PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed B. wilde graag de doodstraf



MO_NL
11-07-05, 14:06
Mohammed B. wilde graag de doodstraf

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Mohammed B. had graag de doodstraf gekregen, ware het niet dat die straf niet bestaat in het Nederlandse rechtssysteem. "Als ze de doodstraf hadden, zou ik erom smeken. Sukkels."

Afgeluisterd
B. zei dit in een telefoongesprek met zijn broer Hassan. Rechtbankvoorzitter Bentinck las de zinsnede voor tijdens het proces. De opmerking komt uit het afgeluisterde gesprek.

Geslacht
B. had in een ander gesprek tegen zijn broer gezegd: "Ja, ik wist waar ik mee bezig was. Ik heb hem geslacht." B.'s opmerkingen worden voorgelezen omdat hij zelf niets wil zeggen.

Arrestatie
Leden van het arrestatieteam die B . na de moord naar het ziekenhuis begeleidden, vertelden B. dat hij geluk had gehad dat hij niet was doodgeschoten. "Dat was juist de bedoeling", antwoordde B. toen.

Terroristisch
In een van de telefoongesprekken met broer Hassan had B. gezegd dat het onderzoek alleen op hem was gericht. En dat het om een terroristische actie ging.

bron: RTL-Nieuws

MO_NL
11-07-05, 14:07
Moeder Van Gogh: Mohammed B. is een stakker

De moeder van Theo van Gogh heeft in een slachtofferverklaring Mohammed B., de moordenaar van haar zoon, een 'stakker' genoemd. Zij zei het gemis van haar zoon niet te kunnen bevatten.

72 maagden
B. had volgens haar alle tijd de moord voor te bereiden. "Hij had al drie jaar een uitkering. Hij moest dat varken doden van God, maar voor hem geen 72 maagden, maar een gevangenisstraf."

Varken
Volgens mevrouw Van Gogh moest haar zoon dood van B., omdat hij te ver was gegaan. "Hij is vermoord met zeven schoten. En kreeg daarbij twee messen in zijn lichaam als toegift. Ook heeft B. nog geprobeerd Theo te onthoofden, want dat varken moest dood." Mevrouw Van Gogh benadrukte nog eens dat haar zoon voorvechter was van het vrije woord en dat dat nu in gevaar is.

Zus Van Gogh
Ook een zus van Theo van Gogh las een verklaring voor. Zij zei dat de familie hoopte op de zwaarste straf, maar 'dat zij degenen zijn die levenslang hebben gekregen'.

bron: RTL-Nieuws

waterfiets
11-07-05, 14:12
Geplaatst door MO_NL
In een van de telefoongesprekken met broer Hassan had B. gezegd dat het onderzoek alleen op hem was gericht. En dat het om een terroristische actie ging.

bron: RTL-Nieuws

Dit is wel interessant en nieuw voor mij dat Mohammed B. zijn eigen daad als een terroristische actie ziet. Daarmee plaatst hij zijn eigen daad in een breder kader lijkt mij.

pater Leman
11-07-05, 19:57
Het was de ex-vrouw van Van Gogh en de moeder van hun zoon Lieuwe, die na een schorsing Van Goghs boek 'Allah weet het beter' omhooghield en zachtjes riep: ,,Kijk Mo, dezelfde hoofddoek!''. Want toeval of niet, 'Mo' - Van Goghs vermoedelijke moordenaar Mohammed B. - droeg maandag in de zwaarbeveiligde rechtszaal in Amsterdam Osdorp precies zo'n 'Palestijnen-sjaal' als Van Gogh op de kaft van zijn laatste boek.

En tot verbazing van velen liet de man die niet met de rechtbank wenste te praten, zich toch provoceren. Hij stak waarschuwend een vinger in de lucht en hield demonstratief de koran omhoog, die hij de hele eerste zittingsdag voortdurend onder handbereik had gehouden. Toen de rechtbank aan het einde van de middag de zitting voor gesloten verklaarde, liep B. uitdagend kijkend naar het publiek met de koran in de lucht de rechtszaal uit. Hij had dus toch emoties en ,,een kort lontje'', concludeerden de vrienden van Van Gogh.
:lekpuh: :lekpuh: :lekpuh:

_h4T3D_sE7eN
11-07-05, 20:00
Geplaatst door gerard kampen
ik zal mohammed b wel als vrijwilliger een nekschot geven


Met je potatoe-gun, zeker.


Held op sokken.

contradictio
11-07-05, 20:02
wat heeft ie precies gezegd vandaag?

iets over dat of Allah swt wil behoeden voor dat ie gaat twijfelen over wat ie heeftgedaan?

mulan
11-07-05, 20:11
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Met je potatoe-gun, zeker.


Held op sokken.

:hihi:

mulan
11-07-05, 20:15
Geplaatst door MO_NL
[B]72 maagden
Hij moest dat varken doden van God, maar voor hem geen 72 maagden, maar een gevangenisstraf."
bron: RTL-Nieuws

Het lijkt erop dat Mohamed B. ze nu nog steeds aan t straffen is door zich zo op te stellen.

pater Leman
11-07-05, 20:19
Misschien trekt Bouyeri morgen zijn geitenbek nog open?

Yahud Seculaere
11-07-05, 22:26
Zijn de moslims daar niet beledigd over?
Want als Volkert van der Graaff met de Bijbel in de hand zijn ''prachtige'' daad zou verkondigen, zou heel Christelijk Nederland op hun kop staan.


Het enige wat die B in zijn handen mag hebben is closetpapier,
dat dan niet ongebruikt wordt weggegooid.





Waarom denken jullie dat hij met een Koran naar de rechtzaal is gekomen ?

Of omdat hij denkt dat de Koran het goedpraat wat hij heeft gedaan,

of provoceren doe je thuis! angkor/beheer

gh.wille
12-07-05, 00:42
Geplaatst door Yahud Seculaere
Zijn de moslims daar niet beledigd over?
Want als Volkert van der Graaff met de Bijbel in de hand zijn ''prachtige'' daad zou verkondigen, zou heel Christelijk Nederland op hun kop staan.


Het enige wat die B in zijn handen mag hebben is closetpapier,
dat dan niet ongebruikt wordt weggegooid.






Of omdat hij denkt dat de Koran het goedpraat wat hij heeft gedaan,

of provoceren doe je thuis! angkor/beheer

Eerlijk gezegd , vind ik het ook niet zo,n goed idee dat iemand die zoiets gedaan heeft , met een KORAN word toegelaten , in een Rechtzaal , het zal er echt niet toe bijdragen dat de KORAN dan meer gerespecteerd word, dan nu het geval is ! en dat is op zich al jammer genoeg ! want hoeveel Niet Moslims zullen ooit de moeite hebben genomen om eens ,een KORAN te lezen .
Voor de goede orde , ik ben er niet op tegen dat Mohammed B . een KORAN in zijn bezit heeft , die hij kan lezen wanneer hij maar wil , want iedereen die om wat voor reden ook , opgesloten zit moet zijn geloof kunnen belijden !
V.G.G.

Bofko
12-07-05, 00:52
Mo B. heeft vandaag alle ruimte gekregen. Maar hij had blijkbaar geen boodschap.

Morgen komt hij pas echt onder vuur te liggen. Als de aanklagers op allerlei manier gaan aantonen dat het een psychopaat is.

helly2002
12-07-05, 01:56
Zijn de moslims daar niet beledigd over?
Want als Volkert van der Graaff met de Bijbel in de hand zijn ''prachtige'' daad zou verkondigen, zou heel Christelijk Nederland op hun kop staan




min 1 dan lol ik ben christenen maar zelfs een moordenaar mag zijn geloof hebben .mohamed b enigste wat hij heeft gedaan is theo van gogh wereldberoemd gemaakt meer niet het is gewoon een debiel sorry maar anders kan ik het niet zeggen .als hij denkt dat hij goed heeft gedaan toond dat alleen al aan

fien
12-07-05, 02:16
Hij schijnt gezegd te hebben in de rechtszaal dat hij elke dag bid dat hij hetzelfde blijft denken als nu. Dat geeft toch wel aan dat hij kennelijk toch wel twijfelt aan zijn eigen denk en handelwijze. Als hij er namelijk geen twijfels over had, hoefde hij er ook niet om te bidden.

ronald
12-07-05, 02:29
Geplaatst door fien
Hij schijnt gezegd te hebben in de rechtszaal dat hij elke dag bid dat hij hetzelfde blijft denken als nu. Dat geeft toch wel aan dat hij kennelijk toch wel twijfelt aan zijn eigen denk en handelwijze. Als hij er namelijk geen twijfels over had, hoefde hij er ook niet om te bidden.



....ik denk dat het meer een vastklammen aan een stohalm is.... anders dondert hij helemaal in het water van de krankzinnigheid...

reason
12-07-05, 10:08
Geplaatst door ibrahimmm
Mohammed B. heeft met Volkert van der Graaff gemeen, dat ze allebei gebruikt zijn om de agenda van hogergeplaatsten tot uitvoer te brengen.

Volkert werd gepakt, want de agenten stonden al klaar. Was dat niet het geval geweest, was hij ontsnapt. In ieder geval op dát tijdstip.
Mohammed B. werd ook snel gepakt. Het tijdsbestek weet ik even niet, maar opvallend kort was zijn vlucht wel. Ook hier stonden agenten klaar om hem op te pakken.

Ten tijde van de moord op Pim Fortuyn was Nederland nog niet klaar voor een moordenaar uit de moslimgemeenschap. "De strijd tegen het terrorisme" was nog niet ver genoeg gevorderd voor de moord op Fortuyn, 8 dagen voor de verkiezingen der Staten Generaal, die hij met glans gewonnen zou hebben.
Men heeft gekozen voor een Nederlander, een links activist...

Met de moord op Van Gogh was het land klaar voor een Marokkaanse moordenaar. Dit paste toen ineens wèl goed in het beeld.

MOOI BEGIN VOOR HET KLAARSTOMEN VAN DE MASSA VOOR EEN NIEUWE ERELDORDE ( NOVUM ORDO SECLORUM)...

:gsm:

:lol: wat een ontzaglijk stompzinnige complot-theorie.

nard
12-07-05, 10:12
Geplaatst door ronald
....ik denk dat het meer een vastklammen aan een stohalm is.... anders dondert hij helemaal in het water van de krankzinnigheid...

O ja?
Nou op mij maakt hij meer de indruk dat het een beheerste jongeman is die precies weet waarmee hij bezig is. En bij het PBC zijn ze het met me eens.

reason
12-07-05, 10:18
Geplaatst door nard
O ja?
Nou op mij maakt hij meer de indruk dat het een beheerste jongeman is die precies weet waarmee hij bezig is. En bij het PBC zijn ze het met me eens.

Waanzin hoeft zich niet te uiten in de vorm van een continue staat van verwildering.
Een waanzinnige kan heel goed een beheerste indruk maken, het kan onderdeel zijn van zijn waanzin. Bij MB lijkt dat het geval.

contradictio
12-07-05, 11:34
Geplaatst door fien
Hij schijnt gezegd te hebben in de rechtszaal dat hij elke dag bid dat hij hetzelfde blijft denken als nu. Dat geeft toch wel aan dat hij kennelijk toch wel twijfelt aan zijn eigen denk en handelwijze. Als hij er namelijk geen twijfels over had, hoefde hij er ook niet om te bidden.

ik kan niet omschrijven wat ik voelde toen ik dat hoorde op het nieuws..

stel je voor.. alles wat je geleerde je heeft wijsgemaakt, al die Koran texten die zijn aangehaald.. alles waarin je heilig in hebt geloofd blijkt een ONRECHT te zijn geweest en een eenzijdige kijk op het geheel. Je was door je eigen frustraties en wanhoop over onrecht niet in staat om er op dat moment doorheen te prikken. Het ergste nog dat onrecht met de overtuiging dat je Allah swt aan he behagen was, dat je deed wat je werd opgedragen (de Jihad)!!

Mohammad B, troost je met het feit dat Allah swt je heeft laten leven en dat hij blijkbaar andere plannen met je heeft. Troost je met het feit dat Allah swt elke zonde kan vergeven behalve shirk.

David
12-07-05, 13:29
Geplaatst door ibrahimmm
Mohammed B. heeft met Volkert van der Graaff gemeen, dat ze allebei gebruikt zijn om de agenda van hogergeplaatsten tot uitvoer te brengen.

Volkert werd gepakt, want de agenten stonden al klaar. Was dat niet het geval geweest, was hij ontsnapt. In ieder geval op dát tijdstip.
Mohammed B. werd ook snel gepakt. Het tijdsbestek weet ik even niet, maar opvallend kort was zijn vlucht wel. Ook hier stonden agenten klaar om hem op te pakken.

Ten tijde van de moord op Pim Fortuyn was Nederland nog niet klaar voor een moordenaar uit de moslimgemeenschap. "De strijd tegen het terrorisme" was nog niet ver genoeg gevorderd voor de moord op Fortuyn, 8 dagen voor de verkiezingen der Staten Generaal, die hij met glans gewonnen zou hebben.
Men heeft gekozen voor een Nederlander, een links activist...

Met de moord op Van Gogh was het land klaar voor een Marokkaanse moordenaar. Dit paste toen ineens wèl goed in het beeld.

MOOI BEGIN VOOR HET KLAARSTOMEN VAN DE MASSA VOOR EEN NIEUWE ERELDORDE ( NOVUM ORDO SECLORUM)...

:gsm:


:lole:


Trix en haar trawanten hebben het er maar druk mee. Geen wonder dat de Betuwe lijn maar niet afkomt, en al die werkgeversoverleggen mislukken. Die mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd: een tweederangs Agatha Christie romannetje, maar dan echt!

observer
12-07-05, 15:15
Geplaatst door helly2002
Zijn de moslims daar niet beledigd over?
Want als Volkert van der Graaff met de Bijbel in de hand zijn ''prachtige'' daad zou verkondigen, zou heel Christelijk Nederland op hun kop staan

min 1 dan lol ik ben christenen maar zelfs een moordenaar mag zijn geloof hebben .mohamed b enigste wat hij heeft gedaan is theo van gogh wereldberoemd gemaakt meer niet het is gewoon een debiel sorry maar anders kan ik het niet zeggen .als hij denkt dat hij goed heeft gedaan toond dat alleen al aan je zou denken van wel het misbruiken van de koran om een moord te plegen is toch wel wat erger dan bv dan dat men een koran tekst op een schoen of een tas denkt te herkennen

overigens dit had mo b te melden

Mohammed B. heeft gebruik gemaakt van zijn recht om als laatste het woord te kunnnen voeren in het strafproces tegen hem. Voor de rechtbank zei hij onomwonden dat hij opnieuw zou moorden als hij daartoe de kans kreeg: ''Als ik de mogelijkheid zou hebben om het nog een keer te doen, ik zou het precies hetzelfde doen.''

Even daarvoor liet hij ook al weten: ''Mocht ik vrijkomen, dan zou ik precies hetzelfde doen. Precies hetzelfde.'' Hij liet weten zich te laten leiden door zijn religieuze overtuiging.

Gemoord vanwege beledigen Allah
B. richtte ook het woord rechtstreeks tot Anneke van Gogh, de moeder van Theo van Gogh, ten aanzien van wie hij enige verplichting voelde iets te zeggen: ''Ik voel uw pijn niet. Dat kan ik niet. Ik weet niet hoe het is om een kind te verliezen dat met zo veel pijn en tranen op de wereld is gebracht''. Ook zei hij haar zoon niet vermoord te hebben uit haat, ''maar volgens de wet die mij opdraagt van iedereen de kop eraf te hakken die Allah beledigt.''

Officier vanvan justitie Van Straelen eiste eerder vandaag levenslange gevangenisstraf tegen Mohammed B. De uitspraak is over 14 dagen. lijkt me beter om dan levenslang en tbs te vragen kun je zeker maken dat hij nooit meer vrij komt

contradictio
12-07-05, 19:53
Geplaatst door Ronald36
Wat is shirk?

dat je aan Allah swt deelgenoten toekent of iets anders naast hem aanbidt

BiL@L
12-07-05, 20:18
Er zijn in Saudi-Arabië heel wat mensen weer terug op de manhadj as-Salaf gekomen, nadat ze verduidelijking van de Rabbaniyoen (geleerden) hebben gehad. Vervolgens waren dit weer vrije mensen, terwijl zij daarvoor tot op de dood vervolgd konden worden, als ze zich niet hadden aangegeven...

Allaah does not pull the knowledge abruptly from the hearts of people, but he takes away the knowledge by taking [the lives of] the `ulamaa (true scholars). When no `ulamaa are left, people will take ignorant persons for leaders. Those will give them fatwa (religious verdicts) without knowledge. By doing this, they will stray and lead others astray as well. [Al-Bukhari]

Zarathoestra
12-07-05, 20:56
Hij is een godsdienstwaanzinnige, tbs met dwangverpleging is in zijn geval een vereiste.

Ik snap trouwens niet waarom sommige mensen een zieke man nog de grond in willen trappen, zoals die zogenaamd joelende vrienden van Theo die zich even in de kijker kwamen spelen, walgelijk die lijkenpikkers.Noch snap ik waarom het woord aan de familie van het slachtoffer is gegeven ik denk niet dat het rechtsverloop is gebaat bij rancune.

BiL@L
12-07-05, 23:56
Geplaatst door Zarathoestra
Hij is een godsdienstwaanzinnige, tbs met dwangverpleging is in zijn geval een vereiste.

Dit plakkaat is naar alle waarschijnlijkheid onjuist, er is eerder sprake van een interpretatie verschil dan van godsdienstwaanzin, los van eventuele neveneffecten die eraan bijgedragen kunnen hebben.

dicksr
13-07-05, 11:28
Geplaatst door Zarathoestra
Noch snap ik waarom het woord aan de familie van het slachtoffer is gegeven ik denk niet dat het rechtsverloop is gebaat bij rancune.

Een paar jaar geleden zijn in het strafrecht, waar daarvoor het slachtoffer of benadeelden geen rol speelden anders dan als eventuele getuige, bepalingen opgenomen die slachtoffer of benadeelden in staat stellen hun persoonlijk leed te ventileren. Dit om naast dader-hulp ook slachtoffer-hulp een stem te geven.

contradictio
13-07-05, 13:06
Geplaatst door BiL@L
Er zijn in Saudi-Arabië heel wat mensen weer terug op de manhadj as-Salaf gekomen, nadat ze verduidelijking van de Rabbaniyoen (geleerden) hebben gehad. Vervolgens waren dit weer vrije mensen, terwijl zij daarvoor tot op de dood vervolgd konden worden, als ze zich niet hadden aangegeven...

Allaah does not pull the knowledge abruptly from the hearts of people, but he takes away the knowledge by taking [the lives of] the `ulamaa (true scholars). When no `ulamaa are left, people will take ignorant persons for leaders. Those will give them fatwa (religious verdicts) without knowledge. By doing this, they will stray and lead others astray as well. [Al-Bukhari]

Ik ken nog nooit van gehoord Rabbaniyoen (het is toch niet weer een nieuwe sekte of zo he :o ). Maar goed, ervanuitgaande dat ze zo te horen kennis van zaken hebben is de volgende vraag:

de vraag is dus, hoe krijgen we die Rabbaniyoen bij Mohammad B? :p

P.S. wat voor redenen waren er behalve de drie (uit de Koran/Tafsir) bekende redenen nog meer om die, mensen die zich niet aangeven en waarover jij het hebt, tot de dood te vervolgen ?

BiL@L
13-07-05, 13:19
Geplaatst door contradictio
Ik ken nog nooit van gehoord Rabbaniyoen (het is toch niet weer een nieuwe sekte of zo he :o ). Maar goed, ervanuitgaande dat ze zo te horen kennis van zaken hebben is de volgende vraag:

de vraag is dus, hoe krijgen we die Rabbaniyoen bij Mohammad B? :p

P.S. wat voor redenen waren er behalve de drie (uit de Koran/Tafsir) bekende redenen nog meer om die, mensen die zich niet aangeven en waarover jij het hebt, tot de dood te vervolgen ?

Vraag maar aan iemand die Arabisch kan in jouw omgeving wat Rabbaniyoen is, of vraag een jood wat Rabbi is.

Wat betreft je ps: ?

contradictio
13-07-05, 14:06
Geplaatst door BiL@L
Vraag maar aan iemand die Arabisch kan in jouw omgeving wat Rabbaniyoen is, of vraag een jood wat Rabbi is.

Wat betreft je ps: ?

Ik kan zelf Arabsich :ego: :giechel:
en ik weet dat Rabbaniyoen iets in de trant van "de volgelingen van God" betekent

je zei:
"terwijl zij daarvoor tot op de dood vervolgd konden worden, als ze zich niet hadden aangegeven"

Ik vroeg me gewoon af wat die mensen hebben gedaan dat ze daarvoor tot op de dood werden vervolgd (en door wie)...

P.S. verzoekje om af een toe een smiley te gebruiken (soms denk ik namelijk dat je chagerijnig bent en ik zie dat graag ontkracht):p

salaam

BiL@L
13-07-05, 14:30
Geplaatst door contradictio
Ik vroeg me gewoon af wat die mensen hebben gedaan dat ze daarvoor tot op de dood werden vervolgd (en door wie)...

Deze mensen hangen de khaaridjie ideologie aan, of kenmerken daarvan zoals irdjaa', takfier (wat overigens niet alleen bij de excentriekelingen aanwezig is, daar onwetendheid zich bij eenieder voor kan doen)... Heel kort samengevat komt dat erop neer dat mensen (onterecht) om het leven gebracht kunnen worden en dat rebellie tegen de gevestigde orde gesteund wordt onder bepaalde omstandigheden. Dit allemaal vanuit een intepretatie van de godsdienst die in contradictie is aan het voorbeeld en de uitleg van de profeet vrede en zegeningen zij met hem, zoals hij deze aan zijn metgezellen heeft onderwezen, en zoals deze metgezellen het aan hun kinderen hebben doorgegeven.

The Prophet, may Allaah bless him and grant him peace, said, "If Allaah desires good for someone, He gives him understanding in the deen. Knowledge is gained by learning." Abu Dharr pointed to his neck and said, "If you were to put the sword here and I thought that I could finish one sentence which I heard from the Prophet, may Allaah bless him and grant him peace, before you finished me, I would say it." Ibn 'Abbas said [in the tafsir of 3:79], "Be people of religious knowledge (rabbaniyun), people of forbearance and fiqh."

It is said that the rabbani is the one who instructs people with simple knowledge before deeper knowledge.

Wa salaam

sjaen
13-07-05, 16:13
Geplaatst door BiL@L
Dit plakkaat is naar alle waarschijnlijkheid onjuist, er is eerder sprake van een interpretatie verschil dan van godsdienstwaanzin, los van eventuele neveneffecten die eraan bijgedragen kunnen hebben.


In mijn ogen is het pure Godsdienstwaanzin, niet meer en volgens zijn eigen uitspraak /getuigenis zeker niet minder.

BiL@L
13-07-05, 16:19
Geplaatst door sjaen
In mijn ogen is het pure Godsdienstwaanzin, niet meer en volgens zijn eigen uitspraak /getuigenis zeker niet minder.

Ik had me verlezen toen ik daarop had gereageerd. Dus bij deze een rectificatie. Misschien is hij dat wel inderdaad. Maar zekerweten kan ik dat niet.

mireille
13-07-05, 17:12
Geplaatst door Zarathoestra
Hij is een godsdienstwaanzinnige, tbs met dwangverpleging is in zijn geval een vereiste.

Ik snap trouwens niet waarom sommige mensen een zieke man nog de grond in willen trappen, zoals die zogenaamd joelende vrienden van Theo die zich even in de kijker kwamen spelen, walgelijk die lijkenpikkers.Noch snap ik waarom het woord aan de familie van het slachtoffer is gegeven ik denk niet dat het rechtsverloop is gebaat bij rancune.

Och? U vindt dus dat slachtoffers of hun vertegenwoordigers geen recht van spreken meer hebben in een rechtszaak?

In het geval van Dutroux hadden alle ouders van de vermoorde kinderen weldegelijk een aparte advokaat om hun rechten extra op te eisen. Vind je ook dat ze die mensen maar uit de rechtzaal hadden moeten verwijderen wegens "lijkenpikkerij" vermits Dutroux een zieke psychopaat was??

Zarathoestra
13-07-05, 20:17
Geplaatst door mireille
Och? U vindt dus dat slachtoffers of hun vertegenwoordigers geen recht van spreken meer hebben in een rechtszaak?
Inderdaad, het voegt niets toe, als jij dat anders ziet mag je me dat volgaarne uitleggen. Ik vind het trouwens alleen voor de nabestaande gelden, ik kan begrijpen dat het voor hen niet makkelijk is om zo'n klap te verwerken maar voor het verloop van de rechtszaak is hun spreken niet relevant. De confrontatie tussen dader en slachtoffer is altijd pijnlijk maar we leven niet meer in de middeleeuwen waarin misdadigers aan de schandpaal worden genageld. Het is contra productief, een schijn vertoning.


In het geval van Dutroux hadden alle ouders van de vermoorde kinderen weldegelijk een aparte advokaat om hun rechten extra op te eisen. Vind je ook dat ze die mensen maar uit de rechtzaal hadden moeten verwijderen wegens "lijkenpikkerij" vermits Dutroux een zieke psychopaat was??
Inderdaad al die commotie is niet nodig een rechtszaak moet er altijd voor waken een publiekelijke schandpaal vertoning te worden. Ik vind dat dus bij alle rechtszaken gelden.

sjaen
13-07-05, 23:33
Inderdaad al die commotie is niet nodig een rechtszaak moet er altijd voor waken een publiekelijke schandpaal vertoning te worden. Ik vind dat dus bij alle rechtszaken gelden. [/B]


Je vergeet een ding, nabestaande en/of slachtoffer zijn géén publiek!!!!!!!!!