PDA

Bekijk Volledige Versie : Vergeten



Victory
11-07-05, 23:29
Ik was vergeten waarom ik hier lang geleden wegging totdat mijn bericht verwijderd werd. Maroc.nl is zo bang om hun financiers te verliezen dat ze alles doen om hun baasjes blij te houden.

Van het doorgeven van ips tot het promoten van corruptie in de harten van de Moslims tot aan met het verwijderen van toespraken van onze gerespecteerde geleerden.

Vuur is wat jullie zullen oogsten.

Leopold
11-07-05, 23:30
Waarom ben je teruggekomen dan?

En ga je nu weer weg, nu je hebt gemerkt dat er niets veranderd is? :zwaai:

Misschien kun je Farid26 op Maghreb Online eens opzoeken, die vond het hier ook al een zionistisch rattenhol of iets dergelijks. :hihi:

P.S. Viel je eerder al door de mand met je zogenaamde 'hoge opleiding' toen je dacht dat Nieuw Zeeland in Nederland lag, nu blijk je zelfs zo kort van geheugen dat je 'vergeten' bent waarom je ooit was afgetaaid van hier. Kruip maar snel weer terug onder je steen, loser.

Victory
11-07-05, 23:37
Er was een tijd dat wij hier in de meerderheid waren. Jammer genoeg is dat verledentijd. 'Dat waren de tijden!' :D

Maar, wees maar niet bang. Binnenkort ben ik hier weg.

Leopold
11-07-05, 23:37
Geplaatst door Victory
Binnenkort ben ik hier weg.
Waarom niet per direct? Toon je eens als een echte man van zijn woord.

delirious
11-07-05, 23:43
Geplaatst door Victory
Ik was vergeten waarom ik hier lang geleden wegging totdat mijn bericht verwijderd werd. Maroc.nl is zo bang om hun financiers te verliezen dat ze alles doen om hun baasjes blij te houden.

Van het doorgeven van ips tot het promoten van corruptie in de harten van de Moslims tot aan met het verwijderen van toespraken van onze gerespecteerde geleerden.

Vuur is wat jullie zullen oogsten.

:moe:

Bofko
11-07-05, 23:47
Geplaatst door Victory
Er was een tijd dat wij hier in de meerderheid waren. Jammer genoeg is dat verledentijd. 'Dat waren de tijden!' :D

Maar, wees maar niet bang. Binnenkort ben ik hier weg.

Dat zou jammer zijn. Ik vind ook dat er te weinig van ´jullie´zijn.
Niks is dodelijker voor een forum dan een groepje mensen dat het met elkaar eens zijn.

Irnas
12-07-05, 00:03
Van het doorgeven van ips tot het promoten van corruptie in de harten van de Moslims
Corruptie in het harten van de moslims???
Dan moet je die bommen pakken zoals jullie dat doen in Marokko, Turkje, Saodie-Arabie, Algerije, Egypte.


Vuur is wat jullie zullen oogsten.

Is het moeilijk om mensen hier op te blazen?

Victory
12-07-05, 00:10
Geplaatst door Bofko
Dat zou jammer zijn. Ik vind ook dat er te weinig van ´jullie´zijn.
Niks is dodelijker voor een forum dan een groepje mensen dat het met elkaar eens zijn.

Ik ga (/praat) liever met mensen om die precies hetzelfde gedachtegoed aanhangen.

delirious
12-07-05, 00:11
Geplaatst door Victory
Ik ga (/praat) liever met mensen om die precies hetzelfde gedachtegoed aanhangen.


:zwaai:

Victory
12-07-05, 00:14
Geplaatst door Irnas
Corruptie in het harten van de moslims???
Dan moet je die bommen pakken zoals jullie dat doen in Marokko, Turkje, Saodie-Arabie, Algerije, Egypte.



Is het moeilijk om mensen hier op te blazen?

Probeer eens coherente zinnen te schrijven, mischien begrijp ik er dan wat van.

Bofko
12-07-05, 00:15
Geplaatst door Victory
Ik ga (/praat) liever met mensen om die precies hetzelfde gedachtegoed aanhangen.

Dat doe je in real-life toch al, net als de meeste mensen ?

Ik hoef mijn eigen mening niet te horen want die ken ik al. :lachu:

Irnas
12-07-05, 00:15
Geplaatst door Victory
Ik ga (/praat) liever met mensen om die precies hetzelfde gedachtegoed aanhangen.
Blijf geďsoleerd in je groepje. Mensen met anderen visie moet je :motorzaag

In elqalem.nl mag je als moslim daar je mening niet vertellen. Je moet daar de visie van Bin Laden hebben om daar te discussiëren.
De wereld zal beter worden zonder :terrorist

Victory
12-07-05, 00:25
Geplaatst door Irnas
Blijf geisoleerd in je groepje. Mensen met anderen visie moet je :motorzaag

In elqalem.nl mag je als moslim daar je mening niet vertellen. Je moet daar de visie van Bin Laden hebben om daar te discussieren.

De wereld zal beter worden zonder jullie.

De meeste van de wahhabisten (Bin Laden en Al-Qaede) willen mijn soort zo snel mogelijk bekeerd of dood hebben. Ik weet zeker dat ik daar minder welkom ben dan de ongelovigen.

Al-Qaede is de bastaard kindje van de V.S. & "Israel".

Zie jij jezelf als een Moslim ofzo?

sjaen
12-07-05, 00:28
Geplaatst door Victory
Ik was vergeten waarom ik hier lang geleden wegging totdat mijn bericht verwijderd werd. Maroc.nl is zo bang om hun financiers te verliezen dat ze alles doen om hun baasjes blij te houden.

Van het doorgeven van ips tot het promoten van corruptie in de harten van de Moslims tot aan met het verwijderen van toespraken van onze gerespecteerde geleerden.

Vuur is wat jullie zullen oogsten.

Oeh oeh, ik haat dat. Nu barst ik van nieuwsgierigheid!!

BTW. Ik hou niet van censuur.


Het Vrije Woord
Als we dat verliezen, verliezen we alles !

Irnas
12-07-05, 00:32
Al-Qaede is de bastaard kindje van de V.S. & "Israel".
Heeft VS Bin Laden geleerd om te doden en te onthoofden in de naam van Allah? Is het VS die Bin Laden in de Islam heeft onderwezen?


Zie jij jezelf als een Moslim ofzo?
Jullie zijn degennen die bepalen wie moslim is en wie niet. Het is niet aan mij om te bepalen of ik moslim ben on niet.
Wanneer jullie van mening zijn dat iemand niet moslim is, wordt hij door jullie
:kalasniko

Victory
12-07-05, 00:33
Geplaatst door Bofko
Dat doe je in real-life toch al, net als de meeste mensen ?

Ik hoef mijn eigen mening niet te horen want die ken ik al. :lachu:

Klopt, maar ik wil liever de ideeën van andersdenkenden niet horen zodat het mij niet beďnvloed. Als bijvoorbeeld slecht over je geloof gesproken wordt, moet je daar weggaan als Moslim zijnde (anders wordt gezien als eens een van hun).

Irnas
12-07-05, 00:39
Geplaatst door Victory
Klopt, maar ik wil liever de ideeën van andersdenkenden niet horen zodat het mij niet beďnvloed. Als bijvoorbeeld slecht over je geloof gesproken wordt, moet je daar weggaan als Moslim zijnde (anders wordt gezien als eens een van hun).


Dit zijn typisch ideeën van die moordenaars die anderen doden omdat ze ander ideeën hebben. Maar het verbaasd me dat je in een forum bent.
Een forum is bedoel om te discussiëren tussen mensen met verschillende ideeën.

Victory
12-07-05, 00:39
Geplaatst door Irnas
Heeft VS Bin Laden geleerd om te doden en te onthoofden in de naam van Allah? Is het VS die Bin Laden in de Islam heeft onderwezen?


Jullie zijn degennen die bepalen wie moslim is en wie niet. Het is niet aan mij om te bepalen of ik moslim ben on niet.
Wanneer jullie van mening zijn dat iemand niet moslim is, wordt hij door jullie
:kalasniko

Ik denk dat jij last hebt van een hoge bloeddruk.

-> http://www.huisartsen.nl

Bofko
12-07-05, 00:41
Geplaatst door Victory
Klopt, maar ik wil liever de ideeën van andersdenkenden niet horen zodat het mij niet beďnvloed. Als bijvoorbeeld slecht over je geloof gesproken wordt, moet je daar weggaan als Moslim zijnde (anders wordt gezien als eens een van hun).

Je bent wel heel eerlijk.

Als mensen je beledigen zou ik ook snel wegwezen , maar is ´kritisch´ ook ´slecht´ ?

Tsja Victory, het stikt hier niet alleen van de materiele en consumtieve verleidingen maar ook nog eens van de meningen.

Victory
12-07-05, 00:42
Geplaatst door Irnas
Dit zijn typisch ideeën van die moordenaars die anderen doden omdat ze ander ideeën hebben. Maar het verbaasd me dat je in een forum bent.
Een forum is bedoel om te discussiëren tussen mensen met verschillende ideeën.

Ik wil geen mensen vermoorden, maar ik weet dat jij op dat soort dingen gijlt.

Een forum is bedoeld om te discussieren (PUNT)

Nogmaals: http://www.huisartsen.nl

sjaen
12-07-05, 00:46
Geplaatst door Victory
Klopt, maar ik wil liever de ideeën van andersdenkenden niet horen zodat het mij niet beďnvloed. Als bijvoorbeeld slecht over je geloof gesproken wordt, moet je daar weggaan als Moslim zijnde (anders wordt gezien als eens een van hun).

Als iemand tegen je zegt; spring van de brug, doe jij dit dan?!!!!

Victory
12-07-05, 00:52
Geplaatst door sjaen
Als iemand tegen je zegt; spring van de brug, doe jij dit dan?!!!!

Ligt eraan wie die 'iemand' is, en waarom ik moet springen. Hoezo?

sjaen
12-07-05, 00:59
Geplaatst door Victory
Ligt eraan wie die 'iemand' is, en waarom ik moet springen. Hoezo?

I'll rest my case!

Victory
12-07-05, 01:02
Geplaatst door sjaen
I'll rest my case!

Je bereikt wel heel snel je conclusies.

gh.wille
12-07-05, 01:04
Geplaatst door Victory
Ik was vergeten waarom ik hier lang geleden wegging totdat mijn bericht verwijderd werd. Maroc.nl is zo bang om hun financiers te verliezen dat ze alles doen om hun baasjes blij te houden.

Van het doorgeven van ips tot het promoten van corruptie in de harten van de Moslims tot aan met het verwijderen van toespraken van onze gerespecteerde geleerden.

Vuur is wat jullie zullen oogsten.

Beste Victory ,

Naar mijn bescheiden mening heeft Allah geen slaven !
Het zijn de mensen die slaven hebben, zij hebben ze verzonnen !

V.G.G.

Victory
12-07-05, 01:07
Geplaatst door gh.wille
Beste Victory ,

Naar mijn bescheiden mening heeft Allah geen slaven !
Het zijn de mensen die slaven hebben, zij hebben ze verzonnen !

V.G.G.

Wij zijn allemaal slaven van Allah (swt). Geen adem zal genomen worden zonder dat Allah (swt) daarvoor toestemming heeft gegeven.

vlegeltje
12-07-05, 01:08
Hoi Vic,

Beheer sucks, maar laat je daardoor niet wegjagen. ;)

Irnas
12-07-05, 01:13
Geplaatst door Victory
Wij zijn allemaal slaven van Allah (swt). Geen adem zal genomen worden zonder dat Allah (swt) daarvoor toestemming heeft gegeven.

Moordenaars, verkrachters, dieven krijgen dus toesteming van Allah.

Met andere woorden je Allah geeft zijn slaven de opdarcht om te doden en te stelen en wanneer ze dat doen, stopt hij ze in de hel.

vlegeltje
12-07-05, 01:21
Geplaatst door Irnas
Moordenaars, verkrachters, dieven krijgen dus toesteming van Allah.

Met andere woorden je Allah geeft zijn slaven de opdarcht om te doden en te stelen en wanneer ze dat doen, stopt hij ze in de hel.

Hoi Vic,

Ik kan me wel voorstellen dat je met dit soort zieke 'andersdenkenden' niet wil omgaan. :(

;)

ronald
12-07-05, 01:23
Geplaatst door Victory
Wij zijn allemaal slaven van Allah (swt). Geen adem zal genomen worden zonder dat Allah (swt) daarvoor toestemming heeft gegeven.


...deze persoon heeft dus niets van God noch Godsdienst begrepen.....zielig....... nu weet ik weer waarom ik maroc.nl een tijd heb laten liggen.

Victory
12-07-05, 01:26
Geplaatst door Irnas
Moordenaars, verkrachters, dieven krijgen dus toesteming van Allah.

Met andere woorden je Allah geeft zijn slaven de opdarcht om te doden en te stelen en wanneer ze dat doen, stopt hij ze in de hel.

Zonder de toestemming van Allah (swt) kan niks gebeuren. Alles zal ophouden met bestaan.

Wij in tegenstelling tot veel andere wezens zoals de engelen, hebben een vrije wil gekregen. Doch, zelfs als wij een zonde begaan is dit gebeurd met de toestemming tot het hebben van een vrije wil.

Met de toestemming van Allah (swt) heb jij de 'macht' om te kiezen tussen goed en kwaad, hemel en hel.

Victory
12-07-05, 01:29
Geplaatst door vlegeltje
Hoi Vic,

Beheer sucks, maar laat je daardoor niet wegjagen. ;)

Na vier jaar nog steeds 'ondeugend' zie ik. :)

Al Sawt
12-07-05, 01:31
Geplaatst door Irnas
Heeft VS Bin Laden geleerd om te doden en te onthoofden in de naam van Allah? Is het VS die Bin Laden in de Islam heeft onderwezen?
VS heeft hem getraind, gewapend en gefinanceerd.

Irnas
12-07-05, 01:31
Geplaatst door Victory
Zonder de toestemming van Allah (swt) kan niks gebeuren. Alles zal ophouden met bestaan.

Alles wat mensen doen is volgens je niet meer dan het uitvoeren van de opdracht van Allah.
Maar wanneer ze dat opdracht uitvoeren gaan ze naar de hel.!!

Als je de opdracht van Allah uitvoert, ga je toch naar de hemel.

vlegeltje
12-07-05, 01:31
Geplaatst door ronald
...deze persoon heeft dus niets van God noch Godsdienst begrepen.....zielig.......

Hoezo?

Omdat hij gelooft in predestinatie?

Protestanten geloven daar ook in.
Dus die hebben er ook niks van begrepen? :hihi:

vlegeltje
12-07-05, 01:32
Geplaatst door Victory
Na vier jaar nog steeds 'ondeugend' zie ik. :)

;)

ronald
12-07-05, 01:35
Geplaatst door vlegeltje
Hoezo?

Omdat hij gelooft in predestinatie?

Protestanten geloven daar ook in.
Dus die hebben er ook niks van begrepen? :hihi:


Nee natuurlijk niet....daar had ik het niet over. De vraag is of hij werkelijk in predestinatie gelooft of maar zijn " eigen" god heeft geschapen.

Oeroeboeroe
12-07-05, 01:35
Tsja, wat zou Allah er zelf van vinden, van deze onzin?

tr_imparator
12-07-05, 01:36
Geplaatst door Victory
Ik denk dat jij last hebt van een hoge bloeddruk.

-> http://www.huisartsen.nl

1. niet medicamenteus; bij onvoldoende effect:
2. +diureticum of selectieve beta1-blokker; bij onvoldoende effect:
3. +diureticum + selectieve beta1-blokker; bij onvoldoende effect:
4. (+-) ACE-remmer, calciumantagonist, alfablokker.

:cool:

Victory
12-07-05, 01:37
Ik ben niet over predestinatie aan het praten.

Wat ik zeg is dat wij (de planeten, alles) ons niet eens kunnen bewegen, als Allah (swt) daar geen toestemming voor heeft gegeven.

Als je de batterijen van je klok verwijderd, zal de klok niet meer verder kunnen tellen. Daar heb ik het over.

Victory
12-07-05, 01:44
Maar voor wie geinterseerd is in predestinatie en vrije wil:

Boek: The Justice Of God Compulsion Or Freedom

Chapter 1 :: The Differences

The most vital difference amongst the Muslim sects; is the question of compulsion or freedom of man in his actions.

There are four groups:
1. The Mu’tazilah say that man is completely free to do whatever he wished, and that Cod has no power over his actions at all. This view is known as tafwiz delegation of power by God to man. This group is also known as Qadariyyah.

2. The Mujabbirah (also known as Jabriyyah) say that "man has no power over any of his actions. He is a tool in the hands of Allah like pen in our hand." This view is known as jabr-compulsion.

3. The Asha’irah say that man has no power or will of his own in his actions; but he still ’earns’ or "acquires" the action. The term they use to describe their belief is kasb which literally means to earn, to acquire. What they actually mean is a riddle.

4. The Shi’ah Ithna-’Asharis says that man is neither completely independent of Allah nor compelled by Allah, but the actual position is between these two extremes. The Shi’ite belief is known as al-amr bayna ’1-amrayn. This will be explained later on.

It will be seen that the theories of Mu’tazilah, the Mujabbirah and the Shi’ah are easily understood for what they stand. But the Ashairah’s theory of kasb is as incomprehensible as the Christians’ belief of three-in-one god. it is clear that they have used the term kasb as a mask to hide their actual belief which is completely identical to the Mujabbirah’s belief of compulsion. ’Allamah Shibli Nu’mani, a famous Sunni scholar of India, says, "Those who were bold enough, openly adopted the belief in compulsion and came to be known as Jabriyyah. Those who were hesitent to use the word jabr, used the guise of ’kasb’ and ’iradah’. This guise was invented by Abu ’1-Hasan al-Ash’ari." I, therefore, will treat both the Jabriyyah and the Asha’irah as one. And as the present days’ Sunnis are all Asha’irah and as the topic under discussion is of vital importanca, I propose to deal with it in some detail.


Chapter 2 :: The Sunnis' Belief

The position of the Sunnis in this respect has been explained by Imam Abu Hamid al-Ghazali as follows: ’No act of any individual even though it is earned (kasb) by him, is independent of the will of Allah for its existence; and there does not occur in either the physical or the extra-terrestrial world the wink of an eye, the hind of a thought, or the most sudden glance, except by the decree of Allah, of His power, desire and will. This includes evil and good, benefit and harm, success and failure sin and righteousness, obedience and disobedience, polytheism and true belief."

It will not be out of place to mention that this belief was invented by, and under the influence of, Banu Umayyah to provide a respectable mask to their debauchery and tyranny As ’Allamah Shibli Nu’mani has admitted in his book ’Ilmu’l-Kalam:
"Although all the causes were present which were responsible for the differences in faith, yet the political differences started the ball rolling. The reign of Banu Umayyah was full of cruelty and bloodshed; and in reaction to that there was a Spirit of revolt among the common people. But the well-wishers of the government always silenced the people by saying that ’whatever happens takes place according to the will of Almighty, and as such people should not raise their voice at all. Everything was destined beforehand; and whatever happens, good or bad, happens according to the will of Allah; and we should bow down to that."

I think this disclosure-that the idea of jabr (and its disguised version known as ’kasb’) was nothing but a weapon of tyrant rulers to subdue the oppressed masses-is more than enough to discredit this belief.


Chapter 3 :: The Shi'ite Belief

1. Al-Amr Bayna ’1-Amrayn

The Shi’ah Ithna-’Asharis, on the other hand, say that we know the difference between falling down from a roof-top and coming down by ladders. The second act is done by our own power, will and intention; while the falling down is not so. And we know that our actions are not like falling down from the roof-top; instead they are like coming down the ladder with out own will and power Therefore, what we do are our own actions and should not be attributed solely to Allah.

Again, we see that there are some of our actions for which we are either praised or blamed, while for other happenings we are neither praised nor condemned. It clearly shows that the first category is within our power and will, and the second category is beyond our wll and power. For example, we may be advised to treat an ailment in this or that way, but we cannot be advised to recover from the illness. It means that getting treatment is within our power, but getting well is not within the sphere of our activities.

Therefore, we say that there are many things and aspects of life which are within our power and will, while some others are not within our power, Those things for which we can be advised praised or blamed, are within our power and will. And the commandments of religion (the Shariah)’ come under this category, because we have been advised or ordered to do this and not to do that, and because we are praised when we obey those commands and blamed when we disobey them. Therefore, it is absolutely wrong to say that our sins and righteousness, our obedience and disobedience, our true beliefs and wrong belief are by decree of Allah and His desire and will.

Shaykh as-Saduq says, "Allah possesses foreknowledge of human actions, but does not compel them to act in any particular manner" But neither does this mean that man is completely independent of Allah. In fact, the power and will to act as we like is given to us by Allah. Thus Imam Ja’far as-Sadiq (peace be upon him) said, "There is no compulsion (by Allah), nor is there absolute delegation of power (from Allah to man); but the real position is between these two extremes, al-amr bayna ’1-amryan.

The following example clearly portrays this "middle position". Suppose a man’s hand is totally paralysed to an extent that he cannot move even a finger A doctor has fitted an electrical device on his hand which, on being switched on, enables the man to use his hand freely in a normal way. The device is activated by a remote control which the doctor keeps in his own custody. When the doctor switches the device on, the man uses his hand in any way he intends, but when the device is off, he cannot do nothing. Now if the device is on and the patient does any work, can that work be attributed independently to him? No because the power comes from that device which is fully controlled by the doctor, Then can it be attributed to the doctor? No, because the man had done it by his own free will and choice. This is exactly the position of our activities. We are not under compulsion because the will and choice is ours; nor are we completely independent, because the power to do whatever we intend to do comes from God.’

And at what point does our ability to do things start? Imam Musa al-Kazim (peace be upon him) said, "A man acquires that ability when four conditions are fulfilled:1. when there is nothing to hinder his plans; 2. his health , 3. the faculties (needed for that work) are up to the required standard; and 4. Allah provides him the occasion of that work. When all these conditions are fulfilled, a man becomes capable of acting according to his own free will."

When asked for an example, the Imam said, "Let us suppose that there is a man, without any hindrance, of good health and proper strength; yet he cannot commit adultery unless he finds a woman. When he gets a woman (and the fourth condition is fulfilled), then it is up to him to choose one of the two alternatives: either he controls his evil emotions and saves himself as (Prophet) Yusuf did, or he commits adultery. If he protects himself from that sin, it will not be by compulsion of Allah (as some people think). And if he commits the sin, it does not mean that he was above the power of Allah (as others think)."


2. Predestination & the Day of Judgement

According to our point of view, if any one believes in predestination, then he cannot at the same time believe in the day of judgement (qiyamat). If Allah decrees every act which is done by us, then why should He inflict punishment upon us for those sins, evils and transgressions, for polytheism, disbelief and immoralities which He Himself predestined for us. It will be gross injustice.

Here is a talk of Imam Musa al-Kazim (peace be upon him) in his childhood with Imam Abu Hanifah, the founder of the Hanafi school of Sunni laws:-Abu Hanifah once went to meet Imam Ja’far as-Sadiq (peace be upon him). The Imam was inside his house and Abu Hanifah was waiting for him to come out. In the meantime, a small child came out and Abu Hanifah, just to pass some time, asked him, "0 child, from whom is the action of man?" The child at once said, "0 Abu Hanifah, there are only three imaginable sources: either the man himself is the originator of his action; or God is the doer of that action; or both together are the originators of that action. Now if God is the doer of the actions of man, then why does He inflict punishment on man for the sins? Is it not injustice (zulm)? And Allah says, "Verily Allah is not unjust to His creatures." And if both man and God are partners in that crime, then is it not gross injustice that the powerful partner (i.e., Cod) punishes the weaker partner (i.e., man) for an action which both of them performed together? And as these two alternatives are proved to be illogical and impossible, the third theory is proved to be correct that man does his actions by his own power and will."I Abu Hanifah kissed the forehead of the child. That child was Musa, later known as al-Kazim, the seventh Imam of the Shi’ahs.


3. Abu Hanifah’ & Bahlul. "STORY"

Imam Abu Hanifah, of course, believed that man does nothing by his own will apd power inspite of the clever and logical discourse ’Of Imam Musa al-Kizim, mentioned above, he did not change his belief. Once his heory led to a tragi-comic event.

Bahlul means wise and chief. It was the name of a famous companion of Imam Ja’far as-Sadiq who lived up to the last days of Imam ’Ali an-Naqi and saw Imam Hasan al-’Askari also. As a twist of fate, he is commonly referred to as Bahlul ’Majnun’ (Bahlul, the lunatic). This is so because he pretended to be insane in order to save himself from the responsibilities of judgeship offered to him by the Caliph Harun ar-Rashid. But, wise as he was, he took advantage of his supposed lunacy and always censured great people of his time (including the kings) for their short-comings.

Once he heard Imam Abu Hanifah (who lived in Kufa) telling his disciples that," I have heard three things from Imam Ja’far as-Sadiq which I think are wrong." The disciples asked what those things were. Imam Abu Hanifah said:

"First of all, Imam Ja’far as-Sadiq says that Allah cannot be seen. But it is wrong. If a thing does exist, then it must be seen. Secondly, he says that Satan will be punished in Hell. But it is absurd. Because Satan was created from fire: how can fire do any harm to a thing or person made of fire? Thirdly, he says that a man’s action is done by his will and power, and that he is responsible for it. But it is wrong because all the actions of man are done by Allah’s will and power, and Allah is, actually, responsible for it."

The disciples’ applaud had just begun when Bahlull took a lump of clay and sent it hurtling towards Abu Hanifah. It hit him on the forehead, he cried in anguish and pain. The disciples caught Bahlul, and Abu Hanifah took him to the judge.

The judge heard the complaint and asked Bahlul whether the allegation was true.

Bahlul: "0 Judge! Imam Abu Hanifah alleges that he is suffering from a searing pain in his head because of the clay which hit him. But I think he is lying. I cannot believe him until I see the pain."

Abu Hanifah: "You really are mad! How can I show you the pain? Has anybody ever seen a pain?"

Bahlull: "But 0 Judge, he was just teaching his disciples that if a thing does exist, then it must be seen. As he cannot show the pain, I submit that according to his own belief, he is not suffering from any pain at all"

Abu Hanifah: "Oh! my head is splitting because of the pain."

Bahlul: "0 Judge, there is another matter which I just remembered. He was also telling his disciples that as Satan is made of fire, the fire of Hell cannot do him any harm. Now man is made of clay, as the Qur’an says, and it was a lump of clay which hit him. I wonder how can he claim that a lump of Clay did harm to a man made of clay?"

Abu Hanifah: "0 Judge! Bahlul wants to go Scot free by his verbosity. Please, take my revenge from him."

Bahlul: "0 Judge, I think lmam Abu Hanifah has very wrongfully brought me in this court. He was just teaching his disciples that all the actions of man are done by Allah, and that Allah is responsible for those actions. Now, why did he bring me here? if he really is suffering from the effect of that lump of clay, he should file suit against Allah who did hit him with that clay. Why should a poor harmless person like me be brought to the court. When all I am supposed to do was in fact done by Allah?"

The judge acquitted Bahlul.

Irnas
12-07-05, 01:44
Als je de batterijen van je klok verwijderd, zal de klok niet meer verder kunnen tellen. Daar heb ik het over. [/B]
Betterijen geven de klok de energie om te tellen.

Geeft Allah ook mensen de energie om te doden en te stelen? Ik dacht dat Allah mensen verantwoordelijk stelt voor hun misdaden.

vlegeltje
12-07-05, 01:44
Geplaatst door ronald
Nee natuurlijk niet....daar had ik het niet over. De vraag is of hij werkelijk in predestinatie gelooft of maar zijn " eigen" god heeft geschapen.

Nee, de vraag is of iemand die in predestinatie gelooft zielig is.
Daar kwam jij namelijk mee aanzetten.

En niet of het godsbeeld van Victory wel aan jouw kwaliteitseisen voldoet.

sjaen
12-07-05, 01:48
Geplaatst door Oeroeboeroe
Tsja, wat zou Allah er zelf van vinden, van deze onzin?



Niets van dat wat is in zichzelf goed of slecht.
Het goede of kwade behoort niet tot een domein van de werkelijkheid, maar komt voort uit menselijke daden. Mensen zijn in staat tot beestachtig gedrag maar ook tot ontroerende liefde. Het is in het handelen van de mens dat het goede of kwade gestalte krijgt. Dat betekent ook dat de verantwoordelijkheid voor goed en kwaad bij mensen berust.

Dus niet bij een transcendente God of Duivel.

Het koningrijk is uitgespreid over de aarde.............................
maar de mensen zien het niet.

tr_imparator
12-07-05, 01:48
Geplaatst door Irnas
Betterijen geven de klok de energie om te tellen.

Geeft Allah ook mensen de energie om te doden en te stelen? Ik dacht dat Allah mensen verantwoordelijk stelt voor hun misdaden.


elke ziel zal de dood smaken; u zult zeker worden betaald met het volle loon op de Dag van de Wederopstanding. Wie dan gevrijwaard wordt van het Vuur en toegelaten wordt tot het paradijs, zal triomf oogsten. Het huidige leven is slechts de vreugde van een hersenschim (Koran 3: 185)

Lampo
12-07-05, 01:51
Geplaatst door Victory
Ik ben niet over predestinatie aan het praten.

Wat ik zeg is dat wij (de planeten, alles) ons niet eens kunnen bewegen, als Allah (swt) daar geen toestemming voor heeft gegeven.

Als je de batterijen van je klok verwijderd, zal de klok niet meer verder kunnen tellen. Daar heb ik het over.

Sinds het onstaan van het heelal is in die 13,5 miljard jaar alles volgens de regel van oorzaak en gevolg afgelopen.

Van enige invloed daarop van een hogere macht is nog nooit iets gebleken.

Die hogere macht:

1. bestaat derhalve niet
of
2. bemoeit zich er sinds de stichting niet meer mee

En de batterij loopt gestadig leeg, tot alles weer zwart/energie"loos" is.

Irnas
12-07-05, 01:54
Geplaatst door tr_imparator
[B]elke ziel zal de dood smaken;
Is dat nieuws, discussie of iets anders?
Ook dieren weten dat ze dood zullen gaan en ze ze bang van de dood.

vlegeltje
12-07-05, 01:55
Geplaatst door Victory
Ik ben niet over predestinatie aan het praten.


Goede nuancering van wat je wel bedoelt (dat stuk hierboven).


LOL@3. Abu Hanifah’ & Bahlul. "STORY" :melig:

Victory
12-07-05, 01:57
Geplaatst door Lampo
Sinds het onstaan van het heelal is in die 13,5 miljard jaar alles volgens de regel van oorzaak en gevolg afgelopen.

Van enige invloed daarop van een hogere macht is nog nooit iets gebleken.

Die hogere macht:

1. bestaat derhalve niet
of
2. bemoeit zich er sinds de stichting niet meer mee

En de batterij loopt gestadig leeg, tot alles weer zwart/energie"loos" is.

Zoals Stephan Hawking zei: Als er een fout van 1.10^-17 was tijdens de big bang, zou niks zijn ontstaan. Het is daarom onmogelijk dat dit niet door een hogere macht gedaan is.

De kans dat zoiets door toeval goed zal gaan is 0.

ronald
12-07-05, 01:59
Geplaatst door vlegeltje
Nee, de vraag is of iemand die in predestinatie gelooft zielig is.
Daar kwam jij namelijk mee aanzetten.

En niet of het godsbeeld van Victory wel aan jouw kwaliteitseisen voldoet.


Je snapt me alweer niet...maar dat ga ik niet uitleggen. Hij verbindt zijn slaaf-zijn met predestinatie. Ik spreek hem aan over zijn slaaf-gevoelens. Je zit op een verkeerd spoor. Als Victory een discussie hierover wil aan gaan dan is hij welkom.

vlegeltje
12-07-05, 02:03
Geplaatst door Lampo
Sinds het onstaan van het heelal is in die 13,5 miljard jaar alles volgens de regel van oorzaak en gevolg afgelopen.


Als dat waar is, dan ligt de toekomst dus al helemaal vast. Want alle oorzaken zijn er, dus het gevolg is dan voorspelbaar.

Irnas
12-07-05, 02:05
Je zit op een verkeerd spoor. Als Victory een discussie hierover wil aan gaan dan is hij welkom. [/B]
Vectory heeft het Arabische woord '3abd' vertaald naar slaaf, omdat hij geen Arabische woord spreekt.
In de Koran staat wel dat mensen '3ibaad allah" zijn. "3ibaad" is een meervouwd van
3abd.
3abd betekent geen slaaf.
Slaaf in het Arabisch is 3abied en niet 3abd.
3abd komt uit 3abada wat dienen betekent.

vlegeltje
12-07-05, 02:09
Geplaatst door ronald
Je snapt me alweer niet...maar dat ga ik niet uitleggen. Hij verbindt zijn slaaf-zijn met predestinatie. Ik spreek hem aan over zijn slaaf-gevoelens. Je zit op een verkeerd spoor. Als Victory een discussie hierover wil aan gaan dan is hij welkom.

Ik snap jou heel goed. Jij noemt iemand die zich Abd Allah (slaaf van God) noemt zielig. Je moest eens weten hoeveel moslims Abdallah heten. Die mensen onderwerpen zich aan de wil van God.

Net als protestanten of katholieken of joden. Dat jij over het woordje 'slaaf' valt bewijst alleen maar hoe zielig jij bent :)

ronald
12-07-05, 02:09
Geplaatst door Irnas
Vectory heeft het Arabische woord '3abd' vertaald naar slaaf, omdat hij geen Arabische woord spreekt.
In de Koran staat wel dat mensen '3ibaad allah" zijn. "3ibaad" is een meervouwd van
3abda.
3abd betekent geen slaaf.
Slaaf in het Arabisch is 3abied en niet 3abd.
3abd komt uit 3abada wat dienen betekent.



Je hebt volkomen gelijk.... maar buiten dat vermoed ik dat Victory totaal niet weet wat dat allemaal te betekenen heeft....dat vind ik zielig.

vlegeltje
12-07-05, 02:12
Geplaatst door Irnas
Vectory heeft het Arabische woord '3abd' vertaald naar slaaf, omdat hij geen Arabische woord spreekt.
In de Koran staat wel dat mensen '3ibaad allah" zijn. "3ibaad" is een meervouwd van
3abd.
3abd betekent geen slaaf.
Slaaf in het Arabisch is 3abied en niet 3abd.
3abd komt uit 3abada wat dienen betekent.

Onderwerping aan God, overgave aan God.

Lampo
12-07-05, 02:13
Geplaatst door Victory
Zoals Stephan Hawking zei: Als er een fout van 1.10^-17 was tijdens de big bang, zou niks zijn ontstaan. Het is daarom onmogelijk dat dit niet door een hogere macht gedaan is.

De kans dat zoiets door toeval goed zal gaan is 0.

Weer de bekende omdraaiing van oorzaak en gevolg.

OMDAT de natuurconstanten zijn zoals ze zijn (in dit heelal) KON daaruit voortkomen wat we waarnemen.

Als, in een hypothetisch ander heelal, de natuurconstanten vorming van materieconcentraties zouden uitsluiten, dan is er niemand om die waarneming te doen. Mogelijk zijn er ontelbare steriele universa, waar de constante van Bolzmann net iets anders is.

Als ik getroffen wordt door de bliksem is dat niet omdat een hogere macht dat wil, maar omdat in mijn specifieke geval een geladen wolk en mijn geografische positie toevallig correleren.

Irnas
12-07-05, 02:16
Geplaatst door vlegeltje
Onderwerping aan God, overgave aan God.

Nee, 3abd betekent dienen en niet overgave.

Islam betekent wel overgave.
Veel mensen verwaren ook Islam met salam.
Je hoort vaak mensen zeggen dat islam 'Vrede" betekent.

Maar Vrede in het Arabisch is salaam
en overgave is Islam.

Islam en Salam lijken op elkaar maar hebben twee verschillende betekenissen.

Lampo
12-07-05, 02:17
Geplaatst door vlegeltje
Als dat waar is, dan ligt de toekomst dus al helemaal vast. Want alle oorzaken zijn er, dus het gevolg is dan voorspelbaar.

Als het aantal parameters betrokken bij de voorspelling van het weer al zo onnoemelijk groot is dat een fatsoenlijke weersvoorspelling grotendeels gokwerk is, dan mag je aannemen dat de rest nog steeds als een complete verrassing zal komen. Dat vastliggen van "de" toekomst heeft dan alleen maar een theoretische waarde.

Victory
12-07-05, 02:24
Geplaatst door Irnas
Nee, 3abd betekent dienen en niet overgave.

Islam betekent wel overgave.
Veel mensen verwaren ook Islam met salam.
Je hoort vaak mensen zeggen dat islam 'Vrede" betekent.

Maar Vrede in het Arabisch is salaam
en overgave is Islam.

Islam en Salam lijken op elkaar maar hebben twee verschillende betekenissen.

Ik neem aan dat je sunni bent?

Lees de boek door Ibn Taymiyyah over hoe een echte slaaf van Allah te zijn.

http://store1.yimg.com/I/talkislam_1853_1158256714

Denk niet dat je alles weet, of dat je iets over mij weet. Verander je irritante manier van discussieren of ik plaats je samen met je friendje in mijn ignore.

fien
12-07-05, 02:41
Geplaatst door Irnas
Nee, 3abd betekent dienen en niet overgave.

Islam betekent wel overgave.
Veel mensen verwaren ook Islam met salam.
Je hoort vaak mensen zeggen dat islam 'Vrede" betekent.

Maar Vrede in het Arabisch is salaam
en overgave is Islam.

Islam en Salam lijken op elkaar maar hebben twee verschillende betekenissen.


Maar woorden die dezelfde wortel hebben, in dit geval dus slm hebben wel degelijk iets met elkaar te maken. Woorden die met schrijven te maken hebben hebben allemaal de wortel ktb dus maktoeb ektab etc.
In zekere zin zou je kunnen stellen dat door middel van overgave vrede ontstaat.

Wat het dienen en slaaf zijn hebben die twee woorden zelfs in het nederlands overeenkomsten. Want als slaaf dien je.

In allerlei Koranvertalingen worden ook beide vertalingen gebruikt, in de ene is het dienaar van God in de andere slaaf van God.

ronald
12-07-05, 02:51
Geplaatst door fien
Maar woorden die dezelfde wortel hebben, in dit geval dus slm hebben wel degelijk iets met elkaar te maken. Woorden die met schrijven te maken hebben hebben allemaal de wortel ktb dus maktoeb ektab etc.
In zekere zin zou je kunnen stellen dat door middel van overgave vrede ontstaat.

Wat het dienen en slaaf zijn hebben die twee woorden zelfs in het nederlands overeenkomsten. Want als slaaf dien je.

In allerlei Koranvertalingen worden ook beide vertalingen gebruikt, in de ene is het dienaar van God in de andere slaaf van God.



...een slaaf is een lijfeigene zonder enige vrije wil. A priori heeft God de mens geschapen als wezen met een unieke vrije wil. In zoverre is het gebruik van het woord " slaaf" en het woord " dienaar" hele andere belevingsvolle Godsdienstige begrippen die veel verklaren over de gebruikers daarvan.

Victory
12-07-05, 10:44
Geplaatst door Lampo
Weer de bekende omdraaiing van oorzaak en gevolg.

OMDAT de natuurconstanten zijn zoals ze zijn (in dit heelal) KON daaruit voortkomen wat we waarnemen.

Als, in een hypothetisch ander heelal, de natuurconstanten vorming van materieconcentraties zouden uitsluiten, dan is er niemand om die waarneming te doen. Mogelijk zijn er ontelbare steriele universa, waar de constante van Bolzmann net iets anders is.

Als ik getroffen wordt door de bliksem is dat niet omdat een hogere macht dat wil, maar omdat in mijn specifieke geval een geladen wolk en mijn geografische positie toevallig correleren.

Waar het om gaat is dat uit een 'void' iets is ontstaan. Nu kun je dan wel met de nieuwe onzinnige theorie aankomen dat dat ook mogelijk is, maar bij mij kom je met dat soort cowboy theorien niet ver.

Jouw wolkjes kunnen je helemaal niet treffen met een bliksem als de theorie van newton helemaal niet gecreerd was.

Of actie-reactie enig waarde voor het ontstaan van wat dan ook.

Irnas
12-07-05, 17:12
Geplaatst door fien
Maar woorden die dezelfde wortel hebben, in dit geval dus slm hebben wel degelijk iets met elkaar te maken. Woorden die met schrijven te maken hebben hebben allemaal de wortel ktb dus maktoeb ektab etc.



Je hebt wel gelijk Kitaab (boek), Kataba (schrijven), ******a (boekhandel), ****** (bureau) zijn allemaal van hetzelfde afkomst.

Maar dat geldt niet voor Islam en Salam. een ook niet voor 3abda en 3abied.

dit laatste kan je verglijken met woorden als schoon en schoen.

Irnas
12-07-05, 17:29
Geplaatst door Victory


Lees de boek door Ibn Taymiyyah over hoe een echte slaaf van Allah te zijn.


In de Koran staat nergens het woord 3abied (slaaf), dus die Ibn Taymiyya is een gestoorde gek net als Bin laden en Mohamemd B.
Koran had het over 3abd en dat betekent dienaar.

of dat je iets over mij weet.

Ik weet wel wat over je. Je ben een wrede dictator die alleen in zijn eigen gelijk gelooft. En dat je mensen de hel wenst. Wie andere visie heeft krijgt hij van je kogels en in het forum wordt hij geignord.


of ik plaats je samen met je friendje in mijn ignore. [/B]

Ik heb geen vriendje hier. En ik ken ook niemand hier.

Ps. Hoe komt het dat je noch Arabisch noch Nederlands spreekt? Getuigt dat van een hoge IQ?

Het is HET boek en niet de boek.
Het is Vriendje en niet friendje.

Victory
12-07-05, 17:44
Geplaatst door Irnas
In de Koran staat nergens het woord 3abied (slaaf), dus die Ibn Taymiyya is een gestoorde gek net als Bin laden en Mohamemd B.
Koran had het over 3abd en dat betekent dienaar.


Ik weet wel wat over je. Je ben een wrede dictator die alleen in zijn eigen gelijk gelooft. En dat hij mensen de hel wenst. Wie andere visie heeft krijgt hij van je kogels en in het forum wordt hij geignord.



Ik heb geen vriendje hier. En ik ken ook niemand hier.

Ps. Hoe komt het dat je noch Arabisch noch Nederlands spreekt? Getuigt dat van een hoge IQ?

Het is HET boek en niet de boek.
Het is Vriendje en niet friendje.

Ik communiceer zelden in het Nederlands. De hele dag door spreek, schrijf en lees ik in het Engels. Sinds ik op maroc.nl ben teruggekomen (2 dagen nu) heb ik meer in het Nederlands gecommuniceerd dan de hele afgelopen jaar.

En nu ga ik je iets over mijn geloof vertellen. Ik ben een Moslim van de Shi'a twaalver school. Verdiep je daar eens in.

Ik geloof al niet meer dat jij een Moslim bent, maar gewoon een gestoorde kaaskop met teveel tijd aan zijn handen.

Vanaf nu sta je in mijn ignore.

Irnas
12-07-05, 21:38
Geplaatst door Victory
Er was een tijd dat wij hier in de meerderheid waren. Jammer genoeg is dat verledentijd. 'Dat waren de tijden!' :D

Weet je hoe het komt dat jullie hier niet meer in de meerderheid zijn?

1. Twee vrienden van je heb je in kasjmier verloren
Deze jongens gingen daar om Hindoestanen te doden. Deze terroristen waren trouwens bezoekers van maroc.nl.

2. Mohammed B(arbaar) zit opgesloten in de gevangenis
Mohammed Barbaar, ook een bezoeker van deze site, is gevangen doordat hij mensen op straat als dieren afslacht.

3. De bende van hofstadgroep zijn ook opgeruimd.

Al met al, die ratten en moordenaars zijn nu opgeruimd. Nu sta je moederziel alleen. Pak dit :kalasniko en je zult ook opgeruimd worden.
Leeuwendeel van deze giftige ratten komen helaas uit mijn eigen stad Alhoceima.

Nu over mij. Ik ben geen kaaskop, maar een moslim Amazigh die van zijn eigen Islam geloof en Tamazgha houdt. Mijn godsdienst krijgt door jullie de naam "barbaarse godsdienst".
Mijn Amazigh volk krijgt door jullie de naam 'Barbaren".
Ik ben een Amazigh moslim en ik houd van mensen en van vrede en ik haat barbaren en dictaturen zoals je.