PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn complimenten aan de Suri-gemeenschap



vgeld
05-07-05, 19:04
Suri's zijn en blijven allochtonen en dat hebben ze aan Verdonk in niet mis te verstaan woorden duidelijk gemaakt.
De Suri's begrijpen heel goed de politieke/ cultuur van verdeel en heers

Ik ben nooit bij de slavenherdenking geweest maar volgende jaar ben ik van de partij.

delirious
05-07-05, 19:06
Geplaatst door vgeld
Suri's zijn en blijven allochtonen en dat hebben ze aan Verdonk in niet mis te verstaan woorden duidelijk gemaakt.
De Suri's begrijpen heel goed de politieke/ cultuur van verdeel en heers

Ik ben nooit bij de slavenherdenking geweest maar volgende jaar ben ik van de partij.

Mee eens, go Suri's ,go Suri's :D .


p.s. is dit nu vgeld of pytagoras :hihi:

vgeld
05-07-05, 19:12
Geplaatst door delirious
Mee eens, go Suri's ,go Suri's :D .


p.s. is dit nu vgeld of pytagoras :hihi:
Pythagoras?
Pythagoras is een dief die geen respect heeft voor andermans bezit. Hij heeft mijn logo gejat.
Beheer doe er wat aan.

Rabi'ah.
05-07-05, 22:28
Geplaatst door vgeld

Ik ben nooit bij de slavenherdenking geweest maar volgende jaar ben ik van de partij.

:duim:

observer
06-07-05, 13:17
Geplaatst door vgeld
Suri's zijn en blijven allochtonen en dat hebben ze aan Verdonk in niet mis te verstaan woorden duidelijk gemaakt.
De Suri's begrijpen heel goed de politieke/ cultuur van verdeel en heers

Ik ben nooit bij de slavenherdenking geweest maar volgende jaar ben ik van de partij. zou je daar welkom zijn? tenslotte zit in de noord afrikaanse geschiedenis net zoveel slavenhandel als in de nederlandse

Rabi'ah.
06-07-05, 13:20
Geplaatst door observer
zou je daar welkom zijn? tenslotte zit in de noord afrikaanse geschiedenis net zoveel slavenhandel als in de nederlandse

En daar is hij verantwoordelijk voor? Iedereen die 1 juli mee wil herdenken en vieren en solidair is met Surinamers en antillianen, is welkom, zelfs jij! :p

Kal-El B.V
06-07-05, 13:50
Geplaatst door Alcibiades
Zou je dat wel doen? Ik heb gehoord dat Marokkanen niet veel op hebben met zwarte mensen.



Wat lullig voor al die zwarte marokkanen dan ??!!

kneus!!

delirious
06-07-05, 15:01
Geplaatst door Alcibiades
Is het niet zo dat er veel racisme in Noord-Afrika is?


Hoe kom je daar bij?

vgeld
06-07-05, 17:18
Geplaatst door observer
zou je daar welkom zijn? tenslotte zit in de noord afrikaanse geschiedenis net zoveel slavenhandel als in de nederlandse
Rita dacht net als jij tweedracht te kunnen zaaien. De suri's en de Antillianen zijn niet op hun achterhoofd gevallen.

Evian
06-07-05, 17:41
Geplaatst door Alcibiades
Ik lees wel eens iets. Bijvoorbeeld Maryse Conde's Segou. Op zwarten wordt erg neergekeken door hen die lichter van kleur zijn. In Marokko krijgen zij de slechtste baantjes en ze zijn so-wie-sie niet aanvaardbaar als huwelijkskandidaat.

Ik lees ook wel eens wat en ik zou van jou willen weten op welke pagina's in Segou staat wat jij hierboven hebt geschreven...:).

ps: De meeste werkers/werksters voor koninklijke eigendommen in Marokko zijn zwart en die verdienen het salaris van een kamerlid hier in NL. De oma van koning Mohammed 6 (moeder van Hassan 2) is zo zwart als koffie. Nee hoor, zwarte Marokkanen krijgen in Marokko niet de slechtste baantjes noch worden ze niet aanvaard als huwelijkskandidaat...:).

Kal-El B.V
06-07-05, 17:44
Geplaatst door Alcibiades
Op zwarten wordt erg neergekeken door hen die lichter van kleur zijn.


Jeetje zeg, rascisme van donkeren tegen de iets donkerderdenden!!!???? Ze weten uit verveling niet meer wat ze daar moeten beginnen hé ??

Evian
06-07-05, 18:23
Geplaatst door Alcibiades
Ik ga het niet voor je nazoeken. Maar één van de broers van de familie Traoré komt op een gegeven moment in Marokko terecht (ik meen Fez) waar hij met regelrecht racisme te maken krijgt.

Dat er her en der discriminatie is in Marokko moge duidelijk zijn. Zelfs in het 'verlichte, tolerante en beschaafde Westen is er sprake van discriminatie en rassenhaat laat staan een onderontwikkeld Afrikaans land...:).

Het is grappig om te zien dat je de zogenaamde aanwezigheid van 'veel racisme in Noord Afrika' op het conto schrijft van het gegeven (ik betwijfel het) dat één Afrikaan in Fes te maken krijgt met discriminatie. Dus omdat ik vorige maand als mocro werd gediscrimineerd in Groenland wil zeggen dat er 'veel racisme' is in Groenland...?

Overigens had Kal het over zwarte Marokkanen...:).

ps: Over het algemeen gesproken is in Marokko Fes het minst tolerant tav andere bevolkingsgroepen. Wellicht heeft het te maken met de joodse wortels van de meeste origin inwoners van Fes...:).

delirious
06-07-05, 18:25
Geplaatst door Evian
Dat er her en der discriminatie is in Marokko moge duidelijk zijn. Zelfs in het 'verlichte, tolerante en beschaafde Westen is er sprake van discriminatie en rassenhaat laat staan een onderontwikkeld Afrikaans land...:).

Het is grappig om te zien dat je de zogenaamde aanwezigheid van 'veel racisme in Noord Afrika' op het conto schrijft van het gegeven (ik betwijfel het) dat één Afrikaan in Fes te maken krijgt met discriminatie. Dus omdat ik vorige maand als mocro werd gediscrimineerd in Groenland wil zeggen dat er 'veel racisme' is in Groenland...?

Overigens had Kal het over zwarte Marokkanen...:).

ps: Over het algemeen gesproken is in Marokko Fes het minst tolerant tav andere bevolkingsgroepen. Wellicht heeft het te maken met de joodse wortels van de meeste origin inwoners van Fes...:).

Helemaal goed.

Evian
08-07-05, 08:54
Geplaatst door Alcibiades

Ik zeg toch niet dat alle Marokkanen racisten zijn. Ik vind ook iets grappig, namelijk dat je mij ervan beschuldigt de inductieve methode toe te passen terwijl je zelf vroeg om een voorbeeld.

Joden wonen er bijna niet meer in Marokko. Die zijn in de vijftiger jaren vrijwel allemaal het land uit gebonjourd en leiden nu een gerust leven in Israël.

Veel racisme is er dus niet in Marokko en zeker niet tav zwarte Marokkanen. Jouw voorbeeld is niet representatief voor wat je eerder hebt gezegd...:).

Er wonen heel veel afstammelingen van joden in Marokko. Voornamelijk in Fes. Die zijn in de loop der eeuwen vermoslimd. De (bekende/welgestelde) familie Benjelloun is een voorbeeld...:).

duende
08-07-05, 10:13
Geplaatst door Evian
Veel racisme is er dus niet in Marokko en zeker niet tav zwarte Marokkanen. Jouw voorbeeld is niet representatief voor wat je eerder hebt gezegd...:).

Er wonen heel veel afstammelingen van joden in Marokko. Voornamelijk in Fes. Die zijn in de loop der eeuwen vermoslimd. De (bekende/welgestelde) familie Benjelloun is een voorbeeld...:).
Wat ik mij wel afvraag is....
Ik lees geregeld dat er wel discriminatie is tussen arabieren en amzigh..
Hoe zit dat dan?

tr_imparator
11-07-05, 18:25
Geplaatst door gerard kampen
tsja, als je na eindeloze jaren van hier in nederland wonen jezelf nog steeds als allochtoon ziet, zegt dat meer over jou eigen onwil tot integregratie, dan over mevrouw verdonk die een tof beleid voert!

voel je je al wat beter?