PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Moslims kunnen beter thuis blijven’



delirious
07-07-05, 16:43
LONDEN (ANP) – Een grote Britse
moslimorganisatie heeft alle moslims in
Groot–Brittannië opgeroepen niet
onnodig de straat op te gaan. De Islamic
Human Rights Commission (IHRC) zei
donderdag „zeer bezorgd" te zijn over
aanvallen op moslims als vergelding voor
de aanslagen in Londen. Die zijn volgens
de BBC opgeëist door een organisatie die
gelieerd zegt te zijn aan
al–Qaeda.

.
Massoud Shadjerah van de in 1997
opgerichte IHRC zei de aanslagen af te
keuren. „We adviseren moslims nu om niet
te reizen en niet naar buiten te gaan als
dat niet noodzakelijk is. We zijn vooral
bezorgd over vrouwen die zich in dit
klimaat alleen op straat begeven".

.Een woordvoerder van een grote moskee in
Birmingham noemde de oproep van de IHRC
tegen persbureau PA „een beetje
overdreven". Hij riep de Britse overheid
wel op om de antiterreurwetgeving ook na
deze aanslagen met beleid toe te passen.
Hij wees erop dat na de aanslagen van 11
september 2001 in de VS in
Groot–Brittannië talrijke onschuldige
moslims de dupe zijn geworden van
antiterreurwetten. Dat heeft bij veel
moslims kwaad bloed gezet.

AARDIG
07-07-05, 16:46
Moest op schiphol zijn vandaag. Ben maar niet gegaan. :zegniets:

Couscousje
07-07-05, 16:49
Ik vraag me wel eens af waar de Islamitische contrabeweging blijft, die Al Qaeda en consorten om zeep probeert te helpen?

Cc

Rabi'ah.
07-07-05, 16:58
Geplaatst door Couscousje
Ik vraag me wel eens af waar de Islamitische contrabeweging blijft, die Al Qaeda en consorten om zeep probeert te helpen?

Cc

Ik vraag me eerder af waar de contrabeweging tegen de anti-islamhetze blift en wanneer men ophoudt alle moslims aan te spreken op de misdaden van gewelddadige splintergroeperingen, die in de eerste plaats slachtoffers maken onder de molims zelf.

Trouwens, hoe zie je het voor je? Burgers van islamitische landen die massaal protestbrieven naar gewapende terroristen gaan sturen?

Of moslimburgers die op terroristenjacht gaan?

Houd toch op zeg.

Terrorismebestrijding is een zaak van inlichtingendiensten, overheden en legers.

Het lijkt mij persoonlijk een stuk interessanter om door middel van verspreiding van zinnige informatie over de islam de ideologieën achter deze bewegingen tegen te gaan.

Verder heeft het hele gedoe met de islam bitter weinig te maken. De islam is een middel, niet de oorzaak.

De voedingsbodem voor terrorisme is corruptie, armoede en onderdrukking en dat kweekt extremisme, waar ter wereld dan ook.

Een ziekte bestrijdt je door de oorzaak en niet door de symptomen weg te nemen.


Rabiah.

Spoetnik
07-07-05, 17:01
Geplaatst door Couscousje
Ik vraag me wel eens af waar de Islamitische contrabeweging blijft, die Al Qaeda en consorten om zeep probeert te helpen?

Cc

In Iraq zijn er gevechten tussen het Iraakse verzet en Al-Qa'ida jihadi's

Wide-O
07-07-05, 17:12
Geplaatst door Spoetnik
In Iraq zijn er gevechten tussen het Iraakse verzet en Al-Qa'ida jihadi's

Ik weet dat het een flauwe vraag is, maar heb je daar meer informatie over ?

Moslims thuisblijven... dat soort oproepen maakt me eigenlijk nog droeviger. Want ja, er is vast wel een debiel die denkt "ah, een mevrouw met een hoofddoek, laat ik die 's wat gaan jennen (of erger)". Een normale maatschappij zou het verschil kunnen maken tussen daders en slachtoffers, wij blijkbaar niet meer.

De niet-gewelddadige mens verliest alleen maar bij gruweldaden.

Enfin, don't mind me, beetje somber vandaag.

salinger
07-07-05, 17:14
het zou mooi zijn als je nog een hoofdstukje mocht toevoegen aan de koran, in de trent van 'Allah is anno 2005 tegen terrorisme (en al qaida), en terroristen zullen voorwaar branden in hel, in een speciaal daarvoor opgestoken vuurtje. En bovendien dat Allah terroristen en al-qaida niet als moslims ziet.

Meteen het einde van het opgeheven vingertje naar alle moslims: er is immers een een alom gerespecteerd statuut die alles verwerpt.


Eigenlijk zou het van Allah zelf mogen worden doorgestuurd.

Bij deze: Allah, we wachten op de hoognodige update, waarin zonder enige mogelijke interpretatie, terroristen worden veroordeeld, en ook Bush wordt verzocht geen onnodige oorlogen te beginnen, dat scheelt een hoop gedoe.

Wide-O
07-07-05, 17:16
Geplaatst door salinger
het zou mooi zijn als je nog een hoofdstukje mocht toevoegen aan de koran, in de trent van 'Allah is anno 2005 tegen terrorisme (en al qaida), en terroristen zullen voorwaar branden in hel, in een speciaal daarvoor opgestoken vuurtje. En bovendien dat Allah terroristen en al-qaida niet als moslims ziet.

Meteen het einde van het opgeheven vingertje naar alle moslims: er is immers een een alom gerespecteerd statuut die alles verwerpt.


Eigenlijk zou het van Allah zelf mogen worden doorgestuurd.

Bij deze: Allah, we wachten op de hoognodige update, waarin zonder enige mogelijke interpretatie, terroristen worden veroordeeld, en ook Bush wordt verzocht geen onnodige oorlogen te beginnen, dat scheelt een hoop gedoe.

En blah en blah.

Volgens mij stond dat al in de originele versie, druk 1 hoor.

amadeus
07-07-05, 17:21
Geplaatst door Rabi'ah.
[B]Ik vraag me eerder af waar de contrabeweging tegen de anti-islamhetze blift en wanneer men ophoudt alle moslims aan te spreken op de misdaden van gewelddadige splintergroeperingen, die in de eerste plaats slachtoffers maken onder de molims zelf.
Dat soort bewegingen en linkse actiegroepen zijn er genoeg. Couscousje heeft gelijk: er is nog niet één islamitische beweging die actie voert tegen het islamitisch terrorisme dat uit naam van hun religie wordt gepleegd.


Trouwens, hoe zie je het voor je? Burgers van islamitische landen die massaal protestbrieven naar gewapende terroristen gaan sturen?
Je kan het dichter bij huis zoeken, Engelse moslims die bijvoorbeeld een protestdemostratie houden.

Zwarte Kat
07-07-05, 17:35
Geplaatst door amadeus
Dat soort bewegingen en linkse actiegroepen zijn er genoeg.

En die krijgen hier dan weer het predikaat "miss millie".......
:moe:

Couscousje
07-07-05, 17:41
Geplaatst door amadeus
Dat soort bewegingen en linkse actiegroepen zijn er genoeg. Couscousje heeft gelijk: er is nog niet één islamitische beweging die actie voert tegen het islamitisch terrorisme dat uit naam van hun religie wordt gepleegd.


Je kan het dichter bij huis zoeken, Engelse moslims die bijvoorbeeld een protestdemostratie houden.

Exact.

Er is niet 1 Islamitische beweging die actie voert tegen terroristen die in naam van Islam moorden.

Cc

Seif
07-07-05, 17:47
Geplaatst door Couscousje
Er is niet 1 Islamitische beweging die actie voert tegen terroristen die in naam van Islam moorden.

Wat houd je tegen, zou ik zeggen? :D

Good Kahuna
07-07-05, 17:55
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vraag me eerder af waar de contrabeweging tegen de anti-islamhetze blift en wanneer men ophoudt alle moslims aan te spreken op de misdaden van gewelddadige splintergroeperingen, die in de eerste plaats slachtoffers maken onder de molims zelf.

Trouwens, hoe zie je het voor je? Burgers van islamitische landen die massaal protestbrieven naar gewapende terroristen gaan sturen?

Of moslimburgers die op terroristenjacht gaan?

Houd toch op zeg.

Terrorismebestrijding is een zaak van inlichtingendiensten, overheden en legers.

Het lijkt mij persoonlijk een stuk interessanter om door middel van verspreiding van zinnige informatie over de islam de ideologieën achter deze bewegingen tegen te gaan.

Verder heeft het hele gedoe met de islam bitter weinig te maken. De islam is een middel, niet de oorzaak.

De voedingsbodem voor terrorisme is corruptie, armoede en onderdrukking en dat kweekt extremisme, waar ter wereld dan ook.

Een ziekte bestrijdt je door de oorzaak en niet door de symptomen weg te nemen.


Rabiah.

Ik ben het met Couscousje eens. Moslims zouden een veel harder standpunt kunnen innemen tegen terroristen die hun daden plegen uit naam van de islam. Dat zou een hoop sympathie kweken, terwijl dergelijke aanslagen er nu vooral voor zorgen dat mensen toch weer met een scheef ook naar die religie gaan kijken. Hebben moslims zelf niet er alle belang bij dat dergelijke fanatici niet langer met islam worden geassocieerd? En hoe krijg je dat anders voor elkaar dan dat de gematigde moslims zich massaal en publiek tegen dit soort terrorisme keren?

In plaats daarvan hoorde ik vanmiddag dat Al-Jazeera, in de berichtgeving over de aanslagen in Londen, het vooral betreurde dat de moslims het hierdoor wel eens moeilijker zouden kunnen krijgen in het westen.

cheesynator
07-07-05, 17:56
Geplaatst door Couscousje
Exact.

Er is niet 1 Islamitische beweging die actie voert tegen terroristen die in naam van Islam moorden.

Cc

True so true....

Daarom is het exemplarische antwoord van Rabiah op je zeer terechte vraag weer zo ontzettend jammer. Geeft een ander maar leker de schuld en doe vervolgens heulemaal niks... Ik kan me toch op zijn minst voorstellen dat je sick and tired raakt van al die BS die uit naam van je religie wordt uitgevoerd en waar je vervolgens op wordt aangesproken. Ja voor wat betreft die verantwoording is het simpel, die hoeft ook niet te worden afgelegd, maar hell, je gewoon onomwonden distancieren van deze crap zonder gelijk over hetzes te bitchen, het zal voor sommigen wel te moeilijk zijn. :moe:

Iglo
07-07-05, 17:59
Tsja, zou dit nu de beste reactie zijn? Ik betwijfel het.

In plaats hiervan zouden ze moeten oproepen tot een massaal protest tegen de aanslagen. Dit om de rest van de UK te laten zien dat de moslim om de hoek mordicus tegen deze aanslagen is.

AARDIG
07-07-05, 18:02
Geplaatst door Good Kahuna
In plaats daarvan hoorde ik vanmiddag dat Al-Jazeera, in de berichtgeving over de aanslagen in Londen, het vooral betreurde dat de moslims het hierdoor wel eens moeilijker zouden kunnen krijgen in het westen.

Laat je door NOS en Hans Jansen niet te veel indoctrineren. De hoofdredacteur van een Arabische krant gericht op de migranten in het Westen, stelde alleen maar dat moslims hier naar alle waarschijnlijkheid de schuld voor krijgen. Niet omdat ze zo zielig zijn, maar omdat zij net als alle mensen de daden afkeuren. Maar dat alleen niet aannemelijk gevonden wordt.

Iglo
07-07-05, 18:05
Geplaatst door AARDIG
Laat je door NOS en Hans Jansen niet te veel indoctrineren. De hoofdredacteur van een Arabische krant gericht op de migranten in het Westen, stelde alleen maar dat moslims hier naar alle waarschijnlijkheid de schuld voor krijgen. Niet omdat ze zo zielig zijn, maar omdat zij net als alle mensen de daden afkeuren. Maar dat alleen niet aannemelijk gevonden wordt. Dit klopt inderdaad, het overgrote deel van de moslims keurt dit soort aanslagen af. Maar dit wordt niet aanemelijk gevonden omdat er geen grootscheepse uiting is van die afkeur. Niet zo vreemd dus.

AARDIG
07-07-05, 18:05
Geplaatst door cheesynator
Ik kan me toch op zijn minst voorstellen dat je sick and tired raakt van al die BS die uit naam van je religie wordt uitgevoerd en waar je vervolgens op wordt aangesproken.

Wordt jij niet moe van al die terroristen die pretenderen jou te beschermen tegen terreur en daarom landen aanvallen en onschuldige mensen doodmaken? Of is het normaal om als mens tegen dat geweld te zijn?

AARDIG
07-07-05, 18:09
Geplaatst door Iglo
Dit klopt inderdaad, het overgrote deel van de moslims keurt dit soort aanslagen af. Maar dit wordt niet aanemelijk gevonden omdat er geen grootscheepse uiting is van die afkeur. Niet zo vreemd dus.

Het overgrote deel van de moslims keurt dit soort aanslagen af, maar er is geen grootscheepse uiting van die afkeur. Ik zie hier tegenstrijdigheid. Jij?

Zwarte Kat
07-07-05, 18:09
Geplaatst door AARDIG
Wordt jij niet moe van al die terroristen die pretenderen jou te beschermen tegen terreur en daarom landen aanvallen en onschuldige mensen doodmaken? Of is het normaal om als men tegen dat geweld te zijn?

Ja daar worden miljoenen mensen uit het westen moe van en die laten dat ook loud & clear weten......

~Panthera~
07-07-05, 18:10
Geplaatst door Iglo
Dit klopt inderdaad, het overgrote deel van de moslims keurt dit soort aanslagen af. Maar dit wordt niet aanemelijk gevonden omdat er geen grootscheepse uiting is van die afkeur. Niet zo vreemd dus.

Alsof de rest van Nederland overal voor op straat loopt.

Voorbeeldje ? 1500 kinderen jaarlijkt mishandeld : al iemand op straat gezien ?

Ik niet. :moe: is zeker niet erg genoeg. :moe:

AARDIG
07-07-05, 18:11
Geplaatst door Zwarte Kat
Ja daar worden miljoenen mensen uit het westen moe van en die laten dat ook loud & clear weten......

Precies. En moslims doen dit niet?

Iglo
07-07-05, 18:11
Geplaatst door ~Panthera~
Alsof de rest van Nederland overal voor op straat loopt.

Voorbeeldje ? 1500 kinderen jaarlijkt mishandeld : al iemand op straat gezien ?

Ik niet. :moe: is zeker niet erg genoeg. :moe: Dat voorbeeld heeft weinig tot niks met het onderwerp van de topic, of mijn reactie te maken. Of worden er soms kinderen mishandeld uit naam vh Christendom of de Islam?

~Panthera~
07-07-05, 18:13
Geplaatst door Iglo
Dat voorbeeld heeft weinig tot niks met het onderwerp van de topic, of mijn reactie te maken. Of worden er soms kinderen mishandeld uit naam vh Christendom of de Islam?

Nee, het ging gewoon over afkeuring van bepaalde zaken, niet in het bizonder.

cheesynator
07-07-05, 18:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vraag me eerder af waar de contrabeweging tegen de anti-islamhetze blift en wanneer men ophoudt alle moslims aan te spreken op de misdaden van gewelddadige splintergroeperingen, die in de eerste plaats slachtoffers maken onder de molims zelf.

Heeft het een dan niet met het ander te maken? Kijk ik wil persoonlijk geloven dat er zat Moslims zijn die met deze terreurshit niks te maken willen hebben, maar het gaat niet vanzelf weg, en wat heb je te verliezen met een helder en uitgedragen anti-terreur standpunt? Van mij hoef je daarmee echt niet eens gelijk pro-westers van te worden.

Maar als er in je omgeving sukkeltjes aan het radicaliseren gaan en je blijft toekijken bewijs je door je passitiviteit je religie een enorm slechte dienst en je kan mij niet wijsmaken dat dat radicale gedachtengoed alleen in achterkamertjes beleden wordt, dit forum is daarvoor een prima voorbeeld. Gewoon een burgerprotest a la de anti-ETA beweging onder de Baskische bevolking.



Trouwens, hoe zie je het voor je? Burgers van islamitische landen die massaal protestbrieven naar gewapende terroristen gaan sturen?

Stel: Jij hebt een raar buurjongetje die duidelijk aan het doorslaan is, met de verkeerde vrienden omgaat en vol trots in de buurt rondbazuint dat ie met iets groots bezig is. Wie bel je op dit moment op?



Of moslimburgers die op terroristenjacht gaan?

Hoe komen dan Udense brandstichters uitiendelijk bij Justitie terecht?



Houd toch op zeg.

Terrorismebestrijding is een zaak van inlichtingendiensten, overheden en legers.

En die hebben alle baat bij iedere vorm van extra informatie en meewerking, insiders he. Bovendien raken dergelijke groepen verder geisoleerd als hun contacten met de directe omgeving systematisch worden gedwarsboomd.



Het lijkt mij persoonlijk een stuk interessanter om door middel van verspreiding van zinnige informatie over de islam de ideologieën achter deze bewegingen tegen te gaan.

Maar ook dat lijkt me een prima taak voor zo'n beweging, het gebeurt alleen niet.



Verder heeft het hele gedoe met de islam bitter weinig te maken. De islam is een middel, niet de oorzaak.

Het is een dankbaar vehikel voor minder frisse ideeen gebleken, om die realiteit kan niemand meer heen. Personlijk zou ik een dergelijk misbruik van mijn religie nog veel slechter te verteren vinden dan het gekrakeel van de buitenwacht, maar ja.... :cheefbek:



De voedingsbodem voor terrorisme is corruptie, armoede en onderdrukking en dat kweekt extremisme, waar ter wereld dan ook.

Noord Ierland en Spaans Baskenland zijn in verhouding redelijk welvarende gebieden maar dat nog even terzijde: Hoe gaat een dergelijke aanslag als in Londen dan een oplossing zijn voor die corruptie, armoede en onderdruking? Ik zie er sowieso al geen redelijke logische link naar een ideologie in laat staan dat er uit dit soort drek nog iets moois voortkomt...



Een ziekte bestrijdt je door de oorzaak en niet door de symptomen weg te nemen.


Rabiah.

Juist en dat is helaas minder simpel dan alleen maar een volle buik en vrijheid van denken. Dat heeft Volkert van der G ook niet echt op andere plannen gebracht.

cheesynator
07-07-05, 18:22
Geplaatst door AARDIG
Wordt jij niet moe van al die terroristen die pretenderen jou te beschermen tegen terreur en daarom landen aanvallen en onschuldige mensen doodmaken?

Nou als ik ergens moe van wordt dan is het het complete gebrek aan nuance in deze reactie en het jijbakken maar als je bedoelt dat ik er tegen ben dat er onschuldige slachtoffers vallen door wie of wat dan ook dan is het antwoord: ja. Dat je daar niet vanzelf uitgaat is zo mogelijk nog vermoeiender :moe:



Of is het normaal om als mens tegen dat geweld te zijn?

Jij vindt van niet?

Zarathoestra
07-07-05, 18:23
Geplaatst door Iglo
Dat voorbeeld heeft weinig tot niks met het onderwerp van de topic, of mijn reactie te maken. Of worden er soms kinderen mishandeld uit naam vh Christendom of de Islam?
Al werden ze mishandeld uit de naam van balkende, so what?

Waarom zouden de gewone huis tuin en keukenmoslims zich geroepen moeten voelen hier tegen actie te gaan voeren?Voor veel mensen is dit gewoon een ver van hun bed show. Zij zijn ook gewoon burgers die het waarom van de aanslagen op onschuldigen nauwelijks kunnen bevatten laat staan dat zij zich er schuldig over zouden moeten vullen.Want dat wordt er in feite getracht, dergelijke wandaden linken aan de Islam en aan haar aanhangers, daarmee bereiken de terroristen extact wat ze willen. Namelijk Uitsluiting van moslims, zodat ze zie je wel kunnen zeggen.
De toenemende kloof tussen de moslims en niet moslims is pas het ware gevaar. Niet geweld maar onwetendheid en angst is daarvan de oorzaak. Dat bepaalde burgers nu niet eens meer veilig over straat kunnen.

Waar gaat het dit heen:cheefbek:

Good Kahuna
07-07-05, 18:24
Geplaatst door AARDIG
Precies. En moslims doen dit niet?

Nou, ik heb nooit van massale demonstraties gehoord van moslims tegen Al Qaida of tegen terreur in naam van de islam.

Zarathoestra
07-07-05, 18:27
Geplaatst door Good Kahuna
Nou, ik heb nooit van massale demonstraties gehoord van moslims tegen Al Qaida of tegen terreur in naam van de islam.
Waarom zouden moslims nou moeten protesteren omdat een stel halve garen aanslagen plegen?

Good Kahuna
07-07-05, 18:29
Geplaatst door Zarathoestra
Waarom zouden de gewone huis tuin en keukenmoslims zich geroepen moeten voelen hier tegen actie te gaan voeren?Voor veel mensen is dit gewoon een ver van hun bed show. Zij zijn ook gewoon burgers die het waarom van de aanslagen op onschuldigen nauwelijks kunnen bevatten laat staan dat zij zich er schuldig over zouden moeten vullen.Want dat wordt er in feite getracht, dergelijke wandaden linken aan de Islam en aan haar aanhangers, daarmee bereiken de terroristen extact wat ze willen. Namelijk Uitsluiting van moslims, zodat ze zie je wel kunnen zeggen.
De toenemende kloof tussen de moslims en niet moslims is pas het ware gevaar. Niet geweld maar onwetendheid en angst is daarvan de oorzaak. Dat bepaalde burgers nu niet eens meer veilig over straat kunnen.

Ik krijg inderdaad het idee dat polarisatie tussen moslims en niet-moslims een belangrijk doel is van die aanslagen. En het beste wapen ertegen is om dat niet te laten gebeuren. Maar juist daarom lijkt het me zo belangrijk dat moslims een duidelijk en massaal NEE laten horen tegen dit soort terrorisme. En actief meehelpen om het te helpen bestrijden.

AARDIG
07-07-05, 18:30
Geplaatst door cheesynator
Dat je daar niet vanzelf uitgaat is zo mogelijk nog vermoeiender

:moe:

Iglo
07-07-05, 18:30
Geplaatst door Zarathoestra
Al werden ze mishandeld uit de naam van balkende, so what?

Waarom zouden de gewone huis tuin en keukenmoslims zich geroepen moeten voelen hier tegen actie te gaan voeren?Voor veel mensen is dit gewoon een ver van hun bed show. Zij zijn ook gewoon burgers die het waarom van de aanslagen op onschuldigen nauwelijks kunnen bevatten laat staan dat zij zich er schuldig over zouden moeten vullen.Want dat wordt er in feite getracht, dergelijke wandaden linken aan de Islam en aan haar aanhangers, daarmee bereiken de terroristen extact wat ze willen. Namelijk Uitsluiting van moslims, zodat ze zie je wel kunnen zeggen.
De toenemende kloof tussen de moslims en niet moslims is pas het ware gevaar. Niet geweld maar onwetendheid en angst is daarvan de oorzaak. Dat bepaalde burgers nu niet eens meer veilig over straat kunnen.

Waar gaat het dit heen:cheefbek:
De huis tuin en keukenmoslim heeft moreel gezien zeker geen plicht om te gaan protesteren. Maar niet protesteren heeft wel consequenties. Een van die consequenties is het nog verder verwijden van de kloof tussen Moslims en niet-Moslims. Een andere is een groeiend wantrouwen, en het zichzelf nog verder terugtrekken binnen de eigen groep.
Het zou zo ontzettend veel helpen als een grote groep moslims. Op die manier maak je de hele bevolking duidelijk: "wij zijn het er niet mee eens". Maar ja, om de een of andere reden zie ik dit niet zo snel gebeuren.

Zarathoestra
07-07-05, 18:36
Geplaatst door Good Kahuna
Ik krijg inderdaad het idee dat polarisatie tussen moslims en niet-moslims een belangrijk doel is van die aanslagen. En het beste wapen ertegen is om dat niet te laten gebeuren. Maar juist daarom lijkt het me zo belangrijk dat moslims een duidelijk en massaal NEE laten horen tegen dit soort terrorisme. En actief meehelpen om het te helpen bestrijden.
Waarom is dat de taak van gewone burgers die slechts recht willen op het vrijlijk beoefenen van hun religie?
Het is de taak van de overheid om polarisatie in de samenleving te voorkomen, en dat kan het best door voorlichting te geven en de dialoog tussen de bevolkingsgroepen aan te wakkeren. Door te zorgen dat niet alleen Hirsi Ali en Wilders aan het woord komen maar dat er ook geluisterd wordt naar Islamitische vertegenwoordigers.Er was een tijd dat dit niet nodig was maar nu is het tijd dat er een sterke Islamitische organisatie op poten wordt gezet die niet wordt gehindert door intern gekrakeel.En die de overheid kan helpen in haar voorlichtingstaak en het organiseren van de moslims die hun stem willen laten horen, en het de dialoog tussen moslims en niet moslims aanmoedigt.Dat is naar mijn mening veel effectiever.

AARDIG
07-07-05, 18:38
Geplaatst door Good Kahuna
Nou, ik heb nooit van massale demonstraties gehoord van moslims tegen Al Qaida of tegen terreur in naam van de islam.

Veel moslims gaan niet zo gauw demonstreren. Maar je moest eens weten wat moslims in hun gebeden aan God vragen. Immers, is God hun enig toeverlaat.

Zarathoestra
07-07-05, 18:42
Geplaatst door Iglo
De huis tuin en keukenmoslim heeft moreel gezien zeker geen plicht om te gaan protesteren.
Beargumenteer


Maar niet protesteren heeft wel consequenties. Een van die consequenties is het nog verder verwijden van de kloof tussen Moslims en niet-Moslims. Een andere is een groeiend wantrouwen, en het zichzelf nog verder terugtrekken binnen de eigen groep.
Het zou zo ontzettend veel helpen als een grote groep moslims. Op die manier maak je de hele bevolking duidelijk: "wij zijn het er niet mee eens". Maar ja, om de een of andere reden zie ik dit niet zo snel gebeuren.
Het is de taak van de overheid dat er geen polarisatie in de samenleving optreedt. Niet die van individuele burgers en zeker niet omdat er hun een schuldcomplex in de schoenen wordt geschoven.Terrorisme staat voor hen net zo ver af als van jou. Dat moeten mensen maar eens onder ogen gaan zien. Dat je politieke en religieuze leiders hun afkeuren wil laten blijken, kan ik nog wel begrijpen maar niet waarom je dat verwacht van individuele burgers die er niets mee te maken hebben.

gh.wille
07-07-05, 18:48
Geplaatst door salinger
het zou mooi zijn als je nog een hoofdstukje mocht toevoegen aan de koran, in de trent van 'Allah is anno 2005 tegen terrorisme (en al qaida), en terroristen zullen voorwaar branden in hel, in een speciaal daarvoor opgestoken vuurtje. En bovendien dat Allah terroristen en al-qaida niet als moslims ziet.

Meteen het einde van het opgeheven vingertje naar alle moslims: er is immers een een alom gerespecteerd statuut die alles verwerpt.


Eigenlijk zou het van Allah zelf mogen worden doorgestuurd.

Bij deze: Allah, we wachten op de hoognodige update, waarin zonder enige mogelijke interpretatie, terroristen worden veroordeeld, en ook Bush wordt verzocht geen onnodige oorlogen te beginnen, dat scheelt een hoop gedoe.

Het mooi zijn , maar zet dat maar uit je hoofd .

V.G.G.

Good Kahuna
07-07-05, 18:56
Geplaatst door Zarathoestra
Waarom is dat de taak van gewone burgers die slechts recht willen op het vrijlijk beoefenen van hun religie?
Het is de taak van de overheid om polarisatie in de samenleving te voorkomen, en dat kan het best door voorlichting te geven en de dialoog tussen de bevolkingsgroepen aan te wakkeren. Door te zorgen dat niet alleen Hirsi Ali en Wilders aan het woord komen maar dat er ook geluisterd wordt naar Islamitische vertegenwoordigers.Er was een tijd dat dit niet nodig was maar nu is het tijd dat er een sterke Islamitische organisatie op poten wordt gezet die niet wordt gehindert door intern gekrakeel.En die de overheid kan helpen in haar voorlichtingstaak en het organiseren van de moslims die hun stem willen laten horen, en het de dialoog tussen moslims en niet moslims aanmoedigt.Dat is naar mijn mening veel effectiever.

Ik begrijp wat je zegt, maar ben het niet helemaal met je eens. Nu we zo vaak van aanslagen horen van moslim-fundamentalisten (om een vaakgebruikte term te gebruiken) zou het voor de publieke opinie enorm helpen als de moslim-wereld zich massaal hiertegen zou uitspreken. Dat kan de wind uit de zeilen nemen van groeperingen die onder de valse veronderstelling zijn dat de hele moslim-wereld achter hen staat. Misschien is dat wel de meest effectieve manier om die groep te stoppen. En daar hebben we allemaal baat bij. Hebben moslims niet ook een verantwoordelijkheid om misleide gekken uit hun midden te helpen bestrijden?

nobeloos
07-07-05, 18:58
Geplaatst door Zarathoestra
Dat politieke en religieuze leiders hun afkeuren wil laten blijken kan ik nog wel begrijpen maar niet waarom je dat verwacht van individuele burgers die er niets mee te maken hebben.

Omdat niet-moslims wel voortdurend protesten zien van moslims die zich identificeren met moslims-als-slachtoffer, omdat ze zich zo verbonden voelen als broeders.
Zodra zich echter onder diezelfde moslimbroeders massamoordenaars bevinden, beschouwen de moslims dat plots níét meer als iets wat hen aangaat.
Dat is een discrepantie die vragen oproept.

Wel 's op een gemiddelde zaterdag op Trafalqar Square geweest? Hele lange rijen protesterende moslims tegen van alles en nog wat. Prima, laat je stem horen.
Maar als ze dan consequent waren, zouden ze kunnen begrijpen dat een even massaal protest tegen die verkrachting van de islam door massale slachtpartijen als vandaag, heel wat skepsis weg zou kunnen nemen.

Iglo
07-07-05, 19:03
Geplaatst door Zarathoestra
Beargumenteer


Het is de taak van de overheid dat er geen polarisatie in de samenleving optreedt. Niet die van individuele burgers en zeker niet omdat er hun een schuldcomplex in de schoenen wordt geschoven.Terrorisme staat voor hen net zo ver af als van jou. Dat moeten mensen maar eens onder ogen gaan zien. Dat je politieke en religieuze leiders hun afkeuren wil laten blijken, kan ik nog wel begrijpen maar niet waarom je dat verwacht van individuele burgers die er niets mee te maken hebben. Het zou heel mooi zijn als de staat al dat soort problemen zou kunnen oplossen, en alles weer goed kon maken. Maar zo zit de wereld niet in elkaar. Het gaat niet zozeer over goed of fout, of over plicht en verantwoordelijkheid. Het gaat om de gevolgen als het niet gebeurd. En die gevolgen zien we elke dag om ons heen, het steeds grotere onderlinge wantrouwen, en de wijder wordende kloof.

Orakel
07-07-05, 19:08
Geplaatst door Good Kahuna
Nou, ik heb nooit van massale demonstraties gehoord van moslims tegen Al Qaida of tegen terreur in naam van de islam.

Boe hoe hoe. Jankert.


Duitse moslims demonstreren tegen terreur

15:11:43

KEULEN - Meer dan 20.000 mensen, overwegend moslims, hebben zondag in Keulen gedemonstreerd voor vrede en tegen terreur.
Met een zee van vlaggen uit Turkije, Duitsland en de Europese Unie verzamelden de deelnemers in de Keulse binnenstad voor een slotbeschouwing. ,,Wij zijn tegen terreur in een eender welke vorm'', was op plakkaten te zien.
,,Terreur heeft noch een godsdienst, noch een nationaliteit'', zei voorzitter Ditib Ridvan Cakir van een Turkse islamitisch-religieuze organisatie. ,,Terreurdaden zijn derhalve niet in naam van de islam te verrechtvaardigen.''

21/11/2004 - afp, dpa - llc / http://www.standaard.be


Trouw, 16-04-2004

Moslimgeluid tegen terrorisme
van onze redactie binnenland

Iedereen moet tegen terrorisme strijden, maar de vertegenwoordigers van moslims in Nederland voelen deze verantwoordelijkheid extra sterk, schrijft de landelijke moslimkoepel CMO aan zijn leden. De brief ging gisteren op de post. ,,Niet alleen omdat het volgens de islam onze plicht is om de vrede te bevorderen maar ook omdat de terroristische aanslagen worden gepleegd onder het mom van de islam, waardoor de islam en de moslims in een kwaad daglicht worden gesteld.''

CMO-voorzitter Ayhan Tonca denkt dat de brief wel wat Nederlandse moslims tegen de borst stuit. ,,Je eerste reactie is: waarom moet ik me tegen terroristen uitspreken, ik heb niets met ze te maken.'' Maar een tegengeluid van gematigde moslims wordt vaak gevraagd. Door de inlichtingendienst AIVD bijvoorbeeld, door integratieminister Verdonk en door opiniemakers. Tonca: ,,In de beeldvorming worden alle moslims over één kam geschoren. Een antwoord van ons kon niet uitblijven.''

Het CMO vraagt de 300 aangesloten moskeeën alert te zijn op 'verdacht gedrag'. ,,Maak een praatje met een nieuweling'', suggereert Tonca. Het CMO wil justitieminister Donner vragen waar moslims zoal op kunnen letten.

Volgens de AIVD worden in Nederland jongeren geronseld voor de djihad. Het CMO noemt dit 'geruchten', maar vraagt voorgangers toch om dit onderwerp aan te kaarten in preken en contacten met jongeren. ,,Een bomaanslag op onschuldigen is altijd terroristisch'', zegt Tonca, ook als Nederlandse moslims willen meevechten met Palestijnen, Irakezen of een ander volk dat volgens hen wordt onderdrukt. ,,Wij moslims in Nederland worden niet aangevallen, wíj zijn niet in oorlog.''Trouw,


Italiaanse moslims tegen radicalisme

September 2004 publiceerde een groep Italiaanse moslims in het dagblad ‘Corriere dela Serra’ (Italiaanse NRC-Handelsblad) het manifest ‘Isoleer de fanatici voor een rechtvaardiger en veiliger land.’ Italië kampt met onzekerheid over de positie van moslims ten opzichte van het land waarin zij nu leven en waarvan een aantal een intolerante versie van de islam aanhangt. Italië is actief betrokken bij de situatie in Irak, waar een aantal Italiaanse burgers gegijzeld werden.
Het manifest veroorzaakt veel disussie, en krijgt veel instemmende reacties vanuit de politiek en het publiek.

Het manifest:
‘Isoleer de fanatici voor een rechtvaardiger en veiliger land’


Wij, de moslims en moslima’s van Italië, hebben ons verenigd in een totaal, absoluut en compact verzet tegen het terrorisme van hen die een valse en extremistische uitleg geven aan de Islam en die door een beroep te doen op het ideologische fanatisme een agressieve oorlog hebben ontketend van terreur tegen de gehele wereld en de gemeenschappelijke moraal van de mensheid. Op de derde verjaardag van de tragedie die de Verenigde Staten van Amerika met bloed heeft besmeurd, bevestigen wij onze welgemeende en overtuigde condoleances aan de slachtoffers van deze wereldwijde aanval van het terrorisme die zonder onderscheid des persoons al diegenen treft die veroordeeld werden als vijanden van een absurde ‘heilige oorlog’, of het nu Amerikanen zijn, Europeanen of Arabieren, of Joden, Christenen, Moslims of aanhangers van andere religies. Wij moslima’s en moslims in Italië bevestigen met kracht, onmiskenbaar en stellig ons geloof in de waarde en heiligheid van het leven van ieder mens ongeacht nationaliteit of geloof. Voor ons is de heiligheid van het leven het onderscheidend principe tussen de algemene moraal van de mens en de wreedheden van wie de cultuur van de dood predikt en vervolgt. Wij zijn ons ervan bewust dat de heiligheid van het leven ofwel voor allen geldt of, als haar geweld wordt aangedaan, zich tegen allen zal keren. Alleen het gezamenlijk omhelzen van de cultuur van het leven kan leiden tot de verlossing, de vrede en het welzijn van de mensheid.
enz, enz.

En dan is er nog het voorbeeldje in Frankrijk, waar Moslims demonstreerden tegen de ontvoering van de Franse journalisten in Irak,
de verwerping van terreur door de Engelse Muslim Council, en nog zo wat voorbeeldjes.
Maar iets zegt me, dat je dat geen flikker interesseert.
Smerig parasitair gedrag.

cheesynator
07-07-05, 19:08
Geplaatst door AARDIG
:moe:

Sterk.

Wat probeerde je dan wel te vragen of weet je dat eigenlijk ook niet...?

AARDIG
07-07-05, 19:11
Geplaatst door cheesynator
Sterk.

Wat probeerde je dan wel te vragen of weet je dat eigenlijk ook niet...?

Jammer dat je het niet begrijpt.

Zarathoestra
07-07-05, 19:12
Geplaatst door Good Kahuna
Ik begrijp wat je zegt, maar ben het niet helemaal met je eens. Nu we zo vaak van aanslagen horen van moslim-fundamentalisten (om een vaakgebruikte term te gebruiken) zou het voor de publieke opinie enorm helpen als de moslim-wereld zich massaal hiertegen zou uitspreken. Dat kan de wind uit de zeilen nemen van groeperingen die onder de valse veronderstelling zijn dat de hele moslim-wereld achter hen staat. Misschien is dat wel de meest effectieve manier om die groep te stoppen. En daar hebben we allemaal baat bij. Hebben moslims niet ook een verantwoordelijkheid om misleide gekken uit hun midden te helpen bestrijden?
Zo vaak aanslagen?Best jongen, het zijn de media die dergelijke indicenten breed uitmeten, in Europa is die dreiging wel aanwezig maar zeker niet in de mate die door overheden en media wordt gesuggereerd. Het is niet te vergelijken met Irak waarin dergelijke aanslagen aan de orde van de dag zijn en waarin veelal moslims de slachtoffers zijn. Ik zie steeds meer de overtuiging dat moslims/individuele burgers iets tegen het terrorisme zouden moeten doen.Maar waarom wordt die verantwoordelijkheid op hun geschoven?Het is toch echt de taak van de overheid. Protesten organiseren allemaal leuk en wel maar veel mensen geloven daar gewoon niet in.
En zeker niet als het onder de druk van de publieke opinie gebeurd.

Ik zie consumenten bijv ook niet massaal de straat op gaan om bijv. tegen de zeehondenjacht te gaan protesteren voor sommigen onder hen die luxeproducten voor levens laten gaan.

Zarathoestra
07-07-05, 19:17
Geplaatst door nobeloos
Omdat niet-moslims wel voortdurend protesten zien van moslims die zich identificeren met moslims-als-slachtoffer, omdat ze zich zo verbonden voelen als broeders.
Zodra zich echter onder diezelfde moslimbroeders massamoordenaars bevinden, beschouwen de moslims dat plots níét meer als iets wat hen aangaat.
Dat is een discrepantie die vragen oproept.
Bedoel je die halve garen die in roerige regio's in het midden oosten hun grieven laten horen?Want dergelijke demonstraties heb ik nimmer in Nederland gezien en zeker niet op grote schaal.


Wel 's op een gemiddelde zaterdag op Trafalqar Square geweest? Hele lange rijen protesterende moslims tegen van alles en nog wat. Prima, laat je stem horen.
Maar als ze dan consequent waren, zouden ze kunnen begrijpen dat een even massaal protest tegen die verkrachting van de islam door massale slachtpartijen als vandaag, heel wat skepsis weg zou kunnen nemen.
Argumenten baserend op ervaring aanvoeren is zwak en zeker niet overtuigend.

Ik denk dat jij vergeet dat de meeste moslims zich helemaal niet indentificeren met terroristen en daarom des te meer niet begrijpen waarom zij erop aangekeken worden en actie zouden moeten ondernemen.Dat is toch te zot voor woorden.

AARDIG
07-07-05, 19:20
Geplaatst door Zarathoestra
Zo vaak aanslagen?Best jongen, het zijn de media die dergelijke indicenten breed uitmeten, in Europa is die dreiging wel aanwezig maar zeker niet in de mate die door overheden en media wordt gesuggereerd. Het is niet te vergelijken met Irak waarin dergelijke aanslagen aan de orde van de dag zijn en waarin veelal moslims de slachtoffers zijn. Ik zie steeds meer de overtuiging dat moslims/individuele burgers iets tegen het terrorisme zouden moeten doen.Maar waarom wordt die verantwoordelijkheid op hun geschoven?Het is toch echt de taak van de overheid. Protesten organiseren allemaal leuk en wel maar veel mensen geloven daar gewoon niet in.
En zeker niet als het onder de druk van de publieke opinie gebeurd.

Ik zie consumenten bijv ook niet massaal de straat op gaan om bijv. tegen de zeehondenjacht te gaan protesteren voor sommigen onder hen die luxeproducten voor levens laten gaan.

Doe geen moeite. Hier in Nederland is het nou eenmaal zo. Meerdere journalisten zeiden het al. In Nederland zijn de spanningen veel en veel hoger vergeleken met de spanningen na een aanslag in GB. Dit is bovendien niet alleen in GB zo. Maar ook in Amerika, Frankrijk en Spanje. Misschien omdat de mensen wat ruimdenkender en realistischer zijn. Just leave it.

Zarathoestra
07-07-05, 19:21
Geplaatst door Iglo
Het zou heel mooi zijn als de staat al dat soort problemen zou kunnen oplossen, en alles weer goed kon maken. Maar zo zit de wereld niet in elkaar. Het gaat niet zozeer over goed of fout, of over plicht en verantwoordelijkheid. Het gaat om de gevolgen als het niet gebeurd. En die gevolgen zien we elke dag om ons heen, het steeds grotere onderlinge wantrouwen, en de wijder wordende kloof.
Waarom ben jij er zo vast van overtuigd dat protesten van moslims wat zou veranderen?Ik denk dat jij iets te optimistisch bent gestemt en verder verandert het niks aan het feit dat het een taak is van de overheid en niet van burgers.

nobeloos
07-07-05, 19:27
Geplaatst door Zarathoestra
Bedoel je die halve garen die in roerige regio's in het midden oosten hun grieven laten horen?Want dergelijke demonstraties heb ik nimmer in Nederland gezien en zeker niet op grote schaal.

Paar jaar geleden, Amsterdam: 10.000-den protesterend tegen de bezetting van de Palestijnen - ze kwamen van heinde en ver.
Een krachtig geluid.



Ik denk dat jij vergeet dat de meeste moslims zich helemaal niet indentificeren met terroristen en daarom des te meer niet begrijpen waarom zij erop aangekeken worden en actie zouden moeten ondernemen.Dat is toch te zot voor woorden.
Ik weet ook wel dat de meesten zich niet met deze moslimterroristen identificeren. Dat was ook wat Blair direct terecht vermeldde in zijn toespraak vandaag. Maar degenen die dat wél doen, hoor je ook. En of je het nou uit de lengte haalt of uit de breedte, daar worden mensen onrustig van.
Dan mag jij die mensen daarop aankijken, maar dat helpt de zaken ook niet vooruit.

Het is als met terreurbestrijding: het is niet compleet effectief, dat weten we allemaal in het westen. Maar het is beter dan nietsdoen en wachten op de klappen.

Ik denk dat de Londenaren vandaag ook zo kalm reageerden, omdat ze wisten dat de overheid er echt heel scherp op is. Dat geeft een ander gevoel, begrijp je? Anders hadden ze zich in de steek gelaten gevoeld en een 'zie je wel'-woede gehad.

cheesynator
07-07-05, 19:31
Geplaatst door AARDIG
Jammer dat je het niet begrijpt.

Please enlighten me voordat ik zo maar zou geloven dat je vooral graag direct weer kankert over wat die ander (het Westen) allemaal fout doet en bliksemafleiders zoekt als er vermoedelijk een paar domme Moslims een stommiteit uithalen die de religie in diskrediet brengt.

nard
07-07-05, 19:31
Geplaatst door Zarathoestra
Waarom ben jij er zo vast van overtuigd dat protesten van moslims wat zou veranderen?Ik denk dat jij iets te optimistisch bent gestemt en verder verandert het niks aan het feit dat het een taak is van de overheid en niet van burgers.

Volgens mij is bijv. een protestmars te eng gedacht. Zet niet veel zoden aan de dijk. Het gaat veel meer om de kracht die bijv. in Nederland de Marokkaanse en Turkse moslimsgemeenschappen intern aanwenden. Binnen de familieverbanden, die krachtig en uitgebreid zijn. Binnen het sociale systeem van een moskee. Gebruik maken van het ons-kent-ons-principe.

Als een bepaalde groep radicaliseert, hetgeen volgens de inschatting van de AIVD in Nederland bepaald geen geringe groep is, dan lijkt t mij een onmogelijke zaak dat dat onzichtbaar voor de gemeenschap zelf is. Dat er geen vaders, moeders, broers, zussen, ooms en tantes, vrienden, imams en andere gezagdragers binnen de gemeenschap zijn die bepaalde jongeren zien ontsporen. Zelfs een begin van radicaliseren moet al goed zichtbaar zijn, zeker voor moslims onder moslims, die de fijnste nuances van elkaars gedrag en veranderingen daarin zonder moeite registreren.

Natuurlijk is dat zichtbaar voor de "sociale schil" om de jongeren heen. En nu is de vraag of er binnen de gemeenschappen zélf intrinsieke motivatie aanwezig is om jongeren in een vroeg stadium te behouden voor radicalisering. En als het niet werkt ze te behouden ze te laten "hangen".

cheesynator
07-07-05, 19:33
Geplaatst door nobeloos
Paar jaar geleden, Amsterdam: 10.000-den protesterend tegen de bezetting van de Palestijnen - ze kwamen van heinde en ver.
Een krachtig geluid.




Tsja dat blijft me verbazen, dan is het ineens wel mogelijk een eensgezind protest te laten horen. Ach ieder zijn agenda :rolleyes:

Couscousje
07-07-05, 19:34
Geplaatst door Seif
Wat houd je tegen, zou ik zeggen? :D

Wat houdt jou tegen?

Cc

Couscousje
07-07-05, 19:35
Geplaatst door cheesynator
True so true....

Daarom is het exemplarische antwoord van Rabiah op je zeer terechte vraag weer zo ontzettend jammer. Geeft een ander maar leker de schuld en doe vervolgens heulemaal niks... Ik kan me toch op zijn minst voorstellen dat je sick and tired raakt van al die BS die uit naam van je religie wordt uitgevoerd en waar je vervolgens op wordt aangesproken. Ja voor wat betreft die verantwoording is het simpel, die hoeft ook niet te worden afgelegd, maar hell, je gewoon onomwonden distancieren van deze crap zonder gelijk over hetzes te bitchen, het zal voor sommigen wel te moeilijk zijn. :moe:

:duim:

Cc

P.S.: kaassietoch?

nobeloos
07-07-05, 19:37
Geplaatst door AARDIG
Doe geen moeite. Hier in Nederland is het nou eenmaal zo. Meerdere journalisten zeiden het al. In Nederland zijn de spanningen veel en veel hoger vergeleken met de spanningen na een aanslag in GB. Dit is bovendien niet alleen in GB zo. Maar ook in Amerika, Frankrijk en Spanje. Misschien omdat de mensen wat ruimdenkender en realistischer zijn. Just leave it.

Van Gogh is vermoord om zijn woorden, niet om zijn politieke betrokkenheid bij de oorlog in Irak. Die oorlog in Irak is iets waar talloze westerlingen op tegen waren, getuige de protesten en scherpe kritiek van het volk op hun regering.

Die moord op het vrije woord is iets wat wij hier in Nederland heel zwaar opnemen; onze persvrijheid en vrijheid en tolerantie in het algemeen zijn wereldwijd bekend. Er is met bloedige terreur geprobeerd om een volksaard en een traditie te verstoren. Daar staat niemand achter die deze Nederlandse waarden onderschrijft.

tr_imparator
07-07-05, 19:38
GB is een beschaafd land: men zal geen vergelding zoeken bij de medeburger denk ik..

cheesynator
07-07-05, 19:40
Geplaatst door Couscousje
:duim:

Cc

Thanx :duim: joe toe !



:P.S.: kaassietoch?

Yup, sssshhht staks hoort Taouanza het....

:argwaan:

tr_imparator
07-07-05, 19:42
Geplaatst door nobeloos
Van Gogh is vermoord om zijn woorden, niet om zijn politieke betrokkenheid bij de oorlog in Irak. Die oorlog in Irak is iets waar talloze westerlingen op tegen waren, getuige de protesten en scherpe kritiek van het volk op hun regering.

Die moord op het vrije woord is iets wat wij hier in Nederland heel zwaar opnemen; onze persvrijheid en vrijheid en tolerantie in het algemeen zijn wereldwijd bekend. Er is met bloedige terreur geprobeerd om een volksaard en een traditie te verstoren. Daar staat niemand achter die de Nederlandse waarden onderschrijft.

bla bla bla..

Siah
07-07-05, 19:43
Geplaatst door ~Panthera~
Voorbeeldje ? 1500 kinderen jaarlijkt mishandeld : al iemand op straat gezien ?

Ik niet. :moe: is zeker niet erg genoeg. :moe:


daarmee kunnen ze geen illegale bezetting "goed" keuren.
daar zit geen business in. :p

nobeloos
07-07-05, 19:44
Geplaatst door Zarathoestra
Waarom ben jij er zo vast van overtuigd dat protesten van moslims wat zou veranderen?Ik denk dat jij iets te optimistisch bent gestemt en verder verandert het niks aan het feit dat het een taak is van de overheid en niet van burgers.

Ik denk dat protesten van moslims hetzelfde is als de verscherpte controle op mogelijke terreuraanslagen: je kunt het niet helemaal uitbannen.
Maar het betekent zo verdomde veel voor de samenleving: je krijgt dan wel het gevoel dat wij hier met z'n allen een vuist tegen maken en ons niet er door onderdoor laten trekken.
Een gezamenlijk protest is dan een veel beter idee.

nobeloos
07-07-05, 19:49
Geplaatst door tr_imparator
GB is een beschaafd land: men zal geen vergelding zoeken bij de medeburger denk ik..

Ik begrijp dat je de situatie misbruikt om een sneer naar Nederland uit te kunnen delen, maar er zijn in Gr-B onlangs fikse rassenrellen geweest. Net als in Spanje.

AARDIG
07-07-05, 19:53
Geplaatst door cheesynator
Please enlighten me voordat ik zo maar zou geloven dat je vooral graag direct weer kankert over wat die ander (het Westen) allemaal fout doet en bliksemafleiders zoekt als er vermoedelijk een paar domme Moslims een stommiteit uithalen die de religie in diskrediet brengt.

Hou je persoonlijke frustraties maar voor je. Je hebt jezelf alweer verlinkt. Triest dat de strijdster van de MPSjes zich zelf voordoet als iemand anders.

Hou je bevooroordeelde en racistische opmerkingen maar voor je. Jou soort zorgen namelijk voor de verdeeldheid hier in Nederland. Ik ben een Westerling. Ik ben een Nederlander. En ja ik ben een MOSLIM. Face it.

Anyway;


Geplaatst door cheesynator
Dat je daar niet vanzelf uitgaat is zo mogelijk nog vermoeiender

Je bent hypocriet met deze opmerking. Want dit is precies waar de moslims zich zo aan irriteren. Moslims moeten zich verantwoorden en niet vermoeid zijn omdat anderen daar van uitgaan, maar o wee als we jou beschuldigen van het steunen van de grootste terroristen. Want dan is mevrouw opeens beledigd en vermoeid. Ga je hypocriete gal ergens anders spuwen wil je!

Seif
07-07-05, 19:53
Geplaatst door Couscousje
Wat houdt jou tegen?

Is niet erg geloofwaardig, een niet-moslim die een islamitische beweging gaat oprichten. :lachu:

tr_imparator
07-07-05, 19:56
Geplaatst door nobeloos
Ik begrijp dat je de situatie misbruikt om een sneer naar Nederland uit te kunnen delen, maar er zijn in Gr-B onlangs fikse rassenrellen geweest. Net als in Spanje.

Elk land heeft zijn rasjistjes :moe:

Siah
07-07-05, 19:57
een oproep om niet onnodig de straat op te gaan??
stom-en-naief!!

is de dader nu al bekend?? was dat meteen voor t. blair bekend dat de daders 'moslim' waren??
zoals toen bij 11 sep. ..??

da's een fractie van wat ieder dag in Irak gebeurt! en een wereld van verschil in de manier van berichtgeving.

bush zou hier, ergens heel erg blij mee zijn! biraat

tr_imparator
07-07-05, 19:59
Geplaatst door Siah
een oproep om niet onnodig de straat op te gaan??
stom-en-naief!!



inderdaad..een beetje 'suggestieve' oproep :zegniets:

nobeloos
07-07-05, 19:59
Geplaatst door AARDIG

Je bent hypocriet met deze opmerking. Want dit is precies waar de moslims zich zo aan irriteren. Moslims moeten zich verantwoorden en niet vermoeid zijn omdat anderen daar van uitgaan, maar o wee als we jou beschuldigen van het steunen van de grootste terroristen. Want dan is mevrouw opeens beledigd en vermoeid. Ga je hypocriete gal ergens anders spuwen wil je!

Maar dan zou je toch ook kunnen stellen dat die tientallen miljoenen moslims in het westen ook die 'terroristen' steunen? En dat er een veelvoud daarvan elders staat te trappelen om ook datzelfde westerse regime te komen steunen?

Je maakt nu de denkfout dat al wie hier woont, elke overheidsbeslissing onderschrijft. Dat is natuurlijk niet zo. Dat maakt die massamoord op soft targets ook zo zinloos.

Maar ik weet wel dat de aanslag vandaag in Londen een afgang is geworden voor de terroristen. Ze hebben zich geafficheerd als walgelijke moordenaars, niet als mensen met een acceptabel doel. Daar is iedereen het over eens: christen, moslim, boeddhist, atheist, man, vrouw, zwarte, witte, gele, groene. Het is een smadelijke afgang voor de terroristen.

nobeloos
07-07-05, 20:00
Geplaatst door tr_imparator
Elk land heeft zijn rasjistjes :moe:

Klopt. Elke bevolkingsgroep in elk land heeft ze. Dat is niks nieuws onder de zon.

gh.wille
07-07-05, 20:02
Geplaatst door Seif
Wat houd je tegen, zou ik zeggen? :D

Apen misschien ! :
:D

cheesynator
07-07-05, 20:11
Geplaatst door AARDIG
Hou je persoonlijke frustraties maar voor je. Je hebt jezelf alweer verlinkt. Triest dat de strijdster van de MPSjes zich zelf voordoet als iemand anders.

Hou je bevooroordeelde en racistische opmerkingen maar voor je. Jou soort zorgen namelijk voor de verdeeldheid hier in Nederland. Ik ben een Westerling. Ik ben een Nederlander. En ja ik ben een MOSLIM. Face it.


Nee gelukkig ben jij helemaal niet gefrustreerd, een en al redelijke woorden dit, pffrihihihi. :hardlach:

Die MPSjes zijn een noodzakelijk kwaad vanwege een zure moderator hier, dat weet je donders goed.

Maar nou inhoudelijk:

What de f. is er in godesnaam racistisch aan mijn opmerkingen? Ik kraak je puur en alleen omdat je gelijk begint te OH over mijn vermeende leiders in een neerbuigende toon met een verveldende suggestie, omdat je vraagt naar iets totally obvious.

Mijn soort....:moe:.... maakt zich vooral zorgen over het feit dat iemand die zich Westerling, Nederlander en Moslim is zo zijn best doet om over de zwakheden in de Westerse wereld danwel het Nederlandse hardop zijn muil open te trekken, te pas en te onpas vaak ook ongevraagd, maar als het gaat om een paar Moslimmongolen gelijk weer in zijn hangende 'vloek maar op het Westen' plaatje schiet. Tis niks anders dan hypocrisie weet je. En die verdeeldheid zit hem puur in die schizofrene reactie zelf.







Je bent hypocriet met deze opmerking. Want dit is precies waar de moslims zich zo aan irriteren. Moslims moeten zich verantwoorden en niet vermoeid zijn omdat anderen daar van uitgaan, maar o wee als we jou beschuldigen van het steunen van de grootste terroristen. Want dan is mevrouw opeens beledigd en vermoeid. Ga je hypocriete gal ergens anders spuwen wil je!

Om te beginnen ben ik al weer 33 jaar een meneer en vervolgens is het ter verantwoording roepen vooral jouw waanbeeld, ook weer een prikker met selectieve leesblindheid. Cc stelt gewoon een terechte vraag: waarom geen anti radicale Islam beweging. Vooral ook omdat het de religie hoogstens ten goede zal veranderen omdat je de misbruikers, opstokers en raaskallers er verre van houdt.

Jij laat je met je overspannen reactie in ieder geval erg in je kaarten kijken, vriend. Als je je zo irriteert aan jijbakken, doe het dan zelf ook niet, anders blijft het slap gelul.

AARDIG
07-07-05, 20:15
Geplaatst door nobeloos
Je maakt nu de denkfout dat al wie hier woont, elke overheidsbeslissing onderschrijft. Dat is natuurlijk niet zo. Dat maakt die massamoord op soft targets ook zo zinloos.

Draai het alsjeblieft niet om. Ik probeerde de denkfout van cheesynator alleen maar duidelijk te maken. En dat is de volgende denkfout:

"Er van uitgaan dat moslims de terroristen steunen maar het vermoeiend vinden wanneer hetzelfde over jou beweerd wordt."

moun3im26
07-07-05, 20:16
voor dat amerika de oorlog in irak begon, hebben miljoenen mensen over heel de wereld betoogt tegen die oorlog!
heef dat bush of blair weerhouden om toch die oorlog te beginnen op basis van grote leugens! en duizenden onschuldige mensen de dood in te jagen en het land in een uitzichtloze situatie duwen! NEEN

denk jullie echt dat die terroristen gaan stoppen met hun aanslagen als er een paar honderduizenden moslims op straat moesten komen om te betogen tegen het terrorisme! NEEN

de wereldleiders zouden eerst een goed moeten zien wat de oorzaak is van dit terrorisme, en minder arrogant hun wil overal gaan doordrukken gewoon omdat ze grootmachten zijn met hun supperlegers!

je oogst wat je zaait zou ik zeggen!

al moet ik wel zeggen dat ik deze aanslagen zeer betreur, ik betreur alle onschuldige slachtoffers waar ze ook ter wereld vallen!

maar in plaats van te zeggen dat de gewone brave moslim moet buiten komen om te protesteren!
zou ik zeggen dat de leiders die veel meer in hun mars hebben maar eens hun huiswerk moeten maken om te zien waar de voedingsboden ligt van deze terrorisme!

Siah
07-07-05, 20:19
Geplaatst door nobeloos

Maar ik weet wel dat de aanslag vandaag in Londen een afgang is geworden voor de terroristen. Ze hebben zich geafficheerd als walgelijke moordenaars, niet als mensen met een acceptabel doel. Daar is iedereen het over eens: christen, moslim, boeddhist, atheist, man, vrouw, zwarte, witte, gele, groene. Het is een smadelijke afgang voor de terroristen.

hoe bedoel je met terroristen??

ik denk niet dat die aanslagen een afgang voor blair en bush zouden vormen! (voor blair misschien wel, netals toen in spanje)
maar die twee (naast vele anderen) vinden het juist een prima smoes, om hun "acceptabele" doelen, duizenden kilometers verderop voort te kunnen zetten.

Rabi'ah.
07-07-05, 20:20
Geplaatst door Siah
hoe bedoel je met terroristen??

ik denk niet dat die aanslagen een afgang voor blair en bush zouden vormen! (voor blair misschien wel, netals toen in spanje)
maar die twee (naast vele anderen) vinden het juist een prima smoes, om hun "acceptabele" doelen, duizenden kilometers verderop voort te kunnen zetten.

Exact.

~Panthera~
07-07-05, 20:20
Geplaatst door moun3im26
voor dat amerika de oorlog in irak begon, hebben miljoenen mensen over heel de wereld betoogt tegen die oorlog!
heef dat bush of blair weerhouden om toch die oorlog te beginnen op basis van grote leugens! en duizenden onschuldige mensen de dood in te jagen en het land in een uitzichtloze situatie duwen! NEEN

denk jullie echt dat die terroristen gaan stoppen met hun aanslagen als er een paar honderduizenden moslims op straat moesten komen om te betogen tegen het terrorisme! NEEN

de wereldleiders zouden eerst een goed moeten zien wat de oorzaak is van dit terrorisme, en minder arrogant hun wil overal gaan doordrukken gewoon omdat ze grootmachten zijn met hun supperlegers!

je oogst wat je zaait zou ik zeggen!

al moet ik wel zeggen dat ik deze aanslagen zeer betreur, ik betreur alle onschuldige slachtoffers waar ze ook ter wereld vallen!

maar in plaats van te zeggen dat de gewone brave moslim moet buiten komen om te protesteren!
zou ik zeggen dat de leiders die veel meer in hun mars hebben maar eens hun huiswerk moeten maken om te zien waar de voedingsboden ligt van deze terrorisme!


:duim:

cheesynator
07-07-05, 20:32
Geplaatst door moun3im26
voor dat amerika de oorlog in irak begon, hebben miljoenen mensen over heel de wereld betoogt tegen die oorlog!
heef dat bush of blair weerhouden om toch die oorlog te beginnen op basis van grote leugens! en duizenden onschuldige mensen de dood in te jagen en het land in een uitzichtloze situatie duwen! NEEN

Da's nou precies het argument waarom je met je poten van onschuldige burgers moet afblijven. Of moeten we de Londense metro maar indelen op Blair stemmers en overigen?



denk jullie echt dat die terroristen gaan stoppen met hun aanslagen als er een paar honderduizenden moslims op straat moesten komen om te betogen tegen het terrorisme! NEEN

True, alleen protesteren is niet genoeg. Maar radicalen leven niet op een eiland...




de wereldleiders zouden eerst een goed moeten zien wat de oorzaak is van dit terrorisme, en minder arrogant hun wil overal gaan doordrukken gewoon omdat ze grootmachten zijn met hun supperlegers!

Maar welke ideologische vergelding zit er dan achter Londen bijvoorbeeld? In Irak vallen tegenwoordig vooral slachtoffers door het geweld van opstandelingen, met of zonder Britten. Het doel is mij in ieder geval volslagen onduidelijk. Kom verder alsjeblieft niet met argumenten dat een terugtrekking uit Irak een geeigend doel is, als het land nu wordt verlaten is het een kwestie van maanden voordat het land door een hele enge Khomeini kloon wordt geregeerd en geloof me dat die ook zijn wil heel graag doordrukt.



je oogst wat je zaait zou ik zeggen!

Tsja zo zit dat ook met islamofobie geloof ik.




al moet ik wel zeggen dat ik deze aanslagen zeer betreur, ik betreur alle onschuldige slachtoffers waar ze ook ter wereld vallen!

maar in plaats van te zeggen dat de gewone brave moslim moet buiten komen om te protesteren!
zou ik zeggen dat de leiders die veel meer in hun mars hebben maar eens hun huiswerk moeten maken om te zien waar de voedingsboden ligt van deze terrorisme!

Voedingsbodem of niet, je hebt een stelletje egocentrische machtsgeile macho's nodig om het van een ideologische strijd te laten verzanden in dom terrorisme, tegen dat soort nono's in eigen gelederen wordt in het Westen volop gedemonstreerd tot aan gisteren nog bijvoorbeeld in Gleneagle, daar begon je ook je stukje mee, wat is er dan zo op tegen om eens een grote foto van Bin Laden te pakken en hem voor het oog van duizenden camera's eens helemaal onder te pissen?

AARDIG
07-07-05, 20:37
Geplaatst door cheesynator
[B]What de f. is er in godesnaam racistisch aan mijn opmerkingen?

Misschien impliceren dat ik geen Westerling ben? Dat beweerde je op deze manier:


die ander

Is die ander, de Westerling niet hetzelfde als ik? Of bedoel je dat ik in een andere klasse zit?


Ik kraak je puur en alleen omdat je gelijk begint te OH over mijn vermeende leiders in een neerbuigende toon met een verveldende suggestie, omdat je vraagt naar iets totally obvious.

En geen enkele hersenflits dacht eraan, dat ik je een spiegel voor hield?


Mijn soort....:moe:.... maakt zich vooral zorgen over het feit dat iemand die zich Westerling, Nederlander en Moslim is zo zijn best doet om over de zwakheden in de Westerse wereld danwel het Nederlandse hardop zijn muil open te trekken, te pas en te onpas vaak ook ongevraagd, .

En dit is dus jou probleem. Een Westerling zou kritiek mogen geven en hij zou ook nog eens beschermd worden met het vrijheidsbeginsel; "Vrijheids van meningsuiting." Maar het Moslim gedeelte legt natuurlijk beperkingen op. Dit staat bovendien los van al je vreemde verwijten. Hypocrisie ten top.


maar als het gaat om een paar Moslimmongolen gelijk weer in zijn hangende 'vloek maar op het Westen' plaatje schiet. Tis niks anders dan hypocrisie weet je. En die verdeeldheid zit hem puur in die schizofrene reactie zelf

Kan je dit met mijn uitspraken staven? Of is dit speculatie à la amadeus?


Cc stelt gewoon een terechte vraag: waarom geen anti radicale Islam beweging. Vooral ook omdat het de religie hoogstens ten goede zal veranderen omdat je de misbruikers, opstokers en raaskallers er verre van houdt.

Ja ze stelt een hele terechte vraag. Dat het antwoord bestaat doet er niet toe. Want het gaat hier om de grootste mond hebben. Want net als een andere zwetser al tegen haar zei. Waarom doe je zelf niks? Inmiddels weten we dat het slechts een blaatgat is en niet meer. Actie ho maar. Behalve als er wat te verdienen valt en dat dit ten koste gaat van de hele moslimgemeenschap deert niet. En het feit dat de grootste racisten op deze site haar steunen, zegt meer dan genoeg.

Couscousje
07-07-05, 20:46
Geplaatst door Seif
Is niet erg geloofwaardig, een niet-moslim die een islamitische beweging gaat oprichten. :lachu:

Nog minder geloofwaardig is een niet-moslim die een moslim vertelt wat deze moet doen.

:zwaai:

Cc

Couscousje
07-07-05, 20:48
Geplaatst door moun3im26
voor dat amerika de oorlog in irak begon, hebben miljoenen mensen over heel de wereld betoogt tegen die oorlog!
heef dat bush of blair weerhouden om toch die oorlog te beginnen op basis van grote leugens! en duizenden onschuldige mensen de dood in te jagen en het land in een uitzichtloze situatie duwen! NEEN

denk jullie echt dat die terroristen gaan stoppen met hun aanslagen als er een paar honderduizenden moslims op straat moesten komen om te betogen tegen het terrorisme! NEEN

Nee, maar het zou een hoop bange moslims schelen, die thuis dienen te blijven om represailles te ontwijken.

Cc

Rabi'ah.
07-07-05, 20:51
Geplaatst door Couscousje
Nee, maar het zou een hoop bange moslims schelen, die thuis dienen te blijven om represailles te ontwijken.

Cc

Volgens mij valt het wel mee met die represailles, zeker in het Westen.

Volgens mij overschat je de macht van Al Qaida en hun aanhang nogal.

De eigen dictaturen zijn een veel bepalendere factor en die zijn vrijwel zonder uitzondering gekant tegen Al Qaida, omdat zij zorgt voor een destabilisatie in de betreffende landen en het wankelen van het machtsevenwicht.


Rabiah.

Rabi'ah.
07-07-05, 20:55
Schelden getuigt niet van een sterke positie in een discussie. Ook niet van beschaving, intelligentie en respect voor de ander, overigens.

moun3im26
07-07-05, 20:58
Maar welke ideologische vergelding zit er dan achter Londen bijvoorbeeld? In Irak vallen tegenwoordig vooral slachtoffers door het geweld van opstandelingen, met of zonder Britten. Het doel is mij in ieder geval volslagen onduidelijk. Kom verder alsjeblieft niet met argumenten dat een terugtrekking uit Irak een geeigend doel is, als het land nu wordt verlaten is het een kwestie van maanden voordat het land door een hele enge Khomeini kloon wordt geregeerd en geloof me dat die ook zijn wil heel graag doordrukken

irak is maar een voorbeeld klojo

de joden mogen in palestina ook hun gang gaan zonder dat er een haan naar kraait!
over afghanistan word nie meer gesproken!
de russen moorden er op los in chechenië...

waarom word daar niet op gereageerd door die leiders!
of zijn die mensenlevens dan minderwaardig

DIT zijn de VOEDINGSBODEMS van de terroristen!

Good Kahuna
07-07-05, 20:58
Geplaatst door Rabi'ah.
De eigen dictaturen zijn een veel bepalendere factor en die zijn vrijwel zonder uitzondering gekant tegen Al Qaida, omdat zij zorgt voor een destabilisatie in de betreffende landen en het wankelen van het machtsevenwicht.

Dat zou je verwachten, ja. Maar ze hadden onderdak bij de Taliban en hebben het nog steeds in West-Pakistan.

cheesynator
07-07-05, 20:59
Geplaatst door AARDIG
Misschien impliceren dat ik geen Westerling ben? Dat beweerde je op deze manier:

Bull, da's jouw paranoia. Ik erger me gewoon aan je bounce-techniek.





Is die ander, de Westerling niet hetzelfde als ik? Of bedoel je dat ik in een andere klasse zit?

Jij begint over mijn soort en nou dit nog eens, wat is het erg met je gesteld.





En geen enkele hersenflits dacht eraan, dat ik je een spiegel voor hield?

Die spiegel is totaal misplaatst in deze discussie. Als je me persoonlijk wil pakken op racisme ofzo kom dan eens met echte voorbeelden, voorlopig heb je al weer een groter monster van me gemaakt dan ik ben.





En dit is dus jou probleem. Een Westerling zou kritiek mogen geven en hij zou ook nog eens beschermd worden met het vrijheidsbeginsel; "Vrijheids van meningsuiting." Maar het Moslim gedeelte legt natuurlijk beperkingen op. Dit staat bovendien los van al je vreemde verwijten. Hypocrisie ten top.

Ja let maar niet op die balk in je oog. Maar je doet verder niets af van mijn constatering dat je kritiek eenzijdig en dus per definitie hypocriet is, dat siert je dan weer.





Kan je dit met mijn uitspraken staven? Of is dit speculatie à la amadeus?

Hallo, zal ik je erg korte termijn geheugen dan even opfrissen?

Geplaatst door AARDIG
Wordt jij niet moe van al die terroristen die pretenderen jou te beschermen tegen terreur en daarom landen aanvallen en onschuldige mensen doodmaken? Of is het normaal om als mens tegen dat geweld te zijn?


en dat staat dan gdomme in het begin van deze topic






Ja ze stelt een hele terechte vraag. Dat het antwoord bestaat doet er niet toe. Want het gaat hier om de grootste mond hebben. Want net als een andere zwetser al tegen haar zei. Waarom doe je zelf niks? Inmiddels weten we dat het slechts een blaatgat is en niet meer. Actie ho maar. Behalve als er wat te verdienen valt en de hele moslimgemeenschap zwart te maken valt. En het feit dat de grootste racisten op deze site haar steunen, zegt meer dan genoeg.

Ha en deze reactie zegt mij al weer genoeg. Jouw wereldbeeld is zo heerlijk overzichtelijk simpel: Je hebt racisten en je hebt AARDIG.

Toon dat racisme van bijvoorbeeld mijn persoontje nou maar eens even aan grote jongen, dan praten we weer verder....

Het_Is_Lent
07-07-05, 20:59
Geplaatst door moun3im26
voor dat amerika de oorlog in irak begon, hebben miljoenen mensen over heel de wereld betoogt tegen die oorlog!
heef dat bush of blair weerhouden om toch die oorlog te beginnen op basis van grote leugens! en duizenden onschuldige mensen de dood in te jagen en het land in een uitzichtloze situatie duwen! NEEN

denk jullie echt dat die terroristen gaan stoppen met hun aanslagen als er een paar honderduizenden moslims op straat moesten komen om te betogen tegen het terrorisme! NEEN

de wereldleiders zouden eerst een goed moeten zien wat de oorzaak is van dit terrorisme, en minder arrogant hun wil overal gaan doordrukken gewoon omdat ze grootmachten zijn met hun supperlegers!

je oogst wat je zaait zou ik zeggen!

al moet ik wel zeggen dat ik deze aanslagen zeer betreur, ik betreur alle onschuldige slachtoffers waar ze ook ter wereld vallen!

maar in plaats van te zeggen dat de gewone brave moslim moet buiten komen om te protesteren!
zou ik zeggen dat de leiders die veel meer in hun mars hebben maar eens hun huiswerk moeten maken om te zien waar de voedingsboden ligt van deze terrorisme!

:duim:

L@vita

nobeloos
07-07-05, 20:59
Geplaatst door Siah
hoe bedoel je met terroristen??

ik denk niet dat die aanslagen een afgang voor blair en bush zouden vormen! (voor blair misschien wel, netals toen in spanje)
maar die twee (naast vele anderen) vinden het juist een prima smoes, om hun "acceptabele" doelen, duizenden kilometers verderop voort te kunnen zetten.

Het gaat deze moslimterroristen niet om Irak of mensenrechten of wat dan ook.
8 maanden na Madrid werd er een terreurbende opgerold in Spanje die zware aanslagen hadden gepland op belangrijke doelen.
Reden? Ze wilden Andalusie weer terug in het islamitisch kalifaat.

Dus het maakt niet uit of je je kop in het zand steekt en een burqua op je kont verft: die moslimterroristen zijn stark staring insane en houden niet op, wat er ook gebeurt.

moun3im26
07-07-05, 21:00
go cc go cc go cc

nobeloos
07-07-05, 21:03
Geplaatst door moun3im26
Maar welke ideologische vergelding zit er dan achter Londen bijvoorbeeld? In Irak vallen tegenwoordig vooral slachtoffers door het geweld van opstandelingen, met of zonder Britten. Het doel is mij in ieder geval volslagen onduidelijk. Kom verder alsjeblieft niet met argumenten dat een terugtrekking uit Irak een geeigend doel is, als het land nu wordt verlaten is het een kwestie van maanden voordat het land door een hele enge Khomeini kloon wordt geregeerd en geloof me dat die ook zijn wil heel graag doordrukken

irak is maar een voorbeeld klojo

de joden mogen in palestina ook hun gang gaan zonder dat er een haan naar kraait!
over afghanistan word nie meer gesproken!
de russen moorden er op los in chechenië...

waarom word daar niet op gereageerd door die leiders!
of zijn die mensenlevens dan minderwaardig

DIT zijn de VOEDINGSBODEMS van de terroristen!

Het gaat de moslimterroristen niet om Irak of Israel of rechtvaardigheid. Het gaat om de verknipte opvatting die hen wordt wijsgemaakt dat ze strijd moeten leveren en hun islamitische rijk herstellen. En alles wat daar niet in meegaat moet eraan. De overmacht van het westen is hen natuurlijk helemaal een doorn in het oog, want zij zijn ervan overtuigd dat zíj superieur moeten zijn.

Het_Is_Lent
07-07-05, 21:07
Geplaatst door nobeloos
Het gaat de moslimterroristen niet om Irak of Israel of rechtvaardigheid. Het gaat om de verknipte opvatting die hen wordt wijsgemaakt dat ze strijd moeten leveren en hun islamitische rijk herstellen. En alles wat daar niet in meegaat moet eraan. De overmacht van het westen is hen natuurlijk helemaal een doorn in het oog, want zij zijn ervan overtuigd dat zíj superieur moeten zijn.

En het "westen" is ook overtuigd van haar superioriteit, wat telkens weer een deuk oploopt..

L@vita

AARDIG
07-07-05, 21:07
Geplaatst door cheesynator
[B]Bull, da's jouw paranoia. Ik erger me gewoon aan je bounce-techniek.

Mijn paranoia.


Jij begint over mijn soort en nou dit nog eens, wat is het erg met je gesteld.

Het is erg met mij gesteld.



Die spiegel is totaal misplaatst in deze discussie. Als je me persoonlijk wil pakken op racisme ofzo kom dan eens met echte voorbeelden, voorlopig heb je al weer een groter monster van me gemaakt dan ik ben.

De spiegel die je aanhaalt als mijn vermeende haat tegen het westen:


Geplaatst door AARDIG
Wordt jij niet moe van al die terroristen die pretenderen jou te beschermen tegen terreur en daarom landen aanvallen en onschuldige mensen doodmaken? Of is het normaal om als mens tegen dat geweld te zijn?



Ja let maar niet op die balk in je oog. Maar je doet verder niets af van mijn constatering dat je kritiek eenzijdig en dus per definitie hypocriet is, dat siert je dan weer.

Ik zal niet op die balk letten. Mijn kritiek is eenzijdig. Ik ben hypocriet. Dit alles siert mij.


Hallo, zal ik je erg korte termijn geheugen dan even opfrissen?
en dat staat dan gdomme in het begin van deze topic

Ja, de spiegel druipt van de haat tegen het westen. Sure......


Toon dat racisme van bijvoorbeeld mijn persoontje nou maar eens even aan grote jongen, dan praten we weer verder....

Probeer mijn vorige uitleg nog maar eens te verfraaien. Het is namelijk niet gelukt, jezelf er onderuit te krijgen.

AARDIG
07-07-05, 21:08
Geplaatst door Couscousje
........ lekker volwassen

Ik ben 18 hoor :(

cheesynator
07-07-05, 21:09
Geplaatst door moun3im26
Maar welke ideologische vergelding zit er dan achter Londen bijvoorbeeld? In Irak vallen tegenwoordig vooral slachtoffers door het geweld van opstandelingen, met of zonder Britten. Het doel is mij in ieder geval volslagen onduidelijk. Kom verder alsjeblieft niet met argumenten dat een terugtrekking uit Irak een geeigend doel is, als het land nu wordt verlaten is het een kwestie van maanden voordat het land door een hele enge Khomeini kloon wordt geregeerd en geloof me dat die ook zijn wil heel graag doordrukken

irak is maar een voorbeeld klojo

Tsja, dat het de hele rechtvaardiging van die aanslag dus niet van een fundament voorziet doet er niet toe he? :rolleyes:



de joden mogen in palestina ook hun gang gaan zonder dat er een haan naar kraait!

En de link naar een Londense forens is??? Klojo-you.




over afghanistan word nie meer gesproken!

Zie Irak




de russen moorden er op los in chechenië...

Stom stelletje Al-Quaida geiten, nemen ze het vliegtuig naar Londen in plaats van Moskou. Tsja je mot wat anders gaat de baas ouwehoeren.



waarom word daar niet op gereageerd door die leiders!
of zijn die mensenlevens dan minderwaardig

DIT zijn de VOEDINGSBODEMS van de terroristen!

Ben je nou gewoon chickenshit dat je niet ingaat op dat idee van het onderpissen van een Bin Laden foto? Denk je anders dat het die wat kan verrekken wat er in Palestina gebeurd? Die L*l wil alleen maar de baas zijn in een SA überstaat.

nobeloos
07-07-05, 21:10
Geplaatst door Het_Is_Lent
En het "westen" is ook overtuigd van haar superioriteit, wat telkens weer een deuk oploopt..

L@vita

Alleen economisch en militair superieur. Morele superioriteit, nee; dat heeft niemand.

Het_Is_Lent
07-07-05, 21:14
Geplaatst door nobeloos
Alleen economisch en militair superieur. Morele superioriteit, nee; dat heeft niemand.

Zoals ik al zei, een forse deuk, want dat superieure gevoel begint zich te mengen met angst en onzekerheid.

Morele superioriteit denkt "het westen" anders wel te hebben. Dat ga je toch niet ontkennen?

Het gaat nou éénmaal botsen als twee partijen hetzelfde willen (power).

L@vita

cheesynator
07-07-05, 21:17
Geplaatst door AARDIG
Probeer mijn vorige uitleg nog maar eens te verfraaien. Het is namelijk niet gelukt, jezelf er onderuit te krijgen.

Lul er nou maar niet omheen, je hebt me racistisch genoemd, nou het bewijs.

assassijn
07-07-05, 21:18
"Het is niet vreemd dat deze aanslag heeft plaatsgevonden. Men wist dat zo'n actie er vroeg of laat zeker zou komen" en "in een oorlog vallen er nu eenmaal slachtoffers" las ik net op de website van de BBC.

nobeloos
07-07-05, 21:20
Geplaatst door Het_Is_Lent
Zoals ik al zei, een forse deuk, want dat superieure gevoel begint zich te mengen met angst en onzekerheid.

Morele superioriteit denkt "het westen" anders wel te hebben. Dat ga je toch niet ontkennen?

Het gaat nou éénmaal botsen als twee partijen hetzelfde willen (power).

L@vita

Ik ben me van geen deuk bewust. Oh, is dat wat je wilt?
Het stond wel in de boodschap van die mallotengroep vandaag, hoe de Britten zouden huiveren tot in elke uithoek. Dat viel wel vies tegen, vandaar die afgang van de moslimterroristen. Het enige wat ze hebben gewonnen is collectieve walging. Op een paar medestanders na dan, die dat wel tof vinden, die explosies en KABOEM en uit mekaar gerukte mensen. Wees er maar trots op.


Morele superioriteit denkt "het westen" anders wel te hebben. Dat ga je toch niet ontkennen?

Dat ontken ik zonder met mijn ogen te knipperen.

Couscousje
07-07-05, 21:20
Geplaatst door AARDIG
Ik ben 18 hoor :(

Sorry, ik was misleid door je grootheidswaanzin.

Cc

AARDIG
07-07-05, 21:20
Geplaatst door cheesynator
Lul er nou maar niet omheen, je hebt me racistisch genoemd, nou het bewijs.

Nogmaals: Probeer het vorige bewijs maar te weerleggen. Probeer het eens zonder je vingerwijzer. Just a tip.

En een vraag hè. Je hebt natuurlijk alle vrijheid om hier te zijn, maar waarom kwam je eigenlijk? Met welke gedachte? Een dialoog voeren?

Tomas
07-07-05, 21:21
Geplaatst door assassijn
Het is niet vreemd dat deze aanslag heeft plaatsgevonden. Men wist dat zo'n actie er vroeg of laat zeker zou komen.
In een oorlog vallen er nu eenmaal slachtoffers, of het nu burgers zijn of soldaten...al is het natuurlijk een kwalijke zaak dat men zich richt op de burger.
Engeland is in oorlog met twee landen. De ene oorlog vechten zwaar bewapende soldaten uit in Afghanistan, waar zowel Afghaanse soldaten als Afghaanse burgerdoden vallen. De andere oorlog vechten ze uit in Irak waar ook menig burgerdode is gevallen. Hoe mooi mensen deze oorlogen ook noemen, zoals het brengen van vrijheid of het brengen van democratie, het blijft een oorlog. Zwaar bewapende troepen die met bommen en met kogels slachtoffers maken, is en blijft voor mij een oorlog.
Vandaag heeft een stel niet georganiseerde en hersenloze debielen het slagveld verplaats en i.p.v. zich te richten op de schuldigen, hebben ze zich gericht op onschuldigen.

Nou, nou...

Of volgt er hierna nog een verklaring dat je dit sarcastisch hebt bedoeld?

cheesynator
07-07-05, 21:21
Geplaatst door assassijn
Het is niet vreemd dat deze aanslag heeft plaatsgevonden. Men wist dat zo'n actie er vroeg of laat zeker zou komen.
In een oorlog vallen er nu eenmaal slachtoffers, of het nu burgers zijn of soldaten...al is het natuurlijk een kwalijke zaak dat men zich richt op de burger.
Engeland is in oorlog met twee landen. De ene oorlog vechten zwaar bewapende soldaten uit in Afghanistan, waar zowel Afghaanse soldaten als Afghaanse burgerdoden vallen. De andere oorlog vechten ze uit in Irak waar ook menig burgerdode is gevallen. Hoe mooi mensen deze oorlogen ook noemen, zoals het brengen van vrijheid of het brengen van democratie, het blijft een oorlog. Zwaar bewapende troepen die met bommen en met kogels slachtoffers maken, is en blijft voor mij een oorlog.
Vandaag heeft een stel niet georganiseerde en hersenloze debielen het slagveld verplaats en i.p.v. zich te richten op de schuldigen, hebben ze zich gericht op onschuldigen.

Mjah, hier kan ik me wel in vinden.

AARDIG
07-07-05, 21:21
Geplaatst door Couscousje
Sorry, ik was misleid door je grootheidswaanzin.

Cc

Het is je vergeven.

Het_Is_Lent
07-07-05, 21:23
Geplaatst door nobeloos
Ik ben me van geen deuk bewust. Oh, is dat wat je wilt?
Het stond wel in de boodschap van die mallotengroep vandaag, hoe de Britten zouden huiveren tot in elke uithoek. Dat viel wel vies tegen, vandaar die afgang van de moslimterroristen. Het enige wat ze hebben gewonnen is collectieve walging, op een paar medestanders na dan, die dat wel tof vinden, die explosies en KABOEM en uit mekaar gerukte mensen. Wees er maar trots op.

Dat ben je vast niet (al die uitzendingen op t.v. zijn er voor de vorm en zijn in scene gezet) en je ontkent vast ook dat er sprake is van angst.

Waar moet ik trots op zijn?

L@vita

AARDIG
07-07-05, 21:23
Geplaatst door assassijn
Het is niet vreemd dat deze aanslag heeft plaatsgevonden. Men wist dat zo'n actie er vroeg of laat zeker zou komen.
In een oorlog vallen er nu eenmaal slachtoffers, of het nu burgers zijn of soldaten...al is het natuurlijk een kwalijke zaak dat men zich richt op de burger.
Engeland is in oorlog met twee landen. De ene oorlog vechten zwaar bewapende soldaten uit in Afghanistan, waar zowel Afghaanse soldaten als Afghaanse burgerdoden vallen. De andere oorlog vechten ze uit in Irak waar ook menig burgerdode is gevallen. Hoe mooi mensen deze oorlogen ook noemen, zoals het brengen van vrijheid of het brengen van democratie, het blijft een oorlog. Zwaar bewapende troepen die met bommen en met kogels slachtoffers maken, is en blijft voor mij een oorlog.
Vandaag heeft een stel niet georganiseerde en hersenloze debielen het slagveld verplaats en i.p.v. zich te richten op de schuldigen, hebben ze zich gericht op onschuldigen.

:duim:

nobeloos
07-07-05, 21:25
Geplaatst door Het_Is_Lent
Dat ben je vast niet (al die uitzendingen op t.v. zijn er voor de vorm en zijn in scene gezet) en je ontkent vast ook dat er sprake is van angst.


Tsja, angst. Niemand vindt het een prettig vooruitzicht om op een goeie dag in de zomer opeens aan stukken te worden gescheurd door de acties van een verknipte religieuze fanaat.
Maar om te zeggen dat het ons dagelijks leven in zijn ban houdt, niet echt. Kijk maar op straat, in de restaurants, in de tram, op Schiphol: alles gaat gewoon door.

Het_Is_Lent
07-07-05, 21:29
Geplaatst door nobeloos
Tsja, angst. Niemand vindt het een prettig vooruitzicht om op een goeie dag in de zomer opeens aan stukken te worden gescheurd door de acties van een verknipte religieuze fanaat.
Maar om te zeggen dat het ons dagelijks leven in zijn ban houdt, niet echt. Kijk maar op straat, in de restaurants, in de tram, op Schiphol: alles gaat gewoon door.

Alles gaat door, maar met een vleugje angst (en waakzaamheid) er doorheen.

Nou als het leven doorgaat, vind je het vast niet erg als ik doorga met mijn leven of is er een andere maatstaf voor moslims?

L@vita

nobeloos
07-07-05, 21:30
Geplaatst door Het_Is_Lent
Alles gaat door, maar met een vleugje angst (en waakzaamheid) erdoorheen.

Nou als het leven doorgaat, vind je het vast niet erg als ik doorga met mijn leven of is er een andere maatstaf voor moslims?

L@vita

Die waakzaamheid heeft al aardig wat levens gered. Zie mijn verwijzing naar die terreurbende die 8 maanden na Madrid alweer zware aanslagen wilden plegen om Andalusie bij het islamtisch kalifaat te krijgen, om maar een voorbeeld te noemen. In Londen zijn er ook al aanslagen verijdeld.

En als jij jezelf maatstaven wilt opleggen, moet je dat zelf weten. It's a free country.

Het_Is_Lent
07-07-05, 21:32
Geplaatst door nobeloos
Als jij jezelf maatstaven wilt opleggen, moet je dat zelf weten. It's a free country.

I don´t en ik laat me die zeker niet opleggen, door niemand.

L@vita

nobeloos
07-07-05, 21:33
Geplaatst door Het_Is_Lent
I don´t en ik laat me die zeker niet opleggen, door niemand.

L@vita

That's the spirit. En dat opleggen van maatstaven is nu precies wat die moslimterroristen willen. Het gaat ze niet lukken. Snap je?

Het_Is_Lent
07-07-05, 21:35
Die waakzaamheid heeft al aardig wat levens gered. Zie mijn verwijzing naar die terreurbende die 8 maanden na Madrid alweer zware aanslagen wilden plegen om Andalusie bij het islamtisch kalifaat te krijgen, om maar een voorbeeld te noemen. In Londen zijn er ook al aanslagen verijdeld.

Dat zal best en is prima, maar we moeten toegeven dat er altijd een kans blijft dat dit mis zal gaan en dat mensen dit nooit 100 procent zullen kunnen sturen. Een beetje machteloosheid komt erbij kijken, wat beangstigend is voor veel mensen.

L@vita

cheesynator
07-07-05, 21:35
Geplaatst door AARDIG
Nogmaals: Probeer het vorige bewijs maar te weerleggen. Probeer het eens zonder je vingerwijzer. Just a tip.

Bewijs, welk bewijs? Die spiegel sloeg al nergens op, het wijzende vingertje is je geheugen voor de tweede keer ontglipt en verder heb ik vooral een hoop paranoide geraaskaal van je gezien. Dat wat jij hier neerkwakt is vooral het bewijs voor een beperkte geest met Calimero bonus.

Het is me inmiddels wel duidelijk dat racisme een soort van stopwoordje voor je is. Misschien moet ik juist wel medelijden met je hebben.



En een vraag hè. Je hebt natuurlijk alle vrijheid om hier te zijn, maar waarom kwam je eigenlijk? Met welke gedachte? Een dialoog voeren?

Begin nou eens helemaal in het begin van deze topic met het doorlezen van de twee reacties die ik heb geplaatst voordat ik op jouw gestoorzender begon te reageren. Maar ik vroeg al vrij kort daarna wat er racistisch was aan mijn opmerkingen, toe als je het kan roepen, moet je het kunnen uitleggen.

Het_Is_Lent
07-07-05, 21:37
Geplaatst door nobeloos
That's the spirit. En dat opleggen van maatstaven is nu precies wat die moslimterroristen willen. Het gaat ze niet lukken. Snap je?

Niet alleen de moslimterroristen, maar de terroristen wereldwijd.

L@vita

nobeloos
07-07-05, 21:39
Geplaatst door Het_Is_Lent
Dat zal best en is prima, maar we moeten toegeven dat er altijd een kans blijft dat dit mis zal gaan en dat mensen dit nooit 100 procent zullen kunnen sturen. Een beetje machteloosheid komt erbij kijken, wat beanhstigend is voor veel mensen.

L@vita

Aanslagen zullen zeker blijven, net als natuurrampen. Je kunt er van alles aan doen, maar 100% zekerheid garanderen kan niemand.
Dat hoeft ook niet. In hoeverre de Deltawerken afdoende zijn, zal de tijd uitwijzen. Maar er is in elk geval iets aan gedaan.
Het probleem dat islamitische weirdo's het op iedereen op westerse bodem voorzien hebben, is nu onderkend. Er wordt van alles aan gedaan, maar 100% sluitend krijg je het niet. Maar de pogingen die een regering doet, dat is al genoeg.
Niks zo erg als een regering die beweert dat - bijvoorbeeld - wij Nederlanders gevrijwaard zouden zijn van die psychopaten. No way. Moslims in moslimlanden ook niet. Ze slaan namelijk overal toe.

AARDIG
07-07-05, 21:40
Geplaatst door cheesynator
Bewijs, welk bewijs? Die spiegel sloeg al nergens op, het wijzende vingertje is je geheugen voor de tweede keer ontglipt en verder heb ik vooral een hoop paranoide geraaskaal van je gezien. Dat wat jij hier neerkwakt is vooral het bewijs voor een beperkte geest met Calimero bonus.

Het is me inmiddels wel duidelijk dat racisme een soort van stopwoordje voor je is. Misschien moet ik juist wel medelijden met je hebben.



Begin nou eens helemaal in het begin van deze topic met het doorlezen van de twee reacties die ik heb geplaatst voordat ik op jouw gestoorzender begon te reageren. Maar ik vroeg al vrij kort daarna wat er racistisch was aan mijn opmerkingen, toe als je het kan roepen, moet je het kunnen uitleggen.


Je boodschap is heel duidelijk. Ik ga aan mijn gebreken werken. Stomme ik.

delirious
07-07-05, 21:40
Geplaatst door nobeloos
Zie mijn verwijzing naar die terreurbende die 8 maanden na Madrid alweer zware aanslagen wilden plegen om Andalusie bij het islamtisch kalifaat

Dit bewijst toch eerder het sekte gehalte van deze lieden, en los staan van de Islam.

cheesynator
07-07-05, 21:43
Geplaatst door AARDIG
Je boodschap is heel duidelijk. Ik ga aan mijn gebreken werken. Stomme ik.

Met welk doel begon jij eigenlijk te reageren?

AARDIG
07-07-05, 21:46
Geplaatst door cheesynator
Met welk doel begon jij eigenlijk te reageren?

Vanaf mijn eerste reactie op het artikel?

Het_Is_Lent
07-07-05, 21:47
Geplaatst door nobeloos
Aanslagen zullen zeker blijven, net als natuurrampen. Je kunt er van alles aan doen, maar 100% zekerheid garanderen kan niemand.
Dat hoeft ook niet. In hoeverre de Deltawerken afdoende zijn, zal de tijd uitwijzen. Maar er is in elk geval iets aan gedaan.
Het probleem dat islamitische weirdo's het op iedereen op westerse bodem voorzien hebben, is nu onderkend. Er wordt van alles aan gedaan, maar 100% sluitend krijg je het niet. Maar de pogingen die een regering doet, dat is al genoeg.
Niks zo erg als een regering die beweert dat - bijvoorbeeld - wij Nederlanders gevrijwaard zouden zijn van die psychopaten. No way. Moslims in moslimlanden ook niet. Ze slaan namelijk overal toe.

True, daarom laat ik me ook niet aanpraten dat ik iets extra´s moet doen, omdat ik marokkaanse roots heb en een moslima ben. Casablanca is toch ook getroffen, ondanks dat er moslims wonen.

Ik vind het ontzettend erg van al die onschuldige slachtoffers en wat de redenen ook zijn van de daders, in mijn ogen zijn deze ongegrond, net zoals dat de slachtoffers die gevallen zijn in Irak en Afghanistan niet goed te praten zijn.

L@vita

Siah
07-07-05, 21:51
Geplaatst door nobeloos
Het gaat deze moslimterroristen niet om Irak of mensenrechten of wat dan ook.

n moslimterrorist bestaat niet!

opvallend dat de overheden die de illegale bezetting van bv Irak steunen, aan alles wat bv bin laden zegt twijfelen, behalve als ie zegt dat ie een 'moslim' is.


Dus het maakt niet uit of je je kop in het zand steekt en een burqua op je kont verft: die moslimterroristen zijn stark staring insane en houden niet op, wat er ook gebeurt.

klinkt bekend! :boogjes:

nee die houden helaas niet op! zolang veel mensen op aardbol met het staatsterrorisme* te maken hebben. en de machthebbers van die staten, al dan niet gedwongen, hun kop in de cement steken.

*hier, de spontane en enorme energieuitbarsting (in welke vorm dan ook) van het verzet, zou je niet moeten onderschatten.

cheesynator
07-07-05, 21:52
Geplaatst door AARDIG
Vanaf mijn eerste reactie op het artikel?

Nope, jouw eerste reactie op die van mij.

Al Sawt
07-07-05, 21:56
Geplaatst door Couscousje
Ik vraag me wel eens af waar de Islamitische contrabeweging blijft, die Al Qaeda en consorten om zeep probeert te helpen?

Cc Dat is een zeer complexe materie, CC.

Iets dat zeer moeilijk voor je te begrijpen is. Maar ik wil je wel onderwijzen.

Blaf maar!

MAN31
07-07-05, 21:58
Goed gesproken in het eerste bericht van Rabi'ah.

De terroristen brengen ook hun eigen medegelovigen om het leven.
Sneuvelen die mensen in een strijd die ze zelf gekozen hebben? Ik weet zeker dat geen enkele moslim slachtoffer van een terreurdaad, erom gevraagd heeft zo om te komen.
De goede moslims zijn slachtoffer van enkele slechte mensen binnen hun geloof.

Wil je een simpel vergelijk?
Als bij een voetbalwedstrijd rellen uitbreken, dan betekent dat toch niet dat alle supporters relschoppers zijn? Nee, een kleine groep verpest het voor de rest. Daarom is het van belang dat we samen (moslims, christenen, niet-gelovigen, joden etc. etc.) zij aan zij staan en laten zien dat deze daden onze sterke gemeenschap niet kan beïnvloeden.

Al Sawt
07-07-05, 22:00
Geplaatst door Good Kahuna
Nou, ik heb nooit van massale demonstraties gehoord van moslims tegen Al Qaida of tegen terreur in naam van de islam. In Marokko heeft men gedemonstreerd tegen aanslagen in Casablanca en Madrid.

Maar als je geen oogkleppen had, zou je dat weten.

Good Kahuna
07-07-05, 22:04
Geplaatst door Siah
n moslimterrorist bestaat niet!

Natuurlijk wel. Dat zijn die fundi's die burgers opblazen omdat ze denken dat Allah hen dat opdraagt.

AARDIG
07-07-05, 22:04
Geplaatst door cheesynator
Nope, jouw eerste reactie op die van mij.

Je een spiegel voor houden. Als je goed leest zie je het ook. Je hebt het over woede die bij de moslims opkomt, wanneer de Islam door radicalen wordt misbruikt. Dit moet volgens jou resulteren in actie. Acties die zich moeten kenmerken in groteske acties vanuit de moslimgemeenschap. Echter betekend dat voor ons allen, dat we bij elke terroristische aanslag van Bush of Blair -en dat zijn er veel-, we actie moeten ondernemen. En dat is surealistisch.

Wide-O
07-07-05, 22:19
Geplaatst door Orakel
Maar iets zegt me, dat je dat geen flikker interesseert.
Smerig parasitair gedrag.

Eigenlijk is het verbazend dat we ons daar nog over verbazen.

Volgende keer als ik in NL ben moeten wij ons maar 's verliezen in een sterk kopje koffie.

michiel mans
07-07-05, 22:22
Rabi'ah schreef,


Ik vraag me eerder af waar de contrabeweging tegen de anti-islamhetze blift en wanneer men ophoudt alle moslims aan te spreken op de misdaden van gewelddadige splintergroeperingen, die in de eerste plaats slachtoffers maken onder de molims zelf.


Blij dat je, net als velen hier, begint met je sympathie en medeleven met de Londenaren uit te spreken. Maar dit terzijde.

Je maakt jezelf schuldig aan dezelfde stompzinnige generalisatie waar sommige Nederlanders zich ook schuldig aan maken, "men spreekt de moslims aan".


Trouwens, hoe zie je het voor je? Burgers van islamitische landen die massaal protestbrieven naar gewapende terroristen gaan sturen?

Je PC gebruiken om protestmails te sturen aan radicale Islamitische organisaties of dergelijken, of aan Bush? Waarom is dat raar?


Of moslimburgers die op terroristenjacht gaan?
Houd toch op zeg

En met zo'n apathische slappe houding is het raar dat het vertrouwen in de Islamitische medeburger tanende is bij sommigen-velen?

Al Qaida streeft uiteindelijk naar een wereldwijde Islamitsche heerschappij, de nieuwe president van Iran, Ahmadinejad, heeft dat vorige week eveneens uitgesproken. Al Qaida, Al Zarkawi en aanverwante idioten doen hun uiterste best om samenlevingen te ontwrichten, groepen tegen elkaar op te zetten, zie Iraq waar dagelijks vele moslims het slachtoffer van hun halve gare 'broeders' worden. Fijne familie.

Maar Rabi'ah ziet het protesteren hiertegen niet zitten, wel het afgeven op die pokke Hollanders die alleen maar alle moslims de schuld geven. Ik ben blij af en toe ook andere geluiden te horen maar op deze manier zul je het nooit prettig naar je zin krijgen hier in Nederland Rabi'ah. En wiens schuld is dat dan?

Al Sawt
07-07-05, 22:27
Geplaatst door michiel mans

Al Qaida streeft uiteindelijk naar een wereldwijde Islamitsche heerschappij, de nieuwe president van Iran, Ahmadinejad, heeft dat vorige week eveneens uitgesproken. Al Qaida, Al Zarkawi en aanverwante idioten doen hun uiterste best om samenlevingen te ontwrichten, groepen tegen elkaar op te zetten, zie Iraq waar dagelijks vele moslims het slachtoffer van hun halve gare 'broeders' worden. Fijne familie. Misschien is het mij ontgaan, maar kan je mij ergens een bewijs geven waar Al Qaida wereldwijde dominatie wil afdwingen?

michiel mans
07-07-05, 22:31
Aardig schreef,


Je een spiegel voor houden. Als je goed leest zie je het ook. Je hebt het over woede die bij de moslims opkomt, wanneer de Islam door radicalen wordt misbruikt. Dit moet volgens jou resulteren in actie. Acties die zich moeten kenmerken in groteske acties vanuit de moslimgemeenschap. Echter betekend dat voor ons allen, dat we bij elke terroristische aanslag van Bush of Blair -en dat zijn er veel-, we actie moeten ondernemen. En dat is surealistisch.

Prima als je tegen Bush en Blair wilt demonstreren, bedenk dat ongeveer de helft van de Britten (en Nederlanders) tegen de invasie van Iraq was. De doden en gewonden (incl. de 'tegen' mensen) in London, waaronder ongetwijfeld ook moslims zijn het slachtoffer van doelgerichte terreur tegen burgers. Is dat het minder waard om de straat voor op te gaan of heb je wel begrip voor Al Qaida?

michiel mans
07-07-05, 22:55
Al Sawt schreef,


Misschien is het mij ontgaan, maar kan je mij ergens een bewijs geven waar Al Qaida wereldwijde dominatie wil afdwingen?

Dat hoorde ik vandaag bij de gezamelijke omroepen uitzending een of andere 'expert' zeggen. Dat is inderdaad geen bewijs, het was ook nieuws voor mij. Ik dacht dat Al Qaida alleen Islamitische heerschappij in overwegend Islamitische landen voorstond. Echter hetvolgende is te vinden via Google middels < Does Al Qaeda wants worldwide muslim domination>

Van:http://www.terroranalysis.com/story/71714.html


?If the disbelievers occupy a territory belonging to the Muslims, it is incumbent upon the Muslims to drive them out, and to restore the land back to themselves; Spain had been a Muslim territory for more than eight hundred years, before it was captured by the Christians. They [i.e., the Christians] literally, and practically wiped out the whole Muslim population. And now, it is our duty to restore Muslim rule to this land of ours. The whole of India, including Kashmir, Hyderabad, Assam, Nepal, Burma, Behar, and Junagadh was once a Muslim territory. But we lost this vast territory, and it fell into the hands of the disbelievers simply because we abandoned Jihad. And Palestine, as is well-known, is currently under the occupation of the Jews. Even our First Qibla, Bait-ul-Muqaddas is under their illegal possession.? - Jihaad ul-Kuffaari wal- Munaafiqeen

Het lijkt me dus wel een tikkie verder te gaan dan alleen de westerlingen en foute moslims uit Saoedi Arabie te trappen. Bovendien, die nieuwe eikel in Theran propageerde het vorige week nog. Dus als de ene halve gare moslims niet voor zulke idioterie probeert te strikken dan doet de andere het wel. En gezien de gretigheid waarmee nog immer men zich aanbied als zelfmoordterrorist in Iraq, Palestina of hier denk ik dat het niet onverstandig is het gevaar eerder te overschatten dan te onderschatten.

God save the Queen en het beste met de Britten met name de Londonaren.

Orakel
07-07-05, 23:04
Geplaatst door Wide-O
Eigenlijk is het verbazend dat we ons daar nog over verbazen.

Volgende keer als ik in NL ben moeten wij ons maar 's verliezen in een sterk kopje koffie.

Thnx! En is een deal. :duim:

ronald
07-07-05, 23:33
Geplaatst door Al Sawt
In Marokko heeft men gedemonstreerd tegen aanslagen in Casablanca en Madrid.

Maar als je geen oogkleppen had, zou je dat weten.




.... natuurlijk is er toen in Marokko gedemonstreerd...ten eerste zijn die aanslagen door die sukkels op eigen bodem uitgevoerd en ten tweede hebben Marokkanen de hand in gehad bij de aanslagen in Madrid...je zou bijna zeggen: ...ze konden niet anders. Maar over alleen in het eigen voordeel demonstraties hebben we het hier ff niet over. Het had dus eigenlijk niet veel raakvlakken met wat is gezegd: demonstraties van moslims tegen dominantie afwingende extremistische moslim terreurdaden...waar ook ter wereld. Misschien zou je een beweging kunnen oprichten met de naam Een ander islamitisch geluid.

AARDIG
07-07-05, 23:37
Geplaatst door michiel mans
Aardig schreef,



Prima als je tegen Bush en Blair wilt demonstreren, bedenk dat ongeveer de helft van de Britten (en Nederlanders) tegen de invasie van Iraq was. De doden en gewonden (incl. de 'tegen' mensen) in London, waaronder ongetwijfeld ook moslims zijn het slachtoffer van doelgerichte terreur tegen burgers. Is dat het minder waard om de straat voor op te gaan of heb je wel begrip voor Al Qaida?

Heb je mijn woordewisseling met cheesy gelezen?

michiel mans
07-07-05, 23:37
Goed idee, bijvoorbeeld de 'Radicale Islam Is Lam' beweging.

michiel mans
07-07-05, 23:54
Aardig schreef,


Heb je mijn woordewisseling met cheesy gelezen?

Ja, en? Ik lees niet echt een duidelijke stellingname af van je betogen. Je ziet naar mijn idee zaken nogal eenzijdig en generaliserend. Ik kan me wel in Cheesy's redenering vinden.

AARDIG
08-07-05, 00:03
Geplaatst door michiel mans
Aardig schreef,



Ja, en? Ik lees niet echt een duidelijke stellingname af van je betogen. Je ziet naar mijn idee zaken nogal eenzijdig en generaliserend. Ik kan me wel in Cheesy's redenering vinden.

Ok. En welk gedeelte van de spiegelredenering begreep je niet. Moet ik uitleggen wat dat inhoudt. Of zoek even op; "Iemand een spiegel voorhouden." Try www.google.nl. Misschien dat je dan begrijpt, dat het geciteerde gedeelte van mij niet mijn gedachten illustreert, maar slechts een weergave geeft van de redenatie van cheesy. Wat tegelijkertijd ook jou redenatie ter lichte brengt aangezien je je in zijn redenatie kan vinden. Voor jou dus ook de spiegel.

http://www.minetti.de/images/Spiegel-s03agross.jpg
Neem de tijd.

cheesynator
08-07-05, 00:07
Geplaatst door AARDIG
Je een spiegel voor houden. Als je goed leest zie je het ook.

Ik zie een hoop arrogant geblaf, niet in het minst omdat dat belerende spiegeltje geplaatst wordt op basis van een vraag waardoor ik in dat groezelige brein van je al tot een bepaalde soort ben gaan horen. Maar ik had al uitgelegd dat dat spiegeltje misplaatst was.

Oftewel, je verbeeldt jezelf te veel letterlijk en figuurlijk.




Je hebt het over woede die bij de moslims opkomt, wanneer de Islam door radicalen wordt misbruikt.

Ik zeg dat ik me zou kunnen voorstellen dat dit soort domboaanslagen ook bij Moslims woede zou oproepen. Even een verschil.




Dit moet volgens jou resulteren in actie. Acties die zich moeten kenmerken in groteske acties vanuit de moslimgemeenschap.

Ik stel dezelfde vraag als Cc. Als je dan toch de betweter wil uithangen begin dan eens met een cursus lezen en tekstanalyse.



Echter betekend dat voor ons allen, dat we bij elke terroristische aanslag van Bush of Blair -en dat zijn er veel-, we actie moeten ondernemen. En dat is surealistisch.

Nou dat klopt. Jij blijft liever op je luie reet zitten commentaar geven op Bush en Blair, maar ook dat commentaar is net zo één-dimensionaal als de rest van je visie. En ik blijf erbij, als je alleen voor de misstappen van westerse regimes oog hebt en dat je argument is om maar vooral niet kritisch te hoeven doen over geweld onder Islam vlag dan ben je een intellectuele natte scheet en getuigt je wijzende vingertje van een lachwekkende misplaatste arrogantie.

Nee als er iemand zichzelf overschat met z'n spiegeltje ben jij het wel. Je hebt nog steeds je ongelijk qua mijn racisme niet kunnen weerleggen en zelfs ook maar het begin van een objectieve kijk op de veroorzakers van leed is voor jou te hoog gegrepen. Ik blijf erbij, als er al wordt gesplijtzwamt dan zit je vooral jezelf in de weg.

Even goed: three strikes you're out :zwaai:

AARDIG
08-07-05, 00:12
Geplaatst door cheesynator
Even goed: three strikes you're out :zwaai:

Je hebt me helemaal uitgeluld. Wat ben ik toch dom. :nerveus:

michiel mans
08-07-05, 00:28
Shit, ik zie niets in die spiegel. En alleen vampiers geven geen reflectie.

michiel mans
08-07-05, 00:30
Beste Aardig,

Maar wat vind je nu van Al Qaida en zijn doelstellingen zoals jij die ziet? t'Is laat, ik weet het.

motransbeton
08-07-05, 00:30
bla...http://home.quicknet.nl/qn/prive/mobeton/

michiel mans
08-07-05, 00:32
bla? Wat bla? Is het te ingewikkeld voor je? Gaat niet over voetbal of lekkere wijven?

AARDIG
08-07-05, 00:37
Geplaatst door michiel mans
Beste Aardig,

Maar wat vind je nu van Al Qaida en zijn doelstellingen zoals jij die ziet? T'is laat, ik weet het.

En dat is nou precies de hamvraag. Ik citeer wat voor je en als het goed is begrijp je mijn reacties op cheesy.

Op mijn spiegel antwoorde hij:


Dat je daar niet vanzelf uitgaat is zo mogelijk nog vermoeiender

Van ons moslims wordt verwacht, dat we een verklaring afleggen, maar zodra dit andersom gebeurt is het vermoeiend. Kan je je voorstellen dat moslims daar moe van worden? Elke dag die vragen beantwoorden. Ik vind het niet erg hoor. Maar af en toe komt het even niet uit. En dan ben je gelijk een radicale boosdoener.

Antwoord op jou vraag. Ik ben een moslim en een moslim dient elke moord omwille van niks af te keuren. Al Qaida kan van mij samen met de grote wereldterroristen in een raket naar de maan waar ze elkaar kunnen afmaken. Dat zou heerlijk zijn voor de mensheid.

motransbeton
08-07-05, 00:40
Geplaatst door ibrahimmm
Jij moet helemáál zwijgen! moet jij vooral zeggen ik dacht dat je dood was ... How doe!

michiel mans
08-07-05, 00:51
Beste Aardig,

Da's duidelijk. Dank je. Ik snap dat het vervelend is voor je maar het zijn dan ook vervelende tijden. En voor ons dan nog maar relatief vervelend. Als je vanochtend in de 'tube' zat of je woont in Bagdad dan is het een heel ander verhaal. Ook ben ik blij geen Darfuriaan of Zimbabwaan te zijn. Een beetje bekvechten, zeiken of argumenteren is dan een 'minor discomfort'.

Groet,

Michiel

helly2002
08-07-05, 00:51
Ik vraag me eerder af waar de contrabeweging tegen de anti-islamhetze blift en wanneer men ophoudt alle moslims aan te spreken op de misdaden van gewelddadige splintergroeperingen, die in de eerste plaats slachtoffers maken onder de molims zelf



hmnz achtjah zo wacht ik al meer dan tien jaar op iemand die het is duidelijk maakt dat niet alle gabbers nazies zijn je wordt eenmaal veroordeeld op stereotypes al helemaal in nl .engeland is heel rustig gebleven en over hetzes gesproken die is er andersom ook tegen de israelis en usa onee dat is opeens iets anders :duim:

motransbeton
08-07-05, 00:53
Geplaatst door ibrahimmm
Hoest nauw? :zwaai: Wie zwijgt stemt Toe.Wie goed doet. goed ontmoet. dat is mijn stelling oftewel de wereld en zijn psiche zijn net de comunecerende vaten pi in het kwadraad.

michiel mans
08-07-05, 00:55
de comunecerende vaten pi in het kwadraad

Kennelijk een dag wis- en natuurkunde gehad. Daarna weer gaan voetballen of zo.

Hendrik-Jan
08-07-05, 09:52
Interessant gesprek :


Geplaatst door Couscousje
Ik vraag me wel eens af waar de Islamitische contrabeweging blijft, die Al Qaeda en consorten om zeep probeert te helpen?

Cc


Geplaatst door amadeus
Dat soort bewegingen en linkse actiegroepen zijn er genoeg. Couscousje heeft gelijk: er is nog niet één islamitische beweging die actie voert tegen het islamitisch terrorisme dat uit naam van hun religie wordt gepleegd.

Je kan het dichter bij huis zoeken, Engelse moslims die bijvoorbeeld een protestdemostratie houden.


Geplaatst door Couscousje
Exact.

Er is niet 1 Islamitische beweging die actie voert tegen terroristen die in naam van Islam moorden.

Cc


Geplaatst door Seif
Wat houd je tegen, zou ik zeggen? :D


Geplaatst door Couscousje
Wat houdt jou tegen?

Cc


Geplaatst door Seif
Is niet erg geloofwaardig, een niet-moslim die een islamitische beweging gaat oprichten. :lachu:


Geplaatst door Couscousje
Nog minder geloofwaardig is een niet-moslim die een moslim vertelt wat deze moet doen.

:zwaai:

Cc

Het minst geloofwaardig is een moslim die andere moslims vraagt om een tegengeluid voor Al Kaeda maar zelf niet uit haar stoel komt. Waarom protesteer jij niet Cc? Waarom organiseer jij geen protest? Waarom onderneem jij geen actie?

Bovenstaand gesprek laat duidelijk zien dat jij een wijsvingerend moslimmeisje bent Cc. Andere moslim beschuldigen van geen actie ondernemen terwijl jezelf precies hetzelfde doet. Iemand wordt op straat half doodgeslagen en achtergelaten en in plaats van zelf 112 te bellen of hulp te schieten vraagt Cc zich af waarom niemand 112 belt of hulp aanbiedt. Hypocriet en huichelachtig noemen ze dat.

Als je dit topic leest dan zie je dat Cc alleen complimentjes krijgt van de autochtone forumleden waar het haar blijkbaar om te doen is. Alleen Seif vraagt zich af waarom Cc zelf dan niets doet en terecht! Die vraagt ontwijkt ze door te zeggen dat ie als niet-moslim aan haar zo een vraag niet kan stellen. Sinds wanneer is een religie relevant bij het stellen van een vraag????

Siah
08-07-05, 10:53
dobareh shahr shologh shod. :D

Couscousje
08-07-05, 10:56
Geplaatst door Hendrik-Jan
Interessant gesprek :















Het minst geloofwaardig is een moslim die andere moslims vraagt om een tegengeluid voor Al Kaeda maar zelf niet uit haar stoel komt. Waarom protesteer jij niet Cc? Waarom organiseer jij geen protest? Waarom onderneem jij geen actie?

Bovenstaand gesprek laat duidelijk zien dat jij een wijsvingerend moslimmeisje bent Cc. Andere moslim beschuldigen van geen actie ondernemen terwijl jezelf precies hetzelfde doet. Iemand wordt op straat half doodgeslagen en achtergelaten en in plaats van zelf 112 te bellen of hulp te schieten vraagt Cc zich af waarom niemand 112 belt of hulp aanbiedt. Hypocriet en huichelachtig noemen ze dat.

Als je dit topic leest dan zie je dat Cc alleen complimentjes krijgt van de autochtone forumleden waar het haar blijkbaar om te doen is. Alleen Seif vraagt zich af waarom Cc zelf dan niets doet en terecht! Die vraagt ontwijkt ze door te zeggen dat ie als niet-moslim aan haar zo een vraag niet kan stellen. Sinds wanneer is een religie relevant bij het stellen van een vraag????

Berichten bij Hendrik-Jan: 1.

Hendrik-Jan, kom jij maar eens terug als je de 21000 berichten achter mijn posts hebt gelezen, want dan weet je pas wat voor protesten ik achter mijn naam heb staan en wat ik heb gedaan, naar alle waarschijnlijkheid is mijn inzet voor deze samenleving 21000 keer meer dan de inzet die jij met je betweterige opmerkingen hebt getoond.

Dus jij bent een typisch geval van "spuit 11 geeft ook water". Over hypocriet en huichelachtig gesproken: je bent er grootmeester in.

Cc

P.S.: Als religie niet relevant is, waarom betrekt Seif zijn niet-moslim zijn erbij? Stoer hoor, meten met 2 maten. Maar dat is een huichelachtig hypocrietje als jij eigen.

Prlwytzkofski
08-07-05, 11:57
Ik zet hem hier ook maar even neer. Niet dat het helpt.

Een rat zit in een kooi, met een metalen bodem. In de kooi staat een houten schavotje. Op gezette tijden rinkelt een belletje. Twee seconden later staat de bodem onder stroom. De rat leert snel op het schavotje te springen als het belletje rinkelt en blijft gezond.
Het schavotje wordt weggehaald; er blijft de rat niets anders over als de stroomstoten te verdragen. Hij krijgt haaruitval, verliest de eetlust en vertoont gedragsstoornissen.
Er wordt een tweede rat in de kooi geplaatst. Telkens als het belletje rinkelt beginnen de twee ratten een bloedige vechtpartij.
Beide blijven gezond.

observer
08-07-05, 13:19
sterker nog de relschoppers bij feijenoord ajax waren voor het grootste deel niet eens fans

toch wordt "feijenoord" erop aangekeken

ik geloof best dat de overgrote meerderheid van de moslims dit niet goedkeurd

maar bekijk het eens op deze manier

ik heb moslims zien demonstreren tegen vanalles van het recht op hoofddoeken dragen , tegen israel, tegen invasie in irak, zelf (met geweld) omdat een agent een man met mes had doodgeschoten. Maar in dit geval wordt voornamelijk stekelig gereageerd

net zo goed als dat "wij" ons moeten realiseren dat niet alle moslims terroristen zijn, wordt het tijd dat de moslims zich realiseren dat de terroristen wel moslims zijn.

de egelhouding die je teveel ziet maakt het probleem groter

tr_imparator
08-07-05, 14:42
Geplaatst door observer

net zo goed als dat "wij" ons moeten realiseren dat niet alle moslims terroristen zijn, wordt het tijd dat de moslims zich realiseren dat de terroristen wel moslims zijn



waarom zoude we ons dat moeten realiseren? een moslim is een moslim en een terrorist een terrorist. Is dit zo moeilijk te vatten? dat een terrorist een moslim is, is niet belangrijk.


Kijk maar in een woordenboek :rolleyes:

Zarathoestra
08-07-05, 15:48
Geplaatst door nobeloos
Paar jaar geleden, Amsterdam: 10.000-den protesterend tegen de bezetting van de Palestijnen - ze kwamen van heinde en ver.
Een krachtig geluid.
Mooi dat jongeren nog idealen hebben en hun stem willen laten horen.Maar ik kan je verzekeren dat het zeker niet alleen moslims waren en dat het zeker niet vanuit dat oogpunt is georganiseerd.


Ik weet ook wel dat de meesten zich niet met deze moslimterroristen identificeren. Dat was ook wat Blair direct terecht vermeldde in zijn toespraak vandaag. Maar degenen die dat wél doen, hoor je ook. En of je het nou uit de lengte haalt of uit de breedte, daar worden mensen onrustig van.
Dan mag jij die mensen daarop aankijken, maar dat helpt de zaken ook niet vooruit.
Het is als met terreurbestrijding: het is niet compleet effectief, dat weten we allemaal in het westen. Maar het is beter dan nietsdoen en wachten op de klappen.
Het probleem is dat alleen de overheid daar effectief tegen kan agreren en dat het ook hun taak is. Je wint er niets mee door er mensen die er helemaal niks aan kunnen doen erop aan te kijken en tot actie aan te sporen. Zij wensen er niks mee te maken te hebben en terecht.


Ik denk dat de Londenaren vandaag ook zo kalm reageerden, omdat ze wisten dat de overheid er echt heel scherp op is. Dat geeft een ander gevoel, begrijp je? Anders hadden ze zich in de steek gelaten gevoeld en een 'zie je wel'-woede gehad.
Het zal ook wel liggen aan het feit dat zij beter kunnen relativeren en er een andere klimaat heerst.

Rabi'ah.
08-07-05, 16:38
Geplaatst door Siah
dobareh shahr shologh shod. :D

En dat betekent.....?

Wide-O
08-07-05, 16:48
Geplaatst door Prlwytzkofski
Ik zet hem hier ook maar even neer. Niet dat het helpt.

Ik had 'm al zien voorbijkomen.

Maar zoals de ethologen al stelden moet je die dieren observeren in hun natuurlijke omgeving, niet in electrocutie-kooitjes.

Of je zou kunnen constateren dat de mens niet meer in z'n natuurlijke omgeving leeft, maar eerder in een gouden kooi, al dan niet bodemloos.

Ik snap wel de kracht van het beeld dat het oproept, daar niet van, maar het gaat uit van een uitgelokte situatie.

:p

Iwan
08-07-05, 17:07
Geplaatst door observer

net zo goed als dat "wij" ons moeten realiseren dat niet alle moslims terroristen zijn, wordt het tijd dat de moslims zich realiseren dat de terroristen wel moslims zijn.

de egelhouding die je teveel ziet maakt het probleem groter
Ik ben met je niet eens. Niet alle terroristen zijn moslims.
Je moet je realiseren dat terroristen zijn mensen die de burgers bewust vermoorden om hun doelen te bereiken. Er zijn genoeg christenen, atheisten, moslims, joden.. die aan deze terreur-tactiek gebuiken.

cheesyVI
08-07-05, 22:08
Geplaatst door AARDIG
Op mijn spiegel antwoorde hij:



Van ons moslims wordt verwacht, dat we een verklaring afleggen, maar zodra dit andersom gebeurt is het vermoeiend. Kan je je voorstellen dat moslims daar moe van worden? Elke dag die vragen beantwoorden. Ik vind het niet erg hoor. Maar af en toe ko mt het even niet uit. En dan ben je gelijk een radicale boosdoener[/B][/QUOTE]

Wat jij maar niet onder je vleespet krijgt is dat ik jou noch andere Moslims ter verantwoording roep voor wat er in Londen is gebeurd. Ik vraag alleen maar waarom er onder Moslims weinig animo is dit soort misdaden aan de kaak te stellen op een actieve manier, er zijn honderden Palestina comittees en geen enkel anti-AlQaida orgaan. Dat jij daarop doorslaat en het op jezelf betrekt vind ik dus paranoide en je arrogante belerende toontje compleet met een voor deze discussie irrelevante spiegel vooral dom zo niet autitisch. Blijft de beschuldiging van racistische opmerkingen en dat, je eigen woorden, 'mijn'soort zich zou schuldig maken aan het tegen elkaar ophitsen van groepen mensen. Blijft dat je nog niet in de buurt ben gekomen van bewijs voor het racistische gehalte van mijn constateringen en je dus op dit gebied raaskalt, alweer een reden om je spiegeltjes maar thuis te houden en iemand die redeneert in termen van 'jouw soort' is de segregatie ten top, maar dan moet je over mij gewoon ook je waffel houden.



Antwoord op jou vraag. Ik ben een moslim en een moslim dient elke moord omwille van niks af te keuren. Al Qaida kan van mij samen met de grote wereldterroristen in een raket naar de maan waar ze elkaar kunnen afmaken. Dat zou heerlijk zijn voor de mensheid.

Nou en met dit standpunt snap ik al helemaal niet waarom je zo krampachtig je best doet alleen maar over Bush en Blair te mauwen in je reacties aan mij. Ik heb niks met die gasten dus je reactie is overbodig. Ik heb dus geen moeite met Moslims maar des te meer met pedante betweters die zichzelf overschreeuwen. Als je echt zo nobel bent als je jezelf voordoet beschouw je zo'n aanval als in Londen als een aanval op je eigen vrije wereld en medeburgers en ga je niet te pas en te onpas de discussie vervuilen met zijsporen die we beter in een andere topic kunnen behandelen. Stop verder pleezz met dat geracist, dat soort zaken zijn te ernstig om te worden bevuild met begripsinflatie en al helemaal niet als je het niet kan hardmaken ook.

Bahjouia25
08-07-05, 22:56
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik vraag me eerder af waar de contrabeweging tegen de anti-islamhetze blift en wanneer men ophoudt alle moslims aan te spreken op de misdaden van gewelddadige splintergroeperingen, die in de eerste plaats slachtoffers maken onder de molims zelf.

Trouwens, hoe zie je het voor je? Burgers van islamitische landen die massaal protestbrieven naar gewapende terroristen gaan sturen?

Of moslimburgers die op terroristenjacht gaan?

Houd toch op zeg.

Terrorismebestrijding is een zaak van inlichtingendiensten, overheden en legers.

Het lijkt mij persoonlijk een stuk interessanter om door middel van verspreiding van zinnige informatie over de islam de ideologieën achter deze bewegingen tegen te gaan.

Verder heeft het hele gedoe met de islam bitter weinig te maken. De islam is een middel, niet de oorzaak.

De voedingsbodem voor terrorisme is corruptie, armoede en onderdrukking en dat kweekt extremisme, waar ter wereld dan ook.

Een ziekte bestrijdt je door de oorzaak en niet door de symptomen weg te nemen.


Rabiah.

Allah I hafdek :duim:
als nou meerdere mensen het zouden
begrijpen....

gh.wille
08-07-05, 23:31
Geplaatst door Hendrik-Jan
Interessant gesprek :















Het minst geloofwaardig is een moslim die andere moslims vraagt om een tegengeluid voor Al Kaeda maar zelf niet uit haar stoel komt. Waarom protesteer jij niet Cc? Waarom organiseer jij geen protest? Waarom onderneem jij geen actie?

Bovenstaand gesprek laat duidelijk zien dat jij een wijsvingerend moslimmeisje bent Cc. Andere moslim beschuldigen van geen actie ondernemen terwijl jezelf precies hetzelfde doet. Iemand wordt op straat half doodgeslagen en achtergelaten en in plaats van zelf 112 te bellen of hulp te schieten vraagt Cc zich af waarom niemand 112 belt of hulp aanbiedt. Hypocriet en huichelachtig noemen ze dat.

Als je dit topic leest dan zie je dat Cc alleen complimentjes krijgt van de autochtone forumleden waar het haar blijkbaar om te doen is. Alleen Seif vraagt zich af waarom Cc zelf dan niets doet en terecht! Die vraagt ontwijkt ze door te zeggen dat ie als niet-moslim aan haar zo een vraag niet kan stellen. Sinds wanneer is een religie relevant bij het stellen van een vraag????

Alweer iemand die C,c doorziet !
Dit zich zelf MOSLIM noemende ,BOLVORMIG KNOLGEWAS .
Is volgens mij helemaal geen MOSLIM !


SOERAH AL BAQARAH (2) DEEL 1

En vermengt de WAARHEID niet met de valsheid en verberg de
WAARHEID niet terwijl jullie het weten .

Dit naar aanleiding van de grove onwaarheden die (HIJ of ZIJ )schreef over mijn ouders ,en over mij en de ziekte die ik heb !

Ze zal nu wel weer aankomen met de nodige argumenten ,dat dit nergens op slaat etc etc ,en dat mijn kennis van de Nederlandse taal nihil is etc etc.
Misschien dat ik dit ook verkeerd gelezen heb !
Maar het staat er toch echt!

V.G.G.

Siah
09-07-05, 00:24
Geplaatst door Rabi'ah.
En dat betekent.....?

raad eens aan waar het om gaat. :D








stiekem n hintje: het heeft met A'dam te maken.

observer
09-07-05, 12:02
Geplaatst door tr_imparator
waarom zoude we ons dat moeten realiseren? een moslim is een moslim en een terrorist een terrorist. Is dit zo moeilijk te vatten? dat een terrorist een moslim is, is niet belangrijk.


Kijk maar in een woordenboek :rolleyes: waarom staan blanke nederlanders stil bij de slavernij waar ze zelf nooit deel aan gehad hebben, waarom praat een duits president, zelf nog een kind tijdens de oorlog, over vergiffenis vragen voor de 2e wo

het feit dat de terrorist een moslim is is niet het punt, het gebrek aan een tegengewicht van die moslims wel

als er een koran in de plee gegooid wordt stuitert men van woede want het geloof wordt aangevallen, zou toch zeggen dat het afslachten van grote aantallen mensen door idioten die zich op de islam beroepen een veel grotere aanval op het geloof is

wordt wakker deze mensen kapen de islam en wat gaan de moslims daar aandoen?



De voedingsbodem voor terrorisme is corruptie, armoede en onderdrukking en dat kweekt extremisme, waar ter wereld dan ook. osama kwam uit een rijke familie met macht, de daders van 9/11 idem, mohammed b. etcetc

leuke tekst maar de werkelijkheid is dat het niet de arme onderdrukte moslims zijn die al qaida etc begonnen zijn

tr_imparator
09-07-05, 12:13
Geplaatst door observer
[B]
het feit dat de terrorist een moslim is is niet het punt, het gebrek aan een tegengewicht van die moslims wel

das geen feit. Misschien moet je is kijken naar de protesten die na de aanslagen in Istanbul zijn geweest...tja als je daar niks over hoort van de media..kan ik me wel iets bij jouw achtelijke steling voorstellen, dat overigens niet wordt beargumenteerd.


als er een koran in de plee gegooid wordt stuitert men van woede want het geloof wordt aangevallen, zou toch zeggen dat het afslachten van grote aantallen mensen door idioten die zich op de islam beroepen een veel grotere aanval op het geloof is

Ik heb hierover al eerder gediscussieerd; zoek maar de bijbehorende topic op.


wordt wakker deze mensen kapen de islam en wat gaan de moslims daar aandoen?

hassiktir!

michiel mans
09-07-05, 14:12
Iwan schreef,


Ik ben met je niet eens. Niet alle terroristen zijn moslims.
Je moet je realiseren dat terroristen zijn mensen die de burgers bewust vermoorden om hun doelen te bereiken. Er zijn genoeg christenen, atheisten, moslims, joden.. die aan deze terreur-tactiek gebuiken.

Op een paar Amerikaanse christenfundamentalisten na, die abortusklinieken opblazen met de bijbel in de hand, zijn het alleen maar moslims die op grote schaal terreuraanslagen plegen met de koran in de hand, Allah-u-Aqbar brallend op het moment dat ze de ontsteker activeren of de trekker overhalen. Ik heb nog geen Boeddhist of Hindoe uit een of ander boekwerk zien citeren voordat een hoofd werd afgesneden. Ik heb ook geen vermoorden zien liggen met bijbel, thora, Shinto of andere religieuze teksten op het lichaam geprikt. Zelfs de IRA bij wie religie een rol speelt in het conflict gebruikt de bijbel niet als argumentatie of motivatie. Dat doen alleen moslimradicalen en een paar gestoorde christenen in Amerika.

Rabi'ah.
09-07-05, 21:41
Geplaatst door michiel mans
Iwan schreef,



Op een paar Amerikaanse christenfundamentalisten na, die abortusklinieken opblazen met de bijbel in de hand, zijn het alleen maar moslims die op grote schaal terreuraanslagen plegen met de koran in de hand, Allah-u-Aqbar brallend op het moment dat ze de ontsteker activeren of de trekker overhalen. Ik heb nog geen Boeddhist of Hindoe uit een of ander boekwerk zien citeren voordat een hoofd werd afgesneden. Ik heb ook geen vermoorden zien liggen met bijbel, thora, Shinto of andere religieuze teksten op het lichaam geprikt. Zelfs de IRA bij wie religie een rol speelt in het conflict gebruikt de bijbel niet als argumentatie of motivatie. Dat doen alleen moslimradicalen en een paar gestoorde christenen in Amerika.

Je lult. In India hebben extremistische hindoes moskeëen opgeblazen, vrouwen verkracht, kinderen vermoord, mensen doodgemarteld en mensen beroofd met als argument dat ze "het rijk van Rama" (een hindoegodheid) wilden vestigen.

Volgens hen moest het land gezuiverd worden van alle niet-hindoes en dan vooral de moslimminderheid.

In Israël beroepen zionisten zich op de Thora en heeft zelfs in een gerenommeerde Israëlische krant een oproep van extreem-rechtse rabbijnen gestaan die oproept tot het uitmoorden van alle Palestijnen en het zo "zuiveren" van het "Heilige Land".

Geweld, terreur en moordpartijen in naam van een religie komt dus bij alle godsdiensten voor.


Rabiah.

gh.wille
09-07-05, 22:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Je lult. In India hebben extremistische hindoes moskeëen opgeblazen, vrouwen verkracht, kinderen vermoord, mensen doodgemarteld en mensen beroofd met als argument dat ze "het rijk van Rama" (een hindoegodheid) wilden vestigen.

Volgens hen moest het land gezuiverd worden van alle niet-hindoes en dan vooral de moslimminderheid.

In Israël beroepen zionisten zich op de Thora en heeft zelfs in een gerenommeerde Israëlische krant een oproep van extreem-rechtse rabbijnen gestaan die oproept tot het uitmoorden van alle Palestijnen en het zo "zuiveren" van het "Heilige Land".

Geweld, terreur en moordpartijen in naam van een religie komt dus bij alle godsdiensten voor.


Rabiah.

Helaas , heb je gelijk !
Neem de Kruistochten maar ,en wat zou je zeggen van CORTEZ die de halve INCA bevolking uitmoorde,om het goud maar ook onder de mom
van het Christendom .
Je zou zeggen , dat de mensheid er wel wat van geleerd zou hebben !
Maar nu ligt het wel ff anders , met de huidige middelen ligt het gevaar op de tocht ,van een totale Wereld oorlog die het VOORTBESTAAN van de MENSHEID , bedreigd !
Het is niet alleen voor de ouderen onder ons de HERFST van ons leven !
Als er niet spoedig een eind komt aan de situatie zo als het nu is in de Wereld !
Salaam , Vrede , Peace ,Paix is het sleutelwoord in welke taal dan ook ,
VOOR de oplossing !

V.G.G.

Al Sawt
10-07-05, 01:04
Geplaatst door michiel mans
Iwan schreef,



Op een paar Amerikaanse christenfundamentalisten na, die abortusklinieken opblazen met de bijbel in de hand, zijn het alleen maar moslims die op grote schaal terreuraanslagen plegen met de koran in de hand, Allah-u-Aqbar brallend op het moment dat ze de ontsteker activeren of de trekker overhalen. Ik heb nog geen Boeddhist of Hindoe uit een of ander boekwerk zien citeren voordat een hoofd werd afgesneden. Het mag duidelijk zijn, dat je nauwelijks verstand van zaken bezit.

Sri Lanka, Colombia, Liberia, Congo, Sierra leone, Brazillie, Kenia, Burma, India, Nepal etc etc. Heb je conflicten waar dood en verder wordt gezaaid en waar geen enkel moslim mee betrokken is.
Ik heb ook geen vermoorden zien liggen met bijbel, thora, Shinto of andere religieuze teksten op het lichaam geprikt. Dat doen alleen moslimradicalen en een paar gestoorde christenen in Amerika. In heel Europa, Latijns Amerika en Afrika zijn genocides met de hand op bijbel gepleegd. Met Congo en Balkan als voorbeelden.

Voorts wordt Thora gebruikt om terreur tegen Palestijnen te rechtvaardigen. Dus brabbel geen onzin!
Zelfs de IRA bij wie religie een rol speelt in het conflict gebruikt de bijbel niet als argumentatie of motivatie. Is IRA religieys??????? Ik dacht dat IRA een meer links georienteerde beweging was. Laat je niet misleiden om het feit dat ze Katholieken zijn. En over religie gesproken in N-Ierland: ooit gehoord over dominee Ian Paissely?"

P.S.

Ik heb me bezondigd aan one liners. Had geen zin om keihard in te hakken en je dood te slaan met argumenten. Maar ik wil graag gelegenheid hebben, om mijn kennis over moslimterreur met je delen en daarmee jouw tunnelvisie wat te verbreden.

assassijn
10-07-05, 04:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Je lult. In India hebben extremistische hindoes moskeëen opgeblazen, vrouwen verkracht, kinderen vermoord, mensen doodgemarteld en mensen beroofd met als argument dat ze "het rijk van Rama" (een hindoegodheid) wilden vestigen.

Volgens hen moest het land gezuiverd worden van alle niet-hindoes en dan vooral de moslimminderheid.

In Israël beroepen zionisten zich op de Thora en heeft zelfs in een gerenommeerde Israëlische krant een oproep van extreem-rechtse rabbijnen gestaan die oproept tot het uitmoorden van alle Palestijnen en het zo "zuiveren" van het "Heilige Land".

Geweld, terreur en moordpartijen in naam van een religie komt dus bij alle godsdiensten voor.


Rabiah.

Je bent Stalin, Mao en Pol Pot vergeten. Of tellen atheisten niet mee?

Rabi'ah.
10-07-05, 11:05
Geplaatst door assassijn
Je bent Stalin, Mao en Pol Pot vergeten. Of tellen atheisten niet mee?

Zeker, maar dit had betrekking op de claim dat geweld in naam van de godsdienst alleen bij moslims en christenen voorkwam.

En daar toonde ik dus ff aan dat dat niet zo is.

assassijn
10-07-05, 12:49
Geplaatst door Rabi'ah.
Zeker, maar dit had betrekking op de claim dat geweld in naam van de godsdienst alleen bij moslims en christenen voorkwam.

En daar toonde ik dus ff aan dat dat niet zo is.

Sommige mensen zijn gewoon te achterlijk om dat te vatten. Die gasten hebben gewoon 1 hersencel die maar eens per jaar een regeltje tekst kan onthouden en daar moeten ze het de rest van hun leven mee doen. Ik vind het zowiezo een achterlijk idee om geweld aan welke religie dan ook toe te schrijven.
Deze debielen zouden zelfs bij doodslag met een steen de steen de schuld geven van de moord i.p.v. diegene die de steen heeft opgepakt om de moord te plegen.

Max Stirner
10-07-05, 13:03
Geplaatst door assassijn
Sommige mensen zijn gewoon te achterlijk om dat te vatten. Die gasten hebben gewoon 1 hersencel die maar eens per jaar een regeltje tekst kan onthouden en daar moeten ze het de rest van hun leven mee doen. Ik vind het zowiezo een achterlijk idee om geweld aan welke religie dan ook toe te schrijven.
Deze debielen zouden zelfs bij doodslag met een steen de steen de schuld geven van de moord i.p.v. diegene die de steen heeft opgepakt om de moord te plegen.


Probleempje is natuurlijk dat die terroristen zelf hun gewelddaden wel degelijk aan hun (interpretatie van hun) religie toeschrijven......

Dat maakt het er voor de eencelligen niet eenvoudiger op.

assassijn
10-07-05, 13:16
Geplaatst door Max Stirner
Probleempje is natuurlijk dat die terroristen zelf hun gewelddaden wel degelijk aan hun (interpretatie van hun) religie toeschrijven......

Dat maakt het er voor de eencelligen niet eenvoudiger op.

Daarom zijn het ook eencelligen. Als ze op z'n minst twee cellen hadden gehad, dan hadden ze wel beter geweten.
Er zijn mensen die anderen doden in naam van democratie en vrijheid en ook zij beroepen zich daar constant op. Iedereen met minstens twee cellen weet dan dat niet iedereen die in democratie en vrijheid gelooft een moordenaar is, omdat vrijheid en democratie oproept tot geweld.