PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie kent de geradicaliseerde jongere?



MO_NL
15-07-05, 13:57
Geradicaliseerde jongere

starttijd=00:00:00&speelduur=00:06:00

De 17-jarige jongen die afgelopen maandag door de Nationale Recherche werd aangehouden is vandaag voorgeleid. Volgens eigen zeggen is de jongen, die van autochtone, Nederlandse afkomst is, bekeerd tot de islam en heeft hij radicale standpunten. Hoe komt zo’n jongen daarbij?

In zijn ouderlijk huis in Osdorp trof de recherche een zelfgemaakte bom met ontstekingsmechanisme aan. Arabist Leo Kwarten reageert in de studio.

Bekeerd
De 17-jarige jongen zou op zijn veertiende zijn bekeerd tot de islam en daarna snel zijn geradicaliseerd. Ook zou hij Kamerlid Geert Wilders hebben bedreigd. Men vermoedt dat de jongen banden heeft met de Hofstadgroep waar Mohammed B. deel van uitmaakte.

bron: 2Vandaag

Bekeerd op z'n 14de, is dat uitzonderlijk jong?

Umarvlie
15-07-05, 13:59
Geplaatst door MO_NL
Bekeerd op z'n 14de, is dat uitzonderlijk jong?

Welnee... sommigen worden zelfs als moslim geboren! :hihi:

delirious
15-07-05, 14:02
Ze worden steeds jonger.

Wat krijgen we dadelijk te horen, 5 jarige tot de islam bekeerde extremist opgepakt.
Dit kan werkelijk waar alleen in een bananenrepubliek . :moe:

freya
15-07-05, 17:29
Geplaatst door MO_NL
[B]

Bekeerd op z'n 14de, is dat uitzonderlijk jong?

Een paar dagen geleden vonden sommigen hier het volkomen belachelijk dat kinderen van 15 zich met religie bezig zouden houden :zozo:

Vriend
15-07-05, 17:44
Ooit namen pubers een punkkapsel of een piercing om zich af te zetten tegen wat de volwassenen van deze wereld hebben gemaakt en nog steeds maken. Tegenwoordig wordt het steeds meer een trend de Islam aan te hangen als je iets tegen de wereld hebt. En niet de modale Islam die al eeuwenlang langzaam evolueert naar een balans tussen het individualisme en het collectief. Neen, deze kinderen bekeren zich naar de vroegste vorm van de Islam. De prilste vorm. En dat is een Islam die moest vechten voor zijn bestaan in een wereld vol onvolmaaktheden en onrecht.

Imperatrice
15-07-05, 17:47
hij heeft het licht vroeg gezien :hihi:

Ach jaa, jullie onderschatten denk ik 14/15-jarigen.

GiovanniHN
15-07-05, 17:49
Umarvlie, ik wist dat ik je avatar ergens van kende!

Ben alleen de naam van die beesten vergeten. :(

helly2002
15-07-05, 18:29
de islam om je af tekeren tegen de maatschappij das een goei maar wat heeft de islam in godsnaam met een explosief temaken want dat was toch bij dat ventje gevonden ?

Rabi'ah.
16-07-05, 20:13
Geplaatst door MO_NL
[B]
Bekeerd op z'n 14de, is dat uitzonderlijk jong?

Lijkt me vrij jong, ja.