PDA

Bekijk Volledige Versie : Netanyahu wist eerder an aanslag dan bevolking van Engeland



assassijn
08-07-05, 12:22
bron (http://www.israelnn.com/news.php3?id=85346)


Report: Israel Was Warned Ahead of First Blast
10:43 Jul 08, '05 / 1 Tammuz 5765

(IsraelNN.com) Army Radio quoting unconfirmed reliable sources reported a short time ago that Scotland Yard had intelligence warnings of the attacks a short time before they occurred.

The Israeli Embassy in London was notified in advance, resulting in Finance Minister Binyamin Netanyahu remaining in his hotel room rather than make his way to the hotel adjacent to the site of the first explosion, a Liverpool Street train station, where he was to address an economic summit.

At present, train and bus service in London have been suspended following the series of attacks. No terrorist organization has claimed responsibility at this time.

Israeli officials stress the advanced Scotland Yard warning does not in any way indicate Israel was the target in the series of apparent terror attacks.

Tafey Lewis
08-07-05, 12:25
er staat niet of vast staat dat die waarschuwing het specifieke doel ook omschreef. IN dat geval is het logisch dat je ambassades als eerste ontruimt en ZEKER die van israel.
aan het verloop van de aanslagen zie je ook dat niemand echt verwachtte dat het in de metro zou gebeuren, anders hadden ze voldoende tijd gehad de hele metro stil te leggen.
Maar ze dachten eerst aan een voltage piek en niet een aanslag.

Mill
08-07-05, 12:36
Geplaatst door assassijn
bron (http://www.israelnn.com/news.php3?id=85346)


Report: Israel Was Warned Ahead of First Blast
10:43 Jul 08, '05 / 1 Tammuz 5765

(IsraelNN.com) Army Radio quoting unconfirmed reliable sources reported a short time ago that Scotland Yard had intelligence warnings of the attacks a short time before they occurred.

The Israeli Embassy in London was notified in advance, resulting in Finance Minister Binyamin Netanyahu remaining in his hotel room rather than make his way to the hotel adjacent to the site of the first explosion, a Liverpool Street train station, where he was to address an economic summit.

At present, train and bus service in London have been suspended following the series of attacks. No terrorist organization has claimed responsibility at this time.

Israeli officials stress the advanced Scotland Yard warning does not in any way indicate Israel was the target in the series of apparent terror attacks.

Vind je het gek? Israel wordt -- terecht of onterecht -- standaard beschouwd als target numero uno van de *kuch* vrijheidsstrijders. Vergelijke de Israelische ambassade in Nederland maar eens met, zeg, de Ghanese.

Als Netanyahu in town is en Scotland Yard krijgt intelligence dat een stel martelaren een gezegende actie wil uitvoeren, dan beschermen ze hem natuurlijk als eerste.

Als de Tweede Kamer wordt binnengedrongen brengen ze niet als eerste Femke Halsema in veiligheid, maar Hirsi Ali en Wilders.

assassijn
08-07-05, 14:51
Waarschijnlijk leest onze huis-pro-israel-lobby ergens overheen.


short time before they occurred

Wide-O
08-07-05, 15:05
Geplaatst door assassijn
Waarschijnlijk leest onze huis-pro-israel-lobby ergens overheen.

Ik zag dat bericht gisteren ook al voorbijkomen.

Ik heb er wat moeite mee in die zin dat het eigenlijk impliceert dat Scotland Yard op de hoogte was van immanente aanslagen.

Dat lijkt nogal in tegenspraak met een groot aantal berichten gisteren, in die zin dat na de verkiezingen de "alarm" barometer lichtjes gedaald was, en men duidelijk stelt dat er geen waarschuwingen zijn binnengekomen.

En je kunt dan nog weer verdergaan cq fantaseren en vermoeden dat het de Britse regering zelf was die dit op poten gezet heeft, maar dat lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk.

Er is in ieder geval nog veel verwarring over het aantal explosies (eerst 6, dan 7 dan toch weer 4), en het totaal aantal doden.

De Britse politie laat op dit moment bijzonder weinig los, en blijft herhalen dat het helemaal niet helder is wie er achter de aanslagen zit.

Er zijn ook vermoedens (maar niet meer dan dat) dat de aanslag op de bus een ongeluk is, en de daders op weg waren naar een metro/station om daar de explosieven aan te brengen. De bus zou dan vast zijn komen te zitten in het verkeer.

Wel schijnt vast te staan dat de explosies op de metro's geen "zelfmoordaanslagen" waren, iets wat je in principe wel zou verwachten als het "Al-Quaida" zou zijn geweest.

Ik wacht voorlopig maar even de verdere berichten af.

Bofko
08-07-05, 15:12
Geplaatst door Wide-O
Ik zag dat bericht gisteren ook al voorbijkomen.

Ik heb er wat moeite mee in die zin dat het eigenlijk impliceert dat Scotland Yard op de hoogte was van immanente aanslagen.


Je kunt je misschien voorstellen dat er ´aanwijzingen´ zijn, maar dat gevens over waar en hoe ontbreken. Bepaalde voorzorgsmaatregelen zijn dan toch wel te nemen natuurlijk.
Ook zal het in veel andere gevallen waarbij er eventueel ´aanwijzingen´ waren , loos alarm geweest zijn.

Mill
08-07-05, 15:18
Geplaatst door assassijn
Waarschijnlijk leest onze huis-pro-israel-lobby ergens overheen.

Ik heb schijt aan Israël. Van mij mogen ze die hele staat ontmantelen.

Ik vind de inhoud van het nieuwsbericht gewoon niet opmerkelijk.

Zwarte Schaap
08-07-05, 15:21
Geplaatst door Wide-O
Ik zag dat bericht gisteren ook al voorbijkomen.

Ik heb er wat moeite mee in die zin dat het eigenlijk impliceert dat Scotland Yard op de hoogte was van immanente aanslagen.



Iets om over na te denken:

Madrid Bombers Linked to Spanish Security Service

THE man accused of supplying the dynamite used in the al-Qaeda train bombings in Madrid was in possession of the private telephone number of the head of Spain’s Civil Guard bomb squad, it emerged yesterday.

Emilio Suárez Trashorras, who is alleged to have supplied 200kg of dynamite used in the bombs, had obtained the number of Juan Jesús Sánchez Manzano, the head of Tedax.

The revelation has raised fresh concerns in Madrid about links between those held responsible for the March bombings, which killed 190 people, and Spain’s security services, and shortcomings in the police investigation. Señor Suárez Trashorras and two other men implicated in the bombings have already been identified as police informers. Other members of the group had evaded police surveillance, despite concerns within the security services about their activities and evidence of their association with al-Qaeda.

The telephone number of Señor Sánchez Manzano was contained in a Civil Guard dossier handed to Juan del Olmo, the investigating judge, at the National Court in Madrid. The number was written on a piece of paper found in the possession of Carmen Toro, the wife of Señor Suárez Trashorras. Both are in custody accused of supplying dynamite used in the Madrid bombs.

Bron: London Times 21/06/04

Mill
08-07-05, 15:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Iets om over na te denken:

Madrid Bombers Linked to Spanish Security Service

THE man accused of supplying the dynamite used in the al-Qaeda train bombings in Madrid was in possession of the private telephone number of the head of Spain’s Civil Guard bomb squad, it emerged yesterday.

Emilio Suárez Trashorras, who is alleged to have supplied 200kg of dynamite used in the bombs, had obtained the number of Juan Jesús Sánchez Manzano, the head of Tedax.

The revelation has raised fresh concerns in Madrid about links between those held responsible for the March bombings, which killed 190 people, and Spain’s security services, and shortcomings in the police investigation. Señor Suárez Trashorras and two other men implicated in the bombings have already been identified as police informers. Other members of the group had evaded police surveillance, despite concerns within the security services about their activities and evidence of their association with al-Qaeda.

The telephone number of Señor Sánchez Manzano was contained in a Civil Guard dossier handed to Juan del Olmo, the investigating judge, at the National Court in Madrid. The number was written on a piece of paper found in the possession of Carmen Toro, the wife of Señor Suárez Trashorras. Both are in custody accused of supplying dynamite used in the Madrid bombs.

Bron: London Times 21/06/04

Waarom maken we ons nog zorgen over radicalisering van islamitische jongeren, als toch na elke aanslag blijkt dat er stiekem koeffaar achter zitten? :)

waterfiets
08-07-05, 15:25
Het bericht zou best kunnen kloppen maar wat betreft tijd/plek/methode geloof ik echt niet dat men alles wist. Maar wellicht heeft men meer activiteit in bepaalde kringen waargenomen dan gebruikelijk zonder dat men direct wist wat er stond te gebeuren en dacht men daarbij in eerste instantie aan de aanwezigheid van Netanyahu en de veiligheidsrisico's die dat met zich meebrengt en niet aan een veel breder gerichte aanslag.

assassijn
08-07-05, 18:03
Geplaatst door Wide-O
Ik zag dat bericht gisteren ook al voorbijkomen.

Ik heb er wat moeite mee in die zin dat het eigenlijk impliceert dat Scotland Yard op de hoogte was van immanente aanslagen.

Dat lijkt nogal in tegenspraak met een groot aantal berichten gisteren, in die zin dat na de verkiezingen de "alarm" barometer lichtjes gedaald was, en men duidelijk stelt dat er geen waarschuwingen zijn binnengekomen.

En je kunt dan nog weer verdergaan cq fantaseren en vermoeden dat het de Britse regering zelf was die dit op poten gezet heeft, maar dat lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk.

Er is in ieder geval nog veel verwarring over het aantal explosies (eerst 6, dan 7 dan toch weer 4), en het totaal aantal doden.

De Britse politie laat op dit moment bijzonder weinig los, en blijft herhalen dat het helemaal niet helder is wie er achter de aanslagen zit.

Er zijn ook vermoedens (maar niet meer dan dat) dat de aanslag op de bus een ongeluk is, en de daders op weg waren naar een metro/station om daar de explosieven aan te brengen. De bus zou dan vast zijn komen te zitten in het verkeer.

Wel schijnt vast te staan dat de explosies op de metro's geen "zelfmoordaanslagen" waren, iets wat je in principe wel zou verwachten als het "Al-Quaida" zou zijn geweest.

Ik wacht voorlopig maar even de verdere berichten af.

Het is inderdaad allemaal een beetje vaag en het is wachten op de uitkomst van het onderzoek. Waarom ik dit plaatste is omdat een van de twee liegt. Gisteren verscheen bovenstaand bericht bij meerdere zenders. Vandaag lees ik echter dat Scotland Yard ontkent deze info te hebben doorgespeeld, en de ambassadeur van Israel zijn woorden heeft ingetrokken.
Natanyahu zou die dag een lezing geven en is voor de zekerheid toch maar in het hotel gebleven.

Zwarte Schaap
08-07-05, 18:43
Geplaatst door assassijn
Het is inderdaad allemaal een beetje vaag en het is wachten op de uitkomst van het onderzoek. Waarom ik dit plaatste is omdat een van de twee liegt. Gisteren verscheen bovenstaand bericht bij meerdere zenders. Vandaag lees ik echter dat Scotland Yard ontkent deze info te hebben doorgespeeld, en de ambassadeur van Israel zijn woorden heeft ingetrokken.
Natanyahu zou die dag een lezing geven en is voor de zekerheid toch maar in het hotel gebleven.

Het is gisteren terloops ook op de Nederlandse televisie geweest. Tussen 12 en 2 uur merkte de presentator op dat Netanyahu al eerder weg was getrokken voordat officieel naar buiten was gebracht dat het om aanslagen zou gaan. Ook kwam het nieuws dat er 7 bommen ontploft waren het eerst uit Israel. Ik meende ook gehoord te hebben dat Netanyahu zou gaan spreken in een pand dat boven een groot station gevestigd was.

Zwarte Schaap
08-07-05, 18:59
Geplaatst door Mill
Waarom maken we ons nog zorgen over radicalisering van islamitische jongeren, als toch na elke aanslag blijkt dat er stiekem koeffaar achter zitten? :)

Een van de beste methodes om te infiltreren is zelf die groepen oprichten. De BVD heeft dat al eerder gedaan. Denk ook aan het zeer grote internationale GLADIO project, waar ze aanslagen pleegden als dat ze communisten waren om links te dwarsbomen, strengere wetgevingen na te streven en om hun noodzakelijkheid te legitimeren

De koude oorlog en de strijd tegen het communisme heeft veel vrijheden voor links opgeleverd. Men maakt nu korte metten met al die linkse vrijheden.

De verworvenheden en vrijheden kan men het beste inperken door een noodzakelijkheid aan te tonen, waarvoor het zogenaamde Islamitische terrorisme wordt gebruikt. Ik geloof dat democratie steeds meer aan het verdwijnen is in Europa en dat bedrijven een grotere deel hebben verworven van de democratie. Als het volk maar zich blind blijft staren op de moslims kunnen ondertussen allerlei handige maatregelen genomen worden die niet in het belang zijn van het volk en die moeilijk zijn terug te draaien.

Zwarte Schaap
08-07-05, 19:15
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh, that's sooooooo James Bond... *swoon*

Ik zou zeggen tik zelf het woord gladio in bij google en zoek de teksten die jou het beste uitkomen. Hier alvast wat van mijn keuze:

In 1990 werd in Europa en Nederland bekend dat er vanaf 1953 een ultra-rechtse militaire organisatie Gladio bestond. Gladio was in 1953 door de Europese NAVO-landen met behulp van de CIA opgericht. Gladio moest, in het geval dat Europa door de Russen bezet zou worden, sabotage-acties uitvoeren en informatie doorspelen naar de regering in ballingschap. Gladio was bij uitstek een anti-communistische organisatie. Gladio richtte zich ook op de binnenlandse 'vijand'. In Italië heeft ze aanslagen gepleegd tegen linkse mensen. Ook zat Gladio achter de bomaanslag op een station in Bologna waarvoor anarchisten veroordeeld werden. Op deze manier probeerde Gladio een sfeer te creëren waarin linkse mensen door de staat harder aangepakt zouden worden. Achter de Bende van Nijvel in België, die ook aanslagen pleegde, zat de Belgische Gladio. Van bepaalde Gladio-organisaties in Europa is bekend dat zij een zwarte lijst hadden. Hierop stonden linkse mensen die in het geval van een oorlog met de communisten gearresteerd of geëxecuteerd moesten worden. In Nederland bestonden deze dodenlijsten ook. In Dordrecht zouden bij een Russichse invasie 130 linkse Dordrechtenaren gearresteerd of geëxecuteerd moeten worden door de Nederlandse Gladio.

De Nederlandse tak van de Gladio heette "Operatie en Inlichtingen" (O&I). O&I werd door de Nederlandse staat gefinancierd. De staf bestond uit 80 mensen. O&I had verder de beschikking over honderden fascistische (oud-) militairen die in geval van nood ingezet konden worden. Over heel Nederland waren er ook geheime wapenopslagplaatsen, waarvan O&I gebruik kon maken. Nadat de Gladio-beerput open was getrokken, is O&I na hevig gedraaikont van de staat toch ontmanteld. De kans dat er op dit moment een soortgelijke organisatie in Nederland actief is of dat O&I onder een andere noemer door is gegaan, lijkt ons echter reëel.

Bron: http://www.gebladerte.nl/00648p38.htm

Operation Gladio
from the book The CIAs Greatest Hits by Mark Zepezauer

The CIA was created by the National Security Act of 1947. The ink was barely dry on it before an army of spooks began marching through the law's major loophole: the CIA could "perform such other functions and duties...as the National Security Council may from time to time direct." This deliberately vague clause opened the door to a half-century of criminal activity in the name of "national security."

One of the first duties the NSC deemed necessary was the subversion of Italian democracy...in the name of democracy, of course. Italy seemed likely to elect a leftist government in the 1948 election. To make sure Italians voted instead for the candidates Washington favored-leftover brownshirt thugs from Mussolini's party and other Nazi collaborators-millions of dollars were spent on propaganda and payoffs. It was also intimated that food aid would be cut off if the election results were inconsistent with US desires.

The US got its way in 1948 without having to resort to violence but-as was discovered in 1990- the CIA had organized a secret paramilitary army in postwar Italy, with hidden stockpiles of weapons and explosives dotting the map. Called Operation Gladio (gladius is Latin for sword), the ostensible excuse for it was laughable-the threat of a Soviet invasion. But the real purpose wasn't so funny-Operation Gladio's 15,000 troops were trained to overthrow the Italian government should it stray from the straight and narrow.

Similar secret armies were formed in France, Belgium, the Netherlands and West Germany- often directed, quite naturally, by former SS officers. They didn't just wait around for the Russians to come marching in; they assembled huge arms caches (many of which remain unaccounted for), compiled blacklists of leftists and, in France, participated in plots to assassinate President DeGaulle.

Many members of Operation Gladio were also in a shadowy organization known as P-2; it too was financed by the CIA. P-2 had connections with the Vatican and the Mafia, and eventually with an international fascist umbrella organization called the World Anti-Communist League.
One of P-2's specialties was the art of provocation. Leftist organizations like the Red Brigades were infiltrated, financed and / or created, and the resulting acts of terrorism, like the assassination of Italy's premier in 1978 and the bombing of the railway station in Bologna in 1980, were blamed on the left. The goal of this "strategy of tension" was to convince Italian voters that the left was violent and dangerous-by helping make it so.

Bron: http://www.thirdworldtraveler.com/CIA%20Hits/Gladio_CIAHits.html

Of probeer deze link: http://www.copi.com/articles/guyatt/gladio.html

Wide-O
08-07-05, 19:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is gisteren terloops ook op de Nederlandse televisie geweest. Tussen 12 en 2 uur merkte de presentator op dat Netanyahu al eerder weg was getrokken voordat officieel naar buiten was gebracht dat het om aanslagen zou gaan. Ook kwam het nieuws dat er 7 bommen ontploft waren het eerst uit Israel. Ik meende ook gehoord te hebben dat Netanyahu zou gaan spreken in een pand dat boven een groot station gevestigd was.

OK, maar dan zou het gaan over het moment dat er officiëel werd gezegd dat het om stroomproblemen ging, maar er wel degelijk al iets gebeurd was.

Daar heb ik geen enkele moeite mee om dat te geloven. Je kunt je dan nog afvragen of het netjes is dat Netanyahu eerder op de hoogte werd gebracht, maar dat is bijna inherent aan de hedendaagse geheime diensten/politiek.

De UK kan zich geen opgeblazen Netanyahu veroorloven om het zo maar 's te zeggen. Hij hep een fax, de niets-vermoedende commuters natuurlijk niet.

Verder ben ik nog steeds niet overtuigd van het feit dat het hier "moslims" betreft (you know what I mean), en gek genoeg zijn de veiligheidsdiensten van de UK dat ook nog niet. Op dat gebied blijk ik dus geen conspiracy-theorist.

Verder kun je natuurlijk omroepen in een metro "er zijn aanslagen" maar dat lijkt me niet echt slim. Ik heb eerlijk waar grote bewondering voor zowel de politie als de medische diensten in London gisteren. Stick with the facts.

Daarom is ook pas vanmiddag officieel bericht dat er 13 doden zijn op die bus. Dat betekent dat er 13 mensen zijn geïdentificeerd. Geen leuke taak overigens.

Alle draden op dit BBS gaan er verder al van uit dat het "moslim-fundamentalisten" waren. Voor een stuk begrijpelijk, maar voor een stuk toch ook zo ongelofelijk voorbarig.

En dat tekent precies het soort wereld waarin we nu leven.

Wide-O
08-07-05, 19:18
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh, that's sooooooo James Bond... *swoon*

Ho maar even...

Ben jij blij met al die nieuwe "wetten" ?

Verlies jij daar ook geen stukkie vrijheid bij ?

Wide-O
08-07-05, 19:22
Geplaatst door assassijn
Het is inderdaad allemaal een beetje vaag en het is wachten op de uitkomst van het onderzoek.

Voor een boerenlul als ik is dat het volgende probleem...

Het onderzoek naar de Bende van Nijvel loopt nog.

Dat is nu 20 jaar geleden.

Ondanks alle theorieën zijn we nog geen stap verder. We weten het niet. "Das publicum" bedoel ik dan.

Wat is er allemaal niet geoppperd ? Bladen vol. Duizenden artikels, van links, van rechts.

De nabestaanden wachten nog steeds op antwoord.

Wide-O
08-07-05, 19:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Geen idee. Hoe verlies ik vrijheid dan?
Voor zover ik weet wordt elke stap die ik zet en elk woord dat ik schrijf/spreek gemonitord, als je alle verhalen mag geloven. Ik kan er niet mee zitten.

Ik neem aan dat je bedoelt: op maroc.nl ?

Of bedoel je: in Nederland ?

Wide-O
08-07-05, 19:39
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dat de aanslag in scene is gezet of zoiets zodat de schuld bij je-weet-wel komt te liggen?
Je weet het: ik kan niet zo goed tegen innuendo.

Die aanslag is no fucking way in scène (met accent) gezet.

Zwarte Schaap
08-07-05, 19:41
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Ik had Het Gebladerte al gevonden. Wie zijn die twee schrijvers, die zich de Peuteraar of Peueraar noemen? Keine Ahnung.

Waar wil je eigenlijk naar toe? Dat de aanslag in scene is gezet of zoiets zodat de schuld bij je-weet-wel komt te liggen?
Je weet het: ik kan niet zo goed tegen innuendo.

Lieverd ik weet het allemaal ook niet. Ik ben maar een eenvoudige boerenzoon.

Als ervaren krantenlezer kan ik stellen dat je nooit met zekerheid iets weet, met de jaren komt er steeds meer relevante info vrij. Uit ervaring stel ik voorts dat nieuws uit verschillende lagen van feiten en waarheden bestaat.

Wat op het eerste gezicht de waarheid lijkt, blijkt achteraf 180 graden anders te liggen.

Zo vind ik het nog steeds vreemd dat de syrier, het zogenaamde hoofd van de hofstadgroep kon ontsnappen. dat hij gewoon zijn vrouw opzocht en belde zonder dat men zijn vrouw schaduwden terwijl de geheime dienst dat allemaal wist.

Ik zou het niet raar vinden dat men via andere arabische cia agenten hier in Nederland allerlei groepen worden opricht om de geheime diensten van resultaten te voorzien. Ik geloof dat sommigen in hun enthousiasme wel verder kunnen gaan zoals het laten plegen van aanslagen door (Marokkaanse) jongeren.

Daarbij denk ik ook aan het recente plan van de CIA om enkele guantanamo gevangenen van een Nederlandse paspoorten te voorzien.

Spoetnik
08-07-05, 19:43
Geplaatst door Mill
Ik heb schijt aan Israël. Van mij mogen ze die hele staat ontmantelen.

Ik vind de inhoud van het nieuwsbericht gewoon niet opmerkelijk.

Nou, het is in die zin opmerkelijk omdat de Britse autoriteiten de eerste uren na de aanslag beweerden dat het een stroomstoring was die de explosie veroorzaakte.

Wide-O
08-07-05, 19:46
Geplaatst door Spoetnik
Nou, het is in die zin opmerkelijk omdat de Britse autoriteiten de eerste uren na de aanslag beweerden dat het een stroomstoring was die de explosie veroorzaakte.

En dat kon niet zijn omdat ze paniek wilden vermijden ?

Wide-O
08-07-05, 19:53
Geplaatst door 151 Nobelprizes
LOL... zelfs jij weet 't antwoord. Waar zou ik nou de meeste vrijheid hebben.

Ik weet overigens al wie er verantwoordelijk is voor de aanslag: een fiets-fabrikant.

Raleigh ?

Batavius ?

Inquiring minds want to know !

Wide-O
08-07-05, 19:55
Eddy Merckx ? :zozo:

Spoetnik
08-07-05, 19:58
Geplaatst door Zwarte Schaap

Ik zou het niet raar vinden dat men via andere arabische cia agenten hier in Nederland allerlei groepen worden opricht om de geheime diensten van resultaten te voorzien. Ik geloof dat sommigen in hun enthousiasme wel verder kunnen gaan zoals het laten plegen van aanslagen door (Marokkaanse) jongeren.


Wat te denken van die Egyptenaar die in 2003 is ontvoerd in Italie, die bleek dus jarenlang ten tijde van de oorlog in Bosnie een CIA informant te zijn geweest.

Of wat te denken van Stakeknife, een MI5 mol die 25 jaar lang de IRA heeft geinfiltreerd en betrokken is geweest bij 40 moorden waaronder, politiemensen, soldaten en burgers.
http://cryptome.org/fru-stakeknife.htm

Spoetnik
08-07-05, 19:59
Geplaatst door Wide-O
En dat kon niet zijn omdat ze paniek wilden vermijden ?

Van paniek was zowiezo geen sprake, maar leg mij eens uit, bij wie had die paniek dan moeten toeslaan?

assassijn
08-07-05, 20:05
Geplaatst door Wide-O
Voor een boerenlul als ik is dat het volgende probleem...

Het onderzoek naar de Bende van Nijvel loopt nog.

Dat is nu 20 jaar geleden.

Ondanks alle theorieën zijn we nog geen stap verder. We weten het niet. "Das publicum" bedoel ik dan.

Wat is er allemaal niet geoppperd ? Bladen vol. Duizenden artikels, van links, van rechts.

De nabestaanden wachten nog steeds op antwoord.

Om maar niet te praten over die gasten die de aanslag hebben geclaimd. De naam lijkt een beetje kinderachtig en een beetje voor de hand liggend. Vandaag weer gelezen dat de brief op de alweer verdwenen site nooit afkomstig kan zijn van moslims, omdat verzen uit de Koran die ze hebben gebruikt kant noch wal raken en een samenraapsel van woorden zijn.

Lampo
08-07-05, 20:47
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Domme CIA/Gladio. Zelfs 'n simpele cut & paste lukt ze niet.

Die complotteurs tegenwoordig....maken er niks meer van. Slecht onderwijs (weer een ander complot trouwens).

Spoetnik
08-07-05, 20:53
Geplaatst door Lampo
Die complotteurs tegenwoordig....maken er niks meer van. Slecht onderwijs (weer een ander complot trouwens).

Het is pas 1 dag na de aanslag, geef het wat tijd :)

Van 11 September is nu toch wel bewezen dat het een inside job is geweest.

assassijn
08-07-05, 21:00
Heeft iemand een vergrootglas om de "verklaring" te lezen?

http://msnbcmedia.msn.com/j/msnbc/Components/Photos/050707/050707_claim_screengrab_vlrg_6a.widec.jpg

Spoetnik
08-07-05, 21:25
http://www.antiwar.com/justin/?articleid=6585

Zwarte Schaap
10-07-05, 01:00
Terrorism expert says at least one person tipped off to London attacks

Tom Kenny

Action News 36

Terrorism expert Tommy Preston of Preston Global in Frankfort, Kentucky, said sources in the intelligence community reported that at least one person in London, England was warned of Thursday morning's terrorist attacks moments before the initial blast. Preston, citing sources in the intelligence community, said former Israeli Prime Minister and current Finance Minister, Benjamin Netanyahu, was in London this morning for an economic forum. "Just before the first blast, Netanyahu got a call from the Israeli Embassy telling him to stay in his hotel room. The hotel is located next to the subway station where the first attack occurred and he did stay put and shortly after that, there was the explosion," Preston said.

Bron: http://www.wtvq.com/servlet/Satellite?c=MGArticle&cid=1031783713979&pagename=WTVQ/MGArticle/TVQ_BasicArticle

Spoetnik
10-07-05, 12:06
Ik vermoed dat het een carnard is, gecreeerd vanuit de Israelische overheid. Waarom? Om zo antisemitische complottheorien te ontlokken.

Zwarte Schaap
10-07-05, 15:09
Geplaatst door Spoetnik
Ik vermoed dat het een carnard is, gecreeerd vanuit de Israelische overheid. Waarom? Om zo antisemitische complottheorien te ontlokken.

Die canard was er wel binnen 3 uur en geinjecteerd door de westerse nieuwsdiensten.

assassijn
10-07-05, 15:36
Geplaatst door Spoetnik
Ik vermoed dat het een carnard is, gecreeerd vanuit de Israelische overheid. Waarom? Om zo antisemitische complottheorien te ontlokken.

Hoe dan ook, de link met de "Lavon affair" blijf ik onbewust toch steeds leggen.

Spoetnik
10-07-05, 16:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Die canard was er wel binnen 3 uur en geinjecteerd door de westerse nieuwsdiensten.

En gelekt dus door Israelische officials, hetgeen ik dus erg vreemd vind; waarom zouden zij iets lekken waaruit zou blijken dat Israel voorkennis had van de aanslag.

Anyway, het is weer een enorme psyop die wordt gespeeld... Eerst Live8, dan de Spelen die worden toegewezen, vervolgens de G8 top waarbij ook veel Afrikaanse landen werden uitgenodigd, en ook India, Brazilie, maar geen enkel Arabisch land: alles draaide om London.

http://www.declarepeace.org.uk/captain/murder_inc/london.html

Arvid
11-07-05, 14:20
Geplaatst door Spoetnik
En gelekt dus door Israelische officials, hetgeen ik dus erg vreemd vind; waarom zouden zij iets lekken waaruit zou blijken dat Israel voorkennis had van de aanslag.

Anyway, het is weer een enorme psyop die wordt gespeeld... Eerst Live8, dan de Spelen die worden toegewezen, vervolgens de G8 top waarbij ook veel Afrikaanse landen werden uitgenodigd, en ook India, Brazilie, maar geen enkel Arabisch land: alles draaide om London.

http://www.declarepeace.org.uk/captain/murder_inc/london.html

Wat een spuuglelijke site maar de opmerking dat de mensen die een kaartje hadden gekocht voor live8 hypocriet waren omdat ze net zo goed dat geld gelijk aan Afrika konden doneren vond ik wel treffend hehe. Sowieso is dat live8 een grote egotripperij.

Spoetnik
11-07-05, 20:48
Geplaatst door Arvid
Wat een spuuglelijke site maar de opmerking dat de mensen die een kaartje hadden gekocht voor live8 hypocriet waren omdat ze net zo goed dat geld gelijk aan Afrika konden doneren vond ik wel treffend hehe. Sowieso is dat live8 een grote egotripperij.

Die site is gemaakt door een vage David Icke aanhanger, dus wat verwacht je :)

Maar er staan wel aardige stukjes tussen.

Om nog even terug te komen op het hele voorkennis verhaal.. Dan wel heeft Israel London van te voren gewaarschuwd voor de aanslagen, en is deze lek gebruikt om London voor iets te chanteren; dan wel is de lek gebruikt om de mensen die niet geloven in de schuld van Al-Qaida op Israel af te sturen, en zo de echte daders te beschermen:

De britse en amerikaanse cellen die werken om een globaal fascistische wereldorde te stichten, gezien dat kijk dan nog eens naar de psyops, eerst heb je Live8 een globaal muziek evenement, dan heb de Olympische spelen een globaal sport evenement, en daarna de G8, een globaal politiek evenement, en tussendoor de aanslag, gepleegd door een globaal operend terreurnetwerk, met London als centrum...

Oeroeboeroe
11-07-05, 21:02
Geplaatst door Mill
Vind je het gek? Israel wordt -- terecht of onterecht -- standaard beschouwd als target numero uno van de *kuch* vrijheidsstrijders. Vergelijke de Israelische ambassade in Nederland maar eens met, zeg, de Ghanese.

Als Netanyahu in town is en Scotland Yard krijgt intelligence dat een stel martelaren een gezegende actie wil uitvoeren, dan beschermen ze hem natuurlijk als eerste.

Als de Tweede Kamer wordt binnengedrongen brengen ze niet als eerste Femke Halsema in veiligheid, maar Hirsi Ali en Wilders.

Zeer terecht. Femke lult namelijk overal en altijd met iedereen over onbespoten Turkse sla, of dat nou opportuun is of niet. Je kan Femke overal neerzetten. Of je die al kent van die onbespoten Turkse sla, vraagt ze dan :roken: .

Oeroeboeroe
11-07-05, 21:05
Geplaatst door Spoetnik
Ik vermoed dat het een carnard is, gecreeerd vanuit de Israelische overheid. Waarom? Om zo antisemitische complottheorien te ontlokken.

Haha! Ja, daar zijn ze nou echt bij gebaat. Nee, de joden zijn het probleem niet. De VVD'ers, die zijn pas naar. :maffia:

wytze
11-07-05, 22:43
Geplaatst door Arvid

Sowieso is dat live8 een grote egotripperij.



Helemaal mee eens. Verschrikkelijk die geldof en bono.

Spoetnik
12-07-05, 11:55
Geplaatst door Oeroeboeroe
Haha! Ja, daar zijn ze nou echt bij gebaat.

Jep.. Anti-semitisme is een van de redenen voor Joden om aliya te maken. Sjaron doet wel eens uitspraken als, de enige veilige plaats voor Joden is Israel, en dat soort.