PDA

Bekijk Volledige Versie : Plasman: moord Van Gogh geen terreur



delirious
13-07-05, 08:59
HILVERSUM Mohammed B. heeft de moord op Theo van Gogh niet gepleegd met een terroristisch oogmerk. Dat bleek volgens zijn advocaat Plasman uit de verklaring die B. voor de rechtbank aflegde. De moord zou niet zijn gepleegd om burgers angst aan te jagen.

Justitie legde de nadruk op het oogmerk van terrorisme, maar Plasman benadrukte in Nova de religieuze motieven van B. Tijdens de rechtszaak had de advocaat op verzoek van zijn cliënt gezwegen.

De kans dat er hoger beroep in de zaak komt, lijkt niet groot. Plasman denkt dat B. de zaak zo snel mogelijk wil afdoen. Justitie heeft levenslang geëist.


NL media lost it.
Hunkerend naar een terror.aanslag op het obsessieve af.

:cheefbek:

Tomas
13-07-05, 09:09
Bedoel je met NL ook onze islamitische medelanders?

waterfiets
13-07-05, 09:13
Mocht Plasman toch nog even wat 'verdedigen'. Maar dat religieuze motieven en terreur elkaar uitsluiten dat gelooft geen mens meer tegenwoordig.

delirious
13-07-05, 09:15
Geplaatst door Tomas
Bedoel je met NL ook onze islamitische medelanders?

De NL media.

observer
13-07-05, 12:45
Geplaatst door waterfiets
Mocht Plasman toch nog even wat 'verdedigen'. Maar dat religieuze motieven en terreur elkaar uitsluiten dat gelooft geen mens meer tegenwoordig. het feit dat hij deel van een groep uitmaakte, anderen (h. ali ) met de dood heeft bedreigd en min of meer gezegd heeft dat wie ongelovig is kan kiezen tussen sterven en geloven

ik vind dat best wel terreur
of dat nu op religieuze basis is so what

Zwarte Schaap
13-07-05, 13:24
Geplaatst door observer
het feit dat hij deel van een groep uitmaakte, anderen (h. ali ) met de dood heeft bedreigd en min of meer gezegd heeft dat wie ongelovig is kan kiezen tussen sterven en geloven

ik vind dat best wel terreur
of dat nu op religieuze basis is so what

Is het je al opgevallen dat vrijwel alle aanslagen gepleegd door rechtsextremisten in de Nederlandse media en politiek niet als terreur/terrorisme worden benoemd/aangemerkt. Sterker nog de AIVD vindt ze niet eens racistisch.

Rabi'ah.
13-07-05, 16:56
Ik ben het helemaal met Schaap en Delirious eens.

Seif
13-07-05, 17:16
ter·reur (de ~)
1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => terrorisme

Quote Mohammed B.

‘voordat de ridders van Allah het Binnenhof op zullen marcheren en in het middenplein de vlag van Tawheed zullen hijsen. Het parlement wordt omgedoopt tot Shariah-rechtbank en de voorzittershamer zal het islamitische vonnis bekrachtigen. Uit het torentje van Kok klinken de lofprijzingen van Allah’.

Lutser 1e klas
13-07-05, 17:22
NL {media} lost it.
Hunkerend naar een terror.aanslag op het obsessieve af.


Iets met kijkcijfers en doelgroep.
Daarom is het ook zo jammer dat menig hun mening alleen maar via de media krijgt.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je enigzins in de materie, in de mens te verdiepen, lijkt mij.
Maar ja, dat is weer een stuk gemakszucht.
W.b.t. de opmerking van Zwarte Schaap, ong. 5% zou racistische/ fasisctische gedachten-uitingen hebben.
Vergeet niet dat er een grote groep pubers bij zitten, en ja...die zetten zich af tegen de maatschappij.
Tot ze hun eigen identiteit, hun eigen ik hebben gevonden.
En dat zie je overal in den lande.
Neemt niet weg dat het voor mij wel iets sneller mag. :blij:
Zou een hoop 'gezeik' schelen.

observer
13-07-05, 18:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is het je al opgevallen dat vrijwel alle aanslagen gepleegd door rechtsextremisten in de Nederlandse media en politiek niet als terreur/terrorisme worden benoemd/aangemerkt. Sterker nog de AIVD vindt ze niet eens racistisch. je haalt 2 dingen door elkaar de aivd heeft gezegd dat het grootste deel van de "lonsdale jongeren"niet extremistisch is (en dus niet racistisch)

de aanslagen voorzover je er al dat woord aan kan geven (brandstichten of moord nogal een verschil) zijn niet door een groep gepleegd maar door individueen er is dus geen al kaasja

Bahjouia25
13-07-05, 19:02
Geplaatst door Seif
ter·reur (de ~)
1 georganiseerde geweldpleging om politieke of andere doelen te bereiken => terrorisme

Quote Mohammed B.

‘voordat de ridders van Allah het Binnenhof op zullen marcheren en in het middenplein de vlag van Tawheed zullen hijsen. Het parlement wordt omgedoopt tot Shariah-rechtbank en de voorzittershamer zal het islamitische vonnis bekrachtigen. Uit het torentje van Kok klinken de lofprijzingen van Allah’.


:lol: (sorry kon me ff niet inhouden)

Bahjouia25
13-07-05, 19:04
Geplaatst door Lutser 1e klas
Iets met kijkcijfers en doelgroep.
Daarom is het ook zo jammer dat menig hun mening alleen maar via de media krijgt.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om je enigzins in de materie, in de mens te verdiepen, lijkt mij.
Maar ja, dat is weer een stuk gemakszucht.
W.b.t. de opmerking van Zwarte Schaap, ong. 5% zou racistische/ fasisctische gedachten-uitingen hebben.
Vergeet niet dat er een grote groep pubers bij zitten, en ja...die zetten zich af tegen de maatschappij.
Tot ze hun eigen identiteit, hun eigen ik hebben gevonden.
En dat zie je overal in den lande.
Neemt niet weg dat het voor mij wel iets sneller mag. :blij:
Zou een hoop 'gezeik' schelen.

Kijk met mensen zoals jij kan praten!!!
heb daar niets meer aan toe te voegen!!! :duim:

delirious
13-07-05, 19:12
Geplaatst door Ali C
@delirious
Je hunkert naar een terror. aanslag.

We houden je in de gaten.

Blauwe groet.


Slappe hap :moe:

delirious
13-07-05, 19:54
Geplaatst door Ali C
@delirious :terrorist

maar goed dat je geen aow premie betaalt. Heb jij toch niet nodig :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa: :wohaa:


:hihi: stoer

delirious
13-07-05, 20:19
Geplaatst door Ali D
Hahaha!

Hunkeren naar terroristische aanslagen in Nederland is natuurlijk prima op dit maroq forum.

En Ali C krijgt meteen een ban als hij het aan de kaak stelt. Prachtig.

Dit zal ook wel mijn laatste post zijn. Ik ben het immers niet eens met die terrorist-in-spe.

Radicaliseren jullie lekker verder op jullie afgesloten forumpje? Wel iedereen blijven bannen die anders denkt he!

Laatste groet uit Algeria!


Later Later ...qawed a ras el qalwa.....
Laat de Algerijnen dit maar voor je vertalen.

So long wanker!! :hihi:

mulan
14-07-05, 08:48
Als je je beperkt tot deze daad hoeft het inderdaad geen terreur te zijn maar gewoon een moord.Hij vertelde zelf dat hij het ook gedaan zou hebben als het zijn vader of broertje was geweest (jammer voor Theodor etc. die overkomen alsof ze graag wilde dat Osama himself de opdracht had gegeven tot de moord)en hij heeft wat dat betreft weinig reden tot liegen want die straf wilt hij sowieso uitzitten. Dus als je je beperkt tot deze daad en niet fictieve daden heeft Plasman gelijk.

nard
14-07-05, 08:59
Geplaatst door mulan
Als je je beperkt tot deze daad hoeft het inderdaad geen terreur te zijn maar gewoon een moord.Hij vertelde zelf dat hij het ook gedaan zou hebben als het zijn vader of broertje was geweest (jammer voor Theodor etc. die overkomen alsof ze graag wilde dat Osama himself de opdracht had gegeven tot de moord)en hij heeft wat dat betreft weinig reden tot liegen want die straf wilt hij sowieso uitzitten. Dus als je je beperkt tot deze daad en niet fictieve daden heeft Plasman gelijk.

Hm, ben ik toch niet met je eens.
Het gaat niet alleen om het feit of deze daad geisoleerd heeft plaatsgevonden, maar ook om de motieven die M. heeft gehad om tot deze daad te komen. Het OM oordeelt daar iig anders over; de drijfveren van M. zijn volgens de OvJ van een veel bredere, maatschappelijk strekking dan slechts TvG uit te schakelen. Luister maar naar het openingspleidooi.

We zullen zien wat het oordeel van de rechter gaat zijn.

Ik vind Plasman, in navolging van de rechter, een vervelend mannetje; als hij zijn cliënt niet in de rechtzaal mag verdedigen, dan doet hij het blijkbaar via de media. Hij probeert de rechtszaak buiten de rechtzaal te trekken. Getuigt niet echt van een grote integriteit en zuiverheid.
Maar goed, wat verwacht je anders van iemand die sowieso zonder verblikken over verblozen de verdedigen van een jongen als M. op zich neemt.

mulan
14-07-05, 09:09
Geplaatst door nard
Hm, ben ik toch niet met je eens.
Het gaat niet alleen om het feit of deze daad geisoleerd heeft plaatsgevonden, maar ook om de motieven die M. heeft gehad om tot deze daad te komen. Het OM oordeelt daar iig anders over; de drijfveren van M. zijn volgens de OvJ van een veel bredere, maatschappelijk strekking dan slechts TvG uit te schakelen. Luister maar naar het openingspleidooi.

We zullen zien wat het oordeel van de rechter gaat zijn.

Ik vind Plasman, in navolging van de rechter, een vervelend mannetje; als hij zijn cliënt niet in de rechtzaal mag verdedigen, dan doet hij het blijkbaar via de media. Hij probeert de rechtszaak buiten de rechtzaal te trekken. Getuigt niet echt van een grote integriteit en zuiverheid.
Maar goed, wat verwacht je anders van iemand die sowieso zonder verblikken over verblozen de verdedigen van een jongen als M. op zich neemt.

Nu weet ik zelf dat ik nooit advocaat zou kunnen worden omdat ik geen moordenaars etc kan verdedigen.Maar iemand moet het wel doen.Of is M.B weer een uitzondering op de regel en zijn andere advocaten die moordenaars verdedigen iets meer etisch? Jij hebt het nu over Plasman,ik ken die hele gozer niet en daar gaat het mij dus ook niet om.De diskwalificatie van zijn persoon overtuigt mij dus even niet als argument.Wat het OM zegt is wel allemaal leuk en aardig maar het overtuigt mij in ieder geval niet om te geloven dat het niet een 'religieuze' moord was maar een 'politieke'.

mulan
14-07-05, 09:13
Geplaatst door Alcibiades
Mohammed B. heeft in de rechtzaal letterlijk het volgende gezegd:

"Dezelfde wet die mij verplicht ieder die Allah en de profeet beledigt de kop af te hakken...."

Er is geen twijfel mogelijk. Dit is terreur. Hij zegt hiermee bovendien nog dat die terreur niet van hemzelf uitgaat maar dat het een islamitische wet. Hiermee bestempelt hij niet alleen zichzelf als een terrorist maar bovendien de islam als een terroristische godsdienst.

Precies.Dus doet hij dat dan om de maatschappij te ontwrichten?Of om bepaalde doelstellingen?Nee puur om zijn eigen overtuiging dat hij iedereen de kop af moet hakken die de Profeet beledigt. Dat zou je terreur kunnen noemen maar het is niet de terreur die iedereen bedoelt.Was zijn pa het slachtoffer geweest dan sprak jij namelijk niet van terreur.

nard
14-07-05, 09:35
Geplaatst door mulan
Nu weet ik zelf dat ik nooit advocaat zou kunnen worden omdat ik geen moordenaars etc kan verdedigen.Maar iemand moet het wel doen.Of is M.B weer een uitzondering op de regel en zijn andere advocaten die moordenaars verdedigen iets meer etisch? Jij hebt het nu over Plasman,ik ken die hele gozer niet en daar gaat het mij dus ook niet om.De diskwalificatie van zijn persoon overtuigt mij dus even niet als argument.Wat het OM zegt is wel allemaal leuk en aardig maar het overtuigt mij in ieder geval niet om te geloven dat het niet een 'religieuze' moord was maar een 'politieke'.

Tuurlijk is dat geen argument. Agreed. :blij: Maar ik vind dat gewoon. Niet omdat M. een uitzondering op de regel is, maar omdat ik niet begrijp dat advocaten dat voor zichzelf klaar krijgen.

nard
14-07-05, 09:36
Geplaatst door Alcibiades
Het is wel degelijk zijn bedoeling de maatschappij te ontwrichten. Hij streeft ernaar dat Nederland een islamitische staat wordt. Dat wil hij op deze manier bereiken.

Inderdaad.

Goodnight
14-07-05, 09:48
Geplaatst door nard

Maar goed, wat verwacht je anders van iemand die sowieso zonder verblikken over verblozen de verdedigen van een jongen als M. op zich neemt. [/B] Als je dat denkt van iedere advocaat die een moordenaar/misdadiger verdedigt zou er geen strafrecht mogelijk zijn.:rolleyes:

Goodnight
14-07-05, 09:49
Geplaatst door Alcibiades
Het is wel degelijk zijn bedoeling de maatschappij te ontwrichten. Hij streeft ernaar dat Nederland een islamitische staat wordt. Dat wil hij op deze manier bereiken. Waar blijkt dat uit volgens jou?Ik denkd at dit meer tussen jouw oren zit beste Alci...

nard
14-07-05, 10:07
Geplaatst door Goodnight
Als je dat denkt van iedere advocaat die een moordenaar/misdadiger verdedigt zou er geen strafrecht mogelijk zijn.:rolleyes:

Pak het nou niet te zwaar op. Het is persoonlijk; ik begrijp mensen gewoon niet die, als ze de kans krijgen, vrijheid voor moordenaars afdwingen op basis van bijv. een procedurefout. Advocaten van kwade zaakjes. Ik heb er niets mee. Dat wil ik ook niet.

Max Stirner
14-07-05, 10:10
Geplaatst door Goodnight
Waar blijkt dat uit volgens jou?Ik denkd at dit meer tussen jouw oren zit beste Alci...


MB heeft het zelf luid en duidelijk verkondigd.

Goodnight
14-07-05, 10:14
Geplaatst door nard
Pak het nou niet te zwaar op. Het is persoonlijk; ik begrijp mensen gewoon niet die, als ze de kans krijgen, vrijheid voor moordenaars afdwingen op basis van bijv. een procedurefout. Advocaten van kwade zaakjes. Ik heb er niets mee. Dat wil ik ook niet. Ik ook niet, dat is een vraag die zich telkens opdringt: hoe praat iemand dat voor zichzelf goed?
Als je weet dat diegene die je verdedigt 1 of meerder moorden op zijn geweten heeft, hoe kan je dan blijven beweren dat iedere persoon recht heeft op een advocaat?

maar blijkbaar staat dit gegeven boven het geweten...

Goodnight
14-07-05, 10:15
Geplaatst door Max Stirner
MB heeft het zelf luid en duidelijk verkondigd. Hij heeft dus letterlijk gezegd: ik heb Theo van Gogh vermoord want mijn uiteindelijke doel is om van Nederland een Islamitische staat te maken?

nard
14-07-05, 10:20
Geplaatst door Goodnight
Ik ook niet, dat is een vraag die zich telkens opdringt: hoe praat iemand dat voor zichzelf goed?
Als je weet dat diegene die je verdedigt 1 of meerder moorden op zijn geweten heeft, hoe kan je dan blijven beweren dat iedere persoon recht heeft op een advocaat?

maar blijkbaar staat dit gegeven boven het geweten...

Ja, vind ik ook.
Uiteraard heeft in ons rechtssysteem een moordenaar recht op ondersteuning, maar het gaat mij meer om de ruimdenkendheid van de betreffende raadsman die werkelijk alles uit de kast rukt om iemand zo gunstig mogelijk door een proces te slepen.
Je zult zeggen; iemand moet het toch doen? Ja, 't zal best wel .....
Eigenlijk zou zo een misdadiger grote moeite moeten hebben om sowieso een advocaat te vinden, omdat ze er allemaal voor passen. Maar nee hoor, ze staan in de rij te trappelen, lijkt t wel.

Maar goed, dit is buitendraads. :)

Max Stirner
14-07-05, 10:20
Geplaatst door Goodnight
Hij heeft dus letterlijk gezegd: ik heb Theo van Gogh vermoord want mijn uiteindelijke doel is om van Nederland een Islamitische staat te maken?


Ik kan me bijvoorbeeld iets herinneren over `Islamitische ridders die over het Binnenhof wandelen` enzo......

Lees zijn brief maar es. Als je daar deze mooie zomerdag aan zou willen verspillen....jij liever dan ik. :)

Goodnight
14-07-05, 10:25
Geplaatst door Max Stirner
Ik kan me bijvoorbeeld iets herinneren over `Islamitische ridders die over het Binnenhof wandelen` enzo......

Lees zijn brief maar es. Als je daar deze mooie zomerdag aan zou willen verspillen....jij liever dan ik. :)

Ah...dat klinkt al minder overtuigend.
Lieve Max jij bent diegene die reageert op mijn vraag wanneer M.B dit dan gedaan zou hebben met :
Geplaatst door Max Stirner
MB heeft het zelf luid en duidelijk verkondigd.

Blijkbaar weet jij dan meer dan ik dus ik vroeg je:


Hij heeft dus letterlijk gezegd: ik heb Theo van Gogh vermoord want mijn uiteindelijke doel is om van Nederland een Islamitische staat te maken


En dan kom je met bovenstaande?Had je op het moment dat je reageerde al niet meteen kunnen bedenken dat je deze mooie zomerdag niet wil verspillen zoals je het noemt.

Dus ik vraag nogmaals:heeft M.B LETTERLIJK gezegd: de moord op T.Van Gogh is omdat het uiteindelijke doel is om van NL een islamitische staat te maken? :blij:

Goodnight
14-07-05, 10:28
Geplaatst door Max Stirner
Ik kan me bijvoorbeeld iets herinneren over `Islamitische ridders die over het Binnenhof wandelen` enzo......

Lees zijn brief maar es. Als je daar deze mooie zomerdag aan zou willen verspillen....jij liever dan ik. :)

Tegen de vijand heb ik ook wat te zeggen...

Je zal zeker het loodje leggen...

Al ga je over de hele wereld op Tour...

De dood is je op de Loer...

Op de hielen gezeten door de Ridders van de DOOD...
Die de straten kleuren met Rood.


bedoelde je dit Maxje?

Max Stirner
14-07-05, 10:34
Geplaatst door Goodnight


Dus ik vraag nogmaals:heeft M.B LETTERLIJK gezegd: de moord op T.Van Gogh is omdat het uiteindelijke doel is om van NL een islamitische staat te maken? :blij:



Niet letterlijk. Alleen: vrijwel ALLES wat ie deed stond in het teken van dat soort fantasietjes. Ook de moord op Theo.

Mag ik nu buiten spelen, juffrouw?

:wink:

Max Stirner
14-07-05, 10:34
Geplaatst door Goodnight
Tegen de vijand heb ik ook wat te zeggen...

Je zal zeker het loodje leggen...

Al ga je over de hele wereld op Tour...

De dood is je op de Loer...

Op de hielen gezeten door de Ridders van de DOOD...
Die de straten kleuren met Rood.


bedoelde je dit Maxje?


Nee.

nard
14-07-05, 10:36
Geplaatst door Goodnight
Tegen de vijand heb ik ook wat te zeggen...

Je zal zeker het loodje leggen...

Al ga je over de hele wereld op Tour...

De dood is je op de Loer...

Op de hielen gezeten door de Ridders van de DOOD...
Die de straten kleuren met Rood.


bedoelde je dit Maxje?

Ik denk dit, G'night:


Citaat uit brief M.
Mevrouw Ayaan Hirshi Ali en de rest van de extremistische ongelovigen: de Islam heeft de vele vijandigheden en onderdrukkingen in de Geschiedenis doorstaan. Telkens wanneer de druk op de Islam werd opgevoerd is hierdoor slechts het vuur van het geloof aangewakkerd. De Islam is als een afgestorven plant, die de jarenlange druk en extreem hoge temperaturen tot een diamant wordt gevormd. Een afgestorven plant dat door de grillen van de tijd gevormd wordt tot de sterkste edelsteen op deze aarde. Een edelsteen waarop de hardste moker zich kapot slaat.

AYAAN HIRSHI ALI JE ZAL JEZELF STUK SLAAN OP DE ISLAM!

U en uw kompanen weten heel goed dat de huidige Islamitische jeugd een ruwe diamant is dat slechts moet worden geslepen, zodat het haar aldoordringend licht van de Waarheid kan verspreiden. Uw intellectuele terrorisme zal dit niet tegenhouden, integendeel het zal dit alleen maar bespoedigen.

De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol.

Deze losgebarsten strijd is anders dan alle voorgaande strijden. De ongelovige fundamentalisten zijn ermee begonnen en Insha Allah zullen de ware gelovigen deze eindigen. Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussie, geen demonstraties, geen optochten, geen petities: slechts de DOOD zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden.


Het gaat om de moraal, Goodnight, hij heeft dat niet letterlijk gezegd, maar het bovenstaande is toch klip en klaar?
En ik ben ook wel benieuwd wat er in zijn (8000 pagina's tellende) oevre beschreven staat. Helaas niet inzichtelijk voor ons.

Link naar beide brieven op het lichaam TvG:
Brieven op het lichaam van TvG (http://www.nos.nl/nieuws/achtergronden/theovangogh/brieven_bij_lichaam_van_gogh.html)

Goodnight
14-07-05, 10:40
Geplaatst door nard
Ik denk dit, G'night:


Het gaat om de moraal, Goodnight, hij heeft dat niet letterlijk gezegd, maar het bovenstaande is toch klip en klaar?
En ik ben ook wel benieuwd wat er in zijn (8000 pagina's tellende) oevre beschreven staat. Helaas niet inzichtelijk voor ons.

Link naar beide brieven op het lichaam TvG:
Brieven op het lichaam van TvG (http://www.nos.nl/nieuws/achtergronden/theovangogh/brieven_bij_lichaam_van_gogh.html) Dit kan je op ZOVEEL manieren interpreteren.Dus zo klip en klaar is dat niet.

Bovendien werd beweerd dat hij dat luid en duidelijk ( LETTERLIJK) heeft GEZEGD.Dus ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wanneer dan....

Goodnight
14-07-05, 10:42
Geplaatst door Max Stirner
Nee. weet je Max, wanneer iemand geen argumenten heeft of wil geven kan diegene beter ook helemaal niets zeggen of opmerken.Mijn vraag was gericht aan Alci.. je kiest ervoor om daarop te reageren.Dus je nu verschuilen achter een-woord antwoorden is ronduit laf.

Na A volgt namelijk B.

Dus hieruit conculdeer ik dat je gewoon uit je nek zit te lullen op zijn oer Hollands gezegd :rolleyes:

nard
14-07-05, 11:06
Geplaatst door Goodnight
Dit kan je op ZOVEEL manieren interpreteren.Dus zo klip en klaar is dat niet.

Bovendien werd beweerd dat hij dat luid en duidelijk ( LETTERLIJK) heeft GEZEGD.Dus ik ben eigenlijk heel erg benieuwd wanneer dan....

Nee, das niet waar, hoor.

Bijvoorbeeld deze zinsnede ....
De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol. ..... kun je echt niet op ZOVEEL manieren interpreteren. Zeker niet als het als een anjer opgespeld zit op de borst van een slachtoffer.

Max Stirner
14-07-05, 11:06
Geplaatst door Goodnight
weet je Max, wanneer iemand geen argumenten heeft of wil geven kan diegene beter ook helemaal niets zeggen of opmerken.Mijn vraag was gericht aan Alci.. je kiest ervoor om daarop te reageren.Dus je nu verschuilen achter een-woord antwoorden is ronduit laf.

Na A volgt namelijk B.

Dus hieruit conculdeer ik dat je gewoon uit je nek zit te lullen op zijn oer Hollands gezegd :rolleyes:


Jij kan MB`s proza op heel veel manieren interpreteren. Ik niet.

Goodnight
14-07-05, 11:09
Geplaatst door nard
Nee, das niet waar, hoor.

Bijvoorbeeld deze zinsnede .
De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol. ........ kun je echt niet op ZOVEEL manieren interpreteren. Zeker niet als het als een anjer opgespeld zit op de borst van een slachtoffer. En toch kan je daar zoveel uit opmaken.Ik zie niet dat daar duidelijk in staat dat zijn doel is om van Nederland een Islamtische staat te maken.

Goodnight
14-07-05, 11:10
Geplaatst door Max Stirner
Jij kan MB`s proza op heel veel manieren interpreteren. Ik niet. Sterk argument Max...Maar jij hebt verklaard dat hij dat luid en duidelijk heeft gezegd.Aan JOUW interpretaties hebben we niets snappie?

Max Stirner
14-07-05, 11:36
Geplaatst door Goodnight
Sterk argument Max...Maar jij hebt verklaard dat hij dat luid en duidelijk heeft gezegd.Aan JOUW interpretaties hebben we niets snappie?


Dit is het fragment dat ik bedoelde:

"Het is slechts een kwestie van tijd voordat de ridders van Allah het Haagse Binnenhof naar binnen marcheren en in het middenplein de vlag van Tawheed (erkenning van Gods eenheid, red.) zullen ophijsen. Ze zullen [..] het parlement omdopen tot Shariah rechtbank en de voorzittershamer zal het islamitische vonnis bekrachtigen."

Seif
14-07-05, 11:43
Geplaatst door Goodnight
Ik zie niet dat daar duidelijk in staat dat zijn doel is om van Nederland een Islamtische staat te maken.

Check de quote van Bouyeri die ik op pagina 1 geef.

Oh wacht, ik zal 'm hier nog eens geven.

"Het parlement wordt omgedoopt tot Shariah-rechtbank en de voorzittershamer zal het islamitische vonnis bekrachtigen. Uit het torentje van Kok klinken de lofprijzingen van Allah."

Duidelijk genoeg?

Goodnight
14-07-05, 11:51
Dit is het fragment dat ik bedoelde:

"Het is slechts een kwestie van tijd voordat de ridders van Allah het Haagse Binnenhof naar binnen marcheren en in het middenplein de vlag van Tawheed (erkenning van Gods eenheid, red.) zullen ophijsen. Ze zullen [..] het parlement omdopen tot Shariah rechtbank en de voorzittershamer zal het islamitische vonnis bekrachtigen."

Ok dit is een duidelijker argument :wink:


Maaruh staat het in deze brief?:

Hieronder de letterlijke tekst van de brieven die de verdachte van de moord op Theo van Gogh op het lichaam van de cineast achterliet: een afscheidsbrief en een brief aan Ayaan Hirsi Ali.

De afscheidsbrief:

In bloed gedoopt

Dit is dan mijn laatste woord...
Door kogels doorboord...
In bloed gedoopt...
Zoals ik had gehoopt.

Ik laat een boodschap achter...
Voor jou...de vechter...
De boom van Tawheed is afwachtend...
Naar jouw bloed smachtend...
Ga de koop aan...
En Allah geeft je ruim baan...
Hij geeft je de Tuin...
In plaats van het aardse puin.

Tegen de vijand heb ik ook wat te zeggen...
Je zal zeker het loodje leggen...
Al ga je over de hele wereld op Tour...
De dood is je op de Loer...
Op de hielen gezeten door de Ridders van de DOOD...
Die de straten kleuren met Rood.
Tegen de hypocrieten zeg ik tenslotte dit: Wenst de DOOD of hou anders je mond en ...zit. Beste broeders en zusters ik nader mijn einde... Maar hiermee is het verhaal zeker niet ten einde.


Weergave van de brief aan Ayaan Hirsi Ali:

OPEN BRIEF AAN HIRSHI ALI

In Naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.

Vrede en zegeningen op de Emir van de Mujahideen, de lachende doder Mohammed Rasoeloe Allah (Sala Allaho alaihie wa Sallam), zijn familie en metgezellen en degenen die hen oprecht volgen tot aan de Dag des Oordeels. Er is geen agressie behalve tegen de agressors.

Het volgende:
Vrede en zegeningen op ieder die de Leiding volgt. Dit is een open brief aan een ongelovig fundamentalist, Ayaan Hirshi Ali, van de Thaghoet partij VVD.

Geachte mevrouw Hirshi Ali,

Sinds uw aantreden in de politieke arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te terroriseren met uw uitlatingen. U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam.

U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd, maar u marcheert ook nog eens langs de ranken van de soldaten van het kwaad. U steekt uw vijandigheid tegen de Islam niet onder stoelen of banken en hiervoor bent u door uw meesters beloond met een zetel in het parlement. Zij hebben in u een medestander gevonden in hun kruistocht tegen de Islam en de Moslims. Een medestander die hen alle "kruit" aanreikt zodat zij hun handen niet zelf vuil hoeven te maken. Aangezien u verblindt bent door de brandende ongelovigheid die in uw woedt, bent u niet in staat om in te zien dat uw slechts een instrument bent van de ware vijanden van de Islam.

U wordt gebruikt om allerlei vijandigheden over de Islam en de meest edele mens, Mohammed Rasoeloe Alla (Salla Allaho aleihie wa Sallam), uit te spuien. Dit alles mevrouw Hirshi Ali neem ik u niet kwalijk, als soldaat van het kwaad doet u slechts uw werk. Het feit dat u zo openlijk uw kwaad uit kunt spuien is niet aan uzelf te danken, maar aan de Islamitische Ummah. Zij heeft haar taak van verzetten tegen het onrecht en het kwaad laten liggen en ligt haar roes uit te slapen. Al uw vijandelijkheden tegen de Islam is dus alleen de Islamitische Ummah kwalijk te nemen.

Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen op te doen leggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen laten vallen.

Ik zou graag willen beginnen bij uw onlangs opgegooide voorstel om de Moslims te screenen op hun ideologie bij sollicitaties.

Uw voorstel is zeer interessant, temeer daar de invoering hiervan het rotte gezicht van uw politieke meesters tevoorschijn laat komen (wanneer het natuurlijk eerlijk op hen zou worden getoetst en zij openlijk hun ware ideologie kenbaar maken). Het is een feit dat de Nederlandse politiek gedomineerd wordt door vele Joden die een produkt zijn van de Talmud leerinstellingen; zo ook uw politieke partijgenoten.

Aangezien u altijd ''de hand in eigen boezem'' propageert, zullen we dus uw voorstel in uw eigen politieke omgeving toetsen. Dezelfde politiek die met haar beleid zich heeft aangesloten bij het terrorisme tegen de Islam en Moslims. Ik zou u graag de volgende vragen willen stellen:

Wat vindt u van het feit dat van Aartsen een ideologie aanhangt waarin niet-Joden als niet-mensen worden gezien?

Baba Mezie 114a-114b: Alleen Joden zijn mensen ("Alleen jullie zijn mensen genoemd"). Zie ook Kerlthoth 6b ondr sub-kop ("Oll of anointing") en Barakath 56a, waarin Gentile (niet-Joden) vrouwen dieren worden genoemd ("vrouwtjes-ezels").

Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren.

Wat vindt u van het feit dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat, die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?

Baba Kamma 113a: Joden mogen leugens ("listen") gebruiken om een Gentile te misleiden.

Wat vindt u van het feit dat u deeluitmaakt van een regering die de Staat steunt met een ideologie dat genocide bepleit?

Sofarim 15, regel 10 (Minor Tarcctates): Dit is de uitspraak van rabbijn Simom ben Yohai: Tod shebe goyyim herog (''Zelfs de beste van de Gentiles zouden gedood moeten worden'').

Aangezien u een voorvechtster bent voor gelijke rechten, zult u waarschijnlijk (nadat deze kennis tot u is gekomen) bij uw Joodse meesters in de kamer pleiten om de leerstellingen van de Talmud te verwerpen. U zult er waarschijnlijk ook meteen werk van maken om dit ook bij de Joodse gemeenschap van Nederland te bepleiten.

Uw optreden verraadt zo nu en dan uw laffe moed waarmee u aandacht vraagt vooor uw strijdt. Zo heeft u de laffe moed gehad om Islamitische kinderen op school te vragen om een keuze te maken tussen hun Schepper en de grondwet. Het antwoord van deze jonge reine zielen heeft u meteen gebruikt om argumenten te bedenken om uw kruistocht te rechtvaardigen. U heeft met al deze vijandelijkheden een boemerang losgelaten en u weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze boemerang uw lot zal bezegelen.

U krijgt de kans echter, mevrouw Hirshi Ali, om uw gelijk voor eens en altijd in de bladzijdes in te kerven:

Er is één zekerheid in het hele bestaan van de schepping; en dat is dat alles zijn einde kent. Een kind dat ter wereld komt en met zijn eerste levenskreten zijn aanwezigheid in dit universum vult, zal uiteindelijk met een doodskreet deze wereld verlaten. Een grasspriet die uit de donkere aarde zijn kop opsteekt en die vervolgens door het zonlicht wordt gestreeld en door het neervallende regen wordt gevoed, zal uiteindelijk verwelken en tot stof vergaan.

De dood. mevrouw Hirshi Ali, is het gemeenschappelijke thema van alles wat bestaat. U, ik en de rest van de schepping kunnen ons niet aan deze waarheid loskoppelen.

Er zal een Dag komen waarop de ene ziel de andere ziel niets kan baten. Een Dag dat gepaard gaat met verschrikkelijk martellingen en kwellingen. Een Dag dat de onrechtvaardigen afschuwelijke kreten uit hun longen persen. Kreten, mevrouw Hirshi Ali, die rillingen over iemands rug zullen veroorzaken; dat de haren op de hoofden rechtovereind doet staan. Mensen zullen dronken worden gezien (van angst) terwijl zij niet dronken zijn. ANGST zal op die Grote Dag de atmosfeer vullen:

Wanneer de zon opgerold wordt.
En wanneer de sterren vallen.
En wanneer de bergen bewogen worden.
En wanneer de drachtige kamelen achtergelaten worden.
En wanneer de zeeën tot koken gebracht worden.
En wanneer de zielen verenigd worden.
En wanneer het levend begraven meisje ondervraagd wordt.
Voor welke zonde zij gedood werd.
En wanneer de bladen opengeslagen worden.
En wanneer de hemel afgestroopt wordt.
En wanneer de Djahim (de Hel) ontstoken wordt.
En wanneer het Paradijs nabij gebracht wordt.
Dan weet een ziel wat zij verricht heeft. (81:1-14)

Op die Dag vlucht de mens van zijn broeder.
En van zijn moeder en zijn vader.
En van zijn vrouw en zijn kinderen.
Een ieder van hen zal op die Dag een bezigheid hebben die hem genoeg is.
Gezichten (van de ongelovigen) zullen op die Dag met stof bedekt zijn.
En een duisternis zal hen omhullen.
Zij zijn degenen die de zondige ongelovigen zijn (80:34-42)

U als ongelovige extremist gelooft natuurlijk niet in de bovenstaande beschreven scène. Voor u is het bovenstaande slechts een verzonnen dramatisch stukje uit een Boek zoals velen. En toch, mevrouw Hirshi Ali, durf ik mijn leven ervoor te wagen om te beweren dat het ANGSTZWEET u uitbreekt wanneer u dit leest.

U, als ongelovige fundamentalist, gelooft natuurlijk dat er geen Oppermacht is die het hele universum bestuurt. U gelooft niet dat uw hart, waarmee u de waarheid verwerpt, vóór elke tik toestemming moet vragen aan deze Oppermacht om te kloppen. U gelooft niet dat uw tong waarmee u de Leiding van deze Oppermacht ontkent onderhevig is aan Zijn wetten. U gelooft niet dat leven en dood door deze Oppermacht wordt geschonken.

Als u daadwerkelijk in dit alles gelooft, dan moet de volgende uitdaging voor u geen belemmering zijn.

Ik daag u met deze brief dan ook uit om uw gelijk te bewijzen. U hoeft er niet veel voor te doen:

Mevrouw Hirshi Ali: WENST de DOOD als u werkelijk van uw gelijk OVERTUIGD bent.

Neemt u deze uitdaging niet aan; weet dan dat mijn Meester, de Meest verhevene, u heeft ontmasterd als een onrechtpleegster.

'Wenst dan de dood, als jullie waarachtig zijn.' Maar zij zullen hem (de dood) nooit wensen, vanwege wat hun handen (aan zonden) hebben voortgebracht.
En Allah is Alwetend over de onrechtplegers. (2:94-95).

Om te voorkomen dat mij hetzelfde zou kunnen worden verweten als u, zal ik deze wens vóór u wensen:

Mijn Rabb, schenk ons de dood om ons te verblijden met het martelaarschap.
Allahoemma Amien.

Mevrouw Ayaan Hirshi Ali en de rest van de extremistische ongelovigen: de Islam heeft de vele vijandigheden en onderdrukkingen in de Geschiedenis doorstaan. Telkens wanneer de druk op de Islam werd opgevoerd is hierdoor slechts het vuur van het geloof aangewakkerd. De Islam is als een afgestorven plant, die de jarenlange druk en extreem hoge temperaturen tot een diamant wordt gevormd. Een afgestorven plant dat door de grillen van de tijd gevormd wordt tot de sterkste edelsteen op deze aarde. Een edelsteen waarop de hardste moker zich kapot slaat.

AYAAN HIRSHI ALI JE ZAL JEZELF STUK SLAAN OP DE ISLAM!

U en uw kompanen weten heel goed dat de huidige Islamitische jeugd een ruwe diamant is dat slechts moet worden geslepen, zodat het haar aldoordringend licht van de Waarheid kan verspreiden. Uw intellectuele terrorisme zal dit niet tegenhouden, integendeel het zal dit alleen maar bespoedigen.

De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol.

Deze losgebarsten strijd is anders dan alle voorgaande strijden. De ongelovige fundamentalisten zijn ermee begonnen en Insha Allah zullen de ware gelovigen deze eindigen. Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussie, geen demonstraties, geen optochten, geen petities: slechts de DOOD zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden.

Zeg: ''Voorwaar, de dood die jullie trachten te voorkomen zal jullie zeker vinden, daarna zullen jullie worden teruggevoerd naar de Kenner van het onwaarneembare en Hij zal jullie dan mededelen wat jullie plachten te doen.'' (62:8).

En zoals een groot Profeet ooit heeft gezegd:

"En ik weet zeker dat jij, O Pharao, ten onder gaat." (17:102).

Zo willen wij ook gelijknamige woorden gebruiken en deze voor ons uitsturen, zodat de hemelen en de sterren dit nieuws op zullen pikken en dit als een vloedgolf over alle uithoeken van het van het universum zullen verspreiden.

"Ik weet zeker dat jij, O Amerika, ten onder gaat."
"Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat."
"Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat."
"Ik weet zeker dat jij, O Hirshi Ali, ten onder gaat."
"Ik weet zeker dat jij, O ongelovige fundamentalist, ten onder gaat."

Hasboena Allah wa nima alwakeel
Nima alMawla wa Nima anNasseer
Saifu Deen alMuwahhied

Goodnight
14-07-05, 11:52
Geplaatst door Seif
Check de quote van Bouyeri die ik op pagina 1 geef.

Oh wacht, ik zal 'm hier nog eens geven.

"Het parlement wordt omgedoopt tot Shariah-rechtbank en de voorzittershamer zal het islamitische vonnis bekrachtigen. Uit het torentje van Kok klinken de lofprijzingen van Allah."

Duidelijk genoeg? ah..ik zie die quote nu van jou.

Maar ff : waar is deze vandaan gehaald dan? :blij:

Max Stirner
14-07-05, 12:03
Geplaatst door Goodnight


Maar ff : waar is deze vandaan gehaald dan? :blij:


`Grondwet van een fundamentalist` deel 5.....


:)

observer
14-07-05, 14:40
het omverwerpen van een staat, en deze vervangen door 1 die je aanstaat dat was ook wat de raf en soortgelijke organisaties wilde