PDA

Bekijk Volledige Versie : Aljazeera: Arabisch racisme.



Afrux
05-07-05, 16:46
Faisal Kasem: Aljazeera presentator uit Syrie en is ATheist. Heeft de beste bekeken talkshow op aljazeera (Alittijah Almu3akis).

Dr. Aida Hayat, Libanees en christen.

Addarghini, Amazigh leider en moslim.

Faisal Kasem (journalist):

Waarom gaat de aandacht alleen naar het racisme van de Zionisten? Er is toch geen ondersoek die aantoont dat zionisten racisten zijn en wij Arabieren niet? Hoe grote is het racisme binnen onze Arabische landen? Zijn we Arabieren zuiver van racisme? Er zijn toch onderzoeken die aantonen dat Arabieren hun minderheden en elkaar discrimineren!
Vrije denkers onder de Arabieren klagen dat het beschuldigen van Israël van racisme is enkele en alleen bedoel om de aandacht af te leiden van het racisme van de Arabieren. Het onderwerpen van volkeren door hun Arabische leiders, is dat geen racisme?

Deze vragen stel ik aan de onderzoekster in het racisme van de zionisten mevrouw Hajat Alhowiek Adia en de onderzoeker van het racisme in de Arabische landen de heer Ahmed Addargini.

Journalist: Meneer Darghini, denk je niet dat zionisme een racistische ideologie is net als fascisme en nazisme?
De Amazigh leider: Dat was vroeger zo! Israël is nu een land en wordt erkend door Arabische landen zelf. Wat er nu aan de hand is een probleem tussen Israël en de palestijnen. ‘zionisme is een racistische ideologie’ is niets meer dan onzin praten en tijd verspillen.
Journalist: Als het niet belangrijk is om zionisme aan racisme te koppelen, wat is er belangrijker dan?
Amazigh leider:Het belangrijkste is dat mensen in Afrika worden onderworpen en gediscrimineerd. Dit is niet alleen belangrijk voor de Afrikanen, maar ook voor de Arabieren en de Joden. Dit soort racisme in Afrika noem ik “binnenlandse racisme”.
Journalist: wat bedoel je met “Binnenlandse racisme” in het korte? Ik wil snel terug naar het onderwerp.
Amazigh leider: Daarmee bedoel ik dat er regimes zijn in Afrika die zich ‘Arabische regimes noemen” en hun volkeren onderwerpen en onderdrukken. Deze regimes beschouwen mensen als slaven die allemaal in dienst zijn van die één Arabische leider.

Journalist: Dr. Aida hoe reageer je op wat de heer Addargini zei?
Arabische nationalist: Ik maak persoonlijk geen onderscheid tussen joden en zionisten. Want Israël is volgens hen het land van alle Joden in de wereld, maar niet voor haar bewoners palestijnen.
Journalist: Klopt!
Arabische nationalist: Onder druk van Europese landen, hebben Arabische landen Israël en niet de zionisme het schuld geven voor het onderdrukken van de Palestijnen.
Journalist Klopt!
Arabische nationalist:Er is voor mij geen verschil tussen het racisme van de zionisten en het racisme van anderen.
Journalist Prachtig!
Arabische nationalist De heer Addargini beschreef racisme als het ontnemen van vrijheid van mensen, maar dat is niet zo. In ieder land, wordt de vrijheid van mensen niet gerespecteerd. Racisme betekent dat het ene ras boven de ander ras bestaat. Dit is wat de joden doen en wat de nazi’s deden. Arabieren doen dit niet!

Journalist De heer Addargini, je hoort het! Wat is je reactie?
Amazigh leider: Er is wel dergelijk racisme onder de Arabieren vooral onder de Arabische leiders en journalisten. De Arabieren in Soedan hebben meer dan 4 miljoen mensen (christen en moslims) gedood sinds 1983. Ruime 8 miljoen mensen (Christen en moslims) zijn uit hun land en huizen verjaagd. Maar de aandacht van de arabieren gaat alleen naar de palestijnen. Zoveel palestijnen zijn sinds het stichten van het staat Israël niet gedood of verjaagd. Het feit dat de Arabieren geen aandacht besteden aan het uitroeien van de Afrikanen in Soedan, komt het doordat de misdadigers Arabieren zijn. In Algerije zijn tussen 1992 en 2001 ruime 100.000 Imazighen vermoord door de Arabieren. In Tunesië zijn 200.000 Imazighen gedood door de Arabieren. Dit is voor mevrouw Aida en andere Arabische denker geen racisme. In Afrika worden jaarlijkse miljoenen mensen gedood omdat ze tot andere volk of stam behoren. Maar Arabieren roepen altijd dat Israël het grootste racistische land ter wereld.

Journalist: Mevrouw Aida, de heer Addargini gaf voorbeelden van racisme onder de arabieren die het racisme van de Joden en de zionisten overtreffen. Wat is je reactie daarover.
Arabische nationalist. De heer Addargini valt in herhaling. Het afslachten van mensen in het jodendom is het recht van god. Dit doen ze omdat hun God en godsdienst dat goed keurt. Het staat in de Thora dat Joden de niet Joden moeten doden!.
journalist Mevrouw had het over de wet van de Profeet Moezes die zijn volgelingen het recht geeft om anderen af te maken. Volgens haar zien Joden zich als een super volk. Bestaat er zoiets onder de arabieren?
Amazigh leider: Arabieren zien hun tekortkomingen niet. Ibn Hajar hatam zei in zijn boek “Arabieren zijn profeten van Allah”. Het racisme van de Joden is te verglijken met het racisme van de arabieren.
Arabische nationalist nee, nee, nee, wat is dit voor onzin.
Amazigh leider luister, ik .. maar luister.
Arabische nationalist Het klopt niet wat je zegt!
Amazigh leider kijk, mag ik mijn verhaal afmaken … luister a.u.b.
Journalist We luisteren, maak je verhaal af. Laat hem uitpraten.

Amazigh leider: Arabieren zijn dus profeten en anderen volkeren moeten de boodschap van de Arabieren volgen. Is dit geen superioriteit van de Arabieren?
Arabische nationalist Er is een verschil! Joden beweren dat ze het beste volk onder de mensen zijn, maar wat je zegt is dat Arabieren zijn boodschappers voor de mensen. Dit is iets heel anders.
Amazigh leider Je onderbreekt me steeds. Mag ik mijn verhaal afmaken?
Arabische nationalist We Arabieren zijn boodschappers voor mensen en geen superieuren.
Amazigh leider Mevrouw, a.u.b. mag ik mijn verhaal afmaken. In veel Arabische boeken worden de Arabische ras beschouwd als de beste ras onder de mensen.
Arabische nationalist: (ze praat in het Libanese Arabisch, wat ik niet snap. Dus ik kan het niet vertalen)
Amazigh leider Ik mag niet eens mijn verhaal vertellen. Mag ik reageren?
Journalist Ok, vertel! Wat wil je zeggen?
Amazigh leider Ik wil tegen de mevrouw zeggen…
Arabische nationalist (ze was boos en begon in het Libanese te praten)

Amazigh leider:Als ik tijd heb, wil ik Hadith vertellen waarop staat dat “Arabieren zijn de gidsen van de mensen”, “Arabieren zijn boodschappers voor de mensen”. In de Hadith staat dat Arabisch is de taal van het hiernamaals! Arabisch is door Arabieren gekozen als de taal van de mensheid en de taal van God. Zelfs god moet de taal van de Arabieren als eigen taal beschouwen!!!!(ik begrijp niet wat hij hier bedoeld, als iemand het kan vertellen, ben ik dankbaar)
Arabische nationalist (ze vergeet het Arabisch en praat in het Libanees. Ik kan haar niet volgen).
Amazigh leider: Mag ik even…
Journalist mensen. A.u.b. even rustig!
Amazigh leider Nee, dat Arabieren superieuren zijn aan de mensheid staat in de Hadith en dit is te vinden in het boek van Alboekhari.

Arabische nationalist In de Koeran staat “Er is geen verschil tussen de arabier en de niet arabier”, toch?
Amazigh leider Ja dat staat wel in de Koran, maar in de hadith staat dat mensen zijn minderwaardig aan de Arabieren. In de heel Arabisch wereld vertellen ze met trots hoe ze Noord Afrika en Iran hebben uitgebuit. Buit beschouwen ze als trots en niet als een misdaad. Het staat in de hadith en in de Koran dat je de niet-moslims moet uitbuiten. Of spreek ik niet de waarheid?
Arabische nationalist ja het staat er wel in, maar wat denk je van Tarik ben Ziad? Hij heeft Spanjaarden ook uitgebuid.
Amazigh leider Trik is een ander verhaal.
Arabische nationalist Waarom ander verhaal? Omdat hij een Berber is? Je begint nu racistische te worden!
Amazigh leider Je zei dat in de Thora staat dat joden onschuldige mensen moet doden. In de Koran en hadith staat dat je onschuldige mensen moet uitbuiten. Tarik Ben Ziad handel volgens de Koran en niet volgens de Amazigh principes. In Bagdad werden mensen in de markt verkocht aan de Arabieren. 80 000 Amazigh vrouwen werden door de bezetter Arabier in Noord Afrika ontvoerd en in Bagdad verkocht. Imazighen hebben geen mensen in de markt verkocht in Spanje.

Arabische nationalist je praat over een periode die afgelopen is.
Amazigh leider Koran en hadith zijn niet afgelopen en gelden nog steeds. Moslims mogen nog steeds anderen mensen uitbuiten. Als ze verzetten, moeten ze van de Islam gedood worden.
Arabische nationalist klopt! (voor het eerst zijn ze met elkaar eens)
Amazigh leider: Er wordt nu gesproken om zwarten in Amerika te betalen voor wat de blanken ze hebben misdaan. Arabieren moeten Imzighen ook betalen voor het ontvoeren en het verkopen van hun vrouwen in Bagdad en Syrië.
Arabische nationalist Klopt, klopt, klopt! Je hebt gelijk!

Afrux
05-07-05, 16:46
Amazigh leider De geschiedenis van de Arabieren is een racistische geschiedenis! Ook de moderne Arabier is een racist.
Arabische nationalist: Hoe zo?
Journalist Hij wil zeggen dat de moeder Arabier een onderdrukker is en beschouwt zichzelf als God!?
Amazigh leider: Ja dat bedoel ik!
Arabische nationalist: Hoe zo?
Amazigh leider: De leiders in de Arabische wereld zijn net Godden en hun volkeren zijn hun dienaren. We in Marokko gaan op de knie voor God en voor de koning. We buigen in Marokko ook voor hoge petten.
Arabische nationalist Nee dat is niet waar.
Amazigh leider Nee, dat is wel waar.
Arabische nationalist Wij, in het midden oost, buigen voor niemand.
Amazigh leider Dat doen jullie wel! Na de dood van de president Asad van Syrië, heeft het heel volk “gekozen” voor zijn zoon!! De ministers gingen voordat hij gekozen werd voor hem buigen. Allochtonen in de golfstaten zijn slaven. Ze worden verkracht door hun bazen en de rechter behandelt hun klachten niet. Deze allochtonen slapen in de schuur, bij ons in Marokko slapen honden in de schuur.

Beller De misdaden van de zionisten tegen de Palestijnen zijn niet erger dan de misdaden van onze leider tegen het volk. De Racisme van de zionisten en het fascisme van de Arabische leiders zijn een pot net. Wat denken jullie?
Arabische nationalist Nee dat is niet dezelfde. Joden zien zichzelf als HET volk van god.
Journalist Families die in onze Arabische wereld regeren zijn ook het volk van God of ‘HET familie van God”. Dit is wat hij bedoelt!
Arabische nationalist Nee, het is niet hetzelfde. Als Israël ontmanteld wordt, wordt het land van de Palestijnen. Als een Arabische regime opgeheven wordt, blijft het land bij hetzelfde volk. Als bijvoorbeeld het regime in Egypte verdwijnt, zal Egypte van de Egyptenaren blijven.
Amazigh leider Ze eindigt met Egypte en ik begin met Egypte. In Siwa in Egypte wonen Afrikanen die geen Arabisch spreken. De Arabieren in Egypte discrimineren de Afrikanen in Siwa.

Beller Ik heb een vraag aan de heer Addargini. Hij zei dat Arabieren racisten zijn, maar ik ben een Egyptenaar en ik ben nooit gediscrimineerd in Egypte totdat ik naar Canada kwam. Wij Arabieren zijn Shourafaa (heiligen) en geen racisten. Ik weet dat de heer Addargini een moslim is. Maar ik snap niet dat hij de Joden nakomelingen van Varkens en honden geen racisten wil zien. Deze dieren maken geen onderscheid tussen Arabieren en niet arabieren.
Amazigh leider De beller zei dat Arabieren geen racisten zijn, maar tegelijker tijd zei hij dat Joden nakomelingen zijn van Varkens en honden. Wij in Noord Afrika houden ons niet bezig met Israël en de zionisten. We hebben anderen problemen aan ons hoofd.

Beller: Ik heb een vraag aan die man uit Marokko. Hij zei dat hij het racisme onderzoek, maar hij zei dat hij niet geïnteresseerd is in de Palestijnse kwestie. Welke racisme onderzoek je, als je zelf het ene kwestie belangrijker vindt dan de ander? Je bent zelf en racist en een Jood!
Amazigh leider Dit is typische Arabisch zodra je Arabieren bekritiseert, ben je een jood en zionist. Een tijdje geleden werd een mensenrechtenactivist in Syrië beschuldigd van aanhanger te zijn van zionisten, omdat hij de regering in Syrie…
Arabische nationalist Je zei net dat je de Palestijnse kwestie je niet interesseert. Wat zet je nou te kank*ren en over mensen in het midden oost? Dit interesseert je toch niet!

Amazigh leider Ik ben voor de rechten van de Palestijnen. Maar hoe willen Arabieren dat anderen hen steunen, als ze medeleven met niemand hebben! Arabieren willen alleen eigen belangen. Imazighen worden onderdrukt door de zogenaamde Arabieren in Noord Afrika, maar er is geen enkele Arabier die medeleven heeft met ons.
Arabische nationalist Wat leuk!
Amazigh leider Meer dan 1 miljoen Imazighen in Algerije demonstreerden tegen het Arabische racisme in hun land. Het staat in Algerije reageerde met het geluid van geweren en straaljagers. Honderden kinderen zijn daarbij gedood en er was geen enkel Arabische mensenrechtenactivist, geen Arabische journalist die het afslachten van Amazigh kindren veroordeelde!

Arabische nationalist Joden, Joden zijn …
Amazigh leider Joden hebben Imazighen nooit onderdrukt. Ze wonen eeuwen lang, voor de komst van de Islam, in Noord Afrika. Joden hebben ons land nooit bezet. Ze hebben Noord Afrika nooit ‘verhebreeuwst’. Na de invasie van de Arabieren op ons land, hebben ze het land betoverde in een Arabische land.
Journalist Dus je bent niet tegen de Joden in je land, maar wel tegen de Arabieren!
Amazigh leider Joden wonen in ons land. Maar Arabieren bezetten ons land.
Arabische nationalist Hoe zo bezetten en racisme weer ?
Amazigh leider De geschiedenis heeft niet geschreven dat Joden in Imazighen hebben gehandeld. Het zijn de Arabieren die ons hebben ontvoerd om ons te verkopen in het midden oost.

Journalist We hebben een beller uit Algerije en hij is en berber. De heer Oethman Sadi, je hoorde de heer Darghini Arabieren met Joden verglijken. Wat vind je daarvan?
De Berber In de naam van Allah, de eeuwige de barmhartige de genadevolle. Ik wil weten waarom je vorige week een Christenen hebt uitgenodigd en deze week weer een Christenen uit Libanon. Kan je geen moslims vinden? Over die hond Ahmed die beweert dat hij voor de berbers opkomt, waar heb hem gevonden? In welke dierentuin was hij aan het zwerven?
In Algrije zijn de Berbers die Arabieren misbruiken en niet andersom. De olie komt uit het zuid van Algerije en daar wonen Arabieren. Maar degenen die van de olie profeteren zijn de Berbers. Die gast van jullie beschouwt Oemar ben-Alas als misdadiger, omdat hij Noord Afrika heeft geopend voor de Islam. Bovendien Arabieren zijn naar Noord Afrika gekomen om Berbers te bevrijden van de Byzantijnen.

Arabische nationalist Ik wil reageren op de Berber die net heeft gebeld. Hij zei ‘vorige week was hier een christenen en deze week weer een christenen’, dit vindt hij irritant. We moeten niet kijken naar het verschil in godsdienst, maar naar de visie. Hij is een berber-Moslim en ik ben een Arabische Christen, maar we hebben dezelfde visie.
Arabieren zijn een mengsel van allerlei volkeren en rassen. Maar we blijven allemaal Arabieren in het belang van de nationale eenheid zoals Faris Alkhori zei “ Mijn geloof is Christenen, mijn cultuur is Islamitische en mijn origine is niet belangrijk”

Amazigh leider je zei dat volkeren die bezet zijn door de Arabieren hun identiteit niet belangrijk moeten vinden in het belang van de nationale eenheid.
Moeten Palestijnen ook niet zeuren over hun rechten in het belang van de nationale eenheid met Israël?
Arabische nationalist Hoe zo Israël, Israël is een bezetter!
Amazigh leider Dit geldt ook voor de Arabieren!
Arabische nationalist nee, nee. U, als mens, moet u Pelsetijnen steunen in hun strijd tegen de zionisten.

Amazigh leider Er zijn overeenkomsten tussen de situatie van Imazighen en die van de Palestijnen, maar Arabieren ontkennen dat!
Arabische nationalist ja, natuurlijk! Arabieren hebben Imazighen niet verbannen uit hun land. Dit doen de Joden wel.
Amazigh leider Ibn Kahloden schreef dat Arabieren hebben Imazighen in Algerije en Tunesië levende in hun huizen verbrand en ander groep berbers moest voor zijn leven emigreren naar de Bergen in Marokko en naar Europa. Arabieren hebben Imazighen niet alleen verbannen, maar ook verbrand.
Arabische nationalist Dat was vroeger, maar we praten over nu!
Amazigh leider De heden is het gevolg van het verleden. Onze huidige situatie is het resultaat van wat er vroeger is gebeurd. Arabieren zeggen dat Israël het historische land van de Palestijnen bezetten. Arabieren halen altijd de geschiedenis wanneer het gaat om Israël, maar wij Imazighen mogen dat niet doen. Over het heden gesproken, De Joodse paspoort is in drie talen geschreven: Arabisch, Hebreeuws en Engels. Mijn paspoort is alleen in Arabisch en Frans geschreven. Tamazight op papier is in Marokko een misdaad tegen het staat.

Amazigh leider: Die beller uit Algerije zei dat in het zuiden van Algerije Arabieren wonen en hij kent zijn volk niet eens. In het zuid van Algerije wonen de volgende Imazighen: Touarq, Ghdamas, Mizabien, en Adrar.
Arabische nationalist je praat over rassen net als en racist.
Amazigh leider Luister a.u.b. die Berber uit Algerije zei dat Arabieren naar Noord Afrika zijn gekomen om Berbers te bevrijden van de Byzantijnen. Maar de bezetter Arabier heeft alle koningen van Imazighen vermoord. Ibn Khaldoen zei dat Arabieren Imazighen hebben verbannen naar de bergen in Marokko en naar Europa. Andere Imazighen hebben ze levende verbrand in hun huizen. Dit hebben Byzantijnen tegen Imazighen niet gedaan. Hoe zo Arabieren kwamen ons redden van de Byzantijnen!?

GroteWolf
05-07-05, 16:48
De zwarte bevolking in Darfur weet er alles van.

Arabieren zijn sowiso degenen die het langst door zijn gegaan met slavenhandel. Op grote schaal.

Pytaghoras
05-07-05, 17:30
Een arabier is als volgt te beschrijven: hypocriet en arrogant. Ik hoef niet naar al ittijaah almo3akies te kijken om die conclusie te trekken. Ik ben tot mijn zestiende opgegroeid in Marokko en die hypocritie en arrogantie van een arabier trof ik op school, in gemeentehuis, op straat enz.

Wat ik teleustellend vind is niet meer de houding van de arabieren, maar wel van de imazighen die zich 0.0 bewust zijn van hun identiteit en hun geschiedenis. Die laten zich de les lezen door de arabieren die meeste misdaad hebben gepleegd in geschiedenis in de naam van de Islam en hun arabische nationalisme.

En wat betreft darfur, geen arabier die daar kraait, terwijl de misdaden die de arabieren daar hebben gepleegd en nog steeds plegen erger zijn dan de misdaden die de zionisten hebben gepleegd.

Pytaghoras
05-07-05, 17:31
Moet dat geen topper worden?

assassijn
05-07-05, 17:47
Ja man, Arabieren zijn racisten...k*t-ras dat het is.

vgeld
05-07-05, 18:31
Geplaatst door Pytaghoras
Moet dat geen topper worden?

Wat doe jij met mijn logo? Zoek gauw een ander logo anders krijg je met mij te maken.

Afrux
05-07-05, 18:51
Geplaatst door vgeld
Wat doe jij met mijn logo? Zoek gauw een ander logo anders krijg je met mij te maken.

Hij heeft je logo zijn ROOTS terug gegeven. :-)

Pytaghoras
07-07-05, 10:10
En toen was het erg stil......
Waar zijn onze trotse (nep)arabieren om te reageren?


Het is zeker een zionistische complot!!

NIS
07-07-05, 10:16
Geplaatst door Pytaghoras
En toen was het erg stil......
Waar zijn onze trotse (nep)arabieren om te reageren?


Het is zeker een zionistische complot!!

Jij bent echt een extremistische Berber. :D bandiet