PDA

Bekijk Volledige Versie : OM legt Sparta voetballer Bouaouzan zware mishandeling ten laste



MO_NL
13-07-05, 13:44
OM legt Sparta voetballer Bouaouzan zware mishandeling ten laste

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Bouazouan.jpg

ROTTERDAM (ANP) - Het Openbaar Ministerie legt Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan zware mishandeling ten laste. Door die tenlastelegging hangt hem een gevangenisstraf van maximaal acht jaar boven het hoofd.

De 21-jarige speler wordt vervolgd omdat hij met een zware overtreding tijdens de wedstrijd Sparta - Go Ahead Eagles op 17 december 2004 Niels Kokmeijer ernstig verwondde.

Volgens het OM had Bouaouzan de opzet zijn concurrent zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Daarom is niet gekozen voor het ten laste leggen van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel of zwaar letsel door schuld.

Het Rotterdamse OM meent dat voor díe overtredingen normaal gesproken het tuchtrecht van de KNVB voldoende is. In deze zaak is het ministerie echter van mening dat er een grens is overschreden. De zaak dient op 27 juli.

bron: ANP

Moeten er vaker overtredingen voor de rechter gebracht worden?

AARDIG
13-07-05, 13:49
Geplaatst door MO_NL
OM legt Sparta voetballer Bouaouzan zware mishandeling ten laste

http://www.vi.nl/images2/7/5/a/1937490296_1999999260_Bouazouan01_192_221.jpg

ROTTERDAM (ANP) - Het Openbaar Ministerie legt Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan zware mishandeling ten laste. Door die tenlastelegging hangt hem een gevangenisstraf van maximaal acht jaar boven het hoofd.

De 21-jarige speler wordt vervolgd omdat hij met een zware overtreding tijdens de wedstrijd Sparta - Go Ahead Eagles op 17 december 2004 Niels Kokmeijer ernstig verwondde.

Volgens het OM had Bouaouzan de opzet zijn concurrent zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Daarom is niet gekozen voor het ten laste leggen van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel of zwaar letsel door schuld.

Het Rotterdamse OM meent dat voor díe overtredingen normaal gesproken het tuchtrecht van de KNVB voldoende is. In deze zaak is het ministerie echter van mening dat er een grens is overschreden. De zaak dient op 27 juli.

bron: ANP

Moeten er vaker overtredingen voor de rechter gebracht worden?

Ik heb een heel interessant artikel gelezen. En ik denk niet, dat hij schuldig bevonden wordt. Zijn geschiedenis en omgeving kunnen bewijzen dat hij het niet opzettelijk heeft gedaan. Ik vind het wel heel erg zielig voor die voetballer, want z'n been zag er niet uit. Echt te erg voor worden. Maar goed. Hij wil natuurlijk geld zien rollen. Begrijpelijk. Maar Rachid zal niet in de gevangenis verdwijnen. Trust me.

AARDIG
13-07-05, 14:29
Geplaatst door ibrahimmm
Ik heb de beelden van die overtreding gezien en ben van mening dat deze man nog niet vrijuit gaat.
Trust me!

We zullen zien :duivels:

observer
13-07-05, 19:02
of de mishandeling doelbewust was valt over te praten maar de overtreding was dat zeker en dan zou je kunnen stellen dat de rest dat ook is

om eerlijk te zijn hoort hij nooit meer op een voetbalveld te staan, zijn slachtoffer kan dat ook nooit meer

eigenlijk moet je het voetbal vergeten en dan hou je dit over

hij heeft iemand gehandicapt geschopt

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 19:06
Als je even doordenkt is dit zelfs nog in Bouazouan's voordeel. De verzekering keert aan Kokmeijer alleen uit als er sprake is van aangifte en veroordeling. Het tuchtrecht van de KNVB heeft dit namelijk niet gedekt.

Het risico op 8 jaar celstraf is alleen theorie. Als Rachid geluk heeft komt hij er met een geldboete en een voorwaardelijke straf van af. Anders moet hij uit eigen zak een hele nare schadeclaim aflossen omdat de verzekering van Sparta nooit toereikend zal zijn voor een beginnende prof. Kokmeijer's eigen verzekering zal Kokmeijer pas uitbetalen als er een gerechtelijke uitspraak ligt.

Maar ik kan het ook verkeerd hebben. :wijs:

observer
14-07-05, 08:33
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Als je even doordenkt is dit zelfs nog in Bouazouan's voordeel. De verzekering keert aan Kokmeijer alleen uit als er sprake is van aangifte en veroordeling. Het tuchtrecht van de KNVB heeft dit namelijk niet gedekt.

Het risico op 8 jaar celstraf is alleen theorie. Als Rachid geluk heeft komt hij er met een geldboete en een voorwaardelijke straf van af. Anders moet hij uit eigen zak een hele nare schadeclaim aflossen omdat de verzekering van Sparta nooit toereikend zal zijn voor een beginnende prof. Kokmeijer's eigen verzekering zal Kokmeijer pas uitbetalen als er een gerechtelijke uitspraak ligt.

Maar ik kan het ook verkeerd hebben. :wijs: sterker nog sparta is er niet voor verzekerd

koksmeijers verzekering betaald gewoon de revalidatie ed en zal de kosten proberen te verhalen, echter als het tot een veroordeling komt dan is er sprake van een moedwillige daad en zal de verzekering van scheermes rachid het niet dekken, hij is dan zelf als enige voor de claims aansprakelijk.

aangezien er hier sprake is van arbeidsongeschiktheid (kan niet meer voetballen) en mischien niet meer normaal lopen zullen de claims aanzienlijk zijn

heb begrepen dat operaties en revalidatie al een half miljoen kosten.