PDA

Bekijk Volledige Versie : Vernielingen in moskeeën in Nieuw-Zeeland



Goodnight
10-07-05, 20:58
zondag 10 juli 2005 15:00



In drie moskeeën en een islamitisch cultureel centrum in het Nieuw-Zeelandse Auckland zijn in de nacht van zaterdag op zondag vernielingen aangericht, blijkens teksten die op een muur werden gespoten naar aanleiding van de aanslagen in Londen. Vrijdag, een dag na de aanslagen, werden ook al vernielingen aangericht in een moskee in Nieuw-Zeeland. Premier Helen Clark veroordeelde de vernielingen. Bij de aanslagen in Londen is waarschijnlijk ook een jonge Nieuw-Zeelandse om het leven gekomen.


Publicatiedatum: 10 juli 2005
Bron: Novum

Zarathoestra
10-07-05, 21:03
Geëist wordt dus de afkeuring van de niet moslims ten einde zich van dergelijke wandaden te distantiëren en in een eenduidig signaal naar de daders van deze kortzichtige daad!

pater Leman
10-07-05, 21:17
We hoeven nu in elk geval niet op een complottheorie te wachten.

observer
10-07-05, 21:35
het is het nieuw zeelands schapen bevrijdings front

Victory
10-07-05, 21:43
Het heeft niks met London temaken.

Nederlanders zoeken altijd iets waarmee ze hun xenofobie in een soort van gerechtvaardigt manier kunnen uiten.

Iwan
11-07-05, 08:56
Geplaatst door Goodnight
zondag 10 juli 2005 15:00



In drie moskeeën en een islamitisch cultureel centrum in het Nieuw-Zeelandse Auckland zijn in de nacht van zaterdag op zondag vernielingen aangericht, blijkens teksten die op een muur werden gespoten naar aanleiding van de aanslagen in Londen. Vrijdag, een dag na de aanslagen, werden ook al vernielingen aangericht in een moskee in Nieuw-Zeeland. Premier Helen Clark veroordeelde de vernielingen. Bij de aanslagen in Londen is waarschijnlijk ook een jonge Nieuw-Zeelandse om het leven gekomen.


Publicatiedatum: 10 juli 2005
Bron: Novum
Al zazeera had gemeld dat 6 islamitiesche organisaties gebouwen zijn vernield.
Ik vraag me af, namens wie plegen deze terroristen de aanslagen?
Namens Christenendom of het westen?

sjaen
11-07-05, 09:30
Geplaatst door Goodnight
zondag 10 juli 2005 15:00



In drie moskeeën en een islamitisch cultureel centrum in het Nieuw-Zeelandse Auckland zijn in de nacht van zaterdag op zondag vernielingen aangericht, blijkens teksten die op een muur werden gespoten naar aanleiding van de aanslagen in Londen. Vrijdag, een dag na de aanslagen, werden ook al vernielingen aangericht in een moskee in Nieuw-Zeeland. Premier Helen Clark veroordeelde de vernielingen. Bij de aanslagen in Londen is waarschijnlijk ook een jonge Nieuw-Zeelandse om het leven gekomen.


Publicatiedatum: 10 juli 2005
Bron: Novum


Tjee, je laat je nu wel erg in de kaart kijken.

Wide-O
11-07-05, 09:34
Geplaatst door Victory
Het heeft niks met London temaken.


Het feit dat er "R.I.P. LONDON" op de muren van één van die gebouwen was aangebracht doet anderszinds vermoeden.

888
11-07-05, 09:51
Geplaatst door Goodnight
zondag 10 juli 2005 15:00



In drie moskeeën en een islamitisch cultureel centrum in het Nieuw-Zeelandse Auckland zijn in de nacht van zaterdag op zondag vernielingen aangericht, blijkens teksten die op een muur werden gespoten naar aanleiding van de aanslagen in Londen. Vrijdag, een dag na de aanslagen, werden ook al vernielingen aangericht in een moskee in Nieuw-Zeeland. Premier Helen Clark veroordeelde de vernielingen. Bij de aanslagen in Londen is waarschijnlijk ook een jonge Nieuw-Zeelandse om het leven gekomen.


Publicatiedatum: 10 juli 2005
Bron: Novum

Wel vreemd in een land met nauwelijks mensen met een moslim achtergrond. Een land dat zeer streng toelatingsbeleid voert en amper 5,5 miljoen inwoners telt.

Bofko
11-07-05, 10:13
Geplaatst door Ras Delftenaar
Wel vreemd in een land met nauwelijks mensen met een moslim achtergrond. Een land dat zeer streng toelatingsbeleid voert en amper 5,5 miljoen inwoners telt.

Is niet vreemd hoor. Hoe minder allochtonen hoe xenofober een bevolking kan reageren.
Een tijd terug was op de Finse TV voor het eerst een gekleurde nieuwslezeres te zien. Gaf dusdanige protesten dat ze haar maar weer van de buis gehaald hebben. Dan is Nederland toch al een stuk verder.

Mill
11-07-05, 10:19
Geplaatst door Wide-O
Het feit dat er "R.I.P. LONDON" op de muren van één van die gebouwen was aangebracht doet anderszinds vermoeden.

Victory denkt dat Nieuw-Zeeland in Nederland ligt. Maar hij is wel heel hoogopgeleid las ik in een andere thread, dus dat scheelt.

sjaen
11-07-05, 10:26
Geplaatst door Mill
Victory denkt dat Nieuw-Zeeland in Nederland ligt. Maar hij is wel heel hoogopgeleid las ik in een andere thread, dus dat scheelt.

Oef.
Tja, waar het hart vol van is..........

888
11-07-05, 10:43
Geplaatst door Bofko
Is niet vreemd hoor. Hoe minder allochtonen hoe xenofober een bevolking kan reageren.
Een tijd terug was op de Finse TV voor het eerst een gekleurde nieuwslezeres te zien. Gaf dusdanige protesten dat ze haar maar weer van de buis gehaald hebben. Dan is Nederland toch al een stuk verder.

Er wonen in Nieuw-Zeeland niet blanke bevolkingsgroepen al van de 8e en de 9e generatie.

Dus men verwacht dat de blanke bevolking ze zouden accepteren.

Wide-O
11-07-05, 10:48
Maori. En die zitten er al wat langer dan de Europeanen :roker:

Bofko
11-07-05, 10:58
Geplaatst door Ras Delftenaar
Er wonen in Nieuw-Zeeland niet blanke bevolkingsgroepen al van de 8e en de 9e generatie.

Dus men verwacht dat de blanke bevolking ze zouden accepteren.

Maar de Maori zijn toch nog autochtoner dan de blanken ? Ik denk ook niet dat ze gezíen worden als allochtonen. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb 2 jaar geleden in Canada hele armoedige indianendorpen gezien.
Dronkenschap , verloedering etc. Zelfde zie je ook met de aboriginals in Australie.
Canada heeft toch een van de meest ´humane´ regeringen ter wereld. Geeft aan hoe moeilijk dit probleem is.

888
11-07-05, 10:59
Geplaatst door Wide-O
Maori. En die zitten er al wat langer dan de Europeanen :roker:

Ook andere bevolkingsgroepen.

888
11-07-05, 11:01
Geplaatst door Bofko
Maar de Maori zijn toch nog autochtoner dan de blanken ? Ik denk ook niet dat ze gezíen worden als allochtonen. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb 2 jaar geleden in Canada hele armoedige indianendorpen gezien.
Dronkenschap , verloedering etc. Zelfde zie je ook met de aboriginals in Australie.
Canada heeft toch een van de meest ´humane´ regeringen ter wereld. Geeft aan hoe moeilijk dit probleem is.

Canada doet het best goed. Humaan maar wel eerlijk en rechtvaardig tegen over hun achtochtone en allochtone bevolking. Beter dan Nieuw Zeeland.

Victory
11-07-05, 11:31
Geplaatst door Mill
Victory denkt dat Nieuw-Zeeland in Nederland ligt. Maar hij is wel heel hoogopgeleid las ik in een andere thread, dus dat scheelt.

Hehe, ik zag de 'nieuw' niet op de een of ander manier... heh...

Iwan
11-07-05, 12:09
Geplaatst door Ras Delftenaar
Er wonen in Nieuw-Zeeland niet blanke bevolkingsgroepen al van de 8e en de 9e generatie.

Dus men verwacht dat de blanke bevolking ze zouden accepteren.
Wie moet wie accepteren?
Wie is volgens je autochtoon en wie is allochtoon?
Zijn blanken autochtonen of allochtone?

~Panthera~
11-07-05, 12:13
Geplaatst door Wide-O
Maori. En die zitten er al wat langer dan de Europeanen :roker:


Tja, zijn de blanke "even" vergeten, net als de Indianen en de Aboriginals. :moe:
Wie is eigenlijk de allochtoon ?

reason
11-07-05, 12:25
Geplaatst door Zarathoestra
Geëist wordt dus de afkeuring van de niet moslims ten einde zich van dergelijke wandaden te distantiëren en in een eenduidig signaal naar de daders van deze kortzichtige daad!

Oke, ik als niet-moslim keur deze vernielingen ten zeerste af.

Net zoals ik het periodieke afbranden van kerken in o.a. pakistan afkeur. Hé, daarvoor zijn aan Nederlandse moslims nooit excuses gevraagd! :gniffel:

Iwan
11-07-05, 12:33
Geplaatst door Iwan
Al zazeera had gemeld dat 6 islamitiesche organisaties gebouwen zijn vernield.
Ik vraag me af, namens wie plegen deze terroristen de aanslagen?
Namens Christenendom of het westen?
Nog steeds geen antwoord?

Zarathoestra
11-07-05, 17:09
Geplaatst door reason
Oke, ik als niet-moslim keur deze vernielingen ten zeerste af.

Net zoals ik het periodieke afbranden van kerken in o.a. pakistan afkeur. Hé, daarvoor zijn aan Nederlandse moslims nooit excuses gevraagd! :gniffel:
Ik was sarcastisch, als je het topic genaamd moslims kunnen beter thuisblijven en de algemene reacties over de aanslagen in London leest zul je mijn reactie beter kunnen plaatsen :knipoog:

delirious
11-07-05, 19:33
Geplaatst door gerard kampen
ja, nou en?
moeten we dit erg vinden?
het is pas het begin van de branden!


Heb je iets in de planning dan?

pater Leman
11-07-05, 19:43
Geplaatst door delirious
Heb je iets in de planning dan?
:romance:

delirious
11-07-05, 20:17
Geplaatst door gerard kampen
ik niet, maar er zullen altijd wel heldere verlichte geesten zijn die dit wel in de planning hebben, in deze wereld

Zou je het erg vinden?

mulan
11-07-05, 20:17
Geplaatst door gerard kampen
ik niet, maar er zullen altijd wel heldere verlichte geesten zijn die dit wel in de planning hebben, in deze wereld

Damn wees een vent en zeg dat je ook hoort bij die heldere verlichte geesten.Weten we meteen hoe serieus we jou moeten nemen.

delirious
11-07-05, 20:34
Geplaatst door mulan
Damn wees een vent en zeg dat je ook hoort bij die heldere verlichte geesten.Weten we meteen hoe serieus we jou moeten nemen.


Kun je lang wachten Mulan.

Dit prikkertje is van het soort dat op een zolderkamertje in alle anonimiteit zijn frustraties jegens allochtonen probeert weg te tikken.

Een Vent?

Een keer boe en dit soort gastjes duiken in een. :hihi:

mulan
11-07-05, 20:59
Geplaatst door delirious
Kun je lang wachten Mulan.

Dit prikkertje is van het soort dat op een zolderkamertje in alle anonimiteit zijn frustraties jegens allochtonen probeert weg te tikken.

Een Vent?

Een keer boe en dit soort gastjes duiken in een. :hihi:

Niet serieus nemen dus :D