PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed B geeft toe, met Koran in de hand !!



Fnuist
11-07-05, 10:37
--------------------------------------------------------------------------------

Zijn de moslims daar niet beledigd over?
Want als Volkert van der Graaff met de Bijbel in de hand zijn ''prachtige'' daad zou verkondigen, zou heel Christelijk Nederland op hun kop staan.


Het enige wat die B in zijn handen mag hebben is closetpapier,
dat dan niet ongebruikt wordt weggegooid.

delirious
11-07-05, 10:39
Geplaatst door Fnuist
--------------------------------------------------------------------------------

Zijn de moslims daar niet beledigd over?
Want als Volkert van der Graaff met de Bijbel in de hand zijn ''prachtige'' daad zou verkondigen, zou heel Christelijk Nederland op hun kop staan.


Het enige wat die B in zijn handen mag hebben is closetpapier,
dat dan niet ongebruikt wordt weggegooid.

De idioot zit de boel te provoceren, hiermee.

Afrux
11-07-05, 10:41
Geplaatst door delirious
De idioot zit de boel te provoceren, hiermee.

die idioot is geestelijk ziek

Het_Is_Lent
11-07-05, 10:42
Geplaatst door Fnuist
--------------------------------------------------------------------------------

Zijn de moslims daar niet beledigd over?
Want als Volkert van der Graaff met de Bijbel in de hand zijn ''prachtige'' daad zou verkondigen, zou heel Christelijk Nederland op hun kop staan.


Het enige wat die B in zijn handen mag hebben is closetpapier,
dat dan niet ongebruikt wordt weggegooid.

Nee, ben niet beledigd. Ik had het liever niet gehad, maar Mo maakt zijn eigen keuzes, waar ik niets mee te maken heb.

L@vita

Bofko
11-07-05, 10:45
AMSTERDAM - "Ik zweer bij God. Als ze de doodstraf hadden, zou ik erom smeken. Sukkels." Deze opmerking heeft Mohammed B. gemaakt in een telefoongesprek met zijn broer Hassan op 19 januari. De voorzitter van de rechtbank in Amsterdam, U. Bentinck, las deze zinsnede maandag voor tijdens het proces. De rechtbank in Amsterdam heeft haar verbazing en ongenoegen uitgesproken over het feit dat B., de vermoedelijke moordenaar van Theo van Gogh, zichzelf niet wenst te verdedigen.

Omdat B. zich beroept op zijn zwijgrecht, las Bentinck een aantal opmerkingen voor die de verdachte heeft gemaakt over de moord op Theo van Gogh. Deze opmerkingen komen uit afgeluisterde en opgenomen telefoongesprekken en uit verklaringen aan de politie. B. had in een ander telefoongesprek tegen zijn broer gezegd:"Ja, ik wist waar ik mee bezig was. Ik heb hem geslacht."
En daarbij lachte hij, voegde Bentinck eraan toe. Leden van het arrestatieteam die B . na de moord naar het ziekenhuis begeleidden, vertelden B. dat hij geluk had gehad dat hij niet was doodgeschoten. "Dat was juist de bedoeling", antwoordde B. toen.
In een van de telefoongesprekken met broer Hassan had B. gezegd dat het onderzoek alleen op hem was gericht. En dat het om een terroristische actie ging.

Klem
De moord op Van Gogh was een aanval op de politieke ideeën en identiteit van VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. Zij kwam door de moord "helemaal klem" te zitten, zo vertelde zij de politie op 24 januari, toen zij over de moord op Van Gogh werd gehoord.
"Wat er met Van Gogh is gebeurd, was voor mij bedoeld", aldus Hirsi Ali tegen de politie. Volgens haar wilde de moordenaar laten zien wat haar te wachten stond. "Kijk maar, zo doen we het, zo gaat het."

Open brief
De moordenaar van Van Gogh stak met een mes een "Open brief aan Hirsi Ali" op diens lichaam. Daarin wordt de politica omstandig met de dood bedreigd. Ook andere politieke kopstukken, zoals de Amsterdamse burgemeester Cohen en diens wethouder Aboutaleb, moeten het in dat geschrift ontgelden.

Safehouses
Hirsi Ali werd vóór 2 november, de dag van de moord, al beveiligd. Na de moord veranderde haar leven op slag: de beveiliging werd opgeschroefd tot 24 uur per dag. Zij werd vrijwel iedere dag naar een ander onderkomen gebracht, naar zogeheten safehouses. Emotioneel en psychisch waren deze omstandigheden zeer belastend voor het Kamerlid, zo heeft zij de politie voorgehouden.
Het Openbaar Ministerie heeft Mohammed B. beschuldigd van het belemmeren van Hirsi Ali in haar werkzaamheden als Kamerlid. Op dat misdrijf staat maximaal een levenslange gevangenisstraf.

Gedwongen
B. verscheen maandag gedwongen in de rechtszaal van het extra beveiligde gerechtsgebouw in Amsterdam-Osdorp. Zijn advocaat P. Plasman had de rechtbank vorige week een brief gestuurd waarin stond dat zijn cliënt geen verdediging tijdens zijn proces wenst. Rechtbankvoorzitter U. Bentinck zei die brief overigens niet te hebben ontvangen. "Ik zag het in het nieuws", aldus Bentinck.

Omgekeerde wereld
Volgens Bentinck is er sprake van een "omgekeerde wereld": in de pers zijn er tal van berichten over de zaak-B., waarvan advocaat Plasman veelal de bron is. "En op de zitting komt er niets." Plasman zei dat hij in de media "af en toe" zijn standpunt over de zaak heeft bekendgemaakt. Verder vroeg hij begrip voor de omstandigheid dat hij niet tegen de wens van zijn cliënt kan ingaan. Ook herhaalde hij de eerder gedane mededeling dat B. de volledige verantwoordelijkheid voor zijn handelen op 2 november vorig jaar wil nemen.

Geloofsovertuiging
Op de vraag of de zwijgzame houding van B. te maken heeft met zijn (islamitische) geloofsovertuiging zei Plasman niets te kunnen zeggen. Ook B. wilde daar geen uitlatingen over doen. Bentinck merkte wel op dat hij B. bij die vraag "knikkend zag glimlachen". B. was maandag gekleed in een djellaba en had zijn hoofd getooid met een zogeheten Palestijnse sjaal. Hij betrad de rechtszaal met de koran en maakte geregeld enkele aantekeningen.
De oudste rechter, mr. Diemer, zei het onbegrijpelijk te vinden dat B. enerzijds met zijn rug naar de rechtsorde toe gaat zitten, terwijl hij er tegelijkertijd ook gebruik van maakt. "U bent er met huid en haar ingedompeld, de rechtsorde maakt u zo vrij mogelijk", aldus Diemer. B. glimlachte daarop andermaal. "Ik denk dat Plasman heel duidelijk is. Ik heb daar niets aan toe te voegen", aldus B. Diemer noemde B. niet principieel, maar opportunistisch.
Bijzonder hoogleraar in het recht van de islam en het Midden-Oosten aan de Universiteit van Amsterdam R. Peters, zei op vragen van de rechtbank dat de proceshouding van B. hem niet verbaast. Peters heeft in opdracht van het OM talrijke geschriften en vertalingen van B. bestudeerd. De uitkomsten daarvan komen later aan bod.

Harde lijn
Toch is de houding van B. ten aanzien van de erkenning van de rechtbank niet in overeenstemming met de heersende opvatting van de islam, stelde Peters. "Maar B. die hier discussie over voerde met vrienden, kiest voor de harde lijn", aldus Peters.

Flauwe glimlach
Alsof hij er niet echt bij is, alsof het niet over hem gaat. Hij plukt aan zijn baard, bestudeert zijn nagels of masseert zijn vingers. Een enkele keer verschijnt er een flauwe glimlach op zijn bebrilde gezicht.
Hij bekijkt zijn rechters, maar niet met interesse. Ook als er gruwelijke details van de moord op Theo van Gogh besproken worden, blijft B. volslagen onaangedaan, ondersteunt hij zijn hoofd met zijn hand en verraadt zijn blik in elk geval het begin van verveling. Voor Mohammed B. gaat de zaak-Mohammed B. niet over Mohammed B.

Vulling
Af en toe maakt hij een aantekening, met de vulling van een ballpoint. Het harde omhulsel mag hij vermoedelijk niet in zijn bezit hebben, omdat dat als wapen te gebruiken zou zijn. Hij heeft aangegeven te zullen zwijgen en niets wijst erop dat in die proceshouding nog veranderingen zullen optreden.
Bij een eerdere zitting, in april, betrad B. de rechtszaal op krukken, als gevolg van de schotverwonding die hij bij zijn arrestatie, vlak na de moord op Van Gogh, heeft opgelopen. De politie trof hem met een kogel in zijn been, dat daardoor brak. Maandag hinkte B. nog wel licht.
Hij gaat gekleed in een zwartkleurige djellaba en heeft een Palestijnse sjaal om zijn hoofd gewikkeld.

Rust
Wellicht het opvallendste element van de gruwelijke moord op Theo van Gogh was de rust waarmee zijn moordenaar te werk ging. Zowel Van Gogh als zijn moordenaar reden op 2 november op de fiets, op de Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost, rond half negen 's morgens.

Pijnlijke precisie
Volgens ooggetuigen begon de verdachte al fietsend op Van Gogh te schieten. De cineast probeerde te ontkomen door, aan de overkant van de straat, om auto's heen te rennen. Hij smeekte de schutter om genade te hebben, om hem te sparen. De verdachte echter maakte met pijnlijke precisie zijn afschuwelijke karwei af.
Een gedetailleerd ooggetuigenverslag is afkomstig van een man die die ochtend aan het werk was in een wasserette in de Linnaeusstraat. Nadat hij de eerste schoten had gehoord, liep hij naar buiten. Hij zag Theo van Gogh op de grond liggen. De verdachte, Mohammed B., schoot een aantal malen op hem, Van Gogh bewoog daarna nog.

Papier
Vervolgens pakte de verdachte een groot mes uit zijn tas, aldus de getuige. Hij hurkte achter het hoofd van Van Gogh en zette het mes op diens keel. Daarna maakte hij circa vier zagende bewegingen. Toen pakte hij het mes met beide handen beet en stak dit met kracht in het lichaam van Van Gogh. Daarna pakte hij een ander, kleiner mes. Daarmee stak hij een papier, aldus de getuige, in het lichaam van zijn slachtoffer. Dat bleek later de dreigbrief aan het adres van onder anderen VVD-politica Hirsi Ali te zijn.
De moordenaar stond daarna heel rustig op, aldus de getuige, alsof hij zijn werk nog even goed wilde bekijken. Tenslotte is hij in alle rust weggelopen, in de richting van het Oosterpark.

Doodkalm
Getuigen die de moordenaar aanspraken op zijn daad, kregen te horen dat Van Gogh het er naar had gemaakt. "En dan weten jullie ook wat je te wachten staat", voegde de verdachte daar aan toe. Ook bij het doen van die uitlatingen viel de rust op waarmee ze werden gedaan. "Rustig, doodkalm, welbewust", zo vatte rechter U. Bentinck de waarnemingen van de getuigen samen.
De politie heeft zeventig getuigen gehoord die zich op het moment van de moord op of in de buurt van de plek des onheils ophielden.
De ouders en zussen van Theo van Gogh wonen de rechtszaak bij, evenals een aantal vrienden onder wie Theodor Holman en producent Gijs van de Westelaken.

nu.nl

Fnuist
11-07-05, 10:49
Geplaatst door delirious
De idioot zit de boel te provoceren, hiermee.

je bedoelt de trotse messteker, de moordenaar van Theo, neem ik aan ?

delirious
11-07-05, 10:54
Geplaatst door Fnuist
je bedoelt de trotse messteker, de moordenaar van Theo, neem ik aan ?


:moe:

Fnuist
11-07-05, 11:01
Geplaatst door Fnuist
je bedoelt de trotse messteker, de moordenaar van Theo, neem ik aan ?


Waarom denken jullie dat hij met een Koran naar de rechtzaal is gekomen ?

Of omdat hij denkt dat de Koran het goedpraat wat hij heeft gedaan,

of omdat de koran het echt goedpraat.

BiL@L
11-07-05, 11:02
Geplaatst door Fnuist
--------------------------------------------------------------------------------

Zijn de moslims daar niet beledigd over?
Want als Volkert van der Graaff met de Bijbel in de hand zijn ''prachtige'' daad zou verkondigen, zou heel Christelijk Nederland op hun kop staan.


Het enige wat die B in zijn handen mag hebben is closetpapier,
dat dan niet ongebruikt wordt weggegooid.




Nee hoor, ieder heeft recht op vrijheid van religie. Dus hoezo beledigd. We hebben in vlaardingen nog geen half jaar geleden een christen gehad die zijn moeder vermoordde, in naam van Jezus vilde en vervolgens de huid van de moeder als pak aantrok om vervolgens bijbelversen roepend het verkeer te regelen.

Het_Is_Lent
11-07-05, 11:04
Geplaatst door Fnuist
Of omdat hij denkt dat de Koran het goedpraat wat hij heeft gedaan,

of omdat de koran het echt goedpraat.

Hij, jij of allebei?

L@vita

Fnuist
11-07-05, 11:06
Geplaatst door Het_Is_Lent
Hij, jij of allebei?

L@vita

Ik weet het niet, want ik ben geen moslim !

Het_Is_Lent
11-07-05, 11:07
Geplaatst door Fnuist
Ik weet het niet, want ik ben geen moslim !

jij:wtf:?

L@vita