PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimleiders roepen op tot gebed voor slachtoffers



~Panthera~
08-07-05, 11:46
Moslimleiders roepen op tot gebed voor slachtoffers

LONDEN - Moslimleiders in Groot-Brittannië hebben hun gelovigen donderdag opgeroepen de slachtoffers van de aanslagen in Londen te herdenken in het vrijdaggebed. Ook dringen zij aan op volledige medewerking met de politie in de jacht op de daders.

"We staan schouder aan schouder met onze Britse medeburgers", zei Inayat Bunglawala, woordvoerder van de Britse Moslimraad. Dat is een van de belangrijkste groep die 1,6 miljoen moslims vertegenwoordigt. Leiders van islamitische gemeenschappen vrezen dat de aanslagen van donderdag tot een nieuwe golf van verzet tegen Britse moslims leiden. In reactie op de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten brak een golf van geweld los tegen moslims, moskeeën en andere islamitische instellingen.



Wat willen we nog meer ? dat Moslims op hun knieen door de straten kruipen ? :moe:

~Panthera~
08-07-05, 11:50
Geplaatst door Alcibiades
Prima voorbeeld.

Nu Nederland nog.



Is er een aanslag in Nederland geweest dan ?

Karin.N
08-07-05, 11:55
Geplaatst door ~Panthera~
Is er een aanslag in Nederland geweest dan ?

Londen wordt nu even bij Nederland gerekend, Irak, Palestina daarentegen liggen ergens richting Mars

~Panthera~
08-07-05, 11:59
Geplaatst door Karin.N
Londen wordt nu even bij Nederland gerekend, Irak, Palestina daarentegen liggen ergens richting Mars

Precies. :D

Kan me toch echt niet herinneren dat er hier in metro stations bommen af zijn gegaan, maar ik kan me vergissen natuurlijk. :moe:

Goodnight
08-07-05, 12:01
Geplaatst door Alcibiades
Prima initiatief.

Nu Nederland nog.

:vingers:

Goodnight
08-07-05, 12:07
Als er een demonstratie in Nederland komt waarbij zowel autochtoon als allochtoon in grote mate vertegenwoordigd is dan zou dat pas een doorbraak zijn.

Een demo waarbij moslims zich moeten excuseren voor daden die ook hen overkomen ( Casablanca, Riaad, Istanbul) daar spuug ik op.

Zeker als je aan eind van die fucked op demo aan moet horen dat het aantal wel heel erg tegenviel.

Vraag me af waar het bepaalde mensen om te doen is: moslims door het stof zien kruipen of een daadwerkelijke oplossing....

Goodnight
08-07-05, 12:08
Geplaatst door Alcibiades
Ik heb wel eens beter onderbouwde standpunten van jou gezien. Sommige opmerkingen verdienen geen goed onderbouwde argumenten.

reason
08-07-05, 12:35
Geplaatst door Goodnight
Als er een demonstratie in Nederland komt waarbij zowel autochtoon als allochtoon in grote mate vertegenwoordigd is dan zou dat pas een doorbraak zijn.
Een demo waarbij moslims zich moeten excuseren voor daden die ook hen overkomen ( Casablanca, Riaad, Istanbul) daar spuug ik op.

Zeker als je aan eind van die fucked op demo aan moet horen dat het aantal wel heel erg tegenviel.
Vraag me af waar het bepaalde mensen om te doen is: moslims door het stof zien kruipen of een daadwerkelijke oplossing....

Wie beweert dat het een "demo waarbij moslims zich moeten excuseren voor daden die ook hen overkomen " moet worden? Of uberhaupt een demonstratie?
Bij een andere topic deed jij denigrerend over de demonstratie na de schoolbrand in Uden. Daar deden 20.000 mensen van allerlei verschillende komaf aan mee.
Zoiets is hartstikke goed.

Het gaat niet om door het stof kruipen.
Als je het onomwonden , dus niet met een "maar" erachteraan - afkeuren van de terreur door het stof kruipen noemt, is dat belachelijk.

Het is gewoon shit dat, wanneer wij in het westen ( want zo wordt dat ervaren, Londen en Amsterdam liggen dicht bij elkaar, hebben een gelijkvormige cultuur ) worden getroffen door een bloedbad, waarbij de daders zich beroepen op de islam, dat dan door behoorlijk wat moslims wordt geroepen "heel erg, maaaaar in Irak gebeuren ook heel erge dingen".
Daar heb ik dan even geen behoefte aan. Wat daarvan ook waar is (kan nog flink over gediscussieerd worden, en dat gebeurt ook) , op zo'n moment lijkt dat toch op het goedpraten van de daders.

reason
08-07-05, 12:58
Geplaatst door ibrahimmm
Ja, negeren kun je die terri's ook niet...
Maar om mensen die er niets, maar dan ook niets mee te maken hebben erop aan te kijken, slaat de spijker volledig mis.
Wat nou als een groot terrorist in de USA aan de macht komt en beweert christen te zijn?
Zijn dan alle christenen doelwit van het een of ander?


Zijn nu alle moslims doelwit van het een of ander?
In het door jou genoemde geval zou ik hopen en verwachten dat andere christenen zich massaal en onvoorwaardelijk tegen zo'n christen-terrorist zouden keren.


[i]
Correctie van bovenstaande hypothese: Er is al een terrorist die zich christen durft te noemen aan de macht in de USA...
Maar wie hoor je daarover? [/B]

Dit is een onzinnige vergelijking.
Als Bush echt een terrorist zou zijn, zouden er inmiddels miljoenen mensen zijn vermoord.
In werkelijkheid heeft Bush al heer kort na 11 september een bezoek gebracht aan een moskee, en gezegd dat de moslims niet mogen worden aangekeken op de daden van moordende geloofsgenoten.
Zoals Blair gisteren in zijn speech ook heel duidelijk heeft gezegd.
Wil je dat niet zien en horen, of zo?

RinC
08-07-05, 13:15
Geplaatst door Alcibiades
Prima initiatief.

Nu Nederland nog.


Zovaak gebeurd.

Extremistjes vind je niet zo gauw in de moskee

freya
08-07-05, 13:26
Geplaatst door reason

Bij een andere topic deed jij denigrerend over de demonstratie na de schoolbrand in Uden. Daar deden 20.000 mensen van allerlei verschillende komaf aan mee.
Zoiets is hartstikke goed.

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar het waren er 6000.


Het gaat niet om door het stof kruipen.
Als je het onomwonden , dus niet met een "maar" erachteraan - afkeuren van de terreur door het stof kruipen noemt, is dat belachelijk.

Het is gewoon shit dat, wanneer wij in het westen ( want zo wordt dat ervaren, Londen en Amsterdam liggen dicht bij elkaar, hebben een gelijkvormige cultuur ) worden getroffen door een bloedbad, waarbij de daders zich beroepen op de islam, dat dan door behoorlijk wat moslims wordt geroepen "heel erg, maaaaar in Irak gebeuren ook heel erge dingen".
Daar heb ik dan even geen behoefte aan. Wat daarvan ook waar is (kan nog flink over gediscussieerd worden, en dat gebeurt ook) , op zo'n moment lijkt dat toch op het goedpraten van de daders.

Het is gewoon shit dat, wanneer het Midden Oosten wordt getroffen door een bloedbad, waarbij de daders zich beroepen op de "westerse normen en waarden als vrijheid en democratie", dat dan door behoorlijk wat westerlingen wordt geroepen "heel erg, maaaaaaaaar 9/11 en Madrid waren ook heeeeeeeeeeeeeeel ook heel erg".

freya
08-07-05, 13:30
Geplaatst door reason
Zijn nu alle moslims doelwit van het een of ander?


Jij hebt nogal wat nieuwsberichten gemist zie ik :moe:



Als Bush echt een terrorist zou zijn, zouden er inmiddels miljoenen mensen zijn vermoord.

Ahum, hoeveel doden heeft het embargo tegen Irak opgeleverd?
En hoeveel burgerdoden zijn er gevallen in Afganistan en beide Irak-oorlogen?



In werkelijkheid heeft Bush al heer kort na 11 september een bezoek gebracht aan een moskee, en gezegd dat de moslims niet mogen worden aangekeken op de daden van moordende geloofsgenoten.

Ach gut, de tranen springen mij spontaan in de ogen bij het lezen over zoveel vredelievende goedheid :kotsen.

motransbeton
08-07-05, 13:55
HIERBIJ MIJN gebed.

David
08-07-05, 13:58
Geplaatst door motransbeton
HIERBIJ MIJN gebed.


Vertaling?

helly2002
08-07-05, 14:36
dit mag best als ik een kaarsje opsteek voor die mensen in de kerk dan mag het gebed er ookwel voor .ze houden ook een minuut stilte in de tour er is ook geen aanslag in frakerijk geweest :engel:



ibrahimmm dit ging toch over een gebed voor de londenaren en niet over bush wat heeft bush ermee temaken datje respect toond voor de echte slachtoffers van gisteren ?geen fuck toch .elke keer dat gezeur over irak palestina en afghanistan dit is net zo erg

Goodnight
08-07-05, 15:11
Geplaatst door reason
Wie beweert dat het een "demo waarbij moslims zich moeten excuseren voor daden die ook hen overkomen " moet worden? Of uberhaupt een demonstratie?
Bij een andere topic deed jij denigrerend over de demonstratie na de schoolbrand in Uden. Daar deden 20.000 mensen van allerlei verschillende komaf aan mee.
Zoiets is hartstikke goed.

Het gaat niet om door het stof kruipen.
Als je het onomwonden , dus niet met een "maar" erachteraan - afkeuren van de terreur door het stof kruipen noemt, is dat belachelijk.

Het is gewoon shit dat, wanneer wij in het westen ( want zo wordt dat ervaren, Londen en Amsterdam liggen dicht bij elkaar, hebben een gelijkvormige cultuur ) worden getroffen door een bloedbad, waarbij de daders zich beroepen op de islam, dat dan door behoorlijk wat moslims wordt geroepen "heel erg, maaaaar in Irak gebeuren ook heel erge dingen".
Daar heb ik dan even geen behoefte aan. Wat daarvan ook waar is (kan nog flink over gediscussieerd worden, en dat gebeurt ook) , op zo'n moment lijkt dat toch op het goedpraten van de daders.

Die demo is anders allang weer vergeten door velen...want ik hoor niets anders dan: ja als de moslims nou zich hiervan distantieren.
De reden waarom ik geen voorstander ben van zulke demo's is dat het achteraf wordt gebagataliseerd.Zoals: 'het waren er maar een handje vol' of ( zoals jij zelf al zegt) Irak wordt er iedere keer bijgesleept.waarom Irak en Palestina er bij gesleept wordt ontgaat velen.Ik ga hier nu geen Irak/Palestina discussie van maken overigens.

Ook heeft men geen enkele reactie besteed aan de demo besteed die in Marokko werd gehouden naar aanleiding van het terrorisme.En zo zijn er nog meer voorbeelden waarbij moslims dit soort laffe daden hebben afgekeurd.Maar nog is het niet genoeg.

En als het dan nog niet duidelijk is dat geen enkel beschaafde persoon dit afkeurt en men nog meer verlangt dan noem ik het door het stof kruipen ja.

Bovendien zou men eens de band die moslims met de burgers in Irak en Palestina eens serieus nemen.Immers jij geeft zelf al aan dat je een verbondenheid voelt met de Britten...zou dit misschien ook niet voor moslims gelden?

Zwarte Schaap
08-07-05, 16:02
Hoe zit het eigenlijk met bidden voor ongelovigen? Mag dat nu wel of niet?

Ik dacht eerst van niet, maar nu twijfel ik omdat volgens mij de profeet ook bij begravenissen aanwezig was van niet-moslims. En als mijn geheugen me niet in de steek laat, deed hij niet mee met de niet-islamitische rituelen maar gebruikte hij de islamitsche rituelen.

Wie kan mij hier uitsluitsel over geven?

Zwarte Schaap
08-07-05, 16:11
Geplaatst door Alcibiades
Wa kan het jou schelen wat de profeet deed? Denk zelf na. Neem je eigen beslissingen!

Ik zelf zou het niet doen, maar ik wil niet tegen mijn geloof ingaan vandaar dat ik wil weten wat de juiste islamitische standpunt is.

Mill
08-07-05, 16:16
Waarom zou je bidden voor lui die branden?

tr_imparator
08-07-05, 16:17
Geplaatst door ~Panthera~
Moslimleiders roepen op tot gebed voor slachtoffers




oppakken en deporteren naar mars die jankerds.

steun betuigen: prima, maar dan als medeburger niet als mede''moslim''burger.

Zwarte Schaap
08-07-05, 16:20
Geplaatst door Mill
Waarom zou je bidden voor lui die branden?

Wie brandt of niet brandt beslissen wij mensen niet over. Allah's barmhartigheid is onovertroffen.

Goodnight
08-07-05, 16:39
Geplaatst door Alcibiades
Wa kan het jou schelen wat de profeet deed? Denk zelf na. Neem je eigen beslissingen! Volgens mij doet hij dat ook toch?
Hij wil iets weten alvorens hij een beslissing neemt...

Goodnight
08-07-05, 16:39
Geplaatst door tr_imparator
oppakken en deporteren naar mars die jankerds.

steun betuigen: prima, maar dan als medeburger niet als mede''moslim''burger.

:duim:

tr_imparator
08-07-05, 17:03
Geplaatst door Alcibiades
Het komt op mij erg onzeker over.

Je wilt niet weten hoe jij overkomt, of toch wel? vooruit dan maar: je komt over als iemand die lijdt aan de menselijke vorm van de gekke koeienziekte: Creutzfeldt-Jacob


(ik bespaar je de details)

Zwarte Schaap
08-07-05, 17:17
Geplaatst door ibrahimmm
Er zijn geen ongelovigen. Elk geloof is geloof.
Iedereen wordt moslim geboren en iedereen zal moslim sterven.
Hoe jij dat wilt zien, verandert aan dat feit niets!

Agooddaytoyoutoosir! :tover:

Ik heb een goede antwoord gevonden:

Een Nederlander kwam te overlijden, en ingevolge de band van nabuurschap en werk die ons verbond, werd mij gevraagd deel te nemen aan de plechtigheden rond zijn begravenis. Ik ging mee naar de kerk en nam deel aan de begravenisrituelen. Hoe luidt het oordeel van de religieuze Wet met betrekking tot een dergelijke daan?

De godsdienstgeleerden stonden de deelname van een moslim aan de plechtigheden rond een begravenis van een niet-moslim niet toe, indien tussen beide een relatie van nabuurschap of werk bestaat, zoals koophandel en dergelijke, en wanneer hij door zijn deelname het onderhouden van de sociale betrekkingen met de familieleden van de overledene beoogt, niet vanwege de overledene zelf. Want de relatie tussen de gelovige en ongelovige eindigt met de dood.

Derhalve zegt onze Eerbiedwaardige Heer, in de Heilige Koran (9:84):

Bid nooit de salaat voor een van hen die gestorven is en sta niet bij zijn graf. Zij hechten geen geloof aan God en zijn gezant en zij stierven als verdorvenen.

Wanneer een moslim deelneemt aan eengrafstoet van een niet-moslim, moet hij zich onthouden van deelname aan de liturgie en het religieuze ritueel, zowel in de kerk als op de begraafplaats. Hij neemt er slechts aan deel door zijn aanwezigheid, alleen om zijn medeleven met de familieleden en de overledene te uiten. Hij mag hen condoleren door te zeggen: '' moge God jullie compensatie schenken''

Tot dusver hetgeen schriftgeleerden hebben gezegd over deelname van een moslim aan de begrafenmisplechtigheden van een niet-moslim. Maar God weet dit het best.

Bron: Fatwa's uit de Nasr-Moskee, imam Khalil El Moumni.

Zwarte Schaap
08-07-05, 17:21
Geplaatst door ibrahimmm
Wat je voorganger zei, is het juiste:
Denk zelf of word gedacht!

Denken alleen is niet voldoende.

Je moet zoiezo kennis/data hebben om goed erover na te kunnen denken om zo een goede beslissing te nemen. Nu vond ik mijn data/kennis niet toereikend om tot een juiste beslissing te komen. Dan is de stap anderen die die kennis/data wel hebben of zelf de juiste literatuur gaan raadplegen.

Als je zomaar uit je blote hoofd gaat denken loop je grote kans om af te dwalen en ben je min of meer bezig je eigen geloof aan het bedenken

Mill
08-07-05, 17:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
zij stierven als verdorvenen.

Qua kwetsen en beledigen is een potje godslastering hier een kind bij. :) Die Moumni kent z'n pappenheimers.

Wide-O
08-07-05, 17:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je zomaar uit je blote hoofd gaat denken loop je grote kans om af te dwalen en ben je min of meer bezig je eigen geloof aan het bedenken

Dat is zo. Is dat eigenlijk negatief ?

Wide-O
08-07-05, 17:40
Geplaatst door Mill
Qua kwetsen en beledigen is een potje godslastering hier een kind bij. :) Die Moumni kent z'n pappenheimers.

Ik zou 'm persoonlijk niet inhuren voor een PR campagne.

Maggoed, ergens is "verdorvene" ook weer een beetje een geuzennaam geworden op die manier.

Zwarte Schaap
08-07-05, 17:55
Geplaatst door Mill
Qua kwetsen en beledigen is een potje godslastering hier een kind bij. :) Die Moumni kent z'n pappenheimers.

Dit is een korantekst vertaald door Mohamed Tahtah, waarbij de vertaling herzien is door door Sjoerd van Koningsveld. Het zijn dus niet de letterlijke woorden van El Moumni.

Ik zag het al aankomen deze opmerking vandaar dat ik al andere vertalingen van de desbetreffende korancitaat opgezocht had. Ik had ze niet geplaatst omdat ik niet graag aan andermans teksten sleutel.

Ik spreek en lees geen arabisch dus wat het originele arabische woord is weet ik niet. In iedere geval zijn er meerdere vertalingen zoals deze:

9:84 En bid voor geen enkele hunner die sterft, noch sta bij zijn graf, want zij verwierpen God en Zijn boodschapper en stierven, terwijl zij overtreders waren.

Bepaalde websites voegen er dit bij : (slaat op de hypocrieten tijdens het leven van Mohammed)

9:84You shall not observe the funeral prayer for any of them when he dies, nor shall you stand at his grave. They have disbelieved in GOD and His messenger, and died in a state of wickedness.

Wicked wordt in mijn woordenboek vertaald als goddeloos , gemeen, vals (hond), ondeugend.

9.84: And never offer prayer for any one of them who dies and do not stand by his grave; surely they disbelieve in Allah and His Apostle and they shall die in transgression

Zwarte Schaap
08-07-05, 17:57
Geplaatst door Wide-O
Dat is zo. Is dat eigenlijk negatief ?

Voor een moslim wel.

Wide-O
08-07-05, 17:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Bepaalde websites voegen er dit bij : (slaat op de hypocrieten tijdens het leven van Mohammed)

[9:84] You shall not observe the funeral prayer for any of them when he dies, nor shall you stand at his grave. They have disbelieved in GOD and His messenger, and died in a state of wickedness.

Wicked wordt in mijn woordenboek vertaald als goddeloos , gemeen, vals (hond), ondeugend.

Zonder zelf te willen meedoen aan de spelletjes van wat er al of niet in de Koran or Hadith staat... sloeg dit niet specifiek op een situatie tijdens het leven van Mohammed ?

M.a.w., is het onverkort toepasbaar op de doden in London ? Of elke niet-Moslim ?

Wide-O
08-07-05, 18:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wicked wordt in mijn woordenboek vertaald als goddeloos , gemeen, vals (hond), ondeugend.

In de UK vandaag, als iemand zegt "wicked innit!" dan bedoelen ze eigenlijk "geweldig, nee" ?

Om maar te zeggen dat taal evolueert.

Verder zit er natuurlijk een logica in: de overledene is toch niet gelovig, dus waarom er voor bidden.

Aan de andere kant geloof jij als moslim toch ook dat die overledene verantwoording zal moeten afleggen aan Allah, ook al geloofde deze zelf niet. Kun je dan niet bidden om vergeving, of werkt het zo niet ? (het is een vraag, geen jij-bak spelletje, in het Katholieke geloof wordt wel gebeden om "verdwaalde schapen" als ik me niet vergis)

Zwarte Schaap
08-07-05, 18:05
Geplaatst door Wide-O
Zonder zelf te willen meedoen aan de spelletjes van wat er al of niet in de Koran or Hadith staat... sloeg dit niet specifiek op een situatie tijdens het leven van Mohammed ?

M.a.w., is het onverkort toepasbaar op de doden in London ? Of elke niet-Moslim ?

Ik denk dat het verboden is om te bidden voor een niet-moslim.

Wide-O
08-07-05, 18:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Voor een moslim wel.

Dat snap ik. Maar je kunt je eigen gedachten toch altijd toetsen naderhand ? Het kan toch dat je uit compassie wel denkt te willen bidden, maar daarna opzoekt en merkt dat het wellicht niet verstandig is ?

Wide-O
08-07-05, 18:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk dat het verboden is om te bidden voor een niet-moslim.

Ja, nou, ik probeer je niet te overtuigen hoor.

Zwarte Schaap
08-07-05, 18:10
Geplaatst door Wide-O
Aan de andere kant geloof jij als moslim toch ook dat die overledene verantwoording zal moeten afleggen aan Allah, ook al geloofde deze zelf niet. Kun je dan niet bidden om vergeving, of werkt het zo niet ? (het is een vraag, geen jij-bak spelletje, in het Katholieke geloof wordt wel gebeden om "verdwaalde schapen" als ik me niet vergis)

Ik zou het niet weten. Ik denk wel dat er een verschil is tussen verdwaalde schapen die zondigen en ongelovigen die daadwerkelijk niet geloven.

Zwarte Schaap
08-07-05, 18:13
Geplaatst door Wide-O
Dat snap ik. Maar je kunt je eigen gedachten toch altijd toetsen naderhand ? Het kan toch dat je uit compassie wel denkt te willen bidden, maar daarna opzoekt en merkt dat het wellicht niet verstandig is ?

Ik kan alleen voor mezelf spreken, als je eits niet weet dan weet je gewoon iets niet. Als je twijfelt dan kun je mijns inziens beter eerst de zaak onderzoeken.


Ja, nou, ik probeer je niet te overtuigen hoor.
Dat zeg ik toch ook niet. Ik geef gewoon antwoord op je vraag.

Wide-O
08-07-05, 18:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik zou het niet weten. Ik denk wel dat er een verschil is tussen verdwaalde schapen die zondigen en ongelovigen die daadwerkelijk niet geloven.

Misschien zou ik meer "Islam & Meer" wat vaker moeten lezen. Ik weet nog steeds erg weinig er over, dus ik ben slecht geplaatst om aan dit soort discussies deel te nemen.

Ik zou niet eens weten - cross my heart - of ik nou eigenlijk een verdwaald schaap of een echte "ongelovige" ben.

Om meteen ook op je volgende post te antwoorden: misschien is het door je vorming (speculatie) maar het valt me op dat je één bepaalde uitspraak vindt, en daar dan genoegen mee neemt. Het mag niet.

Kun je dat niet pas concluderen wanneer je alle uitspraken die hier ooit over gedaan zijn binnen de Islam gelezen en verwerkt hebt ? Of is er nooit tegenspraak in de (ik noem het maar even oneerbiedig, sorry) exegese ?

Zwarte Schaap
08-07-05, 19:44
Geplaatst door ibrahimmm
Wat is het verschil? De acceptatie (van de eenheid) van Allah.

Zwarte Schaap
08-07-05, 19:51
Geplaatst door ibrahimmm
Nee, dat doe je niet!
Jij denkt te denken.
Net vroeg je het je nog af, nu denk je te denken...
Evolutie gaat redelijk rap, maar echt niet zó snel!

Ik weet niet wat je allemaal moeilijk aan het doen bent maar ik denk hier heel eenvoudig over.

Toen ik het me afvroeg had ik geen onderbouwing gelezen. Ik maakte gebruik van mijn geheugen. In de tussentijd heb ik info opgezocht en heb ik mijn eerste mening van relevante info voorzien. Nu heb ik daar een definitievere gedachte over, en die gedachte luidt dat op basis van de geleverde info ik denk dat het verboden is.

Door gebruik te maken van Google en andere bronnen kan de kenniscummulatie betreffende een bepaalde onderwerp een hoge vlucht nemen. Ik zou het dus geen evolutie noemen.

Zwarte Schaap
08-07-05, 19:54
Geplaatst door ibrahimmm
Ik ben in jouw ogen zeker en vast ook een ongelovige?
En ja, toch blijf ik geloven in een god groter dan dat!
Dat wat jij éénheid durft te noemen, is voor mij tweedracht!

Jezus werd belaagd door de schriftgeleerden, die het bijna voor elkaar hadden dat het volk hem van een berg afdonderde...
Waar zit hem dan de geloofwaardigheid van die geleerden?
*(Een antwoord als "dat waren joden en geen moslims" accepteer ik niet!
Moslims mogen ook de Torah (Wet) lezen en de Psalmen.)

Gozer wat jij doet of denkt intresseert mij niet en als zodanig heb ik daar ook totaal niets over gezegd. Waar het mij om gaat is wat onze religieuze bronnen zeggen over het bidden voor een ongelovige.

Zwarte Schaap
08-07-05, 20:03
Geplaatst door ibrahimmm
Tot zover het onderwerp ad rem.
Voor parate kennis moet je zoeken in je hart en niet in je geheugen.

1) Het hart is een orgaan dat bloed fungeert als pomp voor de bloedcirculatie, en heeft alszodanig niets met kennisopslag, kennisverwervering, de toepassing daarvan, emoties en gevoelens te maken.

2) Ik maak onderscheid tussen Kennis en wijsheid. Kennis zijn de droge feiten en onderzoeksresulaten, die je uit boeken kunt halen en naderhand in je geheugen opslaat.

Wijsheid is de juiste kennis op ''juiste'' wijze toepassen in allerhande situaties. Wijsheid kan ik niet toepassen los van mijn referentiekader, aangezien ik moslim ben is mijn referentiekader natuurlijk ook islamitisch.

Tot zover mijn referentiekader betreffende kennis en wijsheid, en nu mag je het me nog een keer uitleggen want je eerste poging zegt mij namelijk niets.

Wide-O
08-07-05, 20:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Door gebruik te maken van Google en andere bronnen kan de kenniscummulatie betreffende een bepaalde onderwerp een hoge vlucht nemen. Ik zou het dus geen evolutie noemen.

Ik ga je hier niet op aanvallen. Er zijn genoeg zeikerds hier die dat met plezier willen doen. Maar godzijdank weet ik wat meer over Google dan jij.

Maar...

Gebruik je hart, je donder, je binnenste ik.

Fer fucks sake.

Wat jij zonet schreef is voor mij blasphemisch.

Zwarte Schaap
08-07-05, 20:07
Geplaatst door ibrahimmm
Jezus is liefde.
Mee eens?
Hij zei dat de wet buiten werking is gesteld door de wet van de liefde.
Dat betekent niet wetteloosheid in de zin van "lik me"(leck mich), maar wetteloosheid in de zin van een motie van vertrouwen naar ieder mens toe, dat hij/zijzelf in zijn/haar hart weet wat die wet is.
Er zijn natuurwetten waaraan je niet kunt tornen. Zo zijn er dito geestelijke wetten.
Leef je in liefde, bewaar je de wet.
Simpel.

Nuwel: wat is de akt van liefde te bidden voor de huichelaar die meent op elke hoek van de straat te moeten bidden en tegelijkertijd die onbekende niet te eren?

Mijn kennis over jezus is te beperkt om er wat over te zeggen.

Ik aanbid Jezus niet, ik aanbid Mohammed niet, ik aanbid alleen Allah.

Zwarte Schaap
08-07-05, 20:15
Geplaatst door Wide-O
Ik ga je hier niet op aanvallen. Er zijn genoeg zeikerds hier die dat met plezier willen doen. Maar godzijdank weet ik wat meer over Google dan jij.

Maar...

Gebruik je hart, je donder, je binnenste ik.

Fer fucks sake.

Wat jij zonet schreef is voor mij blasphemisch.

Waarom blasfemisch?? Je hart , je donder etc.. is voor mij holle retoriek.

Ik persoonlijk hou ziezo niet van masale mensen bijeenkomsten. Mij zul je vrijwel nooit treffen op bruiloften en andere gelegenheden zoook begravenisstoeten etc. Dat is mijn ''gevoel''. Ik negeer mijn ''gevoel'' af en toe wel om anderen te plezieren maar ik zal mijn geloof niet negeren om anderen te plezieren.

Zwarte Schaap
08-07-05, 20:23
Geplaatst door ibrahimmm
Als je die ziet als gezaghebbende bron, zou ik maar eens kijken of ik niet iets kon vinden dichter bij je eigen waarheis...

Zoials ik al eerder zei , ik kom niet graag bij gelegenheden waar veel mensen collectief hun emoties uiten en delen.

Ik heb jullie om een bron gevraagd die heb ik tot dusver niet gekregen zelf heb ik gezocht en heb alleen deze mening kunnen vinden op verschillende sites. Als jij andere islamitische bronnen hebt dan ben je vrij om die met mij te delen.


Dat jij je niet interesseert voor mij of mijn doen en denken, zegt meer over jou dan over mij.
Ik interesseer me wel voor jou, omdat ik van je hou!
Het bewijs lever ik je nu... Het ging erom dat jij jezelf een negatieve etiket opplakte namens mij. IK ben hier om over het nieuws te discusseren en ben in eerste instantie niet geintresseerd in personen, maar wel naar hun meningen, maar geen loze gezwets. Wat je namens mij dacht was gezwets.


Want heb ik echt wel iets beters te doen dan de suïcidale therapeut uit te hangen voor mensen die denken hun walgelijke perceptie te moeten projecteren op nog gezonde geesten als de mijne?
Ja!
En dat is hun broeder zijn.

Voor de rest is het mij allemaal te zweverig, daar kan jij niets aandoen want ik ben nu eenmaal wat analytischer ingesteld.

Goodnight
08-07-05, 20:28
Geplaatst door Alcibiades
Het komt op mij erg onzeker over.

Aaah...dus jij lapt de wetten van Nederland aan je laars? :blij:

Goodnight
08-07-05, 20:36
@ NoPrizes bespaar je de moeite, de moslims zijn intussen zo geintegreerd dat je niets te vreten zal krijgen.

@ibrahimmmmm en ZS....waar gaat dit over in godsnaam?
Er zijn onschuldige mensen vermoord door een stelletje debielen en jullie gaan hier een wedstrijdje houden over koranteksten.....:rolleyes:

Zwarte Schaap
08-07-05, 20:41
Geplaatst door Goodnight
ZS....waar gaat dit over in godsnaam?
Er zijn onschuldige mensen vermoord door een stelletje debielen en jullie gaan hier een wedstrijdje houden over koranteksten.....:rolleyes:

Ik discusseer over het feit of een moslim voor een ongelovige mag bidden of niet. Ik ben van mening dat het volgens de islamitische bronnen niet toegestaan is. Dat dat een onwelkome boodschap is voor sommigen,is jammer.

Goodnight
08-07-05, 20:43
Geplaatst door 151 Nobelprizes
:haha:
Verhip: weet je dat dezelfde grap door mijn hoofd speelde daarstraks?

het was geen grap :blij:

Goodnight
08-07-05, 20:51
Ik discusseer over het feit of een moslim voor een ongelovige mag bidden of niet. Ik ben van mening dat het volgens de islamitische bronnen niet toegestaan is. Dat dat een onwelkome boodschap is voor sommigen,is jammer.

Ik denk dat de geleerden die er voor opriepen dit niet zomaar deden.
Bovendien, wie zegt dat het alleen om ongelovigen gaat?
Dat is een aanname die eigenlijk nergens op gebaseerd is.
Verder vind ik dat je als gelovige kan bidden als er moeilijke tijden spelen.
Ik baseer dit niet op een korantekst of hadieth of wat dan ook,maar lijkt mij logisch dat als de wereld zich in een moeilijke situatie bevind dat je dan extra gaat bidden.

Ik geloof dus dat het veel genuanceerder is dan je denkt.

Bovendien heb ik zoiets van, er speelt momenteel iets wat grote gevolgen heeft voor iedereen.Moslim of niet moslim.




Is het niet naar de smaak van madam?
Als je het zou lezen, wist je welk antwoord je jezelf kon geven...

Nog wat:
Ik heb die mensen niet vermoord en mijn leven gaat verder.
En dat leven staat geenszins los van gebeurtenissen als deze!

Beetje mak aan, mama's stem!

Ik ben je ma niet :ego:

Ik heb het na een paar pagina's opgegeven om verder te lezen.Spijt me om te zeggen dat ik jullie zeer intelligente discussie niet weet te waarderen.

Leven van een ieder die momenteel leeft gaat verder niet alleen die van jou, ik ben dan ook absoluut niet voor een demo, gebed of wat voor georganiseerd iets dan ook.Het is mij te kunstmatig en te veel naar de pijpen dansen van bepaalde figuren.

tr_imparator
08-07-05, 20:52
Geplaatst door 151 Nobelprizes
:haha:
Verhip: weet je dat dezelfde grap door mijn hoofd speelde daarstraks?


:haha: je bent zo grappig! :haha:

http://www.planet-smilies.de/brutale/brutale_020.gif


vang! woOps sry!

Goodnight
08-07-05, 20:54
Oh ja, wat je eerder zei gisteren of vandaag over moslim-reactie op de aanslagen... Of moslims nou op hun kop gaan staan of de Eiffeltoren nabouwen: het lukt hen ook niet de morons (you know who) tot stoppen te brengen. Ik denk dat je gelijk hebt. Mijn excuus dus.

Dit is een typische addertje BOVEN het gras opmerking.:D

Zwarte Schaap
08-07-05, 21:05
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat de geleerden die er voor opriepen dit niet zomaar deden.


Die imams riepen naar mijn mening niet op om voor de slachtofers te bidden, er staat namelijk ''herdenken tijdens het vrijdaggebed''.


Bovendien, wie zegt dat het alleen om ongelovigen gaat?
Dat is een aanname die eigenlijk nergens op gebaseerd is.
Wie ze gaan herdenken tijdens het vrijdaggebed weet ik ook niet er staat voorlopig alleen slachtoffers, vandaar dat ik voor de hypotetische situatie uitga dat het alleen ongelovigen zijn.


Verder vind ik dat je als gelovige kan bidden als er moeilijke tijden spelen. Ik baseer dit niet op een korantekst of hadieth of wat dan ook,maar lijkt mij logisch dat als de wereld zich in een moeilijke situatie bevind dat je dan extra gaat bidden. Bidden kan altijd maar maar mijns inziens is het niet toegestaan om voor ongelovigen te bidden.

Om je eerlijk te zeggen heb ik nog nooit gehoord van het bidden voor iemand. Ik heb wel gehoord van doeas/smeekbedes maar niet bidden voor iemand. Wel bidt men als men iemand gaat begraven, maar of het bidden is voor die persoon alleen weet ik niet.


Ik geloof dus dat het veel genuanceerder is dan je denkt. Daar heeft tot nu toe niemand mij van kunnen overtuigen


Bovendien heb ik zoiets van, er speelt momenteel iets wat grote gevolgen heeft voor iedereen.Moslim of niet moslim. Dat kan wel zo zijn maar daarvoor ga ik niet mijn geloof veranderen. En om je eerlijk te zeggen voor mij zijn de doden in Londen hetzelfde als alle doden die dagelijks vallen. Ik ga niet ineens hypocriet doen om de meerderheid te plezieren en min of meer een boetkleed aantrekken.

Goodnight
08-07-05, 21:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die imams riepen naar mijn mening niet op om voor de slachtofers te bidden, er staat namelijk ''herdenken tijdens het vrijdaggebed''. Ik denk dus hetzelfde.



Wie ze gaan herdenken tijdens het vrijdaggebed weet ik ook niet er staat voorlopig alleen slachtoffers, vandaar dat ik voor de hypotetische situatie uitga dat het alleen ongelovigen zijn.
Aangezien er ook veel moslims daar wonen vind ik dit een irre-eele gedachte....


Bidden kan altijd maar maar mijns inziens is het niet toegestaan om voor ongelovigen te bidden. Ik weet niet, kan me daar niet echt over uitlaten.Vraag me namelijk af hoe dat dan zit met familie die niet islamitisch is...


Om je eerlijk te zeggen heb ik nog nooit gehoord van het bidden voor iemand. Ik heb wel gehoord van doeas/smeekbedes maar niet bidden voor iemand. Wel bidt men als men iemand gaat begraven, maar of het bidden is voor die persoon alleen weet ik niet.
Als iemand begraven wordt bidt men toch bij het graf?Althans dat staat mij bij van de begrafenissen in Marokko.


Daar heeft tot nu toe niemand mij van kunnen overtuigen
Maar dat zegt nog steeds niets.Misschien ben jij wel gewoon heel star.


Dat kan wel zo zijn maar daarvoor ga ik niet mijn geloof veranderen. En om je eerlijk te zeggen voor mij zijn de doden in Londen hetzelfde als alle doden die dagelijks vallen. Ik ga niet ineens hypocriet doen om de meerderheid te plezieren en min of meer een boetkleed aantrekken. Niemand zegt dat je je geloof moet veranderen.Maar ik denk alleen niet dat het een kwesie van 1+ 1 is.
Bovendien weet je denk ik wel dat ik persoonlijk dit niet boven al het andere leed plaats.En iets wat ik zeker verafschuw is het boetekleed.
Maar ik denk zelf dat het belangrijk is dat mensen even pas op de plaats maken, moslim of geen moslim.Want het loopt gigantisch uit de hand....deze acties zijn denk ik voor ieder normaal denkend mens niet te begrijpen.
Althans ik begrijp de logica van bommen plaatsen en daarbij mensen vermoorden niet.
Misschien is het wel een kreet van wanhoop, wanhoop omdat er maar niets verandert aan de situatie van miljoenen mensen in andere landen waar al jaren oorlog woedt.En waar mensen onder het toeziend oog van 'democratische' landen worden gemarteld en vermoord.Maar nog snap ik het nut ervan niet.
Enige wat hiermee bereikt wordt is straks een enorme escalatie en het ineen donderen van de wereld economie ( voor zover ik dat kan beoordelen)...

Rabi'ah.
08-07-05, 22:00
Geplaatst door Alcibiades

Maar ik wil je wel bekennen, als het echt om een grote kwestie gaat, bijvoorbeeld een zaak van leven of dood, dan luister ik alleen naar mijn eigen geweten.

Heel mooi, ja.

Maar als moslims hetzelfde zeggen, zijn het natuurlijk meteen terroristen en extremisten die "onze" rechtsstaat niet respecteren.

Rabi'ah.
08-07-05, 22:05
Geplaatst door Alcibiades
Iemand die zijn eigen geweten volgt zal ik nooit veroordelen.

Jij niet nee, maar een heleboel andere mensen helaas wel.


Geplaatst door Alcibiades

Ik heb wel de schurft aan mensen die door onschuldige burgers te vermoorden universele wetten schenden, of het nou christenen zijn of moslims.

Eens. T zou alleen fijn zijn als je deze regel in het vervolg wat consequenter toe zou passen.

Iwan
08-07-05, 23:39
Geplaatst door Alcibiades
Iemand die zijn eigen geweten volgt zal ik nooit veroordelen. Ik heb wel de schurft aan mensen die door onschuldige burgers te vermoorden universele wetten schenden, of het nou christenen zijn of moslims.
:duim:

Eke
09-07-05, 00:23
Geplaatst door Zwarte Schaap


Om je eerlijk te zeggen heb ik nog nooit gehoord van het bidden voor iemand. Ik heb wel gehoord van doeas/smeekbedes maar niet bidden voor iemand. Wel bidt men als men iemand gaat begraven, maar of het bidden is voor die persoon alleen weet ik niet.



als je 5 keer per dag bidt dan is het denk ik ook niet nodig dat een ander ook voor jou zich tot God richt.

maar als je nu doodziek op bed ligt..te ziek om zelf te bidden ?

en als die diegene nu een ongelovige is..zou je dan niet JUIST voor diegene moeten bidden, aangezien hij het zelf niet doet ???hij is toch ook geschapen op deze wereld ?

gh.wille
09-07-05, 00:43
Geplaatst door ~Panthera~
Moslimleiders roepen op tot gebed voor slachtoffers

LONDEN - Moslimleiders in Groot-Brittannië hebben hun gelovigen donderdag opgeroepen de slachtoffers van de aanslagen in Londen te herdenken in het vrijdaggebed. Ook dringen zij aan op volledige medewerking met de politie in de jacht op de daders.

"We staan schouder aan schouder met onze Britse medeburgers", zei Inayat Bunglawala, woordvoerder van de Britse Moslimraad. Dat is een van de belangrijkste groep die 1,6 miljoen moslims vertegenwoordigt. Leiders van islamitische gemeenschappen vrezen dat de aanslagen van donderdag tot een nieuwe golf van verzet tegen Britse moslims leiden. In reactie op de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten brak een golf van geweld los tegen moslims, moskeeën en andere islamitische instellingen.



Wat willen we nog meer ? dat Moslims op hun knieen door de straten kruipen ? :moe:

Dat is niet nodig ! daar zou je echt moe van worden !
Net zomin dat wie dan ook de MOSLIMS er op aan moeten kijken ,dat ze
ook maar iets met deze aanslagen te maken hebben !
Zo en nu ga ik er uit , ga nog even smullen van het eten dat ik van MIJN MOSLIM buurvrouw gekregen heb , omdat ik zelf niet tegen bak en braad lucht kan , waarom .. kun je beter aan C.c vragen , die weet alles immers beter.
V.G.G.

P.s Ik bedoel hiermee de Echte MOSLIMS .