PDA

Bekijk Volledige Versie : Wouter Bos: 'Minder rechten voor immigranten'



amadeus
06-07-05, 00:11
Wouter Bos: 'Minder rechten voor immigranten'

Wouter Bos wil nieuwe migranten minder snel toegang geven tot de sociale zekerheid dan Nederlanders. In het zomernummer van Elsevier, dat deze week verschijnt, zegt de 41-jarige PvdA-leider: 'Ik schrik ervan dat het kabinet wat betreft dit onderwerp niet verder komt dan te zeggen dat er bij de ziektekostenregeling niets kan, omdat je daar als ingezetene nou eenmaal recht op hebt.'

'Waarom trek je niet in twijfel of dat wel moet? Waarom geldt het recht op AWBZ voor alle ingezetenen, dus ook meteen voor alle immigranten? Moeten we de basis niet gewoon veranderen? Moet die niet strenger en selectiever worden gedefinieerd?'

Dat het idee om migranten pas na verloop van tijd dezelfde rechten te geven, tot nu toe niet is uitgevoerd, wijt Bos aan de 'justitiemaffia'. 'Ministers constateren altijd maar weer dat als ze iets willen veranderen, het niet mag van justitie, omdat er een wet of een verdrag in de weg zit. Dat je wetten ook kunt veranderen en over verdragen kunt onderhandelen, komt kennelijk niet bij hen op.'

Bos is bereid een wetsvoorstel in te dienen om de rechten van migranten in te perken. 'Als het kabinet er niet mee komt, zullen wij dat zelf doen. Zo kan ik mij voorstellen dat veel van de rechten en plichten nadrukkelijk aan het Nederlanderschap worden verbonden, in plaats van aan het alleen maar ingezetene zijn.'

Onbetrouwbaar CDA
Bos hekelt in het interview nadrukkelijk het CDA, dat hij een onbetrouwbare partner noemt. 'Het CDA heeft nog niet gekozen of het een sociaal-conservatieve partij wil zijn of een partij met een linkse en een rechtse vleugel, zoals in de jaren tachtig en negentig. Zolang het een partij is die een linker- en rechtervleugel heeft, is het ook in de klassieke CDA-zin van het woord een onbetrouwbare partner.'

Ook de VVD kan Bos niet bekoren. ‘Met welke VVD heb ik van doen? Op de dag nadat Jozias van Aartsen zijn overwinning op het VVD-congres vierde, namen de ministers Hans Hoogervorst en Henk Kamp alweer afstand van de kroonjuwelen die daar net waren binnengehaald. Om in een coalitie te zitten met de VVD die nog steeds niet weet of ze nou een middenpartij wil zijn, een sociaal-liberale partij of een conservatief-liberale partij, is ook niet aantrekkelijk.'

Elsevier

RinC
06-07-05, 00:14
En SP wordt steeds groter in de peilingen :lole:

amadeus
06-07-05, 00:17
Geplaatst door RinC
En SP wordt steeds groter in de peilingen :lole:
Geen probleem, de SP durft ook wel wat te zeggen wanneer het over immigratie en integratie gaat. Zolang Groen Links maar niet groeit is het goed. :)

assassijn
06-07-05, 00:19
Geplaatst door RinC
En SP wordt steeds groter in de peilingen :lole:

Jantje is een van de weinige die bij zijn standpunten blijft, en niet de kiezers uit het rechtse kamp voor zich probeert te winnen omdat dat nu "in" is.

nard
06-07-05, 00:55
Ik zit me steeds vaker af te vragen wanneer deze man de PvdA uitgelazerd wordt.... en t wil maar niet gebeuren.

:verward:

NIS
06-07-05, 10:01
Jongens, jongens toch.. Begrijpen jullie het niet?

Elsevier wordt over het algemeen gelezen door rechtse mensen. Erg rechts moet ik af en toe zeggen. Was ooit geabonneerd op dit blad, maar snel gedumpt. Bijna niks klopte in dit blad.

Dus wat doet meneer Bos? Bos wil de rechtse lezers naar zich toe trekken. Het is gewoon een tactische zet om straks aan de macht te komen. Linkse mensen moeten zich niet zo druk maken. Hier moet je door prikken. Heb soms het gevoel dat rechts dit spel beter beheerst. :D


Gewoon PVDA stemmen dus en laat rechts niet weer aan de macht komen door dom op groen links of SP te stemmen. Meerderheid haalt deze toch niet. Speel dus voor save. Erger dan Balkenellende I&II kan het toch niet! :D

Mill
06-07-05, 10:10
De kop klopt niet. Hij heeft het niet over immigranten sec, maar over immigranten die (nog) geen Nederlander zijn.

amadeus
06-07-05, 10:49
Geplaatst door NIS
Jongens, jongens toch.. Begrijpen jullie het niet?

Elsevier wordt over het algemeen gelezen door rechtse mensen. Erg rechts moet ik af en toe zeggen. Was ooit geabonneerd op dit blad, maar snel gedumpt. Bijna niks klopte in dit blad.

Dus wat doet meneer Bos? Bos wil de rechtse lezers naar zich toe trekken. Het is gewoon een tactische zet om straks aan de macht te komen. Linkse mensen moeten zich niet zo druk maken. Hier moet je door prikken. Heb soms het gevoel dat rechts dit spel beter beheerst. :D


Gewoon PVDA stemmen dus en laat rechts niet weer aan de macht komen door dom op groen links of SP te stemmen. Meerderheid haalt deze toch niet. Speel dus voor save. Erger dan Balkenellende I&II kan het toch niet! :D
Je bedoelt te zeggen dat Wouter Bos in feite een leugenaar is?

helly2002
06-07-05, 12:07
Geplaatst door RinC
En SP wordt steeds groter in de peilingen.


dat werden ze voor de vorige verkiezingen ook maar zakte weer in .

observer
06-07-05, 14:15
Geplaatst door assassijn
Jantje is een van de weinige die bij zijn standpunten blijft, en niet de kiezers uit het rechtse kamp voor zich probeert te winnen omdat dat nu "in" is. jantje heeft al voor de grote intocht van immigranten een rapport geschreven over de onwenselijkheid van immigratie in nederland, tot grote onvrede van sommige partijgenoten.

en helly2002 heeft gelijk de pvda zal gewoon zoals altijd weer stellen dat een stem voor de sp een stem voor een rechts of rechtsgedomineerd kabinet is

Rourchid
06-07-05, 15:08
Bron: Wouter Bos

Onbetrouwbaar CDA
Bos hekelt in het interview nadrukkelijk het CDA, dat hij een onbetrouwbare partner noemt. 'Het CDA heeft nog niet gekozen of het een sociaal-conservatieve partij wil zijn of een partij met een linkse en een rechtse vleugel, zoals in de jaren tachtig en negentig. Zolang het een partij is die een linker- en rechtervleugel heeft, is het ook in de klassieke CDA-zin van het woord een onbetrouwbare partner.'


Het CDA houdt zich bezig met de dans om het Gouden Kalf: de afgoderij van het getal.

vlegeltje
06-07-05, 16:35
Geplaatst door nard
Ik zit me steeds vaker af te vragen wanneer deze man de PvdA uitgelazerd wordt.... en t wil maar niet gebeuren.

:verward:


De PvdA is toch in diepste wezen een protestantse partij, opgericht door dominees, met de gereformeerde Bos aan het hoofd.

'Politiek correct' - zijn is toch vooral een protestantse eigenschap. En kijk wat ons dat gebracht heeft.

Ook het geloof in de 'maakbare samenleving' is een protestantse mentaliteit. De PvdA gelooft daar nog steeds in. En kijk maar hoe de gereformeerde Balkenende daar halsstarrig in blijft geloven. En zie wat ons dat allemaal brengt.

vlegeltje
06-07-05, 16:36
Geplaatst door Joacim
Het CDA houdt zich bezig met de dans om het Gouden Kalf: de afgoderij van het getal.

Is Balkenende ook al een kabalist :verward:

Elsschot
07-07-05, 01:16
Ik zit me steeds vaker af te vragen wanneer deze man de PvdA uitgelazerd wordt.... en t wil maar niet gebeuren.

Dan kan er meteen schoon schip gemaakt worden. Ruim baan voor Paul Scheffer