PDA

Bekijk Volledige Versie : 24 kinderen gedood door aanslag



Tomas
13-07-05, 11:21
Uitgegeven: 13 juli 2005 11:05
Laatst gewijzigd: 13 juli 2005 11:17

BAGDAD - Een zelfmoordaanslag in de Iraakse hoofdstad Bagdad heeft woensdagochtend zeker 24 kinderen het leven gekost. Daarnaast vond een Amerikaanse militair de dood, maakten ziekenhuizen in Bagdad en bronnen binnen de Amerikaanse strijdkrachten bekend. Door de aanslag in het zuidoosten van de stad raakten achttien mensen gewond.

"We hebben de lichamen van 24 kinderen van tien tot dertien jaar oud gekregen", maakte een medewerker van het mortuarium van het Kindi-ziekenhuis bekend. Eerder op de dag was er nog sprake van 'slechts' vier doden en negen gewonden.


De pleger van de zelfmoordaanslag had een Amerikaans militair konvooi op het oog. Het explosief ging evenwel te laat af. De voertuigen waren al gepasseerd, meldden bronnen binnen het Iraakse ministerie van Defensie.

(c) www.nu.nl

mireille
13-07-05, 11:24
Heet dat nu ook "VERZET"?

nl-x
13-07-05, 12:00
Dat heet net zo erg verzet als dat een Amerikaans raket dat 'per ongeluk' een school raakt een Pricisiebombardement heet.

Ik denk dat de daders zich wel door de kop kunnen schieten, door hun blunder.

Lampo
13-07-05, 12:04
Geplaatst door nl-x
Dat heet net zo erg verzet als dat een Amerikaans raket dat 'per ongeluk' een school raakt een Pricisiebombardement heet.

Ik denk dat de daders zich wel door de kop kunnen schieten, door hun blunder.

Deden ze dat maar.
Maar ik vrees dat ze morgen de volgende heldhaftige 'verzetsdaad' gaan plegen.

Het_Is_Lent
13-07-05, 12:08
Tfoe walgelijk, hoe iemand zo door haat verblind kan zijn en al het andere (onschuldige kinderen in dit geval en de emotionele schade van de nabestaanden) over "het hoofd" ziet:huil:

L@vita

Max Stirner
13-07-05, 12:11
Geplaatst door nl-x
Dat heet net zo erg verzet als dat een Amerikaans raket dat 'per ongeluk' een school raakt een Pricisiebombardement heet.

Ik denk dat de daders zich wel door de kop kunnen schieten, door hun blunder.



Vast.

Dan zouden alle verzetsstrijders allang de pijp uit zijn: ze blazen namelijk ook nog wel s per ongeluk een sjiietisch moskeetje op of een restaurantje.

David
13-07-05, 12:12
Geplaatst door Max Stirner
Vast.

Dan zouden alle verzetsstrijders allang de pijp uit zijn: ze blazen namelijk ook nog wel s per ongeluk een sjiietisch moskeetje op of een restaurantje.


Ach, "De Zaak" gaat voor. Geldt voor alle partijen, al zolang de mensheid bestaat.

Het_Is_Lent
13-07-05, 12:12
Geplaatst door Max Stirner
Vast.

Dan zouden alle verzetsstrijders allang de pijp uit zijn: ze blazen namelijk ook nog wel s per ongeluk een sjiietisch moskeetje op of een restaurantje.

En zichzelf (zelfmoordaanslag) :moe:

L@vita

Spoetnik
13-07-05, 12:14
Children die in Baghdad car bomb

At least 24 Iraqis, including many children, have been killed by a car bomb in south-eastern Baghdad.

A US soldier is also said to have died in the blast. Another US soldier is reported to have been injured.

A car laden with explosives drove past a US army vehicle and blew up as troops handed out sweets, a witness said.

Hundreds of Iraqis have died in attacks by militants opposed to the US presence and to a Shia-led government that took charge in Baghdad earlier this year.

A US military spokesman said most of the dead were children.

"Many Iraqi civilians, mostly children, were around the Humvee at the time of the blast," US military spokesman Sgt David Abrams told the Reuters news agency.

Another witness told the AFP news agency: "Children gathered round the Americans who were handing out sweets."

"Suddenly a suicide car bomber drove round from a side street and blew himself up," he said.

The blast is said to have taken place as the US patrol was passing through Baghdad's al-Jedidah district.

A television cameraman working for the Reuters agency said nearby houses had been demolished by the explosion.

He said women were screaming in grief in the street over pools of blood.

An Iraqi policeman is quoted as saying 25 dead bodies had arrived at Baghdad's Kindi hospital.

He said 25 wounded people had also been brought to the hospital.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4678207.stm

Ah ze waren snoepjes aan het uitdelen, vandaar het groot aantal slachtoffers onder de kinderen.

Al Sawt
13-07-05, 12:17
Wat kijken we weer verbaasd naar aanslagen in Irak. In alle landen waar een overheid in elkaar stort, zal anarchie hoogtij vieren en dan zullen er groeperingen onstaan die met alle middelen de machtsvacuum willen vullen.

En Irak vormt geen uitzondering. Amerika en alle andere agressors die de Amerikaanse politiek hebben gesteund, zijn de hoofdschuldigen voor elk gedode Iraki.

nl-x
13-07-05, 12:31
Geplaatst door Spoetnik
At least 24 Iraqis, including many children, have been killed by a car bomb in south-eastern Baghdad.

A US soldier is also said to have died in the blast. Another US soldier is reported to have been injured.

Dus het waren niet 24 kinderen, en er waren wel Amerikaanse bezetters gedood?

Kotsmisselijk word je toch van de Westerse media. Die schuwen er gewoon niet voor om kinderen te misbruiken om propaganda te bedrijven.

David
13-07-05, 12:35
Geplaatst door nl-x
Dus het waren niet 24 kinderen, en er waren wel Amerikaanse bezetters gedood?

Kotsmisselijk word je toch van de Westerse media. Die schuwen er gewoon niet voor om kinderen te misbruiken om propaganda te bedrijven.


En ik word kotsmsselijk van al die vowassen kerels, waar ook ter wereld, die maar blijven vechten om macht zonder op kinderen te letten.

Bofko
13-07-05, 12:37
Geplaatst door nl-x
Dus het waren niet 24 kinderen, en er waren wel Amerikaanse bezetters gedood?

Kotsmisselijk word je toch van de Westerse media. Die schuwen er gewoon niet voor om kinderen te misbruiken om propaganda te bedrijven.


Precies. Bij die bomaanslagen waren er ook eerst maar 2 doden, terwijl dat helemaal niet was. Vuile propagandisten.

Laten we het daarover hebben en niet over die kinderen. Want 24 of 18 kinderen is een levensgroot verschil. 18 is de moeite niet waard.

Max Stirner
13-07-05, 12:39
Geplaatst door nl-x
Kotsmisselijk word je toch van de Westerse media. Die schuwen er gewoon niet voor om kinderen te misbruiken om propaganda te bedrijven.


BBC is ook Westerse media.

Het verschil met het bericht van nu.nl is nu ook weer niet zo schokkend trouwens.

mireille
13-07-05, 13:05
Geplaatst door nl-x
Dat heet net zo erg verzet als dat een Amerikaans raket dat 'per ongeluk' een school raakt een Pricisiebombardement heet.

Ik denk dat de daders zich wel door de kop kunnen schieten, door hun blunder .

:rolleyes: zal moeilijk gaan nadat hij zichzelf heeft opgeblazen denk ik.

David
13-07-05, 13:09
Geplaatst door mireille
:rolleyes: zal moeilijk gaan nadat hij zichzelf heeft opgeblazen denk ik.


Is dat Dewi van Idols op jouw avatar?

Spoetnik
13-07-05, 13:20
Geplaatst door Alcibiades
Het is een goede zaak dat de geallieerden proberen hen te beschermen.

Door snoepjes uit te delen aan kinderen??

AARDIG
13-07-05, 13:23
En wat zou nou de oorzaak zijn voor deze verwarde daden :rolleyes:

nl-x
13-07-05, 13:59
Geplaatst door Bofko
Precies. Bij die bomaanslagen waren er ook eerst maar 2 doden, terwijl dat helemaal niet was. Vuile propagandisten.

Laten we het daarover hebben en niet over die kinderen. Want 24 of 18 kinderen is een levensgroot verschil. 18 is de moeite niet waard.
Uiteraard zijn 18 ook de moeite waard. Maar dat staat los van het verdraaien van feiten. Ik denk dat ik hier zo een beetje als laatste mijn gevoelens over kinderdoden in Irak hoef te onderstrepen.

reason
13-07-05, 23:34
Geplaatst door Al Sawt
Wat kijken we weer verbaasd naar aanslagen in Irak. In alle landen waar een overheid in elkaar stort, zal anarchie hoogtij vieren en dan zullen er groeperingen onstaan die met alle middelen de machtsvacuum willen vullen.

En Irak vormt geen uitzondering. Amerika en alle andere agressors die de Amerikaanse politiek hebben gesteund, zijn de hoofdschuldigen voor elk gedode Iraki.

Leeghoofdige kletspraatjes.
Meer kan ik niet van jouw opmerkingen maken.

De zogenaamde rebellen zijn verantwoordelijk voor hun daden.
Ze kiezen er bewust voor om niet de weg te volgen die wordt aangegeven door o.a. Al Sistani en tal van andere prominente en verstandige Iraki's.
Ze kiezen er voor om hun volk (of het iraakse volk, als het buitenlanders zijn) schade en verdriet te bezorgen, en de toekomst van het Iraakse volk zwarter te maken.
Alleen om hun eigen lage, ideologisch gemotiveerde, lusten te botvieren.

reason
13-07-05, 23:39
Geplaatst door nl-x
Dus het waren niet 24 kinderen, en er waren wel Amerikaanse bezetters gedood?

Kotsmisselijk word je toch van de Westerse media. Die schuwen er gewoon niet voor om kinderen te misbruiken om propaganda te bedrijven.

Wat is dit een stompzinnige opmerking.

Ook in het eerste bericht stond dat een amerikaan is gedood.
En in het tweede bericht stond dat er tenminste 24 mensen zijn gedood, waaronder veel kinderen.
Sluit redelijk goed op elkaar aan.
Leer eens denken voor je maar wat roept. :moeilijk:

Pista
13-07-05, 23:54
Verschrikkelijke daad, dat noemt men dan verzet!
Zolang het land maar in wanorde blijft is voor deze gekken niets meer heilig, de koran niet, de kinderen niet.
Bloed moet er vloeien.

Mien Schlami
15-07-05, 23:26
Mmm... vreemd dat die vrijheidsstrijders meestal Iraqi's opblazen, zo'n twintig a dertig per dag. op een gegeven moment moeten de zelfmoordenaars daar toch toch ook 'op' zijn? Of zijn het daar allemaal randdebielen?

Mark
15-07-05, 23:29
Wat een gezeur... als de Irakis zonodig hun kinderen op willen blazen dan is dat niet onze zaak om te beoordelen....

gh.wille
16-07-05, 00:02
Geplaatst door Tomas
Uitgegeven: 13 juli 2005 11:05
Laatst gewijzigd: 13 juli 2005 11:17

BAGDAD - Een zelfmoordaanslag in de Iraakse hoofdstad Bagdad heeft woensdagochtend zeker 24 kinderen het leven gekost. Daarnaast vond een Amerikaanse militair de dood, maakten ziekenhuizen in Bagdad en bronnen binnen de Amerikaanse strijdkrachten bekend. Door de aanslag in het zuidoosten van de stad raakten achttien mensen gewond.

"We hebben de lichamen van 24 kinderen van tien tot dertien jaar oud gekregen", maakte een medewerker van het mortuarium van het Kindi-ziekenhuis bekend. Eerder op de dag was er nog sprake van 'slechts' vier doden en negen gewonden.


De pleger van de zelfmoordaanslag had een Amerikaans militair konvooi op het oog. Het explosief ging evenwel te laat af. De voertuigen waren al gepasseerd, meldden bronnen binnen het Iraakse ministerie van Defensie.

(c) www.nu.nl

Op 13-07 -05 te 19.50 uur .

Plaatste Contraditio al een topic over dit gebeuren !
Onder de noemer ,,MIJN HART WEENT" !
Helaas waren er maar een paar reacties op !
:vreemd:

gh.wille
16-07-05, 16:56
Geplaatst door gh.wille
Op 13-07 -05 te 19.50 uur .

Plaatste Contraditio al een topic over dit gebeuren !
Onder de noemer ,,MIJN HART WEENT" !
Helaas waren er maar een paar reacties op !
:vreemd:

Jammer maar er was weer geen SPELD tussen te krijgen !
As usual !
:droef: