PDA

Bekijk Volledige Versie : Daders aanslag Londen vermoedelijk blanke huurlingen



assassijn
11-07-05, 10:11
http://news.independent.co.uk/uk/crime/article298105.ece

GiovanniHN
11-07-05, 10:24
Criminelen zouden zijn ingehuurd en de IRA had een gigantische geldroof gepleegd. Maar Al-Qaida is verdacht :wtf:

Wide-O
11-07-05, 10:33
Ze moesten die blanken allemaal naar hun eigen land terugsturen :D

Maar zonder dollen... wel een nieuwe wending (als het waar is).

Het_Is_Lent
11-07-05, 10:36
I don't know. Het is me allemaal te vaag allemaal en ik wacht dus gewoon tot er meer over bekend is verveeld

L@vita

delirious
11-07-05, 10:41
Geplaatst door Wide-O
Ze moesten die blanken allemaal naar hun eigen land terugsturen :D

Maar zonder dollen... wel een nieuwe wending (als het waar is).

Inderdaad een nieuwe wending, kijken hoelang het stand houdt.
Of het de doofpot in gaat. :cheefbek:

Mill
11-07-05, 10:42
Volgens het artikel gaat het over blanke moslims uit de Balkan.

Maar goed, IRA vind ik ook goed hoor. Ook al kondigen die altijd hun aanslagen aan, hebben ze nog nooit zo'n precisie-multi-aanslag gepleegd, ontkennen ze betrokkenheid, en lopen er hier op het forum talloze threads dat het de eigen schuld van de Britten is wegens Irak en Afghanistan.

Wide-O
11-07-05, 10:43
Geplaatst door Het_Is_Lent
I don't know. Het is me allemaal te vaag allemaal en ik wacht dus gewoon tot er meer over bekend is verveeld

L@vita

Het blijft natuurlijk allemaal speculatie (hoewel The Independent zeker geen vodje is).

Gisteren zag ik nog dat de éné zender dat een Marokkaan (naam kwijt, sorry) als brein acher de aanslagen opgespoord werd, terwijl een paar uur later diedelfde man een interview gaf aan de oever van de Thames waarin ie stelde dat ie gewoon thuis zat, en op geen enkele manier werd opgespoord door de politie. :verward:

GiovanniHN
11-07-05, 10:50
Geplaatst door Mill
Volgens het artikel gaat het over blanke moslims uit de Balkan.

Maar goed, IRA vind ik ook goed hoor. Ook al kondigen die altijd hun aanslagen aan, hebben ze nog nooit zo'n precisie-multi-aanslag gepleegd, ontkennen ze betrokkenheid, en lopen er hier op het forum talloze threads dat het de eigen schuld van de Britten is wegens Irak en Afghanistan.


Er zijn vage geruchten geweest dat de aanslagen aangekondigd zijn. Als dit klopt, dan is die informatie niet gedeeld en is het logisch dat zoiets niet te veel naar buiten gebracht wordt.

Dat andere terreurgroepen een strategie van meerdere aanslagen niet toe zouden passen zou dom zijn. Het is een goede strategie, die werkt, dus als je de mogelijkheden hebt, dan moet je het doen.

De IRA is gesplitst in verschillende takken. De een gevaarlijker dan de andere.

Maar het belangrijkste. De IRA heeft een geldroof gepleegd, dus ze zijn iets van plan geweest. Of dat moet nog gebeuren, of dit hebben ze gefinancieerd met dat geld. Maar een terreurgroepering die een grote lading geld steelt is ergens mee bezig.

Het_Is_Lent
11-07-05, 11:02
Geplaatst door Wide-O
Het blijft natuurlijk allemaal speculatie (hoewel The Independent zeker geen vodje is).

Gisteren zag ik nog dat de éné zender dat een Marokkaan (naam kwijt, sorry) als brein acher de aanslagen opgespoord werd, terwijl een paar uur later diedelfde man een interview gaf aan de oever van de Thames waarin ie stelde dat ie gewoon thuis zat, en op geen enkele manier werd opgespoord door de politie. :verward:

Juist omdat het The Independent is (andere koek dan de telegraaf), is dit aparte berichtgeving, al wijst het overgrote deel van wat er bekend is nog steeds op al-Qaeda (of één of andere onafhankelijke cel).

L@vita

Mill
11-07-05, 11:04
Eerst vinden we het Independent artikel allemaal zo'n opzienbarende wending, en dan heeft niemand het erover wat er daadwerkelijk instaat. :confused:

"Among new revelations about the highly sophisticated nature of Thursday's attacks, intelligence officials disclosed that they were examining the prospect that so-called "clean skins" - who could have been Muslims from the Balkans with no previous links to terror groups - were recruited to evade heightened security in the capital.

The theory was given credence by the fact that the security services had no advance warnings, suggesting that the bombers were not known extremists. Police and intelligence agencies admitted yesterday they were caught off guard."

De IRA wordt nul keer genoemd. Je kunt IRA-leden bovendien gerust "known extremists" noemen.

Wide-O
11-07-05, 11:11
Geplaatst door Mill
Eerst vinden we het Independent artikel allemaal zo'n opzienbarende wending, en dan heeft niemand het erover wat er daadwerkelijk instaat. :confused:

"Among new revelations about the highly sophisticated nature of Thursday's attacks, intelligence officials disclosed that they were examining the prospect that so-called "clean skins" - who could have been Muslims from the Balkans with no previous links to terror groups - were recruited to evade heightened security in the capital.

The theory was given credence by the fact that the security services had no advance warnings, suggesting that the bombers were not known extremists. Police and intelligence agencies admitted yesterday they were caught off guard."

De IRA wordt nul keer genoemd. Je kunt IRA-leden bovendien gerust "known extremists" noemen.

Ik noemde het een nieuwe wending. Verder heb ik het woord IRA niet gebruikt.

GiovanniHN
11-07-05, 11:17
Geplaatst door Mill
Eerst vinden we het Independent artikel allemaal zo'n opzienbarende wending, en dan heeft niemand het erover wat er daadwerkelijk instaat. :confused:

"Among new revelations about the highly sophisticated nature of Thursday's attacks, intelligence officials disclosed that they were examining the prospect that so-called "clean skins" - who could have been Muslims from the Balkans with no previous links to terror groups - were recruited to evade heightened security in the capital.

The theory was given credence by the fact that the security services had no advance warnings, suggesting that the bombers were not known extremists. Police and intelligence agencies admitted yesterday they were caught off guard."

De IRA wordt nul keer genoemd. Je kunt IRA-leden bovendien gerust "known extremists" noemen.


De mensen die de aanslag hebben gepleegd waren geen 'known extremists'. Maar over de opdrachtgever is veel onduidelijkheid. Sowieso komt het idee dat er blanke huurlingen zijn gebruikt omdat er geen bewijs is van bekende Moslim-extremisten. Dus wordt het in de hoek gegooid van blanke huurlingen, maar wel moslim omdat er een Al-Qaida link moet zijn.

Spoetnik
11-07-05, 11:21
Geplaatst door Mill
Volgens het artikel gaat het over blanke moslims uit de Balkan.

Maar goed, IRA vind ik ook goed hoor. Ook al kondigen die altijd hun aanslagen aan, hebben ze nog nooit zo'n precisie-multi-aanslag gepleegd, ontkennen ze betrokkenheid, en lopen er hier op het forum talloze threads dat het de eigen schuld van de Britten is wegens Irak en Afghanistan.

Het artikel heeft het over clear-skins, die mogelijk moslim zijn.

De IRA heeft in de jaren 70 een hele serie van autobommen laten ontploffen op 1 dag in Belfast.

Maar goed, de IRA zit niet achter de aanslag. Voor mij is de hoofdverdachte nog altijd het Gladio netwerk, waarom? Een week geleden kwam in het nieuws dat de Italiaanse justitie opnieuw onderzoek doet naar het Gladio netwerk, zij zouden een cel binnen de Italiaanse geheime dienst geactiveerd hebben, die ondermeer de CIA heeft geholpen om een Egyptenaar te ontvoeren uit Italie. Tevens vaardigde de Italiaanse justitie een dagvaarding uit om 13 CIA agenten (andere bronnen melden dat het Task Force 121 agenten zijn, een unit die speciaal is gecreeerd om terroristen te vangen) te arresteren die betrokken waren bij die ontvoering. Degene die ze hebben ontvoerd? Abu Omar, en hij was in de jaren 90 een CIA informant die informatie gaf over Bosnische moslims en buitenlandse Jihadi in Bosnia.

Ik wil ook nog even wijzen op documentatie afkomstig uit het Pentagon dat in 2002 werd gelekt :
http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Proactive_Preemptive_Operations_Gr oup
Proactive Preemptive Operations Group wordt afgekort P2OG (P2 is de masonic lodge die betrokken was/is bij het Gladio netwerk), dat onder meer als taak had:
Develop an entirely new capability to proactively, preemptively evoke responses from adversary/terrorist groups

pater Leman
11-07-05, 13:54
Geplaatst door Mill
Eerst vinden we het Independent artikel allemaal zo'n opzienbarende wending, en dan heeft niemand het erover wat er daadwerkelijk instaat. :confused:
De meeste hier kunnen niet of nauwelijks Engels, en gaan enkel op de kop van Assassijn (moordenaar) af.

Mill
11-07-05, 14:39
Geplaatst door pater Leman
De meeste hier kunnen niet of nauwelijks Engels, en gaan enkel op de kop van Assassijn (moordenaar) af.

Betrek mij aub niet in je gedoe.

waterfiets
11-07-05, 14:55
Geplaatst door pater Leman
De meeste hier kunnen niet of nauwelijks Engels, en gaan enkel op de kop van Assassijn (moordenaar) af.

Hahaha .... de enige onderbouwing die ik in het artikel lees over die theorie is dat de inlichtingendienst er niks vanaf wist. Maar vlak na de aanslag zei men nog dat Netanyahu (of Israel) juist gewaarschuwd was door de britse inlichtingendienst. :rolleyes:

Spoetnik
11-07-05, 15:17
Geplaatst door waterfiets
Hahaha .... de enige onderbouwing die ik in het artikel lees over die theorie is dat de inlichtingendienst er niks vanaf wist. Maar vlak na de aanslag zei men nog dat Netanyahu (of Israel) juist gewaarschuwd was door de britse inlichtingendienst. :rolleyes:

Dat klopt niet. Netanyahu is gewaarschuwd door de Israelische ambassade. Er gaan geruchten dat Israel London al dagen voor de aanslag heeft gewaarschuwd, dit volgens een analyse van Stratfor:

Israel Warned United Kingdom About Possible Attacks
Summary

There has been massive confusion over a denial made by the Israelis that the Scotland Yard had warned the Israeli Embassy in London of possible terrorist attacks “minutes before” the first bomb went off July 7. Israel warned London of the attacks a “couple of days ago,” but British authorities failed to respond accordingly to deter the attacks, according to an unconfirmed rumor circulating in intelligence circles. While Israel is keeping quiet for the time-being, British Prime Minister Tony Blair soon will be facing the heat for his failure to take action.

Analysis

The Associated Press reported July 7 that an anonymous source in the Israeli Foreign Ministry said Scotland Yard had warned the Israeli Embassy in London of possible terrorist attacks in the U.K. capital. The information reportedly was passed to the embassy minutes before the first bomb struck at 0851 London time. The Israeli Embassy promptly ordered Israeli Finance Minister Benjamin Netanyahu to remain in his hotel on the morning of July 7. Netanyahu was scheduled to participate in an Israeli Investment Forum Conference at the Grand Eastern Hotel, located next to the Liverpool Street Tube station -- the first target in the series of bombings that hit London on July 7.

Several hours later, Israeli Foreign Minister Silvan Shalom officially denied reports that Scotland Yard passed any information to Israel regarding the bombings, and British police denied they had any advanced warning of the attacks. The British authorities similarly denied that any information exchange had occurred.

Contrary to original claims that Israel was warned “minutes before” the first attack, unconfirmed rumors in intelligence circles indicate that the Israeli government actually warned London of the attacks “a couple of days” previous. Israel has apparently given other warnings about possible attacks that turned out to be aborted operations. The British government did not want to disrupt the G-8 summit in Gleneagles, Scotland, or call off visits by foreign dignitaries to London, hoping this would be another false alarm.

The British government sat on this information for days and failed to respond. Though the Israeli government is playing along publicly, it may not stay quiet for long. This is sure to apply pressure on Blair very soon for his failure to deter this major terrorist attack.
http://fairuse.1accesshost.com/news2/stratfor-london.html

delirious
11-07-05, 19:34
Geplaatst door gerard kampen
assasijn, zou het voor jou ook niet eens tijd worden om bij scheveningen de grens te worden overgezet?!

Misschien tijd om jou in Afghanistan te dumpen.

Goodnight
11-07-05, 20:02
Geplaatst door Mill
Volgens het artikel gaat het over blanke moslims uit de Balkan.

Maar goed, IRA vind ik ook goed hoor. Ook al kondigen die altijd hun aanslagen aan, hebben ze nog nooit zo'n precisie-multi-aanslag gepleegd, ontkennen ze betrokkenheid, en lopen er hier op het forum talloze threads dat het de eigen schuld van de Britten is wegens Irak en Afghanistan.

Na 11/9 was er een documentaire op tv.Hierin werden verschillende terorristische groeperingen geintervieuwd waaronder de ETA en IRA.
Die staken hun bewondering voor de Al Qaida niet onder stoelen of onder banken.

Moet er ineens aan denken.....

pater Leman
11-07-05, 20:06
Geplaatst door delirious
Misschien tijd om jou in Afghanistan te dumpen.
Wijs jij hem dan maar even de weg en blijf vooral daar!

Goodnight
11-07-05, 20:29
leman = amadeus?


:blij:


lafbek :blij:

delirious
11-07-05, 20:36
Geplaatst door Goodnight
leman = amadeus?


:blij:


lafbek :blij:

Wat een kansloze Lafbek.

Goodnight
11-07-05, 20:39
Geplaatst door delirious
Wat een kansloze Lafbek. het wemelt van dit soort tiepetjes weer.Al Sawt had een vooruitziende blik :D

waterfiets
11-07-05, 20:43
Geplaatst door Spoetnik
Dat klopt niet. Netanyahu is gewaarschuwd door de Israelische ambassade. Er gaan geruchten dat Israel London al dagen voor de aanslag heeft gewaarschuwd, dit volgens een analyse van Stratfor:


Weer een nieuw bericht maar ik denk niet dat inlichtingendiensten ooit echt openlijk zijn in hetgeen ze wel of niet weten / uitwisselen dus het blijven wat mij betreft allemaal speculaties.

assassijn
11-07-05, 21:00
Geplaatst door delirious
Misschien tijd om jou in Afghanistan te dumpen.

Gewoon negeren. Dat soort gastjes krijgen altijd een stijve piemel als er iemand op ze ingaat. Te kansloos voor woorden eigenlijk.

wytze
11-07-05, 21:03
Geplaatst door assassijn
Gewoon negeren. Dat soort gastjes krijgen altijd een stijve piemel als er iemand op ze ingaat. Te kansloos voor woorden eigenlijk.



eens. :roken:

delirious
11-07-05, 21:06
Geplaatst door assassijn
Gewoon negeren. Dat soort gastjes krijgen altijd een stijve piemel als er iemand op ze ingaat. Te kansloos voor woorden eigenlijk.

Is ook zo. :knipoog:

assassijn
11-07-05, 21:06
Geplaatst door wytze
eens. :roken:

Waarmee? Dat van die gastjes of die stijve piemel:hihi:

Wide-O
11-07-05, 21:50
Geplaatst door Goodnight
leman = amadeus?


:blij:


lafbek :blij:

Nee, is Nefje. Vlaams Blok aanhanger volgens eigen zeggen.

wytze
11-07-05, 21:52
Geplaatst door assassijn
Waarmee? Dat van die gastjes of die stijve piemel:hihi:


dat van die piemel en kansloos :roken: