PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar ik dus bang voor ben......



Rabi'ah.
01-07-05, 09:05
.............is dat de 1-juli herdenking gekaapt zal worden door linkse activisten om de aandacht op Verdonk te vestigen en er zo niks meer overblijft van de hele slavernijherdenking. :jammer: :(

Een lawaai- en fluitconcert vind ik daarom ook geen goed idee.

Er zijn nog 364 andere dagen om te protesteren tegen Verdonk en dit asociale kabinet, maar heb een beetje respect voor deze dag, die toch in de eerste en de laatste plaats de dag is van de Surinaamse en de Antiliaanse gemeenschap, de dag waarop wij onze vrijheid vieren, in feite onze 5 mei, of eigenlijk nog veelomvattender.



Rabiah.

Pytaghoras
01-07-05, 09:18
Het is jammer dat Verdonk laat zien dat ze nog arroganter is. Ze weet dat ze niet gewenst is, en toch wil ze per se erbij zijn. Ik hoop dat ze geen toespraak houdt over bullshit onderwerpen zoals integratie. Als ze dat doet, dan vind ik een ei op haar voorhoofd terecht.

Rabi'ah.
01-07-05, 09:22
Geplaatst door Pytaghoras
Het is jammer dat Verdonk laat zien dat ze nog arroganter is. Ze weet dat ze niet gewenst is, en toch wil ze per se erbij zijn. Ik hoop dat ze geen toespraak houdt over bullshit onderwerpen zoals integratie. Als ze dat doet, dan vind ik een ei op haar voorhoofd terecht.

Ik vind het ook te gek voor woorden dat de organisatie haar heeft geaccepteerd als spreker.

Pytaghoras
01-07-05, 09:46
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind het ook te gek voor woorden dat de organisatie haar heeft geaccepteerd als spreker.
De organisatie heeft het kabinet uitgenodigt. Verdonk werd aangewezen door het kabinet. Ik vind dat ze zelf de intiatief moet nemen om niet aanwezig te zijn aangezien ze daar niet gewenst is.
Ik denk dat ze bewust erbij wil zijn om te provoceren

Rabi'ah.
01-07-05, 09:49
Geplaatst door Pytaghoras
De organisatie heeft het kabinet uitgenodigt. Verdonk werd aangewezen door het kabinet. Ik vind dat ze zelf de intiatief moet nemen om niet aanwezig te zijn aangezien ze daar niet gewenst is.
Ik denk dat ze bewust erbij wil zijn om te provoceren

Ja, maar als je op de provocatie ingaat door uitgebreid en luidruchtig te protesteren, speel je haar alleen maar in de kaart en gaat alle aandacht weg van de herdenking zelf.

Tomas
01-07-05, 09:52
Ze is echt niet zo debiel dat ze zal gaan provoceren. Je denkt toch niet dat ze dat een mooi moment zal vinden om het integratiedebat even voort te zetten of wat kritische woorden aan de antilliaanse jeugd te wijden? Tss... Dat zou een makkelijke manier zijn om van d'r af te komen.

Pytaghoras
01-07-05, 09:53
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, maar als je op de provocatie ingaat door uitgebreid en luidruchtig te protesteren, speel je haar alleen maar in de kaart en gaat alle aandacht weg van de herdenking zelf.

Ik stel voor dat men haar de rug toekeert als ze een toespraak gaat houden. Is dat geen goede idee?

Goodnight
01-07-05, 10:00
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen....

Rabi'ah.
01-07-05, 10:00
Geplaatst door Pytaghoras
Ik stel voor dat men haar de rug toekeert als ze een toespraak gaat houden. Is dat geen goede idee?

Dat lijkt me inderdaad beter dan uitfluiten of joelen.

Pytaghoras
01-07-05, 10:13
Geplaatst door Goodnight
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen....

Ik hoop dat het rustig gaat verlopen. Het gaat hier om 300 jaar slavernij. De herdenking daarvan heeft even of meer waarde dan 5 mei. Wie is Verdonk om de sfeer daar te verzieken? Men moet haar gewoon negeren!

Rabi'ah.
01-07-05, 10:16
Geplaatst door Goodnight
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen....

Ik ook.

@ Pythagoras: Inderdaad.

Julien
01-07-05, 10:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vind het ook te gek voor woorden dat de organisatie haar heeft geaccepteerd als spreker.

Rabiah, de reden waarom veel mensen tegen Verdonk's komst zijn, is vanwege haar initiatief om criminele Antilianen terug te sturen naar de Antillen. Nou las ik laatst dat jij daar niet op tegen bent. Jij hebt dan ook geen recht van spreken over Verdonks komst vind ik. Dat initiatief van Verdonk is gewoon racistisch.

Rabi'ah.
01-07-05, 10:19
Geplaatst door Julien
Rabiah, de reden waarom veel mensen tegen Verdonk's komst zijn, is vanwege haar initiatief om criminele Antilianen terug te sturen naar de Antillen. Nou las ik laatst dat jij daar niet op tegen bent. Jij hebt dan ook geen recht van spreken over Verdonks komst vind ik. Dat initiatief van Verdonk is gewoon racistisch.

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar ik ben daar zeer zeker WEL op tegen!

Antillianen zijn Nederlandse staatsburgers en hebben dus dezelfde rechten als iedere andere Nederlander.

freya
01-07-05, 10:26
Geplaatst door Rabi'ah.
.............is dat de 1-juli herdenking gekaapt zal worden door linkse activisten om de aandacht op Verdonk te vestigen en er zo niks meer overblijft van de hele slavernijherdenking. :jammer: :(


De herdenking begint om 16.30, Verdonk spreekt om ca 17.15 en dan pas zal er lawaai gemaakt worden. De herdenking zelf zal dus in alle rust kunnen verlopen.


Een lawaai- en fluitconcert vind ik daarom ook geen goed idee.

Ik ben er zelf ook voor om haar in doodse stilte de rug toe te keren, maar de eerste oproepen voor een lawaaidemo kwamen uit de Surinaamse gemeenschap zelf, dus zal ik me daar bij aansluiten.



Er zijn nog 364 andere dagen om te protesteren tegen Verdonk en dit asociale kabinet, maar heb een beetje respect voor deze dag, die toch in de eerste en de laatste plaats de dag is van de Surinaamse en de Antiliaanse gemeenschap, de dag waarop wij onze vrijheid vieren, in feite onze 5 mei, of eigenlijk nog veelomvattender.

Oh heeft de rest van Nederland nu opeens geen slavernijverleden meer?

Altijd zo leuk als minderheidsgroepen de solidariteit van anderen afwijzen met het argument dit is van ONS :moe:

Het herdenken van de afschaffing van de slavernij is voor mij een bewust stilstaan bij het feit dat alle mensen aan elkaar gelijkwaardig zijn en dat dat in sommige periodes niet vanzelfsprekend was. En dat we op dit moment helaas weer teruggaan naar zo'n periode. Dat is een zaak van alle mensen en niet alleen van een bepaalde groep.

Rabi'ah.
01-07-05, 10:32
Geplaatst door freya
De herdenking begint om 16.30, Verdonk spreekt om ca 17.15 en dan pas zal er lawaai gemaakt worden. De herdenking zelf zal dus in alle rust kunnen verlopen.

Ok, dan is het goed.



Geplaatst door freya

Ik ben er zelf ook voor om haar in doodse stilte de rug toe te keren, maar de eerste oproepen voor een lawaaidemo kwamen uit de Surinaamse gemeenschap zelf, dus zal ik me daar bij aansluiten.

Ik ken anders ook zat Surinamers die niet voor een lawaaidemo zijn.




Geplaatst door freya

Oh heeft de rest van Nederland nu opeens geen slavernijverleden meer?

Altijd zo leuk als minderheidsgroepen de solidariteit van anderen afwijzen met het argument dit is van ONS :moe:

Het herdenken van de afschaffing van de slavernij is voor mij een bewust stilstaan bij het feit dat alle mensen aan elkaar gelijkwaardig zijn en dat dat in sommige periodes niet vanzelfsprekend was. En dat we op dit moment helaas weer teruggaan naar zo'n periode. Dat is een zaak van alle mensen en niet alleen van een bepaalde groep.

Ik wijs solidariteit niet af.......ik zeg alleen dat het in de eerste plaats onze dag is.

En ja, heel mooi en lofwaardig om ook bij andere zaken stil te staan, maar op 1 juli 1863 is in Suriname en op de Antilllen de slavernij afgeschaft, daar gaat het in de eerste plaats om.

Traditioneel is dat een feest- en gedenkdag en ik als Surinaamse en nazaat van bevrijde slaven wil niet dat die dag gekaapt wordt om er een anti-Verdonkmanifestatie van te maken.

Prima als er tegen haar geprotesteerd wordt, maar het moet niet een koste gaan van de oorspronkelijke bedoeling van de dag, namelijk de aandacht vestigen op de misdaden van de slavernij en het Nederlandse kolonialisme.


Rabiah.

Julien
01-07-05, 10:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar ik ben daar zeer zeker WEL op tegen!

Antillianen zijn Nederlandse staatsburgers en hebben dus dezelfde rechten als iedere andere Nederlander.

ow sorry dan heb ik je verkeerd begrepen ;)

Siah
01-07-05, 11:36
Geplaatst door Rabi'ah.
.............is dat de 1-juli herdenking gekaapt zal worden door linkse activisten om de aandacht op Verdonk te vestigen en er zo niks meer overblijft van de hele slavernijherdenking. :jammer: :(

Rabiah.

de slavernijherdenking is al één keer gekaapt door beat-rix, (wanneer was dat ook al weer?)
verdonk zet haar voeten op de voet-sporen van tante trix.

vergelijk de slavernijherdenking met de holocaust-herdenking.
een wereld van verschil.

verdonk weet dondersgoed dat ze als politica hiermee een onrust kan veroorzaken. maar keb tot nu toe nix anders van haar gezien.
haar 'politieke' "carriere" hangt samen met de spektakels die zij veroorzaakt.

Tomas
01-07-05, 11:39
Geplaatst door Julien
ow sorry dan heb ik je verkeerd begrepen ;)

Hoevaak is jou al uitgelegd dat antillianen een ander paspoort hebben dan de vasteland nederlanders en dat wij ons daarom dus niet zomaar mogen vestigen op de antillen?

AARDIG
01-07-05, 16:03
Gewoon hand weigeren :nerd:

wytze
01-07-05, 17:31
Geplaatst door AARDIG
Gewoon hand weigeren :nerd:


dit was meer dan hand weigeren. keihard weggejoeld is ze.

Rabi'ah.
01-07-05, 20:03
Ik ben geweest. Het verliep rommelig en het was meer Verdonk-dei dan Keti Koti-dei, maar alla, vond het fijn om daar aanwezig te zijn.

Ik heb meegelopen in de optocht met muziek naar het monument en dat was erg leuk, heb ook veel bekenden gezien.

Jammer dat er zoveel aandacht naar haar ging. Aandacht die ze niet verdiend had.

Een kennis van me verwoordde het heel goed. Ze zei in het Surinaams: "Wie is Verdonk? Vandaag is het mijn dag, niet de dag van Verdonk. Ze is niets voor mij."

Hetgeen precies mijn mening was.

Het hele gebeuren had ook bepaald niet de allure van een nationale herdenking, het leek meer een buurtfeest.


Maargoed, hopelijk heeft dit hele gedoe toch gezorgd voor publiciteit voor 1 juli en zullen er volgend jaar nóg meer mensen zijn.....Verdonk of geen Verdonk.

Dat vond ik, zoals ik al zei ook het jammere.......dat heel veel mensen die vandaag kwamen, niet waren gekomen als Verdonk niet aanwezig was geweest.

Alsof dat het enige interessante is aan 1 juli.


Maar ach, de tijd zal het leren.........

Rabiah.