PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohamed B durfde zichzelf niet te doden



PaysBas
11-07-05, 12:23
Hij had nog kogels over, maar was te laf om zichzelf te doden.

Hij is de enige nog levende islamitische martelaar die op deze wereld rondloopt

BiL@L
11-07-05, 12:26
http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=525
http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=526

Het_Is_Lent
11-07-05, 12:28
Dan is het geen martelaar, slimmerik.

L@vita

Zwarte Kat
11-07-05, 13:01
Geplaatst door Het_Is_Lent
Dan is het geen martelaar, slimmerik.

L@vita

:hihi:

delirious
11-07-05, 13:03
Geplaatst door Het_Is_Lent
Dan is het geen martelaar, slimmerik.

L@vita


:hihi:

~Panthera~
11-07-05, 13:08
Geplaatst door Het_Is_Lent
Dan is het geen martelaar, slimmerik.

L@vita


:hihi:

reason
11-07-05, 13:14
Geplaatst door BiL@L
http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=525
http://www.fatwaislam.com/fis/index.cfm?scn=fd&ID=526

Interessant.
Maar de islamistische zelfmoordenaars moeten er een andere gefloofsopvatting op na houden.
Betekent dat, dat er veel onenigheid over dit onderwerp bestaat tussen islamitische schriftgeleerden?
Of behoren zij tot een kleine minderheid die het islamitische geloof op dit punt anders uitlegt?

BiL@L
11-07-05, 13:33
Geplaatst door reason
Interessant.
Maar de islamistische zelfmoordenaars moeten er een andere gefloofsopvatting op na houden.
Betekent dat, dat er veel onenigheid over dit onderwerp bestaat tussen islamitische schriftgeleerden?
Of behoren zij tot een kleine minderheid die het islamitische geloof op dit punt anders uitlegt?

Ik weet niet met hoeveel zij zijn, maar ik (http://www.spubs.com) weet wel dat zij (http://www.islamonline.net) met veel zijn en dat ze soms zelfs onder (http://www.al-islaam.com) ons zijn. Dat is overigens sinds een jaar of 70 langzaam aan het veranderen. Voor "hen" heb ik een mooi gedicht:

Till I leave this Dunya
I will stick to manhaj Salafiyah
Insha Allaah
There is no more Jaahiliyyah
No need of kalafiyah

Ya Abdullaah Itaaqi llaah
Follow the way of Salafiyah
Indeed it’s a way of Anbiyyah
Abul-Qassim’s ammanah
To his Ummah
who said;
“Stick to my sunnah”

Ya ikhwaanee obey Allaah
Why do you need Hassan Bannaa
All you need is book and sunnah
To implement the sharee'ah

Ya Sururri Itaaqi llaah
Why do you teach Huukumiyah
We know the source is kutubiyah
We can’t find in Aqeedah of Tahawiyah
Never mentioned by Ibn Taymiyah
All we need is Rooboobiyah, Uboodiyah
Asmaa wa’sifat, not hukumiyah

Ya Tablighi itaaqi llaah
Stop spreading your bid'ah
By calling people to give baiy-ah
For 40 days intensive sufiyah
It seems you are still in Jaahiliyyah
Come and get your aqeedah, from Salafiya
What makes you think, You are from Ahlul-Sunnah
If you don’t know ask the ulaama
They proclaimed your sufiya

All praise is due to Allaah
For guiding us to Salafiyah
For saving us from hizbiyah
from lies of surroriyah, Ideo of Qutubiyah
and fitnah of al Kharidjiyah

Ya Abdullaah obey Allaah
Follow the way of Rasulallaah
Salafi Man-haj is what we proclaim
Our niyah is not for fame
Allaah’s pleasure is our only aim
Golorified be His Name,
May He save us from deeds of shame

Bofko
11-07-05, 13:58
:vreemd: Nou, nou dat rijmt, zeg. Hier moet een house-versie van komen met een passend muziekje erbij.

BiL@L
11-07-05, 14:03
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Nou, nou dat rijmt, zeg. Hier moet een house-versie van komen met een passend muziekje erbij.

Ik heb iets veel mooiers voor jou:

http://tevhied.webpal.info/Adienoe%20Naseeha.php

Zwarte Kat
11-07-05, 14:04
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Nou, nou dat rijmt, zeg. Hier moet een house-versie van komen met een passend muziekje erbij.

Waarom moet er nou weer zon tering housebeat onder gezet worden?
Geniet gewoon eens van de dingen zoals ze op je afkomen.
Niet alles hoeft verkracht te worden naar Ibiza-maatstaven.

barbaar

BiL@L
11-07-05, 14:06
Geplaatst door Zwarte Kat
barbaar

Hej hej, pas op je woorden he, die term is voor ons berbers al gereserveerd...

Bofko
11-07-05, 14:11
Geplaatst door BiL@L
Ik heb iets veel mooiers voor jou:

http://tevhied.webpal.info/Adienoe%20Naseeha.php

Lijkt me een mooie preek, Bilal.

Bofko
11-07-05, 14:18
Geplaatst door Zwarte Kat
Waarom moet er nou weer zon tering housebeat onder gezet worden?
Geniet gewoon eens van de dingen zoals ze op je afkomen.
Niet alles hoeft verkracht te worden naar Ibiza-maatstaven.

barbaar

Opdat de jongeren er ook iets van meekrijgen. :o

Oh ja, en er moet ook nog van die ´spastisch-correcte´ armbewegingen bij.

:D

BiL@L
11-07-05, 14:21
Geplaatst door Bofko
Lijkt me een mooie preek, Bilal.

Tis een brief, Bofkey. Heel wat anders dan die toetsers en bellen, in Euro Disney ; ).

Bofko
11-07-05, 14:26
Geplaatst door BiL@L
Tis een brief, Bofky. Heel wat anders dan die toetsers en bellen, in Euro Disney ; ).

Fijn Bilalleke. Maar dan heb je zeker nog nooit RK-preken gehoord. Dat zijn een en al voordrachten uit brieven. :melig2:

BiL@L
11-07-05, 14:28
Geplaatst door Bofko
Fijn Bilalleke. Maar dan heb je zeker nog nooit RK-preken gehoord. Dat zijn een en al voordrachten uit brieven. :melig2:

Dit brief is 1400 jaar lang bewaard gebleven. :P

Bofko
11-07-05, 14:30
Geplaatst door BiL@L
Dit brief is 1500 jaar lang bewaard gebleven. :P

Da´s een eerbiedwaardige ouderdom. Ik zal hem eens gaan lezen.

BiL@L
11-07-05, 14:41
Geplaatst door Bofko
Da´s een eerbiedwaardige ouderdom. Ik zal hem eens gaan lezen.
Nou vooruit dan maar. : D

Bofko
11-07-05, 15:20
Geplaatst door BiL@L
Nou vooruit dan maar. : D

Ik heb hem gelezen. Niet de voetnoten dat werd me teveel. Samengevat komt het er op neer dat je je ver moet houden van heersers, bedriegers, profiteurs,etc. Ga niet in op oordelen, wedijver niet etc.
De volgende passage zou de verklaring kunnen vormen m.b.t. Mo B´s houding tijdens het proces. Hij haalt de legitimatie en inspiratie voor zijn attitude uit deze tekst. Zou kunnen, niet ?
Is dat ook jouw pointe van het plaatsen van deze link ?



And it has been said: Fear the trial of the ignorant worshipper and the sinful, immoral scholar, for indeed their trial is a trial for everyone who is tempted and subjected to trials.[7]

And when a question or some verdict is put forward to you, then seize the opportunity, but do not vie or compete for them.[8] Take care not to be like the one who loves that his saying is acted upon, or that his saying should be publicised or heard - and when it is not, then the effects of that [rejection] can be seen on him.[9]

Beware of loving leadership, for indeed it is more beloved to men than gold and silver. However it is an obscure matter that can only be recognised by the mediating scholars.[10] So examine your hart and work upon the intention. And know that a matter has come close to the people, such that a man would prefer to die [in order to avoid it].

"And it has been said: Fear the trial of the ignorant worshipper and the sinful, immoral scholar, for indeed their trial is a trial for everyone who is tempted and subjected to trials.[7] "

Het_Is_Lent
11-07-05, 15:29
Geplaatst door reason
Interessant.
Maar de islamistische zelfmoordenaars moeten er een andere gefloofsopvatting op na houden.
Betekent dat, dat er veel onenigheid over dit onderwerp bestaat tussen islamitische schriftgeleerden?
Of behoren zij tot een kleine minderheid die het islamitische geloof op dit punt anders uitlegt?

Grootmufti En Anderen Keuren Bomaanslagen Londen Af

Bron: www.fatwa-online.com
Vertaald door www.AlMutaqqun.tk


De Grootmufti van het koninkrijk (Saoedi Arabië) heeft gisteren de dodelijke ontploffingen die Londen deden schudden, sterk afgekeurd, zeggende dat de islam het doden van onschuldige mensen ten strengste verbiedt. Ook bekritiseerde hij de terroristen vanwege het bezoedelen van het beeld van de islam door hun gruwelijke misdaden aan de religie te verbinden.

De explosies die donderdag door het vervoersysteem van het centrum van Londen scheurden, "gericht op vredige mensen, worden niet gerechtvaardigd door de islam en worden feitelijk verboden door onze religie," zei Sheikh Abdul Aziz Al-Asheikh in een verklaring die door het Saoedisch Persbureau naar buiten werd gebracht.

“Handelingen van individuele of collectieve moorden, bomaanslagen, verwoesting van eigendommen en het terroriseren van vredige mensen aan de islam toeschrijven is oneerlijk, want ze zijn vreemd voor de goddelijke religie,” zei de mufti die ook aan het hoofd staat van de Raad van Islamitische Geleerden, de hoogste religieuze autoriteit van Saoedi Arabië.

“De islam is een religie van hervormingen en rechtvaardigheid. Het voorziet de vooruitgang van de mensheid en brengt het van de duisternis naar het licht. Het vraagt ook om het respecteren van overeenkomsten en het verbiedt de schending ervan,” zei de mufti verwijzend naar akkoorden die overheden binden. “Het veroorzaken van verderf op aarde is één van de grootste misdaden in de islam,” verklaarde hij.

Sheikh Abdul Aziz zei dat respectabele moslimgeleerden van over de hele wereld verklaard hebben dat dergelijke gewelddadigheden geen relatie met de islam hebben.

Sheikh Abdul Mohsen Al-Obaikan, een Saoedische geleerde en een Shoura-lid, zei dat er geen rechtvaardiging was, op geen enkele wijze, voor het doden van onschuldige mensen. In gesprek met MBC televisie spoorde hij alle leden van de moslimgemeenschap in Groot-Brittannië aan om mee te werken met de Britse autoriteiten in het opsporen van de criminelen die achter deze aanslagen zitten.

...

Sheikh Abdul Aziz Bin Abdullah Al-Asheikh, de Grootmufti van Saoedi Arabië, Voorzitter van de Raad van Ulema [religieuze geleerden] en Voorzitter van het Ministerie van Wetenschappelijk Onderzoek en Ifta [leiding], veroordeelde vandaag de terroristische bomaanslagen in Londen en gaf de volgende verklaring uit:

“Het doden en terroriseren van onschuldige mensen en de vernieling van eigendom wordt niet gerechtvaardigd door de islam. Het is onrechtvaardig om al deze gruwelijke incidenten aan de islam toe te schrijven. Moslims zouden de waarheid moeten vertellen en valsheid moeten onthullen en alle mensen moeten vertellen dat de islam een religie van rechtvaardigheid, verbetering en vooruitgang is. De islam is de uiteindelijke openbaring die Allah voor de mensheid gekozen heeft om hen van de duisternis naar het licht te leiden. Allah heeft gezegd: “Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de islam voor jullie als godsdienst gekozen.” (Al-Ma’idah 5:3)

Onze religie spoort ons aan om onze verplichtingen te vervullen en verbiedt ons om dergelijke verplichtingen te verlaten. Allah heeft gezegd:

“O jullie die geloven! Komt de beloften na.” (Al-Ma’idah 5:1)

Het onrechtvaardig doden van een mens is verboden in de islam. Allah heeft gezegd:

“En doodt niet de ziel die Allah verboden heeft verklaard, tenzij volgens het recht.” (Al-An’aam 6:151)

Verderf op aarde wordt in de islam als een grote zonde beschouwd. Allah heeft gezegd:

“En onder de mensen is er degene wiens woorden over het wereldse leven jullie verbazen en hij roept Allah om te getuigen over wat zich in zijn hart bevindt, terwijl hij de ergste opstandeling is. En wanneer hij zich afwendt, (dan) gaat hij op de aarde rond om verderf te zaaien en het gewas en het vee te vernietigen. En Allah houdt niet van het verderf. En wanneer tot hem wordt gezegd: ‘Vreest Allah,’ dan maakt de trots op zijn zonde zich van hem meester. De Hel is voor hem voldoende, en dat is de slechtste verblijfplaats!” (Al-Baqarah 2:204-206)

BiL@L
11-07-05, 15:42
Geplaatst door Bofko
Ik heb hem gelezen. Niet de voetnoten dat werd me teveel. Samengevat komt het er op neer dat je je ver moet houden van heersers, bedriegers, profiteurs,etc. Ga niet in op oordelen, wedijver niet etc.
De volgende passage zou de verklaring kunnen vormen m.b.t. Mo B´s houding tijdens het proces. Hij haalt de legitimatie en inspiratie voor zijn attitude uit deze tekst. Zou kunnen, niet ?
Is dat ook jouw pointe van het plaatsen van deze link ?

Neuh, ik denk niet dat B. ooit in zijn leven een soortgelijke brief als deze gelezen heeft en met hem de meerderheid van de Moslims over de hele wereld. De enige plaats waar brieven als deze de aandacht krijgen die ze verdienen is, schrik niet, Saudi-Arabië. Maar ook daar is het geen eenheidsworst hoor...

BiL@L
11-07-05, 16:13
Geplaatst door BiL@L
Neuh, ik denk niet dat B. ooit in zijn leven een soortgelijke brief als deze gelezen heeft en met hem de meerderheid van de Moslims over de hele wereld. De enige plaats waar brieven als deze de aandacht krijgen die ze verdienen is, schrik niet, Saudi-Arabië. Maar ook daar is het geen eenheidsworst hoor...

En om er nog iets aan toe te voegen. Het is verplicht om het gezag van het land waarin men verblijft, te gehoorzamen. Daar Allaah de Verhevene zegt:

Obey Allaah and obey the Messenger (Muhammad sallaah Allaahu 'alayhi wa sallam), and those of you who are in authority. [4:59]

Het is weliswaar voor geen enkele Moslim aangeraden om in een land te verblijven waar de oproep tot het gebed niet vijf maal daags te horen is, echter zelfs dan blijft de voorgenoemde vers staan. In de wetenschap dat deze inwoner bescherming geniet van de overheid.

Het_Is_Lent
11-07-05, 16:24
Geplaatst door BiL@L
En om er nog iets aan toe te voegen. Het is verplicht om het gezag van het land waarin men verblijft, te gehoorzamen. Daar Allaah de Verhevene zegt:

Obey Allaah and obey the Messenger (Muhammad sallaah Allaahu 'alayhi wa sallam), and those of you who are in authority. [4:59]

Het is weliswaar voor geen enkele Moslim aangeraden om in een land te verblijven waar de oproep tot het gebed niet vijf maal daags te horen is, echter zelfs dan blijft de voorgenoemde vers staan. In de wetenschap dat deze inwoner bescherming geniet van de overheid.

Kanttekening; als dit niet in tegenspraak is met de koran en hadiths.

L@vita

BiL@L
11-07-05, 16:30
Geplaatst door Het_Is_Lent
Kanttekening; als dit niet in tegenspraak is met de koran en hadiths.

L@vita

Correct. Maar dat geldt voor alle zaken, en niet pas wanneer we te maken hebben met overheden, zoals velen ons pogen te doen geloven.

Ps. Uw kanttekening lag in het verlengde van het feit dat het voor een moslim afgeraden is om in een land te verblijven waar de Adhaan niet vijf maal daags te horen is.

Het_Is_Lent
11-07-05, 16:59
Geplaatst door BiL@L
Correct. Maar dat geldt voor alle zaken, en niet pas wanneer we te maken hebben met overheden, zoals velen ons pogen te doen geloven.

Ps. Uw kanttekening lag in het verlengde van het feit dat het voor een moslim afgeraden is om in een land te verblijven waar de Adhaan niet vijf maal daags te horen is.

Ik heb ook nergens aangegeven dat dit voor specifieke gevallen opgaat. Het leek mij alleen beter/duidelijker dit erbij te vermelden (ik wilde een grap maken, maar die laat ik achterwege) :p

P.s; dat is 1 van de voorbeelden

L@vita