PDA

Bekijk Volledige Versie : Leugens van Uri Rosenthal.



Al Sawt
07-07-05, 22:24
Volgens Uri Rosenthal zijn de aanslagen in Londen ingegeven door haat, walging en afschuw van moslims tegenover het Westerse levenstijl en haar decadente en normenloos samenleving.

Volgens deze mijnheer zijn de aanslagen gericht tegen Westerse steden die door moslims als poelen van verderf worden gezien.

Dat GB gekozen is als een doelwit vanwege haar rol in internationale oorlog tegen terrorisme, zal Uri Rosenthal zeker ontgaan zijn.

Mark
07-07-05, 22:31
Geplaatst door Al Sawt
Volgens Uri Rosenthal zijn de aanslagen in Londen ingegeven door haat, walging en afschuw van moslims tegenover het Westerse levenstijl en haar decadente en normenloos samenleving.

Volgens deze mijnheer zijn de aanslagen gericht tegen Westerse steden die door moslims als poelen van verderf worden gezien.

Dat GB gekozen is als een doelwit vanwege haar rol in internationale oorlog tegen terrorisme, zal Uri Rosenthal zeker ontgaan zijn.

een mooie combi dus, tegen hun rol in de oorlog op korte termijn en om alle niet-islamitische opvattingen uit te roeien op langere termijn.

ferrari
07-07-05, 22:59
Geplaatst door Al Sawt
Dat GB gekozen is als een doelwit vanwege haar rol in internationale oorlog tegen terrorisme, zal Uri Rosenthal zeker ontgaan zijn.

Maar eerst was er dus het terrorisme.

ronald
07-07-05, 23:36
Geplaatst door ferrari
Maar eerst was er dus het terrorisme.



....maar dat is Al Sawt weer ontgaan....

Zwarte Schaap
07-07-05, 23:58
Geplaatst door ferrari
Maar eerst was er dus het terrorisme.

Uit mijn analyse van de mededelingen van Osama bin Laden heb ik geconcludeerd dat Osama de oorlog aan Amerika verklaard heeft om het feit dat zij hun legers in Saoedie-Arabie hadden gestationeerd bij de eerste golf oorlog.

De Amerikanen hadden de Saoedies zo ver gekregen dat zij Amerikaanse soldaten op hun grondgebied accepteerden. Dit alleen nadat de Saoedische autoriteiten misleid waren met vervalste satelietfotos waaruit zou blijken dat Saddam klaarstond om Saoedie-Arabie aan te vallen.

Voor Osama was dat het signaal om zich te richten op de Amerikaanse imperialisme. Van Cia-Agent/vrijheidsstrijder veranderde Osama tot luis in de pels van de USA.

Zwarte Kat
08-07-05, 00:02
Geplaatst door ferrari
Maar eerst was er dus het terrorisme.

Terrorisme is een gevolg

Seif
08-07-05, 00:05
Mischien interessant om te vermelden dat de Spaanse justitie heeft ontdekt dat de voorbereidingen voor de aanslagen in Madrid waren begonnen voordat er sprake was van een oorlog in Irak. Dit zou zo'n beetje de enige rechtvaardiging kunnen zijn om Spanje aan te vallen.

Dus mischien doen ze het dan toch om hoe we zijn?

Zwarte Schaap
08-07-05, 00:53
Uri Rosenthal, eerste kamerlid voor de VVD en directeur van crisis onderzoeks team heeft laatstelijk een schadelijke rapport voor de Marokkanen en moslims in Nederland opgeleverd. Zijn laatse rapport voor de gemeente Rotterdam, met als opdrachtgever op de achtergrond het Ministerie van Binnenlandse zaken, worden moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder als proefdieren gebruikt voor een uitgebreide verklikkersnetwerk met dito onwettige maatregelen.

De Nederlandse overheid wil zogenaamd wat doen tegen de radicalisering van moslims. Amsterdam heeft ook zo een soort project. Het verschil met die in Rotterdam is dat men voor de Rotterdamse moslimproeftuin een hardere variant van experimenteren gebruiken. Mede door de invloed van van Leefbaar Rotterdam-VVD-CDA trein.

In Rotterdam worden zoals eerder gezegd hele verklikkersnetwerken met als centrale punten leraren op scholen, ziekenhuizen, huisartsen, verloskundigen, buurthuizen, allochtone stichtingen en verenigingen opgezet. Aan de hand van een geheime lijst kenmerken word je ofwel als gewone moslim dan wel als radicaliserende moslim bestempeld.

Word je eenmaal als vatbaar voor radicalisering gezien dan heb je kans dat je rechten worden ingeperkt en dat je hard aangepakt zult worden. In feite bestaat het hele pakket uit maatregelen die in strijd zijn met de wet.

Door dit rapport van meneer Uri Rosenthal worden maatregelen en ingrepen beproeft en gelegitimeerd die in feite de assimialtie tot doel hebben. Eerst gebruikte men mensen zoals van Gemert om via de zogenaamde link verhoogde criminaliteit door verminderde integratie assimilatiemaatregelen te nemen. Meneer van Gemert zag een link met de Marokkaanse cultuur en de zogenaamde hoge aandeel van criminaliteit van Marokkanen. Toen moest in naam van de criminaliteitsbestrijding en integratie de Marokkanen heropgevoed worden door allerlei maatregelen en ingrepen.

De nieuwe trend om te assimileren is nu gefocusd op terrorisme. Meneer Uri Rosenthal stelt maatregelen voor die tegen de wet ingaan maar omdat het tegen moslims gericht is dat geen probleem.

Allochtone, moslim en marokkaanse stichtingen zijn nu in een bittere strijd verwikkelt om de subsidies. Want wie niet mee doet met de verklikkersnetwerk kan zijn subsidie vergeten. In Rotterdam wordt momenteel de subsidiepot ingezet om allerlei oom-Tom geluiden te laten horen. Stichtingen die gewillig meedoen hebben niets te vrezen.

Ik moet helaas tot mijn bittere spijt erkennen dat de stichting die duidelijk overstag is gegaan en haar diensten zelfs aanbiedt een bepaalde amazigh vereniging is (Leiders van Tireli en SMDN). Zij worden momenteel misleid door een paar getraumatiseerde leidertjes die al eerder op tv hun diensten verrichten om als back up voor leefbaar wethouder Pastoors te dienen om Geert Mak in een hoek te drijven. (was bij rondom tien bij een uitzending die ging over Geert Maks pamflet) Hij zat daar met vuur te getuigen dat er moslimgevaar was en dat moslims helemaal niet ten onrecht gestigmatiseerd werden werden, de moslims waren zelf schuldig.

Saillant detail:

Tijdens de Islamdebatten die door Leefbaar Rotterdam zijn opgezet en onder leiding van een Marokkaanse vrouw Bouhalhoul zijn georganiseerd, kon je de discussie winnen. Het eerste debat werd gewonnen door een Marokkaanse meisje (voorzitster van de republiekeinse genootschap in Rotterdam en verbonden met d'66) die gewonnen had met de volgende verklaring, dat marokkaanse vrouwen eens een blonde hollandse vriend moesten proberen zoals zijzelf, en als ze dat eenmaal durven en doen dan zouden ze weten wat Marokkaanse vrouwen missen en pas echt gaan integreren. Het schijnt dat deze meisje een nicht is van 1 van die amazighleiders die voor de subsidie meewerken met Leefbaar Rotterdam en het verklikkersnetwerk met dito onwettelijke maatregelen steunen.

http://www.rotterdam.nl/Rotterdam/Internet/Overig/rdm/Bureau%20sociale%20integratie/16-2%20winnaar%20dream.JPG
Winnaares eerste Islamdebat Salima Belhaj met leefbaar Rotterdam wethouder veilig & Integratie Marianne van der Anker(let op de link veiligheid en integratie).

Op de vraag is er toekomst voor een liberale islam antwoordt salima belhaj:

''Ja, dat denk ik wel. Maar wie begint er? In mijn ogen is liberaal vooral vrijzinnig. Dogmatici passen daar ook in, al lijkt het me moeilijk om tolerant te zijn als je het zeker weet. Dogmatisch leven is wel makkelijker. Ik vind het moeilijk om de ramadan te houden nu ik niet meer geloof dat het verplicht is.''


Klik hier voor het Rapport Meedoen of Achterblijven van Uri Rosenthal (http://www.rotterdam.nl/smartsite1144.dws?MainMenu=267127&goto=2054919&channel=182&substyle=251100)

Klik hier om de uitzending van Rondom tien te bekijken van onze amazighidentiteitmisbruiker cq subsidiezuiger cq verklikkersnetwerk supporter Ali Belhaj. (http://info.omroep.nl/ncrv/tv?nav=mjliLsHfHEIJEiC)

Samenvatting:

Slimme sneeky mensen zoals Uri Rosenthal bedenken op de achtergrond maatregelen die de rechten van Marokkanen inperken om ze nog beter te assimileren. Daarvoor gebruikt men subsidies die onder het mom ''in het voordeel van de Marokkanen'' worden ingezet.

Maar in feite wordt dat geld gebruikt om binnen de Marokkaanse gemeenschap mensen te steunen, zoals de Belhaj-duo die het assimilatiebeleid voor wat geld en aanzien willen uitvoeren.

Evian
08-07-05, 08:20
Die onzin viel mij gisteren ook op tijdens het gesprek dat die kwakzalver had met Twan Huys. Gelukkig werd hij netjes gecorrigeerd door die derde man (ben zijn naam vergeten). En zelfs secretaris generaal van de Navo De Hoop Scheffer bedient zich van dezelfde retoriek: de moslimterroristen hebben het gemunt op de westerse waarden en normen, vrijheid en democratie...:jammer:.

Van de baasje van de Navo kun je niets anders verwachten aangezien hij de briefjes voorleest van de grote baas Bush maar ik hoop dat 'normale' critici wel in staat zijn om objectief te oordelen aan de hand van feiten en niet op basis van een kunstmatige rechtvaardiging van een valse oorlog (Irak). Zoals Sawt en ZS al aangeven heeft de aanslag te maken met het feit dat Blair aanwezig is in Irak/Afghanistan en hij openlijk het moorddadig beleid van Bush en trawanten steunt (niet vanwege de zogenoemde walgelijke westerse waarden). Daar betaal je vroeg of laat een prijs voor, mensen die zulke aanslagen plegen hebben voor hun gevoel niets te verliezen.

reason
08-07-05, 08:24
Geplaatst door Evian
Die onzin viel mij gisteren ook op tijdens het gesprek dat die kwakzalver had met Twan Huys. Gelukkig werd hij netjes gecorrigeerd door die derde man (ben zijn naam vergeten). En zelfs secretaris generaal van de Navo De Hoop Scheffer bedient zich van dezelfde retoriek: de moslimterroristen hebben het gemunt op de westerse waarden en normen, vrijheid en democratie...:jammer:.

Van de baasje van de Navo kun je niets anders verwachten aangezien hij de briefjes voorleest van de grote baas Bush maar ik hoop dat 'normale' critici wel in staat zijn om objectief te oordelen aan de hand van feiten en niet op basis van een kunstmatige rechtvaardiging van een valse oorlog (Irak). Zoals Sawt en ZS al aangeven heeft de aanslag te maken met het feit dat Blair aanwezig is in Irak/Afghanistan en hij openlijk het moorddadig beleid van Bush en trawanten steunt (niet vanwege de zogenoemde walgelijke westerse waarden). Daar betaal je vroeg of laat een prijs voor, mensen die zulke aanslagen plegen hebben voor hun gevoel niets te verliezen.

De VS zouden Irak en Afghanistan nooit zijn binnengevallen , als Osama Bin Laden het WTC niet had vernietigd, en 3000 onschuldige burgers vermoord.

Evian
08-07-05, 08:28
Geplaatst door Seif
Mischien interessant om te vermelden dat de Spaanse justitie heeft ontdekt dat de voorbereidingen voor de aanslagen in Madrid waren begonnen voordat er sprake was van een oorlog in Irak. Dit zou zo'n beetje de enige rechtvaardiging kunnen zijn om Spanje aan te vallen.

Dus mischien doen ze het dan toch om hoe we zijn?


Ik denk dat pure onzin is jouwerzijds of de Spaanse justitie heeft ze op last van Bush c.s. zien vliegen. Ik zou het prachtig vinden als je even een bronvermelding plaatst als die al bestaat...:).

Uit alle gegevens die bekend zijn tav de aanslagen in Madrid blijkt dat ze zijn gepleegd vanwege de samenwerking tussen Spanje en de VS...:).

Evian
08-07-05, 08:38
Geplaatst door reason
De VS zouden Irak en Afghanistan nooit zijn binnengevallen , als Osama Bin Laden het WTC niet had vernietigd, en 3000 onschuldige burgers vermoord.

Voor mij zijn zowel Bush, Blair als Bin Laden helwaardig maar je kan het ook omdraaien en zeggen: Bin Laden zou het WTC gebouw nooit hebben aangevallen als Israel/VS de flatgebouwen in Libanon in de jaren '80 niet hadden platgebombardeerd met als gevolg honderden (wellicht duizenden) onschuldige doden...:).

Volgens Bin Laden was dat één van de voornaamste redenen om het WTC gebouw aan te vallen. Uiteraard telt ook mee dat de zionisten al decennialang op kosten van de VS Palestijnse burgers koudmaakt, mannen, vrouwen, kinderen. Maakt niet uit...:).

reason
08-07-05, 08:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
......worden moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder als proefdieren gebruikt voor een uitgebreide verklikkersnetwerk met dito onwettige maatregelen.
......
Word je eenmaal als vatbaar voor radicalisering gezien dan heb je kans dat je rechten worden ingeperkt en dat je hard aangepakt zult worden. In feite bestaat het hele pakket uit maatregelen die in strijd zijn met de wet...


Wat een bullshit.
Er kunnen alleen rechten worden ingeperkt als er tenminste een redelijk vermoeden van schuld is. En dat wordt getoetst door de rechter.


[i]
....
de zogenaamde hoge aandeel van criminaliteit van Marokkanen.
[/B]

Get real. Triest genoeg IS er relatief heel veel criminaliteit onder Marokkaanse Nederlanders.
Het is een probleem dat dat door velen van hen niet wordt onderkend, want dat staat een oplossing in de weg.

reason
08-07-05, 08:50
Geplaatst door Evian
Voor mij zijn zowel Bush, Blair als Bin Laden helwaardig maar je kan het ook omdraaien en zeggen: Bin Laden zou het WTC gebouw nooit hebben aangevallen als Israel/VS de flatgebouwen in Libanon in de jaren '80 niet hadden platgebombardeerd met als gevolg honderden (wellicht duizenden) onschuldige doden...:).

Volgens Bin Laden was dat één van de voornaamste redenen om het WTC gebouw aan te vallen. Uiteraard telt ook mee dat de zionisten al decennialang op kosten van de VS Palestijnse burgers koudmaakt, mannen, vrouwen, kinderen. Maakt niet uit...:).

Waarom roepen zoveel mensen maar wat, zonder zich iets aan te trekken van zaken als de waarheid, of de werkelijkheid?
Voor de verandering had Zwart Schapp hierboven eens gelijk, toen hij schreef dat voor Bin Laden de aanwezigheid van Amerikaanse soldaten op grondgebied van Saoudie-arabië de reden voor een aanslag was.
De VS hebben in de jaren 80 helemaal geen flatgebouwen in Libanon gebombardeerd.

reason
08-07-05, 08:56
Geplaatst door Evian
...... Uiteraard telt ook mee dat de zionisten al decennialang op kosten van de VS Palestijnse burgers koudmaakt, mannen, vrouwen, kinderen. Maakt niet uit...:).

Israel is niet de VS.
Bovendien pleegt Israel geen aanslagen op de wijz evan Al Qaida.
dan warebn er inmiddels al honderd keer meerd Palestijnen gedood, want de middelen hebben ze meer dan genoeg.

Neemt niet weg dat Israel als de wiederweerga weg moet uit de bezette gebieden. Alleen hebben de Palestijnen ook niet steeds zo goed meegwerkt aan een oplossing.
Het is een complexe situatie daar.

En het is belachelijk dat moslims uit de hele wereld zich daarover zo druk maken, terwijl ze dat niet doen over tal van andere misstanden in de wereld waar veel meer slachtoffers vallen.

Iedereeen zou in zijn EIGN omgeving mee moeten werken om de zaakjes goed op orde te krijgen,
in plaats van alles met alles te verbinden, waardoor je er nooit meer uitkomt...

Evian
08-07-05, 09:03
Geplaatst door reason
Waarom roepen zoveel mensen maar wat, zonder zich iets aan te trekken van zaken als de waarheid, of de werkelijkheid?
Voor de verandering had Zwart Schapp hierboven eens gelijk, toen hij schreef dat voor Bin Laden de aanwezigheid van Amerikaanse soldaten op grondgebied van Saoudie-arabië de reden voor een aanslag was.
De VS hebben in de jaren 80 helemaal geen flatgebouwen in Libanon gebombardeerd.


Ik zeg ook niet dat ZS ongelijk heeft. Ik zeg alleen wat volgens Bin Laden één van de belangrijkste redenen was om het WTC gebouw neer te halen: flatgebouwen neergehaald door Israel/VS in de jaren '80. Uiteraard, het is uitgevoerd door joden, maar met medewerking van de VS. Je kan de NOS of beter Nova mailen voor bronmateriaal over deze aanval. Het grappige is dat vrijwel niemand zich die aanslag kan herinneren. Volgens Bin Laden omdat het vergeten moslims waren die werden vermoord, who gives a fuck...?

Evian
08-07-05, 09:19
Geplaatst door reason
Israel is niet de VS.
Bovendien pleegt Israel geen aanslagen op de wijz evan Al Qaida.
dan warebn er inmiddels al honderd keer meerd Palestijnen gedood, want de middelen hebben ze meer dan genoeg.

Neemt niet weg dat Israel als de wiederweerga weg moet uit de bezette gebieden. Alleen hebben de Palestijnen ook niet steeds zo goed meegwerkt aan een oplossing.
Het is een complexe situatie daar.

En het is belachelijk dat moslims uit de hele wereld zich daarover zo druk maken, terwijl ze dat niet doen over tal van andere misstanden in de wereld waar veel meer slachtoffers vallen.

Iedereeen zou in zijn EIGN omgeving mee moeten werken om de zaakjes goed op orde te krijgen,
in plaats van alles met alles te verbinden, waardoor je er nooit meer uitkomt...

Israel kan alles doen dankzij de VS en met steun van de VS. Dat is onmogelijk te ontkennen. In mijn optiek is Israel nog erger dan dan Al Qaida, niet alleen vermoorden de zionisten onschuldige burgers, ze bezetten ook nog eens hun grond, verkrachten hun vrouwen en martelen kleine kinderen. Dit alles worden direct en indirect gesteund door Amerika en diverse Europese landen...:).

De Palestijnen hoeven in principe niet mee te werken. Als ik jouw huis bezet dan accepteer jij ook geen voorwaarden die ik jou opleg. Ik moet weg basta. Dat geldt dus ook voor de joden, die moeten weg. Onvoorwaardelijk...:).

Ik denk dat moslims zich over het algemeen aardig druk maken over misstanden over de hele wereld: moorden in Guantanomo Bay, mensenrechtenschendingen in Amerikaanse gevangenissen, ondemocratisch bestuur in Marokko, SA en Libie, martelpraktijken in Franse en Egyptische gevangenissen, miljoenen doden in Congo, onrechtmatige oorlog in Irak en ga zo verder. Het klopt dat moslims zich aardig druk maken om de situatie van de Palestijnen. Dat komt denk ik door 2 zaken: 1. hun grond wordt al decennialang bezet, wereld doet niets, VS houdt de teugels strak en 2. naast bezetten worden ze ook gemarteld, vermoord, getreiterd, verkracht, ontzield etc en wereld doet niets. Toen Koeweit bezet werd door Saddam maakte de VS er binnen de kortste keren een eind aan. Gaat er een lampje branden...?

:)

freya
08-07-05, 09:30
Geplaatst door reason
De VS zouden Irak en Afghanistan nooit zijn binnengevallen , als Osama Bin Laden het WTC niet had vernietigd, en 3000 onschuldige burgers vermoord.

:haha: Dan hadden ze gewoon een andere excuus gevonden/ incident gecreerd.

De plannen voor een inval in Iral lagen al jaren klaar, lees jij wel eens een krant?

En wat precies was ook alweer het verband tussen Irak en 9/11???

O ja! de massavernietigindswapens!
Je zou toch bijna vergeten dat die nooit gevonden zijn :moe:

reason
08-07-05, 09:53
Geplaatst door Evian
Israel kan alles doen dankzij de VS en met steun van de VS. Dat is onmogelijk te ontkennen. In mijn optiek is Israel nog erger dan dan Al Qaida, niet alleen vermoorden de zionisten onschuldige burgers, ze bezetten ook nog eens hun grond, verkrachten hun vrouwen en martelen kleine kinderen. Dit alles worden direct en indirect gesteund door Amerika en diverse Europese landen...:).

De Palestijnen hoeven in principe niet mee te werken. Als ik jouw huis bezet dan accepteer jij ook geen voorwaarden die ik jou opleg. Ik moet weg basta. Dat geldt dus ook voor de joden, die moeten weg. Onvoorwaardelijk...:).

Ik denk dat moslims zich over het algemeen aardig druk maken over misstanden over de hele wereld: moorden in Guantanomo Bay, mensenrechtenschendingen in Amerikaanse gevangenissen, ondemocratisch bestuur in Marokko, SA en Libie, martelpraktijken in Franse en Egyptische gevangenissen, miljoenen doden in Congo, onrechtmatige oorlog in Irak en ga zo verder. Het klopt dat moslims zich aardig druk maken om de situatie van de Palestijnen. Dat komt denk ik door 2 zaken: 1. hun grond wordt al decennialang bezet, wereld doet niets, VS houdt de teugels strak en 2. naast bezetten worden ze ook gemarteld, vermoord, getreiterd, verkracht, ontzield etc en wereld doet niets. Toen Koeweit bezet werd door Saddam maakte de VS er binnen de kortste keren een eind aan. Gaat er een lampje branden...?

:)


Mijn punt is dat het een heilloze weg is om alles met alles te verbinden, en zo je best te doen om de VS , en het westen, als de grote boeman van de wereld af te schilderen.

Het is heel eenvoudig om allerlei andere voorbeelden tegenover het door jou genoemde te stellen.
Voorbeelden waaruit blijkt hoe eenzijdig veel moslims naar de wereld kijken.
Als er iets gebeurt waar toevallig moslims nadeel ondervinden, dan wordt dat toegeschreven aan de slechte buitenwereld die het op moslims heeft gemunt.
Maar worden door moslims slechte dingen gedaan, dan wordt er nauwelijks aandacht aan besteed of wordt het goedgepraat.
Zoals de lange oorlog van de moslims in Soedan tegen de christenen en animisten in Zuid-Soedan, waarbij twee miljoen niet-moslims zijn gedood. En nu de moordpartijen in Darfur, waarbij in een jaar de Arabische moslims evenveel slachtoffers onder zwarte moslims hebben gemaakt als onder Palestijnen in vijftig jaar zijn gevallen.
Zoals de agressie van het islamitische Indonesië tegen het kleine christelijke Oost-Timor.
Zoals de zo nu en dan terugkerende uitbarstingen van geweld in Indonesië van moslims tegen hun christelijke en Chinese landgenoten. Hetgeen ook in andere islamitische landen gebeurt, zoals Pakistan, waar al vaker moordpartijen op de kleine christelijke minderheid hebben plaatsgevonden.
Of de onderdrukking van andersgelovigen in heel veel moslimlanden, zoals Iran en Saoudie-Arabië. Discriminatie van andersgelovigen in bijna alle islamitische landen.
Het bloeddorstige regime van Saddam Hoessein. De onderdrukking van Koerden.

Trouwens, dat moslims zich zo druk maken over de Congo, daar heb ik niet veel van gemerkt. En Guantanamo Bay zou in mijn ogen direct gesloten moeten worden, maar het is geen slachthuis, zoals jij suggereert.

En waarom maak je de dingen erger dan ze al zijn, door te zeggen dat Israel Palestijnse vrouwen verkracht en kinderen martelt?
Waarom die leugens? Daarmee maak je je schuldig aan het bedrijven van hetze.
Hou je aan de waarheid, dan zijn de problemen al moeilijk genoeg.

Het getuigt van een eenzijdige blik op de wereld door de VS zo zeer verantwoordelijk te stellen voor de ellende in de wereld.
En voorbij te gaan aan de veel positieve invloeden die de VS hebben op de ontwikkeling van de wereld en de mensheid. En op de bescherming van de democratie.

Tafey Lewis
08-07-05, 10:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Word je eenmaal als vatbaar voor radicalisering gezien dan heb je kans dat je rechten worden ingeperkt en dat je hard aangepakt zult worden. In feite bestaat het hele pakket uit maatregelen die in strijd zijn met de wet.


elke beleids- aanbeveiling die zich beroept op nog niet bestaande juridische bevoegdheden is per definitie contra legem. wat dacht je van een voorstel tot hervorming van de WAO? de daarin aangevoerde beleidsinstrumenten staan ook niet in de wet. Daarom heet het ook een aanbeveling. Die kan vervolgens via het democratisch proces worden aangenomen, en via de parlementaire weg tot wet worden gemaakt, of verworpen, en dan gebeurt er niets mee.
Zelfs al zou zijn beleids voorstel in behandeling worden genomen dan heb je nog de controle van de tweede kamer en de eerste kamer. Wordt zij daadwerkelijk aangenomen dan heb je nog de controle van de nationale rechter en de europese rechter. Dus dit systeem van mensen rechten bewaking is bijzonder adequaat. zeik dus niet zo voordat er iets is gebeurd.

en wat is er mis met het voorkomen van radicalisering en aanslagen??

Zwarte Schaap
08-07-05, 12:47
Geplaatst door reason
Wat een bullshit.
Er kunnen alleen rechten worden ingeperkt als er tenminste een redelijk vermoeden van schuld is. En dat wordt getoetst door de rechter.

Heb je het rapport gelezen? Nee? Kom dan niet aan mijn hoofd zeuren.


Get real. Triest genoeg IS er relatief heel veel criminaliteit onder Marokkaanse Nederlanders.
Het is een probleem dat dat door velen van hen niet wordt onderkend, want dat staat een oplossing in de weg. Bij de arbeiders bevolking is er ook meer criminaliteit dan de standaard autochtoon, dat ontkent niemand. Alleen zijn Marokkanen nooit het crimineelst geweest in Nederland maar de politiek en media doen al minstens 15 jaar alsof de marokkanen de nummer 1 zijn. En als jij zo zeker van je zaak bent daag ik je uit om met cijfers te komen waaruit blijkt dat Marokkanen het crimineelst zijn.

Zwarte Schaap
08-07-05, 12:49
Geplaatst door Tafey Lewis
elke beleids- aanbeveiling die zich beroept op nog niet bestaande juridische bevoegdheden is per definitie contra legem. wat dacht je van een voorstel tot hervorming van de WAO? de daarin aangevoerde beleidsinstrumenten staan ook niet in de wet. Daarom heet het ook een aanbeveling. Die kan vervolgens via het democratisch proces worden aangenomen, en via de parlementaire weg tot wet worden gemaakt, of verworpen, en dan gebeurt er niets mee.
Zelfs al zou zijn beleids voorstel in behandeling worden genomen dan heb je nog de controle van de tweede kamer en de eerste kamer. Wordt zij daadwerkelijk aangenomen dan heb je nog de controle van de nationale rechter en de europese rechter. Dus dit systeem van mensen rechten bewaking is bijzonder adequaat. zeik dus niet zo voordat er iets is gebeurd.

en wat is er mis met het voorkomen van radicalisering en aanslagen??

Je hoeft mij hier niets uit te leggen over de juridische bevoegdheden en de totstandkoming van een wet. Lees eerst het rapport en kom dan met mij erover discusseren.

Zwarte Schaap
08-07-05, 12:50
Geplaatst door reason
Zoals de lange oorlog van de moslims in Soedan tegen de christenen en animisten in Zuid-Soedan, waarbij twee miljoen niet-moslims zijn gedood.

Leugen wat je niet hard kunt maken.

reason
08-07-05, 14:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leugen wat je niet hard kunt maken.

Wat nu weer? Het is een feit van algemene bekendheid dat er sinds 1983 een burgeroorlog woedt in Zuid-Soedan.
Die is ontstaan uit het verzet van de zuid-Soedanezen , christenen en animisten, tegen de onderdrukking door de noorderlingen, moslims.
Dat is de kern van het verhaal.
Heel veel mensen in Zuid -Soedan zijn daardoor gedood.

Snel even wat opgezocht:
Van www.amnesty.org:
AI News may 2000
Sudan
The real cost of oil

Sudan has been at war with itself for much of the last half a century and the toll of human suffering during that time has been immense. Around two million people are estimated to have lost their lives in the war since 1983 alone, and more people are internally displaced in Sudan – around 4.5 million – than anywhere else in the world.

In a conflict where the rules of war are routinely contravened, civilians are the main victims – mostly women and children. They are killed, they are raped, they are robbed, they are forced from their homes, they are abducted and they are enslaved. Children are forced to become soldiers. Nobody is brought to justice for these crimes. The international community has largely lost interest and stands idly by.

Van www.nieuwsbank.nl:
Persbericht 3-2-2000:
Aandacht voor Soedan noodzakelijk na 16 jaar oorlog
Eerste radio uitzending in zuid Soedan gaat met Kerst de lucht in Op Eerste Kerstdag gaat in zuid Soedan het eerste zuid Soedanese radio programma onder de naam 'Voice of Hope' de lucht in. De NCRV, Pax Christi en de Wereldomroep steunen dit radio station. Een medewerkster van Pax Christi bracht gedurende vijf weken een bezoek aan zuid Soedan en Nairobi (Kenia) om o.a. de radio programma's voor te bereiden. De Raad van Kerken in het zuiden van Soedan hebben de verantwoordelijkheid voor de uitzendingen op zich genomen. In zuid Soedan is geen elektriciteit en radio's zijn schaars. Binnenkort zullen daarom met steun van Wilde Ganzen 2000 opwindbare radio's verspreid worden in zuid Soedan. Straks worden in dorpen in zuid Soedan radio clubs opgericht en gaan journalisten op de fiets in hun streek het nieuws vergaren. In Kampala zit de studio van waaruit de eindredacteur de radioberichten verstuurt naar Madagaskar. Daar zendt de Wereldomroep de programma's uit zodat heel zuid Soedan bereikt wordt, dwars over militaire grenzen heen.
Vrouwen in zuid Soedan spreken zich uit tegen bombardementen van Soedanese regering
Dit bezoek aan zuid Soedan viel samen met een trauma counselling training die Pax Christi in samenwerking met Memisa opzet voor vrouwen in zuid Soedan. Vrouwen in zuid Soedan willen zich meer uitspreken over vrede en mensenrechten. Maar in veel dorpen in zuid Soedan zijn vrouwen analfabeet en te getraumatiseerd om hun stem te laten horen. Pax Christi medewerkers gaven de trainingen samen met trainers van de Sudanese Women's Voice for Peace. In twee dorpen kon de training uiteindelijk worden gerealiseerd. In drie dorpen was het onveilig vanwege bombardementen en etnische spanningen.
Niemand is getuige van het oorlogsleed van burgers in zuid Soedan. Er bestaat geen Waarheid- en Verzoeningscommissie. De vrouwen hebben met elkaar hun oorlogsverhalen gedeeld en waren elkaar getuigen. Zo zijn deze vaak ongeletterde vrouwen met een resolutie naar buiten gekomen. Een van de belangrijkste punten die ze noemden was de veroordeling van bombardementen door de Soedanese regering op burgerdoelen. Dit heeft het afgelopen jaar onopgemerkt door de buitenwereld maandelijks plaatsgevonden. Pax Christi was zelf getuige van de gevolgen van een Soedanese bommenwerper boven Narus, een dorp in zuid Soedan. Het bombarderen van burgerdoelen is in strijd met de Conventie van Genève.
In februari zal de training ook in de andere dorpen plaatsvinden.
Dreiging nieuwe humanitaire crisis in zuid Soedan Waarnemers waarschuwen voor een nieuwe humanitaire crisis nu het droge seizoen weer aanvangt. In de olie gebieden in het noorden van zuid Soedan wordt nu al hevig gevochten. Inwoners zijn uit de, in het oliegebied gelegen, dorpen verdreven door bombardementen en regeringsgezinde grondtroepen. Mensenrechten zijn daarbij op grote schaal geschonden. Waarnemers waarschuwen voor nieuwe voedselnood onder de ontheemden.
De oorlog in zuid Soedan heeft sinds het begin in 1983 2 miljoen mensen het leven gekost en 5 miljoen mensen zijn ontheemd. In 1998 zijn 80.000 mensen om het leven gekomen als gevolg van de hongersnood.
Voor meer informatie: Yvonne Heselmans, Pax Christi en Simon Simonse, Pax Christi

Zwarte Schaap
08-07-05, 14:07
Geplaatst door reason



bla bla bla ....





Al plak je hier heel het internet bijelkaar, jij kunt niet hard maken dat moslims 2 miljoen niet-moslims hebben vermoord. Punt uit. Ik ga niet eens verder op je leugenachtige stelling dat het een moslim-niet moslim oorlog betreft.

Zwarte Schaap
08-07-05, 14:17
Geplaatst door Alcibiades
Het was zeker wel een oorlog van moslims tegen niet-moslims. Eén van de oorzaken was inderdaad olie die gevonden werd in het zuiden. Een andere was de poging van het islamitische bewind in het noorden om voor heel Soedan de sharia in te voeren.

De bron van de burgeroorlog is niet het geloof, dat is het later geworden door toedoen van fundamentalistische westerse christenen die rebellen van wapens en geld voorzien. Iedereen weet dat de burgerslachtoffers zowel moslims als niet-moslims en christenen betreft.

Zwarte Schaap
08-07-05, 14:31
Geplaatst door Alcibiades
Nou, daar hoef je geen analyse op los te laten. OBL heeft dat gewoon gezegd. Het feit dat er Amerikaanse soldaten, waar ook Joden en vrouwen bij waren, waren toegelaten op Saoedisch grondgebied was voor hem de reden voor de aanslag op New York.

Die mochten daar dus niet zijn. Eigenlijk is dat puur racisme. En helemaal verwerpelijk is dat je daarom 3000 mensen de dood injaagt die met dat feit ook nog eens niets te maken hebben.

Gelukkig dat jij wel weet waarom Bin Laden de USA heeft aangevallen, maar hoe vaak wordt gemeld in de media? Vrijwel nooit toch, het is altijd vanwege de afschuw van de moslimkant voor de westerse normen en waarden, dat ze voorts tegen vrijheid en democratie zijn.

Dat racismeverhaaltje hoef je er niet bij te halen want dat kun je niet sterk maken. Ik als Marokkaan zou er per definitie tegen zijn dat een vreemde legermacht op basis van een leugen zich in Nederland zouden vestigen.

Zwarte Schaap
08-07-05, 14:49
Geplaatst door Alcibiades
Merkwaardige stelling. Een bron ligt aan het begin en niet ergens in het midden of aan het eind.

De invoering van de sharia stond aan het begin Hierdoor werden alle inwoners van Zuid-Soedan, christenen en animisten, beroofd van hun politieke rechten. Animisten werden bovendien ook nog eens vogelvrij verklaard. Vanuit het noorden werden verschillende acties ondernomen om islamitische stammen te bewapenen die vervolgens raids uitvoerden in zuidelijk gebied. Ongeveer net zoals onlangs in Darfoer is gebeurd.

Tijdens de "scramble for Africa" gedurende de laatste decennia van de 19e eeuw, kwam Sudan onder Brits gezag. Teneinde een rechtstreeks conflict met de Europese mogendheden in Centraal Afrika te vermijden, besloot de Britse regering Sudan in naam van de 'khedive' van Egypte te veroveren als verloren gegaan Egyptisch grondgebied. In 1898 werden de laatste Mahdistische strijdkrachten bij Omdurman, nabij het huidige Khartoem, verslagen door een gecombineerde Egyptisch-Britse strijdmacht onder leiding van Generaal Kitchener. Het daarop gevolgde Brits-Egyptische Condominium duurde tot eind 1955.

Als gevolg van de ongelijke behandeling door de overheid verslechterden de betrekkingen tussen Noord- en Zuid-Sudan. In het islamitische Noorden schakelden de Britten lokale sjeiks in bij hun indirecte bestuur. Het zuiden, waar de nieuwe 'Southern Policy' werd gevoerd, werd apart behandeld teneinde te voorkomen dat het nationalisme, dat in Egypte al vaste voet had gekregen, zich via Noord-Sudan naar het zuiden en de overige Britse bezittingen in Oost-Afrika zou uitbreiden. De nadruk in dit beleid op de lokale etnische en culturele waarden in het zuiden had tot gevolg dat de verspreiding van de islam effectief werd geblokkeerd. Onderwijs en economische ontwikkeling werden verwaarloos d en de handel bleef in Noord-Sudanese handen. (ZS: Iets soortgelijks hebben de Fransen ook geprobeerd met de Imazighen in Algerije en Marokko, denk aan de berberdahir in 1930)

De laatste jaren voorafgaand aan de Sudanese onafhankelijkheid werden beheerst door de discussie over eenheid met, dan wel afscheiding van Egypte. In 1953 vond de ondertekening plaats van een Brits-Egyptische overeenkomst die onder meer voorzag in 'Sudanisering' van de politie en het ambtenarencorps en in terugtrekking van alle Britse en Egyptische troepen. Op 19 december 1955 riep het parlement Sudan unaniem uit tot onafhankelijke republiek.

Sinds de onafhankelijkheid woedde er, met een onderbreking van 1972 tot 1983, tot eind 2004 een burgeroorlog in Sudan. Deze complexe burgeroorlog had politiek-economische, religieuze en culturele oorzaken en speelde zich af op de scheidslijn van de Arabische wereld en Sub-Sahara Afrika. Het land is verdeeld in een islamitisch noorden, grotendeels beheerst door de Sudanese overheid en een voornamelijk christelijk/animistisch zuiden dat voor een groot deel in handen is van de Sudan People’s Liberation Movement/Army (SPLM/A). De burgeroorlog werd nog verder gecompliceerd door, al dan niet tribale, lokale conflicten.

Toen de Sudanese regering in juni 1989 op het punt stond de uitgangspunten vast te leggen voor een vredesregeling met het zuiden, zette een groep officieren onder leiding van de huidige president Al-Bashir de democratisch gekozen regering via een militaire staatsgreep af.....


Bron: http://www.minbuza.nl/default.asp?CMS_ITEM=4E4ABFE71C3745D08377E3E281E62 378X3X48174X42

Zwarte Schaap
08-07-05, 15:16
Geplaatst door Alcibiades
En vestigden een islamitische staat gebaseerd op de sharia, waarbij iedereen zich aan de islamitische wetten en de noordelijke dominiantie moest onderwerpen.

Als gevolg van de ongelijke behandeling door de overheid verslechterden de betrekkingen tussen Noord- en Zuid-Sudan. In het islamitische Noorden schakelden de Britten lokale sjeiks in bij hun indirecte bestuur. Het zuiden, waar de nieuwe 'Southern Policy' werd gevoerd, werd apart behandeld teneinde te voorkomen dat het nationalisme, dat in Egypte al vaste voet had gekregen, zich via Noord-Sudan naar het zuiden en de overige Britse bezittingen in Oost-Afrika zou uitbreiden. De nadruk in dit beleid op de lokale etnische en culturele waarden in het zuiden had tot gevolg dat de verspreiding van de islam effectief werd geblokkeerd. Onderwijs en economische ontwikkeling werden verwaarloos d en de handel bleef in Noord-Sudanese handen . (ZS: Iets soortgelijks hebben de Fransen ook geprobeerd met de Imazighen in Algerije en Marokko, denk aan de berberdahir in 1930)

reason
08-07-05, 15:24
Niemand ontkent dat, schaap.
Neemt niet weg dat een halve eeuw later, in 1983, een burgeroorlog begon vanwege de achterstelling van de zuiderlingen door de noorderlingen.
Dat werd nadrukkelijk bevestigd door de staatsgreep van 1989, toen de noorderlingen duidelijk maakten dat zij niets voelden voor een vrede waarbij het zuiden autonomie kreeg.

Zwarte Schaap
08-07-05, 15:26
Geplaatst door Alcibiades
Jij hebt het hier over eind 19de eeuw. dat is best een boeiende geschiedenis (de Mahdi, Gordon en Kitschener) maar het heeft geen directe invloed op de gebeurtenissen eind 20ste eeuw.

Dat is jouw mening waar ik het duidelijk niet mee eens ben.

Zwarte Schaap
08-07-05, 15:29
Geplaatst door reason
Niemand ontkent dat, schaap.
Neemt niet weg dat een halve eeuw later, in 1983, een burgeroorlog begon vanwege de achterstelling van de zuiderlingen door de noorderlingen.
Dat werd nadrukkelijk bevestigd door de staatsgreep van 1989, toen de noorderlingen duidelijk maakten dat zij niets voelden voor een vrede waarbij het zuiden autonomie kreeg.

Die achterstelling is het gevolg van de verdeel en heerspolitiek van de imperialisten die een belangrijk doel hadden om de Islam tegen te houden. Dat had als gevolg dat men ook de scholing en economische vooruitgang blokkeerde voor het zuiden.

Zwarte Schaap
08-07-05, 15:30
Geplaatst door Alcibiades
Dat is geen mening maar dat zie ik gewoon niet. Als jij het wel ziet, leg het dan maar uit. Als het kan in eigen woorden.

Dat heb ik al duidelijk gemaakt, nieuwe ronden nieuwe kansen.

Uri Rosenthal blijft een smerig mannetje !

reason
08-07-05, 15:33
En wat natturlijk ook een rol speelt, is het feit dat de koloniale machten de grenzen in Afrika grotendeels willekeurig trokken, grotendeels zonder rekening te houden met stammen, talen, of eerdere afrikaanse rijken. Daardoor hebben veel staten weinig interne samenhang.

Zwarte Schaap
08-07-05, 16:29
Geplaatst door Alcibiades
De grenzen in Soedan zijn niet door de Britten getrokken. Ze zijn min of meer natuurlijk. Het is wel waar dat er weinig interne samenhang is.

Leugen. Dat een gedeelte getrokken is langs natuurlijke grenzen zoals rivieren wil niet zeggen dat ze niet door de britten zijn getrokken.

Zarathoestra
08-07-05, 16:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uit mijn analyse van de mededelingen van Osama bin Laden heb ik geconcludeerd dat Osama de oorlog aan Amerika verklaard heeft om het feit dat zij hun legers in Saoedie-Arabie hadden gestationeerd bij de eerste golf oorlog.

De Amerikanen hadden de Saoedies zo ver gekregen dat zij Amerikaanse soldaten op hun grondgebied accepteerden. Dit alleen nadat de Saoedische autoriteiten misleid waren met vervalste satelietfotos waaruit zou blijken dat Saddam klaarstond om Saoedie-Arabie aan te vallen.

Nee het is een besluit genomen uit angst van de leden van de koninklijke familie dat ze hun macht wel eens aan de oellama die het volk wel eens kon wijzen op hun walgelijke zondige hypocriete leefwijze en uit angst voor een revolutie tegen een achterhaald feodaal systeem die door hen in stand werd gehouden. De VS en het koningshuis zijn voorlopig tot elkaar veroordeelt.

Osama is anders dan veel van zijn landgenoten wel vroom wat je ook van hem denkt hij is anders dan de koninklijke leden geen hypocriete huichelaar die schijn van devotie ophoudt en strenge godsdienstige wetten aan een volk oplegt om die vervolgens zelf veelvuldig met de voeten te treden.

Spoetnik
08-07-05, 19:17
Geplaatst door reason
De VS zouden Irak en Afghanistan nooit zijn binnengevallen , als Osama Bin Laden het WTC niet had vernietigd, en 3000 onschuldige burgers vermoord.

Bush wilde al in 1999 Iraq aanvallen, nog voor hij als president werd gekozen, dit staat in een biografie over hem. (http://www.commondreams.org/headlines04/1028-01.htm)
Ik trouwens niet hoe 11 September de invasie van Iraq rechtvaardigd, 9/11 had niets met Iraq te maken.

Verder waren de Amerikanen de invasie van Afghanistan al aan het voorbereiden voor 11 September.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/1550366.stm
Gezien het feit dat Osama Bin Laden jarenlang een CIA asset is geweest, is het dus erg waarschijnlijk dat de CIA Osama de opdracht heeft gegeven om een aanslag te plegen in de VS. Omdat de aanslag nog al tegen zou vallen, is hij bovendien geholpen, omdat de WTC gebouwen zijn opgeblazen.

Al Sawt
12-07-05, 20:50
Geplaatst door ferrari
Maar eerst was er dus het terrorisme. Doel je op terrorisme dat door CIA gespondert werd?

Al Sawt
12-07-05, 20:55
Geplaatst door reason
De VS zouden Irak en Afghanistan nooit zijn binnengevallen , als Osama Bin Laden het WTC niet had vernietigd, en 3000 onschuldige burgers vermoord. VS zouden Vietnam nooit binnen gevallen zijn als er geen incidenten waren tussen Vietnam en Amerikaanse marine.

Duitsland was Polen nooit binnen gevallen als er geen incident aan Poolse grens voorviel.

Wat een onzin.

Al Sawt
12-07-05, 20:59
Geplaatst door Alcibiades
Nou, daar hoef je geen analyse op los te laten. OBL heeft dat gewoon gezegd. Het feit dat er Amerikaanse soldaten, waar ook Joden en vrouwen bij waren, waren toegelaten op Saoedisch grondgebied was voor hem de reden voor de aanslag op New York.

Die mochten daar dus niet zijn. Eigenlijk is dat puur racisme. En helemaal verwerpelijk is dat je daarom 3000 mensen de dood injaagt die met dat feit ook nog eens niets te maken hebben. Het is ook puur racisme, om een land te bezetten en in anarchie onder te dompelen en dat alleen voor olie en het schuiven van militaire balans in voordeel van Israel.

Al Sawt
12-07-05, 21:03
Geplaatst door Abelone
*zucht*

Word jij nou nooit 's moe van jezelf, Hiawatta?
Altijd maar die spanning opzoeken, dat woeste gewapper in de marge. Tja Polder Semietje,

Ik loop over van energie en als je feiten aan je kant hebt, dan ben je onaantastbaar.

Ga lekker de zon in joh. Tis zomer. Ook welvaartsterroristen verdienen vakantie (kijk maar naar Zbaqzaq - al vraag ik me altijd af hoe uitkeringsgerechtigden het vakantiegevoel beleven: maar da's een ander verhaal). Voor mij zit vakantie niet in. Ik ben bezig met het opvijzelen van mijn arbeidethos.

Al Sawt
12-07-05, 21:07
Geplaatst door Alcibiades


De invoering van de sharia stond aan het begin Hierdoor werden alle inwoners van Zuid-Soedan, christenen en animisten, beroofd van hun politieke rechten. Animisten werden bovendien ook nog eens vogelvrij verklaard. Vanuit het noorden werden verschillende acties ondernomen om islamitische stammen te bewapenen die vervolgens raids uitvoerden in zuidelijk gebied. Ongeveer net zoals onlangs in Darfoer is gebeurd. Mis!

Sharia was niet het begin of oorzaak van burgeroorlog in Soedan. Want burgeroorlog duurt al meer dan 20 jr. en was onder de socialistische bewind van president Numeiri begonnen.

Kolonialisme en stamverbanden waren de kiem van burgeroorlog in Soedan.

Al Sawt
12-07-05, 21:12
Geplaatst door Alcibiades


De gedachte dat dit een rechtvaardiging is voor de slachting van 3000 mensen gaat inderdaad in tegen alle westerse normen en waarden.

Nou, het past juist goed bij het Westerse normen en waarden.

GJ, welke geschiedenis episode zal ik uit register trekken, om mijn argument te bekrachten?

Al Sawt
12-07-05, 21:17
Geplaatst door Abelone
Wat is dat eigenlijk: iemand wiens neus tot in de klei steekt? Die kippa's uit turf steekt? :) Of een Nederlander die denkt dat zijn voorouder ooit dolend door Sinai liep.




Je hanteert een bijzondere methode voor dat opvijzelen.
Zal ik raden welk beroep je voor jezelf in petto hebt? :p Het heeft vast iets met KABOEM te maken. Ga je dan mee? Dan mag jij de onsteker vast houden!

Al Sawt
12-07-05, 21:18
Geplaatst door Abelone
Doe WO2 maar: die had je nog nooit gebruikt. Dank je voor je advies!

Maar er zijn genoeg periodes of niet soms?

Al Sawt
15-07-05, 01:28
Geplaatst door Alcibiades
Dat mag je best doen maar het heeft geen zin. De moordpartijen van OBL zijn niet goed te praten door te wijzen op andere gebeurtenissen. De enigen die ervoor verantwoordelijk zijn, zijn hijzelf en zijn handlangers. En natuurlijk hebben degenen die zijn daden denken te kunnen goedpraten door te wijzen naar andere gebeurtenissen die even erg zouden zijn ook schuld. Sinds wanneer praat ik de daden van OBL goed? Ik vind OBL een verrader van de zuiverste soort. Een soort die alleen maar voor dient om als instrument te dienen voor Amerika en evenwicht in MO te verstoren.

Als OBL inderdaad met de Palestijnse zaak begaan was, dan had ie eerst jihad moeten voeren tegen onze potentaten en Israel.

Ron Haleber
15-07-05, 07:47
Geplaatst door Al Sawt
Volgens Uri Rosenthal zijn de aanslagen in Londen ingegeven door haat, walging en afschuw van moslims tegenover het Westerse levenstijl en haar decadente en normenloos samenleving.

Volgens deze mijnheer zijn de aanslagen gericht tegen Westerse steden die door moslims als poelen van verderf worden gezien.

Dat GB gekozen is als een doelwit vanwege haar rol in internationale oorlog tegen terrorisme, zal Uri Rosenthal zeker ontgaan zijn.

Pas maar op!

Als je zoals ik de stupide leugens van deze wannabe prefesser aan de kaak stelt, als hij een hele avond de vrije hand krijgt op Ned 2, dan ben je volgens planet.internet een antisemiet! :kotsen2:

Evian
16-07-05, 01:49
Geplaatst door reason
Mijn punt is dat het een heilloze weg is om alles met alles te verbinden, en zo je best te doen om de VS , en het westen, als de grote boeman van de wereld af te schilderen.

Nou nee, niet het westen is de grote boeman. Wel de VS en Israel ziet er ook niet al te best uit...:).



Geplaatst door reason

Het is heel eenvoudig om allerlei andere voorbeelden tegenover het door jou genoemde te stellen. Voorbeelden waaruit blijkt hoe eenzijdig veel moslims naar de wereld kijken. Als er iets gebeurt waar toevallig moslims nadeel ondervinden, dan wordt dat toegeschreven aan de slechte buitenwereld die het op moslims heeft gemunt.

Ook dat klopt niet. Ik heb reeds de islamtische bewinden aangehaald. Daar ondervinden heel veel moslim nadeel onder, maar zij zijn toch de enige die daar verandering in kunnen brengen. Wat de moslims wordt aangedaan in Israel daar zijn de VS en Europa (deels) voor verantwoordelijk. Dat wordt ook onderkend door sociologen en andere wetenschappers...:).


Geplaatst door reason

Maar worden door moslims slechte dingen gedaan, dan wordt er nauwelijks aandacht aan besteed of wordt het goedgepraat.

De aanslagen van deze tijd worden voortdurend door 99% van de moslims afgekeurd dus ik weet niet waar je het over hebt...:).


Geplaatst door reason

Zoals de lange oorlog van de moslims in Soedan tegen de christenen en animisten in Zuid-Soedan, waarbij twee miljoen niet-moslims zijn gedood. En nu de moordpartijen in Darfur, waarbij in een jaar de Arabische moslims evenveel slachtoffers onder zwarte moslims hebben gemaakt als onder Palestijnen in vijftig jaar zijn gevallen.
Zoals de agressie van het islamitische Indonesië tegen het kleine christelijke Oost-Timor.

Er is ook een oorlog tussen moslims en het regime in Marokko, tussen moslims en het regime in Tripoli, tussen moslims en het regime in SA, tussen moslims en het regime in Egypte. Ook miljoenen doden daardoor en ik denk dat moslims zich daar over het algemeen even druk over maken als de moordpartijen die gaande zijn in Darfur. Werkelijk 2 miljoen doden? Heb je daar een bron van...?

Van de situatie in Indo weet ik dat beide groepen niet goed snik zijn, maar ik weet niet wie begonnen is. Weet jij dat?


Geplaatst door reason

Zoals de zo nu en dan terugkerende uitbarstingen van geweld in Indonesië van moslims tegen hun christelijke en Chinese landgenoten. Hetgeen ook in andere islamitische landen gebeurt, zoals Pakistan, waar al vaker moordpartijen op de kleine christelijke minderheid hebben plaatsgevonden.

Ik weet niet in hoeverre ik dat moet geloven, maar als dat zo zijn dan is dat zwaar af te keuren. Islam geeft aan dat er recht op godsdienstvrijheid is. In Pakistan was er onlangs op het nieuws een geval dat vanwege de zonde begaan door haar neef/broertje een meisje werd verkracht door 8 man. De gekken! Terwijl de Islam zoiets afkeurt zoals de Koran/hadiths aangeven...:).


Geplaatst door reason
Of de onderdrukking van andersgelovigen in heel veel moslimlanden, zoals Iran en Saoudie-Arabië. Discriminatie van andersgelovigen in bijna alle islamitische landen.
Het bloeddorstige regime van Saddam Hoessein. De onderdrukking van Koerden.

Onderdrukking van andersgelovigen mag niet van de Islam. Wel zijn er strikte regels mbt het uitoefenen van een andere godsdienst behalve de Islam in SA: geen kerken, openlijke preken etc. Iran heeft dat niet (vanuit de islamitische geschriften bezien). Het discrimineren van andersgelovigen in islamitische landen is overigens half niet zo groot als de discriminatie van moslims in het westen. Dat wil niet zeggen dat moslims/Islam discriminatie goedkeuren...:).

Saddam Hoesein is een duivel maar dat geldt evenzeer voor Blair en Bush. Zij zijn even bloeddorstig. Toen Madelein Allbright in het programma 60 minutes werd gevraagd of (vanwege de sancties op Irak) de 500.000 dode kinderen in Irak het waard waren op die manier Saddam in toom te houden zei ze: Zeer zeker...:).

Een filosoof schreef ooit: it doesnt take a tiran to kill and destroy.




Geplaatst door reason

Trouwens, dat moslims zich zo druk maken over de Congo, daar heb ik niet veel van gemerkt. En Guantanamo Bay zou in mijn ogen direct gesloten moeten worden, maar het is geen slachthuis, zoals jij suggereert.

Ik merk ook niet dat Nederlanders zich druk maken over Congo of over Tibet, noch maken Duitsers zich druk over Guantanomo Bay. Moslims maken zich over het algemeen drukker om meer dingen dan jij denkt. Jij kent amper moslims, ik duizenden...:).

GB is geen slachthuis in de letterlijkste zin van het woord, maar 1 dooie is er 1 te veel. Mensen vastzetten zonder proces, zonder beschuldiging, martelen, geen advocaat en ga zo verder. Dat druist in tegen alles waar de VS zogenaamd op gestoeld is. En Europa doet er niets tegen, NL gaat zelfs mee de oorlog in in Irak en Afghanistan...:jammer:.


Geplaatst door reason

En waarom maak je de dingen erger dan ze al zijn, door te zeggen dat Israel Palestijnse vrouwen verkracht en kinderen martelt?
Waarom die leugens? Daarmee maak je je schuldig aan het bedrijven van hetze. Hou je aan de waarheid, dan zijn de problemen al moeilijk genoeg.

Leugens? Jij bent nooit geweest in Palestina/Israel, ik wel. Jij hebt de mensen daar niet gesproken, ik wel. Ik wil er wel bij vertellen dat het niet de doorsnee jood is die zulke dingen doen, maar wel kolonisten gerelateerde zionisten. Heel erg is dat, enkel en alleen vanwege een mythe...:(.



Geplaatst door reason

Het getuigt van een eenzijdige blik op de wereld door de VS zo zeer verantwoordelijk te stellen voor de ellende in de wereld.
En voorbij te gaan aan de veel positieve invloeden die de VS hebben op de ontwikkeling van de wereld en de mensheid. En op de bescherming van de democratie.

De VS en de Bush administration zijn eigenlijk 2 verschillende dingen. Ik ken geen enkel leuker land met leukere mensen dan de VS. Elke keer als ik daar ben voel ik me als moslim fijn en de Amerikanen behandelen je goed. Dat is wel eens wat anders hier in NL! Overigens wordt je als Marokkaan in SA ook slecht behandeld. Ze kijken daar neer op alles wat ten westen ligt van Egypte. Ongeletterde barbaren noemen ze ons. In dat opzicht zouden ze veel kunnen leren van de VS...:).

De politiek van Bush en de zijnen verschilt echter als dag en nacht tav de VS. Dat ie zijn gram wilde halen in Afghanistan dat wil ik best begrijpen (als Al Qaida er achter zat), maar die oorlog in Irak is 10 x nix en daarme heeft hij toch zijn ware aard laten zien. Dat maakt hem in mijn ogen even bloeddorstig als Kadaffi en Saddam en geeft ook aan dat bloeddorstigheid geen religie kent.

Evian
16-07-05, 01:58
Geplaatst door Alcibiades
OBL heeft gezegd tegen de aanwezigheid van westerlingen, speciaal Joden en dan ook nog Joodse vrouwen in SA te zijn. Als dat geen racisme is dan weet ik het niet meer.


Kun je aangeven wanneer, hoe en waar Bin Laden dat gezegd heeft? Bin Laden heeft niet daarom de VS aangevallen hoor, want als hij daar een eind aan wilde maken dan had ie beter een paar vliegtuigen op de militaire bases van de VS in de Golf kunnen laten invliegen. Dan was de kans groter dat de VS onder publieke opinie SA eo verlaat...:).

Ik denk niet dat Bin Laden dom is...:).

Zwarte Schaap
16-07-05, 11:25
Geplaatst door Alcibiades
Mijn bericht waarop jij reageerde was een reactie op een bericht van Zwart Schaap over OBL, waarin hij begrip toonde. Lees anders de topic nog eens na.

Kijk eens aan je hoeft je even om te draaien en er is al een zionistische leugen gefabriceerd die de waarheid verdraaid.

Zwarte Schaap
16-07-05, 13:23
Geplaatst door Alcibiades
verdraait: verdraaien- ik verdraai- de leugen verdraait (stam+t)

Bedankt voor je kofschiplesje, maar ik heb vrijwel nog nooit iets geleerd voor Nederlands, Nederlands deed ik altijd uit het blote hoofd.

En als je toch bezig bent, had je ''verdraait'' aan het begin van de zin met een hoofdletter moeten schrijven.

Maar dat terzijde, is dat het enige wat je kunt zeggen over je leugen? Alweer hetzelfde zionistische afleidtrucje?

David
16-07-05, 13:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
leugen gefabriceerd die de waarheid verdraaid.


Een gewone leugen kan nog net, maar een leugen die de waarheid verdraait is wel heel heftig!

Zwarte Schaap
16-07-05, 16:08
Geplaatst door Alcibiades
Dat is te merken ook!

En als je toch bezig bent, had je ''verdraait'' aan het begin van de zin met een hoofdletter moeten schrijven.

Maar dat terzijde, is dat het enige wat je kunt zeggen over je leugen? Alweer hetzelfde zionistische afleidtrucje?

Evian
16-07-05, 17:18
Geplaatst door Alcibiades
Ik heb het hem horen zeggen in een van zijn videoboodschappen na de aanslag.

Dat betwijfel ik ten zeerste. Ik heb al zijn boodschappen op Arab websites gelezen, maar ik heb niets gelezen in die trant. Volgens mij ben je de kluts kwijt...:).

micha4
17-07-05, 09:36
Geplaatst door Evian
In mijn optiek is Israel nog erger dan dan Al Qaida, niet alleen vermoorden de zionisten onschuldige burgers, ze bezetten ook nog eens hun grond, verkrachten hun vrouwen en martelen kleine kinderen. Dit alles worden direct en indirect gesteund door Amerika en diverse Europese landen...:).

:)

Land bezetten ja, verkrachten van vrouwen en martelen van kinderen nee. En inderdaad komen er onschuldige burgers om tijdens oorlogshandelingen.
Straks zeg je dat wij gaskamers bouwen.

De extremisten lokken weer oorlog uit. Raketbeschietingen op Israel (SDEROT en bij EREZ) accepteren wij niet.
Nu moeten wij eerst weer Gaza binnenvallen voordat wij de nederzettingen afbreken. Dat gaat weer burgerslachtoffers opleveren. bedankt, HAMAS.

Micha

Al Sawt
17-07-05, 16:56
Geplaatst door micha4
Land bezetten ja, verkrachten van vrouwen en martelen van kinderen nee. En inderdaad komen er onschuldige burgers om tijdens oorlogshandelingen.
Straks zeg je dat wij gaskamers bouwen. Dat nog net. Maar Israelische oorlogstactieken verschillen nauwelijks van SS en Whermacht in Oos-Europa.

Moord en terreur, om bezetting te handhaven en gevloeide Joodsbloed te wreken.

Zelfde technieken die door SS en Whermacht gebruikt werden.


Nu moeten wij eerst weer Gaza binnenvallen voordat wij de nederzettingen afbreken. Dat gaat weer burgerslachtoffers opleveren. bedankt, HAMAS.

Micha 35 jr. bezetting en de schuld word afgewenteld op Hamas en andere verzetsorganisaties.


Micha,

Ondanks jouw voorliefde voor zogenaamde vrede, ben je een fascist pur sang!

Zwarte Schaap
17-07-05, 17:26
Geplaatst door micha4
Land bezetten ja, verkrachten van vrouwen en martelen van kinderen nee.



In Gaza zag ik wel hoe stenengooiende jongeren door soldaten gevangen werden, en dan, voor overgave aan verhoorders, een voor een geboeid achterin een oude kale, metalen jeep werden gegooid en een razendsnelle rondrit over een speciaal daarvoor aangelegde wasbordweg kregen, waarna ze bont en beurs, en ook wel bloedend, overgedragen werden: klaar voor verhoor. Dat was wel smerig, maar het was een officiële standaardprocedure om verhoortijd te besparen.

Bron:

Mijn naam is Ies Tal van Kekem.
Ik ben in Nederland geboren en opgegroeid, maar ik heb twintig jaar in Israël gewoond en ik ben Israëlisch staatsburger.
Anderhalfjaar geleden ben ik teruggekomen naar Nederland. Of beter gezegd: teruggevlucht naar Nederland.
......

Ik ben opgegroeid in het Nederland van net na de tweede wereldoorlog.
De bezetter was een monster geweest, overtuigd van zijn superioriteit en zijn absolute beslissingsrecht, en wreed onderdrukkend. Jagend op iedereen die zelfs maar overwoog zich te verzetten. Het Nederlandse volk bestelend en uithongerend.

In Israël groeide in mij het besef, dat daar IK de bezetter was: mijn regering en mijn leger onderdrukken daar, bestelen en beroven daar, hongeren daar uit. Het is mijn leger, dat daar jaagt op leden van het verzet, niet de Duitse Wehrmacht, en het is mijn leger, dat daar verdachten van verzetsactiviteiten vermoordt. Niet de nazi-SS.
De kinderen en kleinkinderen van de slachtoffers van toen zijn de daders van nu. Ik word telkens weer misselijk bij die gedachte. En ik schaam me ervoor, dat zulke mensen deel uitmaken van mijn volk.
Mijn conflict was duidelijk en heftig: ik was een van de bezetters en de onderdrukkers, een van de moordenaars ook, maar dat kon en wilde ik niet zijn. Dat kan ik niet zijn. Niet als kind van een door de nazi’s vervolgde Jood. Niet als lid van het zelf millennia lang vervolgde Joodse volk. Dat wil ik ook niet zijn, omdat het immoreel en onwettig is.
Dit is de identiteitscrisis, die ik eerder noemde. Veel Israëli’s worstelen hiermee.

Mijn conclusie was, dat ik Israël moest verlaten. Ik kon het niet langer aanzien. Het was ook mijn verantwoordelijkheid mijn gezin te beschermen. Het was mijn zoon van zestien, die anders over twee jaar ook zou onderdrukken. Het was mijn angst, dat anders ook hij daar aan een checkpoint zal staan. En zal slaan.

Ik geloofde ooit in ons recht als Joden daar te wonen. Over die paar lokale Arabieren dacht ook ik niet na. Theedoeken op hoofden, kamelen, mannen in jurken en vrouwen in tenten: het was wel romantisch en het gaf een spannend oosters kleurtje aan de nieuwe-oude Joodse staat.

Ik geloofde, dat we als Volk Zonder Land ons Land Zonder Volk hadden hervonden. Ik geloofde in de opbouw van eindelijk een rechtvaardige staat waarin Joden echt vrij zijn konden. Jarenlang leek dat ook zo te zijn, maar de voortdurende bezetting vergiftigde onze staat : van bevrijde slaven, van vervolgde Joden, werden wij eerst overwinnaars, toen bezetters en tenslotte onderdrukkers. Nu zijn wij ook nog moordenaars. Die “paar lokale Arabieren” bleken een onaangenaam grote menigte met een eigen wil en met kracht. Wij hebben hen toen maar ontwaard: “Ze zijn primitief en onbetrouwbaar. Ze liegen en een mensenleven heeft voor hen geen waarde. Ze stelen en zijn bloeddorstig”, alsof er dan toch Untermensche bestaan. In het Israëlische leger, en ook door heel veel burgers, wordt over Palestijnen gesproken alsof zij ongedierte zijn, dat je mag, nee: móet, verdelgen. Voor wie over de holocaust heeft geleerd, klinkt dat gruwelijk bekend in de oren.

De huidige Israëlische regering en haar achterban van racistische ideologen, fundamentalistische rabbijnen, kolonisten, grondspeculanten en projectontwikkelaars, hebben de Joodse staat misvormd tot een kankergezwel in de mensengemeenschap. Zowel naar buiten, naar de Palestijnen, als naar binnen, naar haar eigen volk, veroorzaakt de staat Israël alleen maar pijn. De Israëlische democratie is nog maar schijn. Verbonden tussen legeraanvoerders, superrijken, kolonisten en rechtse politici bepalen het beleid en leveren de gelden en de organisatie voor het bedriegen en bedreigen van kiezers en het kopen van stemmen. Geld, macht en zelfs fysieke kracht bepalen het heden en de toekomst van de staat Israël. Het huidige bestel is in wezen fascistisch. Kracht en macht zijn alles wat telt.

...

Israël werd opgericht als een westerse kolonie in het Midden Oosten, en dat is het tot op de dag van vandaag. Israël noemt zichzelf een onafhankelijke Joodse staat, maar in feite is het een Amerikaanse kolonie op Arabische grond. Het kolonialistische tijdperk is voorbij en koloniën kunnen niet meer. Israël zal zich dus moeten aanpassen aan haar omgeving, of ophouden te bestaan.

http://216.239.59.104/search?q=cache:ZPew9PrBMyYJ:www.keerhettij.nl/keerhettij/cutecast/cutecast.cgi%3Fforum%3D4%26thread%3D312+israelisch e+nederlandse+nationaliteit+militaire+dienstplicht&hl=nl

Evian
17-07-05, 18:05
Geplaatst door micha4
Land bezetten ja, verkrachten van vrouwen en martelen van kinderen nee. En inderdaad komen er onschuldige burgers om tijdens oorlogshandelingen.
Straks zeg je dat wij gaskamers bouwen.

Palestijnse vrouwen worden wel degelijk verkracht daaro en kinderen worden gemarteld. Maar dat hoor jij natuurlijk niet als je op het strand van Eilat ligt bruin te bakken. Oorlogshandelingen? Kwalificeer jij bomaanslagen gepleegd door Palestijnen op bussen en nederzettingen ook als oorlogshandelingen?



Geplaatst door micha4

De extremisten lokken weer oorlog uit. Raketbeschietingen op Israel (SDEROT en bij EREZ) accepteren wij niet.
Nu moeten wij eerst weer Gaza binnenvallen voordat wij de nederzettingen afbreken. Dat gaat weer burgerslachtoffers opleveren. bedankt, HAMAS.


Ik snap niet waarom je in wij-vorm spreekt. Je overschat je eigen belangrijkheid. Niet nodig...:).

Aan die raketbeschietingen op joodse doelen gingen wel wat incidenten vooraf waarbij Palestijnen waren gedood. Dat moet je niet vergeten. Maar wel jammer dat Hamas en Jihad zich niet gedeisd houden. Soms moet je de vijand te vriend houden (of althans de schijn ophouden) om bepaalde doelen te bereiken...:).

micha4
18-07-05, 17:42
Geplaatst door Evian
Palestijnse vrouwen worden wel degelijk verkracht daaro en kinderen worden gemarteld. Maar dat hoor jij natuurlijk niet als je op het strand van Eilat ligt bruin te bakken. Oorlogshandelingen? Kwalificeer jij bomaanslagen gepleegd door Palestijnen op bussen en nederzettingen ook als oorlogshandelingen?




Ik snap niet waarom je in wij-vorm spreekt. Je overschat je eigen belangrijkheid. Niet nodig...:).

Aan die raketbeschietingen op joodse doelen gingen wel wat incidenten vooraf waarbij Palestijnen waren gedood. Dat moet je niet vergeten. Maar wel jammer dat Hamas en Jihad zich niet gedeisd houden. Soms moet je de vijand te vriend houden (of althans de schijn ophouden) om bepaalde doelen te bereiken...:).

In iedere oorlog vinden verkrachtingen plaats. Bij ons gebeurt het weinig. Verkrachtingen die in de oorlog van 1948 meer plaatsvonden, zijn nu nog onderwerp van artikelen in de krant. Verder heb ik 25 jaar in het leger gezeten waarvan sinds 1977 in de bezette gebieden. Ik weet precies wat er gebeurt en verkrachtingen zijn niet geaccepteerd, al komt het vast wel eens voor aangezien sexuele delinquenten ook in het leger dienen.

Ik spreek van wij, omdat ik tot wij behoor.

En wat Hamas en isl. Jihad betreft, business as usual. 6 weken geleden pleegden zij al weer aanslagen. Daarop hebben wij het vermoorden van hun militaire en politieke leiders weer hervat, zij het op een wat lagere schaal dan eerder.

Zij hebben uitsluitend in een bestand toegestemd omdat wij de Palestijnen murw hebben gebeukt. Men kotst op de intifada en wil rust.
De strijd heeft op dit moment bij de Palestijnse burger geen prioriteit, net als bij ons. Ook wij likken onze wonden, al zullen wij zo nodig GAZA weer militair bezetten als dat nodig is.

En Hamas en Isl. Jihad, ik maak mij geen illusies. Wij zijn elkaars bittere vijanden. Onderhandelen is zinloos. OOk geen trek in trouwens. Het lijkt er op dat wij beter met de VS kunnen onderhandelen en dan zelfstandig tot een serie terugtrekkingen overgaan, waarbij wij de grenzen zelf bepalen. De HAMAS en ISL. Jihad torpedeert toch ieder accoord dat wij met de PLO zouden sluiten.

Micha