PDA

Bekijk Volledige Versie : toespraak verdonk



jochie
03-07-05, 12:12
Dit was trouwens de toespraak van Verdonk!:

1 juli 2005
Dames en heren, beste mensen,

Wij zijn hier bijeen om te herdenken dat in 1863 de slavernij werd afgeschaft.

En het is belangrijk dat wij dat doen. Sterker nog, het is onze plicht. Want Nederlanders zijn altijd trots op hun verleden, en met name de Gouden Eeuw. Maar we moeten ons realiseren dat Nederland honderden jaren lang een grote rol speelde in de internationale slavenhandel. En pas als één van de allerlaatsten slavernij heeft afgeschaft. Talloze mensen werden gevangen genomen, als beesten verscheept naar een andere wereld en een leven lang mishandeld en uitgebuit. Vrijheid en trots werden aan generaties mensen ontnomen, met het enkele doel dat wij onszelf hier konden verrijken.

We mogen dit niet vergeten. En we moeten dit herdenken.

Wat in het verleden is gebeurd kunnen we niet ongedaan maken. Maar we kunnen er wel voor strijden dat het niet meer zal gebeuren. Daarom is de vrijheid van de mens vastgelegd in de wet. En heeft iedereen gelijke rechten. We zetten ons als overheid in om discriminatie en racisme te bestrijden en iedereen dezelfde kansen te bieden.

Het is nu niet de tijd om elkaar de rug toe te keren of elkaar het spreken onmogelijk te maken. Als we in vrede en vrijheid met elkaar willen leven, moeten we het samen doen.

En dat is de reden waarom ik vandaag ben gekomen. Om samen met u terug te kijken op de vreselijke misdaad die men honderden jaren heeft kunnen en laten begaan.

Vrijheid is meer dan het bevrijd zijn van ketenen. In vrijheid leven betekent dat je de kansen die je worden geboden durft te grijpen. Dat je je eigen verantwoordelijkheid durft te nemen. En in vrijheid leven betekent dat je deelneemt aan de samenleving.

Wij zijn zelf, samen met anderen, verantwoordelijk voor onze vrijheid. Alleen samen kunnen we vrij zijn.

====================

een geweldige toespraak die helaas niet gehoord werd!

Rabi'ah.
03-07-05, 12:13
Geplaatst door jochie


een geweldige toespraak die helaas niet gehoord werd!

Je vertypte je zeker.....en bedoelde: Gelukkig dat dat hypocriete gebrabbel niet gehoord werd. :hihi:

jochie
03-07-05, 12:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Je vertypte je zeker.....en bedoelde: Gelukkig dat dat hypocriete gebrabbel niet gehoord werd. :hihi:

Als je bijdehant wil komen doen moet je wel wat zinnigs te zeggen hebben.

Asma2
03-07-05, 12:19
Geplaatst door jochie
Als je bijdehant wil komen doen moet je wel wat zinnigs te zeggen hebben.

Bijdehanddddddddddddddd........oefffffff!!!

Kleine jochies voelen zich stoer!!!!

Rabi'ah.
03-07-05, 12:20
Geplaatst door jochie
Als je bijdehant wil komen doen moet je wel wat zinnigs te zeggen hebben.

Die opmerking is © Rabiah. :wijs:

Coolassprov MC
03-07-05, 12:35
Geplaatst door jochie
een geweldige toespraak die helaas niet gehoord werd!

Tracy Chapman:
Baby Can I Hold You

Sorry
Is all that you can't say
Years gone by and still
Words don't come easily
Like sorry
Like sorry

Forgive me
Is all that you can't say
Years gone by and still
Words don't come easily
Like forgive me
Forgive me

But you can say baby
Baby can I hold you tonight
Maybe if I'd told you the right words
At the right time
You'd be mine

I love you
Is all that you can't say
Years gone by and still
Words don't come easily
Like I love you
I love you

But you can say baby
Baby can I hold you tonight
Maybe if I'd told you the right words
At the right time
You'd be mine


Baby can I hold you tonight
Maybe if I'd told you the right words
At the right time
You'd be mine...

freya
03-07-05, 12:56
Geplaatst door jochie
. Alleen samen kunnen we vrij zijn.


maar dan alleen nadat Frau Verdonk eerst allerlei mensen eruit heeft gegooid. En dan met de een net ff iets meer samen dan met een ander.


:kotsen:

Zwarte Schaap
03-07-05, 13:20
Geplaatst door jochie
Daarom is de vrijheid van de mens vastgelegd in de wet. En heeft iedereen gelijke rechten. We zetten ons als overheid in om discriminatie en racisme te bestrijden en iedereen dezelfde kansen te bieden.

Het is nu niet de tijd om elkaar de rug toe te keren of elkaar het spreken onmogelijk te maken. Als we in vrede en vrijheid met elkaar willen leven, moeten we het samen doen.

Minister Verdonk is van mening dat moslims tegen een stootje moeten kunnen, maar reageert voor de televisiecamera's onthutst en diep verontwaardigd wanneer ze geen hand krijgt van een orthodoxe imam.

Verdonk zei over discriminatie bij werkgevers dat allochtonen maar met bewijzen moesten komen, terwijl er al jaren onderzoeken bekend zijn waar dit duidelijk naar voren komt.

Verdonk eist van de Marokkaanse regering dat de Marokkaanse grondwet verandert moet worden inzake de dubbele nationalitiet om Marokkanen sneller te assimileren terwijl ze hier in Nederland trots errop is dat er door strengere wetgeving minder mensen de Nederlandse nationalitiet aanvragen. Voorts zegt ze niets over de grondwet van de Israel, er zijn zat joodse Nederlanders die ook een dubbele nationaliteit hebben en zelfs in militaire dienst gaan om de palestijnen te terroriseren.

NIS
03-07-05, 14:18
Geplaatst door jochie
Maar we kunnen er wel voor strijden dat het niet meer zal gebeuren. Daarom is de vrijheid van de mens vastgelegd in de wet. En heeft iedereen gelijke rechten. We zetten ons als overheid in om discriminatie en racisme te bestrijden en iedereen dezelfde kansen te bieden.



Check deze alinea en kijk eens naar de uitspraken van sommige kamerleden en het beleid van de huidige regering (incl. Frau Verdonk)!! :lole: Hypocrisy!

delirious
03-07-05, 14:21
Geplaatst door NIS
Check deze alinea en kijk eens naar de uitspraken van sommige kamerleden en het beleid van de huidige regering (incl. Frau Verdonk)!! :lole: Hypocrisy!

Ten Top.

ronald
03-07-05, 14:29
Geplaatst door Zwarte Schaap

Voorts zegt ze niets over de grondwet van de Israel, er zijn zat joodse Nederlanders die ook een dubbele nationaliteit hebben en zelfs in militaire dienst gaan om de palestijnen te terroriseren. [/B]


Het verschil tussen terroriseren en het preventief optreden tegen de werkelijke terroristen is je nog steeds niet duidelijk.
Bovendien zou ik er niets op tegen hebben wanneer marokkanen twee nationaliteiten behouden. Ik zou dan om gelijke moniken gelijke kappen te geven voorstellen in de wet op te nemen dat de hier verblijvende marokkanen in het marokkaanse leger te laten dienen. Al was het alleen maar om wat volgens eigen cultuur bepaalde disipline bij te brengen. Wat ze uitvreten in zuidelijk Marokko is mij om het even...het doel heiligt de middelen om ze ook maar goede nederlandse burgers te maken.

Zwarte Schaap
03-07-05, 14:41
Geplaatst door ronald
Het verschil tussen terroriseren en het preventief optreden tegen de werkelijke terroristen is je nog steeds niet duidelijk.
Bovendien zou ik er niets op tegen hebben wanneer marokkanen twee nationaliteiten behouden. Ik zou dan om gelijke moniken gelijke kappen te geven voorstellen in de wet op te nemen dat de hier verblijvende marokkanen in het marokkaanse leger te laten dienen. Al was het alleen maar om wat volgens eigen cultuur bepaalde disipline bij te brengen. Wat ze uitvreten in zuidelijk Marokko is mij om het even...het doel heiligt de middelen om ze ook maar goede nederlandse burgers te maken.

Het gaat in deze om het hebben van meerdere nationaliteiten, israelische Nederlanders wordt geen strobreed in de weg gelegd. Er gaat geen minster naar Israel om te eisen dat de grondwet verandert moet worden.

Voorts treden Nederlandse jongeren in het Israelische leger die terreurdaden uitvoert op een grondgebied dat door de VN is veroordeeld als een bezetting.

Iraakse mensen die in hun land Amerikanen gaan bestrijden die daar een oorlog voeren die die door de VN en de rest van de wereldbevolking als een onrechtmatige oorlog is bestempeld, worden bij terugkomst in Nederland gearrsteerd.

Dit is een dubbele moraal, kortom achterbaks en hypocriet.

ronald
03-07-05, 14:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het gaat in deze om het hebben van meerdere nationaliteiten, israelische Nederlanders wordt geen strobreed in de weg gelegd. Er gaat geen minster naar Israel om te eisen dat de grondwet verandert moet worden.

Voorts treden Nederlandse jongeren in het Israelische leger die terreurdaden uitvoert op een grondgebied dat door de VN is veroordeeld als een bezetting.

Iraakse mensen die in hun land Amerikanen gaan bestrijden die daar een oorlog voeren die die door de VN en de rest van de wereldbevolking als een onrechtmatige oorlog is bestempeld, worden bij terugkomst in Nederland gearrsteerd.

Dit is een dubbele moraal, kortom achterbaks en hypocriet.


Wel het vereist een beetje nuance om de de achtergronden te weten en verschillen te zien. Het eerste weet je best en het tweede wil je niet zien.
Bovendien ga je niet in op mijn tot deze topic behorende opmerkingen. Beetje geobsedeerd gedrag.

Elsschot
03-07-05, 14:56
Ik ga, indien verkiesbaar, bij de volgende verkiezingen zeker mijn stem aan mevrouw Veronk geven. Klassevrouw

Zwarte Schaap
03-07-05, 15:04
Geplaatst door ronald
Wel het vereist een beetje nuance om de de achtergronden te weten en verschillen te zien.

De nuancerende verschil is dat men in Nederland zich nog steeds schuldig voelt inzake de joden die massaal het land zijn uitgevoerd.


Het eerste weet je best en het tweede wil je niet zien.
Kennelijk kun jij in mijn hersenpan kijken, dan snap ik niet waarom je dan nog op mij reageert.


Bovendien ga je niet in op mijn tot deze topic behorende opmerkingen. Beetje geobsedeerd gedrag. Je maakt vele opmerkingen, ik reageer op datgene wat ik noodzakelijk vind. Voorts negeer je mijn 2 eerdere opmerkingen aangaande Verdonk en haar uitspraken van dat moslims tegen een stootje moeten kunnen maar dat zij bij het minste geringste brand en moord schreeuwt en dat allochtonen maar met bewijzen van discriminatie moeten aankomen terwijl er al vele onderzoeken dat bewijzen.

helly2002
03-07-05, 15:49
heb geen woord van die toespraak gehoord :jeweetog:


Minister Verdonk is van mening dat moslims tegen een stootje moeten kunnen, maar reageert voor de televisiecamera's onthutst en diep verontwaardigd wanneer ze geen hand krijgt van een orthodoxe imam.



net alsof het voor de autochtonen een groot feest is onder deze regering heel langzaam gaat iedereen op de fles eerst de minima en hoe ze nu bezig zijn ook de normale mens grrrrrr .


ik snap dat gedoe over die hand niet van verdonk als die imam dat niet mag heeft ze dat maar te respecteren vraag me soms of of het mens wel bloed door haar lijf heeft stromen of ijs .die imam mag dat eenmaal niet zo heeft iedereen zijn eigen regels en geloof

barneveld
03-07-05, 21:48
Geplaatst door jochie
Dit was trouwens de toespraak van Verdonk!:

1 juli 2005
Dames en heren, beste mensen,



Het is nu niet de tijd om elkaar de rug toe te keren of elkaar het spreken onmogelijk te maken. Als we in vrede en vrijheid met elkaar willen leven, moeten we het samen doen.




2600 asielzoekers terugsturen dat is pas vrijheid.

helly2002
03-07-05, 23:16
2600 asielzoekers terugsturen dat is pas vrijheid.



de mensen die hier al meer dan 5 jaar zijn waar zelfs de kinderen van zijn opgegroeid hier hadden natuurlijk moeten blijven ,maar dan was er wel weer iets anders geweest .


er was 1 iemand die ze allemaal had willen laten blijven omdat hij dat humaan vond die gast is alweer een paar jaar dood dus over welke vrijheid hebje het de schijnvrijheid van nl waar je alles mag zeggen zolang je je mond maar houd vrijheid bestaat niet

barneveld
04-07-05, 00:34
met haar groot bek kan ze zobij de visafslag aan het werk. alleen de mensen die op de visafslagwerken verdienen meer respect, zij niet,

nl-x
05-07-05, 18:54
Volgens mij was dit m hoor:


Geplaatst door jochie
Dit was trouwens de toespraak van Verdonk!:

1 juli 2005
Dames en heren, beste mensen,

Wij zijn hier bijeen om te herdenken dat in 1863 de slavernij werd afgeBOOEEEEEH, OPROTTEN, TYPHUS HOER, OPROTTEN...
====================

een geweldige toespraak die helaas niet gehoord werd!

En zo was ie inderdaad geweldig.

reason
05-07-05, 21:10
Geplaatst door NIS
Check deze alinea en kijk eens naar de uitspraken van sommige kamerleden en het beleid van de huidige regering (incl. Frau Verdonk)!! :lole: Hypocrisy!

Niks hypocriet.
De regering voert een streng immigratiebeleid, misschien te streng voor met name de 'oude gevallen'.
Maar dat staat los van het feit dat de mensenrechten in Nederlnad worden gerespecteerd. Dat discriminatie en racisme verboden zijn en worden aangepakt.

Foute boel, om de herdenking van de slavernij aan te grijpen om politiek te bedrijven over een ANDER onderwerp.