PDA

Bekijk Volledige Versie : Stille of demonstratieve optocht



Zeepaardje
08-07-05, 11:57
Gewoon even een vraagje: wie van jullie zou meelopen als er een stille of demonstratieve optocht zou worden georganiseerd voor alle slachtoffers in Londen? Dus niet specifiek voor moslims of niet-moslims bedoelt, maar wél voor iedereen in Nederland die wil laten zien dat ie sympathiseert met de slachtoffers en het niet eens is met dergelijke aanslagen. Wie-oh-wie?

amadeus
08-07-05, 11:58
Ik zou zeker komen als het niet te ver reizen is.

nl-x
08-07-05, 12:13
Ik veroordeel de aanslagen sterk. Ik voel ook erg mee met de nabestaanden.

Maar ik weiger mee te lopen in een (stille) tocht, wanneer dat geïnterpreteerd zou kunnen worden als steun aan Engeland, met de woorden van Blair en Bush er achter.

De daders zijn schuldig. Maar Blair, en daarmee Engeland, is zelf net zo schuldig. De aanslag was willens en wetens geprovoceerd en vooraf ingecalculeerd als collateral damage. Men wist dat de aanslag er aankwam, en sprak daar openlijk zo over.

En dat allemaal om wat litertjes olie te jatten.

Ik hoop dat de nabestaanden, en de rest van Engeland eens wakker worden en verzet tonen tegen hun regime dat ronduit crimineel is. In de ogen van Blair en Bush zijn de 50 doden niets meer dan een zacht prijsje voor al het olie dat ze weer in de tussentijd uit de grond hebben weten te zuigen.

Ik hoop ook dat Engeland zich eens realiseert waar het aan toedraagt, op dagelijkse basis, in Irak.

Zeepaardje
08-07-05, 12:26
Geplaatst door nl-x
Ik veroordeel de aanslagen sterk. Ik voel ook erg mee met de nabestaanden.

Maar ik weiger mee te lopen in een (stille) tocht, wanneer dat geïnterpreteerd zou kunnen worden als steun aan Engeland, met de woorden van Blair en Bush er achter.

De daders zijn schuldig. Maar Blair, en daarmee Engeland, is zelf net zo schuldig. De aanslag was willens en wetens geprovoceerd en vooraf ingecalculeerd als collateral damage. Men wist dat de aanslag er aankwam, en sprak daar openlijk zo over.

En dat allemaal om wat litertjes olie te jatten.

Ik hoop dat de nabestaanden, en de rest van Engeland eens wakker worden en verzet tonen tegen hun regime dat ronduit crimineel is. In de ogen van Blair en Bush zijn de 50 doden niets meer dan een zacht prijsje voor al het olie dat ze weer in de tussentijd uit de grond hebben weten te zuigen.

Ik hoop ook dat Engeland zich eens realiseert waar het aan toedraagt, op dagelijkse basis, in Irak.

Sorry hoor, maar waar in mijn post zie iets van goedkeuring of steun aan Bush? Blair (uitsluitend als leider van het Britse volk) heeft recht op onze steun, omdat het Britse volk getroffen is door deze wandaad (en dan druk ik me nog netjes uit).

Hoe je ook over de politiek van Bush en/of Blair denkt: de slachtoffers betreffen de gewone "jan met de pet". Zoals wij allen dat ook zijn. Is het dan écht teveel gevraagd?

En sorry dat ik het zeg hoor, maar als ik naar je commentaar hierboven kijk, geloof ik je absoluut niet als je beweert dat je zo meeleeft en die aanslagen zo veroordeelt. Hoe zou dát nou toch komen?

Tafey Lewis
08-07-05, 12:26
ik kom ook

Couscousje
08-07-05, 12:29
Wie was er ook alweer wel eens met die aanslagen dan?

Cc

freya
08-07-05, 12:32
Wat hebben de slachtoffers nou aan een stille tocht?

Ik doe niet mee aan dat soort zinloze modeverschijnselen :alien:

Mark
08-07-05, 12:32
ik kom niet, ik heb vakantie :)

nl-x
08-07-05, 12:41
Geplaatst door Zeepaardje
En sorry dat ik het zeg hoor, maar als ik naar je commentaar hierboven kijk, geloof ik je absoluut niet als je beweert dat je zo meeleeft en die aanslagen zo veroordeelt. Hoe zou dát nou toch komen?
Jah. Daar kan ik nou niets aan doen. Het is nou eenmaal zo.

Tot op de zwaarste terreuraanslag in Irak toe. Hoeveel stille tochten zijn daar nou voor gehouden? Zij betalen toch de grootste prijs van dit alles, die Irakezen? Waarom zijn wij dan niet zo begaan met hun lot? Waarom leef jij niet met hen mee (als ik je mag geloven, dat geen stille toch geen medeleven is) ?

David
08-07-05, 12:47
Is dit niet dezelfde discussie als die van maart verleden jaar? Bilal, doe eens iets met copy-paste, dan hebben we het maar gehad.

Zeepaardje
08-07-05, 12:49
Geplaatst door nl-x
Jah. Daar kan ik nou niets aan doen. Het is nou eenmaal zo.

Tot op de zwaarste terreuraanslag in Irak toe. Hoeveel stille tochten zijn daar nou voor gehouden? Zij betalen toch de grootste prijs van dit alles, die Irakezen? Waarom zijn wij dan niet zo begaan met hun lot? Waarom leef jij niet met hen mee (als ik je mag geloven, dat geen stille toch geen medeleven is) ?

Wat let je om er een te organiseren?

David
08-07-05, 12:50
Laten we stille tochten houden voor alle doden door geweld, waar ook ter wereld. Kunnen we de rest van ons leven onze stembanden sparen, en onze zolen verslijten.

Zeepaardje
08-07-05, 13:09
Geplaatst door ibrahimmm
Blair is geen leider.

Blair is de premier van Engeland en als zodanig hun leider. Balkenende is onze premier en als zodanig onze leider. Dat wil overigens niet zeggen dat ik de daden (lees politiek) van beide heren onderschrijf.

Roepen dat Blair geen leider is is het ontkennen van een feit (een beetje dom zou Maxima zeggen).


De grootste leider is hij(zij) die de meesten tot het leiderschap leidt!

Ik heb nergens beweerd dat Blair de grootste leider is. Sterker nog, ik heb me (voor zover ik weet) nergens uitgelaten over hoe ik over zijn leiderschap denk.

Voor mij zijn er maar een paar écht grote leiders: Ghandi en Nelson Mandela.

Verder terug in de historie denk ik aan Catharina van Rusland, Elizabeth I van Engeland en Eleanor van Aquitanië.

Catharina en Elizabeth wisten stabiliteit, saamhorigheid, eenheid, vrede en voorspoed te brengen in hun land nadat hun mannelijke voorgangers continue oorlogje speelden (deden hun opvolgers trouwens ook, schijnt iets typisch mannelijks te zijn).

Eleanor van Aquitanië wist dat alles ook voor elkaar te krijgen, met als bonus de uitvinding van de "hoofse liefde" en een ommekeer in de beschouwing van de vrouw cq het vrouwelijke in maatschappelijk én in juridische zin. Over girl-power gesproken!


Blair is een vrijmetselaar en die zijn er niet voor de gelijkheid, hoor!

Ik begrijp dat jij:

a) een deskundige bent op het gebied van de vrijmetselaarij en
b) een aanwezige was bij zijn initiatie, danwel anderszins een ingewijde bent?

Ik daarentegen weet niets van vrijmetselaarij en het zal me absoluut worst wezen of Blair er een is. Wat heeft zijn vermeende vrijmetselaarij te maken met het medeleven voor de slachtoffers van de aanslag?


Die gewone man is de belastingbetaler.
Minder onschuldig dan hij lijkt.

Why? Dus als hier een aanslag gepleegd wordt en ik wordt daar slachtoffer van, dan is het m'n eigen schuld? Zoiets?


Had je je oogkleppen al afgedaan?
Ik denk het niet.
Hoe zou dat nou komen?

Welke oogkleppen? Leg eens uit!

Zeepaardje
08-07-05, 13:14
Geplaatst door David
Laten we stille tochten houden voor alle doden door geweld, waar ook ter wereld. Kunnen we de rest van ons leven onze stembanden sparen, en onze zolen verslijten.


Ben ik zeker geen tegenstander van. Maar ik vind de gebeurtenissen in Londen gewoon erg triest. Mag dat niet apart genoemd worden?

Voor het overige: net als jij krijg ik deja-vu gevoelens. Kid Capri maakte toen een hele diepe (positieve) indruk op me. Veel van de overige reacties maakten me toen (net als nu trouwens) verdrietig.

Ik denk dat ik maar weer eens een tijdje wegblijf......

contradictio
08-07-05, 13:21
Geplaatst door Zeepaardje
Gewoon even een vraagje: wie van jullie zou meelopen als er een stille of demonstratieve optocht zou worden georganiseerd voor alle slachtoffers in Londen? Dus niet specifiek voor moslims of niet-moslims bedoelt, maar wél voor iedereen in Nederland die wil laten zien dat ie sympathiseert met de slachtoffers en het niet eens is met dergelijke aanslagen. Wie-oh-wie?

Ik verkondig liever op forums (daar waar terroristen komen) dat aanslagen op onschuldige burgers en zeker niet op vrouwen, kinderen en ouderen ONRECHTVAARDIG EN ONISLAMITISCH zijn. Dat die lafaards (lafaards ja!!, want ze pakken niet Bush/Sharon, legers en militaire doelwitten) die dat telkens flikken InsjaAllah hun straf nog krijgen. Dat ze als ze ook maar een greintje zelfrespect over hebben, zich ten eerste eens gaan verdiepen in hun religie en ten tweede als ze overtuigd zijn van dat er een Jihaad tegen "het westen" gerechtvaardigd is eens gaan na gaan denken hoe ze volgens islamistische wijze de vijand te lijf kunnen gaan zonder daarbij ouderen, vrouwen, kinderen en MOSLIMS!! te vermoorden.

David
08-07-05, 13:23
Geplaatst door contradictio
zonder daarbij ouderen, vrouwen, kinderen en MOSLIMS!! te vermoorden.


Lekker. Wij mannen zijn vogelvrij.

contradictio
08-07-05, 13:30
Geplaatst door David
Lekker. Wij mannen zijn vogelvrij.

je kunt je altijd nog verkleden en het vrouwtjes gedrag nabootsen, (=travestie?) wellicht word je dan gespaard :hardlach:

Goodnight
08-07-05, 13:32
Geplaatst door freya
Wat hebben de slachtoffers nou aan een stille tocht?

Ik doe niet mee aan dat soort zinloze modeverschijnselen :alien:

100% mee eens.

Pas als iemand mij de positieve resultaten van zulke tochten kan aantonen wil ik er over nadenken.

De ene stille tocht na de andere is gehouden,toch neemt geweld en aanslagen alleen maar toe.

Wanneer gaat men zich eens afvragen of de juiste weg wel bewandeld wordt?

Goodnight
08-07-05, 13:33
Geplaatst door contradictio
Ik verkondig liever op forums (daar waar terroristen komen) dat aanslagen op onschuldige burgers en zeker niet op vrouwen, kinderen en ouderen ONRECHTVAARDIG EN ONISLAMITISCH zijn. Dat die lafaards (lafaards ja!!, want ze pakken niet Bush/Sharon, legers en militaire doelwitten) die dat telkens flikken InsjaAllah hun straf nog krijgen. Dat ze als ze ook maar een greintje zelfrespect over hebben, zich ten eerste eens gaan verdiepen in hun religie en ten tweede als ze overtuigd zijn van dat er een Jihaad tegen "het westen" gerechtvaardigd is eens gaan na gaan denken hoe ze volgens islamistische wijze de vijand te lijf kunnen gaan zonder daarbij ouderen, vrouwen, kinderen en MOSLIMS!! te vermoorden.

sorry ish nie gienoeg...pas als je een demo organiseert en iedere moslim het boetekleed aandoet geloof ik je :blij:

Zeepaardje
08-07-05, 13:36
Geplaatst door contradictio
Ik verkondig liever op forums (daar waar terroristen komen) dat aanslagen op onschuldige burgers en zeker niet op vrouwen, kinderen en ouderen ONRECHTVAARDIG EN ONISLAMITISCH zijn. Dat die lafaards (lafaards ja!!, want ze pakken niet Bush/Sharon, legers en militaire doelwitten) die dat telkens flikken InsjaAllah hun straf nog krijgen. Dat ze als ze ook maar een greintje zelfrespect over hebben, zich ten eerste eens gaan verdiepen in hun religie en ten tweede als ze overtuigd zijn van dat er een Jihaad tegen "het westen" gerechtvaardigd is eens gaan na gaan denken hoe ze volgens islamistische wijze de vijand te lijf kunnen gaan zonder daarbij ouderen, vrouwen, kinderen en MOSLIMS!! te vermoorden.

Ik ben het helemaal met je eens dat het gewoon ongelovelijke lafbekken zijn.

Verder wil ik benadrukken dat ik me in dit topic absoluut a-politiek en a-religieus opgesteld heb. Mijn reactie komt uitsluitend voort uit medeleven met gewone mannen/vrouwen/kinderen die op weg waren naar werk/school of elders.

Desondanks vind ik het fijn om te horen dat er iemand is die deze daden als onrechtvaardig en onislamitisch bestempelen wil. Want hoe je het ook wend of keert, deze daders beroepen zich wel op "de islam". Misschien ben ik erg naïef, maar als er vaker en massaler geroepen wordt dat wat zij doen onislamitisch is (zeker als bekende/belangrijke moslims meedoen) dan is het misschien mogelijk om tot die daders (of anderen die op het punt staan om dader te worden) door te dringen.

Misschien ben ik heel erg naïef. Misschien is het stom wat ik zeg.
Maar liever stom of naïef dan cynisch. En we moeten toch wat....

Zeepaardje
08-07-05, 13:39
Geplaatst door Goodnight
sorry ish nie gienoeg...pas als je een demo organiseert en iedere moslim het boetekleed aandoet geloof ik je :blij:

Van mij hoef je het boetekleed niet aan. Niemand (behalve de daders en hun helpers) hoeft van mij een boetekleed aan.

Maar is het dan niet mogelijk om een heel klein pietsje boos te worden op die daders? En dat ook te uiten? Door bijv. mee te lopen in een dergelijke tocht?

Zeepaardje
08-07-05, 13:41
Geplaatst door Goodnight
100% mee eens.

Pas als iemand mij de positieve resultaten van zulke tochten kan aantonen wil ik er over nadenken.

De ene stille tocht na de andere is gehouden,toch neemt geweld en aanslagen alleen maar toe.

Wanneer gaat men zich eens afvragen of de juiste weg wel bewandeld wordt?


Vraagje: is cynisme dan een oplossing?

Ander vraagje: wat is dan de juiste weg?

contradictio
08-07-05, 13:44
Geplaatst door Zeepaardje
Ik ben het helemaal met je eens dat het gewoon ongelovelijke lafbekken zijn.

Verder wil ik benadrukken dat ik me in dit topic absoluut a-politiek en a-religieus opgesteld heb. Mijn reactie komt uitsluitend voort uit medeleven met gewone mannen/vrouwen/kinderen die op weg waren naar werk/school of elders.

Desondanks vind ik het fijn om te horen dat er iemand is die deze daden als onrechtvaardig en onislamitisch bestempelen wil. Want hoe je het ook wend of keert, deze daders beroepen zich wel op "de islam". Misschien ben ik erg naïef, maar als er vaker en massaler geroepen wordt dat wat zij doen onislamitisch is (zeker als bekende/belangrijke moslims meedoen) dan is het misschien mogelijk om tot die daders (of anderen die op het punt staan om dader te worden) door te dringen.

Misschien ben ik heel erg naïef. Misschien is het stom wat ik zeg.
Maar liever stom of naïef dan cynisch. En we moeten toch wat....

die bekende/belangrijke mensen vrezen blijkbaar voor hun eigen leven of zijn overtuigd van de anderen hun argumenten (in ieder geval gedeeltelijk), het derde argument ze willen "hun moslimbroeders niet afvallen" is ook nog een optie. en als laatste:

"je kunt tegen een gek zeggen dat ie gek is, maar dat helpt ook niet echt". je moet met zijn alleen een systeem bedenken waarin de gek geen gevaar voor zichzelf of anderen meer vormt

Goodnight
08-07-05, 13:44
Geplaatst door Zeepaardje
Van mij hoef je het boetekleed niet aan. Niemand (behalve de daders en hun helpers) hoeft van mij een boetekleed aan.

Maar is het dan niet mogelijk om een heel klein pietsje boos te worden op die daders? En dat ook te uiten? Door bijv. mee te lopen in een dergelijke tocht?

Waar concludeer je uit dat ik niet boos ben om deze daad?

Dus alleen door in een stille tocht 'bewijs' ik dat ik deze daden verafschuw?Zoals ieder normaal mens zou doen?

En dat is typsich wat ik bedoel met het boetekleed.

Het_Is_Lent
08-07-05, 13:49
Geplaatst door David
Laten we stille tochten houden voor alle doden door geweld, waar ook ter wereld. Kunnen we de rest van ons leven onze stembanden sparen, en onze zolen verslijten.

Daar zou ik misschien nog over nadenken.

L@vita

helly2002
08-07-05, 13:49
zekerwel als het een beetje tedoen is met de auto het is goed omtelaten zien dat je meeleefd en daarbij maakt geloof of kleur niks uit

Goodnight
08-07-05, 13:52
Geplaatst door Zeepaardje
Vraagje: is cynisme dan een oplossing?

Ander vraagje: wat is dan de juiste weg?

Cynisme is niet de juiste weg,maar je wordt vanzelf cynisch als er geen verandering in een beknelde situatie komt.


De juiste weg kan alleen op hoger niveau bewandeld worden.
Problemen dienen bij de wortel aangepakt te worden.Eerlijkheid van alle partijen is daarbij belangrijk.

Maar helaas is dit een illusie...dus rest niets anders dan cynisme want weet je Zeepaardje..dit zal zeker niet de laatste aanslag zijn.Demonstratie's of niet...stille tochten of niet.Dat is het trieste van het hele gebeuren.

tr_imparator
08-07-05, 15:06
Geplaatst door Zeepaardje
Gewoon even een vraagje: wie van jullie zou meelopen als er een stille of demonstratieve optocht zou worden georganiseerd voor alle slachtoffers in Londen? Dus niet specifiek voor moslims of niet-moslims bedoelt, maar wél voor iedereen in Nederland die wil laten zien dat ie sympathiseert met de slachtoffers en het niet eens is met dergelijke aanslagen. Wie-oh-wie?

ik niet.

al die telegrammen, speeches en gebla is al te veel. Stel je voor dat we dat bij elk terroristisch aanval zouden doen(doen ze nu al niet :vreemd: ). Bovendien zie je dat mensen uit London gewoon doorgaan met hun dagelijkse bezigheden. Dat zielige gedoe moeten ze daar niet hebben. Het is ook een dom initiatief.

Goodnight
08-07-05, 15:12
Geplaatst door tr_imparator
ik niet.

al die telegrammen, speeches en gebla is al te veel. Stel je voor dat we dat bij elk terroristisch aanval zouden doen(doen ze nu al niet :vreemd: ). Bovendien zie je dat mensen uit London gewoon doorgaan met hun dagelijkse bezigheden. Dat zielige gedoe moeten ze daar niet hebben. Het is ook een dom initiatief.

:giechel:

tr_imparator
08-07-05, 15:32
Geplaatst door Alcibiades
Nee hoor, dat wil ik helemaal niet zeggen. Ik tel alleen de hoofden.

wanneer ga je je wetenschappelijke onderzoek publiceren? Parool denk ik weer, toch?

gh.wille
08-07-05, 17:15
Geplaatst door contradictio
je kunt je altijd nog verkleden en het vrouwtjes gedrag nabootsen, (=travestie?) wellicht word je dan gespaard :hardlach:

Wat is de grens ,voor dat je als travesiet moet gaan ?
Zie dat n.l niet zo zitten ,bovendien val ik Geheid door de mand.
:lachu:

freya
08-07-05, 17:27
Geplaatst door Alcibiades
Ik zie een merkwaardige scheidslijn. Aan de reacties op dit topic te oordelen is het wel of niet willen meedoen aan zo'n stille tocht afhankelijk van het wel of niet-moslim zijn.

O ja? :zozo:

contradictio
08-07-05, 19:28
Geplaatst door gh.wille
Wat is de grens ,voor dat je als travesiet moet gaan ?
Zie dat n.l niet zo zitten ,bovendien val ik Geheid door de mand.
:lachu:


dan moet je je lot maar dragen als een vent, trouwens als je je gedeisd houdt (en niet gaat vechten) word je daarna gespaard en goed behandeld :D


47:4 Therefore, when ye meet the Unbelievers (in fight), smite at their necks; At length, when ye have thoroughly subdued them, bind a bond firmly (on them): thereafter (is the time for) either generosity or ransom: Until the war lays down its burdens . Thus (are ye commanded): but if it had been Allah's Will, He could certainly have exacted retribution from them (Himself); but (He lets you fight) in order to test you, some with others. But those who are slain in the Way of Allah,- He will never let their deeds be lost.

2:193 And fight them on until there is no more Tumult or oppression, and there prevail justice and faith in Allah. but if they cease, Let there be no hostility except to those who practise oppression

gh.wille
09-07-05, 14:58
Geplaatst door ibrahimmm
Borstharen verwijderen of coltrui dragen... :fucyc:

Borstharen heb ik niet meer , en een coltrui is voor mij letterlijk een martelwerktuig .
Bovendien heb ik m,n rollator uigeleend aan C.c !
Dus dan toch maar als vent ,was ik al van plan .
Maar toch bedankt voor de tip.
V.G.G.

Al Sawt
09-07-05, 19:29
Geplaatst door contradictio
Ik verkondig liever op forums (daar waar terroristen komen) dat aanslagen op onschuldige burgers en zeker niet op vrouwen, kinderen en ouderen ONRECHTVAARDIG EN ONISLAMITISCH zijn. Dat die lafaards (lafaards ja!!, want ze pakken niet Bush/Sharon, legers en militaire doelwitten) die dat telkens flikken InsjaAllah hun straf nog krijgen. Dat ze als ze ook maar een greintje zelfrespect over hebben, zich ten eerste eens gaan verdiepen in hun religie en ten tweede als ze overtuigd zijn van dat er een Jihaad tegen "het westen" gerechtvaardigd is eens gaan na gaan denken hoe ze volgens islamistische wijze de vijand te lijf kunnen gaan zonder daarbij ouderen, vrouwen, kinderen en MOSLIMS!! te vermoorden.
Britse agressie in Irak heeft ook niets te maken, met het Christendom.
Verreweg meetse Christenen zijn fatsoenlijke mensen.
Je hebt alleen een gewelddadige minderheid aan top van een regering, die denken dat ze met geweld hun wil aan iedereen kunnen opleggen.

Het gaat niet om religie! Het gaat om; actie=reactie! En voorts is gewelddadige actie in London of Bagdad, even terroristisch.

Al Sawt
09-07-05, 19:33
Geplaatst door Zeepaardje

Desondanks vind ik het fijn om te horen dat er iemand is die deze daden als onrechtvaardig en onislamitisch bestempelen wil. Want hoe je het ook wend of keert, deze daders beroepen zich wel op "de islam". Misschien ben ik erg naïef, maar als er vaker en massaler geroepen wordt dat wat zij doen onislamitisch is (zeker als bekende/belangrijke moslims meedoen) dan is het misschien mogelijk om tot die daders (of anderen die op het punt staan om dader te worden) door te dringen. Vertel me eens, Zeepaardje?

Waarom kon iedereen die gekant was tegen oorlog in Irak, niet doordringen tot hun democratische leiders?

Want hoe je ook wendt of keert, die leiders beroepen zich wel op hun Westerse beschaving.



Misschien ben ik heel erg naïef. Misschien is het stom wat ik zeg.
Maar liever stom of naïef dan cynisch. En we moeten toch wat.... Het is niet alleen naïef en stom, maar ook heel erg dom.