PDA

Bekijk Volledige Versie : Dubai bouwt voor 1,7 miljard dollar golfparadijs



Bofko
11-07-05, 08:46
DUBAI (ANP) - Dubai tast diep in de buidel om zich verder als toeristencentrum in het Midden-Oosten te profileren. Het emiraat trekt de komende jaren 1,7 miljard dollar (1,4 miljard euro) uit voor een omvangrijk golfcomplex. Dat hebben de betrokken projectontwikkelaars zondag bekendgemaakt.
Het toekomstige Golf City biedt op zijn 5,1 vierkante kilometer ruimte aan vijf golfterreinen. De ontwikkelaars Benaa en Dubailand, de lokale variant van Disneyland, zien ook nog plaats voor een golfacademie, een zessterrenhotel en enkele souks (overdekte markten).
Dubai kent een bevolking van 1,2 miljoen zielen, van wie meer dan 1 miljoen uit het buitenland komen. Vorig jaar bezochten 5,4 miljoen toeristen het emiraat. Dat aantal moet over vijf jaar rond de 15 miljoen liggen.

www.home.nl


Het Grote Project om het paradijs al gewoon op aarde te hebben is bijna afgerond.

observer
11-07-05, 13:12
je zou zeggen dat je met dat geld wat beters kan doen

zeker zolang nog zoveel moslimbroeders nog in zulke slechte omstandigheden leven

waterfiets
11-07-05, 13:16
Nou toerisme schept werkgelegenheid. En dat is iets waar de meeste oliestaten erg slecht in zijn. De Saoedies beleggen het meest van hun geld in andere economieën in plaats van er hun eigen land economisch mee te versterken zodat de gemiddelde burger er ook van kan profiteren.

observer
11-07-05, 13:19
er zijn 200.000 dubaiers en 1 miljoen buitenlanders die bijna al het werk doen van schoonmaken tot verkeersvliegers

iets zegt me dat het met het inkomen van dubai wel goed zit

Bofko
11-07-05, 13:21
Tsjah, Dubai kan zich nu met recht een golfstaat noemen.

waterfiets
11-07-05, 13:22
Geplaatst door observer
er zijn 200.000 dubaiers en 1 miljoen buitenlanders die bijna al het werk doen van schoonmaken tot verkeersvliegers

iets zegt me dat het met het inkomen van dubai wel goed zit

Merkwaardig dat het daar 'buitenlanders' blijven.

pater Leman
11-07-05, 13:52
Jullie weten toch dat het de VS is die de Arabische moslimbroeders onderdrukt? :haha:

observer
11-07-05, 14:19
Geplaatst door waterfiets
Merkwaardig dat het daar 'buitenlanders' blijven. het is zelfs onmogelijk een dubai paspoort te krijgen zelfs als je er met 1 trouwt

ejsuocsuoC
11-07-05, 14:36
Geplaatst door Bofko
Tsjah, Dubai kan zich nu met recht een golfstaat noemen.

Überdroog.

Cc

Al Sawt
11-07-05, 15:01
Geplaatst door observer
je zou zeggen dat je met dat geld wat beters kan doen

zeker zolang nog zoveel moslimbroeders nog in zulke slechte omstandigheden leven Het zou eerst helpen, als joodse prikkers eerst gaan bekommeren over hun broeders die rijen staan voor gaarkeukens.

pater Leman
11-07-05, 15:07
Geplaatst door Al Sawt
Het zou eerst helpen, als joodse prikkers eerst gaan bekommeren over hun broeders die rijen staan voor gaarkeukens.
Wat zou dat precies helpen?

Welke prikkers zijn hier joods?

Voel je je op je pik getrapt, omdat je het ene leed probeert te bagatelliseren door ander leed op te sommen?

Pytaghoras
11-07-05, 15:08
Hopelijk leren de andere arabische landen zoals S.A. Kuwait, Katar iets van het emiraat. Als ze allemaal hun geld op deze manier hebben geinvesteerd, dan krijg je geen werklozen in die landen en mogelijk ook geen terroristen!

Al Sawt
11-07-05, 15:19
Geplaatst door pater Leman
Wat zou dat precies helpen?

Welke prikkers zijn hier joods?

Voel je je op je pik getrapt, omdat je het ene leed probeert te bagatelliseren door ander leed op te sommen? Vriend,

Niemand kan me op mijn geslacht trappen. Als je met mij wil discussieren, beperk je tot inhoudelijk reacties en niet tot one liners of verwijten.

pater Leman
11-07-05, 15:31
Geplaatst door Al Sawt
Vriend,

Niemand kan me op mijn geslacht trappen. Als je met mij wil discussieren, beperk je tot inhoudelijk reacties en niet tot one liners of verwijten.
Ik dacht dat ik jou een paar hele duidelijke vragen stelde.

Als jij met insinuaties komt moet je ook bereid zijn om ze toe te lichten en verdedigen.

Victory
11-07-05, 16:01
Flower of the east

http://www.floweroftheeast.com/

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00407/Flower_of_the_East-_407151c.jpg

Victory
11-07-05, 16:04
Geplaatst door Victory
Flower of the east

http://www.floweroftheeast.com/

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00407/Flower_of_the_East-_407151c.jpg

Iran bouwt exclusief toeristenoord
door onze redactie

AMSTERDAM - De Iraanse regering heeft toestemming gegeven voor de aanleg van een 27-holes golfbaan, 4700 luxe appartementen, winkelcentra en een zevensterren hotel op het Golfeiland Kish. Het project, genaamd 'Flowers of the East', gaat 1,7 miljard euro kosten en moet in 2009 gereed zijn.

De aanleg van de faciliteiten wordt gefinancierd door een groep Europese investeerders. Stuwende kracht achter het project is Khodayar Alambeigi, een Duitse zakenman van Iraanse afkomst. Alambeigi is topman van het Duitse chemieconcern Hansa.

De investeerders verwachten dat 'Flowers of the East' vooral toeristen uit de regio en in het buitenland wonende Iraniërs zal trekken. Het nieuwe Flower of the East-hotel moet daarbij een geduchte concurrent worden voor het zevensterren-hotel Burj al-Arab in de Golfstaat Dubai.

Zie ook: www.floweroftheeast.com

observer
11-07-05, 16:25
Golfeiland Kish zegt me iets is daar niet vreselijk gevochten of was er niet een confict met iemand over van wie het is?

Victory
11-07-05, 16:36
Geplaatst door observer
zegt me iets is daar niet vreselijk gevochten of was er niet een confict met iemand over van wie het is?

Er is nog nooit gevochten om een eiland, je lult uit je nek.

Maar ik weet waar je het over hebt. Je hebt het over de "Abu Musa" eiland in het midden van de perzische golf waar UAE denkt enig recht op te hebben. Marrja, ze hebben niks te zeggen en het eiland is in onze handen.

Victory
11-07-05, 16:47
Kish

http://www.bellevue.de/iimages/2/ham_106212_250_190_e.jpg

http://www.oldcarpet.com/kishcarpet/images/kish_hotels_3_420.jpg

~Panthera~
11-07-05, 17:46
Geplaatst door Victory
Iran bouwt exclusief toeristenoord
door onze redactie

AMSTERDAM - De Iraanse regering heeft toestemming gegeven voor de aanleg van een 27-holes golfbaan, 4700 luxe appartementen, winkelcentra en een zevensterren hotel op het Golfeiland Kish. Het project, genaamd 'Flowers of the East', gaat 1,7 miljard euro kosten en moet in 2009 gereed zijn.

De aanleg van de faciliteiten wordt gefinancierd door een groep Europese investeerders. Stuwende kracht achter het project is Khodayar Alambeigi, een Duitse zakenman van Iraanse afkomst. Alambeigi is topman van het Duitse chemieconcern Hansa.

De investeerders verwachten dat 'Flowers of the East' vooral toeristen uit de regio en in het buitenland wonende Iraniërs zal trekken. Het nieuwe Flower of the East-hotel moet daarbij een geduchte concurrent worden voor het zevensterren-hotel Burj al-Arab in de Golfstaat Dubai.

Zie ook: www.floweroftheeast.com



Ongelofelijk mooi.
Was Burj al-Arab trouwens ook.
Alleen jammer dat het alleen weer voor de rijken te betalen is.

_h4T3D_sE7eN
11-07-05, 18:17
Geplaatst door waterfiets
Nou toerisme schept werkgelegenheid. En dat is iets waar de meeste oliestaten erg slecht in zijn. De Saoedies beleggen het meest van hun geld in andere economieën in plaats van er hun eigen land economisch mee te versterken zodat de gemiddelde burger er ook van kan profiteren.



Werkgelegenheid voor wie, die 200.000 mensen die er allemaal al een baan hebben ?? Of de overige 1,2 miljoen uit het buitenland afkomstige inwoners, die over het algemeen allemaal al miljonair zijn ?


:confused:

Aan de overkant van de Rode Zee (of was het de Dode zee?!) sterven miljoenen mensen aan honger. Kan er niet echt bij met m'n hoofd.

contradictio
11-07-05, 18:57
Geplaatst door Bofko
DUBAI (ANP) - Dubai tast diep in de buidel om zich verder als toeristencentrum in het Midden-Oosten te profileren. Het emiraat trekt de komende jaren 1,7 miljard dollar (1,4 miljard euro) uit voor een omvangrijk golfcomplex. Dat hebben de betrokken projectontwikkelaars zondag bekendgemaakt.
Het toekomstige Golf City biedt op zijn 5,1 vierkante kilometer ruimte aan vijf golfterreinen. De ontwikkelaars Benaa en Dubailand, de lokale variant van Disneyland, zien ook nog plaats voor een golfacademie, een zessterrenhotel en enkele souks (overdekte markten).
Dubai kent een bevolking van 1,2 miljoen zielen, van wie meer dan 1 miljoen uit het buitenland komen. Vorig jaar bezochten 5,4 miljoen toeristen het emiraat. Dat aantal moet over vijf jaar rond de 15 miljoen liggen.

www.home.nl


Het Grote Project om het paradijs al gewoon op aarde te hebben is bijna afgerond.


Narrated Abu Huraira:

One day while the Prophet was sitting in the company of some people, (The angel) Gabriel came and asked, "What is faith?" Allah's Apostle replied, 'Faith is to believe in Allah, His angels, (the) meeting with Him, His Apostles, and to believe in Resurrection." Then he further asked, "What is Islam?" Allah's Apostle replied, "To worship Allah Alone and none else, to offer prayers perfectly to pay the compulsory charity (Zakat) and to observe fasts during the month of Ramadan." Then he further asked, "What is Ihsan (perfection)?" Allah's Apostle replied, "To worship Allah as if you see Him, and if you cannot achieve this state of devotion then you must consider that He is looking at you." Then he further asked, "When will the Hour be established?" Allah's Apostle replied, "The answerer has no better knowledge than the questioner. But I will inform you about its portents.

1. When a slave (lady) gives birth to her master.

2. When the shepherds of black camels start boasting and competing with others in the construction of higher buildings. A nd the Hour is one of five things which nobody knows except Allah.

The Prophet then recited: "Verily, with Allah (Alone) is the knowledge of the Hour--." (31. 34) Then that man (Gabriel) left and the Prophet asked his companions to call him back, but they could not see him. Then the Prophet said, "That was Gabriel who came to teach the people their religion." Abu 'Abdullah said: He (the Prophet) considered all that as a part of faith.

Olive Yao
11-07-05, 20:44
Geplaatst door Bofko
Tsjah, Dubai kan zich nu met recht een golfstaat noemen.
:haha:

waterfiets
11-07-05, 20:54
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Werkgelegenheid voor wie, die 200.000 mensen die er allemaal al een baan hebben ?? Of de overige 1,2 miljoen uit het buitenland afkomstige inwoners, die over het algemeen allemaal al miljonair zijn ?


:confused:

Aan de overkant van de Rode Zee (of was het de Dode zee?!) sterven miljoenen mensen aan honger. Kan er niet echt bij met m'n hoofd.

Ik wilde alleen maar zeggen dat investeren in het eigen land iets is dat veel meer olie-afhankelijke landen moeten doen want die olie is natuurlijk op een gegeven moment op en bovendien mag de eigen bevolking op die wijze ook wel van de olie profiteren. Maar daarnaast mogen die landen ook wel wat aan ontwikkelingshulp doen maar ik weet te weinig over hetgeen men nu op dat gebied doet.