PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Zelfmoorddaders Londen' hadden retourticket



waterfiets
16-07-05, 10:24
'Zelfmoorddaders Londen' hadden retourticket

De mannen die de bomaanslagen pleegden in Londen, waren mogelijk toch niet van plan zelf om het leven te komen. Ze hadden retourtickets en parkeerkaartjes gekocht, meldt The Mirror.

Persoonlijke gegevens
De vier kwamen zelf om en worden daarom gezien als zelfmoordterroristen. Maar ook het feit dat ze persoonlijke gegevens bij zich hadden, wijst volgens de krant op het tegendeel. De politie heeft deze optie volgens de Britse krant in onderzoek.

Pakistan
Ondertussen zijn in Pakistan weer twee mannen opgepakt die banden zouden hebben met de aanslagplegers. Eerder werden daar al vier mannen opgepakt. Shehzad Tanweer, één van de plegers van de aanslagen, reisde de afgelopen twee jaar twee maal naar Pakistan en deed daarbij Faisalabad en Lahore aan.

Contact
Tanweer zou tussen december en februari in Lahore hebben gezeten waar hij moskeeën en religieuze scholen bezocht. In Faisalabad zou hij contact hebben gehad met een lid van de radicale beweging Jaish-e-Mohammad.

bron: rtl nieuws

waterfiets
16-07-05, 10:31
16 July 2005
EXCLUSIVE: WAS IT SUICIDE?

Why did they buy return train tickets to Luton? Why did they buy pay & display tickets for cars? Why were there no usual shouts of 'Allah Akhbar'? Why were bombs in bags and not on their bodies?
By Jeff Edwards

THE London bombers may have been duped into killing themselves so their secrets stayed hidden.

Police and MI5 are probing if the four men were told by their al-Qaeda controller they had time to escape after setting off timers. Instead, the devices exploded immediately.

A security source said: "If the bombers lived and were caught they'd probably have cracked. Would their masters have allowed that to happen? We think not."

The evidence is compelling: The terrorists bought return rail tickets, and pay and display car park tickets, before boarding _ a train at Luton for London. None of the men was heard to cry "Allah Akhbar!" - "God is great" - usually screamed by suicide bombers as they detonate their bomb.


Advertisement

Their devices were in large rucksacks which could be easily dumped instead of being strapped to their bodies. They carried wallets containing their driving licences, bank cards and other personal items. Suicide bombers normally strip themselves of identifying material.


Similar terror attacks against public transport in Madrid last year were carried out by recruits who had time to escape and planned to strike again.


Bomber Hasib Hussain detonated his device at the rear of the top deck of a No 30 bus, not in the middle of the bottom deck where most damage would be caused.


Additionally, two of the bombers had strong personal reasons for staying alive.

Jermaine Lindsay's partner Samantha Lewthwaite, 22, mother of his one-year-old son, is expecting her second baby within days. Mohammed Sidique Khan's wife Hasina, mum of a 14-month-old daughter, is also pregnant.

Our source disclosed: "The theory that they were not a suicide squad is gathering pace. They were the weakest link.


"We think it's possible they were told that when they pressed buttons to set off timers they'd have a short time to abandon the bombs and get away before the blast. Instead, the bombs exploded immediately."


Another intelligence source added: "Whoever is behind this didn't want to waste their best operatives on a suicide mission. Instead they used easily recruited low-grade men who may have believed they'd walk away."

At least 54 people were killed in the 7/7 blasts. Khan, 30, of Dewsbury, Shehzad Tanweer, 22, of Leeds, and Jamaican-born Lindsay, 19, of Aylesbury, Bucks, detonated devices on the Tube at Edgware Road, Aldgate and King's Cross.


Hussain, 18, of Leeds, blasted the bus at Tavistock Square. The Tube explosions went off almost simultaneously. But the bus went up an hour later.


Yesterday, Hussain's family told of their horror at the teenager's involvement in the massacre. They said in a statement: "We are devastated over the events of the past few days. Hasib was a loving and normal young man who gave us no concern and we are having difficulty taking this in.


"Our thoughts are with all the bereaved families. We have to live with the loss of our son in these difficult circumstances.


"We had no knowledge of his activities and, had we done, we would have done everything in our power to stop him. We urge anyone with information to cooperate fully with the authorities."


Police are urgently investigating the missing 81 minutes between Hussain arriving from Luton in London and the time his bomb went off.


His device may have malfunctioned. He may have lost his nerve. Or he may have panicked when he discovered the Northern Line, on which he is thought to have been due to travel, was suspended.


Officers want to discover if Hussain met anyone else who either strengthened his faltering resolve or reset his flawed bomb.


bron: the Mirror

mulan
16-07-05, 10:33
Dus in plaats van vrolijk weg te lopen van de plek des onheils,zijn ze allemaal omgekomen.Dus niet 1,niet 2,nee zelfs niet 3 maar alle 4 maakte dezelfde domme fout? :moe:

mulan
16-07-05, 10:36
Hoe moet ik dat sowieso zien in een rijdende bus waar die 18 jarige zichzelf 'opblies'? Op het knopje drukken en dan ..... :watte?:?! Hij zit in de bus en hij kan zo ontploffen en hij kan er niet uit want hij is rijdend,dat had hij van te voren ook wel kunnen bedenken lijkt me?Wel een beetje vreemd hoor.

waterfiets
16-07-05, 10:38
Geplaatst door mulan
Dus in plaats van vrolijk weg te lopen van de plek des onheils,zijn ze allemaal omgekomen.Dus niet 1,niet 2,nee zelfs niet 3 maar alle 4 maakte dezelfde domme fout? :moe:

? ik geloof dat je de theorie niet begrijpt. Ze hebben allemaal van de bommenmaker te horen gekregen dat ze allemaal zouden overleven doordat de bommen na het indrukken van een knop nog X minuten zou wachten voordat deze afging. Dat heeft dus niks met een 'fout' te maken. Ze zijn er volgens deze theorie 'ingeluisd' door degenen die het plan hebben uitgedacht. Het idee waarin ze geloofden was waarschijnlijk ... knop indrukken, uitstappen uit de metro en snel wegwezen. Dan enkele minuten later ..... boem ! De bommenmaker wist echter dat de bom gelijk af zou gaan.

mulan
16-07-05, 10:41
Geplaatst door waterfiets
? ik geloof dat je de theorie niet begrijpt. Ze hebben allemaal van de bommenmaker te horen gekregen dat ze allemaal zouden overleven doordat de bommen na het indrukken van een knop nog X minuten zou wachten voordat deze afging. Dat heeft dus niks met een 'fout' te maken. Ze zijn er volgens deze theorie 'ingeluisd' door degenen die het plan hebben uitgedacht. Het idee was waarschijnlijk ... knop indrukken, uitstappen uit de metro en snel wegwezen. Dan enkele minuten later ..... boem !

Allereerst was die eerste reactie al geplaatst na jouw eerste bericht.Ik was die dus dus aan t typen toen jij die tweede plaatste waar dat in staat. Maar goed. Ik weet niet of ze dat van de bommenmaker te horen hebben gekregen,ik was er niet bij. Dat is in ieder geval wel wat een anonieme bron suggereert. Dan nog denk ik. Die ene jongen is 18 ok dan zou je dat kunnen geloven maar je moet je toch een beetje verdiepen in de materie als je zoiets op je rug meeneemt?

waterfiets
16-07-05, 10:44
Geplaatst door mulan
Hoe moet ik dat sowieso zien in een rijdende bus waar die 18 jarige zichzelf 'opblies'? Op het knopje drukken en dan ..... :watte?:

Ligt er aan hoeveel minuten je dan hebt. En sowieso heeft men twijfels of die bom daar op dat moment met opzet afging. Maar die engelse bussen kan je heel makkelijk verlaten volgens mij. En stel dat de bommenmaker 5 minuten heeft gezegd als tijd die men heeft (hij kan ze van alles hebben wijsgemaakt) dan is het helemaal niet gek dat hij op dat moment op de button drukte.

~Panthera~
16-07-05, 11:12
Wat mij toch weer verbaasde, is het feit, dat van alle slachtoffers niets meer te vinden is, en zelfs de identificatie van sommige soms nog dagen op zich laat wachten, maar dat van de daders zelfs de paspoorten nog onbeschadigd uit de puinhoop komen. :confused:

NIS
16-07-05, 12:29
De bom? Doe maar! :D

waterfiets
16-07-05, 12:34
Geplaatst door ~Panthera~
Wat mij toch weer verbaasde, is het feit, dat van alle slachtoffers niets meer te vinden is, en zelfs de identificatie van sommige soms nog dagen op zich laat wachten, maar dat van de daders zelfs de paspoorten nog onbeschadigd uit de puinhoop komen. :confused:

Ik denk dat ze met sommige overledenen heel wat meer haast hadden en zich zoveel mogelijk bij de start van het forensich onderzoek geconcentreerd hebben op mogelijk daders omdat die natuurlijk naar de bron, andere betrokkenen etc. kunnen leiden die op de vlucht zijn. Haast is dan geboden. Veel slachtoffers zijn nog niet eens geborgen.

~Panthera~
16-07-05, 12:39
Geplaatst door waterfiets
Ik denk dat ze met sommige overledenen heel wat meer haast hadden en zich zoveel mogelijk bij de start van het forensich onderzoek geconcentreerd hebben op mogelijk daders omdat die natuurlijk naar de bron, andere betrokkenen etc. kunnen leiden die op de vlucht zijn. Haast is dan geboden. Veel slachtoffers zijn nog niet eens geborgen.


En wat heeft dat met het intact zijn van de paspoorten van de daders te maken ?

assassijn
16-07-05, 13:49
Mischien dat die jongens wel betaald werden om als terrorist te fungeren bij de grootschalige oefening die werd gehouden in Londen.
Zo van, hier heb je een x aantal ponds, het enige wat je hoeft te doen is een kaartje kopen en met je rugzak, waar een nep-bom inzit van A naar B te reizen.
Het profiel van die jongens komt ook helemaal niet overeen met die van een teroristische zelfmoordenaar.

David
16-07-05, 13:51
Geplaatst door ~Panthera~
Wat mij toch weer verbaasde, is het feit, dat van alle slachtoffers niets meer te vinden is, en zelfs de identificatie van sommige soms nog dagen op zich laat wachten, maar dat van de daders zelfs de paspoorten nog onbeschadigd uit de puinhoop komen. :confused:

Misschien hadden ze er zo'n beschermend hoesje omheen? :vreemd:

assassijn
16-07-05, 13:52
Geplaatst door ~Panthera~
En wat heeft dat met het intact zijn van de paspoorten van de daders te maken ?

Inderdaad:cheefbek:
Bij 9/11 was ook alles verbrand of vernietigd, behalve de ID papieren van de "daders".
Maak dan gewoon vliegtuigen van hetzelfde materiaal als die ID papieren ofzo.

helly2002
16-07-05, 13:52
waren het geen 4 kaartjes naar het hiernamaals ?

sjaen
16-07-05, 14:17
Geplaatst door ~Panthera~
Wat mij toch weer verbaasde, is het feit, dat van alle slachtoffers niets meer te vinden is, en zelfs de identificatie van sommige soms nog dagen op zich laat wachten, maar dat van de daders zelfs de paspoorten nog onbeschadigd uit de puinhoop komen. :confused:

"van alle slachtoffers" niets meer te vinden is! Waar heb je dat gelezen of gehoord?

Blijft natuurlijk een zinnige vraag als het zo is, met die paspoorten is wel erg convenient.

waterfiets
16-07-05, 14:35
Geplaatst door ~Panthera~
En wat heeft dat met het intact zijn van de paspoorten van de daders te maken ?

Het woord 'intact' heb ik nergens in de media gelezen. ... en van alle slachtoffers niets meer te vinden'' ook niet ...

~Panthera~
16-07-05, 14:41
Geplaatst door sjaen
"van alle slachtoffers" niets meer te vinden is! Waar heb je dat gelezen of gehoord?

Blijft natuurlijk een zinnige vraag als het zo is, met die paspoorten is wel erg convenient.


Sorry, dat was bij het WTC gebouw het geval. Zat ook even met die gebeurtenis in gedachten.
Daar ook het paspoort van Atta bijna intact.

Dat laatste is inderdaad wel erg convenient, ik geloof zelfs dat de paspoorten dit keer op het net stonden, en je zag toch echt een intact paspoort.

David
16-07-05, 14:43
Misselijk is dat, die terroristen hebben veel degelijkere paspoorten. Wil ik ook.

DHR R
16-07-05, 17:41
Ik zit ook met een hoop vragen over die aanslag in londen.

Als het terroristen waren dan hadden ze alles heel goed voorbereid. Ze zeggen ook op tv dat je voor zo'n aanslag heel veel voorbereiding nodig hebt.

Maar wat ik me afvraag is waarom hebben ze dan zulke domme fouten gemaakt, zelfs ik kan wel een beter plan maken. Als ze bewust de metro en bus willen opblazen dan kopen ze een Gsm (geheim nummer) en nemen een rugzak met explosieven mee, leggen het daar neer en stappen een halte verder weer uit en ontsteken ze de bommen met de gsm vanuit afstand. hoppaa, kunnen ze weer verder om de volgende aanslag voor te bereiden.

En natuurlijk moet je geen paspoorten meenemen voor het geval dat.

assassijn
16-07-05, 18:02
Geplaatst door DHR R


En natuurlijk moet je geen paspoorten meenemen voor het geval dat.

Waarom niet? Ik neem ook altijd mijn paspoort mee als ik ga werken, boodschappen doen of naar school ga.

DHR R
16-07-05, 18:08
Geplaatst door assassijn
Waarom niet? Ik neem ook altijd mijn paspoort mee als ik ga werken, boodschappen doen of naar school ga.

Ik verplaats me in iemand die een aanslag wil plegen. Als je een paspoort meeneemt dan verrraad je jezelf toch?

DHR R
16-07-05, 18:10
Egypt: Bomb Suspect Has No Al-Qaida Links

By VOA News
16 July 2005


Egyptian interrogators have been questioning a biochemist who lives in England about the London bombings, but a senior official says the man has no links to the al-Qaida terror network.

Egypt's interior minister, Habib al-Adly, dismissed as hasty and speculative news reports suggesting Magdy el-Nashar built the bombs that devastated a bus and three London subways on July 7.

In a statement published Saturday, in the newspaper Al Gomhuria, the minister said Mr. el-Nashar "has nothing to do with the al-Qaida organization."

The 33-year-old scientist lives in Leeds, the same city in northern England that was home to three of the suspected London bombers, and reports in Britain say traces of explosives were found in a house he rented.

http://www.voanews.com/english/2005-07-16-voa2.cfm

assassijn
16-07-05, 18:15
Geplaatst door DHR R
Ik verplaats me in iemand die een aanslag wil plegen. Als je een paspoort meeneemt dan verrraad je jezelf toch?

Dat is wat ik eigenlijk met andere bewoording ook zei :knipoog:

AARDIG
16-07-05, 18:17
Geplaatst door DHR R
Ik verplaats me in iemand die een aanslag wil plegen. Als je een paspoort meeneemt dan verrraad je jezelf toch?

Hij bedoelde het sarcastisch denk ik.

Maar je hebt niet eens door dat je een goed punt maakt. Waarom nemen ze uberhaupt hun paspoort mee :verward:

observer
16-07-05, 20:50
Geplaatst door sjaen
"van alle slachtoffers" niets meer te vinden is! Waar heb je dat gelezen of gehoord?

Blijft natuurlijk een zinnige vraag als het zo is, met die paspoorten is wel erg convenient. is ene apart maar bekend gevolg van explosies

net zo goed dat stukken van de bom te vinden zijn

heeft te maken met de manier waarop de schokgolf zich naar buiten beweegt

dus zo vreemd is het nu ook weer niet

Zwarte Schaap
16-07-05, 21:10
Geplaatst door DHR R
Ik verplaats me in iemand die een aanslag wil plegen. Als je een paspoort meeneemt dan verrraad je jezelf toch?

Ik kan wel een reden bedenken waarom een terrorist zijn identiteitsbewijzen meeneemt.

Door je identiteitsbewijs mee te nemen loop je niet tegen de lamp bij een eventuele (verkeers) contole.

Spoetnik
16-07-05, 21:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan wel een reden bedenken waarom een terrorist zijn identiteitsbewijzen meeneemt.

Door je identiteitsbewijs mee te nemen loop je niet tegen de lamp bij een eventuele (verkeers) contole.

Je vergeet, in de UK is er (nog) geen identificatie plicht.

waterfiets
16-07-05, 21:27
Geplaatst door DHR R
Egyptian interrogators have been questioning a biochemist who lives in England about the London bombings, but a senior official says the man has no links to the al-Qaida terror network.


Die conclusie hadden ze wel erg snel getrokken ... (hoewel het wél lid zijn van die organisatie ook altijd wel erg snel wordt getrokken).

waterfiets
16-07-05, 21:29
Geplaatst door DHR R
Maar wat ik me afvraag is waarom hebben ze dan zulke domme fouten gemaakt, zelfs ik kan wel een beter plan maken. Als ze bewust de metro en bus willen opblazen dan kopen ze een Gsm (geheim nummer) en nemen een rugzak met explosieven mee, leggen het daar neer en stappen een halte verder weer uit en ontsteken ze de bommen met de gsm vanuit afstand. hoppaa, kunnen ze weer verder om de volgende aanslag voor te bereiden.


Ja inderdaad en zoals het nu gebeurd is hebben ze natuurlijk zoveel mogelijk de sporen willen uitwissen (dus gelijk maar even de daders opgeruimd die weer naar hun opdrachtgevers kunnen leiden; immers iedereen slaat op een gegeven moment door ... dat weet men).

Spoetnik
16-07-05, 21:32
Geplaatst door DHR R
Maar wat ik me afvraag is waarom hebben ze dan zulke domme fouten gemaakt, zelfs ik kan wel een beter plan maken. Als ze bewust de metro en bus willen opblazen dan kopen ze een Gsm (geheim nummer) en nemen een rugzak met explosieven mee, leggen het daar neer en stappen een halte verder weer uit en ontsteken ze de bommen met de gsm vanuit afstand. hoppaa, kunnen ze weer verder om de volgende aanslag voor te bereiden.


GSMs werken niet goed in de London Underground.

Ik heb ook nog een paar opmerkelijkheden:

Het vreemde getuige verhaal van Peter Powers die zijn verhaal in bijna alle engelse media heeft verteld. Zijn verhaal verandert alleen elke keer en de media heeft het niet eens in de gaten.
Hier valt daar veel over te lezen:
http://www.libertyforum.org/showflat.php?Cat=&Board=news_members&Number=293785242
Ook was er het verhaal over het neerschieten van 2 zelfmoordterroristen die de HSBC bankgebouw wilden aanvallen:
http://www.nzherald.co.nz/index.cfm?c_id=2&ObjectID=10334992
Is het zo moeilijk voor de pers om 1 iemand te vinden van de 8000 mensen die in het gebouw aanwezig waren, of het verhaal al dan niet waar is?
Nog meer toeval:
http://news.bbc.co.uk/nol/shared/spl/hi/pop_ups/05/uk_number_30_bus_bomb_aftermath/img/3.jpg
Zie de auto met het Kingstar logo..
Raad eens wat dat bedrijf doet:
http://www.kingstar.co.uk/demoli.htm

prikkerd
16-07-05, 21:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan wel een reden bedenken waarom een terrorist zijn identiteitsbewijzen meeneemt.

Door je identiteitsbewijs mee te nemen loop je niet tegen de lamp bij een eventuele (verkeers) contole.

nog meer redenen
- Je familie weet dan wat er met je is gebeurd
- Achteraf mogen mensen weten wie je was je bent immers "martelaar"
- Je eist het op

Zwarte Schaap
16-07-05, 21:55
Geplaatst door Spoetnik
Je vergeet, in de UK is er (nog) geen identificatie plicht.

Ik heb het niet specifiek over Londen.

sjaen
16-07-05, 23:20
Geplaatst door EdV
En het is ook waar dat 4000 Joden die dag niet naar hun werk gingen.


Iznogoodh

Waren die Britisch van Pakistaanse afkomst Zionisten?

Spoetnik
17-07-05, 11:11
Geplaatst door EdV


Tsk.. antisemitische opmerking. Dan krijg je zo meteen weer het cIDI die gaat beweren dat marokkanen anti-semieten zijn, baserend op een quote van een autentieke hollander..

Wide-O
17-07-05, 11:49
Geplaatst door Spoetnik
Ook was er het verhaal over het neerschieten van 2 zelfmoordterroristen die de HSBC bankgebouw wilden aanvallen:
http://www.nzherald.co.nz/index.cfm?c_id=2&ObjectID=10334992
Is het zo moeilijk voor de pers om 1 iemand te vinden van de 8000 mensen die in het gebouw aanwezig waren, of het verhaal al dan niet waar is?


Ik ben op een UK BBS een jongen tegengekomen die bij hoog en bij laag beweert dat er wel degelijk een incident was bij Canary Wharf, en 2 vrienden van hem het hebben zien gebeuren vanuit een tegenoverliggend bedrijf. Hij wou er geen verdere details over kwijt, maar klonk erg stellig. :verward:

Spoetnik
17-07-05, 12:19
Geplaatst door Wide-O
Ik ben op een UK BBS een jongen tegengekomen die bij hoog en bij laag beweert dat er wel degelijk een incident was bij Canary Wharf, en 2 vrienden van hem het hebben zien gebeuren vanuit een tegenoverliggend bedrijf. Hij wou er geen verdere details over kwijt, maar klonk erg stellig. :verward:

En nauwelijks woord erover in de media, behalve dat ene artikel in een nieuw zeelandse krant... gek is dat, ik heb al wel gelezen dat het door de politie ontkent is, maar dan blijft wel gek dat er getuige verklaringen te vinden zijn die zeggen dat er wel degelijk iets gebeurt is, zoals:

Canadian Brendan Spinks, who works on the 18th floor of the tower, saw a "massive rush of policemen" outside the HSBC building, one of the three tallest in London, following the bombings in the center of the city. Spinks added, "We've been preparing for this for two years, there have been numerous, numerous mock evacuation and emergency planning services over the last number of years."
http://www.wpherald.com/storyview.php?StoryID=20050711-020304-3480r

De bron waar de NZ herald zich op baseert is overigens een nieuw zeelander die voor reuters werkt...

Wiggum
17-07-05, 13:31
Geplaatst door assassijn
Mischien dat die jongens wel betaald werden om als terrorist te fungeren bij de grootschalige oefening die werd gehouden in Londen.
Zo van, hier heb je een x aantal ponds, het enige wat je hoeft te doen is een kaartje kopen en met je rugzak, waar een nep-bom inzit van A naar B te reizen.

:rolleyes:

Gezegend zijn de armen van geest.

assassijn
18-07-05, 17:29
Geplaatst door Wiggum
:rolleyes:

Gezegend zijn de armen van geest.

Inderdaad, ik benijd je. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar om een nieuwe account aan te maken om bovenstaande te kunnen zeggen.