PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan zoekt marsmannetjes



Marsipulami
03-07-05, 16:24
Vaticaan zoekt marsmannetjes
Jonge astronomen uitgenodigd voor gesprek over leven in de ruimte

Geplaatst op 3/7 '05 om 10:03u
Door Theo Borgermans (Bron: Het Nieuwsblad)



VATICAANSTAD (RKnieuws.net) - Het Vaticaan heeft 27 beloftevolle astronomen van over de hele wereld naar Rome uitgenodigd om het te hebben over buitenaards leven. De Kerk beschikt in Rome en in het Amerikaanse Arizona over enorm krachtige telescopen waarmee astronomen het heelal kunnen afturen op zoek naar leven.

Het Vaticaanse Observatorium nodigde de jonge topastronomen uit voor een cursus astrobiologie, of de studie van het leven in de ruimte. Een van de onderwerpen: de zoektocht naar buitenaardse beschavingen. De tijd dat de katholieke kerk dacht dat de aarde om de zon draait is overduidelijk lang voorbij. De Kerk houdt rekening met het bestaan van marsmannetjes. Astronomen in dienst van de Kerk bestuderen al eeuwenlang de hemel.

"Het is perfect denkbaar dat God ander leven heeft gecreëerd in dit heelal’’, zegt jezuïet Sabino Maffeo (82) die al veertig jaar onderzoek doet in het Observatorium. "We sluiten niet uit dat er buitenaards leven bestaat. Wat we doen als we een andere beschaving vinden? Dan zullen we hen vragen of ze in een god geloven. En of ze de tien geboden kennen.’’

Het Observatorium van het Vaticaan beschikt sinds de achttiende eeuw over drie krachtige telescopen in de schaduw van Castel Gandolfo, het zomerverblijf van Paus Benedictus XVI. Sinds 1981 heeft het Vaticaan zelfs een supertelescoop in Tuscon (Arizona).

Buitenaards leven houdt de Kerk al langer bezig. Het bestaan ervan zou de katholieke theologie aardig op zijn kop zetten. De Italiaanse theoloog Piero Coda gelooft dat marsmannetjes geen bedreiging hoeven te zijn voor de Kerk. "De ontmoeting met buitenaardsen zou ons geloof zelfs kunnen versterken’’, zegt hij. Volgens Coda houdt het Vaticaan er daarom best rekening mee dat er ooit buitenlandse beschavingen gekerstend moeten worden.

Orakel
03-07-05, 21:32
Geplaatst door Marsipulami
Vaticaan zoekt marsmannetjes
Jonge astronomen uitgenodigd voor gesprek over leven in de ruimte

Geplaatst op 3/7 '05 om 10:03u
Door Theo Borgermans (Bron: Het Nieuwsblad)

"We sluiten niet uit dat er buitenaards leven bestaat. Wat we doen als we een andere beschaving vinden? Dan zullen we hen vragen of ze in een god geloven. En of ze de tien geboden kennen.’’

Volgens Coda houdt het Vaticaan er daarom best rekening mee dat er ooit buitenlandse beschavingen gekerstend moeten worden.

:haha:

Zie zo'n evangelist al helemaal lopen en luidkeels gillen tegen Yoda:
"May the Force be with you!"

Het_Is_Lent
03-07-05, 21:40
Geplaatst door Orakel
:haha:

Zie zo'n evangelist al helemaal lopen en luidkeels gillen tegen Yoda:
"May the Force be with you!"


Ki7 ki7 ki7 :gniffel:

L@vita

Orakel
03-07-05, 21:46
Geplaatst door Het_Is_Lent
Ki7 ki7 ki7 :gniffel:

L@vita

Hmmzzz :fucyc: jij klinkt en oogt een beetje als buitenaards.
Weet jij wat het 3e gebod is?

Het_Is_Lent
03-07-05, 21:52
Geplaatst door Orakel
Hmmzzz :fucyc: jij klinkt en oogt een beetje als buitenaards.
Weet jij wat het 3e gebod is?

Mijn soort is onder jullie, aardbewoner. Een groet van L@vita, of moet ik volgens aards gebruik een box geven, voordat Verdonk mij grijpt?

Ik ben een islamitische ufo en kom niet verder dan gij zult niet stelen, gij zult niet liegen, gij zult niet doden en nog een paar die ik nu even kwijt ben:zwaai:

L@vita

barneveld
03-07-05, 22:19
Geplaatst door Marsipulami
Vaticaan zoekt marsmannetjes
.

wat levert dat op ik ben er een

Orakel
03-07-05, 22:43
Geplaatst door Het_Is_Lent
Mijn soort is onder jullie, aardbewoner. Een groet van L@vita, of moet ik volgens aards gebruik een box geven, voordat Verdonk mij grijpt?

Ik ben een islamitische ufo en kom niet verder dan gij zult niet stelen, gij zult niet liegen, gij zult niet doden en nog een paar die ik nu even kwijt ben:zwaai:

L@vita

Hmmm, ik zit nu al een kwartier heel cryptologisch te loeren naar deze boodschap, maar ken um niet ontcijferen.
Zeg eens: achtentachtig. En direct daarna "negenennegentig" en "scheveningen".
Lust jij trouwens haring op roggebrood?

barneveld
03-07-05, 22:50
Geplaatst door Orakel

Lust jij trouwens haring op roggebrood?

als het graties is lust ik alles

Het_Is_Lent
03-07-05, 22:57
Geplaatst door Orakel
Hmmm, ik zit nu al een kwartier heel cryptologisch te loeren naar deze boodschap, maar ken um niet ontcijferen.
Zeg eens: achtentachtig. En direct daarna "negenennegentig" en "scheveningen".
Lust jij trouwens haring op roggebrood?


Op mijn planeet tellen we niet, geen wonder dat je het niet kan ontcijferen en aan voedsel kom ik door het leven uit de aardbewoners te zuigen, maar misschien is het een idee die haring eens een keer te proberen als afwisseling. Dank u, mede-aarbewoner :vreemd:

L@vita

barneveld
03-07-05, 23:01
Geplaatst door Het_Is_Lent
Op mijn planeet tellen we niet, geen wonder dat je het niet kan ontcijferen en aan voedsel kom ik door het leven uit de aardbewoners te zuigen, maar misschien is het een idee die haring eens een keer te proberen als afwisseling. Dank u, mede-aarbewoner :vreemd:

L@vita


http://www.c-meat.nl/thumbnails/017_kipsate%2030%20gr.jpg

Het_Is_Lent
03-07-05, 23:09
Geplaatst door barneveld
http://www.c-meat.nl/thumbnails/017_kipsate%2030%20gr.jpg

Daar zit geen leven meer in :alien:

L@vita

Orakel
03-07-05, 23:11
Geplaatst door Het_Is_Lent
Op mijn planeet tellen we niet,

Aha! Dan ben je een Kapauku. Die tellen ook als "een, twee, veel".


geen wonder dat je het niet kan ontcijferen en aan voedsel kom ik door het leven uit de aardbewoners te zuigen, maar misschien is het een idee die haring eens een keer te proberen als afwisseling. Dank u, mede-aarbewoner :vreemd:
L@vita

Ieuw! :maf3: Beetje aan een haring zitten zuigen, yiggg.
Mars, wat voor vis is een Ichus? Is dat ook een haring? In dat geval hebben we hier een gekerstende extraterstrial te pakken.

barneveld
04-07-05, 00:29
Geplaatst door Het_Is_Lent
Daar zit geen leven meer in :alien:

L@vita

hier ook niet meer
http://www.marssociety.nl/paginas/marsman/marsman500.jpg