PDA

Bekijk Volledige Versie : Monument voor Theo van Gogh............



Rabi'ah.
13-07-05, 16:29
Hoe denken jullie erover?

Persoonlijk zie ik er weinig in, omdat iemand bij mijn medeweten, voordat hij/zij een monument krijgt, eerst iets positiefs gepresteerd moet hebben voor de samenleving, of tenminste, al dan niet bij leven enige impact gehad moet heben.

Hiermee zal ik waarschijnlijk weer enkele medeprikkers op de kast jagen, maar vermoord worden door een psychisch gestoorde vind ik niet voldoende reden voor zo'n hommage.

Alhoewel deze moord in het bijzonder wel heel wat reacties los heeft gemaakt in de samenleving, zie ik, in moreel opzicht, niet het verschil tussen de ene en de andere moord.

Voor het slachtoffer maakt het in ieder geval niets uit en daar gaat het per slot van rekening toch om?

Mijns inziens zou het veel beter zijn om een algemener monument op te richten, tegen alle vormen van haat, intolerantie en geweld, in plaats van het toe te spitsen op Van Gogh.

Ik zie jullie reacties tegemoet.


Rabiah.

Wide-O
13-07-05, 16:37
Ik vind zo'n monument een beetje onzinnig eerlijk gezegd, en ik betwijfel zelfs of de geportretteerde het wel zo'n goed idee zou gevonden hebben.

Max Stirner
13-07-05, 16:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Alhoewel deze moord in het bijzonder wel heel wat reacties los heeft gemaakt in de samenleving, zie ik, in moraal opzicht, niet het verschil tussen de ene en de andere moord.
Rabiah.


Dat verschil is ook pas ongeveer 100.000.000 x uitgelegd.

:)

Rabi'ah.
13-07-05, 16:41
Geplaatst door Max Stirner
Dat verschil is ook pas ongeveer 100.000.000 x uitgelegd.

:)

Leg dat dan nog eens uit aan deze als zeer traag van begrip bekend staande - *kuch, kuch* :rolleyes: - medeprikster? :)

waterfiets
13-07-05, 16:44
Volgens mij was hier net al een topic over geopend ?

Max Stirner
13-07-05, 16:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Leg dat dan nog eens uit aan deze als zeer traag van begrip bekend staande - *kuch, kuch* :rolleyes: - medeprikster? :)


Nee. :)

Rabi'ah.
13-07-05, 16:48
Geplaatst door Max Stirner
Nee. :)

Dan concludeer ik hieruit dat je kennelijk geen argumenten hebt. :)

Max Stirner
13-07-05, 18:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Dan concludeer ik hieruit dat je kennelijk geen argumenten hebt. :)


Klopt.

Er worden hier tenslotte iedere dag bekende NL`ers met slagersmessen onthoofd vanwege hun pennevruchten.

We moeten dit dan ook vooral niet zien als een rochel in het gezicht van de NL`se samenleving en de vrijheid van meningsuiting.

:)

Rabi'ah.
13-07-05, 18:10
Geplaatst door Max Stirner
Klopt.

Er worden hier tenslotte iedere dag bekende NL`ers met slagersmessen onthoofd vanwege hun pennevruchten.

We moeten dit dan ook vooral niet zien als een rochel in het gezicht van de NL`se samenleving en de vrijheid van meningsuiting.

:)

En waarom is dat moreel gezien erger dan iemand vermoorden om z'n portemonnaie, vanwege een afrekening of omdat je een hekel aan iemand had?

Max Stirner
13-07-05, 18:14
Geplaatst door Rabi'ah.
En waarom is dat moreel gezien erger dan iemand vermoorden om z'n portemonnaie, vanwege een afrekening of omdat je een hekel aan iemand had?


Omdat er 16 miljoen gewonden vielen.

Opzettelijk.

Lampo
13-07-05, 18:18
Geplaatst door Max Stirner
Omdat er 16 miljoen gewonden vielen.

Opzettelijk.

Zelden zo'n goede gezien!

Tomas
13-07-05, 18:19
Van de week op NOVA (Ja, ik weet 't, zo fokking zionistisch als de neten) en paar straat interviews in a'dam west. 4 Jongens, ogenschijnlijk Marokkaans van rond de 20, wordt de vraag voorgelegd wat ze van de Mo B vinden. De eerste twee zeggen iets in de trant van: Dat had hij niet moeten doen, dat ging te ver. De 3e zegt: Ja, hij ging gewoon veel te ver, je moet niet spotten met de Islam. En de 4e zegt: Precies, zo denk ik er ook over, je mag niet spotten met de Islam. Waarna nummer 2 (die vermoed dat dit niet echt denderend overkomt) tegen 3 begint aan te schreeuwen in een of ander wazig breezar taaltje dat je niemand mag vermoorden enzo. Waarna nummer 3 uiteindelijk zegt: Ja, dat ben ik wel met je eens. Waarna de interviewer nog maar 's vraagt: Dus at vind je nou van Mo B? En hij antwoord: Ja, hij ging te ver.

Fantastische televisie.

En geeft nog maar 's aan waarom de moord op Theo geen gewone moord is. Eigenlijk weet iedereen dat wel. Maar is ietwat moeilijk te erkennen.

Max Stirner
13-07-05, 18:21
Geplaatst door Lampo
Zelden zo'n goede gezien!


Ik heb hem niet verzonnen......

:nerveus:

Rabi'ah.
13-07-05, 18:34
Geplaatst door Max Stirner
Omdat er 16 miljoen gewonden vielen.

Opzettelijk.


Volgens mij waren de enige gewonden die vielen nog altijd B. zelf en evt. enkele politieagenten. :)

Maargoed, met deze onzinnige stelling bewijs je voor de tweede keer dat je geen argumenten hebt. :fpetaf:

~Panthera~
13-07-05, 18:34
Geef DEZE dan ook allemaal een monument.

Zinloos geweld :


SLACHTOFFERS
VAN ZINLOOS GEWELD



8 oktober 2003, Amsterdam
De 43-jarige Anja Joos overlijdt in de Amsterdamse Pijp nadat zij in elkaar is geschopt door een groep jongeren. Een aantal van hen werkte bij een supermarkt van Dirk van den Broek in de buurt. Ze dachten Joos te hebben betrapt op het stelen van een blikje bier, maar die had dat wel betaald, zo bleek uit een kassabonnetje en opnamen van een bewakingscamera. De daders blijken hoofdzakelijk van Marokkaanse afkomst te zijn.

18 juli 2003, Tilburg
De 18-jarige Bart Raaijmakers wordt bij een ordinaire straatroof doodgestoken. Er ontstaat veel (politiek) rumoer omdat de 4 daders van Antilliaanse en Afrikaanse afkomst zijn.

6 juli 2003, Alkmaar
De 28-jarige poritier Mark Kerssens uit Akersloot wordt voor de discotheek waar hij werkt door een eerder die avond geweigerde klant in het hoofd geschoten. Hij overlijdt 2 dagen later.

1 februari 2003, Rotterdam
Seder Soares, hij werd maar 13 jaar oud, wordt bij een oerhollandse kinderbezigheid als sneeuwballen gooien doodgeschoten. Seder is het zoveelste slachtoffer van zinloos geweld. En het jongste. En wat gaan we doen met de dader als hij gevonden wordt?

4 november 2002, Nijmegen
Een boze bezoeker die uit de Nijmeegse disco The Matrixx verwijderd was omdat hij meisjes lastig viel (waar hebben we dat eerder gehoord?), komt later in de nacht terug en schiet de beide portiers neer. Vijf kogels treffen Eddy (37) die ter plekke overlijdt. De zesde kogel treft collegapotier Jeroen, die levensgevaarlijk gewond raakt.

22 oktober 2002, Venlo
René Steegmans (22) spreekt voor de deur van een supermarkt twee jongens aan die bijna een oudere vrouw omver rijden. Als dank voor zijjn opmerking wordt hij door de twee zodanig mishandeld dat hij 2 dagen later overlijdt.

27 mei 2002, Den Haag
De 20-jarige Jantje Hertogs wordt op straat neergeschoten door een doorgedraaide man die problemen heeft met de horecagelegenheid waar Jantje net uit komt om even zijn moeder te bellen. Nadat Jantje is geraakt komt de dader nog een keer op het op de grond lliggende slachtoffer af om van dichtbij een paar keer te schieten. Jantje overlijdt in het ziekenhuis. De dader wordt gepakt en krijgt 15 jaar.

21 september 2001, Noordwijk
Stephan Hendriksen (16) probeerde een ruzie te sussen maar werd zelf neergestoken.

31 maart 2001, Berg en Terblijt
Op de rijksweg te Berg en Terblijt wordt een auto door een achtervolgende auto geramd en raakt van de weg.
Hierbij worden Michel Smits (18), Michael Loo (19) en Diana Kleijnen (18) op slag gedood; een vierde passagiere, Ankie Conings, ligt zwaar gewond in het ziekenhuis. Uit politieverhoren van de achtervolgers blijkt dat die zich ergerden aan het feit dan hun voorgangers maar 50 km/iuur per uur reden.

29 september 2000, Rotterdam
Ismael Sidi Abdelghani (23), laatste jaar student HBO-bestuurskunde en werkzaam bij het Ministerie van Justitie, wordt doodgeschoten op het CS. Met zijn vrienden was hij gaan winkelen. Onderweg naar huis wordt hun weg geblokkeerd door 2 jongens. Ismael's vriend zou vies gekeken hebben naar een van de jongens. Er vindt een woordenwisseling plaats. Ismael probeert het conflict te sussen, maar een paar minuten later komt de groep elkaar weer tegen en raakt in gevecht. Een vriend van Ismael waar de jongens het op hadden gemunt wordt door een kogel geraakt en ook op Ismael wordt geschoten. De vriend van Ismael overleeft het. Ismael sterft een uur later in het ziekenhuis. De daders zijn nog steeds niet gevonden!

9 jan. 2000 Vlaardingen
Daniël van Cotthem (17) krijgt op het station van Vlaardingen-Oost zonder enige aanleiding zulke zware klappen van een stelletje idioten, dat hij korte tijd later aan de gevolgen overlijdt.

3 aug. 1999 Sevenem
De 14-jarige Joep den Mulder wordt door een man van een jaar of 30 zo hard tegen het hoofd geslagen dat hij overlijdt. De dader is nog steeds op borgtocht vrij.

10 jan. 1999 Gorinchem
Marianne Roza (18) en Froukje Schuitmaker (17) doodgeschoten in café Bachus in Gorcum.

13 dec. 1998 Amsterdam
Waseem Rama (25) doodgestoken door een 35-jarige drugsverslaafde die met zijn fiets voor zijn auto stond.


11 dec. 1998
Een junk steekt zonder enige aanleiding in een bibliotheek een lezende man, Theo Oerlemans (62), dood.

1 juli 1998 Amsterdam
Eddy Wind (26), medewerker van een fietsenmaker, wordt doodgestoken door een klant die vindt dat hij niet snel genoeg geholpen wordt.

26 juni 1998 Amsterdam
Ferdinand de Vroom krijgt na een woordenwisseling op straat een klap op zijn hoofd, valt, en raakt in coma. Hij overlijdt enkele dagen later.

13 juni 1998 Veghel
Een man die wil bemiddelen bij een ruzie in een horecagelegenheid wordt bij de er op volgende vechtpartij op straat doodgestoken.

19 apr. 1998 Tiel
Erik Jan den Haan gedood door een verdwaalde kogel afkomstig van vechtpartij tussen twee rivaliserende groepen.

1997 Schiedam
John Oldham (GB) doodgestoken door twee jongens.

7 nov. 1997 Hoorn
Fred Boon (27) wordt doodgeschopt- en geslagen gevonden op een verlaten perkeerterrein in Hoorn.

13 sept. 1997 Leeuwarden
Meindert Tjoelker doodgetrapt nadat hij vandalen tot de orde wilde roepen.

1997 Tilburg
Justus Hertog doodgestoken nadat hij per ongeluk tegen iemand opliep

6 julii 1997 Lelystad
Roelof Otten (24) wordt zo hard geschopt en getrap na een avondje stappen, dat hij in coma raakt. Na 14 dagen wordt de stekker eruit getrokken omdat er geen zicht is op verbeterin.

1997 Apeldoorn
H. Ritzen doodgestoken na een ruzie over parkeren.

1996 Tiel
Een man wordt zonder enige reden op straat doodgestoken.

22 september 1996 Berkhout
Mark White (25) doodgestoken na opmerkingen over het gedrag van een groepje dronken jongeren.

17 augustus 1996 Amsterdam
Joes Kloppenburg doodgeslagen nadat hij een opmerking maakte over een vechtpartij.

14 mei 1995 Gorinchem
Bert van der Dool doodgetrapt

1994 Uden
Mohammed El Hamid overleden aan verwondingen na een vechtpartij

9 augustus 1992 Hilversum
Hamito Ouamar, 15, doodgeschoten in Hilversum. De buurman vond dat de kinderen te veel lawaaii maakte op het speelveld op een zondagavond en schoot met een geweer uit zijn raam.

1990 Rotterdam
B. de Groot na het stappen in een elkaar geslagen door groepje jongeren en later overleden

1986 Hilversum
Michael John Poyé zonder aanleiding doodgeslagen door skinheads op het station

1983 Amsterdam
Kerwin Duinmeijer doodgestoken door een aanhanger van de Centrumpartij


:fpetaf:

Bofko
13-07-05, 18:43
Geplaatst door Rabi'ah.
En waarom is dat moreel gezien erger dan iemand vermoorden om z'n portemonnaie, vanwege een afrekening of omdat je een hekel aan iemand had?

`Erg zijn´ is een heel lastig begrip. De ´integere´ geest zegt bijv, dat een gebeurtenis waarbij 50 doden vallen erger is dan een gebeurtenis waarbij 20 doden vallen. ´Integer´ tussen quotes want het gevoel kan iets heel anders zeggen . Het gevoel zegt bijv. dat de gewelddadige dood van een geliefde veel erger is dan de gewelddadige dood van 10 onbekenden aan het andere eind van de wereld.
Daaruit blijkt ook dat het vergelijken van ergheid dmv aantallen slachtoffers van gebeurtenis ´A´ en gebeurtenis ´B` weinig zin heeft . Daarvoor is het te subjectief. Anders gezegd : het zijn vergelijkingen tussen appels en peren. Het is subjectief en contekstbepaald.
Je zou het wat meer kunnen objectiveren door te zeggen als 1 miljoen mensen laten blijken dat ze gebeurtenis A erger vinden dan gebeurtenis B, dan is het ook erger. Dus in die zin is de moord op Theo van Gogh erger dan de moord op een willekeurige jan-met-de-pet.
Wat je dan in ieder geval niet doet is daar zinloos over moraliseren, wat hier op het forum vaak gebeurt dmv de jij-bak.

Max Stirner
13-07-05, 18:44
Geplaatst door Rabi'ah.
Volgens mij waren de enige gewonden die vielen nog altijd B. zelf en evt. enkele politieagenten. :)

Maargoed, met deze onzinnige stelling bewijs je voor de tweede keer dat je geen argumenten hebt. :fpetaf:


:zwaai:

Bahjouia25
13-07-05, 19:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Hoe denken jullie erover?

Persoonlijk zie ik er weinig in, omdat iemand bij mijn medeweten, voordat hij/zij een monument krijgt, eerst iets positiefs gepresteerd moet hebben voor de samenleving, of tenminste, al dan niet bij leven enige impact gehad moet heben.

Hiermee zal ik waarschijnlijk weer enkele medeprikkers op de kast jagen, maar vermoord worden door een psychisch gestoorde vind ik niet voldoende reden voor zo'n hommage.

Alhoewel deze moord in het bijzonder wel heel wat reacties los heeft gemaakt in de samenleving, zie ik, in moreel opzicht, niet het verschil tussen de ene en de andere moord.

Voor het slachtoffer maakt het in ieder geval niets uit en daar gaat het per slot van rekening toch om?

Mijns inziens zou het veel beter zijn om een algemener monument op te richten, tegen alle vormen van haat, intolerantie en geweld, in plaats van het toe te spitsen op Van Gogh.

Ik zie jullie reacties tegemoet.


Rabiah.

helemaal mee eens!!

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 19:23
Geplaatst door Rabi'ah.
een hele waslijst van te nomineren mensen.


Ik wil ook. :wijs:

Zarathoestra
13-07-05, 19:39
Geplaatst door ibrahimmm
Jij kijkt liever Egyptische drama's en GTST-achtige soaps?
Kom je MuMu nu vertellen wat hij/zij cultuur dient te noemen?
Vecht je eigen, interne oorlogjes toch met jezelf uit en zet jezelf niet meer voor schut dan strikt noodzakelijk...
Voordat je op de persoon gaat spelen zou ik ook graag wat argumenten aangaande die in mijn ogen amusante ophemeling willen zien.

Goodnight
13-07-05, 19:42
Rabi'ah Eensch! :duim:

Ik moet plots aan het volgende denken:

''Gooi je paarlen niet voor de zwijnen''

Rabi'ah.
13-07-05, 19:42
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Ik wil ook. :wijs:

Jij bent niet grof genoeg. :duivels:

Rabi'ah.
13-07-05, 19:43
Geplaatst door Goodnight
Rabi'ah Eensch! :duim:

Ik moet plots aan het volgende denken:

''Gooi je paarlen niet voor de zwijnen''

:hihi:

En dan deze uitspraak: "Hoed u voor de dwaas."

Rabi'ah.
13-07-05, 19:47
Mumu en Ibrahim, jullie worden met het moment grover, triester en kinderachtiger.

Kennelijk kunnen jullie niet tegen argumenten op en proberen jullie dat te verbergen door te gaan schelden.

Maar als jullie denken dat ik daarmee zit, vergissen jullie je, want de enigen die jullie onsterfelijk belachelijk maken zijn jullie zelf.

Ga vooral door jullie eigen gebrek aan inhoud te etaleren!


:zwaai:

~Panthera~
13-07-05, 19:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Mumu en Ibrahim, jullie worden met het moment grover, triester en kinderachtiger.

Kennelijk kunnen jullie niet tegen argumenten op en proberen jullie dat te verbergen door te gaan schelden.

Maar als jullie denken dat ik daarmee zit, vergissen jullie je, want de enigen die jullie onsterfelijk belachelijk maken zijn jullie zelf.

Ga vooral door jullie eigen gebrek aan inhoud te etaleren!


:zwaai:


http://www.cosgan.de/smiliegenerator/ablage/87/16.png

~Panthera~
13-07-05, 20:08
Geplaatst door ibrahimmm
Dit zegt weer alles over jouw manier van interpretatie van iets dat jij je geloof durft te noemen.
Mensen negeren...of moet ik zeggen negeren?


Sorry Ibrahimm, maar heeft iemand jou ooit wel eens een arrogante lul genoemt ? :stout:

delirious
13-07-05, 20:11
Geplaatst door ~Panthera~
Sorry Ibrahimm, maar heeft iemand jou ooit wel eens een arrogante lul genoemt ? :stout:


:zegniets: :wink: PM

AARDIG
13-07-05, 20:16
Rabi'ah negeer Ibrahimmm. Teveel bla bla. Bovendien ga je helemaal kapot als je hem negeert. Hij gaat namelijk door en door pruttelen. En op een gegeven moment wordt hij zo moe van het blaten dat hij er mee ophoudt. Hij zal je wel steeds stalken op andere topics, maar dat levert ook hilarische taferelen op. Een beetje hetzelfde als een blaffende hond die op een gegeven moment moe wordt van het blaffen en met staart tussen zijn poten de hoek opzoekt.

On topic. Laten we een referendum houden :hihi:
Persoonlijk kan het mij niet zoveel schelen. Misschien is het voor zijn moeder wel prettig. Hoe dan ook, heeft zij -naar mijn weten- niks misdaan en zou ze het erg op prijs stellen als er nog een laatste "eerbetoon" komt voor hetgeen zij negen maanden heeft gedragen. Er is een hadith, waarin de profeet zegt dat we geen nare dingen moeten zeggen over de doden, omdat dit de achtergeblevene kan kwetsen. Ben deze kwijt. Het doet mij weinig.

Maar ik ben het ook weer helemaal eens met jou. Hij verdient het absoluut niet. Maar het gaat mij meer om zijn nakomelingen die pijn hebben.

Goodnight
13-07-05, 20:18
Geplaatst door Rabi'ah.
:hihi:

En dan deze uitspraak: "Hoed u voor de dwaas." Ik word er helemaal lyrisch van :hihi:

Rabi'ah.
13-07-05, 20:19
Geplaatst door Goodnight
Ik word er helemaal lyrisch van :hihi:

Ja he?

Echt entertainment van de bovenste plank gewoon! :haha:

~Panthera~
13-07-05, 20:20
Geplaatst door ibrahimmm
Is dat niet zo met iedereen die er een eigen (=niet conventionele) mening op nahoudt?

De appel valt niet ver van de stam, tenzij de appelboom aan de afgrond staat.


Nee, dat is meestal over mensen die anderen HUN mening opdringen, maar dat was je waarschijnlijk ontgaan.

Bij deze. :fpetaf:

Rabi'ah.
13-07-05, 20:23
Geplaatst door AARDIG
Je kan dit ook gewoon direct tegen Rabi'ah zeggen hoor. Je hoeft mij niet als indirecte aanleiding te gebruiken om je domme opmerkingen kwijt te kunnen. Alsjeblieft zeg :loens:

Ja, maar ik negeer hem en daar kan hij niet tegen. :hihi:

~Panthera~
13-07-05, 20:25
Geplaatst door delirious
You heard the lady.

I heard Del, I aime to please. :hihi:

:moe:

AARDIG
13-07-05, 20:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, maar ik negeer hem en daar kan hij niet tegen. :hihi:

Is het een hij of een zij :verward:

Rabi'ah.
13-07-05, 20:28
Geplaatst door ibrahimmm

Ik bèn tijd.

Dit kon ik ff niet laten!

De arrogantie! De hoogmoed! :haha:

Goodnight
13-07-05, 20:30
Ff kijkuh,ging dus over een standbeeld voor van Gogh....

Nee, ik vind zelf niet dat dit nodig is.

Is vreselijk voor zijn familie wat er met hem gebeurd is,maar dat geldt voor iedere familie die een kind door geweld hebben verloren.

Maar goed,hou persoonlijk niet van die lelijke betonnen gevallen die zogenaamd dan kunst worden genoemd.

Rabi'ah.
13-07-05, 20:33
Geplaatst door Goodnight
Ff kijkuh,ging dus over een standbeeld voor van Gogh....

Nee, ik vind zelf niet dat dit nodig is.

Is vreselijk voor zijn familie wat er met hem gebeurd is,maar dat geldt voor iedere familie die een kind door geweld hebben verloren.


Eens.

Juliette
13-07-05, 20:35
ff on topic maar weer. Van mij mag TvG gerust een standbeeld hebben. Maar dan om z'n werk. Over de kwaliteit daarvan kan je discussiëren maar hij was wel consequent in z'n grappige vuilspuiterij. Daarnaast komt er elders een monument tegen zinloos geweld in het algemeen. (soort 'onbekende soldaat').

Maar dan moet wel dat standbeeld van Fortuyn uit Rotterdam weg. Want wat diens bijdrage aan de SL was is me geheel en al niet duidelijk.

AARDIG
13-07-05, 20:47
Geplaatst door Juliette
ff on topic maar weer. Van mij mag TvG gerust een standbeeld hebben. Maar dan om z'n werk. Over de kwaliteit daarvan kan je discussiëren maar hij was wel consequent in z'n grappige vuilspuiterij. Daarnaast komt er elders een monument tegen zinloos geweld in het algemeen. (soort 'onbekende soldaat').

Maar dan moet wel dat standbeeld van Fortuyn uit Rotterdam weg. Want wat diens bijdrage aan de SL was is me geheel en al niet duidelijk.

Kan je bepaalde werken en handelingen noemen waar je van vindt, dat hij een standbeeld verdiend? Want ik vind zijn werk juist niet ok. Voorzover ik bekend met zijn werken.

Fortuyn heeft wel wat meer betekend voor de samenleving. Ik was het vaak niet eens met hem. Maar plannen om criminelen harder aan te pakken beviel me wel. Heel erg zelfs.

Juliette
13-07-05, 20:56
Geplaatst door AARDIG

Maar plannen om criminelen harder aan te pakken beviel me wel. Heel erg zelfs.

Plat populisme dat z'n achterban graag hoorde. Dat zou ik nauwelijks een zinnig idee noemen.

AARDIG
13-07-05, 20:59
Geplaatst door Juliette
Plat populisme dat z'n achterban graag hoorde. Dat zou ik nauwelijks een zinnig idee noemen.

Dat zullen we nooit weten.

Maar goed. Welke werken van TVG?

Juliette
13-07-05, 21:05
Geplaatst door AARDIG
Dat zullen we nooit weten.

Maar goed. Welke werken van TVG?

Nou veel van z'n werk ken ik niet. Maar van 'Engel' heb ik wel genoten. En als ik het goed had heeft ie toch heel wat prijzen gewonnen voor teksten en documentaires.

Maar daar ging het topic niet over. Ik stelde gewoon dat als TvG een monument zou krijgen dan eerder voor z'n werk dan voor het feit dat ie vermoord is.

AARDIG
13-07-05, 21:07
Geplaatst door Juliette
Nou veel van z'n werk ken ik niet. Maar van 'Engel' heb ik wel genoten. En als ik het goed had heeft ie toch heel wat prijzen gewonnen voor teksten en documentaires.

Maar daar ging het topic niet over. Ik stelde gewoon dat als TvG een monument zou krijgen dan eerder voor z'n werk dan voor het feit dat ie vermoord is.

O op die fiets.

Ik zou hem eerder een monument geven vanwege de moord. Dus denk er precies anders over.

Juliette
13-07-05, 21:10
Geplaatst door AARDIG
O op die fiets.

Ik zou hem eerder een monument geven vanwege de moord. Dus denk er precies anders over.

Dan zullen we het niet eens worden :) Geen probleem.

Max Stirner
13-07-05, 21:18
Geplaatst door AARDIG
Kan je bepaalde werken en handelingen noemen waar je van vindt, dat hij een standbeeld verdiend? Want ik vind zijn werk juist niet ok. Voorzover ik bekend met zijn werken.

Fortuyn heeft wel wat meer betekend voor de samenleving. Ik was het vaak niet eens met hem. Maar plannen om criminelen harder aan te pakken beviel me wel. Heel erg zelfs.



TvG was vooral een hele goede interviewer, vind ik. Echt een van de beste die ik ooit gezien heb - op de onvolprezen Ivo Niehe na uiteraard(:D).

Als columnist heb ik ook heel vaak om hem moeten lachen :nerveus:...... Lees maar es `De gezonde roker`(70 columns; eind jaren 90) bijvoorbeeld en vorm je eigen oordeel.

Maar dat gaat het natuurlijk niet om:

Als ie zich gewoon had doodgerookt, had ie geen standbeeld gekregen. Das duidelijk. Nu is hij voor veel mensen echter het symbool geworden voor de vrijheid van meningsuiting....juist omdat ie er soms nogal vreemde meningen op nahield, niet bang was om die te uiten en daarom is vermoord.

AARDIG
13-07-05, 21:32
Geplaatst door Max Stirner
TvG was vooral een hele goede interviewer, vind ik. Echt een van de beste die ik ooit gezien heb - op de onvolprezen Ivo Niehe na uiteraard(:D).

Als columnist heb ik ook heel vaak om hem moeten lachen :nerveus:...... Lees maar es `De gezonde roker`(70 columns; eind jaren 90) bijvoorbeeld en vorm je eigen oordeel.

Maar dat gaat het natuurlijk niet om:

Als ie zich gewoon had doodgerookt, had ie geen standbeeld gekregen. Das duidelijk. Nu is hij voor veel mensen echter het symbool geworden voor de vrijheid van meningsuiting....juist omdat ie er soms nogal vreemde meningen op nahield, niet bang was om die te uiten en daarom is vermoord.

Ja ik heb ooit een intervieuw van hem gezien met de heer Hazelhoff. (Ik weet niet of hij wel of geen Imaam is, met alle respect natuurlijk.) Maar ik heb hem altijd heel naar gevonden. Zijn intervieuws waren wel ok. Maar ik denk vooral dat hij onderworpen was aan bepaalde beperkingen, waardoor hij niet zijn gang kon gaan. Gelukkig maar, want zijn barbaarse optredens jegens koningshuizen, religieuzen, tegenstanders enz. enz. kunnen niet door de beugel. Of hij nou een punt maakte of niet.

Ik zie nog steeds geen reden waarom hij nou een monument moet krijgen. Maar goed. Ik zei al dat het me niet zoveel kan schelen, want het hoort allemaal bij de mentaliteit waar we momenteel in zijn blijven hangen. Helaas.

Ps: Was geen liefhebber van zijn colums. Ben namelijk goed opgevoed.

Max Stirner
13-07-05, 21:42
Geplaatst door AARDIG
Ja ik heb ooit een intervieuw van hem gezien met de heer Hazelhoff. (Ik weet niet of hij wel of geen Imaam is, met alle respect natuurlijk.) Maar ik heb hem altijd heel naar gevonden. Zijn intervieuws waren wel ok. Maar ik denk vooral dat hij onderworpen was aan bepaalde beperkingen, waardoor hij niet zijn gang kon gaan. Gelukkig maar, want zijn barbaarse optredens jegens koningshuizen, religieuzen, tegenstanders enz. enz. kunnen niet door de beugel. Of hij nou een punt maakte of niet.

Ik zie nog steeds geen reden waarom hij nou een monument moet krijgen. Maar goed. Ik zei al dat het me niet zoveel kan schelen, want het hoort allemaal bij de mentaliteit waar we momenteel in zijn blijven hangen. Helaas.

Ps: Was geen liefhebber van zijn colums. Ben namelijk goed opgevoed.


Ik ben ook goed opgevoed. En toch moest ik vaak om zijn columns lachen. :)

AARDIG
13-07-05, 21:45
Geplaatst door Max Stirner
Ik ben ook goed opgevoed. En toch moest ik vaak om zijn columns lachen. :)

Gelukkig maar. ;)

sjo
13-07-05, 22:21
Geplaatst door Max Stirner
Ik ben ook goed opgevoed. En toch moest ik vaak om zijn columns lachen. :)

Zo'n monument lijkt me wel wat. Een buste van Theo , peuk in z'n bek, met een onderschrift. "Allah weet het beter". Zoiets. Daarnaast zo'n zelfde ding voor Mo B. Zijn verdienste is ook niet mis. Tenslotte ontmaskerde hij het ware gezicht van een godsdienst.
Overigens heeft het wel iets; die rechtlijnigheid van Mo. Hij trekt als geen ander de consequenties van zijn geloof. Dat heeft een zekere charme voor elke gelovige van welke soort ook.
Voor hem is het een duivelse bekoring gebleken. Hij zou het zijn vader of broertje ook flikken.


Enne Rabia, zit jij wel zelf te posten ? Of doet dat tantezeggertje dit onder jou naam. Je komt zo stompzinnig over als je op M.S. reageert. Ben beter van je gewend.
(wil me dr niet echt mee bemoeien hoor Max)

gr.
sjo

_h4T3D_sE7eN
13-07-05, 22:32
Geplaatst door sjo
Tenslotte ontmaskerde hij het ware gezicht van een godsdienst.

Moge je lijden aan eeuwige aambeien.

tr_imparator
13-07-05, 22:47
Geplaatst door Bofko
`Erg zijn´ is een heel lastig begrip. De ´integere´ geest zegt bijv, dat een gebeurtenis waarbij 50 doden vallen erger is dan een gebeurtenis waarbij 20 doden vallen. ´Integer´ tussen quotes want het gevoel kan iets heel anders zeggen . Het gevoel zegt bijv. dat de gewelddadige dood van een geliefde veel erger is dan de gewelddadige dood van 10 onbekenden aan het andere eind van de wereld.
Daaruit blijkt ook dat het vergelijken van ergheid dmv aantallen slachtoffers van gebeurtenis ´A´ en gebeurtenis ´B` weinig zin heeft . Daarvoor is het te subjectief. Anders gezegd : het zijn vergelijkingen tussen appels en peren. Het is subjectief en contekstbepaald.
Je zou het wat meer kunnen objectiveren door te zeggen als 1 miljoen mensen laten blijken dat ze gebeurtenis A erger vinden dan gebeurtenis B, dan is het ook erger. Dus in die zin is de moord op Theo van Gogh erger dan de moord op een willekeurige jan-met-de-pet.
Wat je dan in ieder geval niet doet is daar zinloos over moraliseren, wat hier op het forum vaak gebeurt dmv de jij-bak.

Ik denk niet dat het hier gaat om het 'vallen van een dode'..het gaat hier om de vrijheid van meningsuiting(waarom is vG vermoord?)

In de Nederlandse samenleving staat nu vG als symbool voor die luxe vrijheid die we hebben. Een vaag symbool.

Ik zie geen reden om dit recht extra te benadrukken dmv een beeld, omdat het juist die vrijheid van meningsuiting waar we voor staan, beperkt.

de moord van Gogh roept bij veel mensen emoties op. Door deze emoties wordt juist soms een stukje vrijheid van meningsuiting opgeofferd.

Bovendien staat die vrijheid van meningsuiting al in onze grondwet en heeft het veel 'bredere' betekenis dan waar men nu alleen aan denkt. De vrijheid van meningsuiting wordt dus met dit symbool absurd gereduceerd.

een beeld omdat hij vermoord is, is hier niet van toepassing..

delirious
13-07-05, 22:53
Geplaatst door tr_imparator
Ik denk niet dat het hier gaat om het 'vallen van een dode'..het gaat hier om de vrijheid van meningsuiting(waarom is vG vermoord?)

In de Nederlandse samenleving staat nu vG als symbool voor die luxe vrijheid die we hebben. Een vage symbool.

Ik zie geen reden om dit recht extra te benadrukken dmv een beeld, omdat het juist die vrijheid van meningsuiting waar we voor staan, beperkt.

de moord van Gogh roept bij veel mensen emoties op. Door deze emoties wordt juist soms een stukje vrijheid van meningsuiting opgeofferd.

Bovendien staat die vrijheid van meningsuiting al in onze grondwet en heeft het veel 'bredere' betekenis dan waar men nu alleen aan denkt. De vrijheid van meningsuiting wordt dus met dit symbool absurd gereduceerd.

een beeld omdat hij vermoord is, is hier niet van toepassing..

tr_ get your ass to VVullen. :D

Imperatrice
13-07-05, 22:53
Hmm, true true.
Hij was een uitstekend voorbeeld van iemand die proeft van de vruchten van de vrijheid van meningsuiting, maar om hem te beschilderen als een heilig iets, vind ik te ver gaan.
Een monument voor van Gogh??
For what? Wat heeft deze simpele ziel de maatschappij bijgebracht? (uitgezonderd woede)

What's next? Toeristische barbie-poppen met het uiterlijk van Theo van Gogh?

(of course inclusief zijn bierbuik :engel: )

jan1974
14-07-05, 00:05
Geplaatst door AARDIG
Maar ik heb hem altijd heel naar gevonden. Zijn intervieuws waren wel ok. Maar ik denk vooral dat hij onderworpen was aan bepaalde beperkingen, waardoor hij niet zijn gang kon gaan. Gelukkig maar, want zijn barbaarse optredens jegens koningshuizen, religieuzen, tegenstanders enz. enz. kunnen niet door de beugel.

Sommige uitspraken zijn getoetst bij de rechter, en bleken wel door de beugel te kunnen. (misschien op een na, daar wil ik af wezen).

Theo wist wel dat de moslim wereld gevaarlijk was, maar het was toch een beetje een ver-van-z'n-bed show. Hij zag Nederland als een vrij land en gedroeg zich er ook naar.

AARDIG
14-07-05, 00:10
Geplaatst door jan1974
Sommige uitspraken zijn getoetst bij de rechter, en bleken wel door de beugel te kunnen. (misschien op een na, daar wil ik af wezen).

Theo wist wel dat de moslim wereld gevaarlijk was, maar het was toch een beetje een ver-van-z'n-bed show. Hij zag Nederland als een vrij land en gedroeg zich er ook naar.

Samir A. is door de rechter niet-schuldig bevonden. :moe:

fien
14-07-05, 00:56
Van mij hoeft er geen monument te komen voor TvG. Hij stond niet voor de vrijheid van meningsuiting, maar voor de vrijheid van schelden en beledigen. Kennelijk had hij daar zijn hobby van gmaakt, dat hij verder misschien ook nog wel eens wat aardigs deed , maakt niet veel uit , want het enige wat blijft hangen als je aan hem denkt is dat consequente beledigen.
Daarmee verdien je volgens mij geen standbeeld.

~Panthera~
14-07-05, 01:11
Geplaatst door fien
Van mij hoeft er geen monument te komen voor TvG. Hij stond niet voor de vrijheid van meningsuiting, maar voor de vrijheid van schelden en beledigen. Kennelijk had hij daar zijn hobby van gmaakt, dat hij verder misschien ook nog wel eens wat aardigs deed , maakt niet veel uit , want het enige wat blijft hangen als je aan hem denkt is dat consequente beledigen.
Daarmee verdien je volgens mij geen standbeeld.


Hier ben ik het dus mee eens.
En van mij mag dat andere standbeeld van F ook omvallen, want die heeft ook niets positiefs toegevoegt aan Nederland.

sjaen
14-07-05, 01:16
Monument voor TvG:

AARDIG
14-07-05, 01:22
Geplaatst door sjaen
Monument voor TvG:

Wat lelijk en afstotend. Wel gepast eigenlijk.

prikkerd
14-07-05, 04:53
Een monument moet je verdienen
TvG heeft weliswaar niet zo'n afschuwelijke moord verdient maar dat wil niet zeggen dat hij tot held moet worden gebombardeerd door een momnument aan hem toe te wijden... de man was een scheldkanon.

Wie verdient eerder een monument.... Iemand die om zijn vrije woord (al is het een scheldwoord) vermoord wordt of..... Iemand die om niets wordt vermoord (zinloos geweld) ?????

blauwwit
14-07-05, 09:51
in mijn ogen verdient hij zeker een standbeeld. Theo van Gogh was iemand die tegen alle heilige huisjes aanschopte. Christenen, joden, links, moslims. Ook heel veelzeggend hoe verschillende groepen daarop reageerden. Christenen en links niet (terecht, goede reactie). Joden met een rechtszaak wegens antisemitisme (fout: hij was geen antisemiet, je moet tegen kritiek en grapjes kunnen) en voor moslims was hij een soort duivel (hij werd continu uitgemaakt voor het varken, bedreigd en beledigd) en werd zelfs uiteindelijk vermoord door een moslim. Ik denk dat theo net als hij de geinterviewden in zijn interviews veel over zichzelf liet zien door zijn provocerende stijl, hij hetzelfde deed met de nederlandse samenleving. Hij liet duidelijk zien dat tegenwoordig met name de moslims een gebrek aan tolerantie jegens anderen (vrouwen, homo's, joden) aan de dag leggen. Het is heel erg dat hij vermoord is, maar wel een gebeurtenis waar we veel van kunnen leren. (maar ja onder druk van p.c. zal het wel weer niet gebeuren).
P.s.: ik vind in zoverre dat elke moord hetzelfde is dat de straf voor elke vergelijkbare moord hetzelfde moet zijn. Het is voor mij dan ook onbegrijpelijk dat tegen Volkert v.d. G zestien jaar was geeist en nu tegen mohammed b. levenslang. Walgelijk. Of allebei levenslang of allebei zestien jaar, de moord van mohammed b. was zeker niet erger dan die van volkert v/d g. Allebei in koelen bloede en bij volkert v/d g. was misschien wel erger omdat hij een invloedrijk politicus vermoordde en daarmee de democratie meer schaadde dan mohammed b.

Tafey Lewis
14-07-05, 10:37
laat dat monument er ALSJEBLIEFT komen.
ik ben geen fan van theo, verre van zelfs, maar theo is wel het boegbeeld van het vrije woord en het belang daarvan. Een standbeeld voor theo zou een monument voor de rechtsstaat zijn.

pvda en groen links van stadsdeel osst waren bang de gevoelens vande molsim te kwetsen en wilden daarom geen standbeeld. Ik denk dat velen ook aanstoot nemen aan het auschwitz monument (holocaust is immers overdreven, nooit gebeurd, of juist gerechtvaardigd) dus laten we dat ook maar slopen dan, katholieke kerken kunnen we ook wegdoen want die izjn een inbreuk op de ware godsdienst. Dit soort lui geven nederland weg op een dienblaadje aan het brutaalste soort tuig dat er is. walgelijk. Ik hoop dat er nog vele THeo's komen die met hun botte non-sociale vaardigheden de kritiek de vrije loop laten en in de frontlinie van de democratie stand houden. Laat dit monument ons eraan herrinneren welke tirannie ons wacht als we toegeven.

en als het geen monument VOOR theo mag zijn dan toch wel zeker een monument TEGEN alle mohammed b's en hun religieuze toekomstvisie.

jan1974
14-07-05, 10:47
Geplaatst door blauwwit

P.s.: ik vind in zoverre dat elke moord hetzelfde is dat de straf voor elke vergelijkbare moord hetzelfde moet zijn.
Er is Mohammed B. veel meer ten laste gelegd dan enkelvoudige moord.

Over een monument. Het grappige is dat Theo zelf nogal aversie had tegen bijvoorbeeld het standbeeld voor Pim. (goddelijke kale), maar ik heb geen problemen met een standbeeld. Je moet Theo niet te serieus nemen, want dat wordt het gevaarlijk.

Ik heb een idee gehoord van een verkeershobbel in de Lineeusstraat. De straat waar hij van het roken afgehoplen is. Dit vind ik geen slecht idee.

tr_imparator
14-07-05, 12:24
Geplaatst door Tafey Lewis
laat dat monument er ALSJEBLIEFT komen.
ik ben geen fan van theo, verre van zelfs, maar theo is wel het boegbeeld van het vrije woord en het belang daarvan. Een standbeeld voor theo zou een monument voor de rechtsstaat zijn.

en als het geen monument VOOR theo mag zijn dan toch wel zeker een monument TEGEN alle mohammed b's en hun religieuze toekomstvisie.


het is eerder andersom een standbeeld voor Theo zou een monument zijn voor een reductie van het vrije woord(zoals beschreven in de wet). Ik heb het proberen uit te leggen hierboven.

Tweede is een cultus van fictieve rampen en paniek zaaien. Zo'n cultus verklaart waarom een moord opeens een zware bedreiging voor de rechtsstaat vormt(onzin natuurlijk), en terrorisme een bijna mythisch begrip waarmee zowel media als politici op korte termijn kunnen scoren.


@andere mensen: dit is natuurlijk geen manier van discussie voeren: als je argumenten hebt graag op tafel zetten..niet jankerig doen..

:rolleyes:

David
14-07-05, 12:32
Ik weet het niet, een monuent voor Van Gogh. Een monument voor alle slachtoffers van discussies waarbij het laatste argument een kogel was, lijkt me gepaster.

jan1974
14-07-05, 13:07
Geplaatst door David
Ik weet het niet, een monuent voor Van Gogh. Een monument voor alle slachtoffers van discussies waarbij het laatste argument een kogel was, lijkt me gepaster.
Laatste argument? Je doet alsof de discussie al gestopt is. Niets is minder waar. De argumenten van TvG staan nog steeds online, dus daar kan alsnog met woorden op gereageerd worden. Ik denk dat iedereen een verantwoordelijk heeft om te bewijzen dat de kogel niet het laatste woord heeft.

David
14-07-05, 13:09
Geplaatst door jan1974
Laatste argument? Je doet alsof de discussie al gestopt is. Niets is minder waar. De argumenten van TvG staan nog steeds online, dus daar kan alsnog met woorden op gereageerd worden. Ik denk dat iedereen een verantwoordelijk heeft om te bewijzen dat de kogel niet het laatste woord heeft.


Je weet donders goed wat ik bedoel. Van Gogh had na die kogel niets meer toe te voegen. Dat zijn teksten er nog zijn, daar heeft wat aan. hij had, denk ik, liever lekker doorgeleefd. Maar daar heeft een imbiciel een eind aan gemaakt.

jan1974
14-07-05, 13:09
Geplaatst door tr_imparator

Tweede is een cultus van fictieve rampen en paniek zaaien. Zo'n cultus verklaart waarom een moord opeens een zware bedreiging voor de rechtsstaat vormt(onzin natuurlijk), en terrorisme een bijna mythisch begrip waarmee zowel media als politici op korte termijn kunnen scoren.
:rolleyes:
We jammeren net zolang door tot AyaanHA weer zonder beveiliging over straat kan lopen.

jan1974
14-07-05, 13:23
Geplaatst door David
Je weet donders goed wat ik bedoel. Van Gogh had na die kogel niets meer toe te voegen. Dat zijn teksten er nog zijn, daar heeft wat aan. hij had, denk ik, liever lekker doorgeleefd. Maar daar heeft een imbiciel een eind aan gemaakt.
De ideeen van van Gogh leven voort. Ik las de columns van vG al voor zijn dood. De argumenten van vG hebben na zijn dood juist meer relevantie gekregen. De discussie is juist heftiger geworden.

Theo waarschuwde bij levende lijve dat de Islam gevaarlijke en perverse kanten had.

Mohammed B. toonde aan dat de hij gevaarlijke en perverse kanten heeft.

Dit zou wel een heel vreemd moment zijn om de discussie te stoppen.

sjo
14-07-05, 13:31
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Moge je lijden aan eeuwige aambeien.

hahaha.....in de vuur ?

gr.
sjo

ottoman
14-07-05, 13:47
Geplaatst door prikkerd
Een monument moet je verdienen
TvG heeft weliswaar niet zo'n afschuwelijke moord verdient maar dat wil niet zeggen dat hij tot held moet worden gebombardeerd door een momnument aan hem toe te wijden... de man was een scheldkanon.

Wie verdient eerder een monument.... Iemand die om zijn vrije woord (al is het een scheldwoord) vermoord wordt of..... Iemand die om niets wordt vermoord (zinloos geweld) ?????

is er zin vol geweld

Juliette
14-07-05, 15:21
Geplaatst door sjo
Tenslotte ontmaskerde hij het ware gezicht van een godsdienst.
Overigens heeft het wel iets; die rechtlijnigheid van Mo.

Je geeft m teveel eer. Als ie iets ontmaskerde was het de warboel in z'n hoofd.

Imperatrice
14-07-05, 16:46
Geplaatst door jan1974


Theo waarschuwde bij levende lijve dat de Islam gevaarlijke en perverse kanten had.

Mohammed B. toonde aan dat de hij gevaarlijke en perverse kanten heeft.



Representeert Mohammed B. dan volgens jou de gehele Islamitische bevolking?



Dumb ass :duivels:

tr_imparator
14-07-05, 16:59
Geplaatst door jan1974
We jammeren net zolang door tot AyaanHA weer zonder beveiliging over straat kan lopen.


veiligheid is een illusie.

sjo
14-07-05, 20:39
Geplaatst door Imperatrice
Representeert Mohammed B. dan volgens jou de gehele Islamitische bevolking?





Ik houd het op de helft.....

gr.
sjo

Imperatrice
14-07-05, 21:02
:ego: ze3ma

jan1974
14-07-05, 22:35
Geplaatst door Imperatrice
Representeert Mohammed B. dan volgens jou de gehele Islamitische bevolking?
Wat mij betreft niet.

Maar hoeveel autochtonen zijn er niet die alleen die slechte kant van de moslims kennen. De media zoeken per definitie altijd de problemen op.

ottoman
14-07-05, 22:42
Geplaatst door Imperatrice
:ego: ze3ma

warom

tr_imparator
15-07-05, 01:41
Geplaatst door ottoman
warom


sukkel.

ottoman
15-07-05, 05:25
Geplaatst door tr_imparator
sukkel.
warom

jochie
15-07-05, 06:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Persoonlijk zie ik er weinig in, omdat iemand bij mijn medeweten, voordat hij/zij een monument krijgt, eerst iets positiefs gepresteerd moet hebben voor de samenleving, of tenminste, al dan niet bij leven enige impact gehad moet heben.

Theo van Gogh was een geweldig kunstenaar en ook nog eens een voorvechter van het vrije woord.

Twee zaken die afzonderlijk al voldoende zijn om een monument voor op te richten.

tr_imparator
16-07-05, 18:28
Varken of cactus voor van Gogh


Amsterdam - Uit een lezersonderzoek van het Parool blijkt dat de Amsterdammer als favoriet gedenkteken voor de vermoorde film- en tv-maker Van Gogh een cactus met ‘flink wat stekels’ zou willen zien. Onder de lezers waren uitgesproken ideeën, zo zag de één Van Gogh het liefst op zijn fiets tegen het verkeer inrijden.

Andere verkozen de Dam, om daar het monument te vervangen door een reuze cactus. Een andere lezer stelde voor een groot vrolijk varken in het Oosterpark neer te zetten, hierop zouden mensen hun mening kunnen schrijven. Dit idee sloot aan, zodat de vrijheid van meningsuiting van iedereen gelezen kan worden.


:argwaan:


http://www.blikopnieuws.nl/foto/200507161121518293_15846.jpg

cold_turkey
16-07-05, 18:59
Geplaatst door tr_imparator
Varken of cactus voor van Gogh


Amsterdam - Uit een lezersonderzoek van het Parool blijkt dat de Amsterdammer als favoriet gedenkteken voor de vermoorde film- en tv-maker Van Gogh een cactus met ‘flink wat stekels’ zou willen zien. Onder de lezers waren uitgesproken ideeën, zo zag de één Van Gogh het liefst op zijn fiets tegen het verkeer inrijden.

Andere verkozen de Dam, om daar het monument te vervangen door een reuze cactus. Een andere lezer stelde voor een groot vrolijk varken in het Oosterpark neer te zetten, hierop zouden mensen hun mening kunnen schrijven. Dit idee sloot aan, zodat de vrijheid van meningsuiting van iedereen gelezen kan worden.


:argwaan:http://www.blikopnieuws.nl/foto/200507161121518293_15846.jpg

Dan weet ik al wiens meningen ondergekalkt worden door overschreeuwingen...
Vind het helemaal geen slecht idee, gezien het feit dat varkensvlees bij een autochtone Nederlander niet hetzelfde beeld oproept als bij een Marokkaan.

Of een varken dat anaal gepenetreerd wordt door een geitenneuker?
Of zou dat de aandacht afleiden van degenen die Theo echt vermoord hebben?
Dan stel ik voor: Een brandende toorts of een obilisk die het varken van achter binnendringt.
Of een varken met een brandmerk van een pentagram...

prikkerd
16-07-05, 20:09
Geplaatst door ottoman
is er zin vol geweld

Zinvol geweld bestaat
Als je vrijheid aangevallen wordt
je land bezet
je huis beroofd
je familie in een doodsbedreigende situatie

dan mag je geweld gebruiken om je vrijheden te beschermen en jezelf te verdedigen



was dat nou een serieuze vraag?

cold_turkey
16-07-05, 20:52
Geplaatst door prikkerd
Zinvol geweld bestaat
Als je vrijheid aangevallen wordt
je land bezet
je huis beroofd
je familie in een doodsbedreigende situatie

dan mag je geweld gebruiken om je vrijheden te beschermen en jezelf te verdedigen



was dat nou een serieuze vraag?

1) Vrijheid zit in je hoofd (vgl. Johannes de Doper)
2) Het land is van ons allemaal. (Nederland t.s. ook...)
3) Huisvredebreuk kun je aangifte van doen.
4) Dan heet het zelfverdediging en niet geweld. Niet in de zin van agressie.

prikkerd
17-07-05, 10:27
Geplaatst door cold_turkey
1) Vrijheid zit in je hoofd (vgl. Johannes de Doper)
2) Het land is van ons allemaal. (Nederland t.s. ook...)
3) Huisvredebreuk kun je aangifte van doen.
4) Dan heet het zelfverdediging en niet geweld. Niet in de zin van agressie.

volgens mij weet je niet wat het woord geweld betekent

je kan je zelf verdedigen door geweld te gebruiken
je kan je land verdedigen door oorlog te voeren (geweld, moord)



en vrijheid zit niet alleen in je hoofd....anders zou jij geen moeite hebben om slaaf te zijn of gevangen genomen te worden


so safe the bullshit for yourself

cold_turkey
17-07-05, 15:43
Geplaatst door prikkerd
volgens mij weet je niet wat het woord geweld betekent

je kan je zelf verdedigen door geweld te gebruiken
je kan je land verdedigen door oorlog te voeren (geweld, moord)



en vrijheid zit niet alleen in je hoofd....anders zou jij geen moeite hebben om slaaf te zijn of gevangen genomen te worden


so safe the bullshit for yourself

Waarom zou je het geweld noemen wanneer je de agressie van een ander tegen hemzelf laat gebruiken? En welke wet zegt dat je de moordenaar van je kind zijn leven moet ontnemen?
Volgens mij zijn er juist wetten in het leven geroepen om dat tegen te gaan.

En je land verdedig je niet door oorlog te voeren. Je valt het daarmee juist aan/af.

En hoe kan vrijheid in je hoofd zitten als je geketend bent?

En dat wat jij bullshit noemt, kan voor een ander realiteit zijn.
Doe dus nooit de meningen of bevindingen van anderen af als onzin.
Als jij iets niet ziet is het niet per definitie onzichtbaar.

Iig bedankt voor je reactie.

tr_imparator
17-07-05, 15:49
Geplaatst door cold_turkey
Dan weet ik al wiens meningen ondergekalkt worden door overschreeuwingen...
Vind het helemaal geen slecht idee, gezien het feit dat varkensvlees bij een autochtone Nederlander niet hetzelfde beeld oproept als bij een Marokkaan.

Of een varken dat anaal gepenetreerd wordt door een geitenneuker?
Of zou dat de aandacht afleiden van degenen die Theo echt vermoord hebben?
Dan stel ik voor: Een brandende toorts of een obilisk die het varken van achter binnendringt.
Of een varken met een brandmerk van een pentagram...

kortom: geen monument

tr_imparator
17-07-05, 15:56
Geplaatst door cold_turkey
Waarom zou je het geweld noemen wanneer je de agressie van een ander tegen hemzelf laat gebruiken? En welke wet zegt dat je de moordenaar van je kind zijn leven moet ontnemen?
Volgens mij zijn er juist wetten in het leven geroepen om dat tegen te gaan.

En je land verdedig je niet door oorlog te voeren. Je valt het daarmee juist aan/af.

En hoe kan vrijheid in je hoofd zitten als je geketend bent?



agressie en geweld zijn 2 verschillende dingen. Er zijn inderdaad wetten in het leven geroepen zodat een individu niet op eigen houtje kan handelen. Maar als het eenmaal noodzakelijk is..dan hebben we de wet die bepaald wat 'next' is.

een land kan je wel verdedigen door oorlog te voeren. Door bijvoorbeeld de vijand niet binnen te laten.

Amerika gebruikt geweld om de mensen in Irak freedom te brengen. :rolleyes: Iraqi freedom was het toch?

edit: operation iraqi freedom

sjaen
17-07-05, 23:05
Geplaatst door prikkerd
volgens mij weet je niet wat het woord geweld betekent

je kan je zelf verdedigen door geweld te gebruiken
je kan je land verdedigen door oorlog te voeren (geweld, moord)



en vrijheid zit niet alleen in je hoofd....anders zou jij geen moeite hebben om slaaf te zijn of gevangen genomen te worden


so safe the bullshit for yourself

Geweld brengt alleen meer geweld.
When do they ever learn.
Dum Dumber Dumst..............

cold_turkey
18-07-05, 00:37
Geplaatst door tr_imparator
agressie en geweld zijn 2 verschillende dingen. Er zijn inderdaad wetten in het leven geroepen zodat een individu niet op eigen houtje kan handelen. Maar als het eenmaal noodzakelijk is..dan hebben we de wet die bepaald wat 'next' is.

een land kan je wel verdedigen door oorlog te voeren. Door bijvoorbeeld de vijand niet binnen te laten.

Amerika gebruikt geweld om de mensen in Irak freedom te brengen. :rolleyes: Iraqi freedom was het toch?

edit: operation iraqi freedom

Dus de mensen in Irak zijn nu vrij?
Er zijn er geloof ik 39.000 van hun leven bevrijd... :duizelig:

Ik hoop niet dat je die oorlog daar aan het goedpraten bent!

En waarom maak jij een verschil tussen agressie en geweld, daar waar er je tussen geweld en recht geen maakt?

God's recht is de geweldloosheid.
Geweldig, niet?

prikkerd
18-07-05, 11:39
Geplaatst door sjaen
Geweld brengt alleen meer geweld.
When do they ever learn.
Dum Dumber Dumst..............

weer eens zo'n waardeloze uitspraak

de keer-de-andere-wang-methode

totaal geen inlevingsvermogen noch jij noch cold-turkey

bij zelfverdediging gebruik je GEWELD of je het nou agressie noemt of iets anders het is en blijft geweld.....vijand verkoopt je een klap jij slaat terug om jezelf te verdedigen


ik keur dus geweld af wanneer het gebruikt wordt om aan te vallen dus door (agressors)

p.s. gewoon Nederlands graag want je Engels deugt niet.

cold_turkey
18-07-05, 12:13
Geplaatst door prikkerd
weer eens zo'n waardeloze uitspraak

de keer-de-andere-wang-methode

totaal geen inlevingsvermogen noch jij noch cold-turkey

bij zelfverdediging gebruik je GEWELD of je het nou agressie noemt of iets anders het is en blijft geweld.....vijand verkoopt je een klap jij slaat terug om jezelf te verdedigen


ik keur dus geweld af wanneer het gebruikt wordt om aan te vallen dus door (agressors)

p.s. gewoon Nederlands graag want je Engels deugt niet.

Ge hoeft daarvoor nie gefrustreerd te geraken zulle! :gsm:
Enne ge moe daar zekers nie voor wenen, hè jongen... :fpiraat:

En wat is het nu met die spreuk: "De aanval is de beste verdediging"?

Gewoon mond dicht, want je argumenten deugen niet!
(Mij zul je moeten schieten om mij het zwijgen op te leggen! :haha: )

cold_turkey
18-07-05, 12:16
Als het zwaard van het woord ook geweld is, ben ik om! :wohaa:

prikkerd
18-07-05, 17:30
Geplaatst door cold_turkey
Ge hoeft daarvoor nie gefrustreerd te geraken zulle! :gsm:
Enne ge moe daar zekers nie voor wenen, hè jongen... :fpiraat:

En wat is het nu met die spreuk: "De aanval is de beste verdediging"?

Gewoon mond dicht, want je argumenten deugen niet!
(Mij zul je moeten schieten om mij het zwijgen op te leggen! :haha: )

Ik had het net tegen Sjaen en niet tegen jou..... offe loop je met twee accounts te prikken?? moet je wel op z'n minst consequent zijn


p.s als je niet met argumenten kunt komen om het laatste te weerleggen dan mag je van mij schreeuwen wat je wil

Juliette
18-07-05, 21:51
Het wordt een cactus heb ik gehoord? Weinig respectvol. IK zou zo'n ding niet als monument willen.

jan1974
18-07-05, 22:15
Geplaatst door Juliette
Het wordt een cactus heb ik gehoord? Weinig respectvol. IK zou zo'n ding niet als monument willen.
Nee, ik ook niet. Theo had juist een vrij hoge knuffel-factor had ik begrepen.

Een verkeersdrempel n de Lineeeusstraat dat vond ik een redelijk idee, maar misschien zijn er nog betere.