PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Aartsen laakt optreden Cohen bij slavernijherdenking



NIS
03-07-05, 10:13
Van Aartsen laakt optreden Cohen bij slavernijherdenking
Uitgegeven op 03 juli 2005 om 08:40 uur, bijgewerkt om 09:54

(Novum) - VVD-Fractievoorzitter Jozias van Aartsen is woedend over het optreden van de Amsterdamse PvdA-burgemeester Job Cohen bij de herdenking van de afschaffing van de slavernij, afgelopen vrijdag in het hoofdstedelijke Oosterpark. Daar werd minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk uitgejoeld toen zij een toespraak wilde houden. "Cohen stond erbij en keek ernaar en dat is heel ernstig", aldus Van Aartsen zondag in De Telegraaf.


Veel Surinaamse bezoekers van de herdenking vonden het ongepast dat juist Verdonk het kabinet vertegenwoordigde, vanwege het strenge vreemdelingenbeleid dat de VVD-bewindsvrouw voert. Daarom werd haar het spreken onmogelijk gemaakt. Verdonk moest het park voortijdig verlaten. De veiligheidssituatie werd zo penibel ingeschat, dat de kranslegging bij het monument niet doorging.

In de Telegraaf zegt de VVD-fractieleider zondag: "De openbare orde in Amsterdam is zo ver gedaald dat een lid van het kabinet daar haar werk niet meer kan doen. Van tevoren wist je dat het een chaos zou worden, dan moet je ook voldoende maatregelen nemen. Dat is niet gebeurd en Verdonk heeft men moederziel alleen laten vertrekken."

De Amsterdamse burgervader had in de week voor de herdenking nog opgeroepen tot een 'waardig' verloop. Aan die oproep werd dus geen gehoor gegeven. De politie had donderdag nog aangegeven dat ze 'passende maatregelen' had getroffen om een verstoring tegen te gaan. Eric van der Burg, VVD-fractievoorzitter in Amsterdam, stelt in de krant echter dat de politie helemaal niet op de been was. Hij telde bij de herdenking 'slechts een viertal politieagenten'.

Van Aartsen heeft de VVD-fractie in de Amsterdamse gemeenteraad opgeroepen Cohen om opheldering te vragen. Hij hoopt dat ze hem 'het vuur na aan de schenen leggen'.


--> Cohen is de man! Ga toch weg met je Verdonk. De Surinamers wilden haar op de herdenking niet hebben. Waarom moet ze dan komen provoceren?? Ik herinner me nog de uitspraken van haar bij de herdenking van van Gogh. Kan amper wachten tot de volgende verkiezingen :D

freya
03-07-05, 10:20
:blij: goed zo, de rel wordt groter :duim:


Bewijst weer eens hoe dom v Aartsen is en hoe ver die VVDtypes buiten de gewone maatschappij staan.

Als er meer veiligheidsmaatregelen waren genomen, dan was de pleuris pas echt uitgebroken daar.

delirious
03-07-05, 10:24
Luisteren naar het volk, dat is de vvd's nieuwe slogan toch?
Hypocriete zak, v Aartsen. :mad:

nl-x
03-07-05, 10:46
Jah, ik vind het inderdaad schandalig van die Cohen. Heeft hij haar echt niet van te voren duidelijk gemaakt dat ze niet had moeten komen?

Spoetnik
03-07-05, 11:02
Wat voor maatregelen kan je nemen tegen een lawaaiprotest??

delirious
03-07-05, 11:07
Geplaatst door Spoetnik
Wat voor maatregelen kan je nemen tegen een lawaaiprotest??

Cohen moet zijn ontslag indienen. :rolleyes:

NIS
03-07-05, 14:24
Geplaatst door delirious
Cohen moet zijn ontslag indienen. :rolleyes:

Door Cohen staat Nederland nog. Stel je eens voor, dat we mensen als Cohen niet hadden.. Wajau.. dan had je pas problemen gek!

Tegenover de extreemrechtse liberalen, moet je toegeven, dat er ook links tegengewicht moet zijn. Anders kan het echt fout lopen.. Als Marokkaan (met 2 paspoorten, sinds Verdonk voel ik me niet meer Nederlander) put ik veel moed uit Cohen. Dat dit soort mensen nog bestaan! Echt een coole kerel, die zich nergens door laat beinvloeden. :bril: Van Thijn is ook een pracht van een kerel.

delirious
03-07-05, 14:34
Geplaatst door NIS
Door Cohen staat Nederland nog. Stel je eens voor, dat we mensen als Cohen niet hadden.. Wajau.. dan had je pas problemen gek!



Jij kent blijkbaar het sarcastisch smileytje niet. Dit was sarcastisch bedoelt. Wajau!!

ronald
03-07-05, 14:36
Geplaatst door delirious
Luisteren naar het volk, dat is de vvd's nieuwe slogan toch?
Hypocriete zak, v Aartsen. :mad:


Van Aartsen is natuurlijk een lul die Verdonk vooraf niet heeft beschermd. Hij toch kunnen zien aankomen dat ze in het Oosterpark ontiegelijk zou afgaan...

Zwarte Schaap
03-07-05, 14:51
Geplaatst door NIS
Door Cohen staat Nederland nog. Stel je eens voor, dat we mensen als Cohen niet hadden.. Wajau.. dan had je pas problemen gek!

Tegenover de extreemrechtse liberalen, moet je toegeven, dat er ook links tegengewicht moet zijn. Anders kan het echt fout lopen.. Als Marokkaan (met 2 paspoorten, sinds Verdonk voel ik me niet meer Nederlander) put ik veel moed uit Cohen. Dat dit soort mensen nog bestaan! Echt een coole kerel, die zich nergens door laat beinvloeden. :bril: Van Thijn is ook een pracht van een kerel.

Toen Cohen staatssecreatris van justitie was, toen bestond er geen minster van vreemdelingenzaken en integratie, was hij er niet beroerd voor om het regeringsbeleid aan te scherpen inzake allochtonen. Veel hoon is hem toendertijd ook ten deel gevallen.

Aad Kosto ook een voormalige staatssecretaris van justitie, met ongeveer dezelfde portefuille als verdonk, maakte het volgens de bevolking zo bont dat er zelfs een bomaanslag op zijn huis is gepleegd.

In die zin voeren zij net als Verdonk het regeringsbeleid uit met 1 verschil toen heerste er veel minder een racistische en anti-moslimsfeer.

In die zin kan ik niet beoordelen of het nu verdonk is die al deze maatregelen bedenkt, het zijn denk ik nog steeds de ambtenaren die daar al jaren zitten die het leeuwendeel bedenken.

Wat ik Verdonk wel kwalijk neem zijn haar uitspraken die olie op het vuur zijn in deze verziekte sfeer. Het lijkt alsof ze de rechtsextremisten tegemoet treedt.

Zwarte Kat
03-07-05, 15:43
Geplaatst door ronald
Van Aartsen is natuurlijk een lul die Verdonk vooraf niet heeft beschermd. Hij toch kunnen zien aankomen dat ze in het Oosterpark ontiegelijk zou afgaan...

Dat zag ie ook aankomen:


In de Telegraaf zegt de VVD-fractieleider zondag: "Van tevoren wist je dat het een chaos zou worden, "

Max Stirner
03-07-05, 16:41
Geplaatst door freya
:blij: goed zo, de rel wordt groter :duim:


Bewijst weer eens hoe dom v Aartsen is en hoe ver die VVDtypes buiten de gewone maatschappij staan.

Als er meer veiligheidsmaatregelen waren genomen, dan was de pleuris pas echt uitgebroken daar.


Fantastisch.

Dankzij die schreeuwlelijkerds heeft niemand het over de slavernij en de herdenking daarvan, maar alleen over Verdonk.

Typisch geval van de bal in eigen goal schieten en vervolgens denken dat je de wedstrijd hebt gewonnen.

Hier schieten die asielzoekers die na 10 jaar alsnog NL worden uitgezet, echt geen F*CK mee op. Integendeel.
Maar ja, dat zal voor veel van die wereldverbeteraars niet eens zo belangrijk geweest zijn. Ff-ies de frustraties van je eigen mislukte leventje afreageren en laten zien dat je aan de `goede kant` staat, is natuurlijk veel belangrijker.......

Max Stirner
03-07-05, 16:56
Geplaatst door ronald
Van Aartsen is natuurlijk een lul die Verdonk vooraf niet heeft beschermd. Hij toch kunnen zien aankomen dat ze in het Oosterpark ontiegelijk zou afgaan...

Naieveling... :)

Tuurlijk zagen ze dit aankomen: Verdonk en Van Aartsen vinden dit allemaal écht niet zo vervelend hoor.......underdogpositie enzo, het komt ze prima uit. Ze lachen zich een ongeluk.