PDA

Bekijk Volledige Versie : Luxemburg zegt ,,ja''



Marsipulami
10-07-05, 18:39
Luxemburg zegt ,,ja''


16:00:51


reuters
LUXEMBURG - Voor het eerst sinds het Spaans referendum heeft het grondwettelijk verdrag van de Europese Unie het nog eens gehaald in een volksraadpleging.Ja heeft het gehaald in het Luxemburgs referendum over de Europese grondwet. Met 100 procent van de stembureaus geteld werden de ja’s op 56,52 procent afgevlagd.

De nee’s waren goed voor 43,48 procent. Dank zij deze stemming hebben nu 13 lidstaten het grondwettelijk verdrag goedgekeurd.

Het referendum is niet bindend. Alle politieke partijen hebben zich evenwel ertoe verbonden het resultaat te respecteren en voor de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker - die zijn lot aan het resultaat - had verbonden, zijn deze resultaten alleszins een opsteker. Hij slaagde er bovendien in om de negatieve trend van de referenda (Frankrijk en Nederland) om te keren.

Na het Franse en het Nederlandse ,neen'' werd al beweerd dat het grondwettelijk verdrag zo goed als begraven is. Een nieuwe afwijzing, deze keer van Luxemburg, zou elke heropstanding definitief onmogelijk maken. Onder meer de Belgische minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht stelde donderdag in een toespraak in Firenze dat een positieve Luxemburgse stemming voor een kentering kan zorgen.


10/07/2005 - ht

Victory
10-07-05, 19:12
Als de Europeanen niet meer doen om ččn groot Europa te creëren zal het niks worden met dit werelddeel.

De nieuwe wereldmachten zullen in het oosten zijn (Rusland/China/Iran/India).

Mark
10-07-05, 19:14
Geplaatst door Victory
Als de Europeanen niet meer doen om ččn groot Europa te creëren zal het niks worden met dit werelddeel.

De nieuwe wereldmachten zullen in het oosten zijn (Rusland/China/Iran/India).

ach wie wil er nou een wereldmacht zijn, dat leidt alleen maar tot gezeur :)

Victory
10-07-05, 20:56
Geplaatst door Mark
ach wie wil er nou een wereldmacht zijn, dat leidt alleen maar tot gezeur :)

Dat zouden meer mensen zeggen als ze zagen dat ze hun nummer 1 positie aan het verliezen zijn. :p

Mark
10-07-05, 21:08
Geplaatst door Victory
Dat zouden meer mensen zeggen als ze zagen dat ze hun nummer 1 positie aan het verliezen zijn. :p

je hebt het toch niet over mijn aantal posts? die nummer 1 plek ben ik allang kwijt :maf3:

fien
10-07-05, 21:18
Go hoeveel mensen wonen daar wel in Luxemburg, nooit geweten dat ze daar een dusdanige populatie hadden dat hun mening van invloed was op europa. Nu tellen ze ineens mee om het franse en ons nee weer een beetje minder erg te laten lijken. :wink:

Victory
10-07-05, 21:28
Geplaatst door fien
Go hoeveel mensen wonen daar wel in Luxemburg, nooit geweten dat ze daar een dusdanige populatie hadden dat hun mening van invloed was op europa. Nu tellen ze ineens mee om het franse en ons nee weer een beetje minder erg te laten lijken. :wink:

Ik bedoel niet zo hard als het klinkt, maar je hebt wel een grote bek voor iemand van een landje dat helemaal niks betekent in de wereld maar zich toch overal mee wilt bemoeien.

observer
10-07-05, 21:38
Geplaatst door fien
Go hoeveel mensen wonen daar wel in Luxemburg, nooit geweten dat ze daar een dusdanige populatie hadden dat hun mening van invloed was op europa. Nu tellen ze ineens mee om het franse en ons nee weer een beetje minder erg te laten lijken. :wink: ja de propaganda molen werkt weer aardig

grootste netto onvangers (1800 euro per persoon per jaar) de premier verbind zijn lot aan de stemming

en halen nog maar 57%

Wide-O
11-07-05, 09:47
Geplaatst door observer
grootste netto onvangers

Erm... kuch... ik dacht de grootste netto betalers per capita.

Wel eens dat het een erg lage score is.

observer
11-07-05, 13:14
Geplaatst door Wide-O
Erm... kuch... ik dacht de grootste netto betalers per capita.

Wel eens dat het een erg lage score is. nope ontvangers(is wel incl geld voor diverse organisaties die in luxemburg zitten maar dan nog, de eu is na de bankwereld de grootste werkgever

Wide-O
11-07-05, 13:23
Geplaatst door observer
nope ontvangers(is wel incl geld voor diverse organisaties die in luxemburg zitten maar dan nog, de eu is na de bankwereld de grootste werkgever

Dan gebruik je een andere manier om netto ontvangers / betalers te berekenen dan gewoonlijk wordt gehanteerd.

Ik denk dat België op die manier ook als netto-ontvanger zou te boek staan, gezien het geld dat gaat naar alle EU instellingen & gebouwen hier.

observer
11-07-05, 14:24
Geplaatst door Wide-O
Dan gebruik je een andere manier om netto ontvangers / betalers te berekenen dan gewoonlijk wordt gehanteerd.

Ik denk dat België op die manier ook als netto-ontvanger zou te boek staan, gezien het geld dat gaat naar alle EU instellingen & gebouwen hier. klopt belgie is een netto ontvanger als je dat meerekend

eu heeft wel de lokale woningmarkt verschrikkelijk naar de kloten geholpen heb ik begrepen

Wide-O
11-07-05, 14:38
Geplaatst door observer
klopt belgie is een netto ontvanger als je dat meerekend

eu heeft wel de lokale woningmarkt verschrikkelijk naar de kloten geholpen heb ik begrepen

Yup, en het wordt rampzalig. De rand rond Brussel is onbetaalbaar geworden, zowel voor autochtonen als allochtonen. Dat probleem is ontelbare malen groter dan dat Brussel-Halle-Vilvoorde gedoe.

Aan de andere kant zorgt het voor duizenden jobs en een stuk stadsvernieuwing in Brussel zelf, dus een simpele oplossing is er niet.

observer
11-07-05, 16:23
al die overbetaalde ambtenaren moeten ook eten en drinken he

_h4T3D_sE7eN
11-07-05, 17:36
Enerzijds zijn jullie een stel goed geďnformeerde kaaskoppen, anderzijds is jullie grammatica van een schrikbarend c.q. behoorlijk lachwekkend niveau.


Even tussendoor ... please continue. :hihi:

Wide-O
11-07-05, 17:41
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Enerzijds zijn jullie een stel goed geďnformeerde kaaskoppen, anderzijds is jullie grammatica van een schrikbarend c.q. behoorlijk lachwekkend niveau.


Even tussendoor ... please continue. :hihi:

Dat ik niet kan schrijven, tot daar aan toe. Maar kaaskop, tssk :ego: