PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse Moslims lanceren een anti- terrorisme TV-spot



MO_NL
14-07-05, 16:22
Amerikaanse Moslims lanceren een anti- terrorisme TV-spot

De grootste Islamitische burgerrechtengroep van de USA is van plan om een public relations campagne te lanceren op donderdag, om Amerikanen te vertellen dat het terrorisme met hun godsdienst onverenigbaar is.
Op een nieuwsconferentie in Washington D.C., zal de Raad over Amerikaans-Islamitische Relaties (CAIR) een landelijke campagne lanceren, waarin de veroordeling van terrorisme door de moslimgemeenschap en verwerping van zij die verschrikkingsaanvallen uitvoeren benadrukt wordt.

De campagne heet "niet in naam van de Islam," en het omvat een Arabisch-ondertitelde versie van 30-seconden.

"Wij horen vaak dat moslims het terrorisme niet veroordelen en dat islam geweld accepteert," zeggen Amerikaanse Moslims in de TV- spot.

"Als Moslims, willen wij duidelijk verklaren dat zij die handelingen van terrorisme in naam van de islam begaan het onderricht van Quran en de Profeet Mohammed (vzmh) verraden. Wij verwerpen iedereen - van om het even welk geloof - die zulke wrede handelingen verricht en wij staan niet toe dat ons geloof door misdadigers zal worden gekaapt.

"Islam gaat niet over haat en geweld. Het gaat over vrede en rechtvaardigheid."

Aan de campagne van CAIR "niet in naam van de Islam" is ook een petitiewebsite gekoppeld, deze website dateert van mei 2004. Toen werd deze gelanceerd in een poging om de islam te distantiëren van de geweldadige acties van bepaalde moslims.

De petitie stelt: "wij, de ondertekenende moslims, wensen duidelijk te verklaren dat zij die terreur, moorden en wreedheden in naam van de Islam begaan niet alleen onschuldig leven vernietigen, maar ook de waarden van het geloof dat zij claimen te vertegenwoordigen verraden.

Geen enkele onrechtvaardigheid die moslims ooit is aangedaan kan de slachting van onschuldige mensen rechtvaardigen, en geen handeling van terreur zal ooit de zaak van Islam dienen. Wij distantiëren ons van om het even welk moslimgroep of individu die dergelijke wrede en on-islamitische handelingen begaan. Wij weigeren om ons geloof te laten gijzelen door de misdadige acties van een uiterst kleine minderheid die buiten de richtlijnen van zowel de Quran als de profeet Mohammed (vzmh) handelt."

bron: Maroc.NL

Verdient dit navolging door moslims in Nederland?

delirious
14-07-05, 17:41
Vedomd goede Aktie. :duim:


" Islam gaat niet over haat en geweld. Het gaat over vrede en rechtvaardigheid."

Zou inderdaad ook goed zijn in Nederland, zo net voor het 20.00 journaal.

Ron Haleber
14-07-05, 19:22
Geplaatst door MO_NL
Amerikaanse Moslims lanceren een anti- terrorisme TV-spot


Verdient dit navolging door moslims in Nederland?

Ja Mohamed, maar dan moet wel een geloofwaardig persoon dat doen! Niet eentje van het CMO. :engel:

~Panthera~
14-07-05, 21:52
Geplaatst door delirious
Vedomd goede Aktie. :duim:



Zou inderdaad ook goed zijn in Nederland, zo net voor het 20.00 journaal.



Vette actie ! :duim:

Of iemand moet het idee hebben dat Osama-Bin_raki_Ossepoot dit allemaal voor de "Moslims" doet ?

Hij heeft er, denk ik, goed de ziekte in dat de Amerikanen HEM gebruikt hebben, en dat is de enige reden.
De rest heeft hij er bij verzonnen om zo goodwill te kweken onder Moslims.
Smerige manier, maar die heeft hij dan ook goed geleerd van de Amerikanen.
Die hebben hem getraind namelijk.

ottoman
14-07-05, 22:28
islam niet schult aan territisch aanslag waarom sorry zeggen

observer
14-07-05, 22:37
terrorisme maakt meer kapot dan je lief is stickers?

ottoman
14-07-05, 22:48
Geplaatst door observer
terrorisme maakt meer kapot dan je lief is stickers?

mijn vriendin is aan de drank want ze maak meer kapot dan ze lief is

tr_imparator
15-07-05, 01:39
Geplaatst door ottoman
mijn vriendin is aan de drank want ze maak meer kapot dan ze lief is



sukkel.

ottoman
15-07-05, 05:26
Geplaatst door tr_imparator
sukkel.

ik zeg warom

waterfiets
15-07-05, 07:58
Geplaatst door MO_NL

Verdient dit navolging door moslims in Nederland?

Nou ik vind het belangrijker dat moslimgroepen en moslimgeneraties meer onderling met elkaar in debat gaan. Dat hoeft van mij niet eens zo nodig met een camera erbij. Dit werd geopperd door een moslim in Newsnight gisteren en ik ben het er van harte mee eens. Het verwijt van deze moslim jegens moslimleiders kwam erop neer dat ze teveel het zicht hebben verloren op hetgeen de moslimjeugd doet en denkt en dat ze daarin meer initiatieven moeten ontplooien. Zo'n anti-terrorisme spot zegt mij niet zoveel en vele jongere moslims zullen het diep in hun hart als hypocriet ervaren. Vraag is toch meer hoe je als jongere actief en betrokken naar een betere vreedzame wereld kan streven zonder je direct op te blazen in een metro, trein of vliegtuig.

DeStorthoop
15-07-05, 10:54
Geplaatst door waterfiets
Nou ik vind het belangrijker dat moslimgroepen en moslimgeneraties meer onderling met elkaar in debat gaan. Dat hoeft van mij niet eens zo nodig met een camera erbij. Dit werd geopperd door een moslim in Newsnight gisteren en ik ben het er van harte mee eens. Het verwijt van deze moslim jegens moslimleiders kwam erop neer dat ze teveel het zicht hebben verloren op hetgeen de moslimjeugd doet en denkt en dat ze daarin meer initiatieven moeten ontplooien. Zo'n anti-terrorisme spot zegt mij niet zoveel en vele jongere moslims zullen het diep in hun hart als hypocriet ervaren. Vraag is toch meer hoe je als jongere actief en betrokken naar een betere vreedzame wereld kan streven zonder je direct op te blazen in een metro, trein of vliegtuig.

Moslimjongeren? Wat dacht je van alle jongeren van het mannelijk geslacht? Heb je weleens nagedacht over hoeveel van de problemen waarvoor deze maatschappij zich gesteld ziet worden veroorzaakt door een relatief bijzonder klein deel van de bevolking, namelijk mannen in de leeftijdscategorie 10-30 jaar? Het zal voor een heleboel prikkers op dit forum wel een erg vervelende gedachte zijn, met alle stokpaardjes enzo, maar misschien ligt de kern van veel problemen wel niet bij alloch/autoch of bush/bin-laden of israel/palestina maar bij de manier waarop wij met onze kinderen omgaan. Dat "losgeslagen" jonge mannen de wereldproblematiek er altijd bij sleuren om hun acties te verklaren danwel goed te praten zal wel, iedereen heeft een excuus. Kan het misschien zijn dat jonge mannen geneigd zijn tot onbezonnen acties en/of geweld en wij (hier althans) in de jaren 60 en 70 de middelen uit handen hebben gegeven om daar tegen op te treden?

waterfiets
15-07-05, 12:17
Geplaatst door DeStorthoop
Kan het misschien zijn dat jonge mannen geneigd zijn tot onbezonnen acties en/of geweld en wij (hier althans) in de jaren 60 en 70 de middelen uit handen hebben gegeven om daar tegen op te treden?

Jonge mannen zijn altijd geneigd tot onbezonnen acties. Sommige omroepen maken daar leuke programma's over. Maar de aanslag in Londen of de moord van Gogh zou ik toch niet in dat algemene kader willen plaatsen. Er is in beide gevallen sprake van een radicale visie gebaseerd op geloof waarmee men een verandering in de maatschappij wil afdwingen. Er zijn daartoe veel beter middelen en methoden en die moeten actief onder de aandacht gebracht worden bij groepen die daar gevoelig voor zijn. Met andere woorden: de woede en onvrede die men heeft moet gekanaliseerd worden op een wijze die opbouwend is.

Umarvlie
15-07-05, 12:25
Geplaatst door ottoman
mijn vriendin is aan de drank want ze maak meer kapot dan ze lief is

was het niet dat liefde meer kapot maakt dan drank ooit nog goed kan maken?

dat was toch waarom moslims niet drinken.. had toch geen zin meer.....

DeStorthoop
15-07-05, 13:18
Geplaatst door waterfiets
Jonge mannen zijn altijd geneigd tot onbezonnen acties. Sommige omroepen maken daar leuke programma's over. Maar de aanslag in Londen of de moord van Gogh zou ik toch niet in dat algemene kader willen plaatsen. Er is in beide gevallen sprake van een radicale visie gebaseerd op geloof waarmee men een verandering in de maatschappij wil afdwingen. Er zijn daartoe veel beter middelen en methoden en die moeten actief onder de aandacht gebracht worden bij groepen die daar gevoelig voor zijn. Met andere woorden: de woede en onvrede die men heeft moet gekanaliseerd worden op een wijze die opbouwend is.

(we zijn eigenlijk van het onderwerp af aan het gaan, maar och, ook ik heb een stokpaardje...)

Het lijkt erop dat de bomaanslagen in London het werk zijn van het "international terrorism" zoals ze daar zeggen, door een uit britten bestaande sleeper-cell. (Ik zat per toeval net op de bbc site). De wijze waarop de aanslagen gepleegd wijst daar ook op. Dat zou ik ook zeker niet in dit licht willen zien, evenals de Iraq kwestie e.d.

De moord op van Gogh daarentegen en wat we tot nu toe weten van de "hofstadgroep" wijzen in een hele andere richting. Het beeld wat daarvan tot nu toe geschetst word is van een stel zielige (maar daarom niet minder gevaarlijke) wannabe-terroristen met een m.o. die veel meer lijkt op die van bijvoorbeeld radicale dierenrechten activisten dan op die van Al-Qaida. Ik vind de overeenkomst tussen Mo B. en Volkert vd G in ieder geval erg treffend. En zeker wel te plaatsen onder het kopje "ontspoorde jeugd".

Ik denk dat de maatschappelijke onrust van dit moment helemaal niet veroorzaakt word door het terrorisme of de oorlog in Irak of door Israel. Dat zijn slechts symbolen in mijn optiek. Als het in basis goed had gezeten tussen allochtonen en autochtonen hadden we die zaken namelijk nooit tussen beide laten komen. Persoonlijk zie ik een oorzaak in hele banale dingen; de Marokkaanse hangjeugd zoals die in Hoog-Catherijne, de Lonsdalers zoals die in Uden. (beide groepen vindt je overigens door heel Nederland, dit was puur ter illustratie) Kleine criminaliteit, mensen op straat lastig vallen, grote bekken, vandalisme, onbeschoft gedrag, dat zijn dingen waaraan onze jongeren zich schuldig maken en die werken als een katalysator voor maatschappelijke problemen. Als mensen hun vooroordelen niet konstant bevestigd zagen in het gedrag van deze gasten ("Zie je wel: ze steken Islamitische scholen in brand."" Zie je wel: ze vallen bioscoopgangers lastig") dan zou het veel en veel makkelijker zijn om begrip voor elkaar op te brengen. Het gedrag van die gasten verklaren door dingen die in landen gebeuren waar de helft niet eens van weet waar die liggen (pak maar een kaart en probeer het maar) vind ik raar. De oorzaak van dat gedrag ligt volgens mij in de eerste plaats in de aard van jonge mannen, met hun oneindige dadendrang in combinatie met een gebrek aan inzicht. De maatschappij (en dat zijn wij, toch?) laat deze gasten veel te vroeg vrij. En zonder de juiste bagage.

Pooh...

:maf2:

Oh, en mocht je het je afvragen, ik ben een jonge man van 29....

edit: spelfouten e.d.

waterfiets
15-07-05, 15:37
Geplaatst door DeStorthoop
De oorzaak van dat gedrag ligt volgens mij in de eerste plaats in de aard van jonge mannen, met hun oneindige dadendrang in combinatie met een gebrek aan inzicht. De maatschappij (en dat zijn wij, toch?) laat deze gasten veel te vroeg vrij. En zonder de juiste bagage.


Nu ja daarmee verklaar je niet hoe een goed opgeleide Mohammed B. die sociaal werk deed in een buurthuis (dus behoorlijk geintegreerd) zich plotseling overgeeft aan radicaal gedachtengoed. Dat was helemaal niet iemand die iets met kleine criminaliteit te maken had en die gasten uit de UK ook niet.

Gisteren las ik overigens nog een merkwaardige overeenkomst tussen Mohammed B. en van Gogh. Bij Mohammed B. is een DVD gevonden waarop iemand de geslachtsdaad verricht met een dode vrouw. Gisteren las ik in een column van Theodor dat van Gogh in 1976 de Amsterdamse Kunstraad schreef waarin hij verhaalde over zijn speelfilm Charley "waarin de relatieproblematiek tussen lijken en levenden aan de orde kwam".

DeStorthoop
15-07-05, 16:08
Geplaatst door waterfiets
Nu ja daarmee verklaar je niet hoe een goed opgeleide Mohammed B. die sociaal werk deed in een buurthuis (dus behoorlijk geintegreerd) zich plotseling overgeeft aan radicaal gedachtengoed. Dat was helemaal niet iemand die iets met kleine criminaliteit te maken had en die gasten uit de UK ook niet.


Da's te kort door de bocht, B. vertoonde wel degelijk onaangepast gedrag, leest maar dit maar eens:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=146438

Zoals ik al zei zie ik die gasten uit de UK niet in dit licht. De vraag was of het zinnig was om een "moslims tegen terrorisme spotje" te maken, om spanningen weg te nemen. Naar mijn idee dus niet, omdat de spanningen daar volgens mij niet vandaan komen. Terrorisme is in mijn ogen de zoveelste stok om mee te slaan, net als het beleid van Israel e.d.



Gisteren las ik overigens nog een merkwaardige overeenkomst tussen Mohammed B. en van Gogh. Bij Mohammed B. is een DVD gevonden waarop iemand de geslachtsdaad verricht met een dode vrouw. Gisteren las ik in een column van Theodor dat van Gogh in 1976 de Amsterdamse Kunstraad schreef waarin hij verhaalde over zijn speelfilm Charley "waarin de relatieproblematiek tussen lijken en levenden aan de orde kwam".

Toeval, de film van Mo B. was voor zover we weten een registratie van oorlogsgeweld tegen Moslims. Theo van Gogh was altijd al bezig de grenzen van de wansmaak op te zoeken en te verruimen, zie ook de strips van Eric Schreurs waar hij aan meegeholpen heeft, die hebben vaak hetzelfde thema. :kotsen:

Max Stirner
15-07-05, 17:03
Geplaatst door DeStorthoop
Theo van Gogh was altijd al bezig de grenzen van de wansmaak op te zoeken en te verruimen, zie ook de strips van Eric Schreurs waar hij aan meegeholpen heeft, die hebben vaak hetzelfde thema. :kotsen:


Werkte TvG samen met Eric Schreurs? Dat moet haast wel tijdloze kunstwerken hebben opgeleverd......

:student: Laat maar es zien, die strips, ipv hier de dominee-van-de-goede-smaak uit te hangen.

DeStorthoop
15-07-05, 18:04
Geplaatst door Max Stirner
Werkte TvG samen met Eric Schreurs? Dat moet haast wel tijdloze kunstwerken hebben opgeleverd......


Meer platte verhaaltjes over masturberen over dode vogeltjes, ik heb er helaas niet veel meer van kunnen vinden. Ik weet nog dat Theo zelf de hoofdrol speelde en rondliep in een shirtje met "hecro necro" of zoiets er op. En dat sex met lijken (getekend op de Schreurs manier uiteraard) de rode draad in de verhalen was.

Het internet zwijgt er helaas over (was ook ver voor de digitale revolutie) dit is al wat ik heb kunnnen vinden over hun samenwerking.

Speech van Theo bij uitreiking van de dertiende "klepzeiker":

http://www.theovangogh.nl/klep.htm

En iets over de heruitgave van een boek:

l
Omstreden eerste boek Theo van Gogh weer verkocht
Gepubliceerd op maandag 14 februari 2005
AMSTERDAM (ANP) - Het eerste boek van Theo van Gogh wordt opnieuw in omloop gebracht. Dat heeft uitgeverij Xtra maandag bekendgemaakt. De bundel gedichten en liederen heet 'Recreatie: Helse Liederen & Heftige Prenten'. Van Gogh maakte het boek in 1985 samen met illustrator Eric Schreurs.

Recreatie werd destijds uit veel winkels gebannen omdat de teksten en tekeningen als aanstootgevend werden ervaren. Na twintig jaar zijn nog amper exemplaren van de bundel te vinden. De titel van het boek was ook ironisch bedoeld: Van Gogh bezingt in zijn teksten op zeer cynisch wijze de duistere kanten van het leven.

In de onverbloemde prenten van Schreurs wordt het 'Van Gogh-onbehagen' nog eens sterk uitvergroot. Een deel van de teksten uit Recreatie zong Van Gogh in de jaren tachtig als liedjes op de lp's, Een Verdeeld Genoegen en Leen Uw Oor Aan Theo Van Gogh.

De bedoeling is om bij de heruitgave van Recreatie een muziek-cd in te sluiten met daarop zestien van de nummers opnieuw uitgevoerd door andere artiesten. Mensen die aan de cd mee willen werken zijn onder meer Hans Teeuwen, Fréderique Spigt, André Manuel en Spinvis.

Das alles....