PDA

Bekijk Volledige Versie : wie kijkt/luistert er momenteel...



Goodnight
12-07-05, 12:06
naar het proces van Mo. B?

Ik hoorde net van iemand dat hij tijdens een afgeluisterde gesprek met zijn broer hij gezegd zou hebben dat hij voorbeeld van de profeet Mohammed (vzmh) had genomen.Deze zou een kind hebben gedood uit noodzaak????

Wie weet hier meer van?

Het_Is_Lent
12-07-05, 12:20
Ik doe de radio net aan, maar ik heb er nooit van gehoord.

L@vita

Afrux
12-07-05, 12:27
De profeet was ook getrouwd toen hij al een oude man was met een meisje van 9 jaar, die hij toen ze 6 was had gezien de was doen met opgestoken mouwen. Er wordt gezegd dat het huwelijk pas geconsumeerd was toen zij 14 jaar was.

Deze achterlijke kunnen de zaken niet plaatsen in tijd en context en willen terug naar deze tijd. Dat je met je rechtervoet ergens binnen moet komen is een van de belangrijkste discussies waarmee deze mensen zich bezig houden, het kan dagen duren en als je dat niet doet dan ben je een heidene....

Het_Is_Lent
12-07-05, 12:29
Geplaatst door Afrux
De profeet was ook getrouwd toen hij al een oude man was met een meisje van 9 jaar, die hij toen ze 6 was had gezien de was doen met opgestoken mouwen. Er wordt gezegd dat het huwelijk pas geconsumeerd was toen zij 14 jaar was.

Deze achterlijke kunnen de zaken niet plaatsen in tijd en context en willen terug naar deze tijd. Dat je met je rechtervoet ergens binnen moet komen is een van de belangrijkste discussies waarmee deze mensen zich bezig houden, het kan dagen duren en als je dat niet doet dan ben je een heidene....

Weet jij meer over de bewering die Mo B deed?

L@vita

Max Stirner
12-07-05, 12:34
Geplaatst door Goodnight
naar het proces van Mo. B?

Ik hoorde net van iemand dat hij tijdens een afgeluisterde gesprek met zijn broer hij gezegd zou hebben dat hij voorbeeld van de profeet Mohammed (vzmh) had genomen.Deze zou een kind hebben gedood uit noodzaak????

Wie weet hier meer van?


Hij zou hebben gezegd dat de profeet een kind doodbeet om te voorkomen dat dit kind later een ongelovige zou worden.

David
12-07-05, 12:37
Geplaatst door Max Stirner
Hij zou hebben gezegd dat de profeet een kind doodbeet om te voorkomen dat dit kind later een ongelovige zou worden.


Men kan inderdaad geen enkel risico nemen! :moe:

Umarvlie
12-07-05, 12:43
Geplaatst door Max Stirner
Hij zou hebben gezegd dat de profeet een kind doodbeet om te voorkomen dat dit kind later een ongelovige zou worden.

Ik ken alleen een verhaal over een persoon ten tijde van de profeet Mozes.

Mozes dacht dat hij als profeet de man was met de meeste kennis maar kwam een man tegen die aantoonde dat hij dit niet was, die dode in het bijzijn van Mozes een kind waarop later de uitleg volgde dat dit kind tot een misdadiger zou opgroeien en tot verdriet van zijn ouders zou zijn. (heel verhaal dat ik jullie zal besparen)

Misschien worden er dingen (doelbewust) door elkaar gehaald.

Good Kahuna
12-07-05, 12:45
Geplaatst door Het_Is_Lent
Weet jij meer over de bewering die Mo B deed?

L@vita

Iets uitgebreider (ik heb het allemaal net gevolgd): het was een verhaal over de profeet en Mozes, die een kind zagen lopen. De profeet gooide een steen naar het kind, en beet het daarna dood. Mozes was verontwaardigd, en vroeg waarom hij zoiets deed. De profeet antwoordde dat hij de ouders een last had bespaard, want het kind had kunnen opgroeien als een ongelovige.

Da's bijna letterlijk hoe het verhaal ging.

sproet
12-07-05, 12:46
Hij schijnt ook gesproken te hebben. Het was me niet helemaal duidelijk wat hij nu precies heeft gezegd, maar hij begreep volgens mij wel dat het mevrouw Van Gogh pijn deed, hij zou het echter een volgende keer wel doen en alleen maar omdat zijn geloof hem daartoe verplicht...

...sorry als ik het niet helemaal goed heb begrepen...

David
12-07-05, 12:47
Geplaatst door Good Kahuna
Iets uitgebreider (ik heb het allemaal net gevolgd): het was een verhaal over de profeet en Mozes, die een kind zagen lopen. De profeet gooide een steen naar het kind, en beet het daarna dood. Mozes was verontwaardigd, en vroeg waarom hij zoiets deed. De profeet antwoordde dat hij de ouders een last had bespaard, want het kind had kunnen opgroeien als een ongelovige.

Da's bijna letterlijk hoe het verhaal ging.


Wel handig dat die profeet het niet meer hoefde te bewijzen. Het kind was toch al dood. Stelletje eikels, die gasten.

Het_Is_Lent
12-07-05, 12:50
Geplaatst door Good Kahuna
Iets uitgebreider (ik heb het allemaal net gevolgd): het was een verhaal over de profeet en Mozes, die een kind zagen lopen. De profeet gooide een steen naar het kind, en beet het daarna dood. Mozes was verontwaardigd, en vroeg waarom hij zoiets deed. De profeet antwoordde dat hij de ouders een last had bespaard, want het kind had kunnen opgroeien als een ongelovige.

Da's bijna letterlijk hoe het verhaal ging.

Maar dat was geen profeet (en zeker niet de profeet Mohamed vzmh, want die was er niet in de tijd van Mozes) en het verhaal is veeeeeeeeeeel uitgebreider, dus dit is niet letterlijk hoe het gegaan is. Dank je wel voor je reactie, want ik had dat stukje gemist.

L@vita

sjaen
12-07-05, 12:58
Geplaatst door Het_Is_Lent
Maar dat was geen profeet (en zeker niet de profeet Mohamed vzmh, want die was er niet in de tijd van Mozes) en het verhaal is veeeeeeeeeeel uitgebreider, dus dit is niet letterlijk hoe het gegaan is. Dank je wel voor je reactie, want ik had dat stukje gemist.

L@vita

Wat nou, eerst zeg je dat je er nog nooit van gehoord hebt en dan weet je plots dat het een veeeeeeeeeeeeeeeel uitgebreider verhaal is!!!

:schok:

Het_Is_Lent
12-07-05, 13:02
Geplaatst door sjaen
Wat nou, eerst zeg je dat je er nog nooit van gehoord hebt en dan weet je plots dat het een veeeeeeeeeeeeeeeel uitgebreider verhaal is!!!

:schok:


Ik hoorde net van iemand dat hij tijdens een afgeluisterde gesprek met zijn broer hij gezegd zou hebben dat hij voorbeeld van de profeet Mohammed (vzmh) had genomen.Deze zou een kind hebben gedood uit noodzaak????

Wie weet hier meer van?


Hier heb ik nooit over gehoord :p!

L@vita

Umarvlie
12-07-05, 13:03
Geplaatst door sjaen
Wat nou, eerst zeg je dat je er nog nooit van gehoord hebt en dan weet je plots dat het een veeeeeeeeeeeeeeeel uitgebreider verhaal is!!!

:schok:

Nee maar het klopt wel, het ging om een boot die die kerel liet zinken, dat kind wat hij dode en nog iets wat ik ben vergeten ... kan het stukje niet zo 123 vinden maar het ging om 3 zaken die die kerel deed wat de profeet Mozes niet kon begrijpen waarna de uitleg volgde en aan Mozes duidelijk werd gemaakt dat hij, profeet of niet, niet de meeste kennis op aarde had.

En dit was dus niet tijdens het leven van Mohammed vzmh.

Lifemakers NL
12-07-05, 13:04
Geplaatst door Goodnight
naar het proces van Mo. B?

Ik hoorde net van iemand dat hij tijdens een afgeluisterde gesprek met zijn broer hij gezegd zou hebben dat hij voorbeeld van de profeet Mohammed (vzmh) had genomen.Deze zou een kind hebben gedood uit noodzaak????

Wie weet hier meer van?




Onzin.

sjaen
12-07-05, 13:07
Geplaatst door Umarvlie
Nee maar het klopt wel, het ging om een boot die die kerel liet zinken, dat kind wat hij dode en nog iets wat ik ben vergeten ... kan het stukje niet zo 123 vinden maar het ging om 3 zaken die die kerel deed wat de profeet Mozes niet kon begrijpen waarna de uitleg volgde en aan Mozes duidelijk werd gemaakt dat hij, profeet of niet, niet de meeste kennis op aarde had.

En dit was dus niet tijdens het leven van Mohammed vzmh.

Welke 'kerel'?

Good Kahuna
12-07-05, 13:07
Geplaatst door Het_Is_Lent
Maar dat was geen profeet (en zeker niet de profeet Mohamed vzmh, want die was er niet in de tijd van Mozes) en het verhaal is veeeeeeeeeeel uitgebreider, dus dit is niet letterlijk hoe het gegaan is. Dank je wel voor je reactie, want ik had dat stukje gemist.

L@vita

Ik ken de context van het verhaal niet, weet alleen dat men hem in de uitzending van zonet 'de profeet' noemde. Ik geloof niet dat ze hem 'de profeet Mohammed ' noemden, daarom heb ik die naam ook niet gebruikt. Het was gewoon 'de profeet'.

Het_Is_Lent
12-07-05, 13:12
Geplaatst door Good Kahuna
Ik ken de context van het verhaal niet, weet alleen dat men hem in de uitzending van zonet 'de profeet' noemde. Ik geloof niet dat ze hem 'de profeet Mohammed ' noemden, daarom heb ik die naam ook niet gebruikt. Het was gewoon 'de profeet'.

Dat is duidelijker.

Vreemd, voor zover ik weet was dit (Khidr is de naam) geen profeet.

L@vita

Umarvlie
12-07-05, 13:12
Geplaatst door sjaen
Welke 'kerel'?

Was geen naam bij. Het ging erom dat op een vraag aan Mozes wie de meeste kennis op aarde had antwoorde dat hij dat wel moest zijn want hij was tenslotte de Profeet van Allah swt.

Daarop ontmoette hij een kerel (dat is dus "die kerel" - kan er ook niets anders van maken, misschien was het wel Djibriel/Gabriel maar ik weet het niet) die hem vertelde dat ondanks dat Mozes dacht dat hij alles al wist 3 keer niet zou begrijpen zou en dat bleek dus uit te komen, bij het oversteken van een rivier liet "die kerel" een boot zinken, hij doodde dat kind en deed nog iets en telkens vroeg Mozes waarom hij dat gedaan had en werd hij er steeds op gewezen dat hij dus niet alle kennis in pacht had.

Ik weet niet meer de bron van dat verhaal, of het in een Hadith stond of niet dus kan niet bevestigen of het een authentieke overlevering is of een vergezocht verhaal maar heb er wel van gehoord.

Had alleen niets met Mohammed vzhm te maken.

sjaen
12-07-05, 13:18
Geplaatst door Umarvlie
Was geen naam bij. Het ging erom dat op een vraag aan Mozes wie de meeste kennis op aarde had antwoorde dat hij dat wel moest zijn want hij was tenslotte de Profeet van Allah swt.

Daarop ontmoette hij een kerel (dat is dus "die kerel" - kan er ook niets anders van maken, misschien was het wel Djibriel/Gabriel maar ik weet het niet) die hem vertelde dat ondanks dat Mozes dacht dat hij alles al wist 3 keer niet zou begrijpen zou en dat bleek dus uit te komen, bij het oversteken van een rivier liet "die kerel" een boot zinken, hij doodde dat kind en deed nog iets en telkens vroeg Mozes waarom hij dat gedaan had en werd hij er steeds op gewezen dat hij dus niet alle kennis in pacht had.

Ik weet niet meer de bron van dat verhaal, of het in een Hadith stond of niet dus kan niet bevestigen of het een authentieke overlevering is of een vergezocht verhaal maar heb er wel van gehoord.

Had alleen niets met Mohammed vzhm te maken.

Ja,ja Umarvlie, slapen doe ik 's nachts!
Tsssssss

Het_Is_Lent
12-07-05, 13:19
Geplaatst door Umarvlie
Was geen naam bij. Het ging erom dat op een vraag aan Mozes wie de meeste kennis op aarde had antwoorde dat hij dat wel moest zijn want hij was tenslotte de Profeet van Allah swt.

Daarop ontmoette hij een kerel (dat is dus "die kerel" - kan er ook niets anders van maken, misschien was het wel Djibriel/Gabriel maar ik weet het niet) die hem vertelde dat ondanks dat Mozes dacht dat hij alles al wist 3 keer niet zou begrijpen zou en dat bleek dus uit te komen, bij het oversteken van een rivier liet "die kerel" een boot zinken, hij doodde dat kind en deed nog iets en telkens vroeg Mozes waarom hij dat gedaan had en werd hij er steeds op gewezen dat hij dus niet alle kennis in pacht had.

Ik weet niet meer de bron van dat verhaal, of het in een Hadith stond of niet dus kan niet bevestigen of het een authentieke overlevering is of een vergezocht verhaal maar heb er wel van gehoord.

Had alleen niets met Mohammed vzhm te maken.

Koran; Al-Kahf (18 De Spelonk).

L@vita

Umarvlie
12-07-05, 13:24
Geplaatst door Het_Is_Lent
Koran; Al-Kahf (18 De Spelonk).

L@vita

Dank je ... hier is het dus voor Sjaen... kennelijk sliep ik half toen ik dit las maar goed!


Daar vonden zij een Onzer dienaren, aan wie Wij Onze barmhartigheid hadden bewezen en wie Wij van Onze kennis hadden geschonken.
Mozes zeide tot hem: “Mag ik u volgen dat gij mij onderwijst in de leiding, die u is gegeven?”
Hij antwoordde: “Gij kunt geen geduld hebben met mij.”
“Want hoe kunt gij geduldig zijn over dingen die uw begrip te boven gaan?”
Hij zeide: “Indien het Gode behaagt, zult gij mij geduldig vinden en ik zal aan uw bevel niet ongehoorzaam zijn.”
Hij zeide: “Welaan dan, indien gij mij wenst te volgen stel mij nergens vragen over eer ik zelf daaromtrent tot u spreek.”
Aldus vertrokken beiden totdat zij in een boot stapten en hij maakte er een gat in. Waarop Mozes uitriep: “Hebt gij er een gat in gemaakt teneinde de opvarenden er van te doen verdrinken? Voorwaar, gij hebt iets gruwelijks bedreven.”
Hij antwoordde: “Had ik u niet gezegd dat gij stellig geen geduld met mij zoudt kunnen tonen?”
Mozes zeide: “Maak mij geen verwijt omdat ik het vergeten ben en maak het mij niet moeilijk.”
Zij reisden dus verder tot dat zij een knaap ontmoetten en hij deze doodsloeg. Mozes zeide: “Hebt gij een onschuldige gedood die niemand had vermoord? Voorwaar, gij hebt een afkeurenswaardige daad begaan.”
Hij antwoordde: “Zei ik u niet dat gij nimmer in staat zoudt zijn mij met geduld te vergezellen?”
Mozes zeide: “Indien ik u wederom iets vraag houd mij dan niet in uw gezelschap, dan hebt gij zeker een verontschuldiging van mijn kant.”
Aldus vervolgden zij hun weg totdat zij bij de inwoners ener stad kwamen aan wie zij om eten vroegen, doch dezen weigerden hun gastvrijheid te betonen. Nu vonden zij daar een muur, die op het punt stond in te storten en hij herstelde deze. Mozes zeide: “Indien gij wildet, hadt gij er loon voor kunnen vragen.”
Hij zeide: “Dit is de scheiding tussen u en mij. Ik zal u thans de verklaring geven van datgene waarvoor gij geen geduld kondet tonen.”
“Wat de boot betreft, deze behoorde aan arme lieden die op de rivier werkten, en ik verkoos haar onbruikbaar te maken want achter hen was een koning die alle (goede) schepen met geweld in beslag wilde nemen.”
“En wat de jongeling betreft, zijn ouders waren gelovigen en wij vreesden dat hij schande over hen zou brengen door zijn opstandigheid en ongeloof.”
“Derhalve wensten wij dat hun Heer hun in zijn plaats een ander kind zou schenken dat reiner en zachtmoediger zou zijn (dan hij).”
“En wat de muur betreft, deze behoorde aan twee weesjongens in de stad en daaronder lag hun schat (begraven), hun vader was een rechtvaardig man derhalve behaagde het uw Heer dat zij volwassen zouden worden en dan hun schat zouden opgraven als een genade van uw Heer, en dit alles deed ik niet uit mezelf. Dit is de verklaring van datgene waarvoor gij geen geduld kondet tonen.”

Goodnight
12-07-05, 13:41
Geplaatst door Umarvlie
Ik ken alleen een verhaal over een persoon ten tijde van de profeet Mozes.

Mozes dacht dat hij als profeet de man was met de meeste kennis maar kwam een man tegen die aantoonde dat hij dit niet was, die dode in het bijzijn van Mozes een kind waarop later de uitleg volgde dat dit kind tot een misdadiger zou opgroeien en tot verdriet van zijn ouders zou zijn. (heel verhaal dat ik jullie zal besparen)

Misschien worden er dingen (doelbewust) door elkaar gehaald. ja dat verhaal ken ik wel, niet zo heel goed maar ik ken het wel.Waren toen verschillende situaties waarin die man iets deed wat Mozes niet begreep.Later legde die man het uit.

waaronder dus dat verhaal waarin hij een kind vermoord, omdat het anders zijn ouders enorme verdriet zou aandoen omdat het slecht zou zijn.

Maar dat van Mohammed heb ik dus nooit gehoord.

Goodnight
12-07-05, 13:47
Thanks L@vita en Umarvlie.

maar nog steeds begrijp ik niet dat M.B gezegd zou hebben zijn ( Mohammed vzmh) voorbeeld te volgen?

Worden we hier doelbewust misleid door de media?
Weten ze niet waar ze het over hebben?
Of is M.B helemaal doorgedraaid?

sjaen
12-07-05, 13:49
Geplaatst door Umarvlie
Dank je ... hier is het dus voor Sjaen... kennelijk sliep ik half toen ik dit las maar goed!

Komt dit uit de Koran?

en wat is dit dan; http://mitglied.lycos.de/muslimmm/koran/vertalingvanquran/00000092390956b2b.htm

Umarvlie
12-07-05, 13:52
Geplaatst door sjaen
Komt dit uit de Koran?

Ja 16:62 - 85 ... als je het al wist had het dan gelijk gezegd..... :strik:

Het_Is_Lent
12-07-05, 13:55
Geplaatst door Goodnight
Thanks L@vita en Umarvlie.

maar nog steeds begrijp ik niet dat M.B gezegd zou hebben zijn ( Mohammed vzmh) voorbeeld te volgen?

Worden we hier doelbewust misleid door de media?
Weten ze niet waar ze het over hebben?
Of is M.B helemaal doorgedraaid?

;)

Ik heb het zelf niet gehoord, dus allahoe3lam.

L@vita

sjaen
12-07-05, 13:56
Geplaatst door Umarvlie
Ja 16:62 - 85 ... als je het al wist had het dan gelijk gezegd..... :strik:

Maar daar lees/zie ik niet het bewuste verhaal??

Goodnight
12-07-05, 14:00
Geplaatst door Het_Is_Lent
;)

Ik heb het zelf niet gehoord, dus allahoe3lam.

L@vita Ik kan het ook nergens teruglezen,maar kreeg het te horen van iemand die de tv aan had staan.

Good Kahuna
12-07-05, 14:08
Geplaatst door Goodnight
maar nog steeds begrijp ik niet dat M.B gezegd zou hebben zijn ( Mohammed vzmh) voorbeeld te volgen?

Dat was volgens mij de strekking, ja. De insteek was het mogen doden van ongelovigen. Hierin zou MB 'de profeet' hebben willen volgen.


Worden we hier doelbewust misleid door de media?

Nee, daar geloof ik niets van. Hou er rekening mee dat dit verhaal aan de orde kwam in een requisitoir aan het einde van een rechtzaak, niet echt de plaats om een uitgebreide uitleg over de achtergrond van dit verhaal uit de doeken te doen.


Weten ze niet waar ze het over hebben?

Gebrekkige achtergrondkennis zou best een rol kunnen spelen, hoewel ik me kan voorstellen dat justitie zich heeft laten voorlichten over MB's geloof door mensen uit de islam.


Of is M.B helemaal doorgedraaid?

Niet in de medische betekenis van het woord. Wel in maatschappelijke zin. Met zo iemand valt kennelijk niet te praten, niet samen te leven. Hij zou het zo weer doen, zegt hij zelf.

Het_Is_Lent
12-07-05, 14:08
Geplaatst door Goodnight
Ik kan het ook nergens teruglezen,maar kreeg het te horen van iemand die de tv aan had staan.

Als iemand anders iets weet kan ie het hier melden :cheefbek:

L@vita

Goodnight
12-07-05, 14:19
Geplaatst door Het_Is_Lent
Als iemand anders iets weet kan ie het hier melden :cheefbek:

L@vita

i'm still waiting...

begin toch nou te twijfelen aan het luister en kijkvermogen van diegene :moe:

mulan
12-07-05, 14:22
Geplaatst door Goodnight
i'm still waiting...

begin toch nou te twijfelen aan het luister en kijkvermogen van diegene :moe:

Hier ben ik dan de redder in nood :hihi:
Maar ik heb ook hetzelfde gehoord/gezien op tv. Had ook zoiets van :confused:

(nu weet ik niet of mijn ooggetuigenverslag nu overtuigend genoeg is maar ik heb t wel echt gezien hoor! :lole: )

Goodnight
12-07-05, 14:23
Geplaatst door Good Kahuna

Nee, daar geloof ik niets van. Hou er rekening mee dat dit verhaal aan de orde kwam in een requisitoir aan het einde van een rechtzaak, niet echt de plaats om een uitgebreide uitleg over de achtergrond van dit verhaal uit de doeken te doen. dat klopt wel weer,maar het klinkt zo bizar als een juirnalsit het gaat samenvatten of in zijn eigen woorden aan het publiek overbrengt.




Gebrekkige achtergrondkennis zou best een rol kunnen spelen, hoewel ik me kan voorstellen dat justitie zich heeft laten voorlichten over MB's geloof door mensen uit de islam. Hmm..ja..maar ik merk toch dat er vaak dingen geroepen worden die totaal uit hun verband worden gerukt.
Ook zit ik nog steeds een beetje met dat verhaal over die video's die MB in bezit had.Krijg het gevol dat we stukjes info krijgen die niet volledig is.



Niet in de medische betekenis van het woord. Wel in maatschappelijke zin. Met zo iemand valt kennelijk niet te praten, niet samen te leven. Hij zou het zo weer doen, zegt hij zelf. Dat geloof ik maar al te graag,dat hij het zo weer zou doen.
Maar hoezo niet in medische betekenis?Ik heb het idee dat die jongen ze echt totaal niet op een rijtje heeft.

Goodnight
12-07-05, 14:24
Geplaatst door mulan
Hier ben ik dan de redder in nood :hihi:
Maar ik heb ook hetzelfde gehoord/gezien op tv. Had ook zoiets van :confused:

(nu weet ik niet of mijn ooggetuigenverslag nu overtuigend genoeg is maar ik heb t wel echt gezien hoor! :lole: )

:haha:

Ik begon al te twijfelen.
Fjieuw...nog een oog/oorgetuige.
Dus het was echt gezegd.... :verward:

Het_Is_Lent
12-07-05, 14:40
Geplaatst door mulan
Hier ben ik dan de redder in nood :hihi:
Maar ik heb ook hetzelfde gehoord/gezien op tv. Had ook zoiets van :confused:

(nu weet ik niet of mijn ooggetuigenverslag nu overtuigend genoeg is maar ik heb t wel echt gezien hoor! :lole: )

Wanneer, waar, hoe laat, wat precies, zat je onder de medicatie?

:hihi::p

L@vita

Goodnight
12-07-05, 14:43
Geplaatst door Het_Is_Lent
Wanneer, waar, hoe laat, wat precies, zat je onder de medicatie?

:hihi::p

L@vita

:haha:

he niet zo naar doen tegen mulan.Is onze enige getuige van dit moment!

Het_Is_Lent
12-07-05, 14:49
Geplaatst door Goodnight
:haha:

he niet zo naar doen tegen mulan.Is onze enige getuige van dit moment!

Maak het jezelf makkelijk, Mulan. Kopje koffie erbij :stout:?

Ik heb zo het idee dat het allemaal uit het verband getrokken is door iemand (niet Mulan en jij :p ).

L@vita

Good Kahuna
12-07-05, 14:51
Geplaatst door Goodnight
Hmm..ja..maar ik merk toch dat er vaak dingen geroepen worden die totaal uit hun verband worden gerukt.
Ook zit ik nog steeds een beetje met dat verhaal over die video's die MB in bezit had.Krijg het gevol dat we stukjes info krijgen die niet volledig is.

Ik kan me voorstellen dat je als moslim af en toe van je stoel valt over misverstanden die ontstaan over islam, en dat je waakzaam bent voor dat soort vertekeningen. In het requisitoir klonk ook alleen dat deel van het gehele verhaal dat ik noemde, niet de hele passage over de boot, de muur etc. Weet niet of MB het hele verhaal vertelde aan zijn broer, of alleen dat deel.
Wat betreft die video-beelden, er was al eerder sprake video-beelden die hij op z'n PC had staan over gruwelijkheden. Nieuw is wel het morbide detail dat op die beelden door iemand sex werd bedreven met een lijk. Was in elk geval nieuw voor mij. Ik denk niet dat dit een verzinsel is (of geplant bewijs door justitie) om MB als een monster af te schilderen. Dat is nergens voor nodig, ik denk dat de publieke opinie over zijn daad niet verder had kunnen zinken, en dit ene detail verandert in niets mijn eigen mening. Mogelijk gebruikte hij dit soort beelden inderdaad om zich 'te harden voor de strijd', zoals een eerdere poster al zei.


Dat geloof ik maar al te graag,dat hij het zo weer zou doen.
Maar hoezo niet in medische betekenis?Ik heb het idee dat die jongen ze echt totaal niet op een rijtje heeft.

Tja, volgens het Pieter Baan Centrum mankeert er in medische zin niets aan hem, geen herkenbare pathologie waarvoor ze hem zouden kunnen behandelen. Maar ik ben met je eens dat die kerel ze echt niet op een rijtje heeft, en dat is heel zacht uitgedrukt.

Goodnight
12-07-05, 14:56
Geplaatst door Good Kahuna
[B]Ik kan me voorstellen dat je als moslim af en toe van je stoel valt over misverstanden die ontstaan over islam, en dat je waakzaam bent voor dat soort vertekeningen. In het requisitoir klonk ook alleen dat deel van het gehele verhaal dat ik noemde, niet de hele passage over de boot, de muur etc. Weet niet of MB het hele verhaal vertelde aan zijn broer, of alleen dat deel. het is vooral de manier waraop bepaalde zaken uitgelegd worden.Kan ik me ook wel wat bij voorstellen als je niets weet van de Islam.Maar van bepaalde zaken zakt mijn broek bijna.

Wat betreft die video-beelden, er was al eerder sprake video-beelden die hij op z'n PC had staan over gruwelijkheden. Nieuw is wel het morbide detail dat op die beelden door iemand sex werd bedreven met een lijk. Was in elk geval nieuw voor mij. Ik denk niet dat dit een verzinsel is (of geplant bewijs door justitie) om MB als een monster af te schilderen. Dat is nergens voor nodig, ik denk dat de publieke opinie over zijn daad niet verder had kunnen zinken, en dit ene detail verandert in niets mijn eigen mening. Mogelijk gebruikte hij dit soort beelden inderdaad om zich 'te harden voor de strijd', zoals een eerdere poster al zei. Nee, ik denk ook niet dat ze bewijs hebben geplant.Is nergens voor nodig,hij heeft al bekend en is dus niet valselijk beschuldigd.Ik kan alleen niet begrijpen dat een moslim die zichzelf ziet als rechtgeaard etc. etc. iets doet wat Allah afwijst.Let wel, deze moord valt ook daar onder,maar dit kan MB nog voor zichzelf goed praten als zijnde een strijd om de Islam te redden.
Sex met een dode...tsja...ik weet niet.Maar goed er is wel meer wat ik af en toe niet kan volgen.

vlegeltje
12-07-05, 15:29
Geplaatst door sjaen
Maar daar lees/zie ik niet het bewuste verhaal??

Bril opzetten!!! :nerd:


66. Mozes zeide tot hem: "Mag ik u volgen dat gij mij onderwijst in de leiding, die u is gegeven?"
67. Hij antwoordde: "Gij kunt geen geduld hebben met mij."
68. "Want hoe kunt gij geduldig zijn over dingen die uw begrip te boven gaan?"
69. Hij zeide: "Indien het Gode behaagt, zult gij mij geduldig vinden en ik zal aan uw bevel niet ongehoorzaam zijn."
70. Hij zeide: "Welaan dan, indien gij mij wenst te volgen stel mij nergens vragen over eer ik zelf daaromtrent tot u spreek."
71. Aldus vertrokken beiden totdat zij in een boot stapten en hij maakte er een gat in. Waarop Mozes uitriep: "Hebt gij er een gat in gemaakt teneinde de opvarenden er van te doen verdrinken? Voorwaar, gij hebt iets gruwelijks bedreven."
72. Hij antwoordde: "Had ik u niet gezegd dat gij stellig geen geduld met mij zoudt kunnen tonen?"
73. Mozes zeide: "Maak mij geen verwijt omdat ik het vergeten ben en maak het mij niet moeilijk."
74. Zij reisden dus verder tot dat zij een knaap ontmoetten en hij deze doodsloeg. Mozes zeide: "Hebt gij een onschuldige gedood die niemand had vermoord? Voorwaar, gij hebt een afkeurenswaardige daad begaan."
75. Hij antwoordde: "Zei ik u niet dat gij nimmer in staat zoudt zijn mij met geduld te vergezellen?"
76. Mozes zeide: "Indien ik u wederom iets vraag houd mij dan niet in uw gezelschap, dan hebt gij zeker een verontschuldiging van mijn kant."
77. Aldus vervolgden zij hun weg totdat zij bij de inwoners ener stad kwamen aan wie zij om eten vroegen, doch dezen weigerden hun gastvrijheid te betonen. Nu vonden zij daar een muur, die op het punt stond in te storten en hij herstelde deze. Mozes zeide: "Indien gij wildet, hadt gij er loon voor kunnen vragen."
78. Hij zeide: "Dit is de scheiding tussen u en mij. Ik zal u thans de verklaring geven van datgene waarvoor gij geen geduld kondet tonen."
79. "Wat de boot betreft, deze behoorde aan arme lieden die op de rivier werkten, en ik verkoos haar onbruikbaar te maken want achter hen was een koning die alle (goede) schepen met geweld in beslag wilde nemen."
80. "En wat de jongeling betreft, zijn ouders waren gelovigen en wij vreesden dat hij schande over hen zou brengen door zijn opstandigheid en ongeloof."
81. "Derhalve wensten wij dat hun Heer hun in zijn plaats een ander kind zou schenken dat reiner en zachtmoediger zou zijn (dan hij)."
82. "En wat de muur betreft, deze behoorde aan twee weesjongens in de stad en daaronder lag hun schat (begraven), hun vader was een rechtvaardig man derhalve behaagde het uw Heer dat zij volwassen zouden worden en dan hun schat zouden opgraven als een genade van uw Heer, en dit alles deed ik niet uit mezelf. Dit is de verklaring van datgene waarvoor gij geen geduld kondet tonen."

sjaen
12-07-05, 22:31
Geplaatst door vlegeltje
Bril opzetten!!! :nerd:

Thanx, dat scheelt !! :)

Ik heb de hele hap gelezen en die 'kerel' zou dus Zol-Qarnain kunnen zijn (Alexander de Grote). hmmmm

Het_Is_Lent
12-07-05, 22:38
Geplaatst door sjaen
Thanx, dat scheelt !! :)

Ik heb de hele hap gelezen en die 'kerel' zou dus Zol-Qarnain kunnen zijn (Alexander de Grote). hmmmm

Nee, dat lees je verkeerd, vanaf aya 83 gaat het over Dhu’l-Qarnain en begint een ander verhaal (ander onderwerp). Hoe kom je er trouwens bij dat dat (´die persoon´) Alexander de grote is én dat Dhu’l-Qarnain Alexander de Grote is?

Zoals ik al eerder aangaf is Khidr de naam van 'die kerel'.

L@vita

sjaen
13-07-05, 00:05
Geplaatst door Het_Is_Lent
Nee, dat lees je verkeerd, vanaf aya 83 gaat het over Dhu’l-Qarnain en begint een ander verhaal (ander onderwerp). Hoe kom je er trouwens bij dat dat (´die persoon´) Alexander de grote is én dat Dhu’l-Qarnain Alexander de Grote is?

Zoals ik al eerder aangaf is Khidr de naam van 'die kerel'.

L@vita

Oke.

Wanneer je zoekt op Zol-Qarnain zie je het, maar ook (Cyrus de Grote):


Was Alexander de Grote, Zul-Qarnain volgens de Koran?


De Koran vertelt in Surah Kahf-18, drie verschillende gebeurtenissen over Zul-Qarnain. Zul-Qarnain betekent “degene met de twee hoorns”. De Koran openbaarde deze gebeurtenissen naar aanleiding van de drie vragen die de Quraishieten stelden. Verder wordt er verteld verder dat hij een God aanbad en dat hij een man was met een goed hart en tevens een goede regeerder. Er worden geen specifieke namen genoemd in de Koran. Oude commentatoren, waaronder Ibn Kathir, brengen Alexander de Grote in verband met Zul-Qarnain.



_



Wat hadden de Quraishieten met Alexander te maken?_



In geen enkel bron is er enig aanwijzing te vinden dat de oude Arabieren (Quraishieten) wat te maken hadden met Alexander, behalve dat hij zelf tot doel had om Arabie te veroveren.



Wij weten dat er in Arabie enige Joodse stammen en Christenen aanwezig waren ten tijde van onze profeet Mohammed v.z.m.h. Wij lezen dan ook in oude commentatoren van de Koran dat het de Joden van Arabië waren die de drie vragen hadden bedacht en de Quraishieten het namens hen hadden gesteld. Dat is de enige link die wij kunnen leggen met de Quraishieten. Het enige raakvlak van de Joden met Alexander was, dat hij Israël had veroverd waarbij hij alleen in de Gaza-strook enige weerstand had gekregen. Pas daarna trok Alexander met zijn leger naar Perzië._



Komen de genoemde kenmerken in de Koran overeen met de karakteristieken van Alexander?_



Over Alexander bestaan er historische feiten en legenden. Wij weten dat hij “het veel godendom” aanhing en dit gaf hem tevens de ruimte om zichzelf tot halfgod te verheffen. Ook heeft geschiedenis aangetoond dat hij wreed kon zijn, denk maar aan de verwoesting van Persepolis, waar er geen gewapende strijdkrachten te vinden waren. Dus een man met een goed hart, past niet in dit beeld. De expedities van Alexander begonnen vanuit het Westen en verplaatsten zich naar het Zuiden (Perzië), pas daarna heeft hij zich georiënteerd op het Oosten, terwijl de Koran vertelt dat de expedities van Zul-Qarnain gericht waren naar het Westen, Oosten en een derde richting._



Welk historische figuur komt wel overeen met Zul-Qarnain?_



Zoals wij boven hebben gezien, waren het de Joden die de drie vragen hadden bedacht en daarom is het interessant om in de Joodse geschiedenis te duiken.



Een ieder die bekend is met Joodse geschiedenis, weet dat de Babylonische Koning Nebukadnezar, Judea had veroverd in de zesde eeuw voor Christus en dat de Joden waren weggevoerd naar Babylon als slaven voor de komende zeventig jaar. De tempel van Jeruzalem werd geplunderd en verwoest. In die tijd was Daniël aangewezen als een profeet voor de Joden. Hij zag een door God geïnspireerde droom, waarin een bevrijder werd aangekondigd voor de Joden van de Bayloniërs._ In die droom zag de profeet Daniel dat de bevrijder als een ram met twee hoorns was (Zul-Qarnain --- ene met twee hoornen) (Daniël 8:1-4)._ Figuurlijk gezien, verwijzen de twee hoorns ons naar de twee koninkrijken van Medië en Perzië die verenigd werden en de ram beeld de bevrijder uit die de veroveraar was van deze twee Koninkrijken. Deze bevrijder was koning Cyrus de Grote. Hij was degene die Babylonië had veroverd en de Joden had bevrijd van slavernij en door hem konden de Joden terugkeren naar hun eigen land. Ook herbouwde _hij de tempel. Om deze redenen respecteerden de Joden hem en hem beschouwden als hun bevrijder die voorspeld was door profeet Daniël._



Komen de genoemde kenmerken in de Koran overeen met de karakteristieken van Cyrus de Grote?_



Hij was een volgeling van het Zoroastisme, een nieuw religie in die tijd, puriteins en spiritualistisch van karakter. De profeet Zoroaster die waarschijnlijk een tijdgenoot was van Cyrus, preekte over geloven in een God, het hiernamaals en al het andere dat een goede religieuze basis vormt.



Wij zullen eens kijken naar de expedities van Cyrus en de door hem gebouwde muur. Cyrus expeditie naar het Westen is een van ze, waar hij Lidië veroverde en de steden waren aan de westerse kust van Klein-Azië gesitueerd. De Koran vertelt dat de ene plaats die hij bereikte. Een plaats, waar de zon neerdaalde in het water (modderpoel), figuurlijk betekent het de westelijke richting van zijn verovering dat eindigt bij de kust van de Mediterranen in het westen van klein-Azie (Turkije). Het volgende was dat hij zich richtte naar de barbaarse nomadische stammen van het oostelijke gedeelte van het Iraanse plateau. Het is mogelijk dat de Koran ons hiernaar verwijst; zeggende dat hij een volk veroverde die geen dekking had van de opkomende zon, figuurlijk betekent het: hun nomadische levensstijl en de oostelijke richting van de verovering. Als laatste spreekt de Koran over zijn derde expeditie. Dit is waarschijnlijk, toen Cyrus optrok naar het noordoostelijke deel van zijn Koninkrijk (vanaf een reeks bergen in de Kaukasus aan de Zwarte zee tot aan de Kaspische zee) en bouwde barrières op om zijn onderdanen te beschermen tegen de aanvallen van de nomadische stammen die leefden aan de andere kant van de reeks bergen van de Kaukasus, zoals die beschreven staat als Gog en Magog in de Koran. Wat betreft de IJzeren muur, de restanten of ruines zijn nog steeds aanwezig in het gebied aan de Kaukasus en wordt de Dariël pass genoemd._



Conclusie




We kunnen concluderen dat de persoon die genoemd wordt in de Koran als Zul-Qarnain, naar alle waarschijnlijkheid Cyrus de Grote is, ook wel Coesroes genoemd door Herodotus.



Men moet niet vergeten dat de Koran geen specifieke naam noemt en uitkijken voor uitspraken als: “onze mening is nu definitief”. De kennis die wij nu bezitten, de huidige stand van de geschiedenis en de archeologische opgravingen, spelen hierbij een rol. Dit ontbrak in de tijd van Ibn Kathir die het onderwerp “Zul-Qarnain” behandelt in zijn grote werken.



Als laatste moeten wij niet vergeten dat de deur voor verdere research altijd open zal blijven staan.



_



Rashied Soebratie

_

Het_Is_Lent
13-07-05, 08:44
Geplaatst door sjaen
Oke.

Wanneer je zoekt op Zol-Qarnain zie je het, maar ook (Cyrus de Grote):


Was Alexander de Grote, Zul-Qarnain volgens de Koran?


De Koran vertelt in Surah Kahf-18, drie verschillende gebeurtenissen over Zul-Qarnain. Zul-Qarnain betekent “degene met de twee hoorns”. De Koran openbaarde deze gebeurtenissen naar aanleiding van de drie vragen die de Quraishieten stelden. Verder wordt er verteld verder dat hij een God aanbad en dat hij een man was met een goed hart en tevens een goede regeerder. Er worden geen specifieke namen genoemd in de Koran. Oude commentatoren, waaronder Ibn Kathir, brengen Alexander de Grote in verband met Zul-Qarnain.


_



Wat hadden de Quraishieten met Alexander te maken?_



In geen enkel bron is er enig aanwijzing te vinden dat de oude Arabieren (Quraishieten) wat te maken hadden met Alexander, behalve dat hij zelf tot doel had om Arabie te veroveren.



Wij weten dat er in Arabie enige Joodse stammen en Christenen aanwezig waren ten tijde van onze profeet Mohammed v.z.m.h. Wij lezen dan ook in oude commentatoren van de Koran dat het de Joden van Arabië waren die de drie vragen hadden bedacht en de Quraishieten het namens hen hadden gesteld. Dat is de enige link die wij kunnen leggen met de Quraishieten. Het enige raakvlak van de Joden met Alexander was, dat hij Israël had veroverd waarbij hij alleen in de Gaza-strook enige weerstand had gekregen. Pas daarna trok Alexander met zijn leger naar Perzië._



Komen de genoemde kenmerken in de Koran overeen met de karakteristieken van Alexander?_



Over Alexander bestaan er historische feiten en legenden. Wij weten dat hij “het veel godendom” aanhing en dit gaf hem tevens de ruimte om zichzelf tot halfgod te verheffen. Ook heeft geschiedenis aangetoond dat hij wreed kon zijn, denk maar aan de verwoesting van Persepolis, waar er geen gewapende strijdkrachten te vinden waren. Dus een man met een goed hart, past niet in dit beeld. De expedities van Alexander begonnen vanuit het Westen en verplaatsten zich naar het Zuiden (Perzië), pas daarna heeft hij zich georiënteerd op het Oosten, terwijl de Koran vertelt dat de expedities van Zul-Qarnain gericht waren naar het Westen, Oosten en een derde richting._



Welk historische figuur komt wel overeen met Zul-Qarnain?_



Zoals wij boven hebben gezien, waren het de Joden die de drie vragen hadden bedacht en daarom is het interessant om in de Joodse geschiedenis te duiken.



Een ieder die bekend is met Joodse geschiedenis, weet dat de Babylonische Koning Nebukadnezar, Judea had veroverd in de zesde eeuw voor Christus en dat de Joden waren weggevoerd naar Babylon als slaven voor de komende zeventig jaar. De tempel van Jeruzalem werd geplunderd en verwoest. In die tijd was Daniël aangewezen als een profeet voor de Joden. Hij zag een door God geïnspireerde droom, waarin een bevrijder werd aangekondigd voor de Joden van de Bayloniërs._ In die droom zag de profeet Daniel dat de bevrijder als een ram met twee hoorns was (Zul-Qarnain --- ene met twee hoornen) (Daniël 8:1-4)._ Figuurlijk gezien, verwijzen de twee hoorns ons naar de twee koninkrijken van Medië en Perzië die verenigd werden en de ram beeld de bevrijder uit die de veroveraar was van deze twee Koninkrijken. Deze bevrijder was koning Cyrus de Grote. Hij was degene die Babylonië had veroverd en de Joden had bevrijd van slavernij en door hem konden de Joden terugkeren naar hun eigen land. Ook herbouwde _hij de tempel. Om deze redenen respecteerden de Joden hem en hem beschouwden als hun bevrijder die voorspeld was door profeet Daniël._



Komen de genoemde kenmerken in de Koran overeen met de karakteristieken van Cyrus de Grote?_



Hij was een volgeling van het Zoroastisme, een nieuw religie in die tijd, puriteins en spiritualistisch van karakter. De profeet Zoroaster die waarschijnlijk een tijdgenoot was van Cyrus, preekte over geloven in een God, het hiernamaals en al het andere dat een goede religieuze basis vormt.



Wij zullen eens kijken naar de expedities van Cyrus en de door hem gebouwde muur. Cyrus expeditie naar het Westen is een van ze, waar hij Lidië veroverde en de steden waren aan de westerse kust van Klein-Azië gesitueerd. De Koran vertelt dat de ene plaats die hij bereikte. Een plaats, waar de zon neerdaalde in het water (modderpoel), figuurlijk betekent het de westelijke richting van zijn verovering dat eindigt bij de kust van de Mediterranen in het westen van klein-Azie (Turkije). Het volgende was dat hij zich richtte naar de barbaarse nomadische stammen van het oostelijke gedeelte van het Iraanse plateau. Het is mogelijk dat de Koran ons hiernaar verwijst; zeggende dat hij een volk veroverde die geen dekking had van de opkomende zon, figuurlijk betekent het: hun nomadische levensstijl en de oostelijke richting van de verovering. Als laatste spreekt de Koran over zijn derde expeditie. Dit is waarschijnlijk, toen Cyrus optrok naar het noordoostelijke deel van zijn Koninkrijk (vanaf een reeks bergen in de Kaukasus aan de Zwarte zee tot aan de Kaspische zee) en bouwde barrières op om zijn onderdanen te beschermen tegen de aanvallen van de nomadische stammen die leefden aan de andere kant van de reeks bergen van de Kaukasus, zoals die beschreven staat als Gog en Magog in de Koran. Wat betreft de IJzeren muur, de restanten of ruines zijn nog steeds aanwezig in het gebied aan de Kaukasus en wordt de Dariël pass genoemd._



Conclusie




We kunnen concluderen dat de persoon die genoemd wordt in de Koran als Zul-Qarnain, naar alle waarschijnlijkheid Cyrus de Grote is, ook wel Coesroes genoemd door Herodotus.



Men moet niet vergeten dat de Koran geen specifieke naam noemt en uitkijken voor uitspraken als: “onze mening is nu definitief”. De kennis die wij nu bezitten, de huidige stand van de geschiedenis en de archeologische opgravingen, spelen hierbij een rol. Dit ontbrak in de tijd van Ibn Kathir die het onderwerp “Zul-Qarnain” behandelt in zijn grote werken.



Als laatste moeten wij niet vergeten dat de deur voor verdere research altijd open zal blijven staan.



_



Rashied Soebratie

_

Sorry, maar het artikel dat je plaats komt niet overeen met wat je (stellig) beweerde.

En dan heb ik het niet eens over een aantal dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet bijv;

-dat Ibn Katheer Alexander de Grote met Zul-Qarnain in verband brengt. Volgens mij ontkent Ibn Kathir het verband tussen deze 2 in zijn tafsir, dus het is erg merkwaardig dat dit hem toegeschreven wordt.
-De droom van Daniël is het enige waaruit allerlei conclusies getrokken worden en wat centraal staat, terwijl het net zo goed een totaal ander persoon had kunnen zijn.

L@vita

sjaen
13-07-05, 09:56
Geplaatst door Het_Is_Lent
Sorry, maar het artikel dat je plaats komt niet overeen met wat je (stellig) beweerde.

En dan heb ik het niet eens over een aantal dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet bijv;

-dat Ibn Katheer Alexander de Grote met Zul-Qarnain in verband brengt. Volgens mij ontkent Ibn Kathir het verband tussen deze 2 in zijn tafsir, dus het is erg merkwaardig dat dit hem toegeschreven wordt.
-De droom van Daniël is het enige waaruit allerlei conclusies getrokken worden en wat centraal staat, terwijl het net zo goed een totaal ander persoon had kunnen zijn.

L@vita


sorry hoor, maar ik beweer niets.
( )
Iets aannemen alleen maar omdat anderen het me gezegd hebben, is niet erg verstandig, (heeft mijn moeder mij al vroeg geleerd).

Het_Is_Lent
13-07-05, 10:03
Geplaatst door sjaen
sorry hoor, maar ik beweer niets.
( )
Iets aannemen alleen maar omdat anderen het me gezegd hebben, is niet erg verstandig, (heeft mijn moeder mij al vroeg geleerd).

Slimme moeder heb je, maar als je niets beweert heb ik niets gezegd:duim:

L@vita


Ik heb de hele hap gelezen en die 'kerel' zou dus Zol-Qarnain kunnen zijn (Alexander de Grote) . hmmmm