PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk WEGGEHOOND bij slavernijherdenking



wytze
01-07-05, 17:27
Frau V. is weggehoond bij de slavernijherdenking

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Toen ze het woord kreeg voor haar toespraak brak een luid gejoel uit onder het publiek dat voortduurde tot ze weer van het podium verdween.
Toen ze even later een krans wou gaan leggen, werd de woede zo mogelijk nog groter en opnieuw brak eenhels kabaal los. Publiek maakte het Frau V. onmogelijk de krans te leggen waarop zij omgeven door veilgheidsmensen het park verliet.

@Rabiah,
Dit was een brede lawaaidemo van zowel surinamers als anderen. De sfeer was prima en bijna iedereen had denk ik een goed gevoel over het wegjagen van Verdonk. Het prgramma is nu nog aan de gang en gaat door tot een uur of 8.

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

delirious
01-07-05, 17:46
En dan vooral star in die microfoon blijven schreeuwen.
Deed me denken aan haar toespraak op de dam over wijlen TvG.
:cheefbek:

nl-x
01-07-05, 17:48
Ik vraag me af of het Journaal dit durft uit te zenden.

delirious
01-07-05, 17:50
Geplaatst door nl-x
Ik vraag me af of het Journaal dit durft uit te zenden.

Is er al op geweest.

wytze
01-07-05, 17:51
Geplaatst door delirious
En dan vooral star in die microfoon blijven schreeuwen.
Deed me denken aan haar toespraak op de dam over wijlen TvG.
:cheefbek:


In het begin wachtte ze even. Ze dacht mogelijk dat wel weer stil zou worden. :stout:

niet dus. ik was niet op de Dam na v. gogh en heb dat alleen op de radio gehoord. dit leek mij nog erger maar dat komt natuurlijk omdat ik er midden in stond.
Er was niets van haar toespraak te verstaan. :wohaa:

delirious
01-07-05, 17:55
Geplaatst door wytze
In het begin wachtte ze even. Ze dacht mogelijk dat wel weer stil zou worden. :stout:

niet dus. ik was niet op de Dam na v. gogh en heb dat alleen op de radio gehoord. dit leek mij nog erger maar dat komt natuurlijk omdat ik er midden in stond.
Er was niets van haar toespraak te verstaan. :wohaa:

Cohen kon gewoon zijn gang gaan of niet?

wytze
01-07-05, 17:59
Geplaatst door delirious
Cohen kon gewoon zijn gang gaan of niet?


ja. toen was het weer stil.
van mij had het gejoel overigens door mogen gaan tijdens cohen's toespraak.

AARDIG
01-07-05, 18:12
Het overtrof toch niet het handgeef schandaal he :boos:

Minerva
01-07-05, 19:24
En terecht, het was erg ongepast van haar om daar te verschijnen. Dan weet ze nu tenminste hoe het is om ergens 'onwelkom' te zijn, en dat gewoon recht toe recht aan iemand te laten merken.

RinC
01-07-05, 19:26
Geplaatst door AARDIG
Het overtrof toch niet het handgeef schandaal he :boos:


Bedoel je die van Lodewijk op minister de Geus? :p

Rabi'ah.
01-07-05, 20:02
Ik ben geweest. Het verliep rommelig en het was meer Verdonk-dei dan Keti Koti-dei, maar alla, vond het fijn om daar aanwezig te zijn.

Ik heb meegelopen in de optocht met muziek naar het monument en dat was erg leuk, heb ook veel bekenden gezien.

Jammer dat er zoveel aandacht naar haar ging. Aandacht die ze niet verdiend had.

Een kennis van me verwoordde het heel goed. Ze zei in het Surinaams: "Wie is Verdonk? Vandaag is het mijn dag, niet de dag van Verdonk. Ze is niets voor mij."

Hetgeen precies mijn mening was.

Het hele gebeuren had ook bepaald niet de allure van een nationale herdenking, het leek meer een buurtfeest.


Maargoed, hopelijk heeft dit hele gedoe toch gezorgd voor publiciteit voor 1 juli en zullen er volgend jaar nóg meer mensen zijn.....Verdonk of geen Verdonk.

Dat vond ik, zoals ik al zei ook het jammere.......dat heel veel mensen die vandaag kwamen, niet waren gekomen als Verdonk niet aanwezig was geweest.

Alsof dat het enige interessante is aan 1 juli.


Maar ach, de tijd zal het leren.........

Rabiah.

Juliette
01-07-05, 21:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Jammer dat er zoveel aandacht naar haar ging. Aandacht die ze niet verdiend had.

(...)

Alsof dat het enige interessante is aan 1 juli.

Maar ach, de tijd zal het leren.........

Rabiah.

Kijk. DIT noem ik "to the point".

Julien
01-07-05, 21:13
Geplaatst door wytze
In het begin wachtte ze even. Ze dacht mogelijk dat wel weer stil zou worden. :stout:

niet dus. ik was niet op de Dam na v. gogh en heb dat alleen op de radio gehoord. dit leek mij nog erger maar dat komt natuurlijk omdat ik er midden in stond.
Er was niets van haar toespraak te verstaan. :wohaa:

heb je ook nog een seconde aan die slavernij gedacht, of was je te druk bezig met het kijken naar Verdonk?

wytze
01-07-05, 21:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik ben geweest. Het verliep rommelig en het was meer Verdonk-dei dan Keti Koti-dei, maar alla, vond het fijn om daar aanwezig te zijn.

Ik heb meegelopen in de optocht met muziek naar het monument en dat was erg leuk, heb ook veel bekenden gezien.

Jammer dat er zoveel aandacht naar haar ging. Aandacht die ze niet verdiend had.

Een kennis van me verwoordde het heel goed. Ze zei in het Surinaams: "Wie is Verdonk? Vandaag is het mijn dag, niet de dag van Verdonk. Ze is niets voor mij."

Hetgeen precies mijn mening was.

Het hele gebeuren had ook bepaald niet de allure van een nationale herdenking, het leek meer een buurtfeest.


Maargoed, hopelijk heeft dit hele gedoe toch gezorgd voor publiciteit voor 1 juli en zullen er volgend jaar nóg meer mensen zijn.....Verdonk of geen Verdonk.

Dat vond ik, zoals ik al zei ook het jammere.......dat heel veel mensen die vandaag kwamen, niet waren gekomen als Verdonk niet aanwezig was geweest.

Alsof dat het enige interessante is aan 1 juli.


Maar ach, de tijd zal het leren.........

Rabiah.


Oh, liep jij achter die muziekgroep?

Voor mij stond een groep Surinamers die echt heel verontwaardigd waren dat verdonk kwam. Ze hadden fluitjes en potten bij zich. "Ik wil haar niet horen, daarom heb ik dit fluitje meegebracht" zei een van hen.

Ik ben het met je eens dat niet alle aandacht naar v. moet gaan, maar tegelijkertijd mogen we denk ik blij zijn dat het zo gelopen is als vanmiddag.
Het geeft veel mensen die daar waren een goed gevoel dat ze is weggejaagd, denk ik. dus een sterk signaal geweest haar en kabinets richting op.

en ja, ik denk dat er meer mensen naar de slavernijherdenking zullen komen voortaan en hopelijk ook naar de Kerwin herdenking op 20 augustus.

wytze
01-07-05, 21:19
Geplaatst door Julien
heb je ook nog een seconde aan die slavernij gedacht, of was je te druk bezig met het kijken naar Verdonk?



ik ben er anderhalf uur geweest. verdonk een kwartiertje.
wat denk je?

Julien
01-07-05, 21:22
Geplaatst door wytze
ik ben er anderhalf uur geweest. verdonk een kwartiertje.
wat denk je?

ja hoe moet ik dat weten. ik heb jou voorlopig alleen over Verdonk horen praten, niet over die herdenking zelf..

vlegeltje
01-07-05, 21:26
Geplaatst door Minerva
Dan weet ze nu tenminste hoe het is om ergens 'onwelkom' te zijn,

:stout:

Minerva
01-07-05, 21:29
Geplaatst door vlegeltje
:stout:

Wat kijk jij me ondeugend aan!

vlegeltje
01-07-05, 21:34
Geplaatst door Minerva
Wat kijk jij me ondeugend aan!

Ik vond jouw opmerking wel right on the spot. ;)

wytze
01-07-05, 21:36
Geplaatst door Julien
ja hoe moet ik dat weten. ik heb jou voorlopig alleen over Verdonk horen praten, niet over die herdenking zelf..



De komst van verdonk was omstreden en de afgelopen dagen was er nogal gespeculeerd hoe dat zou gaan. vandaar denk ik niet geheel onlogisch om als eerste te praten hoe dat dan is gegaan.
Politiek gesproken ook, want het is best wat als een minister daadwerkelijk van een bijeenkomst wordt wegggehoond.

wat de herdenking zelf betreft was ik deels op een verkeerd been gezet door de informatie dat de herdenking om 16.30 zou beginnen en dat verdonk aan het einde zou praten, om 17.15.
in werkelijkheid sprak verdonk aan het begin en duurde de hele herdenking tot minstens 20.30.

ik was er om 16.30 en toen was er nog niks, alleen het publiek dat flink doorgroeide. om 17.00 uur begon het programma en om 17.15 verdonk die om ongeveer half zes weg was.
toen begonnen de kransleggingen en dat duurde wel een poosje.

ik had andere verplichtingen en moest om 18.15 helaas weg. nog net even tijd om dit topic te plaatsen.

Maar ik denk dat het herdenkingsfeest in het park pas echt is begonnen na 18.30, maar dat weet Rabiah beter denk ik. als feest dan want het weghonen van verdonk was voor veel mensen beslist ook een feest.

AARDIG
01-07-05, 21:37
Check Nederland 3 :haha:

Zwarte Schaap
01-07-05, 21:39
Geplaatst door AARDIG
Check Nederland 3 :haha:

Ze eindigde met:''...ik ben ook maar een mens''.

AARDIG
01-07-05, 21:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze eindigde met:''...ik ben ook maar een mens''.

Ik ben niet zo harteloos. Maar ik vind dat ze daar gewoon niet had moeten komen.

wytze
01-07-05, 21:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze eindigde met:''...ik ben ook maar een mens''.


echt waar? :lol:

hoe zag het er verder uit op tv?

Minerva
01-07-05, 21:43
Geplaatst door vlegeltje
Ik vond jouw opmerking wel right on the spot. ;)

:blij:

Ik word heel snel verlegen.




Was eigenlijk een geintje vanwege je ondertitel. ;)

~Panthera~
01-07-05, 21:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ze eindigde met:''...ik ben ook maar een mens''.


Agossie, denkt ze daar ook aan, als ze sommige asielzoekers het land uit flikkert ? :moe:

wytze
01-07-05, 21:44
Geplaatst door AARDIG
Ik ben niet zo harteloos. Maar ik vind dat ze daar gewoon niet had moeten komen.



ik ook niet , maar het wordt hart tijd dat ze inziet dat wat ze aan het doen is echt niet kan. en vanmiddag heeft daar hopelijk een stukje aan bijgedragen.
en daar mogen de Surinamers die zo hard joelden wat mij betreft trots op zijn.

Minerva
01-07-05, 21:47
Geplaatst door ~Panthera~
Agossie, denkt ze daar ook aan, als ze sommige asielzoekers het land uit flikkert ? :moe:

Ik geloof daarom ook niet dat ze echt mens is. Laat haar eerst maar eens met bewijzen komen hiervan. (Zoals asielzoekers hun reden van asiel moeten aantonen met hardcore bewijs bij de IND. )

~Panthera~
01-07-05, 21:54
Geplaatst door Minerva
Ik geloof daarom ook niet dat ze echt mens is. Laat haar eerst maar eens met bewijzen komen hiervan. (Zoals asielzoekers hun reden van asiel moeten aantonen met hardcore bewijs bij de IND. )


Lijkt me, dat ze dan, net zoals die asielzoekers, behoorlijk in de problemen komt.

Zwarte Schaap
01-07-05, 21:55
Geplaatst door wytze
echt waar? :lol:

hoe zag het er verder uit op tv?

Ik heb alleen het laatste stukje op Nova gezien, en daar gaf ze toe dat ze aangeslagen was.

Op het 8 uur journaal vond ik dat ze net iets te lang op de linkse rakkers focusden, maar dat maakten ze goed door surinaamse individuen aan het woord te laten waarom ze niet welkom was.

Juliette
01-07-05, 21:57
Geplaatst door wytze
ik ook niet , maar het wordt hart tijd dat ze inziet dat wat ze aan het doen is echt niet kan. en vanmiddag heeft daar hopelijk een stukje aan bijgedragen.
en daar mogen de Surinamers die zo hard joelden wat mij betreft trots op zijn.

Dream on, baby.

Rabi'ah.
01-07-05, 22:25
Geplaatst door Julien
heb je ook nog een seconde aan die slavernij gedacht, of was je te druk bezig met het kijken naar Verdonk?

My point exactly.

Siah
01-07-05, 22:45
:D

RinC
01-07-05, 22:55
Geplaatst door Rabi'ah.
My point exactly.

Hij heeft Ut uitgelegd.

Ik ben trots op die Surinamers :D

Joesoef
01-07-05, 23:01
Geplaatst door Minerva
Dan weet ze nu tenminste hoe het is om ergens 'onwelkom' te zijn,


IK reed er vanmiddag langs, bij de kerk waren bands druk bezig om zich op te maken voor de optocht. Ik dacht aan verdonk en het fluitconcert wat zou komen, had zo iets van wat kan zij aan de slavernij doen.

Maar idd, haar arrogantie, haar uitspraken van die en die zijn niet welkom doen haar de das om. Goed dat ze is uitgefloten, juist dat de mensen zich omdraaiden.

Wat een arrogante takketrut is dat wijf toch.

helly2002
02-07-05, 02:36
ik sta met de dag meer te kijken van mevrouw verdonk niks lijkt haar wat tedoen zal er eigenlijkwel bloed door haar lichaam stromen of gewoon ijs ofzo ?op het journaal hoor je gelijk weer dingen als hitler zou er ook niet mogen komen wat ik nog steeds geen vergelijking vind hoor .maar zon fluitconcert is natuurlijk allang vantevoren afgesproken en veranderd helemaal niks ookal zullen er weer mensen zijn die denken vanwel dat gevoel had ik in 2002 en wat is er veranderd geen klote nee de politiek is allee maar erger geworden .maar ik heb verdonk en het fluitconcert gezien jammer dat alles daarnaartoe gaat en niet naar waar het echt om ging want ging het nou over verdonk over over iets wat nooit meer mag gebeuren slavernij ik hoop om het laatste ookal lijkt het er verdomd veel op dat het gaat om kijk eens hoe stoer we zijn we fluiten erg jammer is dat want veranderen zal er niks door of het moet zijn dat de ijskoude vrouw nog harder wordt want dat is ze zeker wel

Zwarte Schaap
02-07-05, 07:55
Herdenking / Minister Verdonk : Ik ga er vandoor

door John Hoogerwaard

Minister Verdonk (integratie) verliet gisteren voortijdig de jaarlijkse slavernijherdenking in Amsterdam. Hoewel ze moedige pogingen deed, was de vijandigheid niet te sussen.

Manmoedig grijpt minister Verdonk het katheder nog steviger vast. Ze spreekt luid, maar slechts flarden van haar toespraak bereiken de honderden joelende en schreeuwende Surinamers en Antillianen. „Het is nu niet de tijd om elkaar het spreken onmogelijk te maken”, zegt ze nauwelijks verstaanbaar.

De menigte bij het slavernijmonument in het Amsterdamse Oosterpark wil het niet horen. Onophoudelijk klinkt: „Oprotten!”

Dat doet de minister dan ook, even later. Haar beveiligers, al nerveus door het rommelige karakter van de bijeenkomst, houden haar staande als ze een krans wil leggen. De haag van vijandelijkheid is te groot. „Ik ga er vandoor”, zegt ze, terwijl ze burgemeester Cohen de hand drukt. Die knikt begrijpend en weg is Verdonk.

Alles wordt met veel genoegen bekeken door August Hard (54) en Ella van der Weerd (55), beiden van Surinaamse komaf. Zij hadden zich al voorgenomen Verdonk de stad uit te jagen. „Als iemand met zo’n beleid hier durft te komen, toont ze geen respect voor deze dag”, zegt Van der Weerd. „Ze gaat maar terug naar Den Haag”, roept Hard.

Met het vertrek van Verdonk is de lucht geklaard. Cohen legt gewoon een krans en wordt meermalen stevig vastgegrepen en gekust door Surinaamse dames. In die onderonsjes doet de burgemeester nog vergeefse pogingen: „Het is ook een teken van zwakte, iemand niet uit te laten praten. Maar goed, laten we er nu maar een mooie dag van maken.”

Het terrein voor de plichtplegingen is slechts afgezet door metalen paaltjes met rode koorden. Een bewuste keuze, zegt Cohen. In 2002 liep de onthulling van het gedenkteken juist uit de hand, vanwege woede over hoge hekken en strenge maatregelen. „Dat willen we niet meer.”

Zodoende staat het pad rond het monument volgepakt en worden de bobo’s verdrongen naar de periferie. Zo ook staatssecretaris Van der Laan (cultuur en media), die door het vertrek van Verdonk de regering in haar eentje vertegenwoordigt.

„Uit de pers was al duidelijk geworden wat ons te wachten stond”, zegt ze monter. „Minister Verdonk draagt haar verantwoordelijkheid met kracht.” Ze weet hoe het voelt. Van der Laan moest zich onlangs verdedigen tegenover woedende NPS’ers, omdat hun omroep door haar plannen verdwijnt. „Hier is de aandacht niet op mij gericht.”

De lawaaidemonstranten Hard en Van der Weerd zal het een worst wezen. „Schandalig hoe Verdonk en de regering met Antillianen omgaan. Ze wil die mensen terugsturen! Dat zijn Nederlanders, net als wij. Goed dat ze weg is!”


Bron: Trouw 02/07/05

freya
02-07-05, 08:29
Geplaatst door Julien
heb je ook nog een seconde aan die slavernij gedacht, of was je te druk bezig met het kijken naar Verdonk?

Ik was er ook en het was goed om daar te zijn.
En ja, het was voor mij de eerste keer dat ik bij deze herdenking was, de oproepen voor voorgaande gelegenheden zijn altijd aan mij voorbij gegaan. In het topic van Rabiah bleek ook al dat de Surinaams/Antiliaanse gemeenschap dit altijd als 'iets van ons' hebben beschouwd.

Maar de slavernij is een geschiedenis die wij met elkaar delen. En het is goed om daar samen bij stil te staan.

Ik schaam mij weldegelijk als ik er aan denk dat mensen met dezelfde huidskleur als de mijne, zichzelf nog steeds superieur voelen aan andere bevolkingsgroepen, denken dat ze beschaafder zijn, verder ontwikkeld.
Het meester - slaaf denken is nog lang niet helemaal uitgeroeid. Alleen mensen die zich precies hetzelfde gedragen als de superieure blanken krijgen dezelfde rechten toegekend. Als je van die standaard afwijkt, door met een accent te praten, afwijkende kleding (zoals een hoofddoek) te dragen, een ander geloof, zoals winti, aan te hangen, enz, dan wordt je niet voor vol aangezien en worden je burgerrechten regelmatig ter discussie gesteld.

Het feit dat een minderheids-organisatie de komst van een ongewenste minister niet durft te weigeren, spreekt voor mij boekdelen!


Het enige positieve aan de komst van Verdonk was dat deze herdenking in bredere kringen bekendheid heeft gekregen. Dit jaar wist ik tenminste hoe laat ik daar moest zijn!
Volgend jaar wil ik er ook weer bij zijn.

Zwarte Kat
02-07-05, 11:44
Geplaatst door wytze
ik ook niet , maar het wordt hart tijd dat ze inziet dat wat ze aan het doen is echt niet kan. en vanmiddag heeft daar hopelijk een stukje aan bijgedragen.
en daar mogen de Surinamers die zo hard joelden wat mij betreft trots op zijn.

Forget it! Dat mens kickt er juist op als ze tegenstand krijgt.
Voor de rest is ze niets meer dan een poppetje dat een beleid uitvoert. Verdonk doet niet terzake.
Als Verdonk morgen weg is komt er een nieuw poppetje voor haar in de plaats die verder gaat met hetzelfde beleid.

wytze
02-07-05, 12:39
Geplaatst door Zwarte Kat
Forget it! Dat mens kickt er juist op als ze tegenstand krijgt.
Voor de rest is ze niets meer dan een poppetje dat een beleid uitvoert. Verdonk doet niet terzake.
Als Verdonk morgen weg is komt er een nieuw poppetje voor haar in de plaats die verder gaat met hetzelfde beleid.



Hee, het is een Topper geworden. mn eerste! :wijs:

Mogelijk is het ijdele hoop, maar ze was zichtbaar aangeslagen toen ze vertrok en dat heeft ze blijkbaar zelfs beaamd.
Die arrogante glimlach is natuurlijk ook vaak een masker.

Maar je hebt gelijk dat Verdonk vervangbaar is en dat dat voor het beleid niet veel zal uitmaken, hoewel ze natuurlijk ook wel enige eigen inbreng heeft. Ze had ook een generaal pardon kunen voorstellen in het kabinet en parlement.

Rabi'ah.
02-07-05, 12:51
Geplaatst door Zwarte Kat
Forget it! Dat mens kickt er juist op als ze tegenstand krijgt.
Voor de rest is ze niets meer dan een poppetje dat een beleid uitvoert. Verdonk doet niet terzake.
Als Verdonk morgen weg is komt er een nieuw poppetje voor haar in de plaats die verder gaat met hetzelfde beleid.

Precies!

Toen ze uitgejoeld werd, stond ze namelijk gewoon te lachen.

wytze
02-07-05, 13:46
Geplaatst door Rabi'ah.
Precies!

Toen ze uitgejoeld werd, stond ze namelijk gewoon te lachen.



nou. als een boerin met kiespijn dan om de boel te maskeren.
en toen ze die krans niet kon leggen lachte ze echt niet meer.

wat ik grappig vond is dat ze eerst bleef wachten tot het stil werd. en pas ging praten toen de presentatrice zei dat ze maar beter met haar toespraak kon beginnen.
:D

helly2002
02-07-05, 14:28
erg grappig inderdaad het ging daar toch om een herdenking of ging het nou echt alleen over mevrouw verdonk nee toch zeker ?net of het mens van ijs bezwijkt voor een paar fluitjes keep on dreaming het enige wat daar gebeurt is is dat alle aandacht weg was bij waar het eigenlijk om ging meer niet . :boogie: dat is jammer

freya
02-07-05, 14:33
Geplaatst door helly2002
erg grappig inderdaad het ging daar toch om een herdenking of ging het nou echt alleen over mevrouw verdonk nee toch zeker ?net of het mens van ijs bezwijkt voor een paar fluitjes keep on dreaming het enige wat daar gebeurt is is dat alle aandacht weg was bij waar het eigenlijk om ging meer niet . :boogie: dat is jammer

Was jij erbij?

wytze
02-07-05, 14:46
Geplaatst door helly2002
erg grappig inderdaad het ging daar toch om een herdenking of ging het nou echt alleen over mevrouw verdonk nee toch zeker ?net of het mens van ijs bezwijkt voor een paar fluitjes keep on dreaming het enige wat daar gebeurt is is dat alle aandacht weg was bij waar het eigenlijk om ging meer niet . :boogie: dat is jammer



ga dat ff tegen al die Surinamers zeggen die zo stonden te joelen.
quote uit de Volkskrant van vandaag:
"De meeste bezoekers zijn na afloop tevreden met het verloop van de bijeenkomst. "Ik ben blij dat we haar hebben uitgejouwd en wegggejaagd" zegt de Surinaamse Muria Smit (56). "Verdonk respecteert ons niet. De tijd dat we met ons lieten sollen is voorbij".

peyote
02-07-05, 15:04
Geplaatst door wytze
Toen ze even later een krans wou gaan leggen, werd de woede zo mogelijk nog groter en opnieuw brak eenhels kabaal los. Publiek maakte het Frau V. onmogelijk de krans te leggen waarop zij omgeven door veilgheidsmensen het park verliet.

Typisch om een herdenking te misbruiken om het zogenaamde eigen gelijk aan te tonen, dat doet me denken aan de voetbal wedstrijd met herdenkingskransen... of een stille tocht voor een tasjes rover...

Of je nu gelijk hebt of niet, als weldenkend mens misbruik je daar geen herdenking voor maar maak je je punt op een andere manier duidelijk.

Rabi'ah.
02-07-05, 18:02
Geplaatst door peyote
Typisch om een herdenking te misbruiken om het zogenaamde eigen gelijk aan te tonen, dat doet me denken aan de voetbal wedstrijd met herdenkingskransen...

Wat heeft het op bijzonder onbeschofte en respectloze manier verstoren van een herdenking te maken met het protesteren tegen die komst van een ongewenste spreker?

jochie
02-07-05, 18:11
Ik vond het schandalig dat Rita Verdonk werd uitgejoeld. Ik ben voorstander van haar beleid.

Je kan mij niet wijs maken dat bijvoorbeeld het verplicht aanleren van de Nederlandse taal in het land van herkomst iets slechts is! Het benadfrukt eens te meer dat de komst naar een nieuw land ALTIJD gepaard dient te gaan met een gedegen voorbereiding.

Je kan mij niet wijsmaken dat het NIET toelaten van mensen, in het kader van gezinshereniging, terwijl de reeds hier verblijvende partner geen middelen heeft tot het onderhouden van het nieuwe gezinslid, geen goede zaak is! Iemand zal zijn gezin moeten kunnen onderhouden! (NB: ik ben allochtoon en mijn partner heeft een verblijfsstatus voor verblijf bij mij).

Je kan mij niet wijsmaken, dat het terugsturen van tijdelijk hier ten lande verblijvende vluchtelingen, indien volgens het ministerie de kust veilig is in het oorspronkelijke land, geen goede zaak is.
In dezen dient de minister uit te gaan van aan haar ter beschikking gestelde informatie van de overheid, die daar ter plekke is vergaard, en NIET van informatie die via andere media wordt verspreid.

Deze minister is uitstekend bezig en benadrukt eindelijk eens ieders verantwoordelijkheid.

Ik vind de stigmatisering en demonisering extreem de verkeerde kant op gaan. De logica verliest het jammer genoeg van de emotie.

Ik wens Verdonk alle kracht die ze nodig heeft! Vanuit de grond van mijn hart!

peyote
03-07-05, 11:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Wat heeft het op bijzonder onbeschofte en respectloze manier verstoren van een herdenking te maken met het protesteren tegen die komst van een ongewenste spreker?
In beide gevallen is het een groep minderheden die onbeschoft en met totaal geen respect een herdenking verziekt.

Was ook weer een lekker gezelschap daar: bodjes met 'minister van deportatie en provocatie', 'bloed aan je handen' en 'wie bevrijdt ons van Verdonk' en daarna nog de minister uitjoelen met 'kuthoer' en haar vergeleken met nazikamparts Jozef Mengele. Dat geeft het niveau wel aan van deze 'demonstranten'.

Rabi'ah.
03-07-05, 11:55
Geplaatst door peyote
In beide gevallen is het een groep minderheden die onbeschoft en met totaal geen respect een herdenking verziekt.

Pardon??? 1 juli is toevallig wel de herdenking van de Surinamers en de Antillianen zelf en die staan dus volkomen in hun recht om te protesteren tegen een ongewenste spreker.

Met de manier waarop was ik het niet eens, maar met het laten merken dat Verdonk niet welkom was, in principe wel.

Het feit dat het kabinet juist iemand als Verdonk stuurt, die bij iedere minderheidsgroep en overigens ook haast iedere autochtoon impopulair is, getuigt van een elementair gebrek aan respect voor de Surinaamse en Antilliaanse gemeenschappen en hun gevoeligheden.

Maar lui als jij vinden zeker dat wij allang blij moeten zijn dat er überhaupt een monument is en dat we dus maar alles moeten slikken van de overheid. :moe:

Durven ze wel, die brutale Surinamers, tegenover de superieure autochtone minister! :moe:


Geplaatst door peyote
Was ook weer een lekker gezelschap daar: bodjes met 'minister van deportatie en provocatie', 'bloed aan je handen' en 'wie bevrijdt ons van Verdonk' en daarna nog de minister uitjoelen met 'kuthoer' en haar vergeleken met nazikamparts Jozef Mengele. Dat geeft het niveau wel aan van deze 'demonstranten'.

Ik ben zelf van het begin af aan bij de herenking aanwezig geweest en ik heb termen als "kuthoer" en vergelijkingen met Mengele niet gehoord.

jochie
03-07-05, 12:07
Geplaatst door Rabi'ah.
Pardon??? 1 juli is toevallig wel de herdenking van de Surinamers en de Antillianen zelf en die staan dus volkomen in hun recht om te protesteren tegen een ongewenste spreker.

vrijdag 1 juli: Nationale Herdenking Afschaffing Slavernij.

Niet enkel een dag van Surinamers en Antillianen !!!!!!!!!!

Rabi'ah.
03-07-05, 12:11
Geplaatst door jochie
vrijdag 1 juli: Nationale Herdenking Afschaffing Slavernij.

Niet enkel een dag van Surinamers en Antillianen !!!!!!!!!!

Als je bijdehand wil komen doen moet je wel wat zinnigs te zeggen hebben.

Ik zeg: niet ALLEEN voor Surinamers en Antillianen. Maar wel in de eerste plaats.

Solidariteit is prima, maar het maakt vooral onderdeel van onze geschiedenis. Een geschiedenis waarin Nederland dader is en Suriname en de Antillen slachtoffer. Dat is een feit.

jochie
03-07-05, 12:15
ik vind zo'n dag NIET in de 1ste plaats iets voor surinamers en antilianen.

Met name het bewustzijn van het verleden is ook voor anderen zeer van belang.

Rabi'ah.
03-07-05, 12:22
Geplaatst door jochie
ik vind zo'n dag NIET in de 1ste plaats iets voor surinamers en antilianen.

En ik als Surinaamse vind van wel. Wij zijn immers de afstammelingen van bevrijde slaven, niet de autochtone Nederlanders of andere groepen.


Geplaatst door jochie

Met name het bewustzijn van het verleden is ook voor anderen zeer van belang.

Dit ben ik met je eens.

Doeschate
03-07-05, 13:39
Wat heb ik nu een medelijden met die arme mevrouw Verdonk! Beschimpt, bespot en bespuugd. Wat een agressie, griezelig gewoon!

Zij voert slechts “ons” beleid uit, in naam van de meerderheid van de bevolking!

Zijn de tegenstellingen zo groot geworden? Betreft die agressie de totale bevolking, of slechts de vertegenwoordiger ervan, die arme mevrouw Verdonk?

peyote
03-07-05, 13:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Pardon??? 1 juli is toevallig wel de herdenking van de Surinamers en de Antillianen zelf en die staan dus volkomen in hun recht om te protesteren tegen een ongewenste spreker.

Met de manier waarop was ik het niet eens, maar met het laten merken dat Verdonk niet welkom was, in principe wel.

Het feit dat het kabinet juist iemand als Verdonk stuurt, die bij iedere minderheidsgroep en overigens ook haast iedere autochtoon impopulair is, getuigt van een elementair gebrek aan respect voor de Surinaamse en Antilliaanse gemeenschappen en hun gevoeligheden.

Maar lui als jij vinden zeker dat wij allang blij moeten zijn dat er überhaupt een monument is en dat we dus maar alles moeten slikken van de overheid. :moe:

Durven ze wel, die brutale Surinamers, tegenover de superieure autochtone minister! :moe:



Ik ben zelf van het begin af aan bij de herenking aanwezig geweest en ik heb termen als "kuthoer" en vergelijkingen met Mengele niet gehoord.

Het is een ‘Nationale Herdenking Nederlands Slavernijverleden’, dus voor het gehele volk. Voel je vrij om zelf iets te organiseren en dan kun je ook zelf je gasten uitnodigen.

Om zo’n waardige herdenking te verstoren is al weinig respectvol, zeker als het is om een politiek statement te willen maken omdat je het niet eens bent met het beleid van de minister Verdonk (waar ook genoeg mensen wel achter staan trouwens, en niets met deze herdenking van doen heeft).

Je hebt het over gebrek aan respect van haar kant, terwijl als er iemand respectloos is het die bewuste demonstranten wel zijn. Of vind je bordjes met 'minister van deportatie en provocatie', 'bloed aan je handen' en je middelvinger naar haar opsteken opstekken wel getuigen van respect? En ik vind zeker niet dat je alles hoeft te slikken, maar op deze wijze vind ik het zelf niet kunnen.


Geplaatst door Rabi'ah.
Ik ben zelf van het begin af aan bij de herenking aanwezig geweest en ik heb termen als "kuthoer" en vergelijkingen met Mengele niet gehoord.

de mevrouw in het begin van dit nova fragment maakt de vergelijking met mengele (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/nova/bb.20050701-a.asf?start=0:15:30.25&end=0:18:3.409)

Foxcave1
03-07-05, 14:44
Tja, het was al weken bekend dat zowel de organisatie alsook de hoofdmoot aan bezoekers mevrouw Verdonk liever niet zagen verschijnen, als je dan zoveel boter op je hoofd hebt dat je toch gaat, slik dan gewoon wat er gebeurd...

Doeschate
03-07-05, 15:31
Geplaatst door Foxcave1
Tja, het was al weken bekend dat zowel de organisatie alsook de hoofdmoot aan bezoekers mevrouw Verdonk liever niet zagen verschijnen, als je dan zoveel boter op je hoofd hebt dat je toch gaat, slik dan gewoon wat er gebeurd...
Moet je het slikken dat anderen je zelfs het woord weigeren?

Moet je wijken voor fascisme? Ik dacht het niet. Ik ben voor een generaal pardon, maar die griezelige fascisten die het vrije woord vermoorden kunnen nog meer op mijn afkeuring rekenen dan Verdonk.

freya
03-07-05, 15:33
Geplaatst door Doeschate
Zij voert slechts “ons” beleid uit, in naam van de meerderheid van de bevolking!


Bewijs dat eens met cijfers :zozo:

Doeschate
03-07-05, 15:36
Geplaatst door freya
Bewijs dat eens met cijfers :zozo: Ga alsjeblieft weer met je satanische poppen spelen, of wordt eindelijk eens inhoudelijk!

Zie de laatste verkiezingen!

freya
03-07-05, 15:38
Geplaatst door Doeschate
Ga alsjeblieft weer met je satanische poppen spelen, of wordt eindelijk eens inhoudelijk!

Zie de laatste verkiezingen!

Welke verkiezingen bedoel je precies?

Doeschate
03-07-05, 15:47
Geplaatst door freya
Welke verkiezingen bedoel je precies? De laatste!!!

Wat wil je? Begrijp je niet wat de essentie van mijn vehaal is:
Die agressie van de verdonktegenstanders is gebaseerd op hetzelfde aangeboren vermogen tot racisme dat ieder mens eigen is.

Of ben jij een beter mens?

freya
03-07-05, 15:57
Geplaatst door Doeschate
De laatste!!!


Je bedoelt toch zeker niet die verkiezingen waarbij de PvdA 19 zetels won, maar door het CDA buiten de regering werd gemanouvreerd?

BiL@L
03-07-05, 16:05
Tjah, Verdonk en consorten zijn overgeleverd aan de grillen van het volk, dat betekent dat je dingen moet doen die je niet wilt doen. Uiteraard keur ik iedere vorm van anarchie af.

Zwarte Kat
03-07-05, 16:05
Geplaatst door Doeschate
Moet je wijken voor fascisme? Ik dacht het niet. Ik ben voor een generaal pardon, maar die griezelige fascisten die het vrije woord vermoorden kunnen nog meer op mijn afkeuring rekenen dan Verdonk.

Hadden de herdenkers moeten wijken voor provocatie? Ik dacht het niet.
Van Aartsen heeft zelf gezegd dat hij vantevoren zag aankomen dat het chaos zou gaan worden om Verdonk erheen te sturen. Dat riekt naar nodeloos provoceren. Nergens voor nodig.
Ze hadden elk willekeurig poppetje uit Den Haag kunnen sturen nadat hun gevraagd was om een regeringsfunctionaris de herdenking bij te laten wonen.

Zwarte Kat
03-07-05, 16:07
Geplaatst door freya
Je bedoelt toch zeker niet die verkiezingen waarbij de PvdA 19 zetels won, maar door het CDA buiten de regering werd gemanouvreerd?

Het beleid dat Verdonk uitvoert is in gang gezet door de PvdA.....

freya
03-07-05, 16:12
Geplaatst door Zwarte Kat
Het beleid dat Verdonk uitvoert is in gang gezet door de PvdA.....

Het beleid ja, maar niet de rucksichtsloze uitvoering ervan. En ook niet de olie op het vuur gooiende uitspraken van Frau V.

Doeschate
03-07-05, 16:19
Geplaatst door Zwarte Kat
Hadden de herdenkers moeten wijken voor provocatie? Ik dacht het niet.
Van Aartsen heeft zelf gezegd dat hij vantevoren zag aankomen dat het chaos zou gaan worden om Verdonk erheen te sturen. Dat riekt naar nodeloos provoceren. Nergens voor nodig.
Ze hadden elk willekeurig poppetje uit Den Haag kunnen sturen nadat hun gevraagd was om een regeringsfunctionaris de herdenking bij te laten wonen. Dan is het achteraf heel goed geweest dat op deze wijze de diepe tweespalt in onze bevolking duidelijk wordt. Verdonk is onze minister, het is belachelijk dat zij niet bij een herdenking aanwezig mag zijn.

Laten de verhoudingen maar duidelijk worden: denk jij dat onze regering een fascistische bende is?

wytze
03-07-05, 19:52
Geplaatst door Doeschate
Dan is het achteraf heel goed geweest dat op deze wijze de diepe tweespalt in onze bevolking duidelijk wordt. Verdonk is onze minister, het is belachelijk dat zij niet bij een herdenking aanwezig mag zijn.

Laten de verhoudingen maar duidelijk worden: denk jij dat onze regering een fascistische bende is?



hee doeschate,
ga eens kijken in het grenshospitium (de bajesboten) in rotterdam, het uizetcentrum zestienhoven, uitzetcentrum schiphol en vertrekcentrum ter apel en nog zo wat.

ben zeer benieuwd naar je bevindingen. :roker:

Doeschate
03-07-05, 21:20
Geplaatst door wytze
hee doeschate,
ga eens kijken in het grenshospitium (de bajesboten) in rotterdam, het uizetcentrum zestienhoven, uitzetcentrum schiphol en vertrekcentrum ter apel en nog zo wat.

ben zeer benieuwd naar je bevindingen. :roker: Hoezo denk je dat ik daar niets vanaf weet?

Er dient inderdaad heel wat te gebeuren, maar denk niet dat jouw soort van extremisme ook maar enig goeds daaraan bijdraagt, in de huidige situatie.

Lijkt de steniging van Verdonk jou wel wat, om het eens extreem te verwoorden?

Orakel
03-07-05, 22:33
Geplaatst door Doeschate
Zij voert slechts “ons” beleid uit, in naam van de meerderheid van de bevolking!


Nope, sniewaar. Uit een onderzoek van begin dit jaar bleek dat erg veel gemeentes niet achter haar beleid staan en weigeren dit uit te voeren.
Dat mens is echt het levende bewijs van het gelijk van Darwin.
Onze lieve Heer kan ze zo dom niet gemaakt hebben.
Is volgens mij ooit een amoebe geweest en toen is er iemand geweest die haar een jasje en en broekje aangedaan heeft: "Sjow, nou doehoeg. En nu opzoutuh".

jochie
04-07-05, 05:24
Geplaatst door Orakel
Nope, sniewaar. Uit een onderzoek van begin dit jaar bleek dat erg veel gemeentes niet achter haar beleid staan en weigeren dit uit te voeren.
Dat mens is echt het levende bewijs van het gelijk van Darwin.
Onze lieve Heer kan ze zo dom niet gemaakt hebben.
Is volgens mij ooit een amoebe geweest en toen is er iemand geweest die haar een jasje en en broekje aangedaan heeft: "Sjow, nou doehoeg. En nu opzoutuh".

Wat goedkoop om iemand die alleszins dom is, dom te noemen. Ik vind dat enigzins dom. }]

IbnRushd
04-07-05, 11:28
Geplaatst door jochie
Wat goedkoop om iemand die alleszins dom is, dom te noemen. Ik vind dat enigzins dom. }]

In vind dom dom noemen niet anders dan dom [Belg.], maar iemand die wel degelijk dom is, is dom, en daar hoeft men over te disputeren .

Laten we uitgaan dat Verdonk dom is, zouden wij dan ons dom voelen omdat we haar dom noemen?

Zwarte Kat
04-07-05, 13:26
Geplaatst door Doeschate
Dan is het achteraf heel goed geweest dat op deze wijze de diepe tweespalt in onze bevolking duidelijk wordt. Verdonk is onze minister, het is belachelijk dat zij niet bij een herdenking aanwezig mag zijn.

Als bezoeker had Verdonk er heen kunnen gaan maar niet als gastspreker.
Vergeet niet dat er een regeringsfunctionaris is uitgenodigt.
Als jij iemand uitnodigt en er komt vervolgens iemand langs die je niet te gast wilt hebben dan is het je goed recht om die persoon de toegang te weigeren.
Wat jij afdoet als facistische praktijken is niets meer dan het hanteren van een deurbeleid om gasten die niet welkom zijn de deur te wijzen.



Laten de verhoudingen maar duidelijk worden: denk jij dat onze regering een fascistische bende is?

Wat heb jij toch met het woordje facisme?

Wide-O
04-07-05, 13:31
Geplaatst door Zwarte Kat
Wat heb jij toch met het woordje facisme?

't Is in de uitverkoop denk ik.

"Als een woord vaak gebruikt wordt, weet dan, dat het zijn betekenis verloren heeft".

wytze
04-07-05, 14:57
Geplaatst door Doeschate
Hoezo denk je dat ik daar niets vanaf weet?

Er dient inderdaad heel wat te gebeuren, maar denk niet dat jouw soort van extremisme ook maar enig goeds daaraan bijdraagt, in de huidige situatie.

Lijkt de steniging van Verdonk jou wel wat, om het eens extreem te verwoorden?



omdat ik denk als je echt weet hoe er met asielzoekers wordt omgegaan op dit moment,je iets anders zou praten. althans dat zou je doen als je iets menselijks in je hebt, waar ik vooralsnog van uitga.

wat bedoel je met "mijn soort van extremisme?"

stenigen is niet mijn ding.

Zwarte Schaap
04-07-05, 22:20
Geplaatst door gerard kampen
is het nu zo moeilijk om de minimale civilisatie op te brengen om de ander te laten uitspreken, of je nu met hem/haar eens bent of niet.
we praten wel over een regeringslid!
wat hebben trouwens surinamers nu in godsnaam te maken met het integratievraagstuk van mevrouw Verdonk?!
geen een Surinamer heeft te maken met haar beleid, dit vanwege het voormalige kolonie.
de grootste meerderheid is naar nederland gekomen vanwege de betere economische omstandigheden.
velen hebben ondanks dit nog steeds problemen met integratie wat op hun beurt weer problemen in de maatschappij geeft.
de slavernij is reeds 150 jaar geleden afgeschaft.
er waren ook vele afrikanen zelf die slavernij uitvoerde.
na zoveel ontelbare jaren nog steeds in je slachtofferrol hangen is wel een teken van patisch en afgestompd gedrag.
neem toch je eigen verantwoordelijkheid in je handen.
volg een studie, voltooi deze studie (!!!!) neem een baan of creeer een baan, en kom uit die slachtofferrol!!!!!!!!!!
dit is het meest vernietigende, de slachtofferrol.
weet dat het een keuze is om in nederland te wonen, niet een verplichting!!!

Die barbaarse Surinamers toch, waarom doen ze nou niet wat we ze opdragen? Ze hebben het hier toch zo goed met al die uitkeringen. Waar betalen ze al die massieve gouden kettingen anders van?

Wide-O
04-07-05, 23:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die barbaarse Surinamers toch, waarom doen ze nou niet wat we ze opdragen? Ze hebben het hier toch zo goed met al die uitkeringen. Waar betalen ze al die massieve gouden kettingen anders van?

Van de verkoop van hoofdletters aan autochtonen ?

Bofko
04-07-05, 23:54
Geplaatst door Wide-O
Van de verkoop van hoofdletters aan autochtonen ?

Als je al een . hebt , heb je eigenlijk geen hoofdletter meer nodig. Wat dat betreft zijn de Duitsers natuurlijk ontzettend decadent. :cheefbek:

blauwwit
05-07-05, 10:55
ja inderdaad Gerard Kampen, ik ben het met je eens. Ik word ook zo ziek van die zelf ingenomen terreur van links. Wat heeft Verdonk voor iets ergs gedaan? Zij is een democratisch gekozen minister, die illegalen, dus mensen die volgens de democratisch bepaalde wet niet in Nederland mogen zijn, uit Nederland wil zetten. En niet als een emotieloze regelneuker, van de 26000 illegalen zijn er al een stuk of 5000 die toch mogen blijven.
Maar nog veel belangrijker, wat is er over van respect voor je medemens? Prima dan ben je het niet met haar eens, of ben je anti-VVD. Dan kun je toch wel het minimale respect hebben om iemand niet uit te jouwen en te bedreigen. Echt misselijkmakend. En dan die bloedfanatieke linkse, autochtone schreeuwlelijken. Zo zwelgend in hun betweterigheid en zelfgenoegzaamheid. Tsja in Nederland heb ik soms het gevoel dat er maar 1 mening serieus wordt genomen en dat is de politiek correcte linkse mening, denk je anders dan ben je vogelvrij. Wie plegen in Nederland nu de politieke moorden? RaRa, Folkert van de Graaf, Mohammed B., allemaal de politiek correcte linkerzijde die opgaat in zijn eigen woede en niet meer communiceert.
Om verder te groeien als mens, en als maatschappij is het essentieel om met anderen te praten met name met mensen met wie je het niet eens bent. Het haten, uitschelden en agressief doen tegen andersdenkenden is in mijn ogen negatief en voorkomt een vrije uitwisseling van gedachten en geestelijke groei.

Doeschate
05-07-05, 11:52
Geplaatst door Orakel
Nope, sniewaar. Uit een onderzoek van begin dit jaar bleek dat erg veel gemeentes niet achter haar beleid staan en weigeren dit uit te voeren.
Dat mens is echt het levende bewijs van het gelijk van Darwin.
Onze lieve Heer kan ze zo dom niet gemaakt hebben.
Is volgens mij ooit een amoebe geweest en toen is er iemand geweest die haar een jasje en en broekje aangedaan heeft: "Sjow, nou doehoeg. En nu opzoutuh". Na de volgende verkiezingen krijgen we hopelijk een ander beleid. Tot die tijd moeten we Verdonk gedogen. De griezelige agressie van die demonstranten laat zien dat alle mensen onderbuikgevoelens hebben, vooral hen die vanwege hun vermeende morele superioriteit heilig verontwaardigd zijn. Heel gevaarlijk!

Doeschate
05-07-05, 11:57
Geplaatst door wytze
omdat ik denk als je echt weet hoe er met asielzoekers wordt omgegaan op dit moment,je iets anders zou praten. althans dat zou je doen als je iets menselijks in je hebt, waar ik vooralsnog van uitga.

wat bedoel je met "mijn soort van extremisme?"

stenigen is niet mijn ding. Nee, ook als je kritiek op het beleid van Verdonk hebt kun je het gevaar zien van die griezelige fanatiekelingen. Uiteindelijk leidt dit soort extremisme tot moord en doodslag. Dat is nog gevaarlijker dan het beleid van Verdonk.

Welke vorm van doden is dan wel jouw ding?"

Zwarte Kat
05-07-05, 12:11
Geplaatst door Doeschate


griezelige fanatiekelingen.

Uiteindelijk leidt dit soort extremisme tot moord en doodslag.

De griezelige agressie van die demonstranten

die griezelige fascisten die het vrije woord vermoorden

Die agressie van de verdonktegenstanders

jouw soort van extremisme



:rolleyes:

wytze
05-07-05, 12:12
Geplaatst door Doeschate
Nee, ook als je kritiek op het beleid van Verdonk hebt kun je het gevaar zien van die griezelige fanatiekelingen. Uiteindelijk leidt dit soort extremisme tot moord en doodslag. Dat is nog gevaarlijker dan het beleid van Verdonk.

Welke vorm van doden is dan wel jouw ding?"



griezelige agressie? griezelige fanatiekelingen, extremisme. leidt tot moord en doodslag.

nou nou, poe poe.
er is helemaal geen geweld gebruikt in het oosterpark. door niemand niet. er is alleen geschreeuwd en gefloten en de weg versperd.

en dat mag in een democratische rechtsstaat.

ben jij nooit kwaad? nooit gescholden? iedereen die ooit kwaad is geweest is potentieel moordenaar?

Doeschate
05-07-05, 12:15
Geplaatst door Zwarte Kat
:rolleyes: Ja, dat is een heel lijstje, waarmee ik die fanatiekelingen bekogeld heb. Vergeet niet dat zij nog veel heftiger beledigingen hebben geuit.

Hoe voelt het om voor fascist uitgemaakt te worden?

Hopelijk leer je er iets van, inlevingsvermogen bijv.

wytze
05-07-05, 12:18
Geplaatst door Doeschate
Ja, dat is een heel lijstje, waarmee ik die fanatiekelingen bekogeld heb. Vergeet niet dat zij nog veel heftiger beledigingen hebben geuit.

Hoe voelt het om voor fascist uitgemaakt te worden?

Hopelijk leer je er iets van, inlevingsvermogen bijv.



ik leer er vooral van dat jij een nogal raar menneke bent.
in het topic god bestaat niet schrijf je zelfs dat je geweld niet zal schuwen als het om je eigen belang gaat.

:haha:

Zwarte Kat
05-07-05, 12:30
Geplaatst door Doeschate
Ja, dat is een heel lijstje, waarmee ik die fanatiekelingen bekogeld heb. Vergeet niet dat zij nog veel heftiger beledigingen hebben geuit.

Hoe voelt het om voor fascist uitgemaakt te worden?

Hopelijk leer je er iets van, inlevingsvermogen bijv.

Je begrijpt het nog steeds niet. Verdonk was ongewenst om als gastspreker te komen. Wat jij afdoet als "het vrije woord vermoorden" is dus helemaal geen vrije woord. Er werd te kennen gegeven dat het niet op prijs werd gesteld om Verdonk daar als regeringsfunctionaris te gast te hebben. Dan heb je dat te respecteren. Gaat dat mens dan toch nog tegen wil en dank in haar mond opentrekken dan is het niet meer dan gerechtvaardigt dat men in de vorm van een onschuldige lawaai demo er tegen in gaat.

En oh ja,... een lawaai demo is een ludieke actie. Volstrekt onschuldig. Heeft niets maar dan ook niets met facisten te maken die doormiddel van fysiek geweld de ander monddood maken.

Wide-O
05-07-05, 12:35
Dat ze Verdonk daar nog levend weg hebben gekregen zeg, pfoewie :rood:

Spoetnik
05-07-05, 12:35
Geplaatst door blauwwit
Zij is een democratisch gekozen minister

Ministers worden niet gekozen, maar aangesteld, door een premier die weer is aangesteld door het parlement. Alleen dat parlement wordt democratische gekozen.

Doeschate
05-07-05, 14:08
Geplaatst door Zwarte Kat
Je begrijpt het nog steeds niet. Verdonk was ongewenst om als gastspreker te komen. Wat jij afdoet als "het vrije woord vermoorden" is dus helemaal geen vrije woord. Er werd te kennen gegeven dat het niet op prijs werd gesteld om Verdonk daar als regeringsfunctionaris te gast te hebben. Dan heb je dat te respecteren. Gaat dat mens dan toch nog tegen wil en dank in haar mond opentrekken dan is het niet meer dan gerechtvaardigt dat men in de vorm van een onschuldige lawaai demo er tegen in gaat.

En oh ja,... een lawaai demo is een ludieke actie. Volstrekt onschuldig. Heeft niets maar dan ook niets met facisten te maken die doormiddel van fysiek geweld de ander monddood maken. Het was een NATIONALE herdenking. Als je een herdenking wil organiseren die alleen bestemd is voor jouw eigen aanhangers, dan moet je het predikaat NATIONAAL eraf halen.

Het blijft fascistisch andersdenkenden het woord te ontnemen. Vandaar dat ik die schreeuwlelijkerds fascisten blijf noemen.

Mijn reactie hier moet je ook als een ludieke actie zien. Ik ken je niet, misschien ben je wel een heel aardig persoon. Neem mij dus vooral niet al te serieus.

Wide-O
05-07-05, 14:11
Geplaatst door Doeschate
Neem mij dus vooral niet al te serieus.

Wees gerust :boogie:

Zwarte Kat
05-07-05, 15:00
Geplaatst door Doeschate
facisten facisten facisten extremisten radicalisten waaaaaaaahhhh

Maar neem mij dus vooral niet al te serieus

Dat neem ik wel want ook opjutters die uit onwetendheid redeneren hebben recht op serieuze repliek.

Doeschate
05-07-05, 15:09
Geplaatst door Zwarte Kat
Dat neem ik wel want ook opjutters die uit onwetendheid redeneren hebben recht op serieuze repliek. Wie zijn hier de opjutters en de onwetenden?

Die terminologie, altijd maar zeuren over de vermeende onwetendheid van de gesprekspartner, ken ik. In welk heilig geschrift wordt de ongelovige voortdurend als onwetende beledigd?

Zwarte Kat
05-07-05, 15:22
Geplaatst door Doeschate
Wie zijn hier de opjutters en de onwetenden?



Jij bewijst hier met vlag en wimpel degene te zijn die hier opjut:

griezelige fanatiekelingen.

Uiteindelijk leidt dit soort extremisme tot moord en doodslag.

De griezelige agressie van die demonstranten

die griezelige fascisten die het vrije woord vermoorden

Die agressie van de verdonktegenstanders

jouw soort van extremisme


Die terminologie, altijd maar zeuren over de vermeende onwetendheid van de gesprekspartner,

Tsja, als jij keer op keer het niet wilt snappen dan kan ik niks anders concluderen dan dat je onwetend bent.
Helaas.......

Doeschate
05-07-05, 15:34
Geplaatst door Zwarte Kat
Jij bewijst hier met vlag en wimpel degene te zijn die hier opjut:

griezelige fanatiekelingen.

Uiteindelijk leidt dit soort extremisme tot moord en doodslag.

De griezelige agressie van die demonstranten

die griezelige fascisten die het vrije woord vermoorden

Die agressie van de verdonktegenstanders

jouw soort van extremismeHier neem ik niets van terug, want de haatkoren jegens Verdonk waarin ze vergeleken werd met Mengele, zoals deze topic ook begint met "frau V." , waren veel erger. Deze walgelijke manier van beledigen verdient geen betere behandeling. Eigenlijk ben ik veel te mild geweest.




Tsja, als jij keer op keer het niet wilt snappen dan kan ik niks anders concluderen dan dat je onwetend bent.
Helaas....... Het is zo dom om de ander onwetendheid te verwijten, een duidelijk zwaktebod. Heb je geen betere manier om van je eigen superioriteit te getuigen?

wytze
05-07-05, 15:44
Geplaatst door Doeschate
Hier neem ik niets van terug, want de haatkoren jegens Verdonk waarin ze vergeleken werd met Mengele, zoals deze topic ook begint met "frau V." , waren veel erger. Deze walgelijke manier van beledigen verdient geen betere behandeling. Eigenlijk ben ik veel te mild geweest.Het is zo dom om de ander onwetendheid te verwijten, een duidelijk zwaktebod. Heb je geen betere manier om van je eigen superioriteit te getuigen?


er was helemaal geen haatkoor dat mengele riep.

er waren boze mensen die met name "oprotten, oprotten" riepen. dat was het enige woord dat je duidelijk kon horen.

je klinkt wat agressief. ik word een beetje bang voor moord en doodslag door jou, met name ook gezien je uitspraak in god bestaat niet. :roker:

reason
05-07-05, 15:50
Geplaatst door Zwarte Kat
Je begrijpt het nog steeds niet. Verdonk was ongewenst om als gastspreker te komen. Wat jij afdoet als "het vrije woord vermoorden" is dus helemaal geen vrije woord. Er werd te kennen gegeven dat het niet op prijs werd gesteld om Verdonk daar als regeringsfunctionaris te gast te hebben. Dan heb je dat te respecteren. Gaat dat mens dan toch nog tegen wil en dank in haar mond opentrekken dan is het niet meer dan gerechtvaardigt dat men in de vorm van een onschuldige lawaai demo er tegen in gaat.

Verdonk was uitgenodigd door de organisatie van de herdenking.
Zij zei vooraf dat ze pas niet zou komen, als de uitnodiging werd ingetrokken. En niet omdat er mensen roepen dat ze het niet met haar beleid eens zijn.
Zij was daar als vertegenwoordiger van de regering,
bij een herdenking van de slavernij. Niet om haar immigratiebeleid te verdedigen.


[i]
En oh ja,... een lawaai demo is een ludieke actie. Volstrekt onschuldig. Heeft niets maar dan ook niets met facisten te maken die doormiddel van fysiek geweld de ander monddood maken. [/B]

Probleem is dat de herdenking van de slavernij hiermee werd misbruikt.
Het werd een onwaardig gebeuren, doordat mensen Verdonk als racistisch uitmaakten. Hetgeen niet juist is, wat je ook van haar beleid vindt.

Zwarte Kat
05-07-05, 15:54
Geplaatst door Doeschate
Hier neem ik niets van terug, want de haatkoren jegens Verdonk waarin ze vergeleken werd met Mengele, zoals deze topic ook begint met "frau V." , waren veel erger. Deze walgelijke manier van beledigen verdient geen betere behandeling. Eigenlijk ben ik veel te mild geweest.

Ja je bent veel te mild geweest.
Die actievoerders zijn nog veel erger dan griezelige, fanatieke, gevaarlijke, agressieve, extremistische facisten.
:hihi: Yeah right......

Wat is er mis met de benaming 'frau V'?
Tis toch netjes om 'mevrouw' als voorvoegsel te hanteren?


Het is zo dom om de ander onwetendheid te verwijten, een duidelijk zwaktebod. Heb je geen betere manier om van je eigen superioriteit te getuigen?

Je bént onwetend. Je bewijst het met je reacties. Je snapt het niet en je wilt het niet snappen met als gevolg dat we hier getrakteert worden op irritant gezwam. Ik kan daar niets anders van maken dan dat je onwetend bent. Helaas...........

Zwarte Kat
05-07-05, 16:20
Geplaatst door reason
Verdonk was uitgenodigd door de organisatie van de herdenking.
Zij zei vooraf dat ze pas niet zou komen, als de uitnodiging werd ingetrokken. En niet omdat er mensen roepen dat ze het niet met haar beleid eens zijn.
Zij was daar als vertegenwoordiger van de regering,
bij een herdenking van de slavernij. Niet om haar immigratiebeleid te verdedigen.


Stadsdeel Oost was tegen de komst van Verdonk naar hun stadsdeel.
En het slavernij-instituut Ninsee heeft subsidies bij de regering en kunnen niet zomaar een afgevaardigde vd regering weigeren maar ze vroegen om een regeringsfunctionaris en niet specifiek om Verdonk. Het instituut luistert zo te zien slecht naar hun achterban die tegen de komst van Verdonk waren en dat ook vantevoren duidelijk hebben gemaakt.
Al met al moet je dan concluderen dat Verdonk als gastspreker ongewenst was.
Provocerend om het dan toch door te laten gaan........

Doeschate
05-07-05, 16:50
Geplaatst door wytze

je klinkt wat agressief. ik word een beetje bang voor moord en doodslag door jou, met name ook gezien je uitspraak in god bestaat niet. :roker: Pas maar op voor mij, inderdaad. Mijn vrijheid is mij heilig, en zodra bepaalde groepen zo onverdraagzaam worden als bij die zogenaamde herdenking, dan kan ik heel gevaarlijk worden.

Iedereen heeft recht op zelfverdediging, of niet?

Max Stirner
05-07-05, 17:01
Geplaatst door Zwarte Kat

Provocerend om het dan toch door te laten gaan........


En Verdonk vond het vast héééel vervelend dat ze door die schreeuwlelijkerds zo in de underdogpositie werd gepositioneerd........was vast niet de bedoeling

:slapen:

Spoetnik
05-07-05, 17:02
Geplaatst door Doeschate
Pas maar op voor mij, inderdaad. Mijn vrijheid is mij heilig, en zodra bepaalde groepen zo onverdraagzaam worden als bij die zogenaamde herdenking, dan kan ik heel gevaarlijk worden.

Iedereen heeft recht op zelfverdediging, of niet?

Ga jij dan ook roepen? Dan kan Verdonk helemaal niet meer spreken. :duivels:

Doeschate
05-07-05, 17:18
Geplaatst door Spoetnik
Ga jij dan ook roepen? Dan kan Verdonk helemaal niet meer spreken. :duivels: Nee, ik houd het bij het aanpakken van de bezoekers aan dit forum. Het is mijn bedoeling te laten zien dat deze onverdraagzaamheid uiteindelijk tot geweld leidt. Ook van de andere kant, want die heeft ook het recht met gelijke munt terug te betalen.

Als je de balk in je eigen oog niet kent, dan heb je niet het recht te wijzen op de splinter in het oog van de ander, zo valt in de bijbel te lezen.

wytze
05-07-05, 17:36
Geplaatst door Doeschate

Iedereen heeft recht op zelfverdediging, of niet?

Surinamers en Antillianen volgens jou blijkbaar niet.
en ze hebben bij jou ook al geen recht op vrijheid.

wytze
05-07-05, 17:38
Geplaatst door Doeschate

Ook van de andere kant, want die heeft ook het recht met gelijke munt terug te betalen.




had verdonk ook. en heeft ze ook gebruik van gemaakt, want ze stond wat terug te roepen. ze had zelfs het voordeel want ze had als enige een microfoon.

Doeschate
05-07-05, 17:48
Geplaatst door wytze
Surinamers en Antillianen volgens jou blijkbaar niet.
en ze hebben bij jou ook al geen recht op vrijheid. Wat een onzin! Je begint het kennelijk heet te krijgen, anders zou je niet op zo'n domme wijze generaliseren. Hoezo denk ik hetzelfde als Verdonk?

Bovendien overdrijf je schromelijk. Zo zie je maar waar al die polarisering toe leidt. Het zal nog wel erger worden, voorlopig. De globalisten in Schotland dreigen er ook een puinzooi van te maken. Maar toch weet je nu nog steeds niet hoe ik over globalisten denk: niet zo snel algemeniseren, generaliseren, enz.

Nobelia
06-07-05, 08:22
Ging de verontwaardiging om Antillianen, die door hun eigen regering hun eigen land uit zijn geschopt naar NL omdat ze er zelf geen zin hebben iets voor deze kanslozen en criminelen te doen?

Ik weet niet hoe redelijk het is NL eeuwig te beschouwen als ongelimiteerde dumpplek voor ongeschoolden, analfabeten, kanslozen en criminelen. Daar hebben we er al honderdduizenden van in ons dichtbevolkte landje. De omscholing/heropvoeding/steun kost al decennialang miljarden, plus de verstrekkende gevolgen van zulke bewerkelijke migranten voor de autochtonen die met/tussen/naast hen moeten leven. Ergens gaat de rek er wel uit, denk ik zo.

Zarathoestra
06-07-05, 12:16
Niet bepaald een verrasing.

Circe
06-07-05, 12:19
In verband met slavernij en de herdenking ervan, begrijp ik totaal niet waarom sommige mensen dan toch persé in het land van hun slavendrijvers willen komen wonen?

Normaal zou je toch verwachten dat dit het laatste land is waar men wil verblijven?

Worden er in de arabische landen ook herdenkingsplechtigheden voor de miljoenen slaven die de arabische slavendrijvers gingen oogsten in Afrika? Of is dat niet nodig?

Zarathoestra
06-07-05, 12:41
Geplaatst door Circe
In verband met slavernij en de herdenking ervan, begrijp ik totaal niet waarom sommige mensen dan toch persé in het land van hun slavendrijvers willen komen wonen?
Omdat hun land financiel kapotgeneukt is door het kolonistenmoederlandje?


Normaal zou je toch verwachten dat dit het laatste land is waar men wil verblijven?
Nee, ze hebben een band met dit land dus zo verwondelijk is het niet.


Worden er in de arabische landen ook herdenkingsplechtigheden voor de miljoenen slaven die de arabische slavendrijvers gingen oogsten in Afrika? Of is dat niet nodig?
Het gaat hier om Nederland.Two wrongs did not make it right.

Circe
06-07-05, 13:10
Omdat hun land financiel kapotgeneukt is door het kolonistenmoederlandje?

De meeste ooit-gekoloniseerde landen zijn na hun onafhankelijkheid met een vaart naar beneden gezakt. Het begint hoe langer hoe duidelijker te worden dat ze dankzij het kolonialisme een veel grotere stap voorwaarts hadden gezet dan ze wilden toegeven.
Nu ze op hun eigen benen willen staan wordt de toestand hoe langer hoe dramatischer.

Zijn de mijnen leeg of zo? of is er gewoonweg geen bestuur meer?

Rabi'ah.
06-07-05, 13:13
Geplaatst door Circe
De meeste ooit-gekoloniseerde landen zijn na hun onafhankelijkheid met een vaart naar beneden gezakt. Het begint hoe langer hoe duidelijker te worden dat ze dankzij het kolonialisme een veel grotere stap voorwaarts hadden gezet dan ze wilden toegeven.
Nu ze op hun eigen benen willen staan wordt de toestand hoe langer hoe dramatischer.

Zijn de mijnen leeg of zo? of is er gewoonweg geen bestuur meer?

Jij bent echt ongelooflijk. :hihi:






































:moe:

Filippa
06-07-05, 14:23
Nou Rabiah, als je de toestand in Congo vergelijkt met de toestand tijdens de kolonisatie, dan is het ondertussen reeds tig keer toegegeven dat ht er onder de Belgische kolonialen veel en veel beter was gesteld.

Congo is bovendien niet het enige land dat die richting is uitgegaan.

Een beetje realiteitszin is je blijkbaar vreemd?

Rourchid
06-07-05, 14:36
Geplaatst door Filippa
Nou Rabiah, als je de toestand in Congo vergelijkt met de toestand tijdens de kolonisatie, dan is het ondertussen reeds tig keer toegegeven dat ht er onder de Belgische kolonialen veel en veel beter was gesteld.

Congo is bovendien niet het enige land dat die richting is uitgegaan.

Een beetje realiteitszin is je blijkbaar vreemd?
Succes met je naturalisatie tot Congolese!

wytze
06-07-05, 14:58
Geplaatst door Joacim
Succes met je naturalisatie tot Congolese!



volgens mij wil die gewoon opnieuw gaan koloniseren, omdat het toen allemaal zo goed was. :wtf:

saidbellari
08-07-05, 04:57
Geplaatst door Circe
In verband met slavernij en de herdenking ervan, begrijp ik totaal niet waarom sommige mensen dan toch persé in het land van hun slavendrijvers willen komen wonen?

Normaal zou je toch verwachten dat dit het laatste land is waar men wil verblijven?

Worden er in de arabische landen ook herdenkingsplechtigheden voor de miljoenen slaven die de arabische slavendrijvers gingen oogsten in Afrika? Of is dat niet nodig?

Tsja, dat is eigenlijk wel een goeie. Waarom is dat eigenlijk zo?

menke
08-07-05, 08:01
""Ze hadden fluitjes en potten bij zich. "Ik wil haar niet horen, daarom heb ik dit fluitje meegebracht" zei een van hen.""

echt typerend, niet luisteren alleen kritiek geven, voor al die mensen met de verstandelijke vermogens van een pantoffeldiertje, ER IS IETS NIET HELEMAAL OK IN NEDERLAND, maar probeer vooral niet er wat aan proberen te doen want dan valt heel nederland over je heen, als je het denkt beter te kunnen stel jezelf dan beschikbaar in de politiek en doe er wat aan ipv een beetje te gaan lopen schreeuwen, Rita is een heldin die de discussie in ieder geval aandurft alleen haar tegenstanders kunnen klaarblijkelijk geen tegenargumenten vinden en gaan maar herrie maken, ga de dialoog aan en als je "haar niet wilt horen" blij dan lekker thuis.
heb hier trouwens nog niets gelezen over de moderne slaven uit oa indonesie en de filipijnen die in de arabische wereld compleet uitgebuit worden, oeps wat zeg ik nu dit mag natuurlijk weer niet :vingers: .
En circe, ben het volledig met je eens.

duende
08-07-05, 12:21
Geplaatst door Circe
De meeste ooit-gekoloniseerde landen zijn na hun onafhankelijkheid met een vaart naar beneden gezakt. Het begint hoe langer hoe duidelijker te worden dat ze dankzij het kolonialisme een veel grotere stap voorwaarts hadden gezet dan ze wilden toegeven.
Nu ze op hun eigen benen willen staan wordt de toestand hoe langer hoe dramatischer.

Zijn de mijnen leeg of zo? of is er gewoonweg geen bestuur meer?
Ik denk dat dat komt omdat deze landen uitgezogen zijn. Er is nauwelijks in infrastruktuur of industrie geïnfesteerd.
Als het westen zich dan ook nog gaat bemoeien met de binnenlandse politiek.. B.v Loemoemba en Mosje Tsjombe. in het vormalige Kongo.
Loemoemba is vermoord door de cia(over terroristen gesproken) En meer van dit soort onfrisse zaken. Dus de neergang van Afrika is hoofdzakelijk te danken aan Europa en Amerika.

Lampo
08-07-05, 12:59
Geplaatst door duende
Dus de neergang van Afrika is hoofdzakelijk te danken aan Europa en Amerika.

Kon weer niet missen.

Weleens van Amin, Mugabe etc. gehoord.
De laatste heeft in enkele jaren een relatief welvarend, georganiseerd en qua voedselvoorziening selfsupporting land volledig naar de kloten geholpen (en het zou me niet verbazen als Zuid-Afrika dezelfde weg gaat).

wytze
08-07-05, 13:40
Voor iedereen die zo verontwaardigd is over het weghonen van frau V.

Keizerin Rita

,,Wie is de overheid dan wel om de burgers te zeggen dat zij zich aan de wet
moeten houden als de overheid dat zelf niet doet en zelfs gerechtelijke
uitspraken naast zich neerlegt?'' Deze gewetensvraag legde het Kamerlid
Wolfsen (PvdA) begin juni aan de regering voor bij de bespreking van het
laatste jaarverslag van de Nationale ombudsman Fernhout. Aanleiding was het
gedrag van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Fernhout signaleerde
dat deze dienst zich niet houdt aan opdrachten van de rechter om tijdig een
nieuw besluit te nemen over vreemdelingen die met succes tegen een eerdere
beslissing van de IND zijn opgekomen.


Dit soort nalatigheid is ,,het begin van het einde'', aldus het verontruste
Kamerlid. Minister Johan Remkes (Binnenlandse Zaken, VVD) kon het slechts
beamen. De IND valt echter onder zijn collega Rita Verdonk
(Vreemdelingenbeleid en Integratie, VVD). Zij is hardleers. Vorig jaar kreeg
de ombudsman 41 klachten dat de IND rechterlijke uitspraken naast zich
neerlegt. Voor dit jaar staat de teller al op 32, blijkt uit een brandbrief
van Fernhout aan Verdonk. En dit is nog slechts het topje van de ijsberg.
Fernhout verwijst naar een hele litanie van nalatigheden van de IND. Hij
noemt de handelwijze van de IND ,,schadelijk voor de rechtsstaat''.

Zeker gezien de voorgeschiedenis getuigt de eerste reactie van de
verantwoordelijke minister van een gebrek aan besef van de ernst van de
situatie. Zij ontkent dat rechterlijke oordelen worden genegeerd. Het zou
slechts gaan om ambtelijke vertraging. Alsof dat al niet slecht is:
,,Justice delayed is justice denied''. De tenuitvoerlegging van rechterlijke
oordelen betreft, zoals de ombudsman met reden in herinnering brengt, ,,een
fundamenteel rechtsstatelijk beginsel''.

Verdonk heeft toch al een losse omgang met deze beginselen. Het verbod van
willekeur bijvoorbeeld. Want dat is volgens de Groningse hoogleraar
bestuursrecht Damen in het geding bij de aangekondigde verwijdering van een
deel van de resterende 16.000 uitgeprocedeerde asielzoekers, die het land
nog steeds bezighoudt. De bewindsvrouw probeert de angel uit de kritiek te
halen door royaal gebruik te maken van de zogeheten `inherente
afwijkingsbevoegdheid' voor schrijnende gevallen. Maar zij past er
zorgvuldig voor op om aan te geven waarom haar duim de ene keer omhooggaat
en de andere keer naar beneden. Men kent het beeld van de Romeinse keizers
bij de gladiatorengevechten.

Ieder mens die van Verdonk een kans krijgt, is natuurlijk meegenomen. De
keerzijde is dat er niets te beginnen valt tegen een ongemotiveerde
afwijzing. De Raad van State dekte deze loterij aanvankelijk - vandaar de
kritiek van Damen: ,,broddelwerk'' - maar gaf in november vorig jaar sommige
ontvangers van een botte afwijzingsbrief alsnog de gelegenheid individueel
bezwaar aan te tekenen bij de minister. Ook dat is mooi meegenomen, maar de
kern van de zaak is dat wanneer de positieve afwijkingen niet meer
incidenteel zijn, er sprake is van een beleidslijn. Deze behoort dan
behoorlijk kenbaar te worden gemaakt en dus toetsbaar. Verdonk laat
regelmatig haar hart spreken, zoals zij dat noemt, maar blijft de juridische
consequenties hardnekkig ontwijken. Dat is een verkeerde boodschap voor de
IND. En het past helemaal niet bij een kabinet dat de thema's `rechtsstaat
en rechtsorde' en `publieke moraal' heeft verheven tot aparte titels in de
Kamerstukken.

NRC, redactioneel commentaar 05/07

wytze
08-07-05, 13:52
Amsterdam, 6 juli 2005

Nederland veroordeeld door Europees Hof in asielzaak

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) heeft Nederland
veroordeeld vanwege het niet verlenen van asiel aan een Eritrese asielzoeker. De
Eritreer werd in de AC
procedure al afgewezen. Zowel de rechtbank als de Raad van State vonden deze
afwijzing zorgvuldig. Het Europees Hof oordeelt echter dat het asielverhaal van de
asielzoeker wel
degelijk geloofwaardig is. Volgens het Hof loopt hij een reëel risico
slachtoffer te worden van
marteling en onmenselijke behandeling bij terugkeer naar Eritrea. Nederland
mag de betreffende asielzoeker niet uitzetten. VluchtelingenWerk Nederland ziet in
deze veroordeling een bevestiging van haar ernstige zorgen over de kwaliteit van
de Nederlandse
asielprocedure en dringt aan op snelle verbetering.

De organisatie bekritiseert de AC procedure waarin binnen 48 uur over een
asielzaak wordt
beslist. De rechterlijke toetsing van asielbeslissingen is slechts marginaal
en terughoudend.

Ook de UNHCR uitte al eerder ernstige kritiek op de huidige verkorte
AC-procedure van
Nederland. Kern van de kritiek is dat de huidige AC-procedure te weinig
waarborgen biedt

voor de asielzoeker en onvoldoende zorgvuldig is. Dit betekent dat
vluchtelingen die in hun herkomstland gevaar lopen, onterecht afgewezen kunnen worden, met alle
gevolgen vandien. Bij het Europees Hof liggen nog meer Nederlandse asielzaken waarin
geklaagd wordt
over de zorgvuldigheid van de asielprocedure. Die zaken moeten nog
beoordeeld worden.

VluchtelingenWerk Nederland roept minister Verdonk op na de uitspraak van
het Hof de
kritiek niet langer naast zich neer te leggen en de asielprocedure te
verbeteren. De
organisatie heeft zelf een alternatief voor de huidige procedure ontwikkeld.
In dit model
krijgen vluchtelingen voldoende tijd voor rust, voorlichting over de
asielprocedure,
voorbereiding en rechtsbijstand. De asielzoeker wordt meer ruimte geboden om
zijn of haar
vluchtverhaal te vertellen. De asielprocedure kan in dit model pas versneld
worden als is
voldaan aan de criteria die de UNHCR daarvoor heeft vastgesteld: alleen in
duidelijk ongegronde zaken.

gabriel_uk
09-07-05, 19:46
Geplaatst door wytze
Amsterdam, 6 juli 2005

Nederland veroordeeld door Europees Hof in asielzaak

Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM) heeft Nederland
veroordeeld vanwege het niet verlenen van asiel aan een Eritrese asielzoeker. De
Eritreer werd in de AC
procedure al afgewezen. Zowel de rechtbank als de Raad van State vonden deze
afwijzing zorgvuldig. Het Europees Hof oordeelt echter dat het asielverhaal van de
asielzoeker wel
degelijk geloofwaardig is. Volgens het Hof loopt hij een reëel risico
slachtoffer te worden van
marteling en onmenselijke behandeling bij terugkeer naar Eritrea. Nederland
mag de betreffende asielzoeker niet uitzetten. VluchtelingenWerk Nederland ziet in
deze veroordeling een bevestiging van haar ernstige zorgen over de kwaliteit van
de Nederlandse
asielprocedure en dringt aan op snelle verbetering.

De organisatie bekritiseert de AC procedure waarin binnen 48 uur over een
asielzaak wordt
beslist. De rechterlijke toetsing van asielbeslissingen is slechts marginaal
en terughoudend.

Ook de UNHCR uitte al eerder ernstige kritiek op de huidige verkorte
AC-procedure van
Nederland. Kern van de kritiek is dat de huidige AC-procedure te weinig
waarborgen biedt

voor de asielzoeker en onvoldoende zorgvuldig is. Dit betekent dat
vluchtelingen die in hun herkomstland gevaar lopen, onterecht afgewezen kunnen worden, met alle
gevolgen vandien. Bij het Europees Hof liggen nog meer Nederlandse asielzaken waarin
geklaagd wordt
over de zorgvuldigheid van de asielprocedure. Die zaken moeten nog
beoordeeld worden.

VluchtelingenWerk Nederland roept minister Verdonk op na de uitspraak van
het Hof de
kritiek niet langer naast zich neer te leggen en de asielprocedure te
verbeteren. De
organisatie heeft zelf een alternatief voor de huidige procedure ontwikkeld.
In dit model
krijgen vluchtelingen voldoende tijd voor rust, voorlichting over de
asielprocedure,
voorbereiding en rechtsbijstand. De asielzoeker wordt meer ruimte geboden om
zijn of haar
vluchtverhaal te vertellen. De asielprocedure kan in dit model pas versneld
worden als is
voldaan aan de criteria die de UNHCR daarvoor heeft vastgesteld: alleen in
duidelijk ongegronde zaken.


Jammer dat zulke dingen niet op het nieuws komen ....

saidbellari
10-07-05, 05:28
Geplaatst door saidbellari
Tsja, dat is eigenlijk wel een goeie. Waarom is dat eigenlijk zo?

Ik zeg het nog eens: Waarom is het eigenlijk zo dat ge-kolonialiseerde mensen zo graag willen wonen in het land van hun (voormalig) bezetter? Ik vind dat eigenlijk wel een mooie vraag, en ik weet het antwoord zelf ook niet (ik ben marokkaan en ik woon in maastricht, niet in parijs)

Victory
10-07-05, 17:47
Ik hoop dat Verdonk oprot en iemand met een beetje hart haar plaats inneemt. Een hond voelt nog meer voor ons.

Was trouwens heel blij toen ik het zag op tv. :D

Rabi'ah.
10-07-05, 17:54
Geplaatst door Victory
Ik hoop dat Verdonk oprot en iemand met een beetje hart haar plaats inneemt. Een hond voelt nog meer voor ons.

Was trouwens heel blij toen ik het zag op tv. :D

Hey, long time no see! :D

:zwaai:

Victory
10-07-05, 18:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Hey, long time no see! :D

:zwaai:

Indeed.

Ik had niks beters te doen. :)

Iglo
13-07-05, 15:04
Geplaatst door Lampo
Kon weer niet missen.

Weleens van Amin, Mugabe etc. gehoord.
De laatste heeft in enkele jaren een relatief welvarend, georganiseerd en qua voedselvoorziening selfsupporting land volledig naar de kloten geholpen (en het zou me niet verbazen als Zuid-Afrika dezelfde weg gaat). Wat een achterlijke opmerking. Mugabe wordt natuurlijk gefinaciierd door de CIA. DUH!

Zwarte Schaap
13-07-05, 15:50
Geplaatst door Alcibiades
Ze hebben heimwee naar de tijd waarin alles in hun land nog goed geregeld was.

Welnee, ze komen de vruchten plukken die uit hun landen zijn gestolen.