PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe rage: schoenen stelen in moskee



Marsipulami
16-07-05, 20:23
Nieuwe rage: schoenen stelen in moskee


Geplaatst op 16/7 '05 om 17:45u
Door Theo Borgermans (Bron: AFP)


DUBAI (RKnieuws.net) - De gelovigen die gaan bidden in de moskees in de Arabische Emiraten worden met een nieuw fenomeen geconfronteerd: de diefstal van hun schoenen. De gestolen schoenen worden veelal verkocht aan particulieren.



Volgens de Engelstalige krant Kahleej Times krijgt de politie dagelijks meer dan 40 klachten van personen die hun schoenen kwijt zijn na het gebed in de moskee. Dieven die door de politie werden ingerekend hebben volgens de krant verklaard dat de schoenen aan ateliers in Oman worden verkocht om nagemaakt te worden of minder duur verkocht te worden aan particulieren. De winkels zouden 13,5 dollar per paar betalen.

Alleen de dure schoenen en schoenen die niet in de Emiraten te koop zijn worden gestolen, aldus een woordvoerder van de politie. Tijdens de gebedsmomenten , vooral op vrijdag, vat de politie post aan de moskees in de hoop de schoenendieven op heterdaad te kunnnen betrappen. (tb)

cold_turkey
16-07-05, 20:40
Geplaatst door Marsipulami
Nieuwe rage: schoenen stelen in moskee


Geplaatst op 16/7 '05 om 17:45u
Door Theo Borgermans (Bron: AFP)


DUBAI (RKnieuws.net) - De gelovigen die gaan bidden in de moskees in de Arabische Emiraten worden met een nieuw fenomeen geconfronteerd: de diefstal van hun schoenen. De gestolen schoenen worden veelal verkocht aan particulieren.



Volgens de Engelstalige krant Kahleej Times krijgt de politie dagelijks meer dan 40 klachten van personen die hun schoenen kwijt zijn na het gebed in de moskee. Dieven die door de politie werden ingerekend hebben volgens de krant verklaard dat de schoenen aan ateliers in Oman worden verkocht om nagemaakt te worden of minder duur verkocht te worden aan particulieren. De winkels zouden 13,5 dollar per paar betalen.

Alleen de dure schoenen en schoenen die niet in de Emiraten te koop zijn worden gestolen, aldus een woordvoerder van de politie. Tijdens de gebedsmomenten , vooral op vrijdag, vat de politie post aan de moskees in de hoop de schoenendieven op heterdaad te kunnnen betrappen. (tb)

Je kunt ook naar de moskee om te bidden voor nieuwe schoenen...

waterfiets
16-07-05, 20:48
Toen ik in Istanbul was moest ik een geldbedrag betalen opdat wat mensen op mijn schoenen zouden 'passen' toen ik een moskee inging. Een beetje zoals bepaalde types die een Chinees bezoeken en zeggen dat ze voor wat geld wel willen zorgen dat er niks ergs met de zaak kan gebeuren. Maar ja ... ik geloof dat het in een bowlingcentre ook zo werkt.

AARDIG
16-07-05, 20:51
Is geen nieuwe hype hoor. Dit gebeurd al heel lang. Althans, hier in Nederland.

waterfiets
16-07-05, 20:52
Geplaatst door AARDIG
Is geen nieuwe hype hoor. Dit gebeurd al heel lang. Althans, hier in Nederland.

Oh, ok ... weer wat geleerd ...

cold_turkey
16-07-05, 21:18
Geplaatst door waterfiets
Toen ik in Istanbul was moest ik een geldbedrag betalen opdat wat mensen op mijn schoenen zouden 'passen' toen ik een moskee inging. Een beetje zoals bepaalde types die een Chinees bezoeken en zeggen dat ze voor wat geld wel willen zorgen dat er niks ergs met de zaak kan gebeuren. Maar ja ... ik geloof dat het in een bowlingcentre ook zo werkt.

Hahaha, geld kwijt en schoenen ook niet meer terug gezien! :lol:

BiL@L
16-07-05, 21:22
Geplaatst door AARDIG
Is geen nieuwe hype hoor. Dit gebeurd al heel lang. Althans, hier in Nederland.

Hmmm, moet je maar niet dezelfde schoenen als mij kopen... :P

AARDIG
16-07-05, 21:28
Geplaatst door BiL@L
Hmmm, moet je maar niet dezelfde schoenen als mij kopen... :P

Isj niet bij mij gebeurd hoor. Een vriend van mij. Maar soub7ana Allah hij kwam de dader op de fiets tegen met zijn schoenen en heeft ze gelijk afgepakt. :D

waterfiets
16-07-05, 21:58
Geplaatst door cold_turkey
Hahaha, geld kwijt en schoenen ook niet meer terug gezien! :lol:

Nou nee hoor ... die schoenen heb ik nog steeds ...

cold_turkey
17-07-05, 04:57
Geplaatst door waterfiets
Nou nee hoor ... die schoenen heb ik nog steeds ...

Geluk gehad zullen we dan maar zeggen.

Mark
17-07-05, 12:17
In Iran had je die schoenenbewaarders bij elke moskee. Meestal hoefde je niet te betalen en zo hielden ze ook in de gaten of je wel netjes gekleed de moskee inging.