PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijna helft Nederlanders verwacht aanslag



Mark
08-07-05, 20:18
Bijna helft Nederlanders verwacht aanslag

Uitgegeven: 8 juli 2005 20:19
Laatst gewijzigd: 8 juli 2005 20:19

AMSTERDAM - Bijna de helft van de Nederlanders (48 procent) denkt dat de volgende terroristische aanslagen in hun land plaatsvindt. Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws. De zender liet de stemming is ons land onderzoeken naar aanleiding van de terreuraanslagen in Londen van donderdag.

Bijna alle ondervraagden (97 procent) denken dat er nieuwe aanslagen komen. Die worden verwacht in Nederland (48 procent), Frankrijk (27 procent), Duitsland (8 procent), Italië (7 procent) en Denemarken (5 procent).


Angst

Na de aanslag in Madrid op 11 maart 2004 was de angst voor terrorisme in Nederland minder groot. Toen was 43 procent bang dat iets dergelijks ook in Nederland zou gebeuren. Overigens ervaren vrouwen deze angst duidelijk meer (58 procent) dan mannen (44 procent).

Van degenen die vrezen dat er binnenkort in Nederland een aanslag plaatsvindt, denkt 38 procent dat dat in Amsterdam gebeurt. Ongeveer eenderde (32 procent) denkt aan Schiphol, 17 procent aan de Rotterdamse haven en 13 procent aan Den Haag.

Voldoende

Een zeer ruime meerderheid van de ondervraagden (87 procent) vindt dat een aanslag niet te voorkomen is door beveiliging; 11 procent denkt dat beveiligen wel helpt. De helft van de Nederlanders vindt dat de overheid de bevolking voldoende informeert over de risico's van een eventuele aanslag. De andere helft vindt de informatievoorziening onvoldoende.

Spoetnik
08-07-05, 20:28
Als ze de olierafinaderijen in het Botlek gebied treffen, dan ligt Europa economisch op z'n gat.. Maar goed, aangezien de bomleggers waarschijnlijk geen Jihadi's zijn, maar eerder Westerse georienteerde groepen die een 100 jarige oorlog willen voeren tegen moslims, zal dat wel niet gebeuren.

barfly
08-07-05, 20:32
Geplaatst door Spoetnik
Als ze de olierafinaderijen in het Botlek gebied treffen, dan ligt Europa economisch op z'n gat.. Maar goed, aangezien de bomleggers waarschijnlijk geen Jihadi's zijn, maar eerder Westerse georienteerde groepen die een 100 jarige oorlog willen voeren tegen moslims, zal dat wel niet gebeuren.

Precies!

Als de Maasvlakte in de fik staat dan heb je maximaal resultaat!

barfly
08-07-05, 20:33
Mark ik mis jouw reactie op mijn verdwenen respons :p

Mark
08-07-05, 20:37
Geplaatst door barfly
Mark ik mis jouw reactie op mijn verdwenen respons :p

bah alsof die terroristen ideeen voor locaties van jou of mij nodig hebben :cheefbek:

tr_imparator
08-07-05, 20:44
ik ben blij dat de metro's in Amsterdam grotendeels bovengronds zijn.

barfly
08-07-05, 20:45
Geplaatst door Mark
bah alsof die terroristen ideeen voor locaties van jou of mij nodig hebben :cheefbek:

We hebben in ieder geval een poging gedaan.

barfly
08-07-05, 20:46
Geplaatst door tr_imparator
ik ben blij dat de metro's in Amsterdam grotendeels bovengronds zijn.

In Amsterdam zou ik dan ook de Arena opblazen als Ajax - PSV speelt :blij:

tr_imparator
08-07-05, 20:51
Geplaatst door barfly
In Amsterdam zou ik dan ook de Arena opblazen als Ajax - PSV speelt :blij:

dan zou niet veel uitmaken,.. Ajax speelt gewoon beter :corcky:

barfly
08-07-05, 21:08
Geplaatst door tr_imparator
dan zou niet veel uitmaken,.. Ajax speelt gewoon beter :corcky:

Jamaar Impie, PSV speelde veel succesvoller afgelopen jaar.

Karin.N
08-07-05, 21:16
Geplaatst door barfly
In Amsterdam zou ik dan ook de Arena opblazen als Ajax - PSV speelt :blij:

Mag dan het publiek aangevuld worden met wat harde kern supporters van andere clubs zoals, Ado Den Haag, Feyenoord etc. :lol:

Karin.N
08-07-05, 21:18
Geplaatst door Mark
Bijna helft Nederlanders verwacht aanslag



Anders gezegd: Meer dan de helft van de Nederlanders verwacht geen aanslag :wink:

catharina
08-07-05, 21:25
Ik neem voorlopig geen metro meer tijdens de spits. Verder neem ik in het OV enkel nog plaats op strategische posities die het risico om gewond of gedood te raken bij een eventuele aanslag minimaliseren.

Karin.N
08-07-05, 21:29
Geplaatst door catharina
Ik neem voorlopig geen metro meer tijdens de spits. Verder neem ik in het OV enkel nog plaats op strategische posities die het risico om gewond of gedood te raken bij een eventuele aanslag minimaliseren.

De kans is groter dat je bij bijvoorbeeld een verkeersongeval om het leven komt, toch zal dat je er niet van weerhouden om deel te nemen in het verkeer.

catharina
08-07-05, 21:32
Geplaatst door Karin.N
De kans is groter dat je bij bijvoorbeeld een verkeersongeval om het leven komt, toch zal dat je er niet van weerhouden om deel te nemen in het verkeer.
In het verkeer ben ik ook altijd alert. :zwaai:

barfly
08-07-05, 21:36
Geplaatst door Karin.N
Mag dan het publiek aangevuld worden met wat harde kern supporters van andere clubs zoals, Ado Den Haag, Feyenoord etc. :lol:

Een voetbalwedstrijd bestaat uit twee clubs. :rolleyes:

Wat niet wegneemt dat een tweede aanslag in de Kuip best de volgende reeks mag wegvagen.

Karin.N
08-07-05, 21:40
Geplaatst door catharina
In het verkeer ben ik ook altijd alert. :zwaai:

Dan zul je waarschijnlijk ook geen snoepjes aannemen van vreemden, uitkijken voor elk stoepje etc :nerveus:



:D

Karin.N
08-07-05, 21:41
Geplaatst door barfly
Een voetbalwedstrijd bestaat uit twee clubs. :rolleyes:

Wat niet wegneemt dat een tweede aanslag in de Kuip best de volgende reeks mag wegvagen.


Of 2 landen :student:

:D

delirious
08-07-05, 21:43
Geplaatst door catharina
Ik neem voorlopig geen metro meer tijdens de spits. Verder neem ik in het OV enkel nog plaats op strategische posities die het risico om gewond of gedood te raken bij een eventuele aanslag minimaliseren.

Hoe lang ben je van plan dit vol te houden?

catharina
08-07-05, 21:55
Geplaatst door delirious
Hoe lang ben je van plan dit vol te houden?
Je doet alsof het een enorme inspannig vergt, terwijl het enkel een paar simpele weetjes zijn waar je rekening mee moet houden. Kost geen enkele moeite dus, behalve oplettendheid.

Karin.N
08-07-05, 22:21
Geplaatst door catharina
Je doet alsof het een enorme inspannig vergt, terwijl het enkel een paar simpele weetjes zijn waar je rekening mee moet houden. Kost geen enkele moeite dus, behalve oplettendheid.


Mocht je woonachtig zijn in de Betuwe, of binnenkort die kant op moeten, wees dan voorbereid en neem zwembandjes mee. Onze kippenboer dreigt nl. de boel daar onder water te zetten :D