PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD: hoger onderwijs moet alert zijn op jihad



Seif
14-07-05, 16:20
VVD: hoger onderwijs moet alert zijn op jihad

Uitgegeven: 14 juli 2005 17:04

DEN HAAG - Universiteiten en hogescholen moeten veel alerter zijn op activiteiten van radicale islamitische studenten. Dat hebben de Tweede-Kamerleden Weekers en Visser van de VVD donderdag geschreven aan de ministers Donner van Justitie en Van der Hoeven van Onderwijs. De regering moet volgens de VVD de achtergrond van studenten uit bijvoorbeeld het Midden-Oosten of andere delen van Azië veel beter onderzoeken.

Volgens het Kamerlid Visser kunnen jonge moslimextremisten onder de dekmantel van student gemakkelijk toegang krijgen tot Nederland en vervolgens, bijvoorbeeld via allochtone studentenverenigingen, nieuwe leden werven voor de jihad, de gewapende strijd tegen het westen.

De twee VVD-Kamerleden willen hierover opheldering van de ministers Donner en Van der Hoeven.

Visser zegt dat universiteiten en hogescholen nauwelijks gericht zijn op de eventuele gevaren die allochtone studenten met zich mee kunnen brengen. Hij wil weten of de ministers aanwijzingen hebben dat zich onder allochtone studenten radicaliseringsprocessen voordoen. Hij wil verder weten of het ministerie van Onderwijs de instellingen voor hoger onderwijs wijst op de gevaren van moslimextremisme onder studenten.

Bron: nu.nl (http://www.nu.nl/news/557778/11/VVD%3A_hoger_onderwijs_moet_alert_zijn_op_jihad.ht ml)

Zwarte Schaap
14-07-05, 16:30
Dit is het begin voor de verklikkersnetwerk c.q. onderdrukkingsapparaat c.q. assimilatieinstrument voor heel Nederland. In Rotterdam is al een begin gemaakt aan de implementatie van een dergelijke experiment met hoofdzakelijk Marokkanen als proefdier.

zie: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=2135630#post2135630

De VVD krijgt wat ze al jaren wilde.

Wide-O
14-07-05, 17:08
"t Is maar goed dat er geen internet bestaan in NL, anders zouden mensen die willen radicaliseren daar wel's gebruik van kunnen maken :student:

Nu moeten ze helaas via de universiteiten en hogescholen. En moskeeën uiteraard.

AARDIG
14-07-05, 17:14
Oh daar is men al mee bezig hoor.

Ik ben radicaal omdat ik propageer dat alcohol voor moslims verboden is.

Een dame die moslim is werd gevraagd door een docent; "Wie is/zijn jou ico(o)n(en)? Moslima; "Mijn ouders." Docent; "Wat raar voor een moslim."

observer
14-07-05, 22:30
Geplaatst door AARDIG
Ik ben radicaal omdat ik propageer dat alcohol voor moslims verboden is.
zolang je niet zoals die iraniers wil bepalen wat een ander (ie niet moslim) wel of niet mag moet je dat zelf weten

AARDIG
14-07-05, 23:53
Geplaatst door observer
zolang je niet zoals die iraniers wil bepalen wat een ander (ie niet moslim) wel of niet mag moet je dat zelf weten

Wat snapte je niet aan die zin? Of moest je perse mij gebruiken om jou irritatie te ventileren?

observer
15-07-05, 08:43
Geplaatst door AARDIG
Wat snapte je niet aan die zin? Of moest je perse mij gebruiken om jou irritatie te ventileren? snapte je zin perfect

moslim die vind dat moslims niet moet drinken perfect, moslim die vind dat anderen niet moeten drinken bemoeizuchtig

1e is geloofsuiting
2e is poging je geloof op te dringen

ergo zolang je het 1 is :duim:

Het_Is_Lent
15-07-05, 10:12
Visser zegt dat universiteiten en hogescholen nauwelijks gericht zijn op de eventuele gevaren die allochtone studenten met zich mee kunnen brengen.

Blijkbaar mis ik iets in het studentenleven:vreemd:.

L@vita