PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus ziet spoken.



~Panthera~
14-07-05, 09:33
Paus ziet gevaar in Harry Potter

Uitgegeven: 14 juli 2005 08:05

LONDEN - De paus gelooft dat de boeken over tovenaarsleerling Harry Potter "het christendom in de ziel verwringen". Dat blijkt uit twee brieven die op internet zijn gepubliceerd, meldde de Britse krant The Daily Telegraph donderdag.

De huidige paus schreef zijn commentaar twee jaar geleden aan een Duitse auteur die de boeken van J.K.Rowling bekritiseerde. "Het is goed dat u de mensen inzicht geeft in Harry Potter, want dit zijn subtiele verleidingen die ongemerkt hun gang gaan en daardoor het christendom diep in de ziel verwringen, voordat die goed kan groeien", schreef de toenmalige kardinaal Ratzinger.


De Duitse auteur Gabriele Kuby schreef in 2003 'Harry Potter, goed of kwaad', waarin ze stelde dat de serie de harten van de jongeren vervuilt en hen verhindert een gevoel voor goed en kwaad te ontwikkelen.

Vrijdag om middernacht verschijnt deel zes in de serie van de Britse schrijfster, 'Harry Potter en de halfbloed prins'.

Het vaticaan leek in het verleden zijn goedkeuring aan de boeken vol mythische wezens te verlenen. Een hoge functionaris zei twee jaar geleden tijdens een persconferentie: "Ik denk dat er niemand in deze zaal is die is opgegroeid zonder elfjes, magie en engelen in zijn fantasiewereld."


:rolleyes: http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/e040.gif

DeStorthoop
14-07-05, 09:46
:(

Vandaag is het Harry Potter, wat morgen? De Freggels? Zit ik maar mooi mee dan.

Die fundementalisten altijd.....


Wie in de positie van kardinaal of paus zit en zich bezig houd met het al dan niet _koosjer_ zijn van Harry Potter heeft volgens mij zijn prioriteiten niet helemaal op een rijtje.

David
14-07-05, 11:50
Ik vond Pinkeltje destijds ook al een fundamentalistisch gevaar voor de tere kinderziel. En Wolkewietje.

Het_Is_Lent
14-07-05, 11:57
Harry Potter (lees Balkenende) is toch zelf Christelijk:argwaan:

L@vita

DeStorthoop
14-07-05, 14:50
Geplaatst door David
Ik vond Pinkeltje destijds ook al een fundamentalistisch gevaar voor de tere kinderziel. En Wolkewietje.

Wolkewietje was evil ja, vooral die! :duivel:

Juliette
14-07-05, 14:58
Geplaatst door DeStorthoop
Wolkewietje was evil ja, vooral die! :duivel:

De sprookjes van Grimm dan. Niks dan anti christelijke, onwetende kinderziel uit evenwicht brengende laster.

ottoman
14-07-05, 15:02
paus is net een mens

Wide-O
14-07-05, 15:02
Wat dacht je dan van Jommeke, met die lekkere tweeling :stout:

DeStorthoop
14-07-05, 15:08
Geplaatst door Juliette
De sprookjes van Grimm dan. Niks dan anti christelijke, onwetende kinderziel uit evenwicht brengende laster.

Ja, maar Wolkewietje was veel slinkser. Bij Grimm droop het bloed van de pagina's, bij Wolkewietje daarentegen leek het allemaal pais en vree, maar ondertussen.....

DeStorthoop
14-07-05, 15:11
[vol weemoed]

Ik had trouwens al minstens 20 jaar niet meer aan Wolkewietje gedacht :p

Juliette
14-07-05, 15:12
Geplaatst door DeStorthoop
Ja, maar Wolkewietje was veel slinkser. Bij Grimm droop het bloed van de pagina's, bij Wolkewietje daarentegen leek het allemaal pais en vree, maar ondertussen.....

Zoiets als Pietje Pluk?

DeStorthoop
14-07-05, 15:36
Geplaatst door Juliette
Zoiets als Pietje Pluk?

Volgens mij was dat er ook zo één ja. :D