PDA

Bekijk Volledige Versie : Udense terroristen in Zembla



delirious
14-07-05, 21:08
Udense terroristen in Zembla

starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00

Het donkere jongentje die door de racistische jeugd op het vmbo in Uden werd uitgescholden voor neger, die "op moest rotten naar zijn eigen land".

Ik ben hier geboren en getogen antwoorde hij in tranen voor de camera.
Het ging door merg en been.



Zie link:

http://redir.vara.nl/tv/zembla/

Zwarte Schaap
14-07-05, 21:17
Geplaatst door delirious
Het donkere jongentje die door de racistische jeugd op het vmbo in Uden werd uitgescholden voor neger, die "op moest rotten naar zijn eigen land".

Ik ben hier geboren en getogen antwoorde hij in tranen voor de camera.
Het ging door merg en been.


Zie link:

http://redir.vara.nl/tv/zembla/

Precies wat je hier boven schrijft wilde ik een topic over openen. Het was een soort symbolische afsluiting van het programma. Iedereen doet zijn best om het een incident te laten lijken, dat het eigenlijk geen racisme is tegen moslims. Maar door het donkere jongetje alleen te laten spreken, want hij durfde het immers niet in de klas te zeggen, krijg je de indruk dat het racisme wel iets dieper is dan alleen maar een incident

(Oow ja ik haat en walg van het woord MF)

Wide-O
14-07-05, 21:23
Heb het ook net gezien.

Normaal hou ik niet zo van sentimentaliteit & tranen op TV, maar dit beeld steeg daar ver boven uit.

~Panthera~
14-07-05, 21:35
"Maar we zijn helemaal niet rasistisch in Nederland" het ligt allemaal aan "hun".



My ass. :fuckit2:



Tsum :kotsen:

Wide-O
14-07-05, 21:40
Deze vond ik ook een prijs waard:

"Het was niet racistisch bedoeld, want ik had er niet over nagedacht, en dan kan het niet racistisch zijn."

Erm...

delirious
14-07-05, 21:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Precies wat je hier boven schrijft wilde ik een topic over openen. Het was een soort symbolische afsluiting van het programma. Iedereen doet zijn best om het een incident te laten lijken, dat het eigenlijk geen racisme is tegen moslims. Maar door het donkere jongetje alleen te laten spreken, want hij durfde het immers niet in de klas te zeggen, krijg je de indruk dat het racisme wel iets dieper is dan alleen maar een incident

(Oow ja ik haat en walg van het woord MF)


Denk wel zeker, dat het diep is ingeworteld.
Slappe schoolhoofd, en slappe hoofdcommisaris (btw)

~Panthera~
14-07-05, 21:42
Geplaatst door Wide-O
Deze vond ik ook een prijs waard:

"Het was niet racistisch bedoeld, want ik had er niet over nagedacht, en dan kan het niet racistisch zijn."

Erm...


Ja precies: als je nou maar doet alsof je gek bent, kom je er nog mee weg ook. :moe:

delirious
14-07-05, 22:03
Geplaatst door Wide-O
Deze vond ik ook een prijs waard:

"Het was niet racistisch bedoeld, want ik had er niet over nagedacht, en dan kan het niet racistisch zijn."

Erm...

Komt helemaal goed met dat jong.

assassijn
14-07-05, 22:08
Geplaatst door delirious
Het donkere jongentje die door de racistische jeugd op het vmbo in Uden werd uitgescholden voor neger, die "op moest rotten naar zijn eigen land".

Ik ben hier geboren en getogen antwoorde hij in tranen voor de camera.
Het ging door merg en been.



Zie link:

http://redir.vara.nl/tv/zembla/

Inderdaad te triest voor woorden. Sommige mensen in Nederland zouden zeggen dat hij te lange tenen heeft, weer in z'n slachtofferrol kruipt en bji het minste geringste diskriminasi roept.

Het_Is_Lent
14-07-05, 22:08
Best wel zielig voor die jongetje :(

L@vita

~Panthera~
14-07-05, 22:14
Geplaatst door assassijn
Inderdaad te triest voor woorden. Sommige mensen in Nederland zouden zeggen dat hij te lange tenen heeft, weer in z'n slachtofferrol kruipt en bji het minste geringste diskriminasi roept.


Tja, met die dooddoener kun je nl heel snel iemand zijn klep laten houden. :moe:
En je hoeft niet meer naar de argumenten te luisteren.
Snel klaar dus.

:moe:

Wide-O
14-07-05, 22:15
Geplaatst door delirious
Komt helemaal goed met dat jong.

Vast wel. :loens:

Gelukkig schrijft z'n vader nu een boek om hem te rehabiliteren. :zozo:

delirious
14-07-05, 22:17
Geplaatst door assassijn
Inderdaad te triest voor woorden. Sommige mensen in Nederland zouden zeggen dat hij te lange tenen heeft, weer in z'n slachtofferrol kruipt en bji het minste geringste diskriminasi roept.

Niemand ving hem ook op, tenminste dat idee had ik.
Dit soort racisme , heb ik in mijn schooltijd nauwelijks meegemaakt.
En als er een keer werd gescholden, dan was het schoolhoofd er als de kippen bij.
Zoals het er nu uitziet, zal dit alleen maar erger worden.

_h4T3D_sE7eN
14-07-05, 22:44
Is het niet zo dat 'in zichzelf gekeerde gemeenschappen', zoals de autochtone gemeenschap in Uden, de integratieboot hebben gemist ? En zo dus ook andere soortgelijke gemeenten/gemeenschappen ?

Het kwam een beetje op mij over als een gewelddadige variant van de Amish. Met een andere kledingsmaak. :cheefbek:

assassijn
14-07-05, 23:22
Geplaatst door delirious
Niemand ving hem ook op, tenminste dat idee had ik.
Dit soort racisme , heb ik in mijn schooltijd nauwelijks meegemaakt.
En als er een keer werd gescholden, dan was het schoolhoofd er als de kippen bij.
Zoals het er nu uitziet, zal dit alleen maar erger worden.

Het leek er inderdaad op dat die jongen voor de camera voor het eerst z'n verhaal kwijt kon.

Turkish_boy
14-07-05, 23:52
Zijn stiefbroer word door Maronanen geslagen, hij krijgt ruzzie met Marokanen... vervolgens valt hij TUrkse moskee aan....

Dat zegt al genoeg over zijn zieke geest, van mij mag hij zo TBS krijgen...

_h4T3D_sE7eN
14-07-05, 23:54
Geplaatst door Turkish_boy
Zijn stiefbroer word door Maronanen geslagen, hij krijgt ruzzie met Marokanen... vervolgens valt hij TUrkse moskee aan....

Dat zegt al genoeg over zijn zieke geest, van mij mag hij zo TBS krijgen...


Ziek en oliedom. En z'n vader pimpt de zaak maar al te goed met dat aanstaande boek van 'm.

Zwarte Schaap
14-07-05, 23:57
Geplaatst door assassijn
Het leek er inderdaad op dat die jongen voor de camera voor het eerst z'n verhaal kwijt kon.

Wellicht wonen er daar weinig negroide mensen en kan deze jongen niet terugvallen op een groep zoals Marokkanen en Turken daar mischien wel kunnen. Ik vond hem heel eenzaam overkomen.

helly2002
15-07-05, 00:07
dat van dat zwarte ventje raakte me je kon zo duidelijk zien dat het diep bij hem zat de tranen kwamen eigenlijk laat ik had ze eerder verwacht je zag hoe moeilijk hij het had .ik heb alleen maar de laatste 30 minuten gezien wat die man van die moskee zei kon niet beter verwoord worden de groepen hebben naast elkaar afgeleefd dat is de fout .wat die extreemrechtse gastjes zeggen over spanningen tussen groepen jeugd dat is ook al jaren zo alleen lijkt het steeds erger te worden maar laten we nou niet doen of de allochtonen in uden engeltjes zijn .



Is het niet zo dat 'in zichzelf gekeerde gemeenschappen', zoals de autochtone gemeenschap in Uden, de integratieboot hebben gemist ? En zo dus ook andere soortgelijke gemeenten/gemeenschappen ?

Het kwam een beetje op mij over als een gewelddadige variant van de Amish. Met een andere kledingsmaak



ik heb jaren in oudenbosch gewoont en nu in roosendaal ik heb een paar buitenlandse vrienden maar heel veel is in zichzelf gekeerd de allochtonen net zoveel als de allochtonen op zijn minst op welke kledingsmaak doel je eigenlijk

Zwarte Schaap
15-07-05, 00:17
Geplaatst door Turkish_boy
Zijn stiefbroer word door Maronanen geslagen, hij krijgt ruzzie met Marokanen... vervolgens valt hij TUrkse moskee aan....

Dat zegt al genoeg over zijn zieke geest, van mij mag hij zo TBS krijgen...

Wat mij opviel was het hardnekkig collectief ontkennen van racisme.

Veel antropologen die gericht zijn op Marokkanen hebben het vaak over dat Marokkanen structureel ontkennen (onderzoek wijst het tegendeel uit). Dat zou zogenaamd komen door de cultuur van de Marokkanen. Een zogenaamde schaamte cultuur.

Autochtonen hebben een zogenaamde schuld cultuur. Ze bekennen zogenaamd eerder schuld. Men vindt dit beter want immers zo kun je dus in toekomst zulke daden voorkomen. Mensen met een schaamtegevoel genezen niet want ze gaan het toch weer doen als ze maar niet gepakt worden is hun motto.

Ach ja kennelijk schamen ze zich rot voor wat er gebeurt is.

vlegeltje
15-07-05, 03:12
Geplaatst door Wide-O
Deze vond ik ook een prijs waard:

"Het was niet racistisch bedoeld, want ik had er niet over nagedacht, en dan kan het niet racistisch zijn."

Erm...

Uit het aivd raport over Londsdalejongeren:


Voor het overgrote deel van de gabbers geldt dan ook dat er weliswaar sprake is van een rechts-extreme houding maar niet van een rechts-extremistische ideologie of sympathie.


Link naar het volledige raport (http://www.aivd.nl/contents/pages/43317/lonsdalenotavoorburgemeestersgeregistreerd.pdf)

Wide-O
15-07-05, 06:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat mij opviel was het hardnekkig collectief ontkennen van racisme.


Het was nog erger volgens mij: het hele gedoe werd gebagatelliseerd.

"Er is wat oppervlaktespanning".



Ach ja kennelijk schamen ze zich rot voor wat er gebeurt is.

Die verdachte leek zich eerder te schamen dat ie tegen de lamp gelopen was. Was ook heel moedig van hem om wel de namen te noemen van de anderen, maar zichzelf daar niet bij te noemen. Majja, hij blowde, dus was ie zowiezo niet schuldig.

Die man van dat jeugdcentrum (naam kwijt) leek me heel zinnige dingen te zeggen. Er werd blijkbaar niet naar hem geluisterd door de autoriteiten.

Ik had het moeilijk na het zien van die uitzending. Natuurlijk blijft het TV, maar ik kreeg de indruk dat je eigenlijk kunt verwachten dat het binnen de kortste keren weer uit de hand loopt. En dan gaat het niet over een grote stad met verpauperde wijken, armoede, werkloosheid, vervuilde straten, maar één of ander provincienest waar "niets aan de hand" leek.

Vlegeltje, ik lees straks het rapport, moet nog weg. Maar leren wij onze kinderen nu echt dat het in de fik steken van 2 gebouwen kan geklasseerd worden als "kwajongensstreek" ? Is dat de boodschap die we willen geven ?

JobHopper
15-07-05, 06:52
Geplaatst door ~Panthera~
"Maar we zijn helemaal niet rasistisch in Nederland" het ligt allemaal aan "hun".

My ass. :fuckit2:

Tsum :kotsen:

'We' zijn ook niet racistisch.....er zijn wel racisten...

Moslims zijn geen terroristen...er zijn wel moslimterroristen

Moeilijk he...

reason
15-07-05, 07:34
Geplaatst door JobHopper
'We' zijn ook niet racistisch.....er zijn wel racisten...

Moslims zijn geen terroristen...er zijn wel moslimterroristen

Moeilijk he...

:duim:

Gerard074
15-07-05, 08:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wellicht wonen er daar weinig negroide mensen en kan deze jongen niet terugvallen op een groep zoals Marokkanen en Turken daar mischien wel kunnen. Ik vond hem heel eenzaam overkomen.

Moet ook zeggen dat het mij persoonlijk ook aangreep.

Het moeilijkste is het voor het kind, maar zeker ook voor de ouders van donkere kinderen.
Mijn vrouw en ik worstelen daar vrijwel dagelijks mee, steeds tegen je kinderen vertellen dat ze niet anders zijn dan andere kinderen. Terwijl de kinderen er vrijwel iedere dag mee geconfronteerd worden, zowel kwaadwillend als zogenaamd goedbedoeld.
Wat is dan nog racisme, als ik met mijn kind buiten ben: onbeschofte vragen stellen: is hij geadopteerd, die haren heeft hij niet van jou enz enz enz. Is dat racisme of onwetendheid? Klasgenootjes waar ze niet welkom zijn?

En zeker rond de leeftijd van een jaar of 5 kunnen ze sowieso nog niet terugvallen op een groep en zijn de ouders de aangewezen personen.
Wat is dan goed? Een kind die zichzelf constant verdedigd of een kind die alles gelaten of zich heen laat komen met als resultaat de jongen die we gisteren in tranen voor de camera hebben zien huilen?

Vandaar dat het mij persoonlijk best wel aangreep.

delirious
15-07-05, 09:09
Geplaatst door Gerard074
Moet ook zeggen dat het mij persoonlijk ook aangreep.

Het moeilijkste is het voor het kind, maar zeker ook voor de ouders van donkere kinderen.
Mijn vrouw en ik worstelen daar vrijwel dagelijks mee, steeds tegen je kinderen vertellen dat ze niet anders zijn dan andere kinderen. Terwijl de kinderen er vrijwel iedere dag mee geconfronteerd worden, zowel kwaadwillend als zogenaamd goedbedoeld.
Wat is dan nog racisme, als ik met mijn kind buiten ben: onbeschofte vragen stellen: is hij geadopteerd, die haren heeft hij niet van jou enz enz enz. Is dat racisme of onwetendheid? Klasgenootjes waar ze niet welkom zijn?

En zeker rond de leeftijd van een jaar of 5 kunnen ze sowieso nog niet terugvallen op een groep en zijn de ouders de aangewezen personen.
Wat is dan goed? Een kind die zichzelf constant verdedigd of een kind die alles gelaten of zich heen laat komen met als resultaat de jongen die we gisteren in tranen voor de camera hebben zien huilen?

Vandaar dat het mij persoonlijk best wel aangreep.


Dat kan ik inderdaad begrijpen.
Ik had ook een gevoel van onmacht, toen ik dit jongetje zag. De tranen stonden mij ook in de ogen.
En kwaad, vooral kwaad dat dit jongetje op deze leeftijd al 1 week thuis heeft moeten zitten omdat hij het niet meer aan kon.

Ook kwaad over de lakse houding van het school hoofd.

Gerard074
15-07-05, 09:28
Geplaatst door delirious
Dat kan ik inderdaad begrijpen.
Ik had ook een gevoel van onmacht, toen ik dit jongetje zag. De tranen stonden mij ook in de ogen.
En kwaad, vooral kwaad dat dit jongetje op deze leeftijd al 1 week thuis heeft moeten zitten omdat hij het niet meer aan kon.

Ook kwaad over de lakse houding van het school hoofd.

Zeker de scholen laten hier een enorme steek vallen. Ik zie een suffe directeur die misstanden constateert en er vervolgens niets mee doet.

delirious
15-07-05, 09:34
Geplaatst door Gerard074
Zeker de scholen laten hier een enorme steek vallen. Ik zie een suffe directeur die misstanden constateert en er vervolgens niets mee doet.

Te schandalig voor woorden.
Kun je nagaan wat dit jongetje voor trauma mee neemt.

~Panthera~
15-07-05, 09:49
Geplaatst door JobHopper
'We' zijn ook niet racistisch.....er zijn wel racisten...

Moslims zijn geen terroristen...er zijn wel moslimterroristen

Moeilijk he...


Waarom denk je dat WE tussen aanhalingstekens staat ?

Moeilijk he ?

JobHopper
15-07-05, 10:04
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom denk je dat WE tussen aanhalingstekens staat ?

Moeilijk he ?

'We' staat in jouw bericht helemaal niet tussen aanhalingstekens...

pffffff...

~Panthera~
15-07-05, 10:11
Geplaatst door JobHopper
'We' staat in jouw bericht helemaal niet tussen aanhalingstekens...

pffffff...


Geplaatst door ~Panthera~
"Maar we zijn helemaal niet rasistisch in Nederland" het ligt allemaal aan "hun".


De hele godvergeten zin staat tussen aanhalingstekens.

En btw: ik had het dus niet over mensen als jouw opa, voor die mensen nam ik mijn pet af, als je verder gelezen had. :fpetaf: