PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen zet zich in voor monument Van Gogh



_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 15:04
Cohen zet zich in voor monument Van Gogh
Uitgegeven op 13 juli 2005 om 14:41 uur

(Novum) - De Amsterdamse burgemeester Job Cohen zet zich in voor een monument voor de vermoorde Theo van Gogh. Hij heeft woensdag gezegd in gesprek te gaan met Oost Watergraafsmeer, waar de cineast werd vermoord, als dit stadsdeel besluit geen monument te plaatsen.

Cohen deed zijn uitspraak in reactie op vragen van Gonny van Oudenallen van de Amsterdamse eenmansfractie Mokum Mobiel. Oost Watergraafsmeer liet maandag in een persbericht weten dat het nog geen knoop heeft doorgehakt. Cohen wil het stadsdeel alle tijd geven tot een besluit te komen, zei hij woensdag.

Deze week ontstond onduidelijkheid over het standpunt van het stadsdeel over het plaatsen van een monument. Het bestuur zou geen gedenkteken op de plek van de moord willen, omdat het te veel onrust zou veroorzaken tussen verschillende bevolkingsgroepen in de buurt. Oost Watergraafsmeer ontkent dit in het persbericht.

Van Oudenallen vroeg de burgemeester woensdag of hij kan begrijpen dat 'vele Amsterdammers en andere Nederlanders een monument willen als herinnering aan een laffe moord'. Cohen zegt te begrijpen dat de wens voor een monument in Nederland bestaat. De burgervader noemt dit 'vanzelfsprekend'.

Cohen ziet niets in een referendum of burgerinitiatief in de stad als Oost Watergraafsmeer geen oplossing kan vinden voor het monument.


---------------------------------

:cheefbek: ...

waterfiets
13-07-05, 15:14
Als het monument op de plek van de moord komt dan kijkt men er vanuit het stadsdeelkantoor dagelijks op uit.

Het is wel opvallend hoe men 'om' is na de speech van de moeder van Theo in de rechtszaal. Maar ik vind wel dat zij gelijk heeft met haar kritiek.

Max Stirner
13-07-05, 15:24
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

:cheefbek: ...


:confused:

Zwarte Schaap
13-07-05, 15:29
Hij heeft onze Nederlandse taal verrijkt met vele mooie woorden die treffend de Nederlandse gastvrije cultuur beschrijven, zoals schoenenpoetser van Allah, slagers van Allah of pooier van de profeet.

Wellicht kan men een bronzen beeld maken waarbij een moslim een geit neukt dat is wel zijn grootste verdienste.

Goed initiatief.

waterfiets
13-07-05, 16:20
Het is best een leuk idee Zwarte Schaap maar dan zou van Gogh toch ook een plaats moeten hebben in dat geheel lijkt mij. Het Parool roept vandaag in dit kader op om ideeën in te sturen zie ik net. Je kan deze insturen naar [email protected]
Omdat hij zoveel Marokkaanse acteurs een kans heeft gegeven neem ik aan dat men op dit Forum daar nog wel meer leuke ideeën voor heeft.

Zwarte Schaap
13-07-05, 16:26
Geplaatst door waterfiets
Omdat hij zoveel Marokkaanse acteurs een kans heeft gegeven neem ik aan dat men op dit Forum daar nog wel meer leuke ideeën voor heeft.

Tieft op met je zoveel Marokkaanse acteurs een kans gegeven. Die sukkels zijn mijns inziens gewoon misbruikt voor een stigmatiserende film die alleen de autochtone vooroordelen bevestigde. Wat acteurs?? Alsof ze er hun brood meeverdienen.

Lachen met jou.

waterfiets
13-07-05, 16:41
Mijn idee zou zijn hem uitgedost als imam in het wassenbeeldenmuseum te zetten. Uiteindelijk was dat wel een van zijn meest komische optredens. Zie hier voor een foto:
http://www.theovangogh.nl/theo_iman.html
Maar in het Oosterpark op deze wijze op een zuil om te waken over zijn buurtgenoten lijkt mij ook wel mooi. Maar of zijn familie daar voor zou zijn?

Joesoef
13-07-05, 17:39
[QUOTE]Geplaatst door Zwarte Schaap
Hij heeft onze Nederlandse taal verrijkt met vele mooie woorden die treffend de Nederlandse gastvrije cultuur beschrijven, zoals schoenenpoetser van Allah, slagers van Allah of pooier van de profeet.

Wellicht kan men een bronzen beeld maken waarbij een moslim een geit neukt dat is wel zijn grootste verdienste.

Goed initiatief. [/QUOTE



:haha:

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 18:45
Geplaatst door Max Stirner
:confused:


Tell me what's bothering you, son.

Max Stirner
13-07-05, 18:48
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Tell me what's bothering you, son.


Ik vind het zo moeilijk om je mening af te leiden uit dat scheve bekkie.... :(

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 18:59
Geplaatst door Max Stirner
Ik vind het zo moeilijk om je mening af te leiden uit dat scheve bekkie.... :(


Wees getroost, I will reply to that need.

Aangezien wijlen de heer Van Gogh op geen enkele manier positief heeft bijgedragen aan het maatschappelijk debat, verdient hij geen standbeeld. Meneer Cohen heb ik redelijk hoog zitten (met hier en daar wat twijfels) maar ik vind hem nu aardig de mist in gaan.

Standbeelden zijn voor mensen die hun leven vrijwillig geven om anderen te redden, niet voor mensen die een negatieve invloed hebben op de samenleving. Zwakke PR-stunt.


Daarbij zijn beelden gewoonweg haram. Maar dat laatste vind jij waarschijnlijk niet.

Gijs
13-07-05, 19:00
De moord op van Gogh was geen laffe moord, maar enkel het opruimen van asociale elementen in de samenleving die er op uit zijn anderen te kwetsen.
Dat is pas laf!

Max Stirner
13-07-05, 19:16
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Wees getroost, I will reply to that need.

Aangezien wijlen de heer Van Gogh op geen enkele manier positief heeft bijgedragen aan het maatschappelijk debat, verdient hij geen standbeeld. Meneer Cohen heb ik redelijk hoog zitten (met hier en daar wat twijfels) maar ik vind hem nu aardig de mist in gaan.

Standbeelden zijn voor mensen die hun leven vrijwillig geven om anderen te redden, niet voor mensen die een negatieve invloed hebben op de samenleving. Zwakke PR-stunt.


Duidelijk. I apreciate it :)

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 19:18
Geplaatst door ibrahimmm
De samenleving laten nadenken een negatieve invloed?
Zwak argument.


Hij heeft 'men' pas aan het nadenken gezet nadat ie vermoord was. Ongewild ook nog.

Toen hij nog springlevend met z'n sigaretten elk gebouw onveilig maakte, kraaide amper een haan naar 'm. Inderdaad een zwak argument van je.

Max Stirner
13-07-05, 19:18
Geplaatst door Gijs
De moord op van Gogh was geen laffe moord, maar enkel het opruimen van asociale elementen in de samenleving die er op uit zijn anderen te kwetsen.
Dat is pas laf!


Zozo. Jij weet wel hoe je moet provoceren he? We zijn diep geschokt Gijs. Echt. :)

Rabi'ah.
13-07-05, 19:19
Geplaatst door Max Stirner
Zozo. Jij weet wel hoe je moet provoceren he? We zijn diep geschokt Gijs. Echt. :)

:hihi:

Rabi'ah.
13-07-05, 19:19
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Hij heeft 'men' pas aan het nadenken gezet nadat ie vermoord was. Ongewild ook nog.

Toen hij nog springlevend met z'n sigaretten elk gebouw onveilig maakte, kraaide amper een haan naar 'm. Inderdaad een zwak argument van je.

Word!

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 19:48
Geplaatst door ibrahimmm
Ja die peuken van hem waren schuld aan alles...

Zwak van je om te beweren dat Van Gogh pas iemand was na zijn vermoording.
Ik heb het niet over de opinie van de massa, daar mag je gerust op spuwen.
Ik heb het over zijn strijd in de jaren ervoor.
Dat jij daar niet van op de hoogte bent, betekent niet dat het niet was.
Het enige onrecht dat jij ziet is dat tegen de moslimgemeenschap.
Kijker-visie heet dat...

Dat Van Gogh ook strijdde voor jouw hachje, zul jij in dit leven waarschijnlijk nooit zien.
Daar ben je te bekrompen voor.


Welke strijd man, lul niet zo slap. Het enige dat ie deed was een beetje aandacht trekken voor wat centjes. Dat jij in die provocaties nog werkelijk inhoud ziet zal waarschijnlijk te maken hebben met de inhoud van je brein die je niet benut. Onrecht tegen de moslimgemeenschap ?? Dan geef je TvG teveel status. Wat hij deed was geen onrecht maar gewoon dom schelden. Niet meer, niet minder.

Nee, voor mijn hachje heeft ie niets betekend. Ik kon me namelijk niet vinden in zijn visie (voor zover je het visie mag noemen). Dat jij je er wel in herkent, vind ik best. Maar bespaar me je melodramatiek in het doordrukken van die mening. Want het is niets meer dan een mening. Zwak onderbouwd, ook nog.

Degene hier die niet goed op de hoogte is, ben jij. Nederland kotste TvG uit toen hij nog leefde. Werd nergens en door niemand serieus genomen. En nu zit jij, naast al die andere huiskammerPimmetjes en zolderkamer-islamologen, hem op te hemelen alsof ie iets heeft betekend voor de verbetering van Nederland als geheel. Trek je kop uit je ass en ruik de koffie, Geronimo. Want als er iemand was die alleen maar aan afbreuk aan de relatie tussen moslims en niet-moslims deed was het jouw gelegenheidsheld TvG wel. Kneus.

RinC
13-07-05, 19:52
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Welke strijd man, lul niet zo slap. Het enige dat ie deed was een beetje aandacht trekken voor wat centjes. Dat jij in die provocaties nog werkelijk inhoud ziet zal waarschijnlijk te maken hebben met de inhoud van je brein die je niet benut. Onrecht tegen de moslimgemeenschap ?? Dan geef je TvG teveel status. Wat hij deed was geen onrecht maar gewoon dom schelden. Niet meer, niet minder.

Nee, voor mijn hachje heeft ie niets betekend. Ik kon me namelijk niet vinden in zijn visie (voor zover je het visie mag noemen). Dat jij je er wel in herkent, vind ik best. Maar bespaar me je melodramatiek in het doordrukken van die mening. Want het is niets meer dan een mening. Zwak onderbouwd, ook nog.

Degene hier die niet goed op de hoogte is, ben jij. Nederland kotste TvG uit toen hij nog leefde. Werd nergens en door niemand serieus genomen. En nu zit jij, naast al die andere huiskammerPimmetjes en zolderkamer-islamologen, hem op te hemelen alsof ie iets heeft betekend voor de verbetering van Nederland als geheel. Trek je kop uit je ass en ruik de koffie, Geronimo. Want als er iemand was die alleen maar aan afbreuk aan de relatie tussen moslims en niet-moslims deed was het jouw gelegenheidsheld TvG wel. Kneus.

Word! :cola:

delirious
13-07-05, 19:58
Geplaatst door Max Stirner
Zozo. Jij weet wel hoe je moet provoceren he? We zijn diep geschokt Gijs. Echt. :)

Max Stirner!!

Nooit mee eens.

Maar een coole Motha-fokkah :duim:

RinC
13-07-05, 20:20
Geplaatst door ibrahimmm
Ook al een Bill Gates fan?

Yep!

Althans, als alles gratis te verkrijgen is wel ja :engel:

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 20:23
Geplaatst door ibrahimmm
Dat jullie Van Gogh afschildert als een islamhater en dat jullie denkt dat zijn werk alleen bestond uit dingen zeggen over de moslims laat wel weer zien wie hier niet op de hoogte is.

Wanneer heb ik hem een islamhater genoemd ? En waaruit concludeer jij dat ik niet weet wat hij allemaal heeft uitgespookt ? Of zijn dit alleen maar 1 van je vele belachelijke aannames ?!

En waarom spreek je mij aan met 'jullie' ? Ik ben 1 persoon. Of heb je dat niet door ? (Je weet toch wel dat je hiermee jezelf verraadt, hé ?)

Voor de rest, bespaar me je lege omgekeerde psychologie en maak jezelf nuttig door jezelf op te hangen ofzo.

Max Stirner
13-07-05, 21:23
Geplaatst door delirious
Max Stirner!!

Nooit mee eens.

Maar een coole Motha-fokkah :duim:


:strik:

delirious
13-07-05, 21:27
Geplaatst door Max Stirner
:strik:

Maar ik ben het wel altijd oneens met je. :D

Max Stirner
13-07-05, 21:35
Geplaatst door delirious
Maar ik ben het wel altijd oneens met je. :D


Volgens mij waren we het back in the dayz nog wel eens eens met elkaar, toch?


voordat ik radicaliseerde.......: :roker:

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 21:41
Theodor Holmaatjes.

Max Stirner
13-07-05, 21:45
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Theodor Holmaatjes.


:student:

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 21:46
Geplaatst door Max Stirner
:student:


:hihi: ...

delirious
13-07-05, 21:48
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Theodor Holmaatjes.

Nee Maxus toch niet Theodor Holman alias. :cheefbek: