PDA

Bekijk Volledige Versie : Maar kolonisten in de Gaza plegen geen bloedige aanslagen !!



jHanosch
02-07-05, 12:37
Wat ik weet van de Islam is dat ze alleen maar negatieve uitwerking heeft op de maatschappijen waar ze zich in bevindt of onderdeel van uitmaakt.

Daar hoef je volgens mij geen geleerde voor te zijn om dat vast te stellen.


Geplaatst door Orakel
Je hoeft klaarblijkelijk zeker geen geleerde te zijn om tot een dergelijke uitspraak te komen.
Nogal een momolitische benadering van de Islam, vinje nie?

Overigens, ben je bekend met de beginperiode van de Islam en wat de invloed van de profeet Mohammed is geweest op de tribale strijd en Medina in die tijd?
Heeft iets te maken met "negatieve uitwerking".

Ik zie nogsteeds tribale strijd in moslimia, kijk naar Irak, vandaag weer tientallen moslims over de kling gejaagd door mede moslims.


In de Gazastrook zie ik geen extremistische joden zichzelf in Gaza opblazen om hun zin te krijgen,
moet je is opletten hoe de wereld dan zou reageren,
maar er is ook geen jood die aan zoiets denkt om te doen,

omdat het satanisch is om zo op die wijze te vechten.

Jesaja 29:
15 Wee degenen die hun ware bedoelingen
diep verborgen houden voor de HEER;
die alles doen in duisternis en zeggen:
‘Wie ziet ons? Wie weet wat wij doen?’
16 Jullie draaien de zaken om!

jHanosch
02-07-05, 12:42
Geplaatst door Farid_2006
Nee, dat doet het joodse staatsterreurleger wel.

Zij hebben de extremo's ten minste in de hand, dat kun je van het Palestijnse gezag niet zeggen, ook al is ze democratisch verkozen.

Ph. Impudicus
02-07-05, 12:48
Geplaatst door Farid_2006
Nee, dat doet het joodse staatsterreurleger wel.


jH:
Zij hebben de extremo's ten minste in de hand, dat kun je van het Palestijnse gezag niet zeggen, ook al is ze democratisch verkozen.

Hamaz is daar eigenlijk de baas, maar de kolonisten hebben niets te vertellen, die worden van de zomer door dat joodse ''staatsterreur''leger gewoon verwijderd.

Dat zie ik Abu Mazen niet zo gauw doen in eigen gelederen, want dan zou er burgeroorlog uitbreken, misschien moest dat dan maar.

Bij de vorige Golfoorlog stonden de Palestis ook volledig aan de verkeerde kant, die van Sathan H,

judgement day ???

Ph. Impudicus
02-07-05, 12:52
Geplaatst door jHanosch
Wat ik weet van de Islam is dat ze alleen maar negatieve uitwerking heeft op de maatschappijen waar ze zich in bevindt of onderdeel van uitmaakt.

Daar hoef je volgens mij geen geleerde voor te zijn om dat vast te stellen.



Ik zie nogsteeds tribale strijd in moslimia, kijk naar Irak, vandaag weer tientallen moslims over de kling gejaagd door mede moslims.


In de Gazastrook zie ik geen extremistische joden zichzelf in Gaza opblazen om hun zin te krijgen,
moet je is opletten hoe de wereld dan zou reageren,
maar er is ook geen jood die aan zoiets denkt om te doen,

omdat het satanisch is om zo op die wijze te vechten.

Jesaja 29:
15 Wee degenen die hun ware bedoelingen
diep verborgen houden voor de HEER;
die alles doen in duisternis en zeggen:
‘Wie ziet ons? Wie weet wat wij doen?’
16 Jullie draaien de zaken om!

Dat je daarvoor monddood gemaakt moet worden ??

assassijn
02-07-05, 12:56
Brad Blakeman, Ken Melman, Jay Lefkowitz, Lincoln Bloomfield, Ruth Davis, Bonnie Cohen, Samuel Bodman, Mark Weinberger, Christopher Gersten, Joseph Gildenhorn, Adam Goldman, Steve Goldsmith, Michael Chertoff, Mel Sembler, Eliot Cohen, David Wurmser, John Bolton, Joshua Bolten, David Frum, James Schlesinger, Ari Fleischer, Robert Zoellick, Richard Haass, Marc Grossman, Elliott Abrams, Robert Satloff, I. Lewis Libby, Kenneth Adelman, Dov Zakheim, Henry Kissinger, Edward Luttwak, Douglas Feith, Paul Wolfowitz en last but not least the prince of darkness himself Richard Perle, zijn natuurlijk geen extremistische Joden die bloed aan de handen hebben.

Dan hebben we het nog niet eens over SSharon en de zijnen.

Ph. Impudicus
02-07-05, 12:59
Geplaatst door assassijn
Brad Blakeman, Ken Melman, Jay Lefkowitz, Lincoln Bloomfield, Ruth Davis, Bonnie Cohen, Samuel Bodman, Mark Weinberger, Christopher Gersten, Joseph Gildenhorn, Adam Goldman, Steve Goldsmith, Michael Chertoff, Mel Sembler, Eliot Cohen, David Wurmser, John Bolton, Joshua Bolten, David Frum, James Schlesinger, Ari Fleischer, Robert Zoellick, Richard Haass, Marc Grossman, Elliott Abrams, Robert Satloff, I. Lewis Libby, Kenneth Adelman, Dov Zakheim, Henry Kissinger, Edward Luttwak, Douglas Feith, Paul Wolfowitz en last but not least the prince of darkness himself Richard Perle, zijn natuurlijk geen extremistische Joden die bloed aan de handen hebben.

Dan hebben we het nog niet eens over SSharon en de zijnen. En ???

Ph. Impudicus
02-07-05, 13:04
Dat is toch kindergarten vergeleken met wat er allemaal daarna is gebeurd aan de Arabische en Palestijnse kant ??

Tot twee maal toe door drie buurlanden tegelijkertijd aangevallen,

aanslagen die op het hoogtepunt in Rabin's tijd wel 2 per week telde, met wel 50 doden gemiddeld,

dat is different cook.

Nogmaals, waar zijn die verschrikkelijke burgeraanslagen van de joden, welbewust op soft targets ?

Zoals je die tegenwoordig overal in Islamia, en elders, ziet plegen door (mede) moslims ???

assassijn
02-07-05, 13:08
Geplaatst door Farid_2006
De palestijnen stonden aan de kant van saddam. Gelijk hadden ze, hij was de enigste die hen vierkant steunden in hun legitieme strijd tegen joodterreur. Mazen die hetzelfde moet doen als de joodse terreurstaat, oftewel ontwapenen van hamas. Dat zal niet nodig zijn, hamas en alle andere verzetsgroeperingen worden net zoals de joodse terreurgroepen als tern, hagana en irgun opgenomen in een palestijns leger. Oftewel, kepe on dreaming!

Het waren inderdaad haatclubjes geweest als Irgun, Hagana en Stern die middels aanslagen op Palestijnen en Britten een staat hebben afgedwongen...meestal wordt dat even vergeten.

assassijn
02-07-05, 13:09
Geplaatst door Ph. Impudicus
En ???

Dat zijn extremistische Joden die in het hier en nu bloed laten vloeien :)

Ph. Impudicus
02-07-05, 13:11
De joden zouden ook nooit hun kinderen de straat op laten gaan als men wist wat hun gevaren zouden zijn.

Daarvoor hebben ze een professioneel leger opgezet, en niet ongeregelde door niemand in de hand te houden jeugdstrijdertjes die zo eager zijn om voor allah te sterven en in het heerlijke paradijs te komen met alle vleselijke geneukten.

assassijn
02-07-05, 13:16
Geplaatst door Ph. Impudicus
De joden zouden ook nooit hun kinderen de straat op laten gaan als men wist wat hun gevaren zouden zijn.

Daarvoor hebben ze een professioneel leger opgezet, en niet ongeregelde door niemand in de hand te houden jeugdstrijdertjes die zo eager zijn om voor allah te sterven en in het heerlijke paradijs te komen met alle vleselijke geneukten.

Sommige Joden interpreteren de heilige geschriften zo, dat God zou hebben gezegd dat ze een land met geweld in moeten nemen, en de autochtone bevolking tot op het laatste kind moeten verwijderen...goedschiks danwel kwaadschiks.

Ph. Impudicus
02-07-05, 13:17
Geplaatst door Alcibiades
Dat waren over het algemeen geen aanslagen gericht tegen burgers maar tegen Britse militairen.

Deir Jassin volgde op de Arabische verovering en uitmoording van de kibboets Etzion waarbij alle Joden werden gedood op vier na.

En daar wordt je dan voor gebanned !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jongens wat laten jullie je weer van het ''ware'' geloof kennen !!!

Of is het een geintje ?

Ph. Impudicus
02-07-05, 13:19
Geplaatst door assassijn
Sommige Joden interpreteren de heilige geschriften zo, dat God zou hebben gezegd dat ze een land met geweld in moeten nemen, en de autochtone bevolking tot op het laatste kind moeten verwijderen...goedschiks danwel kwaadschiks.

Doet me ergens aan denken,

maar wat jij zegt gebeurt dus niet, anders hadden er niet zoveel Palestijnen is grote welstand in Israel gewoond vandaag de dag.

assassijn
02-07-05, 13:29
Geplaatst door Alcibiades
Dat waren over het algemeen geen aanslagen gericht tegen burgers maar tegen Britse militairen.

Deir Jassin volgde op de Arabische verovering en uitmoording van de kibboets Etzion waarbij alle Joden werden gedood op vier na.

Volgens Yehuda Lapidot, die commandant was van de Irgun, ging het bloedbad in Deir Yassin gewoon om economische en militaire redenen.ER woonden vooral oudere en vrouwelijke Palestijnen die geen gevaar vormden.

assassijn
02-07-05, 13:33
Geplaatst door Ph. Impudicus
Doet me ergens aan denken,

maar wat jij zegt gebeurt dus niet, anders hadden er niet zoveel Palestijnen is grote welstand in Israel gewoond vandaag de dag.

:haha:
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk.
Gelukkig leven de Palestijnen in grote welstand, en hebben ze eigenlijk niets te klagen.

Mähden
02-07-05, 13:35
Geplaatst door assassijn
:haha:
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk.
Gelukkig leven de Palestijnen in grote welstand, en hebben ze eigenlijk niets te klagen.

Je kunt beter in Israel wonen als Palestijn, dan in de Palestijnse gebieden, inderdaad.

Mähden
02-07-05, 13:38
Geplaatst door Alcibiades
Je moet niet denken dat ik Deir Jassin wil goedpraten. Maar het was één gebeurtenis temidden van een hele hoop Palestijnse gewelddaden tegen Joden, niet alleen in 1948 maar al tientallen Jaren daarvoor. Helemaal eens,

Eézijdigheid schijnt een bepaalde geloofseigenschap te zijn.

Yahud Seculaere
02-07-05, 13:54
Geplaatst door Farid_2006
Kijk mensen, daarom vind ik dat alle zionisten de kogel verdienen. Het zijn geschiedsvervalsers die het conflict blijven voeden met als gevolg dat er aan beide kant dagelijks slachtoffers vallen. Nogmaals, zionisten hebben geen recht op palestijns land. Niet op religieuze noch historische noch wettelijke gronden. Oftewel, excuus bieden voor de roof en biezen pakken uit westbank, gaza en oostjeruzalem, vluchtelingen terug laten keren en schadevergoeding voor alle arabische staten die te lijden hebben gehad van de joodse terreur. Alleen dan zal er vrede zijn.

Zo wordt het natuurlijk nooit iets.



Jericho

I’ll try to keep myself open up to you
That’s a prommise that I made to love
When it was new
“Just like Jericho’’ I said
Let these walls come tumbling down now
Let them fall right on the ground
I said it like I had finally found the way
To keep the good feelings alive
I said it like it was something to strive for.

I’ll try to keep myself open up to you
And approve your self expression
I need that too
I need your confidence baby
And the gift of your extra time
In turn I’ll give you mine
Sweet darling
It’s a rich exchange
It seems to me
It’s a warm arrangement

Anyone will tell you
Just how hard it is to make and keep
a friend
Maybe they will shortsell you
Or maybe it’s you Judas in the end
For you just can no longer pretend
That you are getting what you need
Or are you giving out anything for them,
to grow and feed on

I’ll try to keep myself open up to you
It gets easier and easier to do
Just like Jericho
Let these walls come tumbling down now
Let them fall right on the ground
Let all those dogs go running free
The wild and the gentle dogs
Kennelled in me


Je hoeft maar iets te zeggen en je wordt opslot gezet met 3 strafpunten,

herkenbaar probleem in Islamiaaah, als je geluk hebt want daar blijft het dan vaak ook niet bij !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Angst voor het Woord ?!


Vraag:
Wat kun je daar aan herkennen ??

Yahud Seculaere
02-07-05, 14:03
Geplaatst door Alcibiades
Je zou Karen Armstrongs: Jeruzalem kunnen lezen over de gebeurtenissen in 1920, 1929 en de jaren dertig, toen Palestijnse Joden massaal door de Palestijnse Arabieren vermoord werden.

Lees ook dit artikel over de 19de eeuw:

http://mypage.bluewin.ch/ameland/ArticleF2.html
Merci !

Yahud Seculaere
02-07-05, 14:07
Geplaatst door Farid_2006
Stukken van armstrong heb ik gelezen maar die heeft nooit beweerd dat er eerder sprake was van palestijns geweld tegen joden. Die onterechte suggestie wek je namelijk wel. Je doet alsof het conflict begonnen is doordat palestijnen geweld pleegden tegen joden maar heimelijk laat je het volgende gegeven onbelicht. Namelijk dat het geweld door europese en amerikaanse joden is begonnen in de jaren 20 en 30 toen joden massaal gewapend palestijns land binnentrokken.
Moet je vooral doen als je daar wil gaan wonen, dan kun je het natuurlijk wel meteen vergeten, zouden ze zo stom zijn geweest, die eerste joden daar, klinkt onlogisch.

Andersom daarentegen niet,

de Palestijnen en de Arabieren dulden omwege religieuze redenen geen joden.

Yahud Seculaere
02-07-05, 14:13
Israel is tegen de verdrukking in een regionale grootmacht geworden daar, maar dat was niet de bedoeling.

Orthojoden weigeren nogsteeds dienst !!

Maar YWH heeft het zo gewild,

hetzelfde geldt voor de Shoa, vanwege dit onrecht waren de grootmachten eerder bereid Palestina toe te wijzen aan de joodse kolonisten.

De joden waren dus niet helemaal voor niets omgekomen.

zie ook Zacheria 13

Yahud Seculaere
02-07-05, 14:15
Geplaatst door Farid_2006
Maar natuurlijk zul je moeten verdedigen wanneer je land steelt. Geen enkel mens zal het pikken dat iemand zijn land inpikt om vervolgens in vrede een huis op te bouwen. Oftewel zionisten dwongen zichzelf te bewapenen doordat ze land stalen wat niet van hen was en dus te verwachten viel dat de rechtmatige eigenaars daartegen in verzet zouden komen. Niets menselijkers dan dat. Precies, vanuit dat gevoel denk ik ook dat de terreur bij de moslims is begonnen in Palestina en niet andersom zoals je zoeven zei !!

onlogisch om te gaan zitten zieken in een stadion vol met tegenstanders.

Yahud Seculaere
02-07-05, 14:15
Geplaatst door Alcibiades
Ze hebben geen land gestolen maar het gewoon gekocht. Klopt !!

Yahud Seculaere
02-07-05, 14:24
Geplaatst door Farid_2006
Maar natuurlijk zul je moeten verdedigen wanneer je land steelt. Geen enkel mens zal het pikken dat iemand zijn land inpikt om vervolgens in vrede een huis op te bouwen. Oftewel zionisten dwongen zichzelf te bewapenen doordat ze land stalen wat niet van hen was en dus te verwachten viel dat de rechtmatige eigenaars daartegen in verzet zouden komen. Niets menselijkers dan dat. Precies, vanuit dat gevoel denk ik ook dat de terreur bij de moslims is begonnen in Palestina en niet andersom zoals je zoeven zei !!

onlogisch om te gaan zitten zieken in een stadion vol met tegenstanders.


even inhouderlijk reageren graag !

assassijn
02-07-05, 14:44
Geplaatst door Alcibiades
Je moet niet denken dat ik Deir Jassin wil goedpraten. Maar het was één gebeurtenis temidden van een hele hoop Palestijnse gewelddaden tegen Joden, niet alleen in 1948 maar al tientallen Jaren daarvoor.

Wederom heb je gelijk.
Deir Jassin was maar één gebeurtenis.
Baldat al-Shaikh, Sa'sa', Abu Kasr , Abu Shousha, Lid, Eilaboun, Ba'na, Dair al-Asad, Qalqiliya, Kufr Qasim zijn natuurlijk hersenspinsels van Palestijnen en verdraaing van de geschiedenis.

Spoetnik
02-07-05, 14:45
Geplaatst door jHanosch
Wat ik weet van de Islam is dat ze alleen maar negatieve uitwerking heeft op de maatschappijen waar ze zich in bevindt of onderdeel van uitmaakt.

Daar hoef je volgens mij geen geleerde voor te zijn om dat vast te stellen.



Ik zie nogsteeds tribale strijd in moslimia, kijk naar Irak, vandaag weer tientallen moslims over de kling gejaagd door mede moslims.


In de Gazastrook zie ik geen extremistische joden zichzelf in Gaza opblazen om hun zin te krijgen,
moet je is opletten hoe de wereld dan zou reageren,
maar er is ook geen jood die aan zoiets denkt om te doen,

omdat het satanisch is om zo op die wijze te vechten.

Jesaja 29:
15 Wee degenen die hun ware bedoelingen
diep verborgen houden voor de HEER;
die alles doen in duisternis en zeggen:
‘Wie ziet ons? Wie weet wat wij doen?’
16 Jullie draaien de zaken om!

Baruch Goldstein...

Walla...

assassijn
02-07-05, 14:52
Geplaatst door Ph. Impudicus
De joden zouden ook nooit hun kinderen de straat op laten gaan als men wist wat hun gevaren zouden zijn.


Inderdaad, die doen het namelijk anders.
Die walsen gewoon een paar Palestijnse dorpen plat, wissen die dorpen uit de geschiedenisboeken alsof ze nooit hebben bestaan, gaan daar vervolgens nederzettingen bouwen, en steken de oorspronkelijke bewoners die aan de overkant in tentenkampen wonen de ogen uit.
Dat is een veilige plek voor kinderen van zionisten.

Spoetnik
02-07-05, 14:56
Geplaatst door Ph. Impudicus
De joden zouden ook nooit hun kinderen de straat op laten gaan als men wist wat hun gevaren zouden zijn.

Er liepen anders heel wat kinderen (12,14 jaar oud) tussen die kolonisten die aan het rellen waren tegen het leger in Gaza. Hilltop Youth, een soort fascistische jeugdorganisatie voornamelijk actief in de West-Bank. Ze zijn speciaal voor de gelegenheid naar Gaza getrokken. Zij waren het die die Palestijnse jongeman hebben gestenigd.

assassijn
02-07-05, 14:56
Geplaatst door Alcibiades
Je zou Karen Armstrongs: Jeruzalem kunnen lezen over de gebeurtenissen in 1920, 1929 en de jaren dertig, toen Palestijnse Joden massaal door de Palestijnse Arabieren vermoord werden.

Lees ook dit artikel over de 19de eeuw:

http://mypage.bluewin.ch/ameland/ArticleF2.html

Dus eigenlijk is het geweld op grote schaal niet begonnen met de komst van Europeese en Amerikaanse zionisten, maar werden Joden op grote schaal uitgemoord in Europa en Palestina tegelijkertijd ?
Wel vreemd dan dat de zionisten juist voor Palestina kiezen als "veilige" "thuishaven".

knuppeltje
02-07-05, 18:12
Geplaatst door Yahud Seculaere
Precies, vanuit dat gevoel denk ik ook dat de terreur bij de moslims is begonnen in Palestina en niet andersom zoals je zoeven zei !!

onlogisch om te gaan zitten zieken in een stadion vol met tegenstanders.


even inhouderlijk reageren graag !


En dus kan het jarenlang door de Israelische instanties in de la voor zoekgeraakte stukken gehouden rapport betreffende de grondverwerving door de joden in de prullebak zeker?

HET GEJAT GAAT NOG STEEDS DOOR.

De groeten.

Yahud Seculaere
02-07-05, 20:43
Geplaatst door Farid_2006
Palestine: Destroyed Villages
http://www.deiryassin.org/
http://www.cactus48.com/
http://www.palestine-net.com/geography/cleansed/
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_destroyed_villages_during_the_1948_Arab-Israeli_war

met eigen woordjens graag !





Je hoeft alleen maar het woord jood door moslim te vervangen en je hebt eenzelfde inhoud, met dat verschil dat het jodendom niet imperialistisch, niet verkondigend is en de Islam wel, daarom is het een gevaar voor alle niet-moslims en ihb de joden, daar die bij naam worden genoemd.

De Islam wordt ook wel als 1 van de beesten gezien uit de bijbel, met als andere beest het ontaarde Katholicisme van de Inquisitie, deels een reactie op de oorlogen met de moslim aan de onderbuik van Europa.



Daarom heeft Jezus de wet van Mozes, het jodendom, voltooid door ze over alle volkeren te verspreiden.



Was in de tijd van Ezra afstamming nog belangrijk, de Ezra die door Koning Cyrus** van het machtige Medie en Perzie, een monotheistische Zaruthustrier, opdracht kreeg om de tempel in Jeruzalem met zijn stamgenoten te herbouwen, heeft Jezus het verbond met de joden opengebroken en geseculariseerd voor alle volkeren van de wereld.

De joden zouden Hem vooral daarom niet hebben willen erkennen,
zij wilde liever exclusief uitverkoren jood blijven, hoewel vanaf Jezus slecht geestelijk jodendom, het christendom volstaat om uitverkoren te zijn.

Toch zou het verhaal van de joden nog tot in deze eeuw een belangrijke rol blijven spelen in de menselijke geschiedenis.

In de vorige eeuw is de gruwel opgericht die verwoesing brengen zou .
De grote verdrukking is zeker nog niet door G-d'shand beeindigd.


selculatea = eeuwig universeel maken.


**
Jes 44,28
Die over Cyrus zegt: ‘Dit is mijn herder, alles wat ik wil, brengt hij ten uitvoer: hij geeft opdracht om Jeruzalem te herbouwen en voor de tempel de fundering te leggen.’

15. Jes 45,1
Dit zegt de HEER tegen Cyrus, zijn gezalfde, die hij bij de rechterhand neemt, aan wie hij volken onderwerpt, voor wie hij koningen ontwapent, voor wie hij deuren opent – geen poort blijft gesloten:

16. Jes 45,13
Ik ben het die Cyrus laat komen in gerechtigheid, steeds opnieuw baan ik voor hem de weg. Hij zal mijn stad herbouwen; hij geeft mijn ballingen de vrijheid terug, zonder betaling of steekpenningen te eisen – zegt de HEER van de hemelse machten.

Yahud Seculaere
02-07-05, 22:39
Het woordje terreur is genoegzaam weggelaten in de citaties van de heren.

Al Sawt
03-07-05, 02:43
Geplaatst door Yahud Seculaere
Israel is tegen de verdrukking in een regionale grootmacht geworden daar, maar dat was niet de bedoeling.

Orthojoden weigeren nogsteeds dienst !!

Maar YWH heeft het zo gewild,

hetzelfde geldt voor de Shoa, vanwege dit onrecht waren de grootmachten eerder bereid Palestina toe te wijzen aan de joodse kolonisten.

De joden waren dus niet helemaal voor niets omgekomen.

zie ook Zacheria 13 Ontmanteling van Israel zal ook de wil van YWH zijn!

Al Sawt
03-07-05, 02:47
Geplaatst door Yahud Seculaere




Daarom heeft Jezus de wet van Mozes, het jodendom, voltooid door ze over alle volkeren te verspreiden.



Was in de tijd van Ezra afstamming nog belangrijk, de Ezra die door Koning Cyrus** van het machtige Medie en Perzie, een monotheistische Zaruthustrier, opdracht kreeg om de tempel in Jeruzalem met zijn stamgenoten te herbouwen, heeft Jezus het verbond met de joden opengebroken en geseculariseerd voor alle volkeren van de wereld.

De joden zouden Hem vooral daarom niet hebben willen erkennen,
zij wilde liever exclusief uitverkoren jood blijven, hoewel vanaf Jezus slecht geestelijk jodendom, het christendom volstaat om uitverkoren te zijn.

Toch zou het verhaal van de joden nog tot in deze eeuw een belangrijke rol blijven spelen in de menselijke geschiedenis.

In de vorige eeuw is de gruwel opgericht die verwoesing brengen zou .
De grote verdrukking is zeker nog niet door G-d'shand beeindigd.


selculatea = eeuwig universeel maken. Verrek! Legitimeit van Israel wordt zelf in de oudheid gezocht en gevonden.
Straks gaat onze Yahud, Babylonie erbij halen.

knuppeltje
03-07-05, 08:33
Geplaatst door Al Sawt
Ontmanteling van Israel zal ook de wil van YWH zijn!


Maar niet van Amerika vrees ik.

Coolassprov MC
03-07-05, 12:25
Geplaatst door jHanosch
Wat ik weet ...

Jij weet niet veel; daar hoef je geen geleerde voor te zijn om dat vast te stellen.


Geplaatst door jHanosch
Ik zie nogsteeds tribale strijd in moslimia, kijk naar Irak, vandaag weer tientallen moslims over de kling gejaagd door mede moslims.

Volgens de Conventies van Geneve zijn bezetters verantwoordelijk voor alles wat in de door hun bezette gebieden gebeurd.


Geplaatst door jHanosch
In de Gazastrook zie ik geen extremistische joden zichzelf in Gaza opblazen om hun zin te krijgen,
moet je is opletten hoe de wereld dan zou reageren,
maar er is ook geen jood die aan zoiets denkt om te doen,

De eerst terreuraanslag in het Midden-Oosten was het opblazen van het King David Hotel in 1947; door joodsterroristische extremisten als de Hagana; de eerste en enige in het Midden-Oosten met kernwapens was Israël.

Het is dus veilig te zeggen dat Israël en de joden beiden terreur en massavernietigingswapens in het Midden-Oosten hebben geïntroduceerd.


Geplaatst door jHanosch
omdat het satanisch is om zo op die wijze te vechten.


Wat is het als je binnen 3 weken 1.000.000 kogels afvuurt op schoolgaande kinderen, bejaarden en vrouwen?

Als Israëliërs (lees Russische, Amerikaanse, Europese en Afrikaanse kolonisten) bereid zijn om maar een paar van hun Apache gevechtshelikopters en een paar van hun Merkav en Abrams gevechtstanks te doneren aan de Palestijnen krijgen ze voor het voorrecht om zichzelf op te blazen tussen een paar bejaarde Palestijnen.

assassijn
03-07-05, 12:50
Geplaatst door Alcibiades
Het is een indrukwekkende rij namen. Vertel er maar eens iets bij. Ik ben benieuwd...

Tuurlijk zegt het jou niets. Stond zeker niets over op de website van het Cidi.
Het zijn allemaal dorpjes waar onze zionistische vrienden het nodig vonden om bejaarde Palestijnen, vrouwen en kinderen naar de andere kant van de wereld te sturen middels geweld.

Tafey Lewis
04-07-05, 10:02
Geplaatst door Farid_2006
De soldaat vroeg zich in een brief aan zijn rabbijn af of het hem in religieus opzicht geoorloofd was om niet-Joodse burgers te vermoorden. Uit het antwoord dat de soldaat hierop van zijn rabbijn ontving, bleek dat hem dit niet alleen was toegestaan, maar dat hij hiertoe zelfs werd aangemoedigd. De soldaat in kwestie had het helemaal begrepen. Om te bevestigen dat hij de wijze lessen van zijn rabbijn ter harte had genomen schreef hij deze het volgende: "In wartime I am not merely permitted, but enjoined to kill every Arab man and woman I chance upon, if there is reason to fear that they help in war against us, directly or indirectly... And as far as I am concerned I have to kill them even if that might result in an involvement with the military law."
http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=12201&highlight=evenhanded



ga je WEER met je enige verhaaltje over rabbinale terreur?
de uitdaging staat nog steeds, geef mij een website met voldoende publiek en authoriteit waarin dit soort dingen worden goedgepraat of aangemoedigd. Je hebt namelijk bijzonder veel gemak in het citeren van neo-nazi websites als het gaat omde talmud maar je kan schijnbaar niet 1 joodse webiste vinden waar diezelfde citaten in terug komen.
dus ben een vent een toon mij eens een dergelijk radicale website.

Tafey Lewis
04-07-05, 10:03
Geplaatst door Coolassprov MC


De eerst terreuraanslag in het Midden-Oosten was het opblazen van het King David Hotel in 1947; door joodsterroristische extremisten als de Hagana;

je vergeet wellicht de islamitische pogrom in 1929 op joden in hebron???
er was al islamitisch terrorisme tegen joden VOOR de staat israel bestond.

IbnRushd
04-07-05, 10:13
Geplaatst door Tafey Lewis
ga je WEER met je enige verhaaltje over rabbinale terreur?
de uitdaging staat nog steeds, geef mij een website met voldoende publiek en authoriteit waarin dit soort dingen worden goedgepraat of aangemoedigd. Je hebt namelijk bijzonder veel gemak in het citeren van neo-nazi websites als het gaat omde talmud maar je kan schijnbaar niet 1 joodse webiste vinden waar diezelfde citaten in terug komen.
dus ben een vent een toon mij eens een dergelijk radicale website.

Met alle respect, maar de bronnen die op het forum maghrebonline staan zijn:

- "Jewish History, Jewish Religion, The Weight of Three Thousand Years" / Israel Shahak, Londen: Pluto Press, 1994.
- "Open Secrets" / Israel Shahak, Londen: Pluto Press, 1997.
- "Jewish Fundamentalism in Israel" / Israel Shahak en Norton Mezvinsky, Londen: Pluto Press, 1999.

Ken het artikel al maar nu is het ook het forum van Tegenlicht geplaatst en stond al tijden op krantje 't muurtje aktueel

Al Sawt
04-07-05, 13:54
Geplaatst door knuppeltje
Maar niet van Amerika vrees ik. Desondanks zullen ze bar weinig tegenover stellen!

Al Sawt
04-07-05, 13:56
Geplaatst door Tafey Lewis
je vergeet wellicht de islamitische pogrom in 1929 op joden in hebron???
er was al islamitisch terrorisme tegen joden VOOR de staat israel bestond. Dat kwam omdat migratie van vermeende Semieten uit Europa. al opgang kwam.

Vandaar! Gewelddadige indringers dienen met geweld te worden verwijdert.

GroteWolf
04-07-05, 14:29
Vandaar! Gewelddadige indringers dienen met geweld te worden verwijdert.

Je zit op 1 lijn met Verdonk en Wilders.

Al Sawt
04-07-05, 14:42
Geplaatst door GroteWolf
Je zit op 1 lijn met Verdonk en Wilders. Ik heb ook nooit hekel gehad aan mensen die extreme standpunten, verkondigen!

knuppeltje
04-07-05, 20:13
Geplaatst door Al Sawt
Desondanks zullen ze bar weinig tegenover stellen!


Zolang Europa niet in staat is om eensgzind tegen Amerika fuck you te zeggen, zal Sharon en de zijnen helaas niets te vrezen hebben.

Helaas. maar waar vrees ik.


Groetjes.

idris
04-07-05, 22:07
Geplaatst door Al Sawt
Verrek! Legitimeit van Israel wordt zelf in de oudheid gezocht en gevonden.
Straks gaat onze Yahud, Babylonie erbij halen.



Even door Jerimiëren


Het zwaard over de Chandeeën, luidt het woord des Heren, en over de inwoners van Babel en over zijn vorsten en over zijn wijzen!
Het zwaard over de snoevers dat zij verdwaasd worden. Het zwaard over zijn helden dat zij verschrikt worden! Het zwaard over zijn paarden en zijn wagens en al de gemengde troepen in zijn midden, dat zij tot vrouwen worden!
Het zwaard over zijn schatten, dat zij geplunderd worden!...

Want een land van gesneden beelden is het en door schrikwekkende beelden laten zij zich verdwazen. Daarom zullen er boskatten en jakhalzen huizen, ook zullen er struikvogels huizen, en het zal niet meer bestaan in eeuwigheid, noch in stand blijven van geslacht tot geslacht. Zoals God Sodom en Gomorra met hun naburen ondersteboven keerde, luid het woord des Heren, zal daar niemand wonen en geen mensenkind daar verblijven.

Zie, een volk komt uit het Noorden, een grote natie met machtige koningen breekt op van het uiteinde der aarde . Boog en spies omklemmen zij, medogenloos zijn zij en zonder erbarmen. Hun rumoer bruist als de zee …….


Zo zegt de Here (zo’n 2600 jaar geleden tegen de profeet Jeremia):


Zie, ik verwek tegen Babel en tegen de inwoners van het Hart-mijner-tegenstanders de geest van een verderver en ik zend op Babel wanners af, die het zullen wannen en zijn land uitschudden, want zij omringen het van alle kant op de dag van het onheil…….
Want Israel en Juda zijn niet in weduwschap gelaten door hun God, door de Here der heerscharen, al was hun land vol van schuld tegenover de Heilige Israels.

Babel was in de hand des Heren een gouden beker die de gehele aarde dronken maakte; van zijn wijn dronken de volken, daardoor werden zij verdwaasd. Plotseling is Babel gevallen en gebroken…
Wij hebben Babel trachten te genezen maar het is niet te genezen ; verlaat het en laten wij gaan, een ieder naar zijn land; want tot de hemel reikt zijn oordeel en het verheft zich tot de wolken .
……..
De Here heeft ons recht aan het licht gebracht; komt en laten wij in Sion het werk van de Here onze God verhalen. Hij maakt de aarde door zijn kracht, bereidt de wereld toe door zijn wijsheid en breidt de hemel uit door zijn verstand…..


Babels helden houden op met strijden, zij zitten neer in burchten, hun heldhaftigheid is verdwenen, zij zijn tot vrouwen geworden.

Mijn mishandeling en verminking kome over Babel, zegge de inwoonsters van Sion, en mijn bloed over de inwoners van Chaldea, zegge Jeruzalem.

Daarom zie, de dagen komen, dat Ik bezoeking doe aan de gesneden beelden van Babel en zijn hele land zal beschaamd zijn..
Dan zullen hemel en aarde jubelen met al wat daarin is, jubelen over Babel, want van het Noorden zullen de verwoesters er op afkomen, luidt het woord des Heren.
Babel moet evenzo vallen voor de verslagenen van Israel, als voor Babel vielen de verslagenen der gehele aarde….

Uit Jeremia 50 en 51


Profetie heet dat,
wie een oor heeft die hore en wie een oog die ziet !

assassijn
04-07-05, 22:41
Geplaatst door idris
Blaat

Hee, daar hebben we Hanoch weer...maar dan onder een andere nick.

Henoch
05-07-05, 18:30
Geplaatst door assassijn
Hee, daar hebben we Hanoch weer...maar dan onder een andere nick.
Ga er maar is op in, in plaats van te blaten.

van blèh !!

assassijn
05-07-05, 19:52
Geplaatst door Henoch
Ga er maar is op in, in plaats van te blaten.

van blèh !!

Waarop? Je springt van de hak op de tak. Ga jij maar eerst lekker in op het weerwoord op de openingspost, en dan kunnen we weer verder.

idris
05-07-05, 22:48
Geplaatst door assassijn
Waarop? Je springt van de hak op de tak. Ga jij maar eerst lekker in op het weerwoord op de openingspost, en dan kunnen we weer verder. makkelijk zo het balletje terugwerpen, maar volgens mij ben ik begonnen met vragen stellen hier, niet omdraaiien, niet verdraaien die handel.

assassijn
05-07-05, 22:59
Geplaatst door idris
makkelijk zo het balletje terugwerpen, maar volgens mij ben ik begonnen met vragen stellen hier, niet omdraaiien, niet verdraaien die handel.

Inderdaad, balletjes terugwerpen is iets wat sommigen hier niet vreemd is.
Jij begint een onderwerp, mensen reageren daar op, vervolgens doe jij of er niets aan de hand is en begint over iets heel anders.
Naar mijn weten ging het erover dat Joden geen aanslagen plegen :vreemd:

idris
05-07-05, 23:04
Geplaatst door assassijn
Inderdaad, balletjes terugwerpen is iets wat sommigen hier niet vreemd is.
Jij begint een onderwerp, mensen reageren daar op, vervolgens doe jij of er niets aan de hand is en begint over iets heel anders.
Naar mijn weten ging het erover dat Joden geen aanslagen plegen :vreemd: Precies en de onlogica om daar als handjevol kolonisten te gaan terroriseren, want dan ben je toch gek !!

Anderom klinkt veel aannemelijker, je kon je als Palestijn makkelijk verbergen in de menigte en de menigte beschermde jou dan weer als terrorist, en wat dacht je van de omliggende frontlinestaten.

Daar ben jij met enige herhaling niet op ingegaan, en ik heb ook wel een gevoel waarom.

Met plausibele logica is het ook niet te verklaren wat jij beweert over de eerste terroristen.

assassijn
05-07-05, 23:16
Geplaatst door idris
Precies en de onlogica om daar als handjevol kolonisten te gaan terroriseren, want dan ben je toch gek !!

Anderom klinkt veel aannemelijker, je kon je als Palestijn makkelijk verbergen in de menigte en de menigte beschermde jou dan weer als terrorist, en wat dacht je van de omliggende frontlinestaten.

Daar ben jij met enige herhaling niet op ingegaan, en ik heb ook wel een gevoel waarom.

Met plausibele logica is het ook niet te verklaren wat jij beweert over de eerste terroristen.

Dan raad ik je toch aan om je eigen topic eens door te lezen...genoeg voorbeelden van Joodse aanslagen en terrorisme gericht op Palestijnen.

idris
05-07-05, 23:34
Geplaatst door assassijn
Dan raad ik je toch aan om je eigen topic eens door te lezen...genoeg voorbeelden van Joodse aanslagen en terrorisme gericht op Palestijnen.

kwa logica heb je me hiermee niet kunnen overtuigen, of het zal wel met mijn eerder genoemde reden van doen hebben !

waarom je op de onlogica van jouw betoog niet ingaat.

assassijn
05-07-05, 23:38
Geplaatst door idris
kwa logica heb je me hiermee niet kunnen overtuigen!

Een weerwoord van jou heb ik nog niet gezien....dus mij heb jij ook nog niet kunnen overtuigen.

idris
06-07-05, 00:01
Geplaatst door assassijn
Een weerwoord van jou heb ik nog niet gezien....dus mij heb jij ook nog niet kunnen overtuigen.

je kunt merken dat je van herhalende mantra'ss houdt,

is het budhisme of het hindoeisme niet ook iets voor je ?

of nee, nog meer in de lijn van je oude denkgewoonten,

voodoe misschien!

assassijn
06-07-05, 00:16
Geplaatst door idris
je kunt merken dat je van herhalende mantra'ss houdt,

is het budhisme of het hindoeisme niet ook iets voor je ?

of nee, nog meer in de lijn van je oude denkgewoonten,

voodoe misschien!

Sommige mensen snappen het na drie keer nog niet, en ik ben de slechtse niet om het tot vervelens toe te herhalen :)

Mu'tasim
06-07-05, 12:43
Geplaatst door jHanosch

In de Gazastrook zie ik geen extremistische joden zichzelf in Gaza opblazen om hun zin te krijgen,
moet je is opletten hoe de wereld dan zou reageren,
maar er is ook geen jood die aan zoiets denkt om te doen,

omdat het satanisch is om zo op die wijze te vechten.

[/I]

De Palestijnen worden door de zionistische hysterici systematisch geassocieerd met geweld. De Palestijnse leiders, het Palestijnse volk en hun godsdienst worden in dit discours steevast gerelateerd met terroristische daden. Naast het voordeel voor de israel-aanhang van de uiterst negatieve connotatie van het concept ‘islamitische terrorist’ wordt dit begrip tevens gebruikt om de politieke motivering van de Palestijnen weg te cijferen. De Israel-aanhang heeft zo ook hier weer de depolitisering van de Palestijnse strijd op het oog. De Palestijnen worden aldus verantwoordelijk geacht voor het plegen van ‘islamitisch’ gratuit geweld.

De grootste voortdurende leugen is de omdraaiing van de causaliteit in het geweld. Voor de causaliteitsblinden israelfans en christen-zionistische braakballen is het kennelijk nog steeds onduidelijk hoe “the first shot” gelegen is in de hele zionistische ideologie en praktijk. De zionisten beseffen maar al te goed dat we te maken hebben met een bezetting die al meer dan een halve eeuw voortduurt. Een bezetting brengt simpel weg geweld voort. Dus praten over ‘shalom’ en fysieke, economisch en demografische terreur uitoefenen op de palestijnen is de ultieme schijnheiligheid. Het zwaartepunt van de discussie moet zich verplaatsen naar het uitblijven van Palestijnse zelfbeschikking, de voortdurende Israelische militaire bezetting en nederzettingenbouw. Wat denkt men dat de gevolgen zijn van een 38-jarige durende militaire bezetting en daarvoor de etnische zuivering van tenminste twee derde van de inheemse bevolking van Palestina in 1947/1948.

De kern van de zaak is dat zionisten een gezwel in het Midden-Oosten hebben opgericht dat etnisch-religieus racisme als staatsideologie hanteert. Een staat vestigen op zuiver etnisch-religieuze gronden, op al door anderen bewoond gebied, dat kan niet anders dan een mislukking zijn. Israel is een bezettingsmacht, een neo-koloniaal corpus alienum. Terugkijkend in de geschiedenis is geen enkele koloniserende of bezettingsmacht vertrokken zonder geweld. Een bezettingsmacht is alleen bereid te vertrekken als de prijs te daarvoor te hoog wordt. Dit geld ook voor de zionistische entiteit.

idris
06-07-05, 19:41
Gelukkig is dat geweld de laatste tijd flink verminderd door de antiterreurmaatregelen.

assassijn
06-07-05, 20:04
Geplaatst door idris
Gelukkig is dat geweld de laatste tijd flink verminderd door de antiterreurmaatregelen.

Nee hoor, het gaat gewoon vrolijk door.
De zionisten die het Amerikaanse leger aansturen maken nog steeds slachtoffers in Irak en Afghanistan :)

idris
06-07-05, 20:08
Geplaatst door assassijn
Nee hoor, het gaat gewoon vrolijk door.
De zionisten die het Amerikaanse leger aansturen maken nog steeds slachtoffers in Irak en Afghanistan :)

Oh dat zijn de Zionisten,

mooi woord hè Zionist,

het moet inmiddels voor u fenominale proporties hebben aangenomen, Zionisme.

Maar als ik u was zou ik me zelf meer zorgen maken over het woordje

diktatuur, want dat is een begrip dat u toch nog niet helemaal schijnt te begrijpen, gezien de prachtige ''democratische'' voorbeelden in het MO.

Volgens mij is er geen land zo fijn om in te wonen als Palestijn als in Israel, stemrecht, rechtsgelijkheid, en vrije pers.

assassijn
06-07-05, 20:10
Geplaatst door idris
Oh dat zijn de Zionisten,

mooi woord hè Zionist,

het moet inmiddels voor u fenominale proporties hebben aangenomen, Zionisme.

Maar als ik u was zou ik me zelf meer zorgen maken over het woordje

diktatuur, want dat is een begrip dat u toch nog niet helemaal schijnt te begrijpen, gezien de prachtige democratische voorbeelden in het MO.

Inderdaad een mooi woord voor een racistische en fascistische ideologie :)

idris
06-07-05, 20:13
Geplaatst door assassijn
Inderdaad een mooi woord voor een racistische en fascistische ideologie :)


maar wel de minst erge in de regio !!

assassijn
06-07-05, 20:17
Geplaatst door idris
maar wel de minst erge in de regio !!

Ik zal nog maar een keer in herhaling vallen;

Brad Blakeman, Ken Melman, Jay Lefkowitz, Lincoln Bloomfield, Ruth Davis, Bonnie Cohen, Samuel Bodman, Mark Weinberger, Christopher Gersten, Joseph Gildenhorn, Adam Goldman, Steve Goldsmith, Michael Chertoff, Mel Sembler, Eliot Cohen, David Wurmser, John Bolton, Joshua Bolten, David Frum, James Schlesinger, Ari Fleischer, Robert Zoellick, Richard Haass, Marc Grossman, Elliott Abrams, Robert Satloff, I. Lewis Libby, Kenneth Adelman, Dov Zakheim, Henry Kissinger, Edward Luttwak, Douglas Feith, Paul Wolfowitz en last but not least the prince of darkness himself Richard Perle.

idris
06-07-05, 20:21
Geplaatst door assassijn
Ik zal nog maar een keer in herhaling vallen;

Brad Blakeman, Ken Melman, Jay Lefkowitz, Lincoln Bloomfield, Ruth Davis, Bonnie Cohen, Samuel Bodman, Mark Weinberger, Christopher Gersten, Joseph Gildenhorn, Adam Goldman, Steve Goldsmith, Michael Chertoff, Mel Sembler, Eliot Cohen, David Wurmser, John Bolton, Joshua Bolten, David Frum, James Schlesinger, Ari Fleischer, Robert Zoellick, Richard Haass, Marc Grossman, Elliott Abrams, Robert Satloff, I. Lewis Libby, Kenneth Adelman, Dov Zakheim, Henry Kissinger, Edward Luttwak, Douglas Feith, Paul Wolfowitz en last but not least the prince of darkness himself Richard Perle.
Ritueel verval door herhaling zit u perslot in het bloed, dus dat moet niet moeilijk zijn.

assassijn
06-07-05, 20:28
Geplaatst door idris
Ritueel verval door herhaling zit u perslot in het bloed, dus dat moet niet moeilijk zijn.

Bij mensen die alleen de A zijde van een plaat draaien, vertel ik graag keer op keer op keer dat er ook een B zijde is :)

Coolassprov MC
07-07-05, 06:43
Geplaatst door idris
Volgens mij is er geen land zo fijn om in te wonen als Palestijn als in Israel, stemrecht, rechtsgelijkheid, en vrije pers.

Hoe kan een racistisch concept als Zionisme democratie voortbrengen?

Palestijnen kunnen zich verkiesbaar stellen voor het Israelische parlement de Knesset. Voorwaarden zijn dat het Joodse karakter van de Joodse staat niet uitgedaagd kunnen worden, evenmin kan de Zionistische ideologie uitgedaagd worden. Leden van de Knesset en mensen die zich verkiesbaar stellen moeten dus erkennen dat de staat Israel een zuiver Joodse staat is. Mensen die voor gelijkwaardigheid van alle volkeren gaan binnen de staat Israel kunnen op een ‘’non-Zionist’ lijst komen en gediskwalificeerd worden.
Deze beperkingen zijn na te lezen in The Law For Political Parties (1992) en ook in het bijzonder in het amendement van Sectie 7A(1) van The Basic Law.

Een citaat van David Kretzmer uit The Legal Status Of The Arabs In Israel , Westview Press, 1990, p. 42-43:

“…het impliceert dat, op een beslissend fundamenteel niveau geen echte gelijkheid bestaat tussen arabieren en Joden binnen de staat Israel. Het impliceert dat het een Joodse staat is, voor de Joden die hierbinnen woonachtig zijn en voor zij die hierbuiten leven. Zelfs al zouden de Arabieren op alle niveau’s gelijke rechten konden claimen, dan is er nog steeds het signaal; Israel is niet hun staat…”

Los van eerdervermelde discriminerende elementen zijn er ook direct discriminerende elementen te vinden binnen:

1.Het Israelisch staatsburgerschap;
2.The Law Of Return;
3.De speciale en bevoorrechte status van Joodse organisaties, denk aan The World Zionist Organisation-Jewish Agency Law, en The Jewish National Fund.

Indirect discriminerende elementen zijn bijvoorbeeld te vinden binnen de militaire dienstplicht; Palestijnen zijn hier, net als Joodse Yeshiva studenten van gevrijwaard, de voordelen en de privileges die het met zich meebrengt om te hebben gediend in het IDF zijn ongekend, als is het maar om het feit dat het je toekomst binnen Israel een geweldige duw geeft voorwaarts in veel omstandigheden die je in de Israelische samenleving kunt tegenkomen. Palestijnen zijn hiervan dus om de simpele reden van uitgesloten omdat zij niet in het leger dienen; Yeshiva studenten krijgen deze voorrechten en voordelen wel voorgeschoteld. Dit is niet alleen discriminerend jegens de Palestijnen, maar ook onrechtvaardig jegens de Israeliers die wel dienen in het IDF.

idris
07-07-05, 12:58
Geplaatst door Coolassprov MC
Hoe kan een racistisch concept als Zionisme democratie voortbrengen?

Palestijnen kunnen zich verkiesbaar stellen voor het Israelische parlement de Knesset. Voorwaarden zijn dat het Joodse karakter van de Joodse staat niet uitgedaagd kunnen worden, evenmin kan de Zionistische ideologie uitgedaagd worden. Leden van de Knesset en mensen die zich verkiesbaar stellen moeten dus erkennen dat de staat Israel een zuiver Joodse staat is. Mensen die voor gelijkwaardigheid van alle volkeren gaan binnen de staat Israel kunnen op een ‘’non-Zionist’ lijst komen en gediskwalificeerd worden.
Deze beperkingen zijn na te lezen in The Law For Political Parties (1992) en ook in het bijzonder in het amendement van Sectie 7A(1) van The Basic Law.

Een citaat van David Kretzmer uit The Legal Status Of The Arabs In Israel , Westview Press, 1990, p. 42-43:

“…het impliceert dat, op een beslissend fundamenteel niveau geen echte gelijkheid bestaat tussen arabieren en Joden binnen de staat Israel. Het impliceert dat het een Joodse staat is, voor de Joden die hierbinnen woonachtig zijn en voor zij die hierbuiten leven. Zelfs al zouden de Arabieren op alle niveau’s gelijke rechten konden claimen, dan is er nog steeds het signaal; Israel is niet hun staat…”

Los van eerdervermelde discriminerende elementen zijn er ook direct discriminerende elementen te vinden binnen:

1.Het Israelisch staatsburgerschap;
2.The Law Of Return;
3.De speciale en bevoorrechte status van Joodse organisaties, denk aan The World Zionist Organisation-Jewish Agency Law, en The Jewish National Fund.

Indirect discriminerende elementen zijn bijvoorbeeld te vinden binnen de militaire dienstplicht; Palestijnen zijn hier, net als Joodse Yeshiva studenten van gevrijwaard, de voordelen en de privileges die het met zich meebrengt om te hebben gediend in het IDF zijn ongekend, als is het maar om het feit dat het je toekomst binnen Israel een geweldige duw geeft voorwaarts in veel omstandigheden die je in de Israelische samenleving kunt tegenkomen. Palestijnen zijn hiervan dus om de simpele reden van uitgesloten omdat zij niet in het leger dienen; Yeshiva studenten krijgen deze voorrechten en voordelen wel voorgeschoteld. Dit is niet alleen discriminerend jegens de Palestijnen, maar ook onrechtvaardig jegens de Israeliers die wel dienen in het IDF.

Je ziet een walhalla vergeleken bij de omringende landen.

micha4
07-07-05, 17:53
Tijdens de Oslo periode werd er serieus werk gemaakt van het opheffen van de achterstand van Palestijnse inwoners van Israel voor wat betreft infrastructuur, onderwijs.
De intifada heeft de steun voor dat beleid weggenomen. Misschien dat het bij een rustiger worden van de situatie weer verandert. Nu gaat er geen cent extra meer naar de Palestijnse steden en dorpen.

Men heeft als Palestijnse Israeli overigens alle politieke rechten, behalve het in de daadwerkelijk aanvallen van het tsionnistische karakter van de staat en het steun verlenen aan vijandige organisaties. Politiek verzet kan, maar oproepen tot strijd kan niet.

En dat moet maar zo blijven. Dit is een tsionistische staat en dat blijft zo als wij ons tenminste uit de bezette gebieden terugtrekken.

Micha

Spoetnik
07-07-05, 18:17
Geplaatst door micha4
Tijdens de Oslo periode werd er serieus werk gemaakt van het opheffen van de achterstand van Palestijnse inwoners van Israel voor wat betreft infrastructuur, onderwijs.
De intifada heeft de steun voor dat beleid weggenomen. Misschien dat het bij een rustiger worden van de situatie weer verandert. Nu gaat er geen cent extra meer naar de Palestijnse steden en dorpen.

Men heeft als Palestijnse Israeli overigens alle politieke rechten, behalve het in de daadwerkelijk aanvallen van het tsionnistische karakter van de staat en het steun verlenen aan vijandige organisaties. Politiek verzet kan, maar oproepen tot strijd kan niet.

En dat moet maar zo blijven. Dit is een tsionistische staat en dat blijft zo als wij ons tenminste uit de bezette gebieden terugtrekken.

Micha

kacha: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=143727

MAN31
07-07-05, 22:11
Geplaatst door assassijn
Sommige Joden interpreteren de heilige geschriften zo, dat God zou hebben gezegd dat ze een land met geweld in moeten nemen, en de autochtone bevolking tot op het laatste kind moeten verwijderen...goedschiks danwel kwaadschiks.

En hetzelfde doen de Palestijnen ...

In een ander forum heb ik al geschreven: geloven betekent ook nadenken bij wat je gelooft.

Palestijnen vreten heel wat rotzooi uit en eveneens doen de Joden dat ook. Als we allemaal ons gezonde verstand gebruiken, dan is er ook wel een oplossing te bedenken voor de problemen daar.

micha4
08-07-05, 08:39
Geplaatst door Spoetnik
kacha: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=143727

Precies, kacha. Geeft goed weer hoe Joden en Palestijnse Israelim er over denken. Ik verwacht van hen ook niet dat zij het tsionistische karakter van de staat steunen. Dat zou idioot zijn om te eisen van de verliezende partij van de oorlog van 48/49. .
Ze moeten zich er echter bij neerleggen dat de meerderheid van de bevolking het tsionistische karakter van de staat wil handhaven en verder actief ijveren voor een gelijkwaardige plek binnen Israel.

Micha

jHanosch
09-07-05, 11:56
Geplaatst door micha4
Precies, kacha. Geeft goed weer hoe Joden en Palestijnse Israelim er over denken. Ik verwacht van hen ook niet dat zij het tsionistische karakter van de staat steunen. Dat zou idioot zijn om te eisen van de verliezende partij van de oorlog van 48/49. .
Ze moeten zich er echter bij neerleggen dat de meerderheid van de bevolking het tsionistische karakter van de staat wil handhaven en verder actief ijveren voor een gelijkwaardige plek binnen Israel.

Micha

En dat kan, maar het mooiste zou zijn wanneer ook de Israelische staat seculier democratisch, en niet zoals het nu is, religieus democratisch, kan worden.

Want hoewel Israel niet met Iran is te vergelijken kwa mensenrechten, is de aard van hun democratie dezelfde, zij bevoorrechten 1 geloofsovertuiging boven de anderen.

micha4
09-07-05, 16:40
Klopt niet. Alle religies zijn gelijk en hebben gelijke rechten.

Het tsionistische karakter van de staat betekent dat Joden recht op vestiging en een Israelische nationaliteit hebben.

Dus Joden hebben in hun eigen land Israel vrije toegang. Wat dat betreft, wijkt Israel niet af van andere staten die mensen van het eigen volk recht op vestiging verschaffen. Maar de religie wordt niet boven andere religies gesteld.

Micha

Zarathoestra
09-07-05, 17:05
Geplaatst door micha4
Klopt niet. Alle religies zijn gelijk en hebben gelijke rechten.

Het tsionistische karakter van de staat betekent dat Joden recht op vestiging en een Israelische nationaliteit hebben.

Dus Joden hebben in hun eigen land Israel vrije toegang. Wat dat betreft, wijkt Israel niet af van andere staten die mensen van het eigen volk recht op vestiging verschaffen. Maar de religie wordt niet boven andere religies gesteld.

Micha
Waarom is er dan een wet in Israel die israeliers getrouwd met palestijnen woonachtig in bezette gebieden verbiedt zich met hun echtgenoten in Israel te vestigen (zodat gezinnen gedwongen worden gescheiden te leven)?

Zarathoestra
09-07-05, 17:06
Geplaatst door MAN31
En hetzelfde doen de Palestijnen ...

In een ander forum heb ik al geschreven: geloven betekent ook nadenken bij wat je gelooft.

Palestijnen vreten heel wat rotzooi uit en eveneens doen de Joden dat ook. Als we allemaal ons gezonde verstand gebruiken, dan is er ook wel een oplossing te bedenken voor de problemen daar.
Ik wou dat de PA en de leden van de knesset er ook zo overdachten

Spoetnik
09-07-05, 17:44
Geplaatst door micha4
Precies, kacha. Geeft goed weer hoe Joden en Palestijnse Israelim er over denken. Ik verwacht van hen ook niet dat zij het tsionistische karakter van de staat steunen. Dat zou idioot zijn om te eisen van de verliezende partij van de oorlog van 48/49. .
Ze moeten zich er echter bij neerleggen dat de meerderheid van de bevolking het tsionistische karakter van de staat wil handhaven en verder actief ijveren voor een gelijkwaardige plek binnen Israel.

Micha

De Israelisch bevolking zou zich naar mijn smaak beter op de Joodse karakter in plaats van de Zionistische karakter van de staat kunnen richten. Het Joodse bevalt me namelijk wel, het zionistische een stuk minder.

Coolassprov MC
09-07-05, 19:26
Geplaatst door idris
Je ziet een walhalla vergeleken bij de omringende landen.

Je lijkt Leon de Winter wel;
knollen voor citroenen verkopen,
appellen met peren vergelijken.

In 1 zin; het vak van groenteboer onwaardig!

Coolassprov MC
09-07-05, 19:27
Geplaatst door Spoetnik
De Israelisch bevolking zou zich naar mijn smaak beter op de Joodse karakter ....

Volgens de eigen 'Joodse overlevering' is een staat toch niet aan Joden besteed?

Spoetnik
09-07-05, 19:40
Geplaatst door Coolassprov MC
Volgens de eigen 'Joodse overlevering' is een staat toch niet aan Joden besteed?

Dat is een debat natuurlijk, je kunt terugkijken naar de geschiedenis toen het land van Israel werd geregeerd door Koning David, hetgeen een hoogtepunt was in de Joodse geschiedenis. Kan je zoiets vergelijken met de huidige joodse staat.. Naar mijn smaak niet, volgens mij is de huidige staat apostaat, een duidelijk voorbeeld van idolatrie, maargoed ik ben geen jood.

Coolassprov MC
09-07-05, 20:43
http://www.nkusa.org/activities/Demonstrations/2005June5nyc/3.jpg

Henoch
09-07-05, 22:54
Geplaatst door jHanosch
En dat kan, maar het mooiste zou zijn wanneer ook de Israelische staat seculier democratisch, en niet zoals het nu is, religieus democratisch, kan worden.

Want hoewel Israel niet met Iran is te vergelijken kwa mensenrechten, is de aard van hun democratie dezelfde, zij bevoorrechten 1 geloofsovertuiging boven de anderen.

Ook niet echt reactionair te noemen in de ogen van de marocandrollers.

Als er op zo'n lullig kletsforumpje al een dusdanige willekeur heerst,
hoe moet dat dan als ze aan de macht zijn in dit land ?

Hetzelfde beeld als elders in die landen waar ze aan de macht zijn ??

micha4
10-07-05, 20:59
De huwelijkswet is er om te voorkomen dat via huwelijken er steeds meer Palestijnen naar Israel emigreren. Dat gebeurde in toenemende mate vanuit politieke motieven. Dit is in de Joods-Palestijnse verhoudingen explosief materiaal. Persoonlijk ben ik het met het algemene doel van de wet eens (verhinderen van grootscheepse Palestijnse immigratie), maar ik ben uiteindelijk tegen de wet om deze in de praktijk tot te veel onrechtvaardige individuele situaties leidt. Maar we zijn in een heftige strijd om het land verwikkeld en dan verdwijnt de gevoeligheid voor individueel onrecht.

Micha

Coolassprov MC
11-07-05, 07:10
Geplaatst door micha4
De huwelijkswet is er om te voorkomen dat via huwelijken er steeds meer Palestijnen naar Israel emigreren. (...) Dat gebeurde in toenemende mate vanuit politieke motieven. (...) (...) Maar we zijn in een heftige strijd om het land verwikkeld en dan verdwijnt de gevoeligheid voor individueel onrecht.

Apologetisch gezwam in het voordeel van een zuiver racistisch concept als het zionisme is nooit dun gezaaid geweest.


Waarom hebben we geen zuiver Arisch Rijk staat geaccepteerd in Europa tijdens WO2?
Waarom hebben we geen zuiver blanke staat geaccepteerd in Zuid-Afrika? Waarom geen zuiver zwarte?
Waarom hebben we geen zuiver protestante of katholieke staat geaccepteerd in Ierland?
Waarom zijn we als de dood voor een zuiver Islamitische staat?

Waarom zouden we een zuiver Joodse staat moeten accepteren?

Condemned
11-07-05, 09:09
Geplaatst door jHanosch



[B]In de Gazastrook zie ik geen extremistische joden zichzelf in Gaza opblazen om hun zin te krijgen,


Nee dat hoeven ze niet want het leger heeft ondertussen alle Palestijnse huizen met de grond gelijk gemaakt met hun bulldozers en zij komen met tanks de straat in om te vertellen dat dit nu Jodenland is geworden.

Als Belgen in Nederland huizen gaan platwalsen en zeggen dat het Belgie is geworden dan sta ik ook niet in voor wat ik zou doen.

Alleen ben ik iets slimmer dan een zelfmoordterrorist en gebruik ik dan ontsteking op afstand.Misschien dat die ontstekingen niet te regelen zijn in Palestijns gebied en is men aangewezen op deze manier van vechten.

Ik zou mijn land ook met hand en tand verdedigen als een of andere maffe buitenlander mijn huis platwalst en zegt dat het zijn land is.

Condemned
11-07-05, 09:09
Geplaatst door jHanosch



[B]In de Gazastrook zie ik geen extremistische joden zichzelf in Gaza opblazen om hun zin te krijgen,


Nee dat hoeven ze niet want het leger heeft ondertussen alle Palestijnse huizen met de grond gelijk gemaakt met hun bulldozers en zij komen met tanks de straat in om te vertellen dat dit nu Jodenland is geworden.

Als Belgen in Nederland huizen gaan platwalsen en zeggen dat het Belgie is geworden dan sta ik ook niet in voor wat ik zou doen.

Alleen ben ik iets slimmer dan een zelfmoordterrorist en gebruik ik dan ontsteking op afstand.Misschien dat die ontstekingen niet te regelen zijn in Palestijns gebied en is men aangewezen op deze manier van vechten.

Ik zou mijn land ook met hand en tand verdedigen als een of andere maffe buitenlander mijn huis platwalst en zegt dat het zijn land is.

Condemned
11-07-05, 09:14
Strakke actie van Samir; het laatste waar je op zit te wachten is nog een sensatiegeile riooljournalist als je EEN JAAR LANG in cel moet zitten en op alle TV-, radio- en internetkanalen, alle stront van Nederland over je heen gesmeerd hebt gekregen;
3. Het is een tekenende foto voor hoe in dit zogenaamd democratisch land iemand zelfs na vrijgesproken te zijn door een rechter schuldig te blijven voor de massa en de massamedia;


De foto bewijst ook dat het een heetgeblakerd gastje is die zichzelf niet in de hand kan houden.

Spoetnik
11-07-05, 12:03
Geplaatst door micha4
Dat gebeurde in toenemende mate vanuit politieke motieven.

Israelische paranoia.

Coolassprov MC
11-07-05, 17:13
Geplaatst door Condemned
De foto bewijst ook dat het een heetgeblakerd gastje is die zichzelf niet in de hand kan houden.

Mee eens; ik zeg alleen dat ik ''m begrijp;
ik keur het niet goed!

Maar ik zou denk ik natuurlijk wel hetzelfde doen; laten we elkaar geen mietjes noemen; toen Ali el B. tussen boom en auto werd doodgedrukt konden zelfs regeringsministers niet wachten om hun goedkeuring en begrip te tonen voor de dood van een jongen.

Condemned
12-07-05, 17:18
To Coolassprov MC

Ik begrijp Samir's standpunten ook volledig maar je gaat toch geen geweld gebruiken om je gelijk te halen of om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent.Schrijf dan een boek tegen die persoon,of schrijf stukken in de krant over die persoon.Of praat met die persoon en ga op de punten in waar je het niet over eens bent.Of misschien kun je degene aanklagen omdat hij je beledigt heeft.

Hier volgt een lijst met dingen waar ik zeer mee oneens ben en waar ik ook iemand iets voor aan zou kunnen doen maar dat doe ik niet omdat ik beschaafd ben en geen geweld gebruik om mijn gelijk te krijgen:
-het meedoen van Nederland aan de oorlog in Irak (zeer tegen!)
-NL commando's in Afghanistan (absoluut tegen!)
-de taal waarin onze regering spreekt,en dan vooral de manier waarop over buitenlandse Nederlanders wordt gesproken (zeer verkeerd!)
-de discriminatie die ik regelmatig nog tegenkom (zeer fel tegen!)
-Amerika (volledig tegen!)

Condemned
12-07-05, 17:28
Geplaatst door Coolassprov MC
toen Ali el B. tussen boom en auto werd doodgedrukt konden zelfs regeringsministers niet wachten om hun goedkeuring en begrip te tonen voor de dood van een jongen.

Dat vind ik inderdaad ook een zeer schandalige bedoeling hoe er met het leven en de familie van die Ali el B. werd omgegaan.
En vooral onze totaal mislukte regering en de media zijn daar de schuldige van.En die vrouw die dat gedaan heeft spoort natuurlijk ook voor geen meter.
Maar denk je dat zij vast zit of in T.B.S.?Ik vrees van niet.

Al Sawt
12-07-05, 20:38
Geplaatst door micha4
De huwelijkswet is er om te voorkomen dat via huwelijken er steeds meer Palestijnen naar Israel emigreren. Dat gebeurde in toenemende mate vanuit politieke motieven. Dit is in de Joods-Palestijnse verhoudingen explosief materiaal. Persoonlijk ben ik het met het algemene doel van de wet eens (verhinderen van grootscheepse Palestijnse immigratie), maar ik ben uiteindelijk tegen de wet om deze in de praktijk tot te veel onrechtvaardige individuele situaties

Micha Een strijd waar rascistische maatregelen niet geschuwd worden. Dat is kenmerkend voor een land dat gestoeld is op een racistische ideologie.
Maar we zijn in een heftige strijd om het land verwikkeld en dan verdwijnt de gevoeligheid voor individueel onrecht. Om het land? Welk land, Micha? Doel je op Eretz Israel, Palestijnse gebieden met Joodse nederzettingen of op heel Israel?

micha4
13-07-05, 08:34
Geplaatst door Al Sawt
Om het land? Welk land, Micha? Doel je op Eretz Israel, Palestijnse gebieden met Joodse nederzettingen of op heel Israel?

Eretz israel omvat het gebied ten oosten en ten westen van de rivier de Jordaan. Dat is dus inclusief delen van wat tegenwoordig Jordanie is. Dat is het historische Joodse thuisland met als kern de bezette gebieden in Yehoeda en Shomron (Westbank). Dat is hoe vanuit revisionistisch tsionistisch perspectief onze aanspraken worden gedaan. Dat is ook mijn opvatting. Tsionistisch behoor ik ideologisch tot de rechtervleugel.

Echter, de Palestijnen hebben legitieme aanspraken op het zelfde grondgebied. Verder hebben zij evenzoveel recht op onafhankelikheid en veiligheid als wij. In dat opzicht hoor ik bij Meretz.

Als zij het Verdelingsplan van 1947 hadden geaccepteerd, dan hadden dat de grenzen moeten worden, hoe onvoordelig voor ons ook. Dat deden zij niet. De wapenstilstandsgrenzen van 1949 zijn voor mij de grenzen die het best aan de aanspraken van beide volken tegemoet komen. Dus terug naar grofweg de grenzen van voor de 1967 oorlog. En waar wij kleine aanpassingen plegen moet vergelijkbare landruil plaatsvinden.

Ik ben een praktische tsionist en uiteindelijk niet geinteresseerd in maximaal gebied, maar wel in vrede, veiligheid, onafhankeliiheid voor alle bewoners van Eretz Israel/Palestina. Ik ben geen softy want militair en ideologisch beweeg ik mij op de rechtervleugel. De voortgaande bezetting en landroof plus schendingen van de mensenrechten in de bezette gebieden bedreigen niet alleen de veiligheid van de Palestijnen, maar ook die van mij. Fascistoide denkstijlen hebben zich door de voortgaande bezetting onder onze jongeren genesteld. Dat moet eindigen. Dus verdelen van land, compenseren van verloren land en goederen en bezittingen en zo nodig pro actief vechten voor veiligheid is het doel. Militair moeten wij de hardste lijn volgen die er is. De terroristische tegenstanders moeten zo veel mogelijk vantevoren worden uitgeschakeld. Dat zal niet helemaal lukken, zoals gisteren in Netanyah bleek. Maar goed, vandaag zijn onze militairen dan ook weer aan het werk in Tulkarem om ze uit te schakelen.

Politiek kan ik mij vinden in het Geneveplan, maar ik verwacht een opleving van de Intifada en daardoor een serie eenzijdige Israelische terugtrekkingen.

Micha

Condemned
13-07-05, 17:37
Geplaatst door Al Sawt
Een strijd waar rascistische maatregelen niet geschuwd worden. Dat is kenmerkend voor een land dat gestoeld is op een racistische ideologie.

Volledig met je eens Al Sawt!

Die Israelische lui zijn niet te vertrouwen,kijk maar eens wie de grootst lobby hebben in de Amerikaanse regering.
En waar Amerika mee bezig is dat zien we.En die zijn dus ook niet te vertrouwen.
Maar het ergste is dat de Nederlandse regering samenwerkt met die idioot Bush,terwijl bijna iedereen weet dat de oorlog in Irak zo illegaal is als maar zijn kan.

micha4
15-07-05, 14:15
Geplaatst door Condemned
Volledig met je eens Al Sawt!

Die Israelische lui zijn niet te vertrouwen,kijk maar eens wie de grootst lobby hebben in de Amerikaanse regering.
En waar Amerika mee bezig is dat zien we.En die zijn dus ook niet te vertrouwen.
Maar het ergste is dat de Nederlandse regering samenwerkt met die idioot Bush,terwijl bijna iedereen weet dat de oorlog in Irak zo illegaal is als maar zijn kan.

Je bedoelt als grootste lobby de fundamentalistische christenen?!!!

Micha

Condemned
18-07-05, 18:48
Geplaatst door micha4
Je bedoelt als grootste lobby de fundamentalistische christenen?!!!

Micha

De huidige kapitalistische maatschappij die dus uit de hand aan het lopen is door de grote verschillen die er zijn want daar gaat het om is in principe ons opgedrongen door de Amerikanen zonder dat wij dat hier in Europa door hadden.
In de jaren 45-50 zijn ontzettend veel joden naar Amerika verhuist en die zitten nu allemaal in bedrijven met veel geld e.d.. en zei hebben samen met de christenen inderdaad een commercieel wangedrocht van onze samenleving gemaakt.

Waar alles om geld draait en bijna niemand enig cultureel besef of interesse in zijn naaste heeft.

Bovendien hebben de Amerkanen veel te lang Israel de hand boven het hoofd gehouden.

Dan heb ik nog een vraag voor je Micha,
Omdat ik aanneem dat je in Nederland woont en dus waarschijnlijk een gematigd standpunt zult hebben wil ik je vragen of jij ook vindt dat gewoon alle joodse nbederzettingen weg moeten?

micha4
18-07-05, 21:36
Geplaatst door Condemned

Dan heb ik nog een vraag voor je Micha,
Omdat ik aanneem dat je in Nederland woont en dus waarschijnlijk een gematigd standpunt zult hebben wil ik je vragen of jij ook vindt dat gewoon alle joodse nbederzettingen weg moeten?

Ik woon in Israel, maar ik volg wat er in nederland gebeurt. Ik ben er vaak en wil mijn Nederlands op peil houden. Bovendien heb ik 26 jaar in Nederland gewoond en ben ik geinteresseerd wat er gebeurt.

Ik vind dat wij grofweg terug moeten naar de wapenstilstandsgrenzen van 1949, dat wil zeggen terug op de lijn van voor de oorlog van 1967.
Dat betekent dat nederzettingen verdwijnen of dat wij landruil plegen.

Politiek neem ik een gematigd standpunt in. Militair niet. Ik ben voor hard gewapend optreden als dat nodig is.

Micha

Mu'tasim
19-07-05, 10:44
Geplaatst door micha4
Eretz israel omvat het gebied ten oosten en ten westen van de rivier de Jordaan. Dat is dus inclusief delen van wat tegenwoordig Jordanie is. Dat is het historische Joodse thuisland met als kern de bezette gebieden in Yehoeda en Shomron (Westbank). Dat is hoe vanuit revisionistisch tsionistisch perspectief onze aanspraken worden gedaan. Dat is ook mijn opvatting. Tsionistisch behoor ik ideologisch tot de rechtervleugel.


Als zij het Verdelingsplan van 1947 hadden geaccepteerd, dan hadden dat de grenzen moeten worden, hoe onvoordelig voor ons ook. Dat deden zij niet. De wapenstilstandsgrenzen van 1949 zijn voor mij de grenzen die het best aan de aanspraken van beide volken tegemoet komen. Dus terug naar grofweg de grenzen van voor de 1967 oorlog. En waar wij kleine aanpassingen plegen moet vergelijkbare landruil plaatsvinden.
Micha

De mythische mozaische doctrine van terra nullis (de historische en legitieme inwoners hebben geen juridisch recht op eigen land) is geworden tot de hoeksteen en geloofsbelijdenis van de usurpator van vandaag de dag. Deze oernegotie is heden ten dage doorgetrokken, in de zionistische onteigening van Palestina, pogend om van zichzelf een ommuurd hof te maken.

Het zionistische hof van eden, het land van melk en honing wiens inheemse bevolking ( net al uit het bijbelse kanaan) eerst diende te worden geelimineerd en verdreven voordat de conquistadores het konden claimen als hun geboorterecht is niet meer dan een Europese koloniale onderneming (later aangevuld met niet-Europese joden en niet-joodse Russen, dat wel) dat bovendien doorspekt is van etnisch-religieus racisme ('dit land is ons door God geschonken'). En de allerlaagste vorm van nationalisme, nl. het in ere houden van een half-mythische voorgeschiedenis en geen oog hebben voor andermans nationale rechten.

Israel-fans doen vaak alsof ze niet begrijpen waarom de Palestijnen in 1948 het verdeelplan niet accepteerden. Ik begrijp dat wel. Het verdelingsplan is een koloniale erfenis: dat een joodse staat ontstaan is komt door het Brits bestuur en het ontbreken van Palestijnse autonomie na het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk. Dat is de Palestijnse tragedie. Puur historisch bekeken zijn de europees-joodse immigranten die aan het eind van de 19de eeuw en eerste helft van de 20ste in Palestina aankwamen en de demografie grondig hebben omgegooid nieuwkomers en zijn zij alleen ‘thuis’ in hun concept van de joodse ‘geschiedenis’, die religieus-mythisch is bepaald. Hopelijk snappen de andere forumdeelnemers dat de Palestijnen en met hen alle Arabieren de joden als bezetters zagen/zien en dat zij geen boodschap hebben aan dit mythisch concept van de geschiedenis en het vestigen van een zuiver zionistische staat op hun grondgebied. Tot dusver is het eigendomsrecht van het Palestijnse volk over Palestina hen nooit wettelijk ontnomen. Niet alleen de Israelische militaire bezetting en de nederzettingenpolitiek zijn in strijd met het internationale recht. Ook de staat Israel ontbreekt het aan rechtsgeldigheid omdat de soevereiniteit over het gebied nooit formeel overgedragen is door de Palestijnen, de oorspronkelijke bevolking van het gebied.

Feitelijk zijn alleen de zionisten en hun aanhang als krachten actief in het bepalen van ideologische debat en het officieel discour, maar zij zijn duidelijk in het defensief. Israel zal binnen 2 a 3 generaties demografisch gezien niet kunnen bestaan in haar huidige vorm als ‘zuivere Judenstaat’.

Idealiter ben ik een groot voorstander van deportatie van alle joden naar waar ze vandaan kwamen en een terugkeer naar het Arabisch-Islamitisch Palestina van voor 1948. Persoonlijk zie ik Israel het liefst van de kaart verdwijnen. Indien niet door oorlog, dan wel in de vorm van een langzaam proces van ‘oplossen’ in het Arabischislamitisch Midden Oosten.

micha4
20-07-05, 09:51
Geplaatst door Mu'tasim
Feitelijk zijn alleen de zionisten en hun aanhang als krachten actief in het bepalen van ideologische debat en het officieel discour, maar zij zijn duidelijk in het defensief. Israel zal binnen 2 a 3 generaties demografisch gezien niet kunnen bestaan in haar huidige vorm als ‘zuivere Judenstaat’.

Idealiter ben ik een groot voorstander van deportatie van alle joden naar waar ze vandaan kwamen en een terugkeer naar het Arabisch-Islamitisch Palestina van voor 1948. Persoonlijk zie ik Israel het liefst van de kaart verdwijnen. Indien niet door oorlog, dan wel in de vorm van een langzaam proces van ‘oplossen’ in het Arabischislamitisch Midden Oosten.

Als wij inderdaad zo stom zijn om de bezette gebieden in te lijven, dan zijn Joden inderdaad snel getalsmatig in de minderheid. Dat zal echter niet gebeuren. Wij zulen wegtrekken uit de bezette gebieden, kan 10 jaar duren, maar het gebeurt.

Wat betreft de erkenning van de legitmiteit van de Joodse staat: i could not care less. Wij scheppen nu als Joods volk onze eigen toekomst en wij zullen ons niet meer als kegels laten omtikken. En wat betreft de door jou gewenste deportatie: die kun je op je buik schrijven. Wij zullen dit voorkomen, met man en macht en met alle positieve en destructieve middelen die ons ter beschikking staan.

Er wonen grofweg 5 miljoen Joden en 5 miljoen Palestijnen in Israel/Palestina. Wij kunnen maar beter een deal sluiten. Anders loopt het uit op een tweede nakba voor de Palestijnse bevolking.

Micha

Bofko
20-07-05, 09:56
Geplaatst door Mu'tasim
Idealiter ben ik een groot voorstander van deportatie van alle joden naar waar ze vandaan kwamen en een terugkeer naar het Arabisch-Islamitisch Palestina van voor 1948. Persoonlijk zie ik Israel het liefst van de kaart verdwijnen. Indien niet door oorlog, dan wel in de vorm van een langzaam proces van ‘oplossen’ in het Arabischislamitisch Midden Oosten.

Blut und Boden. Waar heb ik dat meer gehoord ?

jHanosch
24-07-05, 15:47
Hoe anders ziet het protest er toch uit van de kolonist, daar wordt je echt niet bang van, dat ziet er helemaal niet dreigend uit, integendeel, maar moet je anderom is zien, dan zie je de wraak in de ogen van elke demonstrant, bloeddoorlopen, blinde wraak.