PDA

Bekijk Volledige Versie : Regering: Onderzoek naar acceptatie van homo's door allochtonen



Zwarte Schaap
02-07-05, 11:37
Onderzoek naar acceptatie van homo's

UTRECHT - 01/07/05 - (Novum) - Het kabinet laat een onderzoek doen naar de acceptatie van homoseksualiteit door verschillende etnische groepen in Nederland. Het Sociaal en Cultureel Planbureau moet uitzoeken of die houding de afgelopen jaren is gewijzigd.

In een beleidsbrief schrijft staatssecretaris van Welzijn Clémence Ross-Van Dorp dat het redelijk goed gaat met de homo-emancipatie in Nederland. Wel maakt het kabinet zich zorgen over berichten over toenemende intolerantie onder groepen jongeren en etnische minderheden. "Deze ontwikkeling wil het kabinet in de kiem smoren", schrijft Ross.

Behalve het onderzoek wil Ross 'de dialoog steunen tussen homoseksuelen en de verschillende levensbeschouwelijke en etnische groepen'. Daarvoor komt de komende twee jaar een bedrag beschikbaar van 5,5 miljoen euro om projecten te ondersteunen.


Bron: Tiscali/Novum 01/07/05

assassijn
02-07-05, 12:17
Wat een onzin weer.
M.a.w. we moeten ons trainen in schijntolerantie. Als er iemand met een seksuele voorkeur voor hetzelfde geslacht in de ruimte is, dan hebben we niets tegen ze, verlaat die persoon de ruimte dan kunnen de grappen en beledigingen weer van stal.

Tomas
02-07-05, 12:23
Geplaatst door assassijn
Wat een onzin weer.
M.a.w. we moeten ons trainen in schijntolerantie. Als er iemand met een seksuele voorkeur voor hetzelfde geslacht in de ruimte is, dan hebben we niets tegen ze, verlaat die persoon de ruimte dan kunnen de grappen en beledigingen weer van stal.

Het is een begin.

assassijn
02-07-05, 12:41
Geplaatst door Tomas
Het is een begin.

Zo wordt het natuurlijk nooit wat met de integratie.
Enerzijds moet men de laatste jaren vooral zeggen wat men denkt, en anderzijds moet je dat juist niet doen.

Tomas
02-07-05, 12:51
Geplaatst door assassijn
Zo wordt het natuurlijk nooit wat met de integratie.
Enerzijds moet men de laatste jaren vooral zeggen wat men denkt, en anderzijds moet je dat juist niet doen.

De bedoeling is dat je je denken aanpast. Maar het stoppen met zeggen wat je denkt of slaan wat je wilt is een begin.

Mark
02-07-05, 12:52
Geplaatst door assassijn
Wat een onzin weer.
M.a.w. we moeten ons trainen in schijntolerantie. Als er iemand met een seksuele voorkeur voor hetzelfde geslacht in de ruimte is, dan hebben we niets tegen ze, verlaat die persoon de ruimte dan kunnen de grappen en beledigingen weer van stal.

doet me denken aan alle expats in het midden oosten zodra onze qataarse vrienden weer opgegdonderd zijn uit een meeting :p

vlegeltje
02-07-05, 12:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Onderzoek naar acceptatie van homo's

UTRECHT - 01/07/05 - (Novum) - Het kabinet laat een onderzoek doen naar de acceptatie van homoseksualiteit door verschillende etnische groepen in Nederland.

Vallen de autochtonen ook onder "verschillende etnische groepen"?

Want dan is het een onderzoek onder alle etnische groepen, dus onder de gehele NL bevolking.

Of is het een onderzoek onder alle etnische groepen met uitzondering van de autochtonen?

Ik ken zat autochtonen die intolerant zijn jegens homoseksuelen.

Worden die dan uitgesloten van het onderzoek?

Waarom geen onderzoek naar de acceptatie van homoseksualiteit onder de verschillende religies?

Dan zou blijken dat en binnen de islam, en het protestantisme, en het katholicisme en het jodendom er sterke anti-homo gevoelens leven.

Maar zulke onderzoeksresultaten komen deze cda regering ff niet goed uit.

assassijn
02-07-05, 13:04
Geplaatst door Tomas
De bedoeling is dat je je denken aanpast. Maar het stoppen met zeggen wat je denkt of slaan wat je wilt is een begin.

Als schijnheilig worden wordt verstaan onder het "aanpassen van je denken", dan sla ik even een beurt over als jij het niet erg vindt.
Als ik iemand niet mag, dan zeg ik het recht in zijn/haar gezicht. Ik zal mij niet anders voor gaan doen in de hoop dat mensen mij tolerant blijven vinden.

Eke
02-07-05, 13:13
Ik vind het zonde van het geld om zo'n breed onderzoek te laten doen.

Beter is om per actie( ruim te zien) te onderzoeken of deze effektief is geweest mbt het accepteren van homosexualiteit.

Anders weet je alleen dat het bij groep A. beter gaat en bij groep B en C nog beter en bij D matigjes, maar je weet nog niet precies wat dan effekt heeft gehad. Bovendien is nog maar de vraag of de groepsindeling juist is....Misschien moet je wel doelgroepen uitkiezen op grond van opleidingsgraad.

.

Eke
02-07-05, 13:22
Geplaatst door assassijn

Als ik iemand niet mag, dan zeg ik het recht in zijn/haar gezicht. Ik zal mij niet anders voor gaan doen in de hoop dat mensen mij tolerant blijven vinden.


Als dat individueel bepaald is : je mag X niet ( en X is homo)..jouw stijl (die ik zelf trouwens niet aardig vind-iemand recht in zijn gezicht zeggen dat je iemand niet mag..je kunt je toch ook terugtrekken uit de relatie)

maar als je X niet mag omdat zij/hij homo is ..wat heb je ermee te maken hoe een ander het doet of niet doet in bed? Daar denk ik niet eens over na .Dat is toch mijn zaak niet als het gaat om twee volwassenen die beiden instemmen ?

~Panthera~
02-07-05, 13:36
Het intresseert mij geen ruk, wat een ander doet in bed.

Net zo min als wat ze aanhebben, welke bank ze hebben, of in welke auto iemand rijdt.

Wat een rust. :D

assassijn
02-07-05, 13:51
Geplaatst door Eke
Als dat individueel bepaald is : je mag X niet ( en X is homo)..jouw stijl (die ik zelf trouwens niet aardig vind-iemand recht in zijn gezicht zeggen dat je iemand niet mag..je kunt je toch ook terugtrekken uit de relatie)

maar als je X niet mag omdat zij/hij homo is ..wat heb je ermee te maken hoe een ander het doet of niet doet in bed? Daar denk ik niet eens over na .Dat is toch mijn zaak niet als het gaat om twee volwassenen die beiden instemmen ?

Als ik iemand niet zou mogen(let wel; als) om zijn/haar seksuele voorkeur, dan zou ik dat duidelijk kenbaar maken, zodat de persoon in kwestie weet waar hij/zij staat. Voorgenoemde enkel om confrontaties en conflicten te mijden. We hebben allemaal wel eens een mes in onze rug gehad van iemand die we vertrouwden, en we weten dat dat niet echt prettig is.

Als ik voor mijzelf spreek kan ik zeggen dat ik meer respect kan opbrengen voor mensen die mij eerlijk vertellen wat ze van mij vinden, dan van mensen die met twee gezichten praten.

Wat ik vind van homo's ? Homo's zijn eigenlijk net mensen :p , de een is wel okay, en de ander niet.
Homo's zitten in hetzelfde schuitje als de allochtonen.Ze zijn beiden een minderheidsgroep, en ze weten beiden hoe het is om onheus bejegend te worden omdat je "anders" bent.
Homo's kunnen zich gezien voorgenoemde over het algemeen ook beter inleven in de situatie van allochtonen dan heteroseksuele autochtonen.

Eke
02-07-05, 15:31
Geplaatst door assassijn


Als ik voor mijzelf spreek kan ik zeggen dat ik meer respect kan opbrengen voor mensen die mij eerlijk vertellen wat ze van mij vinden, dan van mensen die met twee gezichten praten.




even off topic.


@ Assassijn: ik heb net als jij een hekel aan een gespleten tong !

Maar als iemand recht in mijn gezicht tegen iets negatiefs tegen mij zou zeggen : je bent een ...vul maar in, sta ik wel raar te kijken.

Stel dat ik niet door de deur met iemand kan gaan...als diegene bv. aangetrouwde familie is ga ik daar hard aan werken om het te verbeteren.
Stel dat het iemand uit het dorp is, dan doe ik geen moeite.Maar zo iemand bestaat eigenlijk niet.

Maar ik zeg niet rechtstreeks in iemands gezicht iets hards.
Ik kan het niet eens,joh! :wink:

Eke
02-07-05, 15:38
Geplaatst door ~Panthera~
Het intresseert mij geen ruk, wat een ander doet in bed.

Net zo min als wat ze aanhebben, welke bank ze hebben, of in welke auto iemand rijdt.

Wat een rust. :D

:haha: ,heerlijk.he !

Tomas
02-07-05, 15:48
Geplaatst door assassijn
Als schijnheilig worden wordt verstaan onder het "aanpassen van je denken", dan sla ik even een beurt over als jij het niet erg vindt.
Als ik iemand niet mag, dan zeg ik het recht in zijn/haar gezicht. Ik zal mij niet anders voor gaan doen in de hoop dat mensen mij tolerant blijven vinden.

Je doet maar. Ach dat jij homo's per definitie niet mag, kan ik eigenlijk ook niet wakker van liggen. Ik kan je wel intolerante homofobe rechtse bal noemen ofzo. Maar eigenlijk boei je daar gewoon te weinig voor.

GiovanniHN
02-07-05, 15:54
Wanneer leren we nou eens dat homo's helemaal niet geaccepteerd zijn. Ze worden getolereerd, gedoogd. Ze mogen homo zijn, trouwen, kinderen adopteren, maar dan wel achter gesloten deuren.

Want als homofobe gemeeschap willen we natuurlijk niet zien dat twee mannen elkaar kussen of handjes vasthouden. Maar ze mogen het wel, want we zijn tolerant en progressief.

Zelfde met moslims, je mag moslim zijn, geen enkel probleem. Maar wel eerst die baard afscheren en geen hoefddoek om. En die Jellaba, hmmm, misschien als je er een foto van Britney Spears op zet.

Dat is nou eenmaal de Nederlandse maatschappij. Alles mag omdat we progressief zijn, maar wel buiten beeld omdat we conservatief zijn.

Daarom is de 'Handtas homo' ook zo een geweldige uitvinding. De overdreven, stereotype Will and Grace nicht, die zo een karikatuur is dat het leuk wordt. Dus wordt het modieus om zo een homo te kennen en er mee om te gaan. Ze zijn de handtasjes van de moderne, stedelijke vrouw.

Dat er ook homo's zijn die gewoon een normaal leven willen zonder gezeur of geforceerde nichterigheid is niet interessant. Want een normale man die op een andere man valt, daar zijn we nog lang niet aan toe.

~Panthera~
02-07-05, 15:56
Geplaatst door Eke
:haha: ,heerlijk.he !


Zalig ! :haha:

Eke
02-07-05, 16:16
Geplaatst door GiovanniHN
Want een normale man die op een andere man valt, daar zijn we nog lang niet aan toe.

Wie is "we", GiovanniHN ?

GiovanniHN
02-07-05, 16:43
Geplaatst door Eke
Wie is "we", GiovanniHN ?

De maatschappij.

assassijn
02-07-05, 17:11
Geplaatst door Eke
even off topic.


@ Assassijn: ik heb net als jij een hekel aan een gespleten tong !

Maar als iemand recht in mijn gezicht tegen iets negatiefs tegen mij zou zeggen : je bent een ...vul maar in, sta ik wel raar te kijken.

Stel dat ik niet door de deur met iemand kan gaan...als diegene bv. aangetrouwde familie is ga ik daar hard aan werken om het te verbeteren.
Stel dat het iemand uit het dorp is, dan doe ik geen moeite.Maar zo iemand bestaat eigenlijk niet.

Maar ik zeg niet rechtstreeks in iemands gezicht iets hards.
Ik kan het niet eens,joh! :wink:

En dat is nu juist het bevrijdende aan eerlijk zijn. Zie het een beetje als een relatie waar je je stoort aan bepaalde dingen van je partner. Je kan jezelf hullen in stilzwijgen, en doen alsof er niets aan de hand is terwijl je jezelf opvreet van binnen, of je kan er iets over zeggen waardoor er ruimte onstaat voor een discussie, en die enge wrijving weggaat.
Je partner(of jijzelf) zal dit in het begin ook niet als prettig ervaren als hij/zij hiermee wordt geconfronteerd, maar uiteindelijk zal dit op ten duur alleen positief zijn.
Schijnheilige mensen zeg ik altijd wat ik van ze vind. Ze gaan mij dan mijden, en ik hoef me niet meer op te winden om het hypocriete gedrag.

assassijn
02-07-05, 17:22
Geplaatst door Tomas
Je doet maar. Ach dat jij homo's per definitie niet mag , kan ik eigenlijk ook niet wakker van liggen. Ik kan je wel intolerante homofobe rechtse bal noemen ofzo . Maar eigenlijk boei je daar gewoon te weinig voor.

Dat jij dat vindt boeit mij weer niet.
Als ik nergens heb aangegeven dat ik een hekel zou hebben aan homo's, en jij mij neerzet als homofoob, zegt meer over jou dan over mij....over bekrompenheid gesproken.