PDA

Bekijk Volledige Versie : Letter to British from Iraq



Siah
16-07-05, 18:53
Letter (http://auto_sol.tao.ca/node/view/1466?PHPSESSID=678d2dea3819fbcdaf850bd4bbd187db) to British from Iraq
A Letter to the British People from a daughter of Iraq

Tuesday July 12 2005
Iman al-Saadun

I'm sending this letter to the British people and in particular to the residents of London. For a period of hours, you have lived through moments of desperate anxiety and horror. In those hours you lost a member of your family or a friend, and we wish to tell you in total honesty that we too grieve when human lives pass away. I cannot tell you how much we hurt when we see desperation and pain on the face of another person. For we have lived through this situation - and continue to live through it every day - since your country and the United States formed an alliance and laid plans to attack Iraq. The Prime Minister of your country, Tony Blair, said that those who carried out the explosions did so in the name of Islam. The Secretary of State of the United States, Condaleezza Rice, described the bombings as an act of barbarism. The United Nations Security Council met and unanimously condemned the event.

I would like to ask you, the free British people, to allow me to inquire: in whose name was our country blockaded for 12 years? In whose name were our cities bombed using internationally prohibited weapons? In whose name did the British army kill Iraqis and torture them? Was that in your name? Or in the name of religion? Or humanity? Or freedom? Or democracy?

What do you call the killing of more than two million children? What do you call the pollution of the soil and the water with depleted uranium and other lethal substances?

What do you call what happened in the prisons in Iraq - in Abu Ghraib, Camp Bucca and the many other prison camps? What do you call the torture of men, women, and children? What do you call tying bombs to the bodies of prisoners and blowing them apart? What do you call the refinement of methods of torture for use on Iraqi prisoners - such as pulling off limbs, gouging out eyes, putting out cigarettes on their skin, and using cigarette lighters to set fire to the hair on their heads? Does the word "barbaric" adequately describe the behavior of your troops in Iraq?

May we ask why the Security Council did not condemn the massacre in al-Amiriyah and what happened in al-Fallujah, Tal'afar, Sadr City, and an-Najaf? Why does the world watch as our people are killed and tortured and not condemn the crimes being committed against us? Are you human beings and we something less? Do you think that only you can feel pain and we can't? In fact it is we who are most aware of how intense is the pain of the mother who has lost her child, or the father who has lost his family. We know very well how painful it is to lose those you love.

You don't know our martyrs, but we know them. You don't remember them, but we remember them. You don't cry over them, but we cry over them.

Have you heard the name of the little girl Hannan Salih Matrud? Or of the boy Ahmad Jabir Karim? Or Sa'id Shabram?

Yes, our dead have names too. They have faces and stories and memories. There was a time when they were among us, laughing and playing. They had dreams, just as you have. They had a tomorrow awaiting them. But today they sleep among us with no tomorrow on which to wake.

We don't hate the British people or the peoples of the world. This war was imposed upon us, but we are now fighting it in defense of our selves. Because we want to live in our homeland - the free land of Iraq - and to live as we want to live, not as your government or the American government wish.

Let the families of those killed know that responsibility for the Thursday morning London bombings lies with Tony Blair and his policies.

Stop your war against our people!

Stop the daily killing that your troops commit!

End your occupation of our homeland!

_h4T3D_sE7eN
16-07-05, 19:00
Not that Tony Blair gives a fuck about this.

AARDIG
16-07-05, 19:04
Goed stuk. Maar Bush en Blair slapen elke dag lekker fijn in hun zacht bedje. En mevrouw Bush vind het vervelend dat ze naar trieste huiswijven moet kijken op tv terwijl Bushje lief lekker vroeg naar bed gaat.

Orakel
16-07-05, 19:05
Dat domme kind heeft er niks van begrepen. Haar land is bevrijd van Saddammeke en de deur naar de democratie is geopend. D'r wil alleen niemand naar binnen.

Maar ff serieus:


Tony Blair, said that those who carried out the explosions did so in the name of Islam

Heeftie inderdaad gezegd, maar hij voegde er wel aan toe:


"We know that these people act in the name of Islam, but we also know that the vast and overwhelming majority of Muslims here and abroad are decent and law-abiding people who abhor terrorism every bit as much as we do," Blair said in a televised address to the nation.

http://www.mg.co.za/articlepage.aspx?area=/breaking_news/breaking_news__international_news&articleid=244773

tr_imparator
16-07-05, 19:16
geplaatst door tony montana aka scarface

Yes, and I fucking know that people are killed in the name of freedom and democracy, but dont you think the price is fucking high and its totally fucking wrong way to bring it.....dont fuck with me, okeey?

AARDIG
16-07-05, 19:19
Geplaatst door Orakel
Dat domme kind heeft er niks van begrepen. Haar land is bevrijd van Saddammeke en de deur naar de democratie is geopend. D'r wil alleen niemand naar binnen.

Maar ff serieus:



Heeftie inderdaad gezegd, maar hij voegde er wel aan toe:

Maar vond je niet dat hij ietsiepietsie te snel naar de Islam greep? Livingstone deed het voortreffelijk. Hij noemde in zijn speech naar mijn weten geen enkel moment de moslims op.

waterfiets
16-07-05, 19:38
Mooi stukje propaganda maar ik denk toch dat de meeste doden in Irak vallen door zogenaamde 'vrijheidsstrijders' ... (werkeloze soennietische militairen)

_h4T3D_sE7eN
16-07-05, 19:46
Geplaatst door waterfiets
Mooi stukje propaganda maar ik denk toch dat de meeste doden in Irak vallen door zogenaamde 'vrijheidsstrijders' ... (werkeloze soennietische militairen)

Ik denk dat de mensen die er middenin zitten het beter kunnen beoordelen dan al 'onze' achtertuin-op-een-zomerse-dag-sociologen bij elkaar.

AARDIG
16-07-05, 19:57
Geplaatst door waterfiets
Mooi stukje propaganda maar ik denk toch dat de meeste doden in Irak vallen door zogenaamde 'vrijheidsstrijders' ... (werkeloze soennietische militairen)

Wat een propaganda dit zeg.

waterfiets
16-07-05, 21:24
Geplaatst door AARDIG
Wat een propaganda dit zeg.


Ja en dit nieuws van vanavond zeker ook .... ?

Bloedige aanslag bij moskee in Irak
Bij een zelfmoordaanslag ten zuiden van de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn zeker 54 mensen om het leven gekomen. Meer dan 80 mensen raakten gewond.
Drukke markt
De aanslag werd gepleegd door een man die een tankwagen liet exploderen op een drukke markt vlakbij een sjiitische moskee.

© RTLNieuws.nl

Dit zijn even veel doden als bij de aanslagen in Londen ... maar iedereen weet dat de impact in het nieuws veel minder zal zijn. Maar de daders zijn toch echt geen Britten ...

AARDIG
16-07-05, 22:25
Geplaatst door waterfiets
Ja en dit nieuws van vanavond zeker ook .... ?

Bloedige aanslag bij moskee in Irak
Bij een zelfmoordaanslag ten zuiden van de Iraakse hoofdstad Bagdad zijn zeker 54 mensen om het leven gekomen. Meer dan 80 mensen raakten gewond.
Drukke markt
De aanslag werd gepleegd door een man die een tankwagen liet exploderen op een drukke markt vlakbij een sjiitische moskee.

© RTLNieuws.nl

Dit zijn even veel doden als bij de aanslagen in Londen ... maar iedereen weet dat de impact in het nieuws veel minder zal zijn. Maar de daders zijn toch echt geen Britten ...

Ik volg je niet meer :vreemd:

helly2002
17-07-05, 02:19
hopelijk worden blair en bush slim en gaan ze weg uit afghanistan waar ook nl mensen heeft zitten het is gewoon onoplosbaar net of dan het geweld eindigd romantisch gedagd maar zie je het gebeuren .ik vond blair overigens wel goed simpelweg zei hij dit is gedaan door een paar moslims maar het overgrote deel van de moslims is goed niks fout aan toch want zoiets voegde hij er gelijk achteraan

waterfiets
17-07-05, 08:13
Geplaatst door AARDIG
Ik volg je niet meer :vreemd:

Hoezo niet ... de meeste doden in Irak vallen toch doordat moslims medemoslims opblazen ?

Max Stirner
17-07-05, 18:57
Geplaatst door AARDIG
Ik volg je niet meer :vreemd:


Het gaat over moslims die in Irak hun sjiietische broeders opblazen. Gebeurt iedere dag. Komt geen Amerikaan aan te pas, doen ze helemaal zelf.

Word es wakker.

AARDIG
17-07-05, 19:01
Geplaatst door waterfiets
Hoezo niet ... de meeste doden in Irak vallen toch doordat moslims medemoslims opblazen ?

Oh ja natuurlijk. Want wat jij doet is natuurlijk geen propaganda. :argwaan:

Edit: Kan je je uitspraak staven?

AARDIG
17-07-05, 19:02
Geplaatst door Max Stirner
Het gaat over moslims die in Irak hun sjiietische broeders opblazen. Gebeurt iedere dag. Komt geen Amerikaan aan te pas, doen ze helemaal zelf.

Word es wakker.

Dat meen je niet :nerd:

Ik ben al wakker sinds de oorlog gaande is. Helaas begin jij nu opeens wakker te worden. Hoe zou dat nou komen? Toch niet omdat je je hetze weer kan voortzetten hè.

Max Stirner
17-07-05, 19:12
Geplaatst door AARDIG
Dat meen je niet :nerd:

Ik ben al wakker sinds de oorlog gaande is. Helaas begin jij nu opeens wakker te worden. Hoe zou dat nou komen? Toch niet omdat je je hetze weer kan voortzetten hè.


Hetze? Wat ben jij een couveusekindje.......get a life.

Ik veroordeel de Amerikaanse bezetting van Irak, maar ben niet achterlijk en zie wat er momenteel gebeurt. Aanslagen op sjiieten en iedereen die werkt voor de democratisch gekozen Iraakse regering.

Evian
17-07-05, 19:17
Geplaatst door helly2002
hopelijk worden blair en bush slim en gaan ze weg uit afghanistan waar ook nl mensen heeft zitten het is gewoon onoplosbaar net of dan het geweld eindigd romantisch gedagd maar zie je het gebeuren .ik vond blair overigens wel goed simpelweg zei hij dit is gedaan door een paar moslims maar het overgrote deel van de moslims is goed niks fout aan toch want zoiets voegde hij er gelijk achteraan

Ja, maar wat wel fout is van Blair is om de de reden van de aanslagen van London te linken met de zogenaamde afkeur van de westerse waarden en normen. Aanslagen van London zijn een gevolg van iets waar Blair verantwoordelijk voor is ---> onrechtmatige oorlog/bezetting in/van Irak. Die jongens die dat hebben gedaan alsook andere mensen die met zulke ideeen in hun hoofd rondlopen hebben niets tegen het Westen waar ze vaak zijn geboren en getogen, maar hebben wel iets tegen de politiek van bepaalde westerse landen zodra die politiek negatieve en catastrofale invloeden heeft in de islamitische wereld. Dan zinnen zij op wraak...

AARDIG
17-07-05, 19:18
Geplaatst door Max Stirner
Hetze? Wat ben jij een couveusekindje.......get a life.

Ik veroordeel de Amerikaanse bezetting van Irak, maar ben niet achterlijk en zie wat er momenteel gebeurt. Aanslagen op sjiieten en iedereen die werkt voor de democratisch gekozen Iraakse regering.

Nee. Ik ben geen couvesuekindje. Menig Irakees embryo zal nooit zover komen. Waarschijnlijk zit er al een tumor op een lichaamsgedeelte alvorens de wereld op komen. Ik kan me niet herrineren dat sji'ieten Uranium gebruikten om ziekenhuizen te bombarderen.

Waarom reageer je gefrustreerd op mijn reactie, die niks van doen had met het topicartikel, maar een woordenwisseling was met waterfiets? Ik heb tot nu toe nog steeds geen reactie van jou vernomen over het artikel. En blijkbaar ben je onze discussie over de strijders in Irak vergeten. Zo zie je maar weer. Het ene toetsenbord in en het andere toetsenbord uit.

Evian
17-07-05, 19:21
Geplaatst door Max Stirner
Aanslagen op sjiieten en iedereen die werkt voor de democratisch gekozen Iraakse regering.

Aanslagen momenteel gaande in Irak zouden er niet zijn geweest als de VS en bondgenoten Irak nooit waren binnengedrongen en Saddam nog aan de macht was geweest. Blijkbaar was Saddam beter in staat om de rust te bewaren dan de VS...:).

Zodra de VS weg is (ook weg uit de olie dus waar het hen om te doen is) zul je zien dat er geen aanslagen meer zijn...:).

Orakel
17-07-05, 19:47
Geplaatst door AARDIG
Maar vond je niet dat hij ietsiepietsie te snel naar de Islam greep? Livingstone deed het voortreffelijk. Hij noemde in zijn speech naar mijn weten geen enkel moment de moslims op.

Klopt. Het was zelfs nog niet duidelijk of er sprake was van 5 of 7 aanslagen, laat stan dat ze konden weten wie de daders waren.
Maar het feit dat zowel hij als Livingstone benadrukten dat het niet de Islam of alle Moslims aangerekend kan en mag worden, stemt hoopvol.
Daar kan die Gerrit Het-Is-Oorlog Zalm nog wat van leren.

Moet je voorstelen dat er in Nederland zo'n aanslag plaatsvindt. Zit daar al een paar dagen over na te denken. Denk dat het land te klein wordt.

helly2002
17-07-05, 19:59
Ja, maar wat wel fout is van Blair is om de de reden van de aanslagen van London te linken met de zogenaamde afkeur van de westerse waarden en normen. Aanslagen van London zijn een gevolg van iets waar Blair verantwoordelijk voor is ---> onrechtmatige oorlog/bezetting in/van Irak. Die jongens die dat hebben gedaan alsook andere mensen die met zulke ideeen in hun hoofd rondlopen hebben niets tegen het Westen waar ze vaak zijn geboren en getogen, maar hebben wel iets tegen de politiek van bepaalde westerse landen zodra die politiek negatieve en catastrofale invloeden heeft in de islamitische wereld. Dan zinnen zij op wraak...



Evian daar hebje waarschijnlijk gelijk in drom zeg ik ook wegwezen uit afghanistan en irak .maar als elk land daar weg is betwijfel ik het of het daar dan opeens vrede is daar geloof ik niet in bij die aanslagen worden bijna altijd onschuldige mensen getroffen dat is beestachtig in mijn ogen en dat geldt ook voor irak want hoeveel irakezen zouden er vermoord zijn bij aanslagen door hunzelf .alle landen daar weg het lijkt soms of saddam een lieverdje is en bush de terrorist wat krijgje waarschijnlijk als ze zich terugtrekken dat verschillende groepen elkaar gaan vermoorden drom ie ik ook geen oplossing in irak

Evian
17-07-05, 22:46
Geplaatst door helly2002

Evian daar hebje waarschijnlijk gelijk in drom zeg ik ook wegwezen uit afghanistan en irak .maar als elk land daar weg is betwijfel ik het of het daar dan opeens vrede is daar geloof ik niet in bij die aanslagen worden bijna altijd onschuldige mensen getroffen dat is beestachtig in mijn ogen en dat geldt ook voor irak want hoeveel irakezen zouden er vermoord zijn bij aanslagen door hunzelf .alle landen daar weg het lijkt soms of saddam een lieverdje is en bush de terrorist wat krijgje waarschijnlijk als ze zich terugtrekken dat verschillende groepen elkaar gaan vermoorden drom ie ik ook geen oplossing in irak

Ik denk dat als GB en de VS weg zijn er wel rust zal zijn in Irak, meer rust dan nu in elk geval. Saddam is geen lieverdje, dat beweer ik niet. Maar shaytaan Bush en shaytaan Blair zijn even erg zo niet erger.

Nederland moet zich snel bezinnen op wat het daar te zoeken heeft. Als het een economisch voordeel zou zijn, dan kan de NLse staat beter bij zichzelf te rade gaan. Ambtenaren die hun zakken vullen, directeuren van staatsbedrijven of van door de staat gesubsidieerde bedrijven die tonnen verdienen terwijl de gewone man/vrouw amper kan rondkomen, een euro waar we nooit om hebben gevraagd maar die er wel voor heeft gezorgd dat de meeste mensen in NL elk dubbeltje 3 x moeten omdraaien, geld dat wordt gestoken in defensie terwijl NL geen problemen heeft met andere landen en ga zo verder. Fix de problemen hier eerst eens voordat je op zoek gaat naar zwart goud in Irak is mijn motto...:).