PDA

Bekijk Volledige Versie : Leraren moeite met radicaal gedrag



MO_NL
01-07-05, 13:31
Leraren moeite met radicaal gedrag

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Uit een onderzoek naar radicalisering onder 239 leerkrachten in opdracht van AT5 blijkt dat veel leraren in het voortgezet onderwijs niet weten hoe ze met extremistische uitlatingen van hun leerlingen moeten omgaan.

Bovendien krijgt een groot deel van de docenten onvoldoende steun van de schoolleiding bij het optreden tegen radicaal gedrag. Bijna de helft van de leraren zegt geconfronteerd te worden met radicale uitingen van leerlingen.

Tweederde van de leraren maakt zich zorgen over de situatie op school. Voor de belangrijkste onderzoeksresultaten zie pagina's 131-133.

bron: at5

Hebben de leraren gelijk? Of moeten zij zich niet aanstellen?

Tomas
01-07-05, 13:36
Geplaatst door MO_NL
Hebben de leraren gelijk? Of moeten zij zich niet aanstellen?

Ik kan en hoef je filmpie niet te zien. Maar mijn eigen ervaring zegt: Ja, ze hebben hartstikke gelijk. De schoolleiding heeft de grootste moeite om de boel draaiende te houden en al het geld en middelen nodig om alleen maar de mogelijkheid te creeren dat leeraren in een lokaal les kunnen geven. De problemen van leerkrachten kunnen ze er echt niet bij hebben.

En als ik aanhoor wat leerkrachten op sommige scholen moeten meemaken, dan heb ik diepe medelijden. Dat is echt geen pretje.