PDA

Bekijk Volledige Versie : Barfly wordt beroemd



Hanif
30-06-05, 14:57
Vooral lauwe reacties op moslimpartij

Gepubliceerd op donderdag 30 juni 2005

Aan het begin van dit jaar werd met veel bombarie bekend gemaakt dat er concrete plannen waren voor de oprichting van een moslimpartij. Met de oprichting van de MDP (Moslim Democratische Partij) eind mei zijn deze plannen een feit. De media besteedden er nauwelijks aandacht aan. Ook blijft het wachten op enthousiasme uit de moslimgemeenschap.

De MDP, een initiatief van de Arabisch Europese Liga, wil in 2006 meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in de vier grote steden en op termijn is er de ambitie mee te doen aan de landelijke verkiezingen, mits de partij voldoende groeit. Het voorlopige manifest is sinds een aantal weken te lezen en men zoekt nu naar prominente - en bekende - Nederlandse moslims die zich aan de MDP willen binden.

Onderzoek NOVA

Een onderzoek gehouden in opdracht van NOVA begin december 2004 toonde aan dat er behoefte is aan een islamitische partij in ons land. De ondervraagden werden in drie groepen verdeeld: Turken en Marokkanen en overige moslims. Ruim de helft van de respondenten (51,0%) vind dat er een moslimpartij in Nederland moet komen, eenvijfde (19,1%) maakt geen bezwaar. Een bijna even grote groep (20,9%) is tegen de komst van een dergelijke partij.

Op de onofficiële weblog van de Iraanse intellectueel Afshin Ellian werd begin deze maand een poll uitgeschreven met de stelling ‘Zou het goed zijn als Nederland een moslimpartij krijgt?’. Ruim 65 procent is tegen, 28 procent ziet wel heil in een zo'n partij en 7 procent heeft geen mening.

Scheiding kerk en staat

Afgezien van de stelling op log van Ellian schonk de nationale media nauwelijks aandacht aan de MDP. Op het forum van het nog niet eerder in deze rubriek besproken pagina Opinieland wordt uitvoerig over de scheiding tussen kerk en staat gesproken. Zo wordt er een verbod op alle confessionele uitingen in de politiek door bezoeker Arnold de hemel in geprezen.

Ook op populaire forums van bijvoorbeeld ElQalem of de MarokkoCommunity blijft het akelig stil rondom de MDP. Maghreb.nl is een uitzondering. ‘Wel of geen moslimpartij’ is de post van Anton. "Ook ik ben voorstander van een moslimpartij, maar zeg nu zelf: 'moslims' en 'één partij'!" Is de sceptische reactie van Gert. Daarmee stipt hij de verdeeldheid in de gemeenschap aan.

Brief Abu Jahjah

In een verwoede poging aandacht voor de MDP te krijgen schrijft AEL-voorman Dyab Abu Jahjah op het forum van Maroc.nl een ingezonden brief. ‘Aan alle Militanten van AEL-MDP’, begint Abu Jahjah zijn betoog. Dat er weinig animo is voor zijn persoon en partij blijkt uit de veelzeggende reacties onder de brief. "Hij is pissed off dat bijna niemand op hem heeft gestemd," aldus bezoeker Barfly.

Dat de ontwikkelingen rondom de MDP vanuit autochtone hoek argwanend worden aanschouwd, is na alle gebeurtenissen van de afgelopen maanden begrijpelijk. Maar dat zelfs islamitisch Nederland niet voor de MDP warm loopt, is opmerkelijk te noemen. Moslims zitten blijkbaar niet te wachten op een instituut dat ze nog verder van de samenleving vervreemdt.

Arthur Blok

Bron: planet.nl (http://www.planet.nl/planet/show/id=1143437/contentid=594265/sc=895df6)

Spoetnik
30-06-05, 15:03
Wat een cynisch stuk zeg, opmerkelijk ook dat er geen enkele reactie in staat van een moslim. Blijkbaar bestaat de klandizie op nieuws sectie van Marokkaanse sites voornamelijk uit niet moslimse Nederlanders :)

Het lijkt me zinnig quotas in te stellen.

Umarvlie
30-06-05, 15:06
Geplaatst door Spoetnik
Wat een cynisch stuk zeg, opmerkelijk ook dat er geen enkele reactie in staat van een moslim. Blijkbaar bestaat de klandizie op nieuws sectie van Marokkaanse sites voornamelijk uit niet moslimse Nederlanders :)

Het lijkt me zinnig quotas in te stellen.

Denk ook dat een meerderheid van de moslims best voorstander zijn van een Islamitiesche partij maar het zal niet voor een ieder dezelfde zijn... eerder een verzameling van een 30-tal partijtjes die geen van allen individueel de kiesdrempel halen.....

Elsschot
30-06-05, 15:07
wees blij dat er nog iemand in je geintesseerd is

Hanif
30-06-05, 16:07
Geplaatst door Umarvlie
Denk ook dat een meerderheid van de moslims best voorstander zijn van een Islamitiesche partij maar het zal niet voor een ieder dezelfde zijn... eerder een verzameling van een 30-tal partijtjes die geen van allen individueel de kiesdrempel halen.....

Defacto zullen de moslims in dit land er slechter van worden denk ik. Want die partij(en) zullen vooral zetels 'stelen' van de linkse partijen die traditioneel hun belangen behartigen. Hierdoor zullen de grote 'rechtse' partijen relatief machtiger worden.

mark61
30-06-05, 16:38
Wat een prutsverhaal. Is dat journalistiek? DAJJ heeft van zijn levensdagen niks op maroc geschreven, weet ws. niet eens dat hij bestaat. En dan 1 post uit 80 duzend lichten. Wat een vak.

barfly
30-06-05, 16:45
Ze hebben zelfs mijn spelfouten verbeterd :lole:

~Panthera~
30-06-05, 17:01
Geplaatst door barfly
Ze hebben zelfs mijn spelfouten verbeterd :lole:


Nou, Barf, als we je niet meer zien........ :droef:


:zwaai: het beste he ?


:hihi:

barfly
30-06-05, 17:04
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, Barf, als we je niet meer zien........ :droef:


:zwaai: het beste he ?


:hihi:

Momentje d'r wordt aangebeld.....

~Panthera~
30-06-05, 19:28
Geplaatst door barfly
Momentje d'r wordt aangebeld.....


:lol: :hihi:

Wide-O
30-06-05, 23:58
Geplaatst door barfly
Ze hebben zelfs mijn spelfouten verbeterd :lole:

Gelukkig wel, ja :p

Oops, deurbel gaat hier ook :watte?:

_h4T3D_sE7eN
03-07-05, 21:11
Goh, DAJJ op NVDD.

Da's nieuw ...

barneveld
03-07-05, 23:13
Geplaatst door barfly
Ze hebben zelfs mijn spelfouten verbeterd :lole:

je was zeker die dag dat je dat stuk hebt geschreven nuchter.

RinC
04-07-05, 00:04
Ja die Arthur Blok had mij ook een keer geciteerd. Ging toen over de vrijlating van Samir A.

Ik ben eigenlijk ook beroemd, wie wil er een handtekening van me? :zegniets:

barneveld
04-07-05, 00:43
Geplaatst door RinC
Ja die Arthur Blok had mij ook een keer geciteerd. Ging toen over de vrijlating van Samir A.

Ik ben eigenlijk ook beroemd, wie wil er een handtekening van me? :zegniets:

sorie ik ken jou alleen van strafpunten,

in Rincun kan je lekker vis eten in de haven

barneveld
04-07-05, 01:51
Geplaatst door Farid_2006
Berend: Het wordt mij van de Planet site niet duidelijk of Arthur Blok zich als een echte journalist beschouwd. Zo ja, dan is zijn "artikel" een voorbeeld van zeer slechte journalistiek. Een artikel baseren op uitspraken die op fora worden gedaan staat gelijk aan een artikel gebaseerd op wat je ooms en tantes bespraken op het verjaardagsfeestje van neefje Japie.

A blok is iemand die hier komt om te kijken wat hij kan gebruiken om de islam zwart te maken.
voor de rest is het iemand die uit een gesticht is onsnapt.