PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodstraf voor twee radicale moslims in Marokko



GTV
05-07-05, 06:54
RABAT (ANP) - Een rechtbank in Marokko heeft maandag twee radicale moslims ter dood veroordeeld. De rechtbank achtte bewezen dat Toufik Hanouichi en Mouhsin Bouarfa leiding gaven aan de terreurcel Meknes.

Volgens de aanklagers was de groep van Hanouichi en Bouarfa betrokken bij zeker vijf moorden. Onder de slachtoffers waren een politieman en een Marokkaanse jood. Verder waren ze aanngeklaagd voor het bezit van explosieven.

De terreurcel van Hanouichi en Bouarfa onderhield volgens Marokkaanse justitie banden met de verboden militante groep Salafistische Jihad. De Marokkaanse autoriteiten houden Salafistische Jihad verantwoordelijk voor de aanslagen in mei 2003 in Casablanca, die 45 levens eisten.

Arrestaties

De twee leiders van de terreurcel waren samen met 42 andere personen, onder wie zes vrouwen, in januari 2004 in Fez en Meknes gearresteerd. De rechtbank veroordeelde vier leden van de groep tot levenslang, negen verdachten werden vrijgesproken en de anderen kregen straffen opgelegd variërend van één tot twintig jaar.

De Marokkaanse autoriteiten voeren slechts zelden een terdoodveroordeling uit.

Bron:
http://spitsnet.nl/nieuws.php/2/370190/anp/Doodstraf_voor_twee_radicale_moslims_in_Marokko.ht ml

delirious
05-07-05, 08:41
verantwoordelijk voor de aanslagen in mei 2003 in Casablanca, die 45 levens eisten.


Een executie, staat in schril contrast met wat deze twee te wachten staat, voor het beroven van deze 45 levens.
Een bekende van mijn broer is omgekomen bij deze aanslag.

amadeus
05-07-05, 09:10
Kan Nederland het niet op een akkoordje gooien met Marokko dat ze daar 'onze' moslimterroristen berechten? Zo te zien weten ze er daar beter raad mee dan onze rechters. :bril:

delirious
05-07-05, 09:22
Geplaatst door amadeus
Kan Nederland het niet op een akkoordje gooien met Marokko dat ze daar 'onze' moslimterroristen berechten? Zo te zien weten ze er daar beter raad mee dan onze rechters. :bril:


En onze rechts-extremisten, die Moskeeën en scholen in de fik steken.

amadeus
05-07-05, 09:25
Geplaatst door delirious
En onze rechts-extremisten, die Moskeeën en scholen in de fik steken.
Kan me niet herinneren dat die hier ooit zijn vrijgesproken terwijl duidelijk was dat ze iets op hun kerfstok hadden.

NIS
05-07-05, 11:04
Geplaatst door amadeus
Kan me niet herinneren dat die hier ooit zijn vrijgesproken terwijl duidelijk was dat ze iets op hun kerfstok hadden.

Volgens mij wel hoor..

In ieder geval: Marokko heeft goede zaken gedaan. Die terroristen moeten allemaal uitgeroeid worden, klaar!

IbnRushd
05-07-05, 11:18
Geplaatst door NIS
Volgens mij wel hoor..

In ieder geval: Marokko heeft goede zaken gedaan. Die terroristen moeten allemaal uitgeroeid worden, klaar!

Geen waarde.

amadeus
05-07-05, 11:19
Geplaatst door NIS
Volgens mij wel hoor..
Oja? Over welke zaak heb je het dan concreet?

delirious
05-07-05, 11:30
Geplaatst door amadeus
Oja? Over welke zaak heb je het dan concreet?

Meneer wil concreet weten welke zaak :hihi:

amadeus
05-07-05, 11:34
Geplaatst door delirious
Meneer wil concreet weten welke zaak :hihi:
Ik had al zo'n vermoeden dat het teveel gevraagd was. :giechel:

delirious
05-07-05, 11:37
Geplaatst door amadeus
Ik had al zo'n vermoeden dat het teveel gevraagd was. :giechel:

Jij plaatst ook altijd een bron als het gevraagd wordt , niet?

Zwarte Schaap
05-07-05, 11:53
Geplaatst door NIS
Volgens mij wel hoor..

In ieder geval: Marokko heeft goede zaken gedaan. Die terroristen moeten allemaal uitgeroeid worden, klaar!

Goede zaken;

1) Amerikanen mogen op Marokkaanse grondgebied nieuwe militaire basissen openen, goed voor de prostitutie toename. Uitverkoop van land en volk.
2) Marokko martelt voor Amerika mensen uit het buitenland waartegen men geen juridische bewijzen heeft.

Marokko krijgt:
1) Het recht om, verder te onderdrukken, martellen, en natuurlijk vooral de islamitische oppositie platwalsen.
2) Een grote zak geld voor de elitaire landveraders om onder elkaar te verdelen.