PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen negatief over Verdonk



NIS
04-07-05, 08:18
Allochtonen negatief over Verdonk
Uitgegeven op 04 juli 2005 om 08:27 uur
(Novum) - Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD) is niet erg populair onder allochtonen. Dagblad Trouw hield een enquête onder duizend inwoners van de vier grote steden en constateert dat het beleid van de bewindsvrouw de steun heeft van 'een handjevol' allochtonen. Eenderde van de autochtone Nederlanders steunt het beleid van Verdonk.

De enquête werd gehouden naar aanleiding van problemen rond de kranslegging van de minister bij het slavernijmonument in Amsterdam, afgelopen vrijdag. Haar werd het spreken daar onmogelijk gemaakt, voornamelijk door groepen Antillianen en Surinamers. Ongeveer zeventig procent van de Antillianen vindt dat Verdonk te weinig respect toont, net als bijna de helft van de Surinamers.

Ook gevraagd naar afzonderlijke maatregelen zijn het vooral Antillianen die veel kritiek hebben. Bijvoorbeeld als het gaat om inburgeringcursussen en taaltoetsen in het buitenland en het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers. Autochtone Nederlanders en Surinamers zijn in meerderheid voor deze maatregelen, terwijl Turken en Marokkanen problemen hebben met de taaltoets en het inburgeringsexamen. Het verscherpen van eisen aan 'importbruiden' stuit vooral op kritiek van Marokkanen. Juist onder Turken, die het vaakst een partner uit hun land van herkomst halen, is de kritiek wat minder groot.

observer
04-07-05, 10:09
kan ik deze opgeven voor inkopper van het jaar

GroteWolf
04-07-05, 11:04
Verdonk voert het beleid uit dat 2/3 van de Nederlanders wil.

tr_imparator
04-07-05, 11:24
Geplaatst door GroteWolf
Verdonk voert het beleid uit dat 2/3 van de Nederlanders wil.

kan je lezen?


Eenderde van de autochtone Nederlanders steunt het beleid van Verdonk.

RinC
04-07-05, 11:26
Geplaatst door GroteWolf
Verdonk voert het beleid uit dat 2/3 van de Nederlanders wil.

Kun je ook verklaren waarom dit kabinet zo impopulair is?

Spoetnik
04-07-05, 11:27
Het gaat wel goed komen met de integratie merk ik, thumbs up for Verdonk.

Max Stirner
04-07-05, 11:30
Geplaatst door RinC
Kun je ook verklaren waarom dit kabinet zo impopulair is?


Vanwege de tegenvallende economie.

151 nobel prize
04-07-05, 11:30
Geplaatst door RinC
Kun je ook verklaren waarom dit kabinet zo impopulair is?

Geknabbel aan sociale voorzieningen: houden die Hollanders niet van. Ze worden uit hun luie stoel gerukt om 's wat te gaan doen, en dat betekent niet meer languit in het Vondelpark doordeweeks als het heet is. Och heremetijd.

nard
04-07-05, 11:37
Geplaatst door RinC
Kun je ook verklaren waarom dit kabinet zo impopulair is?

- Onzekerheid over economie en er wordt een toenemende eigen verantwoordelijkheid van de burgers gevraagd op heel veel terreinen. Valt niet mee als je 3 decennia gepamperd bent.
- Slecht "marketingbeleid" van de overheid.
- Veel ingrepen in veel belangrijke thema's; worden mensen nerveus van.

Een ding iig niét:
Het beleid van mevrouw Verdonk.

RinC
04-07-05, 12:14
Geplaatst door nard
- Onzekerheid over economie en er wordt een toenemende eigen verantwoordelijkheid van de burgers gevraagd op heel veel terreinen. Valt niet mee als je 3 decennia gepamperd bent.
- Slecht "marketingbeleid" van de overheid.
- Veel ingrepen in veel belangrijke thema's; worden mensen nerveus van.

Een ding iig niét:
Het beleid van mevrouw Verdonk.



Kun je ook verklaren waarom de VVD in het bijzonder (de eigenlijke verliezer van vorige verkiezingen) zo slecht doet bij de peilingen, waar Verdonk lid van is?

nard
04-07-05, 12:25
Geplaatst door RinC
Kun je ook verklaren waarom de VVD in het bijzonder (de eigenlijke verliezer van vorige verkiezingen) zo slecht doet bij de peilingen, waar Verdonk lid van is?

Een echte steekhoudende verklaring heb ik niet, maar wel een idee.
Heeft mogelijk te maken met de verschuiving van koers van de VVD. Van Aartsen en kornuiten mikken meer op centrum, dus een relatieve verschuiving naar links. Vergeleken met de jaren van Wiegel enz. Geluiden van binnenuit de partij (Schulz van Haagen, Rutte (??)) over samenwerking met D66, werken aan die beeldvorming mee. Maar goed, die centrum(-linkse)-markt is al zo verzadigd en uitgekauwd als wat. Vandaar die hele discussie van opening en vrij kiezerspotentieel op rechts, vrije kamerleden en nieuwe partijen die de markt op rechts proberen te penetreren, enz.
Opvallend detail is wel dat Verdonk ongeveer als enige uit het kabinet én VVD goed scoort in de publieke opinie. Of het nou met haar portefeuille of met haar stijl te maken heeft kan ik niet goed inschatten. Van beiden wat denk ik. Een individuele uitblinker uit de grauwe smakeloze stoelendans. Of je haar nu aardig vindt of niet, of dat je haar beleid goed vindt of niet, één ding is zeker: ze is duidelijk, niet bang en doet gestaag wat ze zegt. Daar zijn vriend en vijand het ongeveer wel over eens.

Maar goed, je vraag en dus mijn antwoord zijn buitendraads.

GroteWolf
04-07-05, 12:37
Eenderde van de autochtone Nederlanders steunt het beleid van Verdonk.

Yep. Maar 2/3 steunt het beleid inhoudelijk. Niet met de naam Verdonk, maar wil een Deens model met heel beperkte immigratie. Was een ander onderzoek. Het kabinet is impopulair maar de Fortuyn-onrust is heus niet zomaar weg. Die is er nog.

Spoetnik
04-07-05, 12:39
Geplaatst door GroteWolf
Yep. Maar 2/3 steunt het beleid inhoudelijk. Niet met de naam Verdonk, maar wil een Deens model met heel beperkte immigratie. Was een ander onderzoek. Het kabinet is impopulair maar de Fortuyn-onrust is heus niet zomaar weg. Die is er nog.

Maar dus niet op de manier zoals verdonk het uitvoert, de schandalen stapelen...

nard
04-07-05, 12:53
Geplaatst door Spoetnik
Maar dus niet op de manier zoals verdonk het uitvoert, de schandalen stapelen...

Je bedoelt de al lang geleden gestapelde schandelen worden nu eindelijk eens door oa Verdonk beetgepakt?

tr_imparator
04-07-05, 12:56
Geplaatst door nard
Je bedoelt de al lang geleden gestapelde schandelen worden nu eindelijk eens door oa Verdonk beetgepakt?

:lol:

hoeveel % van de Nederlanders steunt Verdonk haar beleid?

nard
04-07-05, 12:59
Geplaatst door tr_imparator
:lol:

hoeveel % van de Nederlanders steunt Verdonk haar beleid?

Precies percentage weet ik niet, maar zie reactie van GroteWolf. Paar postings terug.

De smilie doet vermoeden dat je je camera beter wat uit kunt zoomen, dan zie je meer.

observer
04-07-05, 13:11
Geplaatst door tr_imparator
:lol:

hoeveel % van de Nederlanders steunt Verdonk haar beleid? verdonk is geloof ik het meest populaire lid van de regering dus

tr_imparator
04-07-05, 13:13
Geplaatst door observer
verdonk is geloof ik het meest populaire lid van de regering dus

ze is een held

IbnRushd
04-07-05, 13:19
Geplaatst door tr_imparator
ze is een held

en ze is breed.

GroteWolf
04-07-05, 13:44
Verdonk voert oa het beleid uit van staatssecretaris Cohen.

Overigens vind ik persoonlijk dat tienduzienden vluchtelingen de dupe zijn van al die schijnhuwelijken en illegalen. Als die er niet waren zou de bevolking een stuk minder moeite hebben om die stumpers op te vangen, wat eigenlijk gewoon zou moeten. Je moet mi de instroom wel beperken maar niet ongeacht de achtergrond van de personen.