PDA

Bekijk Volledige Versie : Doden door ontploffing in Turkije



barfly
16-07-05, 19:21
ANKARA - Door een zelfmoordaanslag op een minibusje in de Turkse badplaats Kusadasi hebben zaterdag zeker vijf mensen het leven verloren. Een van de slachtoffers is een Ierse vrouw, aldus een woordvoerder van de regering in Ankara.

Een van de omgekomenen heeft de Turkse nationaliteit. De nationaliteit van de overige twee doden is nog niet bekend. Volgens de lokale autoriteiten zijn veertien mensen gewond geraakt, onder wie zes Britten. Vijf van hen zouden ernstig gewond zijn.

Een functionaris zei dat de dader van de zelfmoordaanslag mogelijk een 17-jarige vrouw is. In het busje zaten op het moment van de ontploffing (10.45 uur lokale tijd) dertien mensen.

Pendelbusje

De vermoedelijk gebruikte C4-explosieven gingen af toen de wagen een monument voor Kemal Atatürk, de grondlegger van het moderne Turkije, passeerde. Het getroffen voertuig werd gebruikt als pendelbusje tussen het centrum van de toeristenplaats en het strand. De badplaats is ook populair onder Nederlandse toeristen.

Terreuraanslag

Premier Erdogan sprak zaterdag meteen van een terreuraanslag zonder echter iemand aan te wijzen als verantwoordelijke. "Ik bied mijn condoleances aan aan de families van de omgekomenen door deze terreuraanslag", aldus de regeringsleider.

De verantwoordelijkheid voor de aanslag is nog niet opgeëist. Afgelopen week ontplofte in het nabijgelegen Cesme een bom waardoor twintig mensen gewond raakten, onder wie twee buitenlandse toeristen. Extremistische Koerden eisten toen de verantwoordelijkheid op.

Bron: nu.nl

Een meisje van 17? Dat is veel te jong om al te sterven. Overigens zijn dit soort aanslagen een probaat middel om de toerisme industrie te raken.

Turkish_boy
16-07-05, 20:51
Ik word er ziek van, gebeurt het in london spring de hele wereld alsofze en een politie stok in hun reet hebben gekregen...

Gebeurt het iets verder dan london....

Krijst er geen haan......

Het is toch maar ´´alweer´´ een ver van mijn bed show....
°°°°°°°°°°°°°

Ik wens de nabestaanden veel sterkte.....

En ik verafschuw zulke daden....

barfly
16-07-05, 21:32
Geplaatst door Turkish_boy
Ik word er ziek van, gebeurt het in london spring de hele wereld alsofze en een politie stok in hun reet hebben gekregen...

Gebeurt het iets verder dan london....

Krijst er geen haan......

Het is toch maar ´´alweer´´ een ver van mijn bed show....
°°°°°°°°°°°°°

Ik wens de nabestaanden veel sterkte.....

En ik verafschuw zulke daden....

Ik vind het ook raar dat dit niet meer word belicht in de media. Aan de andere kant op het prikbord boeit het kennelijk ook bijna niemand.

Spoetnik
16-07-05, 21:38
Toch geen zelfmoordaanslag:

Police said evidence was now pointing towards a bombing rather than a suicide attack as earlier reported, said Kusadasi government official Ali Baris.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4688575.stm

Waarschijnlijk zal het een Koerdische terreurbeweging zijn, die de toeristensector in Turkije schade wil toebrengen.

Lampo
16-07-05, 23:26
Geplaatst door Spoetnik

Waarschijnlijk zal het een Koerdische terreurbeweging zijn, die de toeristensector in Turkije schade wil toebrengen.

Ik vind de schade aan de toeristen belangrijker dan de schade aan de toeristenindustrie.

tr_imparator
17-07-05, 00:49
Geplaatst door Lampo
Ik vind de schade aan de toeristen belangrijker dan de schade aan de toeristenindustrie.


tuurlijk is een mensenleven meer waard. Je moet je eens realiseren dat men 'overal' op de wereld last heeft van terreur niet alleen het 'westen'. Mensen in Irak vinden het net zo erg als de mensen in London.

English Last updated 13:45
15.07.2005

Erdogan condemns Reuters and BCC for terming the PKK a militia


Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan condemned the world's news agencies – British-based Reuters and the BBC – on Thursday for qualifying the Kurdistan Workers Party (PKK) as a militia and not a terrorist organization, during a speech at the Chamber of Commerce in Ankara. ''I condemn world's two important televisions and/or media group --BBC and Reuters-- which qualified PKK terrorist organization as militia,'' the PM said.


'I believe that terrorism is against humanity and can be overcome by joint international struggle. Solidarity and cooperation are needed.' Recently, 'my terrorist is good, your terrorist is bad' mentality has appeared. This is a very serious danger threatening humanity. We should reinforce the spirit of solidarity. Turkey lost around 40,000 to terrorism. We have been monitoring the recent developments. We have no intention to step back.''

Erdogan called on the world media to be objective about terrorism in Turkey, saying that terrorism has struck Turkey and could strike again at any time. ''It should be known that terrorism which hit Turkey today, will hit them tomorrow and hurt them,'' he noted.
During the meeting the prime minister along with attendees observed a two-minute silence in memory of victims of the London bombings.

(hurriyetim)