PDA

Bekijk Volledige Versie : Werkstraf geëist voor beledigen moslims



delirious
05-07-05, 18:06
DEN BOSCH - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag voor de rechtbank in Den Bosch veertig uur werkstraf en twee weken cel voorwaardelijk geëist tegen een 19-jarige man uit Valkenswaard.

Hij zou zich schuldig hebben gemaakt aan belediging. De man hing op 7 november 2004, enkele dagen na de moord op Theo van Gogh, een pamflet van de Nationale Alliantie voor zijn raam waarop onder meer stond: 'Stop het gezwel dat de Islam heet'.


Nu.nl

Stakker !!

amadeus
05-07-05, 18:24
Ik vraag me af wat er dan nog meer op dat pamflet stond, want dat die ene geciteerde zin strafbaar zou zijn kan ik me niet voorstellen.

delirious
05-07-05, 18:42
Geplaatst door amadeus
Ik vraag me af wat er dan nog meer op dat pamflet stond, want dat die ene geciteerde zin strafbaar zou zijn kan ik me niet voorstellen.

Hoe zou je reactie zijn als een Moslim een pamflet van de AEL op zijn raam zou plakken met de text :

'Stop het gezwel dat christendom heet'

'Stop het gezwel dat jodendom heet'

Denk dat het plots zeer strafbaar zou zijn ,niet?

Retorische vraag eigenlijk. :cheefbek:

amadeus
05-07-05, 18:52
Geplaatst door delirious
Hoe zou je reactie zijn als een Moslim een pamflet van de AEL op zijn raam zou plakken met de text :

'Stop het gezwel dat christendom heet'

'Stop het gezwel dat jodendom heet'

Denk dat het plots zeer strafbaar zou zijn ,niet?

Retorische vraag eigenlijk. :cheefbek:
Ik ben niet gelovig, als ik het wel was zou ik er misschien door geraakt zijn. Dat betekent echter nog niet dat het dan maar strafbaar moet zijn.

Uitspraken die mij wel raken zijn oa die van die nep-imam Van de Ven, die de Nederlandse samenleving een kankergezwel noemde. Hij is hier echter ook nooit voor vervolgd, waarom dan wel als het over een religie gaat?

Max Stirner
05-07-05, 18:57
Geplaatst door amadeus
Ik ben niet gelovig, als ik het wel was zou ik er misschien door geraakt zijn. Dat betekent echter nog niet dat het dan maar strafbaar moet zijn.

Uitspraken die mij wel raken zijn oa die van die nep-imam Van de Ven, die de Nederlandse samenleving een kankergezwel noemde. Hij is hier echter ook nooit voor vervolgd, waarom dan wel als het over een religie gaat?


De rechter vatte het blijkbaar op als een oproep tot geweld.

Kan ik me wel iets bij voorstellen, zeker gezien de nogal gespannen situatie toendertijd........

delirious
05-07-05, 18:59
Geplaatst door Max Stirner
De rechter vatte het blijkbaar op als een oproep tot geweld.



Denk ik ook, zeker onder de noemer Nationale Alliantie

amadeus
05-07-05, 19:06
Geplaatst door Max Stirner
De rechter vatte het blijkbaar op als een oproep tot geweld.

Kan ik me wel iets bij voorstellen, zeker gezien de nogal gespannen situatie toendertijd........
In combinatie met de andere teksten op die poster zou dat misschien kunnen...jammer dat nu.nl zo summier is met meer informatie.

amadeus
05-07-05, 20:54
Ook raar trouwens dat je vanuit een geloof wel ongestraft kunt zeggen dat homo's ziek zijn, maar dat je zo'n geloof zelf niet met een ziekte mag vergelijken.

observer
06-07-05, 13:19
Geplaatst door amadeus
Ook raar trouwens dat je vanuit een geloof wel ongestraft kunt zeggen dat homo's ziek zijn, maar dat je zo'n geloof zelf niet met een ziekte mag vergelijken. :handbang: :handbang:



Hoe zou je reactie zijn als een Moslim een pamflet van de AEL op zijn raam zou plakken met de text :

'Stop het gezwel dat christendom heet'

'Stop het gezwel dat jodendom heet'

Denk dat het plots zeer strafbaar zou zijn ,niet?

Retorische vraag eigenlijk. claimen dat het vrijheid van godsdienst is, immers er kan maar 1 de ware zijn