PDA

Bekijk Volledige Versie : Minuten stilte.



AARDIG
07-07-05, 22:13
Mijn minuten en bezinning heb ik gehouden, omdat ik geen zin heb om met de hypocrisie mee te doen, die waarschijnlijk gaat komen. Helaas was ik als enige Moslim op de middelbare school niet in staat te demonstreren tegen de hypocrisie van de selectieve stilte minuten. Nu ben ik wat ouder en vastberadener. Mijn minuten heb ik gehad en die zal ik zeker niet wijden aan de hypocriete stilteminuten die gaan komen.

Wide-O
07-07-05, 22:24
Opgelegd verdriet is nooit echt verdriet.

Ik heb vandaag de geluidsinstallatie op 11 gezet, omdat ik het allemaal niet meer wou horen.

Iedereen contempleert op z'n eigen manier.

barfly
07-07-05, 22:29
Geplaatst door AARDIG
Mijn minuten en bezinning heb ik gehouden, omdat ik geen zin heb om met de hypocrisie mee te doen, die waarschijnlijk gaat komen. Helaas was ik als enige Moslim op de middelbare school niet in staat te demonstreren tegen de hypocrisie van de selectieve stilte minuten. Nu ben ik wat ouder en vastberadener. Mijn minuten heb ik gehad en die zal ik zeker niet wijden aan de hypocriete stilteminuten die gaan komen.

Ergens, was je wel zo narcistisch dat je d'r een topic van hebt gemaakt.

Mill
07-07-05, 22:30
Geplaatst door barfly
Ergens, was je wel zo narcistisch dat je d'r een topic van hebt gemaakt.

Ik geef veel aan goede doelen maar daar praat ik liever niet over.

Mark
07-07-05, 22:32
Geplaatst door Mill
Ik geef veel aan goede doelen maar daar praat ik liever niet over.

ik ben elke dag uren stil in mijn slaap....

AARDIG
07-07-05, 22:49
Geplaatst door barfly
Ergens, was je wel zo narcistisch dat je d'r een topic van hebt gemaakt.

Ik snap het narcistische gedeelte niet zo :fucyc:

Seif
07-07-05, 22:51
Geplaatst door AARDIG
Mijn minuten en bezinning heb ik gehouden, omdat ik geen zin heb om met de hypocrisie mee te doen, die waarschijnlijk gaat komen. Helaas was ik als enige Moslim op de middelbare school niet in staat te demonstreren tegen de hypocrisie van de selectieve stilte minuten. Nu ben ik wat ouder en vastberadener. Mijn minuten heb ik gehad en die zal ik zeker niet wijden aan de hypocriete stilteminuten die gaan komen.

Zolang je een ander z'n stilte wel gunt is er niks aan de hand. Of drijf je het zover door dat je er doorheen gaat zitten tetteren?

barfly
07-07-05, 22:53
Geplaatst door AARDIG
Ik snap het narcistische gedeelte niet zo :fucyc:

Dat geeft niet.

Ik krijg bij jou trouwens wel vaker het idee dat je 't niet snapt. Heb je al eens aangeklopt bij een buurthuis?

Marsipulami
07-07-05, 22:53
Zo'n aanslagen wennen wel snel. Ben vandaag eigenlijk nauwelijks mensen tegengekomen die echt onder de indruk waren.

Ikzelf wil wel een minuut stil zijn om het droeve lot te gedenken van mensen die onschuldig slachtoffer zijn van oorlog en zinloos geweld.

Mark
07-07-05, 22:58
Geplaatst door Marsipulami
Zo'n aanslagen wennen wel snel. Ben vandaag eigenlijk nauwelijks mensen tegengekomen die echt onder de indruk waren.

Ikzelf wil wel een minuut stil zijn om het droeve lot te gedenken van mensen die onschuldig slachtoffer zijn van oorlog en zinloos geweld.

toe maar mars wees eens stil :wohaa:

Marsipulami
07-07-05, 23:00
Geplaatst door Mark
toe maar mars wees eens stil :wohaa:

Nu niet, ik ben naar Leonard Cohen aan het luisteren. Mijn favoriete jood en naamgenoot van de held van Amsterdam. :fplet:

Mark
07-07-05, 23:01
Geplaatst door Marsipulami
Nu niet, ik ben naar Leonard Cohen aan het luisteren. Mijn favoriete jood en naamgenoot van de held van Amsterdam. :fplet:

bah wat respectloos op een dag als deze :ego:

AARDIG
07-07-05, 23:09
Geplaatst door Seif
Zolang je een ander z'n stilte wel gunt is er niks aan de hand. Of drijf je het zover door dat je er doorheen gaat zitten tetteren?

Absoluut niet. Ik zal niet bewust praten/druk zijn terwijl men zijn stilte houd.

AARDIG
07-07-05, 23:10
Geplaatst door barfly
Dat geeft niet.

Ik krijg bij jou trouwens wel vaker het idee dat je 't niet snapt. Heb je al eens aangeklopt bij een buurthuis?

Dramaqueen :rolleyes:

Marsipulami
07-07-05, 23:15
Geplaatst door Mark
bah wat respectloos op een dag als deze :ego:

Je hebt gelijk. Een minuut stilte voor de slachtoffers in Afghanistan deze week.

Karzai Expresses Sadness Over Civilian Deaths


Date: Tuesday, July 05 2005 @ 15:45:31 CEST
Topic: Humanitarian situation

RFE/RL
05.07.2005

Afghan President Hamid Karzai said today that he is "extremely saddened and distressed" by the death of 17 civilians in a U.S. air strike.

Karzai made his announcement in Kabul today through his spokesman, Jawed Ludin.

Ludin said there can be no justification for killing civilians. He added that the government has launched its own probe into the 1 July bombing of the village of Chichal in the eastern province of Konar.

The U.S. military says an unclear number of "enemy terrorists and noncombatants" died in the strike on what it called a known terrorist target.

Earlier, the U.S. military declined to comment on media reports that two members of an elite U.S. military team that went missing in Konar last week are now known to be dead.

A U.S. helicopter sent to aid the team was shot down the same day, killing all 16 U.S. soldiers aboard.


"Copyright (c) 2005. RFE/RL, Inc. Reprinted with the permission of Radio Free Europe/Radio Liberty, 1201 Connecticut Ave., N.W. Washington DC 20036"

~Panthera~
07-07-05, 23:16
Geplaatst door Marsipulami
Je hebt gelijk. Een minuut stilte voor de slachtoffers in Afghanistan deze week.




Als we iedereen nu meteen gedenken, kunnen we meteen een week onze klep houden. :duim:

AARDIG
07-07-05, 23:20
Geplaatst door ~Panthera~
Als we iedereen nu meteen gedenken, kunnen we meteen een week onze klep houden. :duim:

Snap jij, dat dat teveel gevraagd is. Immers zou dat sugereren dat Bush en cornuiten een verkeerd beleid voeren. En dat mag natuurlijk niet :moe:

~Panthera~
07-07-05, 23:23
Geplaatst door AARDIG
Snap jij, dat dat teveel gevraagd is. Immers zou dat sugereren dat Bush en cornuiten een verkeerd beleid voeren. En dat mag natuurlijk niet :moe:


Bush en cornuiten voeren ook een verkeerd beleid, en daar komen ze langzaam maar zeker wel achter.
The good or the bad way, tot nu toe heeft nog geen enkele manier indruk gemaakt blijkbaar. :moe:

Orakel
07-07-05, 23:30
Geplaatst door AARDIG
Mijn minuten en bezinning heb ik gehouden, omdat ik geen zin heb om met de hypocrisie mee te doen, die waarschijnlijk gaat komen. Helaas was ik als enige Moslim op de middelbare school niet in staat te demonstreren tegen de hypocrisie van de selectieve stilte minuten. Nu ben ik wat ouder en vastberadener. Mijn minuten heb ik gehad en die zal ik zeker niet wijden aan de hypocriete stilteminuten die gaan komen.

:wink:

Tis niet allemaal hypocrisie. Velen treuren oprecht en is het niet om de slchtoffers, dan wel om de achterliggende symboliek of de beoogde gemeenschapszin.
Maar doe je eigen ding en laat je niet gek maken. Je kan het toch niet iedereen naar de zin maken, dus doe bij al wat je doet in ieder geval jezelf niet tekort.
Stick to your soul.

AARDIG
07-07-05, 23:46
Geplaatst door Orakel
:wink:

Tis niet allemaal hypocrisie. Velen treuren oprecht en is het niet om de slchtoffers, dan wel om de achterliggende symboliek of de beoogde gemeenschapszin.
Maar doe je eigen ding en laat je niet gek maken. Je kan het toch niet iedereen naar de zin maken, dus doe bij al wat je doet in ieder geval jezelf niet tekort.
Stick to your soul.

Het is absoluut niet de bevolking die ik van hypocrisie van betigt. Maar de organisatoren van de minutenstiltes. Kan je je herrineren dat er een minutenstilte is geweest voor Irak, Afghanistan, Marokko, Turkije..........enz enz. Ik zou graag mee doen, maar niet op deze vuile georganiseerde overheidsmanier. Daar trap ik keihard tegen aan. Net als Panthera zei. 1 simpel herdenkingsminuut voor alle slachtoffers zou het geheel makkelijker maken. Maar dat kan natuurlijk niet, want impliciet zouden we met de stilte bedoelen dat de Irakezen en Afghanen slachtoffers zijn. En dat is volgens menig elitair bestuursorgaan niet zo.

Maar goed. Ik begrijp wat je bedoelt. :duim:

Zwarte Kat
08-07-05, 00:25
Geplaatst door Wide-O
Opgelegd verdriet is nooit echt verdriet.

Ik heb vandaag de geluidsinstallatie op 11 gezet, omdat ik het allemaal niet meer wou horen.

Iedereen contempleert op z'n eigen manier.

i know the feeling.

Kheb vandaag halverwege het nieuws de tv uitgezet.......
Had geen zin meer in dat geleuter over terreur, terrorisme, terroristen, moslimfundamentalisten, inperking van burgerrechten, gevaar voor de democratie, terreurdreiging, veiligheidsmaatregelen, treinstations, metrostations, vliegvelden, Donner, Blair, islam, bommen en granaten.