prikdeformatie waar sommige hier last van hebben.

mark61
30-06-05, 16:54
Geplaatst door Joesoef
Lekkere chirurg, beroepsdeformatie. Ietsjes erger dan prikdeformatie waar sommige hier last van hebben.

Gooi het er lekker uit Joes. :rambo:

Rabi'ah.
01-07-05, 09:29
Geplaatst door Joesoef
Lekkere chirurg, beroepsdeformatie. Ietsjes erger dan prikdeformatie waar sommige hier last van hebben.

Wat is prikdeformatie dan volgens jou?