PDA

Bekijk Volledige Versie : Steven Spielberg maakt propagandafilm voor zionistische eerwraak.



Zwarte Schaap
05-07-05, 12:11
Spielberg verfilmt episode Midden-Oosten conflict

Los Angeles - Regisseur Steven Spielberg is begonnen met de verfilming van een belangrijke episode uit het langlopende conflict tussen Israël en de Palestijnen. De film concentreert zich op de bloedige gijzeling van Israëlische atleten op de Olympische Spelen van 1972 in München.

Tijdens de zomerspelen van 1972 gijzelden acht leden van de Palestijnse terreurbeweging Zwarte September elf Israëlische atleten. Na een mislukte bevrijdingsactie van de Duitse autoriteiten kwamen negen sporters, vijf van de acht gijzelnemers en een Duitse politieagent om het leven. De twee overige atleten waren aan het begin van de gijzeling al gedood.

De film van Spielberg zal met name de rol van de Israëlische geheime dienst, de Mossad, belichten. De Mossad bracht na de gijzeling acht Palestijnen om het leven wegens hun vermeende betrokkenheid bij de gebeurtenissen in München.

Bron: Rotterdams Dagblad 05/07/05

GroteWolf
05-07-05, 12:13
Broeders.

Overigens hoeft er na de geniale documentaire Black September eigenlijk niks cinematografisch over het onderwerp meer gemaakt te worden. Wat hebben die Duisters het verpest! Ongelofelijk wat een sukkels.

David
05-07-05, 12:16
Ik dacht effe dat'ie het over War of the worlds ging hebben. Ook al zo'n zionstisch complot.

Zwarte Schaap
05-07-05, 12:19
Geplaatst door David
Ik dacht effe dat'ie het over War of the worlds ging hebben. Ook al zo'n zionstisch complot.

Hij gaat de eerwraakmoorden van de mossad ophemelen.

David
05-07-05, 12:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hij gaat de eerwraakmoorden van de mossad ophemelen.


Allemaal de schuld van Kate Capshaw. Toen hij nog met Amy Irving ging, maakte hij gewoon E.T.

Nobelia
05-07-05, 12:59
En alweer een zinloos topic door bange, bange mensen.
Misschien handig voor Schaap om er wat meer over te lezen voordat ie meteen begint te bibberen en te janken en anderen met hem mee wil laten bibberen en janken. Het steekt wel wat anders in mekaar. Google it.

assassijn
05-07-05, 13:15
Wat ik heb begrepen is dat de rol van de Mossad met betrekking tot de relatie met Sabri al-Banna a.k.a. Abu Nidal wordt belicht.
Zo zouden ze Sabri bewust hebben laten lopen.

Max Stirner
05-07-05, 13:29
Geplaatst door assassijn
Wat ik heb begrepen is dat de rol van de Mossad met betrekking tot de relatie met Sabri al-Banna a.k.a. Abu Nidal wordt belicht.
Zo zouden ze Sabri bewust hebben laten lopen.


Slim van ze.

Abu Nidal heeft de Palestijnse zaak natuurlijk bepaald geen goede dienst bewezen.

Doeschate
05-07-05, 15:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hij gaat de eerwraakmoorden van de mossad ophemelen. De fatwa tegen Rushdie, de moord op Van Gogh, alle huidige bedreigingen tegen politici, alle heilige verontwaardiging rond belediging van de islam, het heeft allemaal met eerwraak te maken: pas op als je mijn eer schendt door de islam te beledigen.

Door het ministerie van jusititie worden de volgende landen van eerwraak verdacht:
"Eerwraak is een wereldwijd verschijnsel en komt onder meer voor in (delen van)
landen als Peru, Bangladesh, Argentinië, Haïti, Brazilië, Colombia, Ecuador, Egypte,
Guatemala, Iran, Israël, Jordanië, Somalië, Sudan, Syrië, Libanon, Turkije, Venezuela,
India, Pakistan, Afghanistan en Marokko."

Je hebt gelijk, Israël staat ook bij die landen, evenals Marokko!
http://www.wodc.nl/images/ewb05eer_tcm11-66335.pdf

GroteWolf
06-07-05, 17:39
Ik ben benieuwd of de Mossad al daders van die aanslag op dat hotel in Kenya heeft gevonden. Of eh.....OBL zelf?

Al Sawt
07-07-05, 11:34
Geplaatst door Max Stirner
Slim van ze.

Abu Nidal heeft de Palestijnse zaak natuurlijk bepaald geen goede dienst bewezen. Ik vond gijzeling van Munchen, een heel geniale zet van Palestijnen.

observer
07-07-05, 12:27
Geplaatst door Al Sawt
Ik vond gijzeling van Munchen, een heel geniale zet van Palestijnen. ja net als adolf in 36 weten ze heel goed hoe een groot sportevenement te misbruiken


Hij gaat de eerwraakmoorden van de mossad ophemelen. als de amerikanen op deze manier achter de daders en de organisatie erachter van 9/11 aangegaan waren hadden heel veel mensen nog geleefd

Zwarte Schaap
07-07-05, 12:50
Geplaatst door observer
als de amerikanen op deze manier achter de daders en de organisatie erachter van 9/11 aangegaan waren hadden heel veel mensen nog geleefd

Je weet gewoon te weinig om te beseffen dat je hierboven de meest domme onzin uitkraamt.

Don Vito
07-07-05, 13:06
Geplaatst door observer

als de amerikanen op deze manier achter de daders en de organisatie erachter van 9/11 aangegaan waren hadden heel veel mensen nog geleefd

tja maar dan had je niet de beschikkingen over Iraakse oliebronnen en lucratieve deeltjes kunnen sluiten in Afghanistan met betrekking tot gas en oliepijpleidingen.

Wie zegt dat ze Osama willen vinden?

Al Sawt
07-07-05, 13:51
Geplaatst door observer
ja net als adolf in 36 weten ze heel goed hoe een groot sportevenement te misbruiken Doel heiligt de middelen!

observer
07-07-05, 14:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je weet gewoon te weinig om te beseffen dat je hierboven de meest domme onzin uitkraamt. gelukkig maar stel je voor dat ik alles zo goed weet als jij

of het zijn terroristen (en die hebben geen rechten) of het zijn vrijheidsstrijders en dan is het opsporen en uitschakelen een onderdeel van een oorlog

het doelbewust uitzoeken van burgers als doelwit of dat nu buspassagiers of sporters zijn is voor geen enkele groep acceptabel


Doel heiligt de middelen! dus jij vond die aanslag een goed iets? denk dat george net zo denkt over irak

Zwarte Schaap
07-07-05, 14:31
Geplaatst door observer
gelukkig maar stel je voor dat ik alles zo goed weet als jij

of het zijn terroristen (en die hebben geen rechten) of het zijn vrijheidsstrijders en dan is het opsporen en uitschakelen een onderdeel van een oorlog

het doelbewust uitzoeken van burgers als doelwit of dat nu buspassagiers of sporters zijn is voor geen enkele groep acceptabel

dus jij vond die aanslag een goed iets? denk dat george net zo denkt over irak

Ik dacht die geef ik nog een kans, maar je bent werkelijk dom.

observer
07-07-05, 14:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik dacht die geef ik nog een kans, maar je bent werkelijk dom. als het walgelijk vinden van het kiezen van een evenement als de os voor je doelen dom is dan ben ik graag dom

als het achtervolgen opsporen en doden van de daders en hun leiders dom is dan ben ik graag dom

liever dom dan dat ik ook meer 1 greintje begrip voor dit soort mensen heb

hoop dan ook dat de britten de overgebleven daders en hun supportsysteem zo snel mogelijk uitroeien, mischien kan de mossad tips geven

Zwarte Schaap
07-07-05, 14:41
Geplaatst door observer
als het walgelijk vinden van het kiezen van een evenement als de os voor je doelen dom is dan ben ik graag dom

als het achtervolgen opsporen en doden van de daders en hun leiders dom is dan ben ik graag dom

liever dom dan dat ik ook meer 1 greintje begrip voor dit soort mensen heb

hoop dan ook dat de britten de overgebleven daders en hun supportsysteem zo snel mogelijk uitroeien, mischien kan de mossad tips geven

Je kan wel tegen jezelf blijven lullen maar er zit totaal geen verband in. Je zit maar een paar losse kreten te slaken.

Tafey Lewis
07-07-05, 15:03
Geplaatst door Al Sawt
Doel heiligt de middelen!

Dus in plaats van verontwaardigt te roepen :" vergelijk de palestijnen niet met hitler" prcolameer je dat de strategie naleving verdient. dat zegt genoeg. laat ik je nooit meer horen over israel doel en middellen tactiek.

jammer dat lieden zoals jij op nederlands grondgebied rondlopen, verziekt de sfeer toch wel aardig. gelukkig ben ik niet de enige autochtoon die zo denkt. wat denk je al-sawt............doel heiligt de middelen of dan toch niet?

observer
07-07-05, 15:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je kan wel tegen jezelf blijven lullen maar er zit totaal geen verband in. Je zit maar een paar losse kreten te slaken. ik dacht dat ik toch duidelijk was

geen rechten,bescherming of begrip voor terroristen en kudos voor diegene die ze bestrijden

Max Stirner
07-07-05, 15:24
Geplaatst door Al Sawt
Ik vond gijzeling van Munchen, een heel geniale zet van Palestijnen.


Tis maar wat je geniaal noemt.

We zijn nu 35 jaar verder. Wat heeft het ze opgeleverd? Je bent wel een beetje snel tevreden.....

Zwarte Schaap
07-07-05, 15:30
Geplaatst door observer
ik dacht dat ik toch duidelijk was

geen rechten,bescherming of begrip voor terroristen en kudos voor diegene die ze bestrijden

Ga naar je eerste opmerking waar ik op gereageerd heb. Iets van dat als de amerikanen achter El qaida aangingen zou dit niet gebeurt zijn. Dat is me een domme opmerking. Een verschrikkelijke domme opmerking.

observer
07-07-05, 16:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ga naar je eerste opmerking waar ik op gereageerd heb. Iets van dat als de amerikanen achter El qaida aangingen zou dit niet gebeurt zijn. Dat is me een domme opmerking. Een verschrikkelijke domme opmerking. ipv van met b52 afghanistan en irak te bombarderen?

lijkt me niet hoeveel mensen zouden nu nog leven als ze het zo gedaan hadden?

micha4
07-07-05, 16:55
Na deze aanslag hebben wij natuurlijk wel ons uiterste best gedaan deze terroristen overal op te zoeken en te doden. En dat lukte.

Tsja, zo gaat dat. Wie schiet er wat mee op? De Palestijnen in ieder geval niet, welfs de kans op een staat wisten Palestijnse politici te verprutsen. Dat gaat nu trouwens weer gebeuren, naar ik verwacht.

Micha

Zarathoestra
07-07-05, 19:00
Geplaatst door micha4
Na deze aanslag hebben wij natuurlijk wel ons uiterste best gedaan deze terroristen overal op te zoeken en te doden. En dat lukte.
Wil je een staat kennen?Kijk hoe ze met hun vijanden omgaan.


Tsja, zo gaat dat. Wie schiet er wat mee op? De Palestijnen in ieder geval niet, welfs de kans op een staat wisten Palestijnse politici te verprutsen. Dat gaat nu trouwens weer gebeuren, naar ik verwacht.
Best wel triest dat de kans op vrede voor het joodse volk keer op keer door hun leiders wordt verwoest.

Al Sawt
07-07-05, 21:14
Geplaatst door Max Stirner
Tis maar wat je geniaal noemt.

We zijn nu 35 jaar verder. Wat heeft het ze opgeleverd? Je bent wel een beetje snel tevreden..... Laten we het omdraaien! Wat heeft de bezettingspolitiek Israel opgeleverd?

Al Sawt
07-07-05, 21:18
Geplaatst door micha4


Tsja, zo gaat dat. Wie schiet er wat mee op? De Palestijnen in ieder geval niet, welfs de kans op een staat wisten Palestijnse politici te verprutsen. Dat gaat nu trouwens weer gebeuren, naar ik verwacht.

Met dergelijke geschiedvervalsingen kan je beter op Joods.nl blijven.

Campagne van PLO heeft Israel het besef gegeven, dat de Palestijnen hun staat niet zomaar zouden opgeven en dat ze in hun gewapendstrijd niet afhankelijk waren van Palestina.

O ja,

Joodse extremisten binnen de Israelische samenleving houden stichting van een Palestijnse staat tegen.

Al Sawt
07-07-05, 21:31
Geplaatst door Tafey Lewis
Dus in plaats van verontwaardigt te roepen :" vergelijk de palestijnen niet met hitler" Ik vergelijk Israel met 3e Reich.
En ik kan je nu al fluisteren, dat vergelijkingen tussen deze twee schurkenstaten als een huis overeind staan.



prcolameer je dat de strategie naleving verdient. dat zegt genoeg. laat ik je nooit meer horen over israel doel en middellen tactiek. Ik daag je alvast uit om al mijn reacties te lezen over Israel en als je ergens mijn verwijten over Israelische misdadige tactieken leest, dan trek ik een pluim voor je.


jammer dat lieden zoals jij op nederlands grondgebied rondlopen, Mensen die geloven in oudheidkundige sprookjes en daarom in een racistische ideologie en entiteit geloven, zijn pas de echte parasieten op Nederlandse grondgebied.



verziekt de sfeer toch wel aardig. gelukkig ben ik niet de enige autochtoon die zo denkt. Aanslagen in London zijn verwerpelijk! Maar aanslagen in Israel? Dat is contra-terreur!

P.S. Ben je een autochtoon? Ik dacht dat je een 'Semiet' was?


wat denk je al-sawt............doel heiligt de middelen of dan toch niet? Hangt ervan af aan welke kant je staat.

micha4
08-07-05, 08:52
Geplaatst door Al Sawt
Met dergelijke geschiedvervalsingen kan je beter op Joods.nl blijven.

Campagne van PLO heeft Israel het besef gegeven, dat de Palestijnen hun staat niet zomaar zouden opgeven en dat ze in hun gewapendstrijd niet afhankelijk waren van Palestina.

O ja,

Joodse extremisten binnen de Israelische samenleving houden stichting van een Palestijnse staat tegen.

Joodse en Palestijnse extremisten houden de stichting van een Palestijnse staat en het opheffen van de bezetting tegen.

Al Sawt,

Politiek liggen beide volken mijlenver uit elkaar, maar dat betekent niet dat er geen oplossing zou zijn gevonden als Palestijnse en Joodse extremisten niet iedere keer een oplossingsproces zouden hebben verstoord.

Ik ben een doorsnee Israeli, tsionist en voor een deling van west Eretz Israel/Palestina langs grofweg de wapenstilstandlijnen van 1949.

Maar ik ondersteun ook het vermoorden van Palestijnse terroristische leiders die de strijd tegen ons voortzetten. Deze mensen zijn voor mij het equivalent van de Goldsteins en de Kahanes en andere Joodse relifascisten.

Zonder de relifanaten en fascisten van beide kanten was het probleem opgelost op een manier die de belangen van beide volken zo veel mogelijk tegemoet komt.

En Arafat trad op als een lafbek toen hij de voorstellen van Barak en Clinton naar de prullenbak verwees. Hij was niet bereid tot het sluiten van vrede en een staat in ruil voor het opgeven van het recht op terugkeer van de Palestijnen van 48/49.

Als de bommen ploffen, gaat ook mijn bloed koken en ben ik niet in staat om over oplossingen te denken. En dat geldt natuurlijk voor miljoenen Joden en Palestijnen. En toch zal het er een keer van komen, al is het via een reeks van door ons in gang gezette strategische terugtrekkingen.

Micha

observer
08-07-05, 10:07
Aanslagen in London zijn verwerpelijk! Maar aanslagen in Israel? Dat is contra-terreur! en dus geen haar beter


Mensen die geloven in oudheidkundige sprookjes en daarom in een racistische ideologie en entiteit geloven, zijn pas de echte parasieten op Nederlandse grondgebied. fors deel van de wereld bevolking baseerd zich op een of ander oudheidkundig sprookje alleen dan heet het geloof (gek genoeg staan die boeken ook vaak nog vol vlammende veroordelingen of erger naar iedereen die anders is of niet het zelfde geloofd)

nog gekker al die geloven hebben een kaste laten we ze even profesionele uitleggers noemen die parasiteerd op de gelovigen (en soms de rest van de samenleving)

Tafey Lewis
08-07-05, 10:48
Geplaatst door Al Sawt
Ik vergelijk Israel met 3e Reich.
En ik kan je nu al fluisteren, dat vergelijkingen tussen deze twee schurkenstaten als een huis overeind staan.


Ik daag je alvast uit om al mijn reacties te lezen over Israel en als je ergens mijn verwijten over Israelische misdadige tactieken leest, dan trek ik een pluim voor je.

Mensen die geloven in oudheidkundige sprookjes en daarom in een racistische ideologie en entiteit geloven, zijn pas de echte parasieten op Nederlandse grondgebied.


Aanslagen in London zijn verwerpelijk! Maar aanslagen in Israel? Dat is contra-terreur!

P.S. Ben je een autochtoon? Ik dacht dat je een 'Semiet' was?

Hangt ervan af aan welke kant je staat.

mensen zoals jij maken mij als nederlander ,ja ja, misselijk
gelukkig denken veel neerlanders daar net zo over, die pot staat toch al op overkoken.

als jij israel vergelijkt met het 3de rijk dan bewijs je alleen maar je eigen historische onkunde. maar als expert op welk gebied dan ook heb ik je nooit gezien.

waterfiets
08-07-05, 11:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hij gaat de eerwraakmoorden van de mossad ophemelen.

Elders las ik juist weer dat hij in problemen zal komen met Joodse extremisten omdat hij het Palestijnse standpunt over het voetlicht zal brengen. Blijkbaar meent iedereen het scenario al te kennen?

Zarathoestra
08-07-05, 15:38
Geplaatst door Tafey Lewis
mensen zoals jij maken mij als nederlander ,ja ja, misselijk
gelukkig denken veel neerlanders daar net zo over, die pot staat toch al op overkoken.

als jij israel vergelijkt met het 3de rijk dan bewijs je alleen maar je eigen historische onkunde. maar als expert op welk gebied dan ook heb ik je nooit gezien.
Toch zit er zeker wat in.Israel is gevestigd voor en door joden en de wetten zijn daar ook op gebaseerd, neem bijv. de wet van terugkeer die geldt voor elke joodse woonachtig buiten Israel.Palestijnen worden als inferieur gezien en ook zo behandelt.Het is een verwerpelijke politiek die doorgedrongen is in alle lagen van de samenleving en uitgedragen wordt door de knesset.

Al Sawt
08-07-05, 16:40
Geplaatst door Tafey Lewis
mensen zoals jij maken mij als nederlander ,ja ja, misselijk. Een Nederlander die zijn loyaliteit hecht op Israel en die denkt dat ie een Semiet is, is geen Autochtone Nederlander

gelukkig denken veel neerlanders daar net zo over, die pot staat toch al op overkoken . Infiltreer maar lekker in je autochtoon camouflagepak. Aanslagen in Londen verwerp ik en aanslagen in Israel keur ik goed. Elk Nederlander met een greintje kennis over Israel zal misschien aanslagen in Israel afkeuren, maar werpt een heel andere licht op.


als jij israel vergelijkt met het 3de rijk dan bewijs je alleen maar je eigen historische onkunde. maar als expert op welk gebied dan ook heb ik je nooit gezien. Vriend,

Mijn historische kennis is zuiver en zit goed in elkaar. Vergelijkingen met 3e Reich staan als een huis overeind! En ik durf ten stellig te beweren, dat je niets en dan niets in te brengen heb.

Al Sawt
08-07-05, 16:48
Geplaatst door Zarathoestra
Toch zit er zeker wat in.Israel is gevestigd voor en door joden en de wetten zijn daar ook op gebaseerd, neem bijv. de wet van terugkeer die geldt voor elke joodse woonachtig buiten Israel.Palestijnen worden als inferieur gezien en ook zo behandelt.Het is een verwerpelijke politiek die doorgedrongen is in alle lagen van de samenleving en uitgedragen wordt door de knesset. Zara,

Tafey hangt zuivere vorm van Zionisme na. Een vorm dat doordrenkt is van racisme en elk besef van zelfreflectie ontbeert. Mensen als Tafey zien zich zelf als een soort mensen die moreel en raciaal superieur zijn aan iedereen die niet past binnen ideologie van Zionisme. In zijn ogen is Israel een eiland van beschaving in zee van barbarije. En je hoeft geen historicus te zijn, om vergelijking te maken met een andere kwaadaardige ideologie.

Voorts manifesteert Tafey zich als een autochtone Westerse Nederlander, met alle gangbare culturele en ethieke bagage erbij. Maar het is toch van gekke, dat onze Tafey heilig gelooft in waanbeelden rondom Israel en denkt dat ie een Semiet is en broeder is van Semieten uit meest exotische oorden als Rusland of Polen.

Dan neemt ie nog moslims op korrel wegens hun vermeende sympathie voor fundamentalisme.

Hypocriet ten top!

Al Sawt
08-07-05, 16:53
Geplaatst door observer
en dus geen haar beter Geldt ook voor aanhangers van Zionisme. Join the club!


fors deel van de wereld bevolking baseerd zich op een of ander oudheidkundig sprookje alleen dan heet het geloof (gek genoeg staan die boeken ook vaak nog vol vlammende veroordelingen of erger naar iedereen die anders is of niet het zelfde geloofd)nog gekker al die geloven hebben een kaste laten we ze even profesionele uitleggers noemen die parasiteerd op de gelovigen (en soms de rest van de samenleving) Ik ken geen enkel religie die zich claimt op een afstamming van een bepaalde stam en vervolgens aan de hand van die gedateerde 'claim' iemand anders land gaan bezetten.

Observer,

Je kan op dit punt niets inbrengen en dan ook niets. Voorts verbaast me dat iemand die beweert dat ie een Koeffar is, gekwets voelt dat ik een religie 'aanval'.

Ach, maar in jouw ogen ben ik maar een Goy!


Trouwens,

Elk religieuse claim op een land, geldt als een politieke claim! En is vrij, om kritiek op te leveren.

observer
08-07-05, 20:16
Geplaatst door Al Sawt
Geldt ook voor aanhangers van Zionisme. Join the club!

Ik ken geen enkel religie die zich claimt op een afstamming van een bepaalde stam en vervolgens aan de hand van die gedateerde 'claim' iemand anders land gaan bezetten.

Observer,

Je kan op dit punt niets inbrengen en dan ook niets. Voorts verbaast me dat iemand die beweert dat ie een Koeffar is, gekwets voelt dat ik een religie 'aanval'.

Ach, maar in jouw ogen ben ik maar een Goy!


Trouwens,

Elk religieuse claim op een land, geldt als een politieke claim! En is vrij, om kritiek op te leveren. euh wat is een goy (een man in new york?

:usa: :usa:

dus wat je zegt is dat deze mensen ook een vorm van zionisme bedrijven?

Al Sawt
09-07-05, 19:19
Geplaatst door observer
euh wat is een goy (een man in new york?

:usa: :usa:

dus wat je zegt is dat deze mensen ook een vorm van zionisme bedrijven? Is dit alles wat je kan inbrengen, Observer?
En goy is een enkelvoud van Goyim(inferieure niet-Jood). Het verbaast me dat ik terminologie van jouw eigen religie, moet uitleggen.

P.S.

Die smilies hebben eerder een Maleisisch lijkend vlag, dan een Amerikaanse vlag.

observer
09-07-05, 21:19
Geplaatst door Al Sawt
Is dit alles wat je kan inbrengen, Observer?
En goy is een enkelvoud van Goyim(inferieure niet-Jood). Het verbaast me dat ik terminologie van jouw eigen religie, moet uitleggen.

P.S.

Die smilies hebben eerder een Maleisisch lijkend vlag, dan een Amerikaanse vlag. ik constateer slechts dat er heel veel mensen/landen zijn die wat claimen op basis van het verleden

marokko bv claimt op basis van het verleden de eigenaar van de spaanse sahara te zijn

engeland met de falklands

irak claimt koeweit

geloof dat de saudi en de iraki ook nog wat claims hebben

er zijn zelfs wat osama heads die andalusie claimen

jij stelt dat het en zionistische eigenschap is

Al Sawt
10-07-05, 01:37
Geplaatst door observer
ik constateer slechts dat er heel veel mensen/landen zijn die wat claimen op basis van het verleden
Je afgang zal compleet zijn, als ik je lijst ga afwerken.

marokko bv claimt op basis van het verleden de eigenaar van de spaanse sahara te zijn Marokko claimt dat WS, onderdeel was van haar invloedsgebied door eeuwen heen. Internationale hof in Den Haag, had die claim als bewijzen geacht. Desondanks verloor Marokko rechtzaak. Ik betwijfel of Zionistische claim op Palestina, wel historisch geloofwaardig geacht.


engeland met de falklands Je doelt op Argentinie. Argetijnse claim was eerder gestoeld op geografie en het feit dat Junta een afleiding zocht van interne moeilijkheden.


irak claimt koeweit Claim dat terecht is. Want Koeweit en Irak hadden nooit bestaan en Koeweit was altijd onder heerschappij van Ottomaanse gouveneur in Bagdad of Basra.


geloof dat de saudi en de iraki ook nog wat claims hebbenPuur op geografisch gebied.


er zijn zelfs wat osama heads die andalusie claimen Het heeft je niet vreemd in de oren geklonken? En nergens vindt Osama`s claim weerklank in Islamitische wereld. Tenminste alleen bij een beperkt half gare extremisten. Hoe dan ook, hij komt wel het meest dicht bij Israel. Leuke vergelijking!


jij stelt dat het en zionistische eigenschap is Er is een verschil van claims op bepaalde gebieden. Je hebt een claim dat gebaseerd is op reeks van gebeurtenissen in verleden en heden. Dus op feiten! Je hebt een claim dat gebaseerd is op demografische vorming van een bepaald gebied, waardoor een land wil claimen. Je hebt een claim dat gebaseerd is op religie.

Voor zover mijn kennis reikt, kan ik met stelligheid beweren dat alleen Israel een land claimt op basis van religie.

Al die landen die je boven opgesomd hebt, hebben regionale, demografische, culturele, historische en politieke banden met die gebied voordat ze hun claim hebben laten gelden. Het zijn bestaande landen en geen bewegingen -die op een obscure congress onstaan zijn- een claim maken, om een mythe uit Oudheid te laten 'herleven'.

En een gemiddelde Israel voldoet aan geen enkele band. Want een Russische of een Europese jood/'Semiet' steekt op alle fronten in schril contrast af met zijn omgeving.

Wat dat betreft kan je Israel het best vergelijken met Nazi Duitsland en haar waanzin om Germanie te stichten.

observer
10-07-05, 21:44
Marokko claimt dat WS, onderdeel was van haar invloedsgebied door eeuwen heen. Internationale hof in Den Haag, had die claim als bewijzen geacht. Desondanks verloor Marokko rechtzaak. Ik betwijfel of Zionistische claim op Palestina, wel historisch geloofwaardig geacht. dan zouden de palestijnen dus naar het internationale hof moeten gaan


Claim dat terecht is. Want Koeweit en Irak hadden nooit bestaan en Koeweit was altijd onder heerschappij van Ottomaanse gouveneur in Bagdad of Basra. dus koeweit is wel onderdeel geweest van ottomaanse rijk maar nooit van irak

nederland is onderdeel geweest van het romeinse rijk en daarna van het frankische rijk zelfs nog een tijdje van frankrijk zelf geweest (napoleon)

toen zaten de gouveneurs/leiders ook ergens anders

gek genoeg heeft italie ons niet tot provincie uitgeroepen nog de fransen of spanjaarden



En een gemiddelde Israel voldoet aan geen enkele band. Want een Russische of een Europese jood/'Semiet' steekt op alle fronten in schril contrast af met zijn omgeving. de duitsers steken niet zo schril af tegen omgeving

mischien hadden bv de berbers het zo moeten uitleggen aan de arabieren :corcky:

Coolassprov MC
11-07-05, 18:18
Waarom hebben we geen zuiver Arisch Rijk staat geaccepteerd in Europa tijdens WO2?

Waarom hebben we geen zuiver blanke staat geaccepteerd in Zuid-Afrika?

Waarom geen zuiver zwarte?

Waarom hebben we geen zuiver protestante of katholieke staat geaccepteerd in Ierland?

Waarom zouden we een zuiver Joodse staat moeten accepteren?

Omdat ze de Uitverkorene Gods zijn?

micha4
11-07-05, 21:28
Het hoeft geen "zuiver" (????) Joodse staat te zijn, als het maar de staat is waar Joden in hun eigen land kunnen wonen en zelf over hun heden en toekomst beslissen. ja, zo iets als nederland, maar dan voor Joden.

micha

ronald
12-07-05, 01:21
Geplaatst door Al Sawt
Geldt ook voor aanhangers van Zionisme. Join the club!

Ik ken geen enkel religie die zich claimt op een afstamming van een bepaalde stam en vervolgens aan de hand van die gedateerde 'claim' iemand anders land gaan bezetten.

Observer,

Je kan op dit punt niets inbrengen en dan ook niets. Voorts verbaast me dat iemand die beweert dat ie een Koeffar is, gekwets voelt dat ik een religie 'aanval'.

Ach, maar in jouw ogen ben ik maar een Goy!


Trouwens,

Elk religieuse claim op een land, geldt als een politieke claim! En is vrij, om kritiek op te leveren.


het is toch niet aan te slepen wie van zichzelf claimt dat ie een afstammeling van Ishmael is.....en wat al die claim-dragers niet voor land heeft ondergelopen.....Misschien zet je een betere bril op?

Al Sawt
12-07-05, 15:46
Geplaatst door ronald
het is toch niet aan te slepen wie van zichzelf claimt dat ie een afstammeling van Ishmael is.....en wat al die claim-dragers niet voor land heeft ondergelopen.....Misschien zet je een betere bril op? Ronald,

Ten eerste wil ik melden dat ik blij ben met jouw terugkomst naar Maroc.nl. Ik ben even ontroerd van geworden.

Maar laten we keren naar jouw bijdrage van vaandag. Ik weet dat ik afstam van Ismael. Maar weet een Rus dat ie van Isaac afstamt?

Coolassprov MC
12-07-05, 18:26
Geplaatst door micha4
Het hoeft geen "zuiver" (????) Joodse staat te zijn, als het maar de staat is waar Joden in hun eigen land kunnen wonen en zelf over hun heden en toekomst beslissen. ja, zo iets als nederland, maar dan voor Joden.

Ooit zullen zelfs de meest fanatieke Zionisten in moeten zien dat wat ze nastreven tevergeefs is; en dan kunnen ze (hopelijk) opnieuw gaan denken over zaken die werkelijk zijn.

Al Sawt
12-07-05, 19:55
Spielberg verfilmt episode Midden-Oosten conflict

Gepubliceerd op dinsdag 05 juli 2005

LOS ANGELES (ANP) - Regisseur Steven Spielberg gaat een episode uit het conflict tussen Israël en de Palestijnen verfilmen. De film concentreert zich op de bloedige gijzeling van Israëlische atleten op de Olympische Spelen van 1972 in München, meldde de Amerikaanse krant The New York Times dinsdag.

Met de verfilming van een controversiële periode uit de geschiedenis van Israël zet Spielberg zijn goede reputatie bij joden in zowel Israël als de VS op het spel, stelt het dagblad. Spielberg verwierf deze reputatie door zijn holocaustfilm Schindler's List en het oprichten van de Shoah Foundation, dat de getuigenissen van overlevenden van de holocaust vastlegt.

De nieuwe film van Spielberg zal met name de rol van de Israëlische geheime dienst, de Mossad, belichten. De Mossad bracht na de gijzeling in München acht Palestijnen om het leven wegens hun vermeende betrokkenheid bij de gebeurtenissen.

Tijdens de zomerspelen van 1972 gijzelden acht leden van de Palestijnse terreurbeweging Zwarte September elf Israëlische atleten. Na een mislukte bevrijdingsactie van de Duitse autoriteiten kwamen negen sporters, vijf van de acht gijzelnemers en een Duitse politieagent om het leven. De twee overige atleten waren aan het begin van de gijzeling al gedood.

Een aantal bekendheden, onder wie oud-president Bill Clinton, mochten het script van het nieuwe werk van Spielberg alvast bekijken. De film waarvan de naam nog niet bekend is, zal op 23 december verschijnen in Amerikaanse bioscopen.




Hmmmmmmmm, waarom zou die film joden in Israel en VS tegen hem in de harnas jagen?

Het gaat toch om een heel heroische en romantische episode van de socialistische georienteerde beweging?

Yahudi
12-07-05, 20:00
Eerwraak is een raar woord hiervoor, het was gewoon wraak misschien, nooit te rechtvaardigen met de dood en zeker niet van onschuldigen.

Het was dus gewoon moord, zoals de aanslagen op de Israelische ploeg ook moord was.

Al Sawt
12-07-05, 20:13
Geplaatst door Yahudi
Eerwraak is een raar woord hiervoor, het was gewoon wraak misschien, nooit te rechtvaardigen met de dood en zeker niet van onschuldigen.

Het was dus gewoon moord, zoals de aanslagen op de Israelische ploeg ook moord was. Dat is niet eens erg.

Maar het is walgelijk voor woorden dat de Europese regeringen de Mossad vrije hand gaven, om Palestijnse leden op te sporen in hun landen en te vermoorden.