PDA

Bekijk Volledige Versie : Steeds minder begrip moslims voor Osama



MO_NL
15-07-05, 11:04
Steeds minder begrip moslims voor Osama

http://www.kasandra.org/cromitos/guerra_sesamo_gr.jpg
Osama heeft een nieuwe manager aangetrokken in de hoop het tij te keren

Terroristenleider Osama bin Laden krijgt in de meeste moslimlanden steeds minder steun voor zijn daden. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse instituut Pew.

Zelfmoordaanslagen
Het begrip voor zelfmoordaanslagen is in deze moslimstaten ook sterk gedaald. Pew deed onderzoek in zes islamitische landen, negen Noord-Amerikaanse en Europese staten en in India en China.


Marokko
In Marokko bleek nog maar 26% Osama te vertrouwen, tegen 49% in 2003. Ook in Turkije, Indonesië en Libanon daalde het vertrouwen. In Jordanië en Pakistan is Bin Laden populairder geworden.

bron: RTL-Nieuws

Met stip binnengekomen op 3 in de Terror Top 10: Mohammed ABC. met het nummer: Theo was geen hypocriet!

MO_NL
15-07-05, 11:13
Zulke plaatjes niet toegestaan! [Mod]

Het_Is_Lent
15-07-05, 11:15
Viespeuk; ik ga dit melden bij het beheer.

L@vita

Mark
15-07-05, 11:21
ruzie onder de modjes? :auw2:

Het_Is_Lent
15-07-05, 11:25
:gniffel: .

L@vita

Pytaghoras
15-07-05, 12:17
Ik begrijp waarom men in 2003 veel begrip had voor Osama Bin Laden. Toen had je de oorlog tegen Irak.

waterfiets
15-07-05, 12:24
Moslims zijn natuurlijk ook vaak het doelwit van aanslagen. Neem nu afgelopen week waar een man zich opblaast tussen een groep kinderen die snoep aannemen van amerikaanse soldaten, neem de aanslagen in Marokko en Istanbul. Ik denk dat de willekeur en het ontbreken van een politieke agenda Al Qaeda ook weinig goed doet. Of je moet de illusie hebben dat er na de eindoverwinning van Al Qaeda werkelijk een betere samenleving zou komen. Volgens mij waarderen moslims eigenlijk ook wel veel van de tradities in het westen zoals de democratie en vrijheid van meningsuiting. Ze zitten heus niet allemaal te wachten op een regime van mullahs zoals Iran nu kent. Laat staan op een Taliban bewind.

Umarvlie
15-07-05, 12:27
Geplaatst door Pytaghoras
Ik begrijp waarom men in 2003 veel begrip had voor Osama Bin Laden. Toen had je de oorlog tegen Irak.

Osama bin laden had geen ene moer met Irak te maken.... wat dat betreft had het een Amerikaan kunnen zijn.

Pytaghoras
15-07-05, 12:59
Geplaatst door waterfiets
Moslims zijn natuurlijk ook vaak het doelwit van aanslagen. Neem nu afgelopen week waar een man zich opblaast tussen een groep kinderen die snoep aannemen van amerikaanse soldaten, neem de aanslagen in Marokko en Istanbul. Ik denk dat de willekeur en het ontbreken van een politieke agenda Al Qaeda ook weinig goed doet. Of je moet de illusie hebben dat er na de eindoverwinning van Al Qaeda werkelijk een betere samenleving zou komen. Volgens mij waarderen moslims eigenlijk ook wel veel van de tradities in het westen zoals de democratie en vrijheid van meningsuiting. Ze zitten heus niet allemaal te wachten op een regime van mullahs zoals Iran nu kent. Laat staan op een Taliban bewind.

Moslims zijn doelwit van alle groeperingen zoals alqaida, en de westerse terreur zoals het witte huis/de britten(oorlog tegen moslims in irak en afghanistand), de racisten( zoals extreem rechts)

Umarvlie
15-07-05, 13:02
Geplaatst door Pytaghoras
Moslims zijn doelwit van alle groeperingen zoals alqaida, en de westerse terreur zoals het witte huis/de britten(oorlog tegen moslims in irak en afghanistand), de racisten( zoals extreem rechts)
Hee zeg .. hou eens op met dat meelijwekken....

Good Kahuna
15-07-05, 13:03
Geplaatst door waterfiets
Of je moet de illusie hebben dat er na de eindoverwinning van Al Qaeda werkelijk een betere samenleving zou komen.


Wat bedoel je? Ik volg je even niet. Welke eindoverwinning?