PDA

Bekijk Volledige Versie : Hier word ik dus blij van.



Rabi'ah.
06-07-05, 21:16
Ik was laatst in de bieb en toen zag ik drie Marokkaanse jongens van een jaar of 15, 16, bij een boekenkast staan.

Het leken een beetje straatjochies, compleet met petjes en merkgympen dus ik keek even. En wat bleek? Ze stonden bij de islamboeken. :)

Ik vind het altijd positief als jongeren zelf gaan zoeken naar kennis over de islam. :) :duim:

Seif
06-07-05, 21:22
Jongeren in de bieb is altijd positief, ongeacht over welk onderwerp ze een boek lezen.

Juliette
06-07-05, 22:07
Geplaatst door Seif
Jongeren in de bieb is altijd positief, ongeacht over welk onderwerp ze een boek lezen.

Eens :duim: Kinderen moeten nieuwsgierig zijn.

barneveld
06-07-05, 22:25
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was laatst in de bieb en toen zag ik drie Marokkaanse jongens van een jaar of 15, 16, bij een boekenkast staan.

Het leken een beetje straatjochies, compleet met petjes en merkgympen dus ik keek even. En wat bleek? Ze stonden bij de islamboeken. :)

Ik vind het altijd positief als jongeren zelf gaan zoeken naar kennis over de islam. :) :duim:

om vervolgens van de samenleving te vervremden.

Rourchid
06-07-05, 22:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik was laatst in de bieb en toen zag ik drie Marokkaanse jongens van een jaar of 15, 16, bij een boekenkast staan.

Het leken een beetje straatjochies, compleet met petjes en merkgympen dus ik keek even. En wat bleek? Ze stonden bij de islamboeken. :)

Ik vind het altijd positief als jongeren zelf gaan zoeken naar kennis over de islam. :) :duim:
Eveneens is het positief dat het vooroordeel dat een beetje straatjochies compleet met petjes en merkgympen een binding met de islam kunnen hebben, verdwijnt: de islam is een uitnodiging aan de hele mensheid.

Elsschot
06-07-05, 23:25
Het zou inderdaad beter zijn wat meer interesse te tonen voor de niet-confessionele literatuur

NIS
07-07-05, 09:12
Geplaatst door Bar
Neem me niet kwalijk, maar hoe naief kan men zijn?

15 jarigen die vrijwillig reli-lectuur gaan opzoeken? Is er iéts onnatuurlijker?

Bij zoiets gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen! Ik krijg dan het Moh.B-gevoel.

Soms vraag ik me af. Wie nou van wie ontvreemd?? Sterk het gevoel, dat autochtonen spontaan door Fortuin de kluts kwijt geraakt zijn.

freya
07-07-05, 09:18
Geplaatst door Bar


15 jarigen die vrijwillig reli-lectuur gaan opzoeken? Is er iéts onnatuurlijker?


Hoe wereldvreemd kan je zijn :loens:

freya
07-07-05, 09:28
Geplaatst door Bar
Ik kan je verzekeren dat ik onmiddelijk het telefoonnummer van de plaatselijke Riagg zou opzoeken, wanneer een kind van mij op die leeftijd christelijke boekjes zou gaan lezen. Er moet dan iets ernstigs mis zijn met het realiteitsbesef.

Arme kinderen :jammer:

Ouders die hun kinderen het recht ontzeggen om zich op een andere manier geestelijk te ontwikkelen dan de ouders zelf, zouden uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden :moe:

freya
07-07-05, 09:41
Geplaatst door Alcibiades
Ik ken honderden kids in die leeftijd. Ik kan je verzekeren dat er nog niet één bij is die zich met dergelijke zaken bezighoudt.

Dan ben jij kennelijk niet de persoon waarmee ze dit soort dingen bespreken.

freya
07-07-05, 09:44
Geplaatst door Bar

Dat is ongezond en duidt juist op een obsessieve en niet vrije omgang met reli-ontwikkeling.

Gelul. De puberteit is de periode per uitstek om antwoorden op vragen te zoeken. Op die leeftijd verslond ik bv boeken over oostere filosofie.

freya
07-07-05, 09:49
Geplaatst door Alcibiades
Juist wel. Ik heb echt wel een goed inzicht in wat ze beweegt. Godsdienst hoort daar niet bij. Dat is trouwens al eeuwen zo.

:haha: Al eeuwen! hoe oud ben jij?

amadeus
07-07-05, 09:52
Geplaatst door freya
:haha: Al eeuwen! hoe oud ben jij?
Haha freya, jij moet zeker alles zelf meegemaakt hebben om er iets over te kunnen zeggen. :hihi:

delirious
07-07-05, 09:58
Geplaatst door GroteWolf
leveren die Islam boeken dan wat op, bij de heler?


En dan lopen janken over strafpuntjes, stakker.

freya
07-07-05, 10:25
Geplaatst door amadeus
Haha freya, jij moet zeker alles zelf meegemaakt hebben om er iets over te kunnen zeggen. :hihi:

In het algemeen gevallen houd ik me idd aan de regel dat ik ergens pas een mening over ventileer nadat ik me grondig in een onderwerp verdiept heb en als het even kan pas nadat ik ergens zelf bij geweest ben.

Rabi'ah.
05-08-05, 21:06
up!

~Panthera~
05-08-05, 21:16
http://the.honoluluadvertiser.com/dailypix/2005/Mar/09/localnews6_b.jpg Lief he ? :stout:

Rabi'ah.
05-08-05, 21:18
Geplaatst door ~Panthera~
http://the.honoluluadvertiser.com/dailypix/2005/Mar/09/localnews6_b.jpg Lief he ? :stout:

Topicraper! :mad:



































:haha:

Rabi'ah.
05-08-05, 21:19
Geplaatst door Alcibiades
Het zou voor hun integratie beter zijn geweest als ze Nederlandse literatuur hadden gezocht.

En wie zegt dat islamboeken niet door Nederlandse auteurs geschreven kunnen zijn? :)

Rabi'ah.
05-08-05, 21:20
Geplaatst door Seif
Jongeren in de bieb is altijd positief, ongeacht over welk onderwerp ze een boek lezen.

Eens.

Eke
05-08-05, 21:45
Geplaatst door freya
Gelul. De puberteit is de periode per uitstek om antwoorden op vragen te zoeken. Op die leeftijd verslond ik bv boeken over oostere filosofie.

op 15 jaar ? gymnasium ?